• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אמאזון - למה אני משקיע

  • פותח הנושא Ehud
  • פורסם בתאריך
K8S או VMs לא באמת משנה, כשאתה מנהל את החומרה שלך עצמך, עדיין צריך מחלקת IT ורכש חומרה והסכמים עם datacenters וספקי תקשורת ועוד שלל כאבי ראש שחברות מנסות להימנע ממנו כי הן לא יודעות לעשות אותו טוב.
אתה יכול להריץ k8s על iaas זול.
 
אתה יכול להריץ k8s על iaas זול.
ואז אתה ממילא רץ בענן חיצוני. חשבתי שההצעה שלך הייתה ליצור ענן בלי לשלם על שירותי ענן.
 
K8S או VMs לא באמת משנה, כשאתה מנהל את החומרה שלך עצמך, עדיין צריך מחלקת IT ורכש חומרה והסכמים עם datacenters וספקי תקשורת ועוד שלל כאבי ראש שחברות מנסות להימנע ממנו כי הן לא יודעות לעשות אותו טוב.
למה זה לא משנה?
אפשר לנהל VMים בענן, זה נפוץ.
 
למה זה לא משנה?
אפשר לנהל VMים בענן, זה נפוץ.
דיברתי על k8s מול VM שמתנהלים שניהם באותו אתר (שניהם בחומרה בבעלות החברה או שניהם בענן חיצוני). הנקודה היא ש K8S מייצר לך ענן משלך אבל לא חוסך לך חלק מסויים מרכש ותחזוקת שרתים אם אתה מחזיק אותו בחצר העסק.
יש הרבה יתרונות לשימוש ב k8s על פני VM אבל זה לא בא בחינם.
 
ניתוח טוב.

אתה מניח שתוך 7 שנים , הvendor lock-in יראה חולשה רצינית. זאת הנחה סבירה , אבל:
נניח הנחה מאוד אופטימית - שכדי לשחק במשחק הזה בצורה רצינית(השקעות של עשרות מילארדים לפחות בr&d, להיות ארגון שיודע לפתח תוכנה ולהקים ענן בהיקפים עצומים-לא כל דבר נקנה בכס , והשקעות עצומות בdata centers) , צריך להיות ענק...נניח שבמקרה הזה רק 3 חברות יהיו מתחרות רציניות... בשוק כזה יש לשלושתם אינטרס ויכולת לתחרות מוגבלת...כזאת ששומרת על מחירים גבוהים...כשלכל ענן יהיה את הvendor-lock שלו. זה התסריט שאהוד לוקח בחשבון.

גם בלי כניסה של מתחרים חדשים, מתי שהוא הענן כולו יפסיק לצמוח או יצמח לאט. האם תוך 7 שנים ?
אין לי מושג מה התשובה , אבל זה תסריט סביר.
ובמקרה כזה הניתוח שלך גיא, עדיין יתפוס.
לא הבנתי את הפוסט...למה אתה חושב שAWS יעשו ב2030, בעוד 7 שנים, רווח של 28B? השנה ה operating income שלהם תהיה כ21-22B כאשר:
2021 - 18.5
2020 -13.5
2019 - 9.2
וכו

אתה מתמחר כאן האטה מהותית מאד באימוץ הענן(צמיחה של פחות מ5% שנתית) ב AWS, ברווחיות וכו...יכול לקרות...אבל למה? זה כבר סיבות שמעניין לשמוע... אם הגעת למסקנה שהרווח של AWS ב2030 יהיה "רק" 28B...אני ממש רוצה לדעת למה אתה חושב את זה. אם זה המצב, אני צריך למכור את אמאזון. ועשיתי כאן חתיכת טעות.

לפי הקונצנזוס של האנליסטים(שברור כמה רחוק הם יכולים להיות מהאמת...אבל קריאת כוון), AWS צריך לעשות 28B ב operating income ב2024-2025...ז"א שאתה נותן כאן עמדה שהיא לא קצת נגד הזרם...היא משמעותית שונה מהקונצנזוס ומאפשר לעשות רווח יוצא מן הכלל...אני אשמח להשתכנע בעמדה הזו...כי זה חתיכת פיצוח.

(וד"א גם הרווחיות הזו היא לפי דעתי understated... אמאזון משלמת כנראה cost ב AWS והמשחקים שעושים ב income statement...הם משמעותיים...כמו שאמרתי לכל אמזון לפי דעתי בין 15-20B של הוצאות הן על other bets שהם הפסדיים בטירוף...alexa,kuiper וכו).

אם עושים אקסטרופלציה, סתם, שבעיני היא לא נכונה, קח 22B , תעשה צמיחה של 27% לשבע שנים ואתה מגיע ל150B בoperating income...אבל אין לי מושג איך להגיד כזה דבר באיזשהי צורה של בטחון.

מבחינת AWS, רק בשביל להבין סדרי גודל:

1. הסקייל הוא גבוה מאד. כל datacenter הוא 20K SQM ועולה מילארד דולר להקים עוד לפני ששמת rack אחד.
ואז אתה מוסיף 700 racks, משלם לעובדים, חשמל וכו...opex שנתי של עוד מילארד דולר. per datacenter.
ריאלית...כמה חברות על פני כדור הארץ מסוגלות לעשות כזה דבר?
חברות כמו equinox ו digital realty שעושים colocation, מוציאים בערך 3B ב capex...אמאזון תוציא ב2022 על תשתית של aws , 35 מילארד..קשה לתפוס את הסקייל הזה.
2. המחשבה שלי ושל אחרים היא שנוצר כאן אולגיפול, או דואפול. אין יכולת לחברות אחרות להתחרות בהוצאות הנדרשות האלו.

עכשיו השאלה היא האם הנכסים הפיזיים הם היתרון ? או התוכנה שמעל?
האם יכול להיות שכל המאות של ה serviceים שאמזון מציעה הם הדרך שלך לרווחיות על ידי הורדת העלויית שלהם ל0 ואז להרוויח מהשימוש ב s3 ו ec2?

חברות כמו confulet וכו מתקשות להשיג רווחיות כי אמאזון לוקחת דברים ועושה מהם commodity אצלה....ואז חברות צד שלישי חייבות לייצר ערך נוסף וגדל כל הזמן על מנת להתחרות.

האם היתרון זה הברזלים ולא הרווחיות מהתוכנה שמעל?

כיוון שיכול להיות נגד AWS, זה שIaas יהפוך להיות commodity ומי שירוויח זה חברות כמו snowflake שישבו מעל ויקחו את הביזנס של redshift נגיד...ואז זה ישאיר את AWS אם הרווחיות הנמוכה יותר והיקרה יותר של התשתית...ורוב הרווח האמיתי ילך לחברות התוכנה מעל.
מסתכלים כאן על אנלוגיה לחברות הטלקו...שהפכו להיות "צינורות טיפשים"...כשרוב הרווח הלך לאפליקציות שנבנו מעל...

אני חושב ש:

1.עלויות המעבר הם משמעותית יותר גבוהות בענן מאשר מחברות הטלקו.
2. האינטרנט השמיד את הביזנס של חברות הטלקו.
3. AWS מצליחה לייצר סרוויסים שמייצרים ערך מעל התשתית הפיזית

אבל גם אם AWS וכו יפסידו את המערכה על התשתית מעל הברזלים...אולי עדיין EC2 וS3 יהיו רווחים כדואפול...Digital ocean עושים 60% מרגין על מכירת compute ו storage.

גם אם redshift יפסיד ל snow...כמה רווחיות תלך כאן? נניח ו redshit עובד במרגין של 80%...ו ec2 ב65%? אמאזון יפסידו מרגין גבוה אבל יקבלו שימוש יותר גבוה ויציב...

ככה שעוד לא ברור איזה חלק ב "moat" של אמאזון הוא חזק יותר...
יכול להיות שגם שינוי פרדיגמה או פריצה טכנלוגית יגרמו לאובדן היתרון של האכסון או החישוב באמאזון...האם מעבדים של Intel או Amd ייצרו פתאום יתרון על ARM?
היום AWS רץ בערך ב60% ב datacenterים שלהם והשאר בcolocation...ככל שיעברו יותר לניהול שלהם, עם Graviton וכו כמובן שכנראה גם שיפור ביעילות, מרגין וכו...

העסק הזה הוא עסק סופר מורכב...ויכול להיות למה זו השקעה בעייתית וקשה.

ועדיין, אני חושב שיגיע יום (ואולי אני אופטימי מידי)...שהם ישתלטו על ההוצאות שלהם ויחתכו חלק גדול מהשטויות שהם עושים...ואז המניה תעוף.
 
נערך לאחרונה ב:
איך k8 הוא הפתרון ? האם הרבה קבוצות קוד פתוח אורזות את התוכנות שלהם בתור שירותים שרצים על k8? ואז בעצם אתה יכול לבנות לך מיני ענן(תוכנתי) בקלות יחסית ?
זה גורם לזה שאתה יכול לפתח את הסביבה שלך בצורה שאתה פחות נעול על סביבה מסוימת. ההבדל בין להיות בענן לבין להיות עם שרתים onprem הוא עדיין קיים כמו שציינו, אבל זה גורם לזה שאתה יכול להפחית את התלות באיפה אתה רץ. כאמור, זה לא כל התשובה למעבר מהענן, אבל זה מקל.
 
ועדיין, אני חושב שיגיע יום (ואולי אני אופטימי מידי)...שהם ישתלטו על ההוצאות שלהם ויחתכו חלק גדול מהשטויות שהם עושים...ואז המניה תעוף.

ובשורה התחתונה, העסק המורכב מאד הזה...מוציא המון כסף על המון דברים...וחלקם לא ברור בכלל לציבור המשקיעים.(בצדק? ברגע שAWS צף...מיקורסופט וגוגל עטו עליו)
בטווח הקצר , השוק(היעיל שחתך 20% מהשווי של אחת מהחברות הגדולות בעולם תוך כמה דקות( אומר שלא מעניין כל המלל הזה...תראו רווחים ועכשיו.
https://www.wsj.com/articles/amazon...ed-on-unprofitable-business-units-11668094823

As part of the monthslong cost-cutting review, Amazon’s leadership is closely evaluating its Alexa business, according to some of the people. The business has more than 10,000 employees and is a major recipient of investment capital, some of the people said. Internal documents viewed by The Wall Street Journal show that in some recent years Amazon’s devices unit, which includes Alexa, had an operating loss of more than $5 billion a year.

בואו נראה מה החברה תעשה...האם יהיה כאן תהליך אמיתי של יעול.
 
5 שנים של דריכה במקום ועוד בלי דיבידנדים
מתחת לתחתית של הקורונה
צמיחה שכבר לא תהיה
pe גבוה משל טסלה
משכורות הכי גבוהות בשוק (ללא סיבה)

עצוב.
 
5 שנים של דריכה במקום ועוד בלי דיבידנדים
מתחת לתחתית של הקורונה
צמיחה שכבר לא תהיה
pe גבוה משל טסלה
משכורות הכי גבוהות בשוק (ללא סיבה)

עצוב.
אכן, אני חושב על לארגן טקס אזכרה למשקיעי אמאזון ולאמאזון כחברה...אין עתיד.
Was nice while it lasted.
 
@Ehud מחשבות חדשות על אמזון בעקבות הדוח האחרון?
 
@Ehud מחשבות חדשות על אמזון בעקבות הדוח האחרון?
אמל"ק:
ועדיין, אני חושב שיגיע יום (ואולי אני אופטימי מידי)...שהם ישתלטו על ההוצאות שלהם ויחתכו חלק גדול מהשטויות שהם עושים...ואז המניה תעוף.


NtExJUl.png



העסק בסדר גמור, הדברים הנכונים והרווחיים (שירותים וכו...) עולים ועולים הרבה...והסגמנט הלא רווחי יורד.
ולצמוח בצורה הזו בגודל שאמאזון נמצאת בו...זה הישג מדהים ומראה בעיני את הכוח שיש לביזנס(ים) שלהם.
אבל, הבעיה קיימת אצלהם כמו אצל רוב הביג טק...התחלף "השלטון"...הם לא עובדים יותר בריבית 0 עם יכולת לעשות תחזית עד אינסוף ולשרוף כסף על הרבה דברים(ועל הרבה עובדים) בלי יכולת הוכחה ברורה...ואין חברה כמו אמאזון שהושפעה מהשינוי הזה...(כל הרווחים הולכים לניסויים נוספים, 40 מילארד בהוצאות RND וכו...).
אני חושב שהחברה היא עדיין אחת החברות הכי מעניינות בשוק ועם המודלים העיסקיים הכי "שרידים"....אבל על מנת שזה יתבטא במחיר המניה, הם צריכים לעשות שינויים די מהותיים בכ"א ובהשקעות שלהם ולהתאים את עצמם...זה תהליך לא קצר.
התזה לא השתנתה, אני עדיין חושב שהעסקים הם מאד טובים ושאמאזון "תשפריץ" כסף ברגע שהיא תבחר לעשות את זה...לפני השינוי בריבית הם חשבו שיש להם יותר זמן...עכשיו יש להם פחות...ברגע שהם יעשו את המהלכים הנדרשים...ובגדול זה מה שאתה צריך להאמין בשביל להשקיע בחברה.
אני חושב שהחברה הזו תהיה שווה משמעותית יותר בעוד כמה שנים ולפי דעתי תביס את הסנופי...אבל יקח להם זמן לא קצר לעשות "ראנציונלזיציה" למבנה העלויות שלהם.(ואני עדיין לא סגור על כמה ההנהלה הנוכחית באמת עושה את כל המהלכים הנדרשים...אבל להחליף הנהלה זה משהו אפשרי...לייצר את AWS פחות)
 
אתה משקיע בהם על סמך שההנהלה תתחלף? זה לא הימור?
 
אבל יקח להם זמן לא קצר לעשות "ראנציונלזיציה" למבנה העלויות שלהם
אם הם בכלל מעוניינים בכך שיתבטא חשבונאית.
יש עדיין מקומות ששווה להם להשקיע (להפסיד היום) בשביל להרוויח בעתיד.
אני לא מדבר על ענן, אלא על ecommerce. אפילו שוק כמו ישראל יכול להתפוצץ משמעותית תוך 5 שנים מבחינת רכישות און ליין לדעתי.
 
אתה משקיע בהם על סמך שההנהלה תתחלף? זה לא הימור?
זו לא הצורה שאני מסתכל בה על ההשקעה.

בעיני, אמאזון היא השקעה שמורכבת ממספר חלקים, AWS, ריטייל(1P, 3P, Ads, prime) + "other bets".

אני אתמצת, כי כבר עברתי על רוב הנושאים האלו ב thread הזה....אבל אני מנסה לראות איך יחשבו על העסק הזה בשנים הקרובות...וכמה אני בטוח בזה.

AWS - שוק הענן אמור לX3-X5 את עצמו עד 2030. בגזרת התשתית, ההשקעה הנדרשת על מנת להתחרות בספקים הקיימים היא עצומה(מעל 1B רק להקמת datacenter אחד...אין כמעט חברות אשר יכולות לעשות זה בכדור הארץ...) ולפי דעתי נוצר כאן דואפול עם כוח תמחור, יכולת לקיחת ערך מכמה שלבים ולא רק מהתשתית ו vendor lock in חזק.
השנה AWS עשה מעל 80B במכירות(מתוך מעל 500B של מכירות בכלל אמאזון...) עם 23B ברווח.
אני חושב שאם אתה מסתכל כמה שנים קדימה...הסיכוי הוא סביר ++ שאמאזון עד 2030 תעשה כאן בסביבות ה 300B+ בהכנסות "דביקות" מאד עם רווחיות גבוהה מאד.
ואני חושב שרק העסק הזה יהיה שווה מספר טריליוני דולרים בעתיד.(אני עדיין חושב שאמאזון או מיקרוסופט בסבירות הכי גבוהה יהיו העסקים הראשונים שיגיעו לשווי של 5 טריליון).

אם מורידים את ה80B במכירות האלו...ומתייחסים לשארית המכירות(כ430B דולר...לא מעט)...אז רואים טרנד די ברור שבו רוב ההכנסות של אמאזון עוברות להיות הכנסות ממגזר "השירותים" שבו היא מייצרת לעצמה חפיר חזק של משלוחים מהירים ברחבי העולם עם גביית תשלום גבוה מספקים(בצורה של fees, ads וכו...) ומלקוחות בצורה של Prime....ומייצרת לעצמה flywheel די דביק. בלי לקיחת סיכון של מלאי מגוון וכו...
כאשר אמאזון עובדת כל הזמן על מנת לחזק את החלק הזה, לספק יותר יותר ערך ללקוחות והיום גובה, עדיין, משמעותית מתחת לערך המתקבל ללקוחות. יש כאן לפי דעתי עוד pricing power.
זהו עסק הרבה הרבה יותר קשוח מאשר AWS, אבל לא עסק עם שווי אפס או שלילי לדעתי...רחוק מזה.

Other bets- אין ויזאבליות אמיתית, אבל אמאזון משקיעה עשרות(!) מילארדים בהמון פרוייקטי צד...walk out tech, Alexa, Kuiper וכו.... זורקת המון דברים על הקיר בתקווה שמשהו יתפוס...
בשנים מסויימות כאשר הכסף זול...זה נראה טוב מאד כי מה עוד תעשה עם הכסף....בשנים שאתה יכול לקבל עבור הכסף 5%+...פחות מתקבל בהבנה "הביזבוזים".
האם יש סיכוי שמאחד מהפרוייקטים האלו יכול עסק ברמה של AWS? יכול להיות.
כשאתה משקיע באמאזון, אתה צריך להיות מסונכרן עם זה שזה מה שהחברה עושה...ולקבל את זה או לא.

היום אתה יכול לקנות את אמזון, באותו מחיר שיכולת לקנות אותה ב2018...כאשר היא עשתה ב2018 פחות מחצי מההכנסות שהיא עשתה בשנה שעברה וכאשר ההכנסות של אותה תקופה(רק 37% היו משירותים) היו במיקס פחות טוב...

השוק מסתכל לפעמים על טווח קצר מאד ובשלב הנוכחי נראה שאומרים "הרבעונים הקרובים יהיו גרועים, ברבעון הקרוב יש מצב לירידה ראשונה QOQ בAWS בגלל מה שהולך בסקטור הטכנלוגיה, הם עוד לא משתלטים על העלויות...אני בחוץ...נחזור כשנראה שהם מתאפסים על עצמם".
אני לא כל כך בגישה הזו...

אם הם בכלל מעוניינים בכך שיתבטא חשבונאית.
יש עדיין מקומות ששווה להם להשקיע (להפסיד היום) בשביל להרוויח בעתיד.
אני לא מדבר על ענן, אלא על ecommerce. אפילו שוק כמו ישראל יכול להתפוצץ משמעותית תוך 5 שנים מבחינת רכישות און ליין לדעתי.
אני מסכים...הנושא הוא שנדרשת כאן סבלנות מבעלי המניות(והעובדים עם המניות...)...ולא נראה שהסבלנות הזו באמת קיימת.
וכרגע דורשים מהם(ולא מעט בצדק) להשתלט על העלויות ולא למכור סיפורים.
 
נערך לאחרונה ב:
אמאזון סוגרת 2 מוסדות אגדיים:
bookdepository -חנות הספרים האינטרנטית הגדולה בעולם.
dpreview -אתר הפורומים לצלמים הגדול בעולם.

שניהם כנראה הפסדיים.
 
  • עצוב
Reactions: YPV
באפט השקיע 50% מהתיק שלו באפל, רק אומר.
מיקוד היא לא מילה גסה, בהנחה שהוא מודע לסיכון ומוכן ליטול אותו.
באפט לא השקיע 50% מברקשייר באפל. אפל פשוט צמחה להיות חצי מהתיק שלו.
 
@Ehud מחשבות על הדוח האחרון?

050tNRW.jpg

הטוב :

1p - החלק הכי בעייתי בהכנסות של אמאזון, הכי יקר והכי לא רווחי...ממשיך בסטגנציה.

3p - מרשים מאד. ברבעון הראשון עשו כמעט 30 מילארד(צמיחה של מעל 20%)…תוספת של 4.5 מילארד דולר…זה הרבה.(בחלק הזה אמאזון לא לוקחים סיכון מלאי וכו ופשוט גובים עמלות מהחברות העובדות דרכם. אחלה ביזנס.
בq4 2020, שכולם היו סגורים בבית,בשיא הקורונה והlockdown , ברבעון הכי חזר בשנה… אמאזון עשו 27 מילארד ב3p חשבו שזה השיא…לא.

Subscription - אחרי ההעלאות של פריים, חשבו שיהיו ביטולים המוניים …כמעט 10 מילארד בהכנסות הרבעון…17% מעל התקופה המקבילה שנה שעברה.

Ads - מעל 9.5b בהכנסות ברבעון, צמיחה של 23% משנה שעברה, סוג של עלות נוספת שמושתת על המוכרים וגדל יחד עם ה 3p.
כנראה יעשו מעל 45 מילארד דולר השנה רק ממודעות … מאד מרשים.

AWS - מצ״ב התחזית של מורגן סטנלי על צמיחת הכנסות הענן(קריאת כוון):
https://imgur.com/SWdfgdE

נראה שבשל ההאטה בטק רואים הורדה בקצב ההוצאה...אבל הטרנד עדיין קיים.
" And people sometimes forget that 90-plus percent of global IT spend is still on-premises. If you believe that equation is going to flip, which we do, it’s going to move to the cloud. "

תחילת צמצום במצבת העובדים...ירידה ממעל 1.6M בשיא לכ 1.4M.

הרע:

עדיין אין יותר ויזביליות לנושא של ההוצאות השונות בתוך החברה...בתוך retail ומקומות אחרים...יש המון המון פרוייקטים שאין לך בתור בעל מניות ויזבליות על התוצאות שלהן...זה מקשה על הערכת ניהול ההון והסיכונים בתוך החברה.

מעל 5B ב SBC ברבעון...זה הרבה מאד...איפה השליטה בהוצאות?



מבחינתי, בשורה התחתונה יש לך חברה ש55% מההכנסות שלה באות ממגזר השירותים בעל המרגין הגבוה עם מעל 70b בהכנסות ברבעון הכי חלש של השנה(תשווה את המספרים כאן לפוסט הראשון …הטרנד הוא אותו טרנד)...מה שחשבתי בתחילת הטרד הזה עדיין נכון ורלוונטי...(לא התייחסתי לנושא הריבית ובצדק ואין הרבה חברות שמושפעות מריבית כמו אמאזון אשר השקיעה את כל הרווחים שלה בפרוייקטים ארוכים טווח...)

אלו מספרים מדהימים … בתור משקיע אתה צריך להחליט כמה אתה חושב שהטרנדים של הצמיחה האלו ימשכו ובמידה וכן... כמה החברה תהיה שווה בעוד מספר שנים?
אם אתה מחזיק את המניות של אמזון היום ונגיד הולך לישון עד 2030...ומתעורר כאשר הטרנד הנוכחי ממשיך ב 3P AWS וכו(ובתקווה מטפלת בנושאי העלויות, חותכת פרוייקטים לא רלוונטים וכו...)...החברה תעשה כמה וכמה השוק ישלם עבור זה?
אם AWS עושה 250B דולר בהכנסות ב 2030, בהנתן ריבית של נגיד 3-4%, האם תשלם רק על העסק הזה משמעותית יותר מ 1T?(כלל השווי של אמאזון היום?)
כמה תשלם עבור 3P+ ADS+ Subscriptions?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y4ish אין על אמאזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
ד אז למה לא לעבור עכשיו מהסנופי לזמן מה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
C קנית קרן כספית - למה מסווגת כפעולה מחוץ לבורסה? שוק ההון 2
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
L למה רוב סרטי\סדרות מדע בדיוני נהיו לזבל פסאודו-מדעי? אוף טופיק 27
M למה המנייה עולה ויש הפסד יומי? פוסטים מאיכות נמוכה 1
K למה לא נהוג להשוות ביצועי מניות כולל דיווידנד? שוק ההון 5
A למה יש הבדל בעלויות בין סנופי אינבסקו לסנופי איישרס? פוסטים מאיכות נמוכה 7
ל למה עדיין אין כזו אפלקציה? עוזר כלכלי אישי יזמות והגדלת הכנסות 2
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4
א תעודות סל ישראליות עוקבות SP500 בפער ענק מהSPY , למה ? שוק ההון 12
ה עסקאות 20/80, למה לא? נדל"ן 2
M שירותי אורחים בדירת שלושה חדרים, למה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
C למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 199
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
F יועץ משכנתאות, כן/לא למה? נדל"ן 78
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
K למה מתכוונים כשאומרים קרן מחקה שוק ההון 1
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
J פנסיה - מחקה מדד- למה בעצם ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G למה להמשיך להחזיק קופת גמל להשקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
S מה לספר בראיון העבודה העניין למה עזבתי את מקום העבודה האחרון אוף טופיק 28
א אג"חים תמיד מפתיעים אותי, למה תשואת האג"ח הישראלי התרסקה ? שוק ההון 34
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
חתול לילה למה הקרן המחקה שלי לא נותנת את תשואת המדד? שוק ההון 209
S שוקולד מריר - למה מנוטרל מטח?! שוק ההון 5
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
R למה לא בגדולות שוק ההון 7
ע למה להעדיף השקעות אקטיביות. פוסטים מאיכות נמוכה 2
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
O למה משכנתאות בישראל כל כך מסובכות? נדל"ן 59
S למה אומרים לא לערב את הצבא בפוליטיקה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 71
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
T למה בגביע יוגורט יש 2.75 כפיות סוכר? אוף טופיק 35
F למה גוגל ופייסבוק לא נחשבות מניות טכנולוגיות? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א למה הדירות בישראל יקרות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 16
V מישהו יודע למה אין נתונים על ZPRV/ZPRX באתרים השונים מהתאריך 30.6? פוסטים מאיכות נמוכה 2
צ אג"ח- למה כמה ואיך? שוק ההון 12
ה למה דמי הניהול בקרן השתלמות כל כך גבוהים? צרכנות פיננסית 4
P למה מורידים מס ממשכורות נמוכות ? פוסטים מאיכות נמוכה 51
ב ניתוח מינוף מניות עם margin או: למה ויתרתי על הרעיון שוק ההון 20
D למה חשוב רצף ביטוחי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
א למה התשואה של קרנות כספיות כל כך נמוכה ? שוק ההון 5
ב משכנתא במסלול צמוד מדד - למה נחשב מסוכן? נדל"ן 45
V למה העלאה בריבית באמת כל כך משפיעה על קונה דירה ממוצע בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 17
shirbi למה אני מופסד (תיאורטית) באגח ממשלתית בריבית משתנה שוק ההון 6

נושאים דומים

Back
למעלה