לאחר הדיון הער שנוצר כאן על טסלה ובזמן שמתחיל "להיות קצת דם ברחובות", חשבתי לנצל את ההזדמנות ולרכז את המחשבות שלי על חברה אמריקאית גדולה אחרת שאני משקיע בה...תרגיל טוב ופותח אפשרות לדיון.
כרגיל, אין זו המלצת השקעה...ובד"כ לאחר שאני משקיע במשהו(בוודאי השבוע ), מה שקורה לאחר כמה ימים זה:

אאוץ...אין רחמים בשווקים. ובהחלט לא כדאי לעשות את מה שאני עושה...
בכל מקרה...
אני מחפש, בחלק שבו אני משקיע במניות ציבוריות באופן ישיר, חברות שאני :
1) מבין את המודל העסקי והתחרותי שלהן.
2) מגיע למסקנה שהן יכולות לצמוח בצורה מהותית בשנים הקרובות(ואידאלית גם לעשור+ הקרוב)...אבל רק צמיחה לשם צמיחה זה פשוט לא מעניין(ע"ע חלק לא קטן מהבועה הנוכחית)...אני מעוניין בצמיחה שתהיה מסוגלת לייצר רווחיות ותייצר איזשהו יתרון תחרותי ששורד ויגרום לקושי אמיתי להתחרות בחברה.
3) וכמובן אני מעוניין במחיר טוב, שבסיכון/סיכוי מייצר לי תשואה עודפת משמעותית על האלטרנטיבה הפשוטה של קניית מדדים או על חברה אחרת שאני מבין בה. השקעה שהיא טובה במחיר מסויים, היא השקעה גרועה במחיר אחר.(ע"ע חלק לא קטן מהבועה הנוכחית #2).
השילוב של שלושת התנאים הללו מאפשר לי מהר מאד להתעלם מרוב החברות...או שאני לא מבין/מסוגל להבין את המודל העיסקי, או שאין לי דרך לראות איפה הן יהיו בעוד כמה שנים או למה שתהיה באיזשהו שלב רווחיות גבוהה, או שאני לא מבין למה יהיה להן איזשהו יתרון תחרותי...או שגם אם אני מבין את החברה וגם רואה את הפוטנציאל והיתרון התחרותי...אני לא חושב שהמחיר הנוכחי מספק לי איזשהו מרווח בטחון או יחסי סיכוי/סיכון מעניינים.
אני לא רואה המון הזדמנויות שעומדות בשלושת התנאים האלו בשנה..
אחרי ההקדמה הזו, עבורי, אמאזון היא השקעה שעושה שכל.
אמאזון מורכבת מחמישה סגמנטים...שניים שעושים מרגין נמוך(1P וחנוית פיזיות) וארבעה שירותים שעושים מרגין גבוה(AWS, 3P, Ads, Subscriptions).
ב2019, לפני המגיפה, אמאזון עשתה 280B בהכנסות...שנה שעברה כנראה שתסיים עם 460-470B בהכנסות.
ב2019 - "שירותים" היו 122B...ב2021 היא עשתה 164B עד סוף Q3 ועד לסוף שנת 2021 אני מעריך שהיא תעשה כ220B.
ז"א ב2021 המגזרים שעושים רווח גבוה הם 80% ממה שהיו כלל ההכנסות של אמאזון בשנת 2019...שאר ההכנסות באות מהמגזרים עם המרגין הנמוך.(1P וחנויות פיזיות).
עכשיו בוא נדבר על למה 3P(מכירות דרך אמזון של מוכרים צד שלישי) ולא AWS זה הביזנס העיקרי של אמאזון.

מוכרים משלמים לאמאזון 15% רק בשביל למכור על הפלטפורמה...לא משנה אם שולחים דרכם או לא.
ואז אם מוסיפים על זה עלויות של שליחה, אחסון וכו...אמזון לוקחת היום קרוב ל34% מהמכירות שמבוצעות דרכה.

לפי הדוחות האחרונים, ברבעון השלישי של שנה שעברה, הצמיחה בסקטור הזה קטנה...גדלה "רק" ב19%...נכון/לא נכון...אמאזון הייתה מוגבלת בשנה שעברה משום שלא היו לה מספיק עובדים או יכולת לטפל/לאחסן את 3700 המוכרים החדשים ביום(!) שנרשמים אליה(למרות התעריפים הגבוהים...)...אמאזון הייתה צריכה לשים קאפ על ה inventory של מוכרים...בעיה לא רעה...
אבל אמאזון, כעסק , פתחה שנה שעברה 350 facilities חדשים...תענוג, חברה שיכולה להשתמש בהון ורווחים שהיא מייצרת בצורה פרודקטיבית ורווחית(אהם...אני מסתכל עליך גוגל...) בסקייל.
ואמאזון מעלה את המחירים בינואר...ככל שיש לה יותר יכולת לאחסן, ההכנסות שלה עולות...
הFlywheel שלה מתחזק מיום ליום ומייצר "חפיר" חזק יותר.
AWS:
אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של הענן וההשפעה שלו...גוגל, מיקרוסופט ואמאזון יעשו לא מעט כסף בעתיד(ובעיני גם עליבאבא וטנסנט...)...
רק 10%-15% מספנד ה IT עבר לענן...ומי שלא יעבור, יהיה בחתיכת חסרון מול החברות שכן...הזמינות, הכלים, התשתית וכו וכו... המשחק בעיני "נגמר" בארה"ב והשחקניות העיקריות הן אמאזון, מיקרוסופט וגוגל...היכולת להתחרות בהן, להשקיע ולהקים את השירותים, התשתית וכו...היא נמוכה מאד...ולכן שוק צומח מאד, עם "חפיר גבוה" שממשיך להתחזק עם כמות נמוכה של מתחרים, כאשר אמאזון היא השחקן המוביל...קוקטייל לא רע.
יש כמובן שאלות של לאיפה זה יתכנס? כמה מתוך הערך חברות "התשתית" יוכלו לתפוס, האם הם יהפכו להיות "ערוצים טיפשים" סטייל ה telecos עם מרגינים נמוכים כאשר הערך נבנה עליהן עם תוכנות וחברות יותר מתוחכמות...אני לא חושב שמישהו לגמרי יודע...אבל גם בהנתן ומקרה "גרוע"(שאני לא חושב שהוא סביר...) שהן יהיו רק תשתית...יחסית למחיר שמשלמים היום...זה לא רע בכלל...ואם הם הרבה יותר מתשתית..זו כבר בוננזה.
AWS היה ב Q3 ב runrate של 64B...ויסיים אני מניח בסביבות 70B את 2021....עם מרגין של מעל 30%....והם לא נחים....רק בחודש האחרון , Private 5G, ציפ Graviton3 עם 25% קפיצה בביצועים מעל 2...שהוא בעצמו היא צמיחה גדולה מעל מעבדי x86...דילים גדולים מול פייסבוק, גולדמן וכו...ל AWS יש backlog של מעל 50B דולר...זאת אומרת חוזים שנפרסים על שנים...loyalty, שימוש מתמשך במוצר וכו...
ב12 חודשים האחרונים, Amazon נמצאת בשלב הוצאות מטורף...עם הוצאות שעוברות כל חברה בהיסטוריה וגם משמעותית יותר מאשר מתחרותיה בחברות הטק הגדולות:

מגדילים חוות שרתים, קונים משאיות, קונים מטוסים, קונים קונטיינרים, משקיעים במחקר ופיתוח וכו וכו...(יש אינפלציה? בוא נשים את כל הכסף במשהו שייצר לנו כסף...)
אמאזון שולחת היום יותר חבילות מ FedEx...ולפי דעתי הם יהפכו את כל מערכות הלוגיסטיקה שלהם בעתיד ל"שרות"...כמו AWS...וכמו שעליבאבא עושים...אמאזון בונים, מנצלים את הסקייל ואז משחררים מוצר שקשה להתחרות בו.
אבל רגע...יש עוד!.
להערכתי אמאזון יסיימו את השנה עם מעל 30B דולר הכנסות משרותי פרסום...סתם בשביל קצת פרספקטיבה...זה יותר מרוקו +פינטרסט + טוויטר + סנאפ....עם צמיחה משמעותית יותר גבוהה...לאיפה חנות ספרים מקוונת יכולה להתפתח...
הכנסות מדמי מנוי...מעל 8B דולר ברבעון...מרגין מאד גבוה והכנסה דביקה מאד וצומחת מאד...ומי שנרשם ל Prime וכו , רוכש יותר, משתמש יותר וכו וכ...מייצר אקסויסטם חזק יותר שמזין את עצמו.
אז כמה אמאזון שווה? למה אני משקיע?(ומכוון שהשוק הינו יעיל, מה שאני כותב כאן הוא שטויות ומתכון להפסד כספי...כל התוכן כאן הוא לצורך העשרה בלבד!...מי שמשקיע כסף אמיתי לפי שטויות שנכתבות באינטרנט על ידי אנשים בעלי אינטרס/ללא ידע נרחב על הרקע והיכולות שלהם מגיע לו שיפסיד את כספו...נא לחזור ולקרוא את בלוג הסולידית על למה השקעה פסיבית היא הדרך הנכונה להשקיע לאחר קריאת הנובלה הזו. ו/או הערוץ של פליקס ביוטיוב על למה משקיעים פעילים משחקים משחק של שוטים, ייצרו תשואת חסר ואין שום סיכוי להביס את השוק. ).
*peer multiples from capitalq
1. AWS - אם נחשיב אותו כעסק נפרד...כמה משלמים על החברה המובילה בשוק הצומח מעל 20% בשנה, בשוק בתחילת דרכו אשר הגיע כרגע רק ל10-15% מהפוטנציאל שלו, כאשר החברה מייצרת מרגין של מעל 30%(וכנראה גבוה יותר, כי AWS מסתירה את הרווחים האמיתיים על ידי העמסות)...בהנחה ונסיים עם 70B הכנסות ב2021, מכפיל של 14 על המכירות, אני חושב שהוא די שמרני...זאת אומרת 980B בשווי שוק.

2. פרסום - 30B...בואו נקח את המכפיל של החברה מבוססת פרסום הדי לא מוצלחת במונטיזיה....twitter וניקח את המכפיל שלה, 7X על המכירות...וניתן שווי של 210B לסגמנט הזה.(נתעלם מהיתרונות של אמאזון בתחום).

3. Subscriptions - עוד מגזר שעושה הרבה מאד כסף, עם מרגין גבוה מאד, יכולת העלאת מחירים גבוהה ומשהו שמתחזק ככל ששאר החברה מתחזקת...32B הכנסות בשנה...בואו נתן לזה מכפיל, שוב, מאד לא אגרסיבי ונעריך את כל העסק הצומח הזה ב 250B.

4. 3P - ייצר מעל 100B בהכנסות שנה שעברה עם מרגין גבוה מאד...יש כאן קשיים של כוח אדם, סקייל וכו...אני חושב שהם פתירים וכמו שנכתב אמזון מייצרת לעצמה כאן יתרון גדול לגודל, אבל ניתן לכל העסק הדביק והצומח הזה, פי 3 מההכנסות, ז"א 300B .

5. 1P וחנויות פיזיות הן עסק עם מרגין מאד נמוך , האם נבנה כאן משהו עתידי(חנויות ללא מוכרים, חלק מהברנד, עוד ערוצי הפצה ושליטה על שרשרת הערך על מנת לחזק את שאר העסק וכו...) לפי דעתי כן...אבל אני מעריך את כל העסק הזה שעושה 240B בהכנסות שנתיות במכפיל 1.

ניקח את כל הסיפור הזה, ונגיע לשווי של כ 2 טריליון דולר, או 4000$ למניה(אני מתעלם מדברים "איזוטרים" כמו Twitch ששולט ב streaming, יכולת walk out, או כל החדשנות שבאה מהחברה הזו משום שARK לא משקיעים בה ולכן היא אינה חלק מהותי מ"מהפכת החדשנות") עם בעיני runway ארוך.
יש כל כך הרבה אפשריות צמיחה, וחברה בסדר הגודל הזה עדיין הצליחה לצמוח מ386B ב2020 ל460B ב2021 כאשר 2020 הייתה מתנה לחברה בשל COVID.
במחיר מניה של 5500$ החברה תהיה שווה 2.5T ועדיין פחות מאפל...בעיני מדובר בחברה שהיא משמעותית יותר טובה מאשר החברה הממוצעת בסנופי, בעלת סיכון יותר נמוך, עם פוטנציאל תשואה יותר גבוה(אך ממש לא מניה "להתעשר ממנה" מהר...היא לא תעשה פי 10 על הכסף בחמש שנים הקרובות) וחברה שאני יכול להחזיק לאורך תקופה ארוכה בלי לגעת.
היום החברה נסחרת ב2800$ או 1.43T
לעומת הסנופי שנסחר ב4313 והnasdaq שנסחר ב 13466.
אקיצר ולסיכום, קנו CSPX...מקווה שהיה מעניין ורלוונטי עבורכם...ואשמח להערות/דיון.
כרגיל, אין זו המלצת השקעה...ובד"כ לאחר שאני משקיע במשהו(בוודאי השבוע ), מה שקורה לאחר כמה ימים זה:

אאוץ...אין רחמים בשווקים. ובהחלט לא כדאי לעשות את מה שאני עושה...
בכל מקרה...
אני מחפש, בחלק שבו אני משקיע במניות ציבוריות באופן ישיר, חברות שאני :
1) מבין את המודל העסקי והתחרותי שלהן.
2) מגיע למסקנה שהן יכולות לצמוח בצורה מהותית בשנים הקרובות(ואידאלית גם לעשור+ הקרוב)...אבל רק צמיחה לשם צמיחה זה פשוט לא מעניין(ע"ע חלק לא קטן מהבועה הנוכחית)...אני מעוניין בצמיחה שתהיה מסוגלת לייצר רווחיות ותייצר איזשהו יתרון תחרותי ששורד ויגרום לקושי אמיתי להתחרות בחברה.
3) וכמובן אני מעוניין במחיר טוב, שבסיכון/סיכוי מייצר לי תשואה עודפת משמעותית על האלטרנטיבה הפשוטה של קניית מדדים או על חברה אחרת שאני מבין בה. השקעה שהיא טובה במחיר מסויים, היא השקעה גרועה במחיר אחר.(ע"ע חלק לא קטן מהבועה הנוכחית #2).
השילוב של שלושת התנאים הללו מאפשר לי מהר מאד להתעלם מרוב החברות...או שאני לא מבין/מסוגל להבין את המודל העיסקי, או שאין לי דרך לראות איפה הן יהיו בעוד כמה שנים או למה שתהיה באיזשהו שלב רווחיות גבוהה, או שאני לא מבין למה יהיה להן איזשהו יתרון תחרותי...או שגם אם אני מבין את החברה וגם רואה את הפוטנציאל והיתרון התחרותי...אני לא חושב שהמחיר הנוכחי מספק לי איזשהו מרווח בטחון או יחסי סיכוי/סיכון מעניינים.
אני לא רואה המון הזדמנויות שעומדות בשלושת התנאים האלו בשנה..
אחרי ההקדמה הזו, עבורי, אמאזון היא השקעה שעושה שכל.
אמאזון מורכבת מחמישה סגמנטים...שניים שעושים מרגין נמוך(1P וחנוית פיזיות) וארבעה שירותים שעושים מרגין גבוה(AWS, 3P, Ads, Subscriptions).
ב2019, לפני המגיפה, אמאזון עשתה 280B בהכנסות...שנה שעברה כנראה שתסיים עם 460-470B בהכנסות.
ב2019 - "שירותים" היו 122B...ב2021 היא עשתה 164B עד סוף Q3 ועד לסוף שנת 2021 אני מעריך שהיא תעשה כ220B.
ז"א ב2021 המגזרים שעושים רווח גבוה הם 80% ממה שהיו כלל ההכנסות של אמאזון בשנת 2019...שאר ההכנסות באות מהמגזרים עם המרגין הנמוך.(1P וחנויות פיזיות).
עכשיו בוא נדבר על למה 3P(מכירות דרך אמזון של מוכרים צד שלישי) ולא AWS זה הביזנס העיקרי של אמאזון.

מוכרים משלמים לאמאזון 15% רק בשביל למכור על הפלטפורמה...לא משנה אם שולחים דרכם או לא.
ואז אם מוסיפים על זה עלויות של שליחה, אחסון וכו...אמזון לוקחת היום קרוב ל34% מהמכירות שמבוצעות דרכה.

לפי הדוחות האחרונים, ברבעון השלישי של שנה שעברה, הצמיחה בסקטור הזה קטנה...גדלה "רק" ב19%...נכון/לא נכון...אמאזון הייתה מוגבלת בשנה שעברה משום שלא היו לה מספיק עובדים או יכולת לטפל/לאחסן את 3700 המוכרים החדשים ביום(!) שנרשמים אליה(למרות התעריפים הגבוהים...)...אמאזון הייתה צריכה לשים קאפ על ה inventory של מוכרים...בעיה לא רעה...
אבל אמאזון, כעסק , פתחה שנה שעברה 350 facilities חדשים...תענוג, חברה שיכולה להשתמש בהון ורווחים שהיא מייצרת בצורה פרודקטיבית ורווחית(אהם...אני מסתכל עליך גוגל...) בסקייל.
ואמאזון מעלה את המחירים בינואר...ככל שיש לה יותר יכולת לאחסן, ההכנסות שלה עולות...
הFlywheel שלה מתחזק מיום ליום ומייצר "חפיר" חזק יותר.
AWS:
אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של הענן וההשפעה שלו...גוגל, מיקרוסופט ואמאזון יעשו לא מעט כסף בעתיד(ובעיני גם עליבאבא וטנסנט...)...
רק 10%-15% מספנד ה IT עבר לענן...ומי שלא יעבור, יהיה בחתיכת חסרון מול החברות שכן...הזמינות, הכלים, התשתית וכו וכו... המשחק בעיני "נגמר" בארה"ב והשחקניות העיקריות הן אמאזון, מיקרוסופט וגוגל...היכולת להתחרות בהן, להשקיע ולהקים את השירותים, התשתית וכו...היא נמוכה מאד...ולכן שוק צומח מאד, עם "חפיר גבוה" שממשיך להתחזק עם כמות נמוכה של מתחרים, כאשר אמאזון היא השחקן המוביל...קוקטייל לא רע.
יש כמובן שאלות של לאיפה זה יתכנס? כמה מתוך הערך חברות "התשתית" יוכלו לתפוס, האם הם יהפכו להיות "ערוצים טיפשים" סטייל ה telecos עם מרגינים נמוכים כאשר הערך נבנה עליהן עם תוכנות וחברות יותר מתוחכמות...אני לא חושב שמישהו לגמרי יודע...אבל גם בהנתן ומקרה "גרוע"(שאני לא חושב שהוא סביר...) שהן יהיו רק תשתית...יחסית למחיר שמשלמים היום...זה לא רע בכלל...ואם הם הרבה יותר מתשתית..זו כבר בוננזה.
AWS היה ב Q3 ב runrate של 64B...ויסיים אני מניח בסביבות 70B את 2021....עם מרגין של מעל 30%....והם לא נחים....רק בחודש האחרון , Private 5G, ציפ Graviton3 עם 25% קפיצה בביצועים מעל 2...שהוא בעצמו היא צמיחה גדולה מעל מעבדי x86...דילים גדולים מול פייסבוק, גולדמן וכו...ל AWS יש backlog של מעל 50B דולר...זאת אומרת חוזים שנפרסים על שנים...loyalty, שימוש מתמשך במוצר וכו...
ב12 חודשים האחרונים, Amazon נמצאת בשלב הוצאות מטורף...עם הוצאות שעוברות כל חברה בהיסטוריה וגם משמעותית יותר מאשר מתחרותיה בחברות הטק הגדולות:

מגדילים חוות שרתים, קונים משאיות, קונים מטוסים, קונים קונטיינרים, משקיעים במחקר ופיתוח וכו וכו...(יש אינפלציה? בוא נשים את כל הכסף במשהו שייצר לנו כסף...)
אמאזון שולחת היום יותר חבילות מ FedEx...ולפי דעתי הם יהפכו את כל מערכות הלוגיסטיקה שלהם בעתיד ל"שרות"...כמו AWS...וכמו שעליבאבא עושים...אמאזון בונים, מנצלים את הסקייל ואז משחררים מוצר שקשה להתחרות בו.
אבל רגע...יש עוד!.
להערכתי אמאזון יסיימו את השנה עם מעל 30B דולר הכנסות משרותי פרסום...סתם בשביל קצת פרספקטיבה...זה יותר מרוקו +פינטרסט + טוויטר + סנאפ....עם צמיחה משמעותית יותר גבוהה...לאיפה חנות ספרים מקוונת יכולה להתפתח...
הכנסות מדמי מנוי...מעל 8B דולר ברבעון...מרגין מאד גבוה והכנסה דביקה מאד וצומחת מאד...ומי שנרשם ל Prime וכו , רוכש יותר, משתמש יותר וכו וכ...מייצר אקסויסטם חזק יותר שמזין את עצמו.
אז כמה אמאזון שווה? למה אני משקיע?(ומכוון שהשוק הינו יעיל, מה שאני כותב כאן הוא שטויות ומתכון להפסד כספי...כל התוכן כאן הוא לצורך העשרה בלבד!...מי שמשקיע כסף אמיתי לפי שטויות שנכתבות באינטרנט על ידי אנשים בעלי אינטרס/ללא ידע נרחב על הרקע והיכולות שלהם מגיע לו שיפסיד את כספו...נא לחזור ולקרוא את בלוג הסולידית על למה השקעה פסיבית היא הדרך הנכונה להשקיע לאחר קריאת הנובלה הזו. ו/או הערוץ של פליקס ביוטיוב על למה משקיעים פעילים משחקים משחק של שוטים, ייצרו תשואת חסר ואין שום סיכוי להביס את השוק. ).
*peer multiples from capitalq
1. AWS - אם נחשיב אותו כעסק נפרד...כמה משלמים על החברה המובילה בשוק הצומח מעל 20% בשנה, בשוק בתחילת דרכו אשר הגיע כרגע רק ל10-15% מהפוטנציאל שלו, כאשר החברה מייצרת מרגין של מעל 30%(וכנראה גבוה יותר, כי AWS מסתירה את הרווחים האמיתיים על ידי העמסות)...בהנחה ונסיים עם 70B הכנסות ב2021, מכפיל של 14 על המכירות, אני חושב שהוא די שמרני...זאת אומרת 980B בשווי שוק.

2. פרסום - 30B...בואו נקח את המכפיל של החברה מבוססת פרסום הדי לא מוצלחת במונטיזיה....twitter וניקח את המכפיל שלה, 7X על המכירות...וניתן שווי של 210B לסגמנט הזה.(נתעלם מהיתרונות של אמאזון בתחום).

3. Subscriptions - עוד מגזר שעושה הרבה מאד כסף, עם מרגין גבוה מאד, יכולת העלאת מחירים גבוהה ומשהו שמתחזק ככל ששאר החברה מתחזקת...32B הכנסות בשנה...בואו נתן לזה מכפיל, שוב, מאד לא אגרסיבי ונעריך את כל העסק הצומח הזה ב 250B.

4. 3P - ייצר מעל 100B בהכנסות שנה שעברה עם מרגין גבוה מאד...יש כאן קשיים של כוח אדם, סקייל וכו...אני חושב שהם פתירים וכמו שנכתב אמזון מייצרת לעצמה כאן יתרון גדול לגודל, אבל ניתן לכל העסק הדביק והצומח הזה, פי 3 מההכנסות, ז"א 300B .

5. 1P וחנויות פיזיות הן עסק עם מרגין מאד נמוך , האם נבנה כאן משהו עתידי(חנויות ללא מוכרים, חלק מהברנד, עוד ערוצי הפצה ושליטה על שרשרת הערך על מנת לחזק את שאר העסק וכו...) לפי דעתי כן...אבל אני מעריך את כל העסק הזה שעושה 240B בהכנסות שנתיות במכפיל 1.

ניקח את כל הסיפור הזה, ונגיע לשווי של כ 2 טריליון דולר, או 4000$ למניה(אני מתעלם מדברים "איזוטרים" כמו Twitch ששולט ב streaming, יכולת walk out, או כל החדשנות שבאה מהחברה הזו משום שARK לא משקיעים בה ולכן היא אינה חלק מהותי מ"מהפכת החדשנות") עם בעיני runway ארוך.
יש כל כך הרבה אפשריות צמיחה, וחברה בסדר הגודל הזה עדיין הצליחה לצמוח מ386B ב2020 ל460B ב2021 כאשר 2020 הייתה מתנה לחברה בשל COVID.
במחיר מניה של 5500$ החברה תהיה שווה 2.5T ועדיין פחות מאפל...בעיני מדובר בחברה שהיא משמעותית יותר טובה מאשר החברה הממוצעת בסנופי, בעלת סיכון יותר נמוך, עם פוטנציאל תשואה יותר גבוה(אך ממש לא מניה "להתעשר ממנה" מהר...היא לא תעשה פי 10 על הכסף בחמש שנים הקרובות) וחברה שאני יכול להחזיק לאורך תקופה ארוכה בלי לגעת.
היום החברה נסחרת ב2800$ או 1.43T
לעומת הסנופי שנסחר ב4313 והnasdaq שנסחר ב 13466.
אקיצר ולסיכום, קנו CSPX...מקווה שהיה מעניין ורלוונטי עבורכם...ואשמח להערות/דיון.
נערך לאחרונה ב: