• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

האלטרנטיבה הסודית ל-S&P 500? למה כולם מתעלמים ממסלול 'מניות סחיר' בפנסיה?

  • פותח הנושא פותח הנושא guerillasko
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

guerillasko

משתמש סולידי
הצטרף ב
25/5/23
הודעות
23
דירוג
19
כולם מדברים על S&P 500 כברירת מחדל, אבל כמעט ולא מדברים על מסלול 'מניות סחיר' כאלטרנטיבה. מצד אחד, הוא נותן 100% חשיפה למניות (בלי ה'משקולת' של אג"ח או מזומן). מצד שני, הוא זול משמעותית מהמסלול המנייתי הרגיל ופחות 'משוגע' על הדולר מה-S&P 500.

האם זהו בעצם המסלול האופטימלי לחוסך צעיר שרוצה מקסימום מניות במינימום עלות, אבל לא רוצה להיות מהמר 100% על הכלכלה האמריקאית? אשמח לשמוע ממישהו שניתח את הרכב הנכסים של המסלול הזה ב'כלל' או בחברות אחרות.
 
לאחרונה אני קורא ורואה המון על "private credit" שווה לגגל את זה, זה אומנם התחיל יחיסית רק לאחרונה ל401K של אמריקאים אם זאת אני רואה קצת דמיון.
 
כולם מדברים על S&P 500 כברירת מחדל, אבל כמעט ולא מדברים על מסלול 'מניות סחיר' כאלטרנטיבה. מצד אחד, הוא נותן 100% חשיפה למניות (בלי ה'משקולת' של אג"ח או מזומן). מצד שני, הוא זול משמעותית מהמסלול המנייתי הרגיל ופחות 'משוגע' על הדולר מה-S&P 500.

האם זהו בעצם המסלול האופטימלי לחוסך צעיר שרוצה מקסימום מניות במינימום עלות, אבל לא רוצה להיות מהמר 100% על הכלכלה האמריקאית? אשמח לשמוע ממישהו שניתח את הרכב הנכסים של המסלול הזה ב'כלל' או בחברות אחרות.
זה מסלול חדש יחסית שמשקיע במניות ישראליות. מותר לו גם מניות חו"ל אבל רוב החברות החליטו לייחד אותו למניות ישראליות כי אחרת אין כמעט הבדל בינו לבין מסלול מנייתי רגיל. החברות מצליחות לקבל בערך כמו מדד תל אביב 125. נראה לי שהן מצליחות בהשקעות אקטיביות בסכומים קטנים בישראל.

אני נכנסתי אליו באמצע 2024 כשהבורסה הישראלית הייתה זולה במקום הסנופי. באמצע 2025 החזרתי חלק חזרה לסנופי. אני חושב שאם מתזמנים עדיף לנסות לתזמן בתחילת העליה.
 
האם זהו בעצם המסלול האופטימלי לחוסך צעיר שרוצה מקסימום מניות במינימום עלות, אבל לא רוצה להיות מהמר 100% על הכלכלה האמריקאית?
אני חושב שזה מסלול טוב למי שרוצה מניות ישראליות בחלק ידוע בתיק. אני מעדיף להיות 50% במניות סחיר ו50% בסנופי מאשר להיות במסלול מנייתי רגיל שבו יש יותר עמלות והוא יותר אקטיבי ואני פחות יודע איך ואיפה הוא משקיע.
 
אקטיביות זו בעיה אחת. לשים כסף על מדינה קטנה עם הרבה צרות, גם מסוכן.
לגור במדינה קטנה עם הרבה צרות - זה מסוכן.
ובכל זאת אתה גר פה.
אם אתה לוקח את הסיכון הזה, סיכון המניות הוא משני.
 
למסגר ולתלות, ביחד עם "עדיף לקנות בזול ולמכור יקר"
נכון זה הרבה מזל. אבל זה מסלול עם עמלות נמוכות. מצ"ב עלויות בפועל.
יותר זול לשלב אותו עם סנופי מאשר להיות במסלול מניות.
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20260322-WA0001.jpg
    IMG-20260322-WA0001.jpg
    KB 111.9 · צפיות: 12
@שלומו
זה לא משהו אחיד. העלויות שונות בין חברות. גם דמי הניהול שונים, כולל בין לקוחות באותה חברה.

הוא נותן 100% חשיפה למניות (בלי ה'משקולת' של אג"ח או מזומן). מצד שני, הוא זול משמעותית מהמסלול המנייתי הרגיל ופחות 'משוגע' על הדולר מה-S&P 500.
כן יש מזומן. כן יש חשיפה לחו"ל. ולא בהכרח 100% מניות.
יש גם הבדלים בין חברות ומה שהן עושות במסלולים שלהן, אם יש.

למשל, מור (נראה לי שהנוסח הוא לפי הרגולציה):
נכסי המסלול יהיו חשופים למניות בארץ ובחו"ל, בשיעור חשיפה שלא יפחת מ-75% ולא יעלה על 120% חשיפה לנכסים כאמור תושג באמצעות השקעה בנכסים סחירים בלבד. ההשקעה עשויה להתבצע הן במישרין (בנכסי בסיס) והן באמצעות השקעה בנגזרים (לרבות חוזים עתידיים, אופציות וכתבי אופציות ולרבות נגזרים לא סחירים אשר משמשים לצרכי גידור ונגזרים לא סחירים אשר שווים נגזר מנכס בסיס סחיר), בקרנות סל ובקרנות נאמנות. יתרת הנכסים תושקע במזומנים ופיקדונות שהופקדו לתקופה שאינה עולה על 3 חודשים ממועד הפקדתם. השקעה במסלול זה עשויה להיות חשופה לסיכוני מטבע. נכסי המסלול החשופים לנכסים כמפורט לעיל יהיו כל נכסי המסלול למעט הנכסים המושקעים באיגרות חוב מסוג "ערד" או באפיק השקעה מובטח תשואה, בהתאם להוראות ההסדר התחיקתי.

מגדל טוענים ל-עד 35% מט"ח.
 
נערך לאחרונה ב:
מה יש במסלול הזה?
גם שקית נייר מהסופר וגם שקית קרטון מהסופר, שתיהן שקיות. זה משנה שבאחת יש מצרכים ובאחת שמו זבל?
 
כולם מדברים על S&P 500 כברירת מחדל, אבל כמעט ולא מדברים על מסלול 'מניות סחיר' כאלטרנטיבה. מצד אחד, הוא נותן 100% חשיפה למניות (בלי ה'משקולת' של אג"ח או מזומן). מצד שני, הוא זול משמעותית מהמסלול המנייתי הרגיל ופחות 'משוגע' על הדולר מה-S&P 500.

האם זהו בעצם המסלול האופטימלי לחוסך צעיר שרוצה מקסימום מניות במינימום עלות, אבל לא רוצה להיות מהמר 100% על הכלכלה האמריקאית? אשמח לשמוע ממישהו שניתח את הרכב הנכסים של המסלול הזה ב'כלל' או בחברות אחרות.
לא יאמן האחידות וההחלטיות פה בתפיסה, שמכפילי הנסדק והסנופי בשמים.
כן תזמון לא תזמון, מי שהשקיע במסלול הזה בשנה שנתיים האחרונות עשה קופה של שנים של חסכון, לעומת תשואה זניחה בסנופי הלא מגודר.
המוסדיים בישראל בהטיית בית חזקה ברמות משתנות, לא מבינה את היוהרה והחד משמעיות.
ובסוף התשובה לא חייבת להיות בינארית, אפשר גם וגם.
 
זה לא משהו אחיד. העלויות שונות בין חברות. גם דמי הניהול שונים, כולל בין לקוחות באותה חברה
נכון. ספציפית הוא שאל על כלל. הוא יכול לבדוק. נראה לי ששם לפחות 90% מניות ישראליות. ב2025 די קל לבדוק אם מישהו עשה יותר מ45% כנראה שהשקיע בישראל.

התכוונתי שההוצאות על ניהול השקעות בהרבה חברות יותר זולות במסלול מניות סחיר ממסלול מניות. נראה לי שהרבה מהעלויות במסלול מניות רגיל הן על מסחר אקטיבי בחו"ל. אפשר להימנע מזה בשילוב של מסלול מניות סחיר ומסלול סנופי.
 
לא יאמן האחידות וההחלטיות פה בתפיסה, שמכפילי הנסדק והסנופי בשמים.
כן תזמון לא תזמון, מי שהשקיע במסלול הזה בשנה שנתיים האחרונות עשה קופה של שנים של חסכון, לעומת תשואה זניחה בסנופי הלא מגודר.
המוסדיים בישראל בהטיית בית חזקה ברמות משתנות, לא מבינה את היוהרה והחד משמעיות.
ובסוף התשובה לא חייבת להיות בינארית, אפשר גם וגם.
ניתן להשקיע 50% בסנופי ו 50% באדום ברולטה. השאלה אם זה אופטימלי.

הדיון הזה
לצורך העניין נפתח כאשר הקרן הנ"ל סיימה עליה של כמעט 200% במשך פחות משנתיים והרבה אנשים שהשקיעו בה הרוויחו תשואה של שנים רבות. האם זה אומר שבדיעבד היא הייתה השקעה נבונה?

דיונים כמו זה ואחרים עולים אחרי כל עליה של שוק או סקטור כזה או אחר, פעם זה הסיני, פעם ההודי, פעם שבבים, מי שבאמת רצה להרוויח היה צריך למען האמת להשקיע בשוק הדרום קוריאני בשנתיים האחרונות, ואלה עוד שווקים גדולים באמת באיזורים בטוחים יחסית ואין המלצה להשקיע בהם חלקים נרחבים, אז עכשיו כן? ועוד במדינה במלחמה (פנימית וחיצונית) שהסוף שלה לא ידוע.
 
ניתן להשקיע 50% בסנופי ו 50% באדום ברולטה. השאלה אם זה אופטימלי.

הדיון הזה
לצורך העניין נפתח כאשר הקרן הנ"ל סיימה עליה של כמעט 200% במשך פחות משנתיים והרבה אנשים שהשקיעו בה הרוויחו תשואה של שנים רבות. האם זה אומר שבדיעבד היא הייתה השקעה נבונה?

דיונים כמו זה ואחרים עולים אחרי כל עליה של שוק או סקטור כזה או אחר, פעם זה הסיני, פעם ההודי, פעם שבבים, מי שבאמת רצה להרוויח היה צריך למען האמת להשקיע בשוק הדרום קוריאני בשנתיים האחרונות, ואלה עוד שווקים גדולים באמת באיזורים בטוחים יחסית ואין המלצה להשקיע בהם חלקים נרחבים, אז עכשיו כן? ועוד במדינה במלחמה (פנימית וחיצונית) שהסוף שלה לא ידוע.
מדד ת"א 125, זהו בדרך כלל הציר המרכזי במניות סחיר (תלוי בתמהיל של חברת הביטוח או בית ההשקעות ולכן כדאי לבדוק).
אם לדעתך זו רולטה, אז זה מעלה שאלות רבות הרבה מעבר לבחירת מסלול ההשקעה. יש לזה קשר לבנקים בהם אתה משתמש, בתי ההשקעות וכלל החברות הגדולות בישראל המהוות הסביבה הכלכלית בה אתה חיי.
 
מדד ת"א 125, זהו בדרך כלל הציר המרכזי במניות סחיר (תלוי בתמהיל של חברת הביטוח או בית ההשקעות ולכן כדאי לבדוק).
אם לדעתך זו רולטה, אז זה מעלה שאלות רבות הרבה מעבר לבחירת מסלול ההשקעה. יש לזה קשר לבנקים בהם אתה משתמש, בתי ההשקעות וכלל החברות הגדולות בישראל המהוות הסביבה הכלכלית בה אתה חיי.
אין קשר בין שרידות לתשואה. אותם בנקים נתנו תשואה אפסית בעשור הקודם.

את לא ממליצה לאנשים לקנות בגלל שבנקים לא יפשטו רגל, אלא כי את חושבת שהם שושנים בין החוחים, זה בדיוק מה שחשבו כך האחרים שהצביעו על שוק זה או אחר.
 
נערך לאחרונה ב:
אין קשר בין שרידות לתשואה. אותם בנקים נתנו תשואה אפסית בעשור הקודם.

את לא ממליצה לאנשים לקנות בגלל שבנקים לא יפשטו רגל, אלא כי את חושבת שהם שושנים בין החוחים, זה בדיוק מה שחשבו כך האחרים שהצביעו על שוק זה או אחר.
לא ממליצה שום דבר מלבד לא להיות כבש.
 
המסלול האופטימלי לחוסך צעיר שרוצה מקסימום מניות במינימום עלות ופיזור (לא 100% על הכלכלה האמריקאית) זה כנראה מדד עולמי (לבדוק בין הקרנות השונות אם בא לך רק שווקים מפותחים או גם מתעוררים)

בשביל המינימום עלות הפתרון הוא כנראה השתלמות IRA ואם לפי דמי הניהול לא משתלם להפקיד מעבר לתקרה בהשתלמות, להשקיע בחשבון מסחר עצמאי- בית השקעות בארץ/ חו״ל

אם הכוונה שלך היא לקרן פנסיה שאי אפשר לנהל באופן עצמאי, בחלק מבתי ההשקעות יש מסלולים שמשקיעים במדד העולמי, לדעתי מסלול הלכה אבל אל תיקח אותי במילה

לא המלצה או ייעוץ. :)
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא ממליצה שום דבר מלבד לא להיות כבש.
זו בדיוק ההמלצה שלך, לנהור כל פעם לעבר המקום ששאר העדר הולך. את מבססת אסטרטגיה שמתבססת על נתונים של השנתיים האחרונות במקום לקנות מתוך התבססות על מחקרים אמפירים ארוכי טווח.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס דיבידנד דולרי >>> יורו – מה האלטרנטיבה המשתלמת ביותר? צרכנות פיננסית 17
I האלטרנטיבה הטובה ביותר לסגירת חוב של פחות מ10 אלף שח צרכנות פיננסית 11
י המניות גבוהות מה האלטרנטיבה שוק ההון 60
ל מה האלטרנטיבה לקניית דירה למגורים לאדם לא חסכן? נדל"ן 79
Jane Doe כתבה מעניינת על הכלכלה הסודית של החרדים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 263
I (מחיר למשתכן) חשיבה נכונה? בשנות ה-30, מרוויח 4,500 נטו, ורוצה להשקיע... נדל"ן 15
G עוקב S&P 500 לאור המצב הנוכחי שוק ההון 9
P S&P 500 + Short Futures מול אג״ח דולרית קצרה שוק ההון 3
guesto גיליון תשואת S&P 500 שקלית שוק ההון 0
ה נאסד"ק 100 לעומת S&P 500 שוק ההון 31
ה הבדל בין קרנות סל איריות S&P 500 שוק ההון 6
ה שאלה על הרכב נכסים במסלול עוקב מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א S&P 500 Momentum שוק ההון 7
U השקעת סכומים אקראיים בקרן העוקבת אחרי ס.פ 500 שוק ההון 8
U דמי ניהול במסלול עוקב ס.פ 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
מ פיקדון מובנה שקלי S&P 500 במזרחי, מה אני מפספס? שוק ההון 11
א למה דווקא S&P 500? שוק ההון 140
U מסלול מחקה S&P 500 מגודר מט"ח שוק ההון 6
T בטווח הרחוק איך לדעתכם ישפיע החוב + התחלשות הדולר על האס אנד פי 500 שוק ההון 29
O קסם S&P 500 KTF מנוטרלת מט"ח שוק ההון 1
C מסלולי 500 S&P בקרנות השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 78
S סעיף בדו"ח שנתי - "העברתי במשך 12 חודשים כספים אל מחוץ לישראל בסכום כולל של 500,000 אש"ח או יותר" מיסים 20
א השקעות לעו"ש שמעלה אבק בבנק (500,000 שח) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
T שאלה בסיסית בהשקעות - S&P 500 + שאלות כלליות שוק ההון 19
D S&P 500 האמונם? ארממ ארממ.. פוסטים מאיכות נמוכה 7
B משקלים בסנופי, אשליית 500 החברות הגדולות בארה"ב שוק ההון 15
A S&P 500 האם כל אחד יכול להשקיע? שוק ההון 24
א השקעה ב- S&P 500 שוק ההון 1
ב VOO מול קסם S&P 500 KTF שוק ההון 7
G היום קניתי S&P 500 עם כל הכסף שיש לי יומני מסע אישיים 41
F החברות בs&p 500 הם גלובליות שוק ההון 72
ג מחפש ייעוץ: כיצד להשקיע חסכונות ב-S&P 500 שוק ההון 20
S האם מסלול "הפניקס פנסיה מקיפה עוקב מדד S&P 500" מושפע משער הדולר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
B קרן הסל של אינווסקו 1183441 INVESCO S&P 500 UCITS ETF - בסיס הצמדה? שוק ההון 2
B קופת גמל להשקעה מסלול עוקב מדד S&P 500 מול מסחר עצמאי שוק ההון 10
A המלצות לקופת גמל להשקעה: דגש על מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ס השקעה לטווח הארוך במדד הs&p 500 אבל עם אופציות גידור למשברים שוק ההון 5
M iShares S&P 500 Equal Weight UCITS ETF USD (Acc) שוק ההון 3
א כיצד מחושב דמי ניהול על מדד s&p 500 שוק ההון 4
K שאלה על ביצועים של iShares Core S&P 500 שוק ההון 4
F S&P 500 צוברת שוק ההון 17
N מגבילות לאשס.חוץ SPX 500 שוק ההון 3
F ה s&p 500 ובעיית החוב של ארהב שוק ההון 3
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
E 500 אש״ח אפשרויות השקעה? שוק ההון 20
G מעבר מ-VTI ל-1183441 INVESCO S&P 500 UCITS ETF שקלית שוק ההון 35
E s&p 500 , נסד"ק 100, מדד עולמי, יש לי את כולם. אבל במה עדיף להשקיע? שוק ההון 23
O S&P 500 שוק ההון 16
R הקרן השקלית על מדד S&P 500 של בלאקרוק שוק ההון 2
M מס ירושה iShares $ CORE S&P 500 UCITS ETF-TA מיסים 4

נושאים דומים

Back
למעלה