• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

למה אין מבנה דירה אופטימלי

  • פותח הנושא פותח הנושא rpi
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

rpi

משתמש רגיל
הצטרף ב
16/8/24
הודעות
386
דירוג
160
יש אלמנטים מסוימים שאנשים רוצים שיהיה להם בדירה, בהרבה דירות הם חסרות.
למשל:
* חלון בשרותים/מקלחת
* חלון במטבח
* חלון בחדרי שינה
* ממ"ד הפונה לפנים הבנין ואין לו קירות חיצוניים
* מבנה דירה שלא חוסם WIFI (כלומר, נקודת התשורת ממוקמת במרכז הבית עם קו ראיה ישיר לרוב החדרים)

1. הרי קבלן מרים בנין מאפס, למה קשה לתכנן שיהיה חלון במטבח או בשירותים, איזה אילוץ מונע ממנו?
2. למה אין מבנה דירה סטנדרטי שהוא די אופטימלי שכל הקבלנים משתמשים בו (עם שינויים קלים)?

נ.ב
כשאני אומר חלון, מתכוון לחלון שפונה החוצה מהדירה.
 
1. הרי קבלן מרים בנין מאפס, למה קשה לתכנן שיהיה חלון במטבח או בשירותים, איזה אילוץ מונע ממנו?
2. למה אין מבנה דירה סטנדרטי שהוא די אופטימלי שכל הקבלנים משתמשים בו (עם שינויים קלים)?
1. כי יש אינסוף אילוצים שונים ומשונים, האמן לי שעושים את המקסימום כדי שהתכון יהיה טוב בהתאם לדרישות השוק.
2. כי כל מגרש הוא שונה, גודל שונה, מה שאפשר לבנות עליו שונה וכו'
3. טוב או לא טוב בסוף זה גם סובייקטיבי, מה שטוב לך לאו דווקא טוב לאחר (או יותר נכון: לאדריכל).
4. אין בעיות שכסף לא פותר, תקנה דירה גדולה ומרווחת ותעשה בה מה שאתה רוצה.

כמו שתשאל למה אין חליפה שתתאים לכל האנשים.
 
אין בעיות שכסף לא פותר, תקנה דירה גדולה ומרווחת ותעשה בה מה שאתה רוצה.
מבחינה חוקית, יש סיכוי שהרשות המקומית לא תאשר לפתוח חלון הפונה החוצה.
זה לא כמו להוסיף שקע או ברז, אני תלוי בחוק לא רק בכסף.
 
1. כמו בכל תחום, יש אנשי מקצוע טובים ויש פחות, יש תכנונים טובים ויש פחות.
2. בשוק שסובל כרונית ממחסור, גם סחורה פגומה עם או בלי מרכאות זוכה לביקוש, אז למה להתאמץ? למה לשלם (יותר) על תכנון טוב כשגם תכנון גרוע הולך?
3."הרי קבלן מרים בנין מאפס, למה קשה לתכנן שיהיה חלון במטבח או בשירותים, איזה אילוץ מונע ממנו?"

אם היית יודע איזו קטסטרופה זו חוקי התכנון והבנייה בישראל, מאות תקנות (לעיתים מנוגדות) שמוכתבות ע"י עשרות גורמים, החל מכיבוי אש עבור דרך רשות השיטפונות ומועצת החכמים העירונית הרלבנטית, וכלה בתקנות פיקוד העורף, שיקולי מיסוי וטעמה האישי של אשתו של ראש העיר (אני לא צוחק), היית אומר תודה שבכלל מישהו מצליח לבנות דירה תחת כל האילוצים, כן חלון לא חלון.
 
ממ"ד הפונה לפנים הבנין ואין לו קירות חיצוניים
כי מדובר בשטח שניתן לנצל כחדר. כיום פקע"ר גם מוסיפים את האופציה להתקין אינסטלציה בממד כדי שבזמן מלחמה אנשים יוכלו לשהות בממד לילה שלם בלי הצורך לקום באזעקה ולרוץ לחדר אחר. מסתבר שיש גם עדיפות הנדסית לממד במעטפת כי גל ההדף מתרכז לפנים הבניין.
למה אין מבנה דירה סטנדרטי שהוא די אופטימלי
יש בסין, מה שאתה מקבל זה את המיצוע הבינוני ביותר שמתאים לכל המצבים, לא נראה לי שיהיה לך נעים לגור בדירה כזו
מבחינה חוקית, יש סיכוי שהרשות המקומית לא תאשר לפתוח חלון הפונה החוצה
אם זה עניין חשוב עבורך אז יש לך את האופציה לגור בבית קרקע ואז יש לך גמישות מקסימלית. אצל רוב האנשים הגמישות הזו נמוכה יותר בסדר העדיפויות מאשר היישוב בו הם מעדיפים להתגורר ומחיר הדירה.
 
  • אהבתי
Reactions: rpi
דווקא רוב הדירות בישראל מתוכננות לפי הטעם הנפוץ בישראל. למשל לרוב הבניינים בישראל יש הרבה יותר מ4 דפנות כדי שיהיו כמה שיותר חלונות. חוץ מאילוצים הנדסיים ורגולטוריים יש גם אילוץ כספי. בסוף היזם מנסה לייצר מזכויות הבנייה כמה שיותר רווח. יכול להיות שהיה יותר נחמד 2 דירות בקומה עם לובי ומרפסות גדולים והמון חלונות. אבל יותר משתלם שיהיו 4 דירות בקומה עם לובי ומרפסות קטנים ופחות חלונות.
 
מבחינה חוקית, יש סיכוי שהרשות המקומית לא תאשר לפתוח חלון הפונה החוצה.
זה לא כמו להוסיף שקע או ברז, אני תלוי בחוק לא רק בכסף.
ברור שלא, אפשר לשנות את התכנון הפנימי של הבית.
 
יש אלמנטים מסוימים שאנשים רוצים שיהיה להם בדירה, בהרבה דירות הם חסרות.
למשל:
* חלון בשרותים/מקלחת
* חלון במטבח
* חלון בחדרי שינה
* ממ"ד הפונה לפנים הבנין ואין לו קירות חיצוניים
* מבנה דירה שלא חוסם WIFI (כלומר, נקודת התשורת ממוקמת במרכז הבית עם קו ראיה ישיר לרוב החדרים)

1. הרי קבלן מרים בנין מאפס, למה קשה לתכנן שיהיה חלון במטבח או בשירותים, איזה אילוץ מונע ממנו?
2. למה אין מבנה דירה סטנדרטי שהוא די אופטימלי שכל הקבלנים משתמשים בו (עם שינויים קלים)?

נ.ב
כשאני אומר חלון, מתכוון לחלון שפונה החוצה מהדירה.
מסכים איתך לגמרי, איך הגענו למצב שאין חלון בשירותים ואין חלון בחדרי שינה אם בבניינים בני 50 יש את זה
 
מסכים איתך לגמרי, איך הגענו למצב שאין חלון בשירותים ואין חלון בחדרי שינה אם בבניינים בני 50 יש את זה
כנראה נדלן מתקדם בכיוון ההפוך לטכנולוגיה.
גם לי קשה לתפוס.
יש אינטרנט אלחוטי, אבל אתה נחנק מסירחון של בישולים, כי אין כיווני אוויר או חלון.
אולי פשוט צריך לקנות דירה ישנה ולשפץ (מה עושים עם ממד לא יודע לענות).
 
לכל אחד יש דרישות שונות. פעם לא היו מזגנים, ולכן היו הבניינים עם התריסים הגדולים שכמעט כל החלון נפתח החוצה. סמכו על זה כמקור אוורור וקירור.
היום יש בכלל בניינים שאתה לא יכול לפתוח חלון. יש מערכת אוורור, תסתדר, טכנית אי אפשר לפתוח חלון.
ממ"ד? זה אכן נוח, אבל לא רבים מבינים שזה סטנדרט, כמו כל סטנדרט, יש בו פשרה. מקלטים, במיוחד תת קרקעיים, נבנו לאיומים אחרים מממ"ד. גם פה, יש העדפה אישית.
מסכים איתך לגמרי, איך הגענו למצב שאין חלון בשירותים ואין חלון בחדרי שינה אם בבניינים בני 50 יש את זה
קצת נראה שאתה מצטט את עצמך...
מבחינה חוקית, יש סיכוי שהרשות המקומית לא תאשר לפתוח חלון הפונה החוצה.
זה לא כמו להוסיף שקע או ברז, אני תלוי בחוק לא רק בכסף.
לא, החוק תלוי בכסף. אתה לא תוכל עכשיו לעשות מגלשת מים במקום החדר מדרגות שלך, אבל יש הרבה משחק במה מותר, תמורת תשלום ראוי לגורמים המעורבים.
כנראה נדלן מתקדם בכיוון ההפוך לטכנולוגיה.
לא ממש. לא סתם קיים המושג enshittification.
 
לא הכרתי, אבל בהגדרה כתוב, שרלוונטי לשירותי אונליין. נדלן לא נכנס תחת זה, להבנתי.
דיברת על טכנולוגיה................................................................................... אתה בעצמך דיברת על טכנולוגיה.....................................
 
דיברת על טכנולוגיה................................................................................... אתה בעצמך דיברת על טכנולוגיה.....................................
אמרתי שיש יחס הפוך בין ההתקדמות בנדל"ן (בתכנון דירות) להתקדמות בטכנולוגיה (חוק מור).
 
אמרתי שיש יחס הפוך בין ההתקדמות בנדל"ן (בתכנון דירות) להתקדמות בטכנולוגיה (חוק מור).
לא יודע אם קשור, חוק מור רק אומר שיש הכפלה בכוח החישוב (גם זה שנוי במחלוקת אם זה עדיין תקף),
הוא לא מדבר על איכות הטכנולוגיה או על התאמתה לאינדיבידואל.
enshittification מדבר בדיוק על זה - למה תכונות שהיו בעבר מובנות מאליהן, נעלמות פתאום, והופכות את המוצר לגרוע יותר, סובייקטיבית לפחות.
לצורך העניין, יכול להיות שדירות היום יותר גדולות כי בונים לגובה, סתם לצורך הדוגמא, אבל אין חלונות כמו פעם, כי פחות צריך את זה. ואנשים תופסים מזה הרעת תנאים.
 
כי פחות צריך את זה
אם מישהו היה בשירותים לפניי, ממש אשמח שיהיה חלון בשירותים (ולא רק מפוח או מאוורר).
אני חושב שאם אין חלון, יש יותר סיכוי לעובש ורטיבות בחדר מקלחת ונדרשת יותר תחזוקה למתקני אוורור.
החלון בעיקר נדרש לאוורור עבורי, לא רק עבור קירור הבית.
 
אם מישהו היה בשירותים לפניי, ממש אשמח שיהיה חלון בשירותים (ולא רק מפוח או מאוורר).
אני חושב שאם אין חלון, יש יותר סיכוי לעובש ורטיבות בחדר מקלחת ונדרשת יותר תחזוקה למתקני אוורור.
החלון בעיקר נדרש לאוורור עבורי, לא רק עבור קירור הבית.
אין ספק, אני מדבר על הסיבה הכללית למה חלונות הולכים ונעלמים, יש להם פתרונות אחרים. זה לא אומר שהפתרונות טובים.
בכלל לא מן הנמנע שדירה ממוצעת עוד כמה עשרות שנים תהיה בלי אופציה לפתיחת חלון בכלל, כמו במגדלי משרדים, כי "יש בקרת אקלים ומערכת אוורור, בשביל מה צריך"
 
  • אהבתי
Reactions: rpi
אני לא יכול להסכים בצורה מלאה, אבל אני כן חושב שסטנדרט הבנייה היום נמוך יותר, שככל הנראה נובע מרצון לחסוך כסף(חדרים קטנים, ארגון לקוי של החללים בבית). אם אתה רוצה דירה מרווחת עם מספיק חלונות בכל חדר, אז צריך לקנות דירה על הנייר עם x+1 חדרים ולהוריד חדר, ואז לקחת מעצב ולתכנן את הסידור מחדש. זה לדעתי הכי הדרך הכי זולה להתגמש עם מה שיש.

אופציה אחרת זה כמו שאמרת לקנות בניין ישן ולשפץ, אנחנו עשינו את זה ויש לנו ממד. להזכירך ״לפני 20 שנה״ השנה הייתה 2005 ולא מדובר בשנות ה80

נ.ב חדר שירותי אורחים(ללא מקלחת) לא חייב חלון לדעתי, ונטה עושה עבודה נהדרת
 
  • אהבתי
Reactions: rpi
1. שטח הממ"ד לא נספר כשטח עיקרי ופטור ממס שבח, ז"א "אושרה תב"ע ל-1,000 מטר למגורים" זה לא 10 דירות 4 חד' כ"א 100 מטר אלא 10 דירות 5 חד' בשטח 109 (ממ"ד תקני זה 9 מטר). אז ברור שזה עדיף כלכלית ליזם מאשר 4 חד' 109 עם איזה 9 מטר של מחסן בלי חלונות בתוך הדירה. המחיר האמיתי הוא האבסורד של ממ"ד חזיתי-ואז אמרו לא אבל זה בכלל פיצ'ר כי ככה מנוף החילוץ יכול להגיע מבחוץ. אלטרנטיבת ביניים יכלה להיות ממ"ק הבעיה שפרקטית זה גם שטח מבוזבז ליזם במקום לבנות חד' של 9 מטר שיימכרו (ועוד בפטור ממס שבח) ובנוסף יש בעיה פרקטית שהממ"ק הופך למחסן נוח בתוך הקומה ושבעת אזעקה הדלת נפתחת עבור מאחרים - הטענות הפרקטיות הללו הן אגב למה הטרייד אוף הכללי הוא שממ"ד פרטי הוא הפתרון הבטיחותי הפרקטי שמגביר ציות. אידיאלית אגב בבנייה החדשה שבמקום חדר המדרגות של השיכון יש פיר מדרגות עם דלתות חסינות אש וקירות בטון מזוין, הוא להחליף את הדלתות לתקן הדף (כמו בממ"ד) ואז מרוויחים גם שזה חלל פנימי וגם הוא דרך מילוט למטה ליציאה לחילוץ - אבל זה דורש שבכל הקומות יהיה ציות כניסה מיידי וסגירת דלתות משולבת (לכן זה פתרון אידיאלי רק על הנייר).
2. מיעוט חלונות - כי דירה עם חלונות היא מיני-פנטהאוז - יצירת בידול ב- 0 עלות.
3. התכנון המודרני בישראל הוא דווקא מאוד איכותי עם מבנה הבניין הנפוץ בצורת H שמעניק לכל דירה 2 כיווני אוויר מה שמאפשר זרימת אוויר ומתאים לאקלים חם ובנוסף סלוט חניה במרתף, מחסן ומרפסת. כשמסתובבים בעולם ניתן לראות שדירות בעיר לא מעניקות את הפיצ'רים הללו וזה שמור לצמודי קרקע מחוץ לערים-פרברים.
4. זה מייצר טרייד אופים כמו בכל תכנון הנדסי ואכן מייצר בכל פרויקט דירות לא טובות - אין איך לסובב את זה - וזה בסדר גמור - הן נמכרות למשקיעים. ולדעתי האישית מכאן צריך גם לקחת תמיד בערבון מוגבל השוואות מחירים בין דירות כשמדברים על ירידת/עליית מחירים, כי בעצם בכל מתחם של בניה חדשה צריך לחלק את הדירות לקבוצת הדירות למגורי משפחה מול הדירות עם הבעיות תכנון שמיועדות למשקיעים. וגם זה מה שמאיץ עסקה - דירה טובה עם חלון בשירותים ושאר הפרמטרים הקטנים שצוינו - זה מה שבאמת מושך מי שקונה למגורים ושמים לב לזה מייד וזה מאיץ עסקה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
1. כי יש אינסוף אילוצים שונים ומשונים, האמן לי שעושים את המקסימום כדי שהתכון יהיה טוב בהתאם לדרישות השוק.
2. כי כל מגרש הוא שונה, גודל שונה, מה שאפשר לבנות עליו שונה וכו'
3. טוב או לא טוב בסוף זה גם סובייקטיבי, מה שטוב לך לאו דווקא טוב לאחר (או יותר נכון: לאדריכל).
4. אין בעיות שכסף לא פותר, תקנה דירה גדולה ומרווחת ותעשה בה מה שאתה רוצה.

כמו שתשאל למה אין חליפה שתתאים לכל האנשים.
יש תוכנה שמכניסים לה את הפרמטרים והיא מוציאה את מבני הדירה האופטימלים?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה במסגרת פינתנו, נוסו על נפשותיכם, או למה לא לתת לגופים מוסדיים לנהל את הכסף שלכם שוק ההון 9
מ למה לא נותנים לי להגיש החזר מס מיסים 15
S למה לא לחיות מהלוואות? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
G האלטרנטיבה הסודית ל-S&P 500? למה כולם מתעלמים ממסלול 'מניות סחיר' בפנסיה? שוק ההון 62
J למה פרישה מוקדמת לא מעניינת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
A שוק העבודה שייך לצעירים למרות שהם פחות יציבים, למה ? אוף טופיק 35
M חישוב מס הכנסה (ידני ועם מחשבונים) לא תואם למה שמופיע בתלוש שכר מיסים 1
P חברות פיננסים אוהבות להפנות אנשים ל"סוכן" לשאלות. למה? צרכנות פיננסית 2
MichaelScott פער של 0.7% בין ריבית המשכנתא שהייתי אמור לשלם למה שאני משלם בפועל נדל"ן 27
P למה פריסת מס שבח מבטלת את תקרת ה-25% מס? מיסים 22
מ למה במסחר המוקדם בחו"ל לא רואים בהיצע וביקוש את כל ההוראות שוק ההון 0
ס מענק עם כלביא - עזרו לי להבין למה אני לא זכאי מיסים 2
N למה אני נדרש לשלם ריבית והצמדה למרות שהגשתי דו"ח בזמן? מיסים 19
ע הפניקס עוקב S&P - למה רק כ- 13 אחוז מההרכב הוא מנייתי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ב למה יש כל כך הרבה משקיעים אקטיבים? שוק ההון 138
ב למה התוחלת הריאלית של מניות חיובית? שוק ההון 13
א למה דווקא S&P 500? שוק ההון 140
מוריה פרישה מוקדמת - למה זה מדכא אותי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 19
ב למה אני מרוויח כסף בתור בעל מניות שוק ההון 19
F למה אנשים לא בונים ממ״דים בדירות קיימות? נדל"ן 30
א למה בנסח טאבו כבר לא מצוין סכום המשכנתא? נדל"ן 2
I דיווח על ברוקר זר והגיע פנקס מקדמות - למה? מיסים 2
M למה בעצם "המשפחה הישראלית" מעדיפה את שכונות המגורים החדשות? נדל"ן 104
M למה הדולר ויורו מתחזקים בניגוד למגמות בעולם? שוק ההון 8
M למה המערכת דורשת סכום גבוה בהרבה ממה שהקרן עולה בפועל? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
P רשימת נכסי מסלולי השקעה - למה הפורמט החדש "מאוחד"? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ח אם המוסדיים לא מכים את השוק, למה אתה חושב שתצליח? שוק ההון 151
U Good till cancel Trailing limit order - למה לא בעצם? שוק ההון 3
ת למה משקיעים פרטיים לא יכולים להלוות כסף לבנק ישראל? שוק ההון 5
M למה יש המלצות להימנע ממסלולים צמודי מדד נדל"ן 19
א בעקבות הפוסט "למה הפסקתי את הביטוח הסיעודי שלי" דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 8
E למה אין תורים להנפקת תעודות זהות ? אוף טופיק 101
חתול לילה למה הפסקתי לאהוב אג"ח שוק ההון 176
B למה לא כולם לוקחים "הלוואות box spread"? שוק ההון 192
א למה אין אימות דו־שלבי? שוק ההון 12
א למה לא אוהבים קרנות ישראליות? שוק ההון 42
P שינויים גדולים בהכנסות המדינה מקרקעות - למה? נדל"ן 0
B למה לא כדאי לפתוח בIBKR חשבון ישר על פני בית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
D למה אנשים מתכוונים כשהם אומרים לתזמן את השוק פוסטים מאיכות נמוכה 18
ד למה מסלולי קופות הגמל להשקעה מנוהלים אקטיבית? שוק ההון 10
I למה מחירי הדיור בישראל הם בועה? נדל"ן 145
Skorzec למה בעצם לא למכור בירידות? שוק ההון 51
TheTieMan שאלה | למה אי אפשר למדוד ערך מטבע ביחס לעצמו? שוק ההון 7
א למה קרן כספית ממוסת ריאלית ? שוק ההון 2
ריש-לקיש פיזור גאוגרפי: למה לא להחזיק את כל הכסף בישראל דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
R למה החברה החילונית נראית כאילו היא מנסה להכחיד את עצמה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 11
ט למה השטחים של 1967 שונים מאלה של 1948? אוף טופיק 61
I למה דירות עלו כל כך הרבה? נדל"ן 280
Q לכאורה יש לי די והותר.... אז למה אני מרגיש כל כך רע ? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 243
C למה הכספיות ירדו בימים האחרונים? שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה