החלטתי להחזיר את רכב הליסינג ממקום העבודה שלי ולקנות רכב פרטי.
אני נוסע הרבה, ולכן החלטתי לקנות רכב דיזל וגם חדש כדי לקבל אחריות מלאה (5 שנים במקרה של הרכב שאני מעוניין בו). מחיר הרכב הוא 167,000 שקלים.
לפי החישובים שלי, ובגלל החזרי נסיעות מאוד נדיבות מהמעסיק, אני ״ארוויח״ בין 1600-2300 שקלים לחודש על הרכב הפרטי לעומת אותו רכב בליסינג (תלוי נסיעה, צריכת דלק, הוצאות לא צפויות, ירידת ערך דרסטית יותר מהמצופה וכדו׳).
ההתלבטות שלי היא בעיקר - האם עדיף לי לשלם את מלוא הסכום ללא הלוואה (אפשרי אבל אאוץ׳), או לשלם חלק גדול מהסכום כמקדמה (100,000) ואת היתרה בהלוואה של פריים+0.6?
סכום הריבית למשך כ-4 שנים ייצא בין 5000-6000 שקלים.
אני יודע שכדאיות רכישת רכב חדש הוא שנויה במחלוקת, אבל בתקופה הזו יש הנחות מרשימות על הרכבים כך שכ-6% מירידת הערך הראשונה די מגולמת במחיר עם ההנחה.
אני נוסע הרבה, ולכן החלטתי לקנות רכב דיזל וגם חדש כדי לקבל אחריות מלאה (5 שנים במקרה של הרכב שאני מעוניין בו). מחיר הרכב הוא 167,000 שקלים.
לפי החישובים שלי, ובגלל החזרי נסיעות מאוד נדיבות מהמעסיק, אני ״ארוויח״ בין 1600-2300 שקלים לחודש על הרכב הפרטי לעומת אותו רכב בליסינג (תלוי נסיעה, צריכת דלק, הוצאות לא צפויות, ירידת ערך דרסטית יותר מהמצופה וכדו׳).
ההתלבטות שלי היא בעיקר - האם עדיף לי לשלם את מלוא הסכום ללא הלוואה (אפשרי אבל אאוץ׳), או לשלם חלק גדול מהסכום כמקדמה (100,000) ואת היתרה בהלוואה של פריים+0.6?
סכום הריבית למשך כ-4 שנים ייצא בין 5000-6000 שקלים.
אני יודע שכדאיות רכישת רכב חדש הוא שנויה במחלוקת, אבל בתקופה הזו יש הנחות מרשימות על הרכבים כך שכ-6% מירידת הערך הראשונה די מגולמת במחיר עם ההנחה.