שלום לכולם,
רוצה להבין טוב יותר כדאיות כלכלית ברכישה/העברה במתנה של דירת מגורים מההורים, בעודם בחיים.
שווי הדירה כ- 4M ₪. אני קונה היום את החצי של אחי תמורת 1M ₪, והדירה עוברת כולה לבעלותי. ההורים יוכלו לגור בדירה עד יום מותם, ואם אבחר אוכל להתגורר איתם יש מספיק מקום לכולם.
כיום, אין דירה בבעלותי, ואין לי הוצאות שכירות (יכול להיות שיהיו בעתיד).
אומדן עלויות:
אודה לדעתכם ולנקודות למחשבה ולהעמקה,
מהי האפשרות הכי כדאית כלכלית נטו לממן ולבצע את העסקה (משיכה מהתיק/משכנתא נניח בריבית המקובלת בשוק, קנייה/העברה במתנה) ?
והאם העסקה משתלמת כשהאלטרנטיבה היא שכירות נניח 10K לחודש כיום, למשך 45 שנה ?
תודה
רוצה להבין טוב יותר כדאיות כלכלית ברכישה/העברה במתנה של דירת מגורים מההורים, בעודם בחיים.
שווי הדירה כ- 4M ₪. אני קונה היום את החצי של אחי תמורת 1M ₪, והדירה עוברת כולה לבעלותי. ההורים יוכלו לגור בדירה עד יום מותם, ואם אבחר אוכל להתגורר איתם יש מספיק מקום לכולם.
כיום, אין דירה בבעלותי, ואין לי הוצאות שכירות (יכול להיות שיהיו בעתיד).
אומדן עלויות:
- 1M שאותם יש מספר דרכים לממן: משיכה מתיק ההשקעות , מס רווחי הון 40K, ואובדן תשואה עתידית, או לקיחת משכנתא ועלויות ריבית + פתיחת תיק, או שילוב של השניים.
- עו"ד 20K
- מס רכישה 100K או שליש מזה בהעברה במתנה - לא בטוחה מה עדיף, האם לשלם היום את המס המלא ובעתיד, נניח בעוד 20 שנה, במידה וארצה למכור אשלם מס שבח לפי מחיר הדירה היום, או להעביר במתנה ולשלם היום שליש מהמס ובמכירה אדרש לתשלום מס מהמחיר בו הורי קנו את הדירה (1M, לפני 30 שנה).
זו כנראה תהיה דירתי היחידה ולא יודעת מה הסבירות שהיא תהיה שווה בעוד 20 שנה יותר מ- 5M, וגם לא ברור אם חוקי המס לא ישתנו. שאלה שנידונה כאן הרבה.
(אציין שבגלל שזהו (1M) סכום משמעותי עבורי, מעדיפה העברה בטאבו מאשר לקבל בירושה ללא מס) - אגרות העברה בטאבו וכו' – לא יודעת מה העלויות
- הוצאות לא צפויות
אודה לדעתכם ולנקודות למחשבה ולהעמקה,
מהי האפשרות הכי כדאית כלכלית נטו לממן ולבצע את העסקה (משיכה מהתיק/משכנתא נניח בריבית המקובלת בשוק, קנייה/העברה במתנה) ?
והאם העסקה משתלמת כשהאלטרנטיבה היא שכירות נניח 10K לחודש כיום, למשך 45 שנה ?
תודה