• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

זכייה במחיר למשתכן - במקום לא רלוונטי למגורים - מה עושים?

אני בספק.
עוד נראה קבלנים/יזמים שזכו "על הקשקש" ויפלו.
 
מי שמרוויח פה פעמיים זה הקבלן - פעם אחת מקבל הנחה משמעותית במחיר השטח, פעם שניה, מוריד את המפרט.
אני חושב שהוא הציע את ההצעה על סמך ההנחה שהוא יוריד את המפרט למינימום
 
נ
אני חושב שהוא הציע את ההצעה על סמך ההנחה שהוא יוריד את המפרט למינימום
נחכה ונראה, יהיה מעניין הניסוי החברתי הזה.
 
הטיעון כנגד הנטייה שלא לבנות דירות 3 חדרים הוא לא בגלל שזה מייקר את הבנייה, אלא כי זה יוצר ערים פחות טובות למחייה (אשמח להרחיב).

מה דעתך על טוקיו ומנהטן בהקשר הטיעון שדירות קטנות שיוצרות עיר פחות טובה למחיה?
 
מה דעתך על טוקיו ומנהטן בהקשר הטיעון שדירות קטנות שיוצרות עיר פחות טובה למחיה?
לפי איזה מדדים? ולמי (חברות, רווקים, משפחות עם X ילדים...)?
 
שוב, אם ההנחה היא על הקרקע, אין שוב סיבה שהדירה לא תיבנה על פי סטנדרט עכשיו אל מול דירות חדשות אחרות באזור, אחרת למה עשינו את כל הסיפור הזה, היה אפשר לבנות דירות זולות עוד לפני הרבה זמן
טעות! כמו ש @איש(3718) אמר, שוק הדיור במדינת ישראל הוא לא שוק חופשי. כאשר מחיר קרקע לדירה הוא מיליון ש"ח, כמובן שהבדל של 200,000-300,000 ש"ח הוא זוטות ומגיעים למצב שכולם מעדיפים דירה 5 חדרים עם מעלית, חניה בטאבו וחדר כושר על פני דירה קומה 4 ללא מעלית ובלי חניה. הרי ההבדל מתמצה בין מחיר של 1.8 מיליון מול 1.6 מיליון (10-12% "בלבד"). וזה עוד לפני חוכמת הועדות הארציות/מחוזיות/מקומיות להגדיר כמה דירות מסוג X צריך באזור Y, כמה קומות צריך, כמה חניות, כמה מרפסות, וכו'.

עכשיו המצב השתפר מעט מבחינת ספסור הקרקעות (עדיין "עלויות הפיתוח" של הקרקע הן גבוהות מאוד, ונשגב מבינתי מדוע עלויות פיתוח של קרקע חקלאית ברעננה המישורית גבוהים הרבה יותר מאלו של גבעת טרשים בכרמיאל).

לגבי דברים שנכתבו:
בשביל בני האדם המצויים, קניית דירה היא החלטה לחיים, ואתה לא רוצה להתחתן עם משהו שהוא בערך, או כמעט.
בשביל לגור קומה רביעית בלי מעלית עם שני ילדים (ג.נ. עשיתי את זה כמה שנים) אפשר גם לשכור, לא חייבים לקנות.
נראה לי שאתם שוכחים שהיום ילדים כבר לא מתחפפים בגיל 18 מהבית.
כשאתה קונה דירה לך ולשלושת ילדייך, אתה לוקח בחשבון שהם גם יתקעו לך בבית עד גיל 30.
בשביל בני האדם המצויים, קניית דירה היא החלטה לחיים, ואתה לא רוצה להתחתן עם משהו שהוא בערך, או כמעט.
מי שחושב שלזוג צעיר לא צריכה להיות בעיה לגור בקומה רביעית בלי מעלית... מוזמן להעמיס על עצמו 3 שקיות קניות ועגלת תינוק ולהתחיל לתרגל.
דודה שלי כבר אמרה - חכה לראות עגלות מעפנות קשורות בכניסה לבניין.
גם דודה שלי עשתה את זה וברחה משם בסופו של יום.

המשותף לכל הציטוטים הנ"ל הוא שהם משקפים דעות וניסיון של אנשים ספציפיים.
תבינו - רצונותיהם וצרכיהם של אנשים הם שונים משלכם.
הדרך היחידה לענות על רצון של כמה שיותר אנשים היא באמצעות סחר ומחירים שנקבעים ע"פ היצע וביקוש בשוק החופשי*.
הלוואי שההתנשאות ("נראה לי שאתם שוכחים XXX..." , "מי שחושב שלזוג צעיר לא צריכה להיות בעיה... מוזמן להעמיס על עצמו שקיות קניות ותינוק", "חכה לראות עגלות מעפנות") וההבנה העמוקה על העולם והדרך לעשות לכ-ו-ל-ם טוב היו נחלתם של יושבי הפורום בלבד. הבעיה היא שכל אדם שמגיע לצמרת המגזר הציבורי ולצמתי קבלת החלטות נדבק בזה. כנראה שרידי סוציאליזם. אבל אני אופטימי... אני חושב שבעשור הקרוב כן נראה שינוי :)

* ולא... כשמערכת החוקים, התקינות והרגולציה מאלצות קבלנים לבנות דירות "יוקרה" 5 חדרים, לובי, מעליות וחניה תת-קרקעית, זה לא שוק חופשי.
 
* ולא... כשמערכת החוקים, התקינות והרגולציה מאלצות קבלנים לבנות דירות "יוקרה" 5 חדרים, לובי, מעליות וחניה תת-קרקעית, זה לא שוק חופשי.
המערכת/תקינות/רגולטור לא מאלצת את הקבלנים לבנות דירות יוקרה.
אולי העיריה שלא מוכנה לבנות דירות קטנות.
אולי העיניים הגדולות של הרוכש שרוצה "כמו של ..."
לגבי חניה תת קרקעית... אני מניח שזה אכן עולה X כלשהו לחפור באדמה ולבנות חניה שכזו...
מצד שני, חניה "על הקרקע" תעלה במחיר קרקע שנטען שהוא די יקר... אז אני מניח שמדובר ב-TRADE OFF כלשהו, עם יתרון ל"תת קרקעי".

במחיר למשתכן קבעו סטנדרט ל"פנים הדירה" ובירוחם הקבלן מתחכם על חשבון החיצוניות.
הטענה מהכתבה המדוברת היא ש"הזוכים מוותרים" על הזכיה, @amidar מאשר שהוא ויתר על הזכיה.
אבל אם אתה ו- @איש(3718) בטוחים שזו כזו הזדמנות... אז תרשמו להגרלות ותרשמו ל-ירוחם - זו זכיה בטוחה.
 
המערכת/תקינות/רגולטור לא מאלצת את הקבלנים לבנות דירות יוקרה.
אולי העיריה שלא מוכנה לבנות דירות קטנות.

העיריה, דרך ועדת תכנון ובניה המקומית, מגדירה תמ"א מקומית, שמגדירה את אחוזי הבניה וכמות יחידות הדיור לכל מגרש. תחלק אחד בשני ותקבל את הגודל של כל דירה.
העיריה היא המערכת \ רגולטור !
העיריה רואה מול עיניה אינטרסים מקומיים בלבד, לא אינטרסים ארציים לאומיים, והיא ריבון מוחלט בטריטוריה שלה (זו הסיבה שיש כ"כ הרבה שחיתות הקשורה בבניה בשלטון המקומי).
הממשלה לא שולטת בבניה ברמה המקומית. הוכח פעמים רבות שהממשלה מנסה להעביר חוקים להקלת המצב (למשל החוק של אלי ישי כשר הפנים לפיצול דירות או תמ"א 38), והעיריות די בקלות מיירטות את זה, אם הם רוצות, כי הם שולטות באשורי הבניה המקומיים הקונקרטים.

בנוסף, יש כמובן את מחירי הקרקעות שמוערכים על ידי גילדת שמאים שמתואמים ביניהם, ועם הבנקים, ומקבלים משכורתם בדרך כלל מהבנקים והיזמים או ממנהל מקרקעי ישראל (ולא מהקונים), אז נחש מה קורה להערכות המחיר שלהם? ואם אתה עדיין מאמין לשמאים, יש לי רק דבר אחד להגיד: "מחירון לוי יצחק".

שוק הדיור בארץ, הוא לא שוק חופשי. במערכת השלטונית הנוכחית, אא"כ יהיה משבר מהותי (בסגנון מליון עולים מבריה"מ) אי אפשר להופכו לשוק חופשי. המערכת נבנתה לבניה עבור גידול אוכלוסיה בקצב מסויים וביקוש למגורים אמיתיים, לא עבור גידול בביקוש לדירות כתחליף לפק"ם.

מי שאומר לכם "הבעיה תפתר על ידי גידול בהיצע" חי בלהלהלנד, כי הגורמים המווסתים היצע יעשו הכל כדי למנוע עודף היצע. עיריות בד"כ לא רוצות שכוני רפאים ריקים. הבנקים שמממנים הקבלנים, לא רוצים פשיטות רגל וחובות אבודים, ולשני הגורמים האלו יש תמונה די טובה של רמת הביקוש וההיצע משני הצדדים, כך שיכולת הוויסות היא טובה.

אגב, דוגמא הפוכה היא בתחום המסחרי, העיריות שם כן רוצות הצפה (כי הארנונה המסחרית גבוה מאד ולכן העיריה מרויחה), והפלא ופלא שם המחירים זולים בהרבה.
 
נערך לאחרונה ב:
נערך לאחרונה ב:
אבל אם אתה ו- @איש(3718) בטוחים שזו כזו הזדמנות... אז תרשמו להגרלות ותרשמו ל-ירוחם - זו זכיה בטוחה
מהחלק הזה בחרת להתעלם.

אני חושב שאסכם ב- "החלטנו לא להסכים" ולתת לדו שיח חרשים הזה להפוך למונולוג.
 
ניתן לשאול כל מיני שאלות על תוכנית מחיר למשתכן:
1. מה שווי ההטבה עבור המשתתפים בתוכנית?
2. האם העסקה בפועל תואמת את הכוונות המוצהרות?
3. האם העסקה בפועל עונה על הציפיות או הצרכים של המשתתפים בתוכנית?
4. האם התוכנית מתקנת או מקזזת עיוותים קיימים בענף הבניה למגורים?

להבנתי @c881 עוסק בשאלות 1-3, בעוד ש @איש(3718) מתמקד בשאלה 4.
 
אבל אם אתה ו- @איש(3718) בטוחים שזו כזו הזדמנות... אז תרשמו להגרלות ותרשמו ל-ירוחם - זו זכיה בטוחה.
התייחסות קצרה - לא נראה לי שזו כזו הזדמנות לקנות דירה בירוחם עם או בלי מעלית. גם לגבי מכרזי "מחיר למשתכן" באזור המרכז (הרצליה/רעננה/ראשל"צ וכו') אני לא חושב שמדובר בהשקעה שתניב בעוד מספר שנים תשואה בטוחה ויוצאת מגדר הרגיל. (לא אומר שלא אשתתף במכרז שכזה, אלא רק שנראה לי שלא מדובר ברווח הוודאי עליו רבים מפנטזים).
אתה מתכוון לשוק בניית הדירות, להבדיל מהשוק המשני (דירות יד שניה), ולהבדיל משוק השכירות.
כששוק מסוים הופך להיות לא חופשי, זה משפיע על שווקים משיקים. אם לא יבנו דירות חדשות כלל, מחירי דירות יד-שניה יעלו וגם מחירי השכירות.

אני חושב שאסכם ב- "החלטנו לא להסכים" ולתת לדו שיח חרשים הזה להפוך למונולוג.
+1
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
כששוק מסוים הופך להיות לא חופשי, זה משפיע על שווקים משיקים. אם לא יבנו דירות חדשות כלל, מחירי דירות יד-שניה יעלו וגם מחירי השכירות.
מסכים שיש השפעות בין שווקים משיקים, אבל עדיף לדייק ולא לדבר באופן גורף. תמיד יכול להיות יותר גרוע, ויש חברי כנסת שעובדים על כך במרץ, והטענה הגורפת שהשוק לא חופשי משרתת אותם: "במילא השוק לא חופשי", הם אומרים, "אז בוא נקלקל אותו עד הסוף ננהל את כולו מלמעלה".
 
תבינו - רצונותיהם וצרכיהם של אנשים הם שונים משלכם.
מכיוון שציטטת אותי..
תבין, אני דווקא גרתי בדירת שני מטר על שני מטר עם שני ילדים בלי מעלית, וגם היום למרות ששידרגתי לבניין עם מעלית, אני מאוד רחוקה מלגור בסטנדרט של 5+מחסן מקבלן, כך שאני דווקא דוגמא לאדם עם רצונות וצרכים מאוד חריגים.

אבל כנראה שהנקודה שלי לא ברורה מספיק, אז אני אחדד למה התכוונתי.
יזמים מאוד כבולים לרגולציה, לא רק מבחינת כמות חדרים, אלא גם תקן חנייה (למרות שעכשיו יצא תקן חניה חדש שהוא בגדר מהפיכה אמיתית), קווי בניין ותמהיל שימושים. ובכל זאת, זה לא נכון שלא נבנות דירות קטנות, בנוסף על מה שכבר קיים בשוק שנבנה בעבר, יש זינוק בכמות הדירות הקטנות שנבנות, יש שב"ס, יש שב"ס כחלון (חוקים שמאפשרים ליזמים להגדיל את כמות יחידות הדיור בפרוייקט בתמורה לבניית דירות קטנות) ואני אפילו לא נכנסת לשוק הפירטי של הדירות המחולקות והיחידות במושבים ובשאר השכונות של צמודי הקרקע.
אני יכולה ללהג על העניין שעות, אבל בקצרה, ברוב הערים בארץ, נראה שהיזמים עצמם דוחפים לבנייה בעלת מאפיינים פרבריים (במובן של שכונות שינה ענקיות שמאלצות את המתגוררים בהן להחזיק רכב או שניים, ולצאת מהשכונה בשביל כל סידור או עניין), כי רוב האוכלוסייה רוצה דירות כאלו - וזה מה שהסברתי בהודעה הקודמת שלי.
יש מאפיינים תרבותיים בארץ שיוצרים ביקוש לדירות ושכונות כאלה. אני לא תומכת בזה - אני רק מתארת את זה.
ואני מזכירה שוב - עד לפני 7-8 שנים, מחירים של דירות 5 ח' פלוס מחסן וחנייה כפולה, לא היו כל כך גבוהים.
אז למה בעצם מצופה מזוגות שנולדו 5 שנתונים מאוחר יותר מהאחים הגדולים יותר, להפסיק "להתבכיין" ולהסתפק בדירת בסטנדרט של שנות ה-70 בירוחם? אנשים רוצים לשדרג את עצמם, לא ללכת אחורה.

אבל חזרה לגדלי הדירות - כבר כמה וכמה שנים שיש בוסט של דירות קטנות, ומחירי הנדל"ן לא מפסיקים לעלות.. ואת הדירות הקטנות בפרוייקטים, לרוב מי קונה?
לא עשיתי בדיקה סטטיסטית (אף אחד לא עשה..) אבל אני מוכנה להתערב על קערת עדשים שמדובר במשקיעים ולא במשפחות שמתכננות לגור שם.
משפחה שכבר קונה דירה, מעדיפה להתחתן עם דירה גדולה יותר.

אני רק רוצה להזכיר שמי שמאוד רוצה לקנות דירה בקומה רביעית בלי מעלית בסטנדרט של שנות השבעים, לא חסר.
ובכל זאת רובן (ע"פ הערכה שלי) נקנות ע"י משקיעים.. בתקווה שבעוד מי יודע כמה שנים, אולי אפילו יגיע תמ"א או פינוי בינוי.

מה דעתך על טוקיו ומנהטן בהקשר הטיעון שדירות קטנות שיוצרות עיר פחות טובה למחיה?
אני ניסחתי את הטענה שלי באופן לא ברור, אז אני מסבירה.

אין שום בעייה עם דירות קטנות. הן מאוד חשובות ונחוצות לעירוניות בריאה.
הבעייה היא כשיש אזורים שלמים הומוגניים מבחינת גודל הדירות.
כשבשכונות השינה יש רק דירות 4-5-6 חדרים שמאכלסים אוכלוסייה מסוג מסויים (מן הסתם - משפחות), זו סימפטום שמעיד על בעייה תכנונית עמוקה. בארץ מדובר בשכונות שהן אטרקטיביות רק למשפחות.. אין בהן חיי רחוב עם בתי קפה או פאבים, אין בהם מקומות תעסוקה, ולרוב חוץ מבית ספר וגם, אין בהן ירקן, או אופטומטריסט אין בהן שירותים כמו מרפאות - אז כבר בבסיס תכנון השכונה הן לא אטרקטיביות לחברה צעירים שרוצים את האקשן של העיר, או לקשישים שצריכים שהשירותים יהיו קרובים אליהם, במרחק הליכה.
השכונה מושכת רק משפחות שכבר יש להן רכב (ואז מעצימה את התלות ברכב), וגם ככה הן רוב היום בדרכים כי ההורים עובדים במקומות מרוחקים ויש להם פחות עניין בבילויים, והמשפחות האלו מחפשות דירות גדולות, כי הם מתכננים 3 ילדים, והמון ספייס כדי לארח, ומרפסת 12 מ"כ כדי למלא בה בריכה בקיץ לפעוטות ולעשות שם פינת יצירה, ואז מחסן.

אגב, גם שכונות של דירות קטנות מידי הן בעיתיות, כי אליהן יגיעו המשפחות שלא יכולות להרשות לעצמן יותר, והדרך להפוך לסלאם סלולה - וזה למה השכונה המתכוננת בירוחם כל כך גרועה, וטוב שהיא לא יוצאת לפועל.

סליחה על החפירה, אבל אתם התחלתם.
 
לגבי הבירוקריטיה והזמן שלוקח לקבל אישורים, יש עוד צוואר בקבוק משמעותי שלא ממש מדברים עליו,
אמר לי פרויקטור שמסייע לקבלנים בתהליך האישורים שיש מצוקת כח אדם בשרשרת הוועדות התכנון והאישורים (מחוזיות/עיריות)
כח האדם שם (מבלי להתייחס ליעילות תפוקתו) רגיל לקצב X כאשר משחררים לשוק כמויות של דירות הם פשוט לא עומדים בעומס.
לעבור על תכנית לוקח זמן זה לא לסמן V וזהו.
 
אין שום בעייה עם דירות קטנות. הן מאוד חשובות ונחוצות לעירוניות בריאה.
הבעייה היא כשיש אזורים שלמים הומוגניים מבחינת גודל הדירות.
מה הבעיה בשכונות שמתאימות רק למשפחות?
מה הבעיה בשכונות שמאוכלסות ע"י אוכלוסיות יחסית עניות, ושכונות שמאוכלסות ע"י אוכלוסיות מבוססות?
נראה לי די טבעי שהעשירים רוצים לגור ליד עשירים, ואת האוכלוסיות המוחלשות שבעיקר מספקות להן שירותים לשלוח לדרום, או לצפון, או לעזה. זה נעשה די יפה באמצעות תכנון ערים שמפריד נדל"נית בין המעמדות באלימות כלכלית ולדעתי זה גם כך במכוון, תקני אותי בבקשה אם אני טועה.
 
זה נעשה די יפה באמצעות תכנון ערים שמפריד נדל"נית בין המעמדות באלימות כלכלית ולדעתי זה גם כך במכוון, תקני אותי בבקשה אם אני טועה.
אתה צודק, אבל התמונה יותר מורכבת.
החיים בפריפריה כשלעצמה לא אמורים לגזור על האוכלוסיה חיי עוני..
יש לא מעט דוגמאות בעולם וגם בארץ של עיירות פרבריות שמושכות אוכלוסיה מבוססת.
אפשר לחלק בגסות את העיירות האלה לשני סוגים
1. עיירות הומוגניות שמיועדות ספציפית רק לעשירים (בברלי הילס 902010, עומר)
2. עיירות הטרוגניות שמציעות משהו מעבר למטרז', חיי תרבות מעניינים, חיי קהילה, אפשרויות תעסוקה מגוונות (בולוניה באיטליה, באר שבע, פעם ערד הייתה כזו) .

מה הבעיה בשכונות שמתאימות רק למשפחות?
כמו שאמרתי, שכונות שמתאימות רק למשפחות הן סימפטום של תהליכי תכנון לקויים, ושל יתר רגולציה.
הבעייה העיקרית שלהן היא ההשלכות שלהן, ואם לדקור את הבעייה הכי רלוונטית לפורום - הן לא מאפשרות חיים סולידיים, לא למשפחות ולא לכל השאר. אני אשמח להרחיב אם זה לא ברור, יש אינספור דוגמאות.
בעייה נוספת - ירידה בפריון. מכיוון שחובה על תושבי השכונה לכלות זמנם ביוממות לעבודה וחזרה, בראייה כללית, אפילו לא משתלם להנות כאלה שכונות.

מה הבעיה בשכונות שמאוכלסות ע"י אוכלוסיות יחסית עניות, ושכונות שמאוכלסות ע"י אוכלוסיות מבוססות?

אין בעייה, אני לא בעד כפיית אינטגרציה. זה גם קורה יפה מאוד באופן טבעי כל הזמן - ע"ע ג'ינטיפיקציה.
הבעייה שלי היא עם סביבות מגורים שנגזר גורלן להפוך לסלאמס, הרי לא כל סביבה ענייה היא שכונת פשע עזובה..
אבל יש מאפיינים תיכנוניים מסויימים שבהחלט מצביעים על כיוון כזה.

בוא ננתח את המקרה של ירוחם - הכל כמובן בהכללה גסה ובהקצנה.
מדובר בשכונה של אי אילו יחידות דיור, שנמצאת בפריפריה -
דירות קטנות ולא אטרקטיביות ביחס לסטנדרט, צפיפות יחסית נמוכה, כך שכנראה לא ישתלם להביא לשם תחבורה ציבורית מספקת. עדיין לא הפנימו את הקונספט של עירוב שימושים, אז מבחינת שירותים ומסחר - הם יהיו חסרים בשכונה, וזה ישפיע על איכות החיים של התושבים והם יהיו חייבים לרכוש רכב, אם ידם משגת.
הם יבזבזו שעות על הכביש לטובת יוממות, למקומות העבודה (כי אין בשכונה).
הם יקנו בקניון, שמעדיף רשתות ולא עסקים קטנים (לעומת רחוב מסחרי), הנה - שמנו רגל ליזמות.
לאנשים עניים יותר, שעובדים קשה יותר, אין פנאי לטיפוח קשרי קהילה, להיות פעילים פוליטית, ללמוד איך להשקיע פאסיבית, לדרוש מהעירייה שינקו את הרחובות ויסדרו את הגינון.
השכונה מתחילה להיראות רע.. אוכלוסייה שכן מצליחה להתבסס מתחפפת משם, נשארים רק עניים ושבורי נפש, ילדים שנולדים למציאות הזו זוכים לחינוך ירוד, פשע מרים את ראשו.

מה כן היה כדאי לעשות?
לבנות שכונה מגוונת.. זה בסדר אם חלק מהבניינים החדשים היו של 4 קומות, וחלק היו קצת יותר גבוהים. שיהיה מגוון של דירות החל משלושה חדרים ועד פנטהאוז של 6 חדרים ודירות גן.
כדאי להכניס מסחר ותעשייה קלה לתוך השכונה, רצוי על ציר ראשי שנמצא במרחק הליכה קצרה מקצוות השכונה, שם גם יהיה ציר של תחב"צ.

אני מתנצלת שיוצא קצת לקוני ומבולבל, אני בעבודה, אז אני גונבת פה דקות כדי להגיב.
הנושא ראוי להתייחסות הרבה יותר רצינית.

למי שמאוד מתעניין בנושא, ממליצה בחום על התנ"ך של התכנון העירוני -
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Death_and_Life_of_Great_American_Cities
 
כתבה מהיום :
הזוכים בדירות במחיר למשתכן בדימונה ייאלצו לשלם עבורן מחירי שוק רגילים
משתתפי הגרלות מחיר למשתכן בשכונת השחר בדימונה נדהמו לשמוע מהיזם כי דירות בפרויקט רגיל שהוא מקים באותה שכונה, נמכרות במחירים דומים למחירי הדירות שבמבצע ואף יאוכלסו בשלב מוקדם יותר ■ משרד השיכון: "המחיר מגלם הנחה משמעותית למחוסרי דירה"
חרטה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ש רכישת שליש דירה לאחר זכייה במחיר למשתכן. נדל"ן 3
O איך לחשב כדאיות זכייה במחיר למשתכן מול שכירות ? נדל"ן 9
E זכייה במחיר למשתכן נדל"ן 12
stamEhad זכייה במחיר למשתכן - אז עשיתי סימולציות. מנסה כעת להבין מה הצעדים הבאים ומשתדל לא לעשות טעויות יקרות נדל"ן 33
ה קניית דירה נוספת לאחר זכייה במחיר למשתכן נדל"ן 25
M זכייה במחיר למשתכן לאחר רכישה בשוק החופשי נדל"ן 2
ס זכייה במחיר למשתכן בשכונת רוממה בירושלים נדל"ן 28
D זכייה במחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה נדל"ן 6
TheMailMan האם לממש זכייה במחיר למשתכן? נדל"ן 153
M מחויבות לבניה לאחר זכייה במכרז בנה ביתך ברמ׳׳י נדל"ן 0
T מחיר למשתכן - שינוי סטטוס מידועים לציבור לנשואים לאחר ״זכייה״ נדל"ן 0
A כדאיות רישום למחיר מטרה כעת - סיכויי זכייה נדל"ן 5
G זכייה בדירה בהנחה ברמת גן נדל"ן 20
R שאלה לגבי זכייה בדירה בהנחה נדל"ן 3
ETL זכייה בפיס אוף טופיק 54
D האם לממש זכייה בראש העין נדל"ן 50
כ מתי נפתחות דירות חדשות במחיר למשתכן? פוסטים מאיכות נמוכה 4
ב שמן זית טוב במחיר הגיוני ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 54
נ התייעצות - השקעה בצומת אונו במחיר פרסיל נדל"ן 35
פ דירה במחיר למשתכן - ללא משכנתא? נדל"ן 7
ה מקמ - מונפק במחיר נמוך? שוק ההון 8
T האם קנייה במחיר נמוך יותר משתלמת יותר? שוק ההון 12
ה זכיה במחיר מטרה נדל"ן 0
נ כדאיות זכיה במחיר למשתכן נדל"ן 3
א זכיתי במחיר למשתכן, האם זה שווה? נדל"ן 7
ס שתי קרנות סל זהות בביצועים, אך שונות במחיר, עמלות וגודל. מה הייתם קונים? שוק ההון 8
Y האם אפשר לקנות דירה במחיר למשתכן אחרי שקניתי דירה? נדל"ן 2
I הבדלים במשכנתא במחיר למשתכן לבין דירה רגילה נדל"ן 13
T האם ירידה בכמות העסקאות אמורה לגרור ירידה במחיר? נדל"ן 34
A רכב קטן במחיר משתלם, יד שנייה או חדש? שמעתי 0 קילומטר עם הנחות מאוד משמעותיות-"חבר" וכו'. צרכנות פיננסית 4
Shnizelia מימון ובחירה דירה במחיר למשתכן בתל אביב נדל"ן 197
1337justme מנקה במחיר סביר ומבלי לשבור את הראש צרכנות פיננסית 6
מ מדד תשומות במחיר למשתכן בת"א נדל"ן 6
H בית במחיר למשתכן . איך לממן? נדל"ן 59
ש קרן השתלמות ככסף "בטוח" לקניית דירה במחיר למשתכן נדל"ן 0
מ מיקרוסופט במחיר אפסי? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
ב פקודת LMT מחוץ לשעות המסחר, במחיר גבוה מאוד, שקולה לפקודת MKT ? פוסטים מאיכות נמוכה 21
ע רכישת דירה להשקעה במחיר השוק בשכונה שרובה דירות מחיר למשתכן (יבנה) נדל"ן 7
S דירה במחיר למשתכן בדרום ללא משכנתא - לבטים נדל"ן 5
G רכישת דירה במחיר למשתכן עם משכנתא גבוהה ומה לעשות עם הכסף בינתיים נדל"ן 7
W למה קיים הבדל במחיר של ביטוח חובה לרכב בין החברות ביטוח השונות פוסטים מאיכות נמוכה 1
S רכישת דירה במחיר למשתכן ודירה נוספת - התייעצות נדל"ן 25
ס אגרות חוב - מכירה במחיר גבוה מהפארי שוק ההון 23
קאמי קפיצה מוזרה במחיר של cxse etf - ממה נובעת? שוק ההון 2
tomer111 האם העובדה ש-IWDA צובר דיבידנד מגולם במחיר כבר? נדל"ן 1
י "מכירת דירה" איך להכין את הדירה למכירה במחיר גבוה יותר. נדל"ן 12
פ התייעצות לפני בחירת דירה במחיר למשתכן נדל"ן 22
פ התייעצות לפני בחירת דירה במחיר למשתכן נדל"ן 1
liranviper אסטרטגיית כניסה במחיר שוק עם אופציות שוק ההון 52
Y מישהו יכול להסביר לי למה נפילה במחיר מניית דלק יכול לגרום לקריסה של החברה? שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה