• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אמאזון - למה אני משקיע

  • פותח הנושא Ehud
  • פורסם בתאריך

Ehud

משתמש בכיר
הצטרף ב
11/12/15
הודעות
1,213
דירוג
4,091
לאחר הדיון הער שנוצר כאן על טסלה ובזמן שמתחיל "להיות קצת דם ברחובות", חשבתי לנצל את ההזדמנות ולרכז את המחשבות שלי על חברה אמריקאית גדולה אחרת שאני משקיע בה...תרגיל טוב ופותח אפשרות לדיון.

כרגיל, אין זו המלצת השקעה...ובד"כ לאחר שאני משקיע במשהו(בוודאי השבוע ), מה שקורה לאחר כמה ימים זה:
mgid_arc_content_shared.southpark.jpg
אאוץ...אין רחמים בשווקים. ובהחלט לא כדאי לעשות את מה שאני עושה...


בכל מקרה...
אני מחפש, בחלק שבו אני משקיע במניות ציבוריות באופן ישיר, חברות שאני :
1) מבין את המודל העסקי והתחרותי שלהן.
2) מגיע למסקנה שהן יכולות לצמוח בצורה מהותית בשנים הקרובות(ואידאלית גם לעשור+ הקרוב)...אבל רק צמיחה לשם צמיחה זה פשוט לא מעניין(ע"ע חלק לא קטן מהבועה הנוכחית)...אני מעוניין בצמיחה שתהיה מסוגלת לייצר רווחיות ותייצר איזשהו יתרון תחרותי ששורד ויגרום לקושי אמיתי להתחרות בחברה.
3) וכמובן אני מעוניין במחיר טוב, שבסיכון/סיכוי מייצר לי תשואה עודפת משמעותית על האלטרנטיבה הפשוטה של קניית מדדים או על חברה אחרת שאני מבין בה. השקעה שהיא טובה במחיר מסויים, היא השקעה גרועה במחיר אחר.(ע"ע חלק לא קטן מהבועה הנוכחית #2).

השילוב של שלושת התנאים הללו מאפשר לי מהר מאד להתעלם מרוב החברות...או שאני לא מבין/מסוגל להבין את המודל העיסקי, או שאין לי דרך לראות איפה הן יהיו בעוד כמה שנים או למה שתהיה באיזשהו שלב רווחיות גבוהה, או שאני לא מבין למה יהיה להן איזשהו יתרון תחרותי...או שגם אם אני מבין את החברה וגם רואה את הפוטנציאל והיתרון התחרותי...אני לא חושב שהמחיר הנוכחי מספק לי איזשהו מרווח בטחון או יחסי סיכוי/סיכון מעניינים.
אני לא רואה המון הזדמנויות שעומדות בשלושת התנאים האלו בשנה..

אחרי ההקדמה הזו, עבורי, אמאזון היא השקעה שעושה שכל.

אמאזון מורכבת מחמישה סגמנטים...שניים שעושים מרגין נמוך(1P וחנוית פיזיות) וארבעה שירותים שעושים מרגין גבוה(AWS, 3P, Ads, Subscriptions).
ב2019, לפני המגיפה, אמאזון עשתה 280B בהכנסות...שנה שעברה כנראה שתסיים עם 460-470B בהכנסות.
ב2019 - "שירותים" היו 122B...ב2021 היא עשתה 164B עד סוף Q3 ועד לסוף שנת 2021 אני מעריך שהיא תעשה כ220B.
ז"א ב2021 המגזרים שעושים רווח גבוה הם 80% ממה שהיו כלל ההכנסות של אמאזון בשנת 2019...שאר ההכנסות באות מהמגזרים עם המרגין הנמוך.(1P וחנויות פיזיות).


עכשיו בוא נדבר על למה 3P(מכירות דרך אמזון של מוכרים צד שלישי) ולא AWS זה הביזנס העיקרי של אמאזון.
AmazonTollRoad-Graph-Seller-Fees-AWS.png

מוכרים משלמים לאמאזון 15% רק בשביל למכור על הפלטפורמה...לא משנה אם שולחים דרכם או לא.
ואז אם מוסיפים על זה עלויות של שליחה, אחסון וכו...אמזון לוקחת היום קרוב ל34% מהמכירות שמבוצעות דרכה.
FGC-3L6WUAIg6Y5.jpg

לפי הדוחות האחרונים, ברבעון השלישי של שנה שעברה, הצמיחה בסקטור הזה קטנה...גדלה "רק" ב19%...נכון/לא נכון...אמאזון הייתה מוגבלת בשנה שעברה משום שלא היו לה מספיק עובדים או יכולת לטפל/לאחסן את 3700 המוכרים החדשים ביום(!) שנרשמים אליה(למרות התעריפים הגבוהים...)...אמאזון הייתה צריכה לשים קאפ על ה inventory של מוכרים...בעיה לא רעה...

אבל אמאזון, כעסק , פתחה שנה שעברה 350 facilities חדשים...תענוג, חברה שיכולה להשתמש בהון ורווחים שהיא מייצרת בצורה פרודקטיבית ורווחית(אהם...אני מסתכל עליך גוגל...) בסקייל.
ואמאזון מעלה את המחירים בינואר...ככל שיש לה יותר יכולת לאחסן, ההכנסות שלה עולות...
הFlywheel שלה מתחזק מיום ליום ומייצר "חפיר" חזק יותר.


AWS:
אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של הענן וההשפעה שלו...גוגל, מיקרוסופט ואמאזון יעשו לא מעט כסף בעתיד(ובעיני גם עליבאבא וטנסנט...)...
רק 10%-15% מספנד ה IT עבר לענן...ומי שלא יעבור, יהיה בחתיכת חסרון מול החברות שכן...הזמינות, הכלים, התשתית וכו וכו... המשחק בעיני "נגמר" בארה"ב והשחקניות העיקריות הן אמאזון, מיקרוסופט וגוגל...היכולת להתחרות בהן, להשקיע ולהקים את השירותים, התשתית וכו...היא נמוכה מאד...ולכן שוק צומח מאד, עם "חפיר גבוה" שממשיך להתחזק עם כמות נמוכה של מתחרים, כאשר אמאזון היא השחקן המוביל...קוקטייל לא רע.
יש כמובן שאלות של לאיפה זה יתכנס? כמה מתוך הערך חברות "התשתית" יוכלו לתפוס, האם הם יהפכו להיות "ערוצים טיפשים" סטייל ה telecos עם מרגינים נמוכים כאשר הערך נבנה עליהן עם תוכנות וחברות יותר מתוחכמות...אני לא חושב שמישהו לגמרי יודע...אבל גם בהנתן ומקרה "גרוע"(שאני לא חושב שהוא סביר...) שהן יהיו רק תשתית...יחסית למחיר שמשלמים היום...זה לא רע בכלל...ואם הם הרבה יותר מתשתית..זו כבר בוננזה.

AWS היה ב Q3 ב runrate של 64B...ויסיים אני מניח בסביבות 70B את 2021....עם מרגין של מעל 30%....והם לא נחים....רק בחודש האחרון , Private 5G, ציפ Graviton3 עם 25% קפיצה בביצועים מעל 2...שהוא בעצמו היא צמיחה גדולה מעל מעבדי x86...דילים גדולים מול פייסבוק, גולדמן וכו...ל AWS יש backlog של מעל 50B דולר...זאת אומרת חוזים שנפרסים על שנים...loyalty, שימוש מתמשך במוצר וכו...

ב12 חודשים האחרונים, Amazon נמצאת בשלב הוצאות מטורף...עם הוצאות שעוברות כל חברה בהיסטוריה וגם משמעותית יותר מאשר מתחרותיה בחברות הטק הגדולות:
803c003e89c401cbd7da751ce14fdc56 (1).png


מגדילים חוות שרתים, קונים משאיות, קונים מטוסים, קונים קונטיינרים, משקיעים במחקר ופיתוח וכו וכו...(יש אינפלציה? בוא נשים את כל הכסף במשהו שייצר לנו כסף...)

אמאזון שולחת היום יותר חבילות מ FedEx...ולפי דעתי הם יהפכו את כל מערכות הלוגיסטיקה שלהם בעתיד ל"שרות"...כמו AWS...וכמו שעליבאבא עושים...אמאזון בונים, מנצלים את הסקייל ואז משחררים מוצר שקשה להתחרות בו.

אבל רגע...יש עוד!.

להערכתי אמאזון יסיימו את השנה עם מעל 30B דולר הכנסות משרותי פרסום...סתם בשביל קצת פרספקטיבה...זה יותר מרוקו +פינטרסט + טוויטר + סנאפ....עם צמיחה משמעותית יותר גבוהה...לאיפה חנות ספרים מקוונת יכולה להתפתח...

הכנסות מדמי מנוי...מעל 8B דולר ברבעון...מרגין מאד גבוה והכנסה דביקה מאד וצומחת מאד...ומי שנרשם ל Prime וכו , רוכש יותר, משתמש יותר וכו וכ...מייצר אקסויסטם חזק יותר שמזין את עצמו.

אז כמה אמאזון שווה? למה אני משקיע?(ומכוון שהשוק הינו יעיל, מה שאני כותב כאן הוא שטויות ומתכון להפסד כספי...כל התוכן כאן הוא לצורך העשרה בלבד!...מי שמשקיע כסף אמיתי לפי שטויות שנכתבות באינטרנט על ידי אנשים בעלי אינטרס/ללא ידע נרחב על הרקע והיכולות שלהם מגיע לו שיפסיד את כספו...נא לחזור ולקרוא את בלוג הסולידית על למה השקעה פסיבית היא הדרך הנכונה להשקיע לאחר קריאת הנובלה הזו. ו/או הערוץ של פליקס ביוטיוב על למה משקיעים פעילים משחקים משחק של שוטים, ייצרו תשואת חסר ואין שום סיכוי להביס את השוק. ).

*peer multiples from capitalq

1. AWS - אם נחשיב אותו כעסק נפרד...כמה משלמים על החברה המובילה בשוק הצומח מעל 20% בשנה, בשוק בתחילת דרכו אשר הגיע כרגע רק ל10-15% מהפוטנציאל שלו, כאשר החברה מייצרת מרגין של מעל 30%(וכנראה גבוה יותר, כי AWS מסתירה את הרווחים האמיתיים על ידי העמסות)...בהנחה ונסיים עם 70B הכנסות ב2021, מכפיל של 14 על המכירות, אני חושב שהוא די שמרני...זאת אומרת 980B בשווי שוק.

aws.png

2. פרסום - 30B...בואו נקח את המכפיל של החברה מבוססת פרסום הדי לא מוצלחת במונטיזיה....twitter וניקח את המכפיל שלה, 7X על המכירות...וניתן שווי של 210B לסגמנט הזה.(נתעלם מהיתרונות של אמאזון בתחום).

54080307-16359524488128872_origin.png



3. Subscriptions - עוד מגזר שעושה הרבה מאד כסף, עם מרגין גבוה מאד, יכולת העלאת מחירים גבוהה ומשהו שמתחזק ככל ששאר החברה מתחזקת...32B הכנסות בשנה...בואו נתן לזה מכפיל, שוב, מאד לא אגרסיבי ונעריך את כל העסק הצומח הזה ב 250B.

54080307-16359524145001578_origin.png


4. 3P - ייצר מעל 100B בהכנסות שנה שעברה עם מרגין גבוה מאד...יש כאן קשיים של כוח אדם, סקייל וכו...אני חושב שהם פתירים וכמו שנכתב אמזון מייצרת לעצמה כאן יתרון גדול לגודל, אבל ניתן לכל העסק הדביק והצומח הזה, פי 3 מההכנסות, ז"א 300B .

54080307-16359524676943374_origin.png


5. 1P וחנויות פיזיות הן עסק עם מרגין מאד נמוך , האם נבנה כאן משהו עתידי(חנויות ללא מוכרים, חלק מהברנד, עוד ערוצי הפצה ושליטה על שרשרת הערך על מנת לחזק את שאר העסק וכו...) לפי דעתי כן...אבל אני מעריך את כל העסק הזה שעושה 240B בהכנסות שנתיות במכפיל 1.

54080307-1635952518892931_origin.png



ניקח את כל הסיפור הזה, ונגיע לשווי של כ 2 טריליון דולר, או 4000$ למניה(אני מתעלם מדברים "איזוטרים" כמו Twitch ששולט ב streaming, יכולת walk out, או כל החדשנות שבאה מהחברה הזו משום שARK לא משקיעים בה ולכן היא אינה חלק מהותי מ"מהפכת החדשנות") עם בעיני runway ארוך.
יש כל כך הרבה אפשריות צמיחה, וחברה בסדר הגודל הזה עדיין הצליחה לצמוח מ386B ב2020 ל460B ב2021 כאשר 2020 הייתה מתנה לחברה בשל COVID.

במחיר מניה של 5500$ החברה תהיה שווה 2.5T ועדיין פחות מאפל...בעיני מדובר בחברה שהיא משמעותית יותר טובה מאשר החברה הממוצעת בסנופי, בעלת סיכון יותר נמוך, עם פוטנציאל תשואה יותר גבוה(אך ממש לא מניה "להתעשר ממנה" מהר...היא לא תעשה פי 10 על הכסף בחמש שנים הקרובות) וחברה שאני יכול להחזיק לאורך תקופה ארוכה בלי לגעת.

היום החברה נסחרת ב2800$ או 1.43T
לעומת הסנופי שנסחר ב4313 והnasdaq שנסחר ב 13466.

אקיצר ולסיכום, קנו CSPX...מקווה שהיה מעניין ורלוונטי עבורכם...ואשמח להערות/דיון.
 
נערך לאחרונה ב:
ניתוח מעניין, שמתי עליה עין כבר כמה זמן והמנייה חוותה ירידה די משמעותית בחודשים האחרונים, נראת כמו הזדמנות טובה לכניסה, אז קניתי קצת, הזמן יגיד.

בתור אחד שמשתמש די הרבה בשרות המשלוחים שלה, אני מאוד מרוצה משרות הלקוחות וכל יום אני רואה יותר ויותר רכבים של משלוחים בכבישים בספרד וגם גיוס די מסיבי של כוח אדם.
 
איזה אחוז מההון שלך אתה משקיע בחברה?
כרגע 5%.

שבוע הבא צריכה להיות שיחה רבעונית … אם יהיה איזשהו פספוס שיגרום לירידות מהותיות(ולא ישנה את התזה בגלל שינוי מהותי בכוון החברה אלא פשוט סנטימנט שלילי ופסימיות ) אוסיף עד ל 10%.
כל מספר בין 5-10% הוא בסדר מבחינתי .
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
אחרי כל המחקר שעשית? לא חבל על ההשקעה? למה לא 50%?
אני חייב להגיד שהתגובה הזו ממש הפתיעה אותי, הייתה לא צפוייה לחלוטין… כריש מתוחכם אתה.

חבר, חלקתי כאן מידע, פתחתי עבודה שעשיתי … לדיון /עניין מול מי שרוצה וזה מעניין אותו.

מי שמריר, דוגמטי, חושב שהכל שטויות … תן לי להפסיד את הכסף בשקט ותהנה מהצד… אין לי ספק שהצלחות שלך בהשקעות עוברות את שלי…צריך להיות סובלניים ומקבלים בעולם גם לאנשים בעלי יכולות שכליות, מקצועיות וניסיון חיים מוגבל יותר ולתת להם לעשות טעויות…
 
נערך לאחרונה ב:
למה בחרת להעריך מכפיל על סך המכירות ולא על הרווח של כל יחידה?
 
יש משהו לא נגיש במניה במחיר אלפי דולרים ליחידה. למה הם לא מפצלים את המניה ל-5 או 10? לדעתי רק פיצול כזה יעלה את הביקוש למניה למרות שאין לו משמעות כלכלית.
 
אני חייב להגיד שהתגובה הזו ממש הפתיעה אותי, הייתה לא צפוייה לחלוטין… כריש מתוחכם אתה.

חבר, חלקתי כאן מידע, פתחתי עבודה שעשיתי … לדיון /עניין מול מי שרוצה וזה מעניין אותו.

מי שמריר, דוגמטי, חושב שהכל שטויות … תן לי להפסיד את הכסף בשקט ותהנה מהצד… אין לי ספק שהצלחות שלך בהשקעות עוברות את שלי…צריך להיות סובלניים ומקבלים בעולם גם לאנשים בעלי יכולות שכליות, מקצועיות וניסיון חיים מוגבל יותר ולתת להם לעשות טעויות…

דווקא בעיניי זאת שאלה ראויה.
אם אתה בטוח במניה, ביצעת מחקר טוב, למה לא ללכת בגדול יותר?
נניח והתחזית שלך נכונה, ואמזון עולה פי 5 בעשור הקרוב, בשעה שהמדד כולו עולה פי 2 - הדלתא הזאת, עוד 15% מהשווי הנוכחי שלך, שווה את כל זה?
 
אם הוא מנתח בצורה טובה גם חברות אחרות, עדיף לו לפזר את הסיכון.

באפט השקיע 50% מהתיק שלו באפל, רק אומר.
מיקוד היא לא מילה גסה, בהנחה שהוא מודע לסיכון ומוכן ליטול אותו.
 
למה בחרת להעריך מכפיל על סך המכירות ולא על הרווח של כל יחידה?
אין צורה מושלמת לבצע ההערכת שווי...רוב האנליסטים שעושים אנליזה על אמאזון(שאני ראיתי) עושים את זה ב sum of the parts, ומשתמשים במכפילים של מכירות על מנת להשוואת את הסגמנטים השונים ולקבל יחוס לחברות אחרות.
עכשיו זה לא אידאלי, כי אין לך כאן את הרווחיות והרווחיות יכולה להיות שונה מאד מחברה לחברה ...ניסיתי להסתכל על כל סגמנט ולראות מה הדבר הכי קרוב שיש...זה יותר קל בדברים כמו ה physical stores בהם יש עסקים מאד דומים(walmart וכו) והרבה יותר קשה ב AWS, כאשר המתחרים העיקריים הם GCP AZURE וכו והם גם נמצאים כחלק מתוך חברות גדולות יותר...
בסופו של דבר, הערכת שווי, בטח של חברה עצומה עם סגמנטים שונים כמו אמאזון...היא קשה ובטח שלא מדוייקת...ניסיתי לקבל עבור עצמי, קריאת כוון מסויימת...בלי להוסיף עוד הערכות(רווחים עתידים וכו)...ואל תשכח שמכפיל מכירות , בהתייחס גם לצמיחה, משקף מכפיל רווחים מסויים...אם walmart נגיד ניסחרת במכפיל על ההכנסות 1 ועושה רווח של 10% והיא עסק דומה לאמאזון שעושה נגיד רווח דומה(הם לא) אז אפשר היה במקום מכפיל 1 על המכירות לעשות מכפיל מכירות של 10.

יש משהו לא נגיש במניה במחיר אלפי דולרים ליחידה. למה הם לא מפצלים את המניה ל-5 או 10? לדעתי רק פיצול כזה יעלה את הביקוש למניה למרות שאין לו משמעות כלכלית.
אתה צודק מאד...ומעבר לזה הם גם לא עושים "הנדסות פיננסיות" אחרות כמו ה Big tech האחרים...למשל אין Buybacks...כאשר גוגל ופייסבוק קונים את עצמם לדעת.
למה? אין לי תשובה מושלמת...על ה buybacks, הם אחת מחברות הטק היחידות(השניה טנסט) שמוציאות המון כסף על פיתוח העסק ולא יושבות על הר מזומנים...
מבחינת split למניה, אני גם לא מבין...אולי הוא רוצה להתחרות עם ברקשיר על מחיר מניה הכי גבוה?
יש לזה יתרונות כמו כניסה למדדים(DOW שהם לא שם בגלל המחיר הגבוה), וגישה יותר טובה למשקיעים קטנים יותר...

דווקא בעיניי זאת שאלה ראויה.
אם אתה בטוח במניה, ביצעת מחקר טוב, למה לא ללכת בגדול יותר?
נניח והתחזית שלך נכונה, ואמזון עולה פי 5 בעשור הקרוב, בשעה שהמדד כולו עולה פי 2 - הדלתא הזאת, עוד 15% מהשווי הנוכחי שלך, שווה את כל זה?
השאלה ראויה...הצורה שהיא נשאלה בה, לא ברמה.

אני לא חושב שאמאזון תעלה פי 5 בעשור הקרוב, אני חושב שהיא תייצר בסבירות סבירה תשואה עודפת על הסנופי ובעיני עם פחות סיכון.
ואם להכנס לפרטים...אני מושקע עמוק בהשקעות עם רווחים גבוהים(וכמה עם הפסדים), בחברות שאין לי שום עיניין למכור... אני לא נזיל ברמה של 50% או קרוב לזה...
מעבר לזה, שיש ניהול סיכונים...יכול, מאד, להיות שאני טועה...
מבחינתי הרצון הוא להגיע לתיק(לפחות הציבורי) של כ-15-10 חברות שאני מאמין בהם ולהשקיע בהן...מתוך הבנה שבחלקן אני אטעה...וכל אחת בין 5%-10%.
חברות שבהן אני אצדק, יגדלו לאט לאט להיות חלק יותר מהותי מהעוגה גם ככה.

באפט השקיע 50% מהתיק שלו באפל, רק אומר.
מיקוד היא לא מילה גסה, בהנחה שהוא מודע לסיכון ומוכן ליטול אותו.
א. אני ממש ממש לא באפט.
ב. הוא לא השקיע 50% מהתיק...אם אני לא טועה זה היה ב2016 והשקיע 30 מילארד כשהחברה הייתה שווה בערך 300B?(צריך לבדוק)
זה 10% מmarketcap...וד"א ההשקעה הכי טובה, dollar wise לפי דעתי שאי פעם בוצעה...ה"קשיש הלא רלוונטי" בגיל 80+ הכפיל פי יותר מ-5 34 מילארד...מלך.(ד"א מושקע גם בברקשיר לשמחתי הרבה).


ושוב לכל החפירה, אין מדובר כאן בהמלצה בשום צורה!! יכול מאד להיות שאני טועה....ואפילו סביר מאד...
היום קיבלנו את הסנופי/nasdaq בהנחה...השקעה שנעשית היום בכל אחד מהמדדים, היא פחות מסוכנת מאשר אתמול ומאשר לפני שבוע...ועדיין הכוון המומלץ
 
אם יש לך גם ידע בניתוח טכני של מניות אז יכול להיות מעניין להציג את זה במקביל ולראות האם יש התכנסות למסקנות דומות. אני לא בקיאה מספיק כדי להעלות את זה כאן.
 
חבר, חלקתי כאן מידע, פתחתי עבודה שעשיתי … לדיון /עניין מול מי שרוצה וזה מעניין אותו.
זה דווקא מעניין. מה שעוד מעניין אותי זה מה עושים עם זה ברמה המעשית. עושה רושם (תקרא לי מריר) שאתה לא עושה עם זה הרבה, אולי בגלל שרמת הסיכון ואי הוודאות שאתה רואה בניתוח שלך עצמך הם גבוהים מאד (וטוב שכך).
אתה לא הראשון שמסביר באותות ובמופתים למה לחברה X יש אלפא על השוק, אבל לא עושה עם זה כלום. אם אני זוכר נכון מסתובב פה בפורום מישהו ש-98% מהתיק שלו זה טסלה. זה לא חכם לדעתי, אבל אפשר לכבד את האומץ האינטלקטואלי שלו.
לשים 5% על אמאזון, כשמשקלה הנוכחי ב-S&P500 הוא כ-4%, רק אומר שלאחר כל העבודה שהשקעת החשיפה שלך לחברה, ובכן, דומה מאד לחשיפה שלי.
 
מבחינתי הרצון הוא להגיע לתיק(לפחות הציבורי) של כ-15-10 חברות שאני מאמין בהם ולהשקיע בהן...מתוך הבנה שבחלקן אני אטעה...וכל אחת בין 5%-10%.
אתה כותב על ״רצון להגיע״… כמה חברות יש לך כרגע בתיק ״הציבורי״?
ואם יש עוד חברות עם ניתוח מעניין כזה אשמח לשמוע.

ה- 5% זה מסך כל התיק כולל הון לא נזיל?
 
אף פעם לא משתתף בדיונים האלה כי לא מתיימר להבין כלום. במקרה פה רק אומר משהו שייתכן שהוא שטויות, לגבי ה 3P כפי שקראת לו.
חלק מאלו שמוכרים דרך אמזון אלה אנשים כמוני וכמו אחרים שאני מכיר שהתנסו במכירה דרך אמזון של מוצר בתקווה לעשות כסף. אשכרה מצאו מוצר, מצאו ספק בסין, יצרו לוגו וסלוגן והכל, ופתחו "חנות באמזון".
משווקים קורסים באלפי שח שמלמדים איך לעשות את זה. רק בארץ יש קהילות של עשרות אלפים שמבצעים את זה, כחלק מהייפ ה"כסף קל ופאסיבי" שבדרך כלל משווק עם תמונות של איש צעיר ומחייך עם לפטופ על שפת הים.
לא משנה כרגע מה אני חושב על זה כמודל רווחיות עבור האדם עצמו, השאלה האם אתה יודע כמה אחוז מרווחי אמזון נובע מעמלות מאנשים פרטיים כאלה. כי להערכתי מדובר בטרנד שיחלוף.
 
אתה כותב על ״רצון להגיע״… כמה חברות יש לך כרגע בתיק ״הציבורי״?
ואם יש עוד חברות עם ניתוח מעניין כזה אשמח לשמוע.

ה- 5% זה מסך כל התיק כולל הון לא נזיל?
בערך כ40% מההון שלי מושקע בעסקים פרטים/נדל"ן...ובערך 50% בשוק ההון...כאשר שם הוא מחולק בין תעודות סל וחברות פרטניות. ז"א שאמאזון, כרגע, היא קצת מעל 10% מההשקעה שלי בשוק הציבורי. האינדקסים מורכבים מחברות טובות, בינוניות וממש לא משהו....אם אפשר לקנות במחיר סביר מספר חברות טובות ולהמנע מלהחזיק את החברות הפחות מוצלחות...

לגבי החברות, אני כרגע משקיע בסביבות 5...ורובם נקנו במחיר שהוא משמעותית יותר נמוך ממה שהחברות האלו היום...כך שהשמות לא יעזרו לך יותר מידי...וגם אם אני צופה להם עתיד טוב והמשך compounding, צריך להכיר את החברות בשביל להבין מספיק כך שתהיה את היכולת להחזיק בעת תקופות קשות...ובמידה והסיפור משתנה מספיק, לצאת...
התיק שלי, מתאים לאזור הנוחות והידע שלי.

אף פעם לא משתתף בדיונים האלה כי לא מתיימר להבין כלום. במקרה פה רק אומר משהו שייתכן שהוא שטויות, לגבי ה 3P כפי שקראת לו.
חלק מאלו שמוכרים דרך אמזון אלה אנשים כמוני וכמו אחרים שאני מכיר שהתנסו במכירה דרך אמזון של מוצר בתקווה לעשות כסף. אשכרה מצאו מוצר, מצאו ספק בסין, יצרו לוגו וסלוגן והכל, ופתחו "חנות באמזון".
משווקים קורסים באלפי שח שמלמדים איך לעשות את זה. רק בארץ יש קהילות של עשרות אלפים שמבצעים את זה, כחלק מהייפ ה"כסף קל ופאסיבי" שבדרך כלל משווק עם תמונות של איש צעיר ומחייך עם לפטופ על שפת הים.
לא משנה כרגע מה אני חושב על זה כמודל רווחיות עבור האדם עצמו, השאלה האם אתה יודע כמה אחוז מרווחי אמזון נובע מעמלות מאנשים פרטיים כאלה. כי להערכתי מדובר בטרנד שיחלוף.
הסיבה שהתחלתי להתעניין באמאזון זה משום שתי סיבות: כל חברה שאני מושקע בה, משלמת "מס אמאזון" על שירותי ענן...ורציתי להבין מה קורה שם.
אני מושקע בחברת ecommerce, שמפעילה מספר חנויות באמזון(וshopify) וראיתי מהצד איך זה עובד...
אמאזון היא חיה, ואחוז ההמרה באתר ששמו amazon.com הוא משמעותית יותר גבוה מכל דבר אחר...אנשים סומכים וקונים.
ככל שהזמן יעבור(וכבר עכשיו) התחרות עבור כל נישה באמאזון תלך ותעלה...ז"א שיש צורך ביותר כסף, יכולות שיווק, ידע באופרציה, מיתוג וכו...על מנת להצליח למכור בסקייל באמאזון...ולכן במקומות התחרותיים לשחקנים קטנים מאד יש פחות מקום אלא אם כן הם מתמקצעים.(למכור קורסים "איך לעשות כסף ב" הם בדרך כלל יותר נועדו לעשיית כסף למי שמכר אותם).
ומכוון ששוק הרייטיל העולמי הוא טריליונים...יש עוד הרבה לאן לצמוח.

יש ויהיו נישות שבהם אפשר להרוויח בתור שחקנים קטנים יותר...אבל יש כבר, המון, חברות מקצועיות וגדולות שתחום ההתמחות שלהם הוא מכירה בפלטפורמות כמו אמאזון...
וכשאני מסתכל על אמאזון כשהשקעה...אני חושב שהם בסוף הדרך, יתנו לחברות האלו להרוויח, אבל עד רמה מסויימת...והם יהיו כמונופול, gatekeepr, לא באמת ישנה להם מי מוכר...כל עד עומדים בסטנדרטים של האיכות וכו...ורק המקצועיים בעלי הגב הכלכלי ישרדו(וירוויחו).
 
נערך לאחרונה ב:
אני לא מומחית לאמאזון (ואשמח אם תתקן אותי) אבל זאת חברה שקיימת כבר 25 שנה ומתוכם היתה בהפסד עד שהתחילה להרוויח משירותי הענן שלה לפני כעשור.
בכל מה שקשור לאתר המסחר שלה (כולל מחסני הפצה ושליחה), אני לא רואה איך מפלצת עתירת ידיים עובדות יכולה להרוויח משהו משמעותי מזה. אם הרווח הנקי שלה בשנים האחרונות הוא סביב 5%, זה רווח שמזכיר רשתות קמעונאיות פיזיות לחלוטין. בהנחה שרוב הרווח מגיע משירותי הענן, עושה רושם שהיתה יכולה להרוויח הרבה יותר אם היתה מתמקדת רק בזה.
*ידוע שבזוס לא מתעניין ברווחים לזמן קצר אבל 25 שנים זה חתיכת זמן.
**הדבר הראשון שאני מסתכלת בנושא של חברה הוא הרווח. הכנסות ענק יכולות להיבלע ע"י הוצאות מפלצתיות.
***כמו טסלה, החזון של אמאזון מלהיב מאד את משקיעי הבורסה וזה כנראה כל מה שצריך...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y4ish אין על אמאזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
D מישהו יודע למה יש תקלה בכניסה בחשבון מסחר עצמאי בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 5
L למה רוב סרטי\סדרות מדע בדיוני נהיו לזבל פסאודו-מדעי? אוף טופיק 25
M למה המנייה עולה ויש הפסד יומי? פוסטים מאיכות נמוכה 1
K למה לא נהוג להשוות ביצועי מניות כולל דיווידנד? שוק ההון 5
A למה יש הבדל בעלויות בין סנופי אינבסקו לסנופי איישרס? פוסטים מאיכות נמוכה 7
ל למה עדיין אין כזו אפלקציה? עוזר כלכלי אישי יזמות והגדלת הכנסות 2
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין אוף טופיק 113
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4
א תעודות סל ישראליות עוקבות SP500 בפער ענק מהSPY , למה ? שוק ההון 12
ה עסקאות 20/80, למה לא? נדל"ן 2
M שירותי אורחים בדירת שלושה חדרים, למה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
C למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 186
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
F יועץ משכנתאות, כן/לא למה? נדל"ן 78
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
K למה מתכוונים כשאומרים קרן מחקה שוק ההון 1
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
J פנסיה - מחקה מדד- למה בעצם ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G למה להמשיך להחזיק קופת גמל להשקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
S מה לספר בראיון העבודה העניין למה עזבתי את מקום העבודה האחרון אוף טופיק 28
א אג"חים תמיד מפתיעים אותי, למה תשואת האג"ח הישראלי התרסקה ? שוק ההון 34
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
חתול לילה למה הקרן המחקה שלי לא נותנת את תשואת המדד? שוק ההון 208
S שוקולד מריר - למה מנוטרל מטח?! שוק ההון 5
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
R למה לא בגדולות שוק ההון 7
ע למה להעדיף השקעות אקטיביות. פוסטים מאיכות נמוכה 2
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
O למה משכנתאות בישראל כל כך מסובכות? נדל"ן 59
S למה אומרים לא לערב את הצבא בפוליטיקה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 71
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
T למה בגביע יוגורט יש 2.75 כפיות סוכר? אוף טופיק 35
F למה גוגל ופייסבוק לא נחשבות מניות טכנולוגיות? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א למה הדירות בישראל יקרות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 16
V מישהו יודע למה אין נתונים על ZPRV/ZPRX באתרים השונים מהתאריך 30.6? פוסטים מאיכות נמוכה 2
צ אג"ח- למה כמה ואיך? שוק ההון 12
ה למה דמי הניהול בקרן השתלמות כל כך גבוהים? צרכנות פיננסית 4
P למה מורידים מס ממשכורות נמוכות ? פוסטים מאיכות נמוכה 51
ב ניתוח מינוף מניות עם margin או: למה ויתרתי על הרעיון שוק ההון 20
D למה חשוב רצף ביטוחי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
א למה התשואה של קרנות כספיות כל כך נמוכה ? שוק ההון 5
ב משכנתא במסלול צמוד מדד - למה נחשב מסוכן? נדל"ן 45
V למה העלאה בריבית באמת כל כך משפיעה על קונה דירה ממוצע בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 17
shirbi למה אני מופסד (תיאורטית) באגח ממשלתית בריבית משתנה שוק ההון 6
B למה ריבית גבוהה עדיפה על אינפלציה? אוף טופיק 43
A למה קרנות נאמנות מהסוג 10/90 , 15/85 , 20/80 מרוויחות היטב? שוק ההון 13

נושאים דומים

Back
למעלה