• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פנסיה מקיפה מיטב דש מסלול s&p500 - חשיפה למדד עודכנה ל 100% [והופחתה שוב ביולי 2021]

נראה לי שההחלטה שמופיעה בכתבה נוגדת את הלך הרוח של הוועדה
לא ברור לי למה אתה חושב ככה. הועדה מצאה שהקרנות בקושי הצליחו לתת תשואות עודפות לפני דמי ניהול, ונתנו תשואות חסר אחרי דמי ניהול (מפתיע, אני יודע), ולכן גזרה כמה המלצות, וביניהן עידוד מסלולים פסיביים שההוצאות עליהם נמוכות יותר.
אין לזה קשר לשאלה איזה שיעור מנכסי הקרן בכלל זמין להשקעה בנכסים שאינם אג"ח מיועדות (שבזה עמדת הרשות היא שרק החלק שאינו אג"ח מיועדות. זה בלי קשר לועדה אליה קישרת).
(לא שאני נגד לפנות אליהם.)
 
א ברור לי למה אתה חושב ככה. הועדה מצאה שהקרנות בקושי הצליחו לתת תשואות עודפות לפני דמי ניהול, ונתנו תשואות חסר אחרי דמי ניהול (מפתיע, אני יודע), ולכן גזרה כמה המלצות, וביניהן עידוד מסלולים פסיביים שההוצאות עליהם נמוכות יותר.
אין לזה קשר לשאלה איזה שיעור מנכסי הקרן בכלל זמין להשקעה בנכסים שאינם אג"ח מיועדות
@Yoss
היי אני מודע וכבר רשמתי שאין קשר בין מטרת הוועדה לבין מינוף האגח המיועדות.
אבל קיימת סתירה בין ההמלצה שלהם לעידוד מסלולים פסיביים מצד אחד לבין ה"סנקציה" שמטילה הרשות על מסלולים פסיבים מצד שני,
הסתירה הזאת יכולה לעניין את הממונים על אותה וועדה וזה כנראה אפיק מאד טוב להעלות את ההתנגדות של הציבור להחלטה שפורסמה בכתבה.
 
אבל קיימת סתירה בין ההמלצה שלהם לעידוד מסלולים פסיביים מצד אחד לבין ה"סנקציה" שמטילה הרשות על מסלולים פסיבים מצד שני
אין סתירה, ולא מוטלת שום סנקציה.
הרשות רוצה שהנכסים שבקרן לא יהיו ממונפים על חשבון המיועדות, כך שאם יש 30% במיועדות, אז רק 70% יופנו להשקעות אחרות. במסלול מנייתי (אקטיבי או פסיבי, לא משנה) רק 70% יוכלו להיות מושקעים במניות, בחשיפה של עד 120%.
בלי שום קשר, הועדה ממליצה לקדם את זה שה-70% הנ"ל יושקעו באופן פסיבי וזול במקום אקטיבי ויקר.

לצורך העניין, אם לדוגמה לדעת הרשות המטרה של המיועדות היא גם כדי לצמצם סיכון באמצעות הפחתת החשיפה למניות, אז המטרה לא מושגת כשמעורב מינוף המאפשר 100% חשיפה.

ושוב, אני לא נגד לפנות אליהם. טענות רלוונטיות יכולות להיות שבמינוף ל-100% חשיפה אין סיכון מוגבר ביחס לחיסכון פנסיוני במכשירים אחרים (קופ"ג, ביטוח מנהלים) שגם בהם יש חשיפה של 100%, כך שהמינוף לא יוצר סיכון מוגבר. בנוסף, המיועדות עדיין מהוות רשת ביטחון כך שהפסדים עדיין ימותנו באמצעות התשואה החיובית של המיועדות. בנוסף, הביקוש הגבוה יחסית למוצר הנישתי הזה מצביע על כך שיש קהל רחב המעוניין בחשיפה הזו ומודע למשמעותו (שהיא, כאמור, לא מסוכנת יותר מכשירים חלופיים) וחבל שהרשות בוחרת להתערב ולחסום באופן אקטיבי מוצר שהשוק בנה במענה לדרישת ציבור החוסכים, ושצפוי, על בסיס המחקר והידע בתחום, לשפר את מצבם הפיננסי של פורשים הבוחרים במסלול הזה.
 
ליידע אותה
אחי, תראה מי חברי הועדה. אתה חושב שהם לא מיודעים?
הם לא צריכים שתגיד להם מה עלה בדה מרקר.

הועדה לא דנה בנושאים האלה בכלל. בכל מקרה, אין שום סתירה בין האיסור על מינוף וההבהרה של רשות שוק ההון ששיעורי החשיפה הם מהחלק שאינו כולל את האג"ח המיועדות ולא מסך כל הנכסים המנוהלים, לבין המלצת הועדה על אפיקים פסיביים.
 
היי חברה, בעקבות הכתבה המצורפת נכנסתי לאתר של רשות שוק ההון בנסיון למצוא את המקור להחלטה הזו.
לא מצאתי מסמך המציין את התחלת האכיפה הזאת אבל מה שכן מצאתי זה שקיימת וועדה שעומדת לתת המלצות לרשות שוק ההון בנושא אחר (בחינת ההוצאות הישירות בקרנות פנסיה).

בתוך טיוטת דוח הוועדה קיים פרק שלם שמתאר את היתרנות של השקעה פסיבית בקרנות הפנסיה ומה על הרשות לעשות בכדי לעדוד השקעה זאת.
להלן ציטוט מתוך פרק זה :
"הוועדה ממליצה כי הרשות תעודד את הקמתם של מסלולי השקעה פסיביים שיכללו השקעות באפיקים סחירים בלבד באמצעות שילוב של כמה קרנות סל שיעקבו אחרי מגוון מדדי אג"ח ומניות בארץ ובחו"ל"
ההגדרה של מסלול פסיבי לפי הוועדה :
צפה בקובץ המצורף 297


למרות השוועדה לא דנה בעיניי הטבת אג"ח מיועדת בקרנות פנסיה מחקות מדד, נראה לי שההחלטה שמופיעה בכתבה נוגדת את הלך הרוח של הוועדה.

בגלל זה אני חושב שניתן לנסות לפנות לאותה וועדה וליידע אותה בפגיעה בקרנות הפסיביות, ולמרבה המזל הוועדה מזמינה את הציבור להציג בפניה עמדות ביחס לטיוטת הדוח עד לתאריך ל12 לאוגוסט 2021.

לינק לפרסום בנוגע לוועדה - https://www.gov.il/he/departments/news/hozt1
יש בלינק הזה את: טיוטת דוח הוועדה ואת הפנייה לציבור לצורך הגשת עמדות.
סעיף 6 מרתיח.
המשמעות היא שכל הכספים בפנסיה "יגודרו".
חשוב שיהיו כמה שיותר פניות בנוגע לנושא הזה כדי שיוציאו את התנאי המטופש הזה.
 
סעיף 6 מרתיח.
המשמעות היא שכל הכספים בפנסיה "יגודרו".
חשוב שיהיו כמה שיותר פניות בנוגע לנושא הזה כדי שיוציאו את התנאי המטופש הזה.
לא רוצה לצנן את המומנט, אבל לא בטוח שהפרשנות שלך נכונה ביחס למסלול מחקה סנופי.
לפי הפרשנות החלופית הם שואפים שהכספים במסלולים המנוהלים הרגילים - תלויי גיל, אגח ומניות כלליים - ינוהלו באופן סמי-פסיבי, שהמגמה תהיה להחזיק בהם קרנות ומוצרים מדדיים במקום מניות ואגח באופן ישיר, אחרי הכל זאת הצעה לא כל כך מופרכת בהתחשב בכך שחלק מהכספים הללו (פיצויים) נמשכים בטווח הקצר.
אבל מסכים איתך שחשוב שיהיו כמה שיותר פניות בנוגע לנושא הזה בייחוד כלפי מסלולים שבאופן מוצהר עוקבים אחרי מדד כמו סנופי.
 
זה לא תנאי. זאת אפשרות.
לפי הציטוט שהביאו (לא בדקתי במקור) זו לא אפשרות, אלא תנאי כי נאמר שעל כל התנאים להתקיים במצטבר.
לא רוצה לצנן את המומנט, אבל לא בטוח שהפרשנות שלך נכונה ביחס למסלול מחקה סנופי.
לפי הפרשנות החלופית הם שואפים שהכספים במסלולים המנוהלים הרגילים - תלויי גיל, אגח ומניות כלליים - ינוהלו באופן סמי-פסיבי, שהמגמה תהיה להחזיק בהם קרנות ומוצרים מדדיים במקום מניות ואגח באופן ישיר, אחרי הכל זאת הצעה לא כל כך מופרכת בהתחשב בכך שחלק מהכספים הללו (פיצויים) נמשכים בטווח הקצר.
אבל מסכים איתך שחשוב שיהיו כמה שיותר פניות בנוגע לנושא הזה בייחוד כלפי מסלולים שבאופן מוצהר עוקבים אחרי מדד כמו סנופי.
כוחות השוק יכריעו.
מה שמרתיח זה שגם בפנסיה המדינה מעודדת הטעיה של הציבור, כך שמי שלא מגדר לא יורשה לקרוא למסלול שלו "פסיבי". מעבר לטעות הכלכלית וההטעיה במצוות המחוקק כך שרק מי שמהמר על שינוי שע"ח ייקרא מסלולת פסיבי, הדבר גם יפגע במוטיבציה של גופים פנסיוניים לפתוח מסלולים מחקים שאסור לקרוא להם "פסיבים".
 
חברים מה זה משנה בכלל ? בכל מקרה תוך שנתיים-שלוש אגח מיועדות בקרנות פנסיה יהיו 0% עבור חוסכים צעירים.
התוכנית היא שהאגח המיועדות יצומצמו עבור צעירים בהדרגה במהלך השנים הקרובות ועבור מבוגרים יורחבו.
הרעיון שמבוגרים שקרובים לגיל פרישה יקטינו סיכון ותנודתיות ויהנו מ 60% אגח מיועדות וצעירים שרחוקים מפרישה ישקיעו 100% במניות וללא אגח מיועדות בכלל.
כך, שמסלולים כמו הלמן אלדובי מחקה סנופי כבר לא יהיו רלוונטיים בכל מקרה תוך מספר שנים.
 
הרעיון שמבוגרים שקרובים לגיל פרישה יקטינו סיכון ותנודתיות ויהנו מ 60% אגח מיועדות
מקור?
מה שאני מכיר ש"מבוגרים שקרובים לגיל פרישה" יקבלו 30% אג"ח מיועדות.
מי שיקבל 60% (ומקבל אותם כבר היום) זה רק הפורשים (כלומר אלו שמושכים קצבה בפועל).
גח מיועדות בקרנות פנסיה יהיו 0% עבור חוסכים צעירים.
מקור?
ממה שהבנתי זה אומנם ירד ויקבלו פחות מאותם 27-30% שמקבלים היום, אבל זה לא ירד ל0.
 
פרק 5: האימפריה מכה שנית

לפי הכתבה המצורפת, רשות שוק ההון מתחילה אכיפה נגד המינוף ל-100% חשיפה למדד, ותגביל את החשיפה רק על בסיס החלק שלא מושקע במיועדות (החשיפה מותרת עד 120%, כך שהחשיפה בפועל למדד תוגבל לכ-84%).

להלן תגובת הרשות >:(:

במענה לפנייתך שבנדון אל רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון (להלן – הרשות), הרינו להשיבך כדלקמן:
קרנות הפנסיה המקיפות הן מוצר החיסכון הפנסיוני המרכזי והמשמעותי ביותר הקיים כיום בישראל, הכולל כחלק בלתי נפרד ממנו הסדר מקיף לביטוח מפני נכות ופטירה (להלן – הסדר מקיף). לצד מוצר זה קיימים מוצרי חיסכון פנסיוני נוספים כגון קופת גמל לחיסכון, קופת ביטוח וכן קרן פנסיה כללית, שאינם כוללים חובה להסדר מקיף. בהתאם לקבוע בסעיף 20 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, קיים לחוסך חופש בחירה מלא בנוגע למוצר הפנסיוני אליו יבקש להפקיד את תשלומיו ולנהל את כספי החיסכון הפנסיוני שלו בהתאם להעדפותיו.

במטרה לעודד את החוסכים לבטח עצמם בהסדר המקיף הקיים בקרנות הפנסיה המקיפות, זכאיות קרנות אלו להקצאה של אג"ח מיועדות מסוג "ערד" (להלן – אג"ח מיועדות) הנושאות ריבית מובטחת בשיעור של 4.86% צמוד לשנה על 30% מכלל הנכסים המנוהלים בהן. הקצאת אג"ח מיועדות מהווה למעשה סובסידיה של המדינה, המגלמת הטבה משמעותית ביותר המשולמת מקופת המדינה לחוסכים, שכל מטרתה להעניק לחוסכים רמה מסוימת של הגנה לתיק החיסכון הפנסיוני שלהם, כך שגם במקרה של נפילות חדות בשוק ההון חלק מכספם מוגן וזכאי לריבית והצמדה כאמור. עניין ההטבה כאמור לקרנות הפנסיה המקיפות בלבד תוך הבחנה בינן לבין מכשירי חיסכון פנסיוני אחרים קיבל את ביטויו גם במסגרת בגץ 6925/14 פורום החוסכים לפנסיה בישראל נ' שר האוצר וזאת בין היתר לאור העובדה שהבחירה בין מכשירי החיסכון פתוחה בפני הציבור.

בהתאם לכך, נקבע בתקנה 3 לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (כללי השקעה החלים על גופים מוסדיים), תשע"ב-2012 (להלן – תקנות ההשקעה), כי -
"חברה מנהלת של קרן חדשה תשקיע 30 אחוזים מהשווי המשוערך של נכסי הקרן באיגרות חוב מסוג "ערד"; שאר הנכסים של קרן חדשה יושקעו לפי הוראות פרק ג', אך הכללים והמגבלות המפורטים בו יחולו ביחס לכלל נכסי הקרן"
מהקבוע בתקנות עולה כי הגופים המוסדיים מחוייבים להשקיע באג"ח מיועדות, והן אינן רשאיות לוותר בשם החוסכים על הזכות הזו הקיימת להם.

בנוסף לכך, לעניין יתרת הנכסים המנוהלים על ידי קרנות הפנסיה שלא באג"ח המיועדות (להלן – נכסים חופשיים) נקבע בהוראות חוזר גופים מוסדיים 2016-9-13 שעניינו "מסלולי השקעה בקופות גמל – תיקון" (31.8.2016), כי שיעור החשיפה למניות של הנכסים החופשיים המנוהלים במסלול מניות לא יפחת מ-75% ולא יעלה על 120%, ושיעור החשיפה למדד של הנכסים החופשיים המנוהלים במסלול מחקה מדד יעמוד על 100%. מכיוון שבהתאם להוראות הדין שיעור הנכסים החופשיים בגין חוסכים (שאינם פנסיונרים) עומד נכון להיום על שיעור של קצת יותר מ- 70% הרי שבמסלול מניות השיעור החשיפה המקסימאלי למניות מתוך סך הנכסים המנוהלים במסלול עומד על כ-84% (=120%*70%), ובמסלול עוקב מדד שיעור החשיפה למדד מתוך סך הנכסים המנוהלים במסלול עומד על כ-70% (=100%*70%). יצויין כי שיעורי חשיפה גבוהים יותר המשקפים מינוף יתר מגדילים משמעותית את הסיכון להפסדים בתיק החיסכון בקרנות הפנסיה, באופן הפוגע בתכלית המרכזית שלשמה מסבסדת המדינה את החיסכון במוצר זה במטרה להבטיח קצבה ראויה לחוסכים בגיל פרישה.

כעולה מהאמור לעיל, אין מדובר בהוראה חדשה לקרנות הפנסיה אלא במדיניות הקבועה בהוראות הדין ושחלה על קרנות הפנסיה מזה שנים. במקרה זה, כמו בכל מקרה שבו מוצאת הרשות כי גוף המפוקח על ידה חורג מהוראות הדין הקיימות, פעלה הרשות בהתאם לסמכויות המוקנות לה בחוק על מנת להבטיח את עניינם של החוסכים ואת עמידת הגופים המוסדיים בהוראות הדין.

בשולי הדברים נציין כי ככול שעמית מסוים בוחר, מטעמיו שלו, לוותר על ההטבה הגלומה באג"ח מיועדות וזאת במטרה להגדיל את נתח תיק החיסכון הפנסיוני החשוף לשוק ההון, באפשרותו לבחון את חלופות החיסכון הפנסיוני האחרות הקיימות בשוק (שאינן זכאיות לאג"ח מיועדות). אולם, בשל ההשלכות המהותיות שעשויות להיות להחלטה זו על החיסכון הפנסיוני שלו, מוטב כי יעשה זאת לאחר בחינה מעמיקה של כלל ההשלכות הצפויות, לרבות בחינה של הצורך בהסתייעות בסוכן או יועץ פנסיוני בעלי רישיון מוסדר בתחום, וזאת על מנת לקבל החלטה מושכלת בנושא חשוב ומורכב זה.
 
ב2016 לא היו מסלול מחקה מדד, איך הם הכניסו שם בתקנות הגבלה ל100% חשיפה במקום 120%?
ייצוגית/בגצ, מישהו?
זאת אפליה חמורה
בטוח היה מחקה מדד תל אביב כלשהו.
מה שהכי מטריד זה שעל פי התשובה מסלול כזה מעולם לא היה אמור לקבל אישור (@נדב ?)
 
בטוח היה מחקה מדד תל אביב כלשהו.
בין אם היה או לא היה, בנספח לאותו חוזר באמת הייתה התייחסות למחקי מדד.
1625566457507.png
מצד שני אין כאן שום התייחסות לאג"ח מיועדות, ואאלט על זה הסתמך @נדב בזמנו בקביעת החשיפה.

מהמכתב של רשות שוק ההון, נשמע שלהם היה ברור שמדובר רק בנכסים חופשיים, אבל צריך למצוא את הטקסט לזה.

בכל מקרה, לדעתי פעילות צריכה להתמקד בשתי אופנים:
1. משפטית, לדאוג להשוואת תנאים בין מסלולים מנוהלים ומחקי מדד. אין שום סיבה בעולם שרשות שוק ההון תצהיר שמבחינתם מנהלי ההשקעות בישראל הם כל יכולים ויכולים להשתולל במינוף וזה לא מהווה בדיוק את אותו סיכון כמו במסלול מחקה מדד.
2. לשכנע את אחת החברות לוותר על המסלול המנייתי שלהם, ולהכניס סנופי או MSCI בלי שזו תהיה מדיניות מוצהרת. בעייתי יותר.
 
מצד שני אין כאן שום התייחסות לאג"ח מיועדות
יש שם, בסוף המסמך.
זאת אפליה חמורה
תפריד רגע בין מסלולים בקופות בכלל, לבין בפנסיה מקיפה באופן ספציפי.
ככלל, במסלולים, ההגדרות המקובלות היו שיעור חשיפה של 75-120% (120% זה גם גבול החשיפה בקרנות נאמנות שאינן מסווגות כממונפות).
באופן ספציפי, יש הגיון בדרישה שמסלול מחקה מדד יהיה חשוף ב-100% - הוא אמור לחקות את המדד, לא לתת בין 75% ל-120% מהמדד. אם רוצים לשחק עם החשיפה זה כבר לא מסלול מחקה מדד.
לא רואה כאן אפליה.
בנפרד מכל זה, הוגדר שכל מגרש המשחקים הזה הוא על החלק שאינו במיועדות, וזו בעיה אחרת אבל מוגדרת.
לשכנע את אחת החברות לוותר על המסלול המנייתי שלהם, ולהכניס סנופי או MSCI בלי שזו תהיה מדיניות מוצהרת
זה היה משמח, אבל קשה להאמין שגוף שאינו סלייס יסכים לדבר כזה.
אפשר לנסות לגשש בכיוון של מסלול הלכה, כמו אינפיניטי חסכון לילד.
צריך לקחת בחשבון שמהלך כזה מתיר למנהל ההשקעות לסטות מעקיבת המדד, וזה עלול להיות בעייתי במיוחד בתקופות בהן יהיה לו פיתוי כזה.

שיעור החשיפה למניות של הנכסים החופשיים המנוהלים במסלול מניות לא יפחת מ-75% ולא יעלה על 120%, ושיעור החשיפה למדד של הנכסים החופשיים המנוהלים במסלול מחקה מדד יעמוד על 100%
מאכזב. שוקל לחפש לי מסלול מניות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
דור דורים [סקר] מיטב דש פנסיה מקיפה מסלול מנייתי פאסיבי חו"ל צרכנות פיננסית 35
D פנסיה מקיפה מיטב דש מסלול פאסיבי ומסלול מניות צרכנות פיננסית 6
Michel ביצוע מהלך משמעותי של הפקדה עצמאית בקרן פנסיה מקיפה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S פנסיה מקיפה - ביטוח מינימלי על א.כ.ע ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S העברת כספי פיצויים לקופת גמל והמשך הפקדות תגמולים לקרן פנסיה מקיפה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
S קרן פנסיה מקיפה - איך עובד מנגנון הבטחת התשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
AbuNafha פנסיה מקיפה VS פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
אוהד יהודה דמי ניהול בקרן פנסיה מקיפה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
V מספר הצעות שקיבלתי לקרן פנסיה מקיפה ומשלימה - אשמח לדעתכם לפני שאני בוחר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
Trevor ניוד קופות גמל לקרן פנסיה מקיפה - חישוב תקרה/מקום פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
D דמי ניהול עדיפים לטווח הארוך עבור פנסיה מקיפה ומשלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
M קופת גמל ותיקה - ג'וקר שמאפשר לעקוף את תקרת ההפקדה לקרן פנסיה מקיפה ולהצטייד במלא אגח מיועדות ופנסיה פטורה ממס? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
tomer111 מסלול עוקב מדד מניות עולמי פאסיבי קרן פנסיה מקיפה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
F פנסיה מקיפה או ביטוח מנהלים? מבולבל לגמרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
א פנסיה מקיפה + כללית במיטב ד"ש - מסלול S&P 500 צרכנות פיננסית 5
מ קרן פנסיה מקיפה מחקה מדד Sַ&P500 - בשורה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 680
1 הלמן אלדובי | פנסיה מקיפה מחקה מדד צרכנות פיננסית 11
avi90 עלות ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה מקיפה צרכנות פיננסית 15
נ קרן פנסיה מקיפה- התאמת מסלול לצרכים צרכנות פיננסית 20
ק חלוקה אופטימלית בין פנסיה מקיפה ומשלימה צרכנות פיננסית 3
R ייקור עלויות נכות ושאירים בקרן פנסיה מקיפה צרכנות פיננסית 0
A דמי ניהול vs קרנות מחקות מדדי חו"ל בקרן פנסיה מקיפה צרכנות פיננסית 11
י חלוקת הפקדות בין קרן פנסיה מקיפה למשלימה צרכנות פיננסית 7
D מתלבט בין מסלולי פנסיה מקיפה וכללית, גמל והשתלמות‎ צרכנות פיננסית 24
D קרן פנסיה מקיפה + קרן פנסיה כללית שוק ההון 41
itamaratz קרן פנסיה מקיפה למול ביטוח מנהלים (לפני 2103) צרכנות פיננסית 6
ס פנסיה כללית או פנסיה מקיפה? צרכנות פיננסית 16
M מעבר לקרן פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
U צפייה בשוטף חלק הפיצויים בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
H טריק? העברת כל הפנסיה לקופ"ג, ואז פתיחת קרן פנסיה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
L תושבי חוץ, פנסיה, IRA ופטור ממס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
T ניוד פנסיה ועמלות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
O משיכת פנסיה מחו"ל לקופה בארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
ב קרן פנסיה משלימה כאלטרנטיבה לקופת גמל בניהול אישי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M משיכת כספי פנסיה בעקבות נכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
עידו ג פתיחת קרן פנסיה/גמל - דגשים והמלצות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
A שיקולים ותהיות בבחירת קרן פנסיה וגמל\השתלמות לאחר סקר שוק ולימוד עצמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
M תשואות נמוכות במסלול מחקה S&P בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
A קרן פנסיה לא פעילה - איך להתנהל כעת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
I משיכת פנסיה - עניין של מיסוי אוף טופיק 4
א המשך השקעת כספי פנסיה לאחר פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
A איך הקרן פנסיה ממוסה בפרישה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
א איפה אפשר לקרוא תנאים בסיסים של קופת פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
R שמירת דמי ניהול בקרן פנסיה לאחר עזיבת מקום עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
מ מעבר למסלול מניות בקרן פנסיה בגיל 47 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 34
A ניוד ביטוח מנהלים לקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
A פנסיה ממבטחים הישנה: פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A אני מקבל פנסיה ממגדל החל ממרץ 2023 והפנסיה לא עודכנה מאז למרות שהמדד עלה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3

נושאים דומים

Back
למעלה