• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

למה ירדתי מהשקעה בדירה בבת ים

נווה צדק הייתה שכונת פח של פח, נרקומנים והכל.

נווה צדק שכונה צמודה לים ומרכז תל אביב עם בניינים מיוחדים והיסטוריה עשירה. במהלך השנים השכונה אכן הפכה לשכונת פח, אבל פוטנציאל תמיד היה שם.

בת ים ענייה ללא ערבוב שימושים ומלאה בבניינים חומים דוחים שבנו כאן החל משנות ה-50.

אתם מהמרים על הרכבת הקלה שתרים את העיר. אני לא אומר שאין פוטנציאל. אני רק אומר שאני לא מאמין שנראה נהירה המונית של הייטקיסטים שמרוויחים את ה-40K שלהם + מניות.
 
נערך לאחרונה ב:
גם היום במרכז אפשר להסתדר יותר טוב בלי אוטו. אני בכלל לא טורח להזיז את הרכב בשביל להתנייד בגוש דן. אנשים נוסעים במכוניות כי לתחבורה ציבורית יש סטיגמה. תהליך של חינוך מחדש ימשך שנים ואפילו עשרות שנים.
כנראה שהסטנדרטים שלנו מאד שונים ולי אני מבטיח לך אין שום סטיגמה, אני ממש שונא לנסוע ברכב.
ימשך שנים זה גם בסדר, לא משקיעים בנדלן לשנה שנתיים בדרך כלל.

אגב סתם אנקדוטה וג"נ:
רכשתי בבת ים לפני כ8 חודשים.
אני מורווח על הנייר כ31% ו125% על ההון העצמי.
בת ים ענייה ללא ערבוב שימושים ומלאה בבניינים חומים דוחים שבנו כאן החל משנות ה-50.
תתפלא, בהרבה מהתבע"ות החדשות יש עירוב שימושים, כולל זה שאני השקעתי בו.
אתם מהמרים על הרכבת הקלה שתרים את העיר. אני לא אומר שאין פוטנציאל. אני רק אומר שאני לא מאמין שנראה נהירה המונית של הייטקיסטים שמרוויחים את ה-40K שלהם + מניות.
לא אכפת לי מהייטקיסטים, הכסף של עובדי צווארון כחול לא נחות בעיני.
 
מילת המפתח החשובה ביותר, מי שגר תקופה בחו"ל עם רכבת טובה פעילה מבין היטב. עוד לא הופנם פה גודל המהפיכה שזה הולך לעשות.
נכס טוב=קרוב לתחנה=יקר יותר, רחוק מהתחנה=לא טוב=זול יותר.

לא. אין.
נגישות טובה=לא צריך אוטו, או יותר נכון אתה מעדיף ללא אוטו, גם אם אתה עשיר ממש ויש לך אחד.
בכל העולם המערבי מיליונרים נוסעים ברכבת לא כי זה זול יותר כי זה טוב יותר.

למשקיע לא אכפת מסטיגמה ואוכלוסיה, אכפת לו מכסף, ספר את זה למחירים שבת"א בנווה שאנן, שכונת התקווה, נווה עופר, יפו ג'+ד', יד אליהו, עג'מי, צהלון, קריית שרת ונווה צדק.

- גרתי בניו-יורק הרבה שנים ואכן רכבת יעילה זה דבר טוב, אבל התוואי הנוכחי שנוי במחלוקת לגבי האם באמת יש יכולת להשתמש ברכבת על מנת להגיע מ- A ל- B (אולי עם הוספת הקוים הנוספים זה יהיה יותר פרקטי וזה ייקח יותר מעשור)

- לגבי סנטימנט כללי - אני באמת מאמין שלהשקעה של למעלה מ- 10 שנים בת-ים זה no brainer אבל כל עוד הקריטריון שלי הוא קצר טווח אז בת-ים ירדה מהפרק
 
כנראה שהסטנדרטים שלנו מאד שונים ולי אני מבטיח לך אין שום סטיגמה, אני ממש שונא לנסוע ברכב.
ימשך שנים זה גם בסדר, לא משקיעים בנדלן לשנה שנתיים בדרך כלל.

אגב סתם אנקדוטה וג"נ:
רכשתי בבת ים לפני כ8 חודשים.
אני מורווח על הנייר כ31% ו125% על ההון העצמי.

תתפלא, בהרבה מהתבע"ות החדשות יש עירוב שימושים, כולל זה שאני השקעתי בו.

לא אכפת לי מהייטקיסטים, הכסף של עובדי צווארון כחול לא נחות בעיני.
אשמח לדעת באיזה איזור קנית ומה היו הקריטריונים שהצבת
 
אשמח לדעת באיזה איזור קנית ומה היו הקריטריונים שהצבת
צמוד לפארק הים.
קריטריונים: מחיר זול במיוחד לדעתי, הוצאות עסקה אפסיות, נכס טוב לכל הדעות, אפסייד משמעותי מאד לדעתי, יכולת מינוף גבוהה מאד וריבית מימון נמוכה.
אבל התוואי הנוכחי שנוי במחלוקת לגבי האם באמת יש יכולת להשתמש ברכבת על מנת להגיע מ- A ל- B (אולי עם הוספת הקוים הנוספים זה יהיה יותר פרקטי וזה ייקח יותר מעשור)
מסכים אבל בכל זאת עדיף בהרבה מעכשיו...
- לגבי סנטימנט כללי - אני באמת מאמין שלהשקעה של למעלה מ- 10 שנים בת-ים זה no brainer אבל כל עוד הקריטריון שלי הוא קצר טווח אז בת-ים ירדה מהפרק
טווח קצר העיר כנראה עשתה כבר את המהלך שלה, אני אישית שם ללפחות 5-6 שנים נוספות.
 
צמוד לפארק הים.
קריטריונים: מחיר זול במיוחד לדעתי, הוצאות עסקה אפסיות, נכס טוב לכל הדעות, אפסייד משמעותי מאד לדעתי, יכולת מינוף גבוהה מאד וריבית מימון נמוכה.

מסכים אבל בכל זאת עדיף בהרבה מעכשיו...

טווח קצר העיר כנראה עשתה כבר את המהלך שלה, אני אישית שם ללפחות 5-6 שנים נוספות.
- פארק הים לא כל כך קרובה לרכבת הקלה אז אני מניח שאתה מתכוון לאיזור רחוב ניסנבאום?

- הייתי צריך לחדד את הקריטריון של ״טווח קצר״ - אני מסכים - חד משמעית לעיר יש פוטנציאל לא קטן בטווח של למעלה מ- 10 שנים
 
- פארק הים לא כל כך קרובה לרכבת הקלה אז אני מניח שאתה מתכוון לאיזור רחוב ניסנבאום?
כתבתי צמוד לפארק הים, ניסנבאום פינת הקוממויות שזה ממש על התחנה.
- הייתי צריך לחדד את הקריטריון של ״טווח קצר״ - אני מסכים - חד משמעית לעיר יש פוטנציאל לא קטן בטווח של למעלה מ- 10 שנים
נדלן זה לא משחק של טווח קצר ולו בגלל עלויות העסקה והמיסוי אא"כ אתה נופל על איזה בוננזה.
 
כתבתי צמוד לפארק הים, ניסנבאום פינת הקוממויות שזה ממש על התחנה.

נדלן זה לא משחק של טווח קצר ולו בגלל עלויות העסקה והמיסוי אא"כ אתה נופל על איזה בוננזה.
איזור טוב. אשמח לדעת עוד כמה פרטים - כיוונת לכמות חדרים מסויימת? לדייר מסוג מסויים? (למשל רווקים לעומת משפחה)? לבניין / דירה במצב מוזנח יחסית / משהו אחרי השבחה?
 
כאחד שקנה בעצמו דירה בבת ים בחודשים האחרונים אכתוב את הערותי בענין:

1) צדקו המפקפקים בשינוי שתביא הרכבת הקלה.

השכונות המזרחיות הסמוכות לתחנות הרכבת קרובות גם היום לתל אביב. קרובות מאד. הרבה יותר קרובות ממה שהרכבת הקלה תקרב.
מרמת יוסף, מגיעים היום למרכז תל אביב באמצעות הרכבת המהירה, שתהיה מהירה בהרבה מהרכבת הקלה המזדחלת, שתזדחל דרך יפו עד שתגיע לתל אביב.

אם זה *לא* שינה את האוכלוסיה, מהיכי תיתי שהרכבת הקלה תשנה?


2) השינוי יבוא בגלל תכניות ההתחדשות העירונית שהרשוית דוחפות.
יש שכונות בעיר אשר ברור שבמוקדם או מאוחר תתחדשנה.

בכמה מקומות בעיר בונים מגדלים עם עירוב שימושים. זה עשוי להביא אוכלוסיות צעירות.

הצלחת העיר, לדעתי, תלויה בדבר אחד: חיזוק מערכת החינוך.
לעומת שכנתה יריבתה חולון, אשר ממתגת את עצמה כ"עיר ילדים" וחינוך, בת ים מפגרת מאחור ואיננה עושה די כדי למשוך משפחות צעירות לבנות בה את ביתן.
 
כאחד שקנה בעצמו דירה בבת ים בחודשים האחרונים אכתוב את הערותי בענין:

1) צדקו המפקפקים בשינוי שתביא הרכבת הקלה.

השכונות המזרחיות הסמוכות לתחנות הרכבת קרובות גם היום לתל אביב. קרובות מאד. הרבה יותר קרובות ממה שהרכבת הקלה תקרב.
מרמת יוסף, מגיעים היום למרכז תל אביב באמצעות הרכבת המהירה, שתהיה מהירה בהרבה מהרכבת הקלה המזדחלת, שתזדחל דרך יפו עד שתגיע לתל אביב.

אם זה *לא* שינה את האוכלוסיה, מהיכי תיתי שהרכבת הקלה תשנה?


2) השינוי יבוא בגלל תכניות ההתחדשות העירונית שהרשוית דוחפות.
יש שכונות בעיר אשר ברור שבמוקדם או מאוחר תתחדשנה.

בכמה מקומות בעיר בונים מגדלים עם עירוב שימושים. זה עשוי להביא אוכלוסיות צעירות.

הצלחת העיר, לדעתי, תלויה בדבר אחד: חיזוק מערכת החינוך.
לעומת שכנתה יריבתה חולון, אשר ממתגת את עצמה כ"עיר ילדים" וחינוך, בת ים מפגרת מאחור ואיננה עושה די כדי למשוך משפחות צעירות לבנות בה את ביתן.
תוכל לשתף איזה שכונות לדעתך יותר אטרקטיביות?
 
אני מכיר את שכונת רמת יוסף.

השכונה עצמה, נעימה ונחמדה. הרחובות והגנים מטופחים ויפים..
השכונה איננה על הים, אבל קרובה לרכבת.

האוכלוסיה מבוגרת. הדיירים מבוגרים ושקטים, או אנשים שנוסעים לעבוד בתל אביב.
אין בה פרחחים וגורמים שמונעים התחדשות כמו בריונים וכו', אבל גם אין שם משפחות צעירות שהחליטו להקים שם את ביתן.

יש שם כמה פרוייקטים לפינוי ובינוי שכבר בהליכי בניה, ואולי כאשר יושלמו יביאו אוכלוסיה חדשה.
ברחוב אילת, יש פרוייקט פינוי ובינוי שאושר זה עתה להפקדה, ובעקבות כך יש שם הרבה אנשים שרוצים למכור. אולי משקיעים שרוצים לקצור את פירות השקעתם, או אנשים שרוצים למכור בטרם יחויבו בהיטל השבחה.

בשלב הזה, הפינוי והבינוי לא מתומחר עדיין במחיר הנכס ואפשר למצוא מציאות.
 
אני מכיר את שכונת רמת יוסף.

השכונה עצמה, נעימה ונחמדה. הרחובות והגנים מטופחים ויפים..
השכונה איננה על הים, אבל קרובה לרכבת.

האוכלוסיה מבוגרת. הדיירים מבוגרים ושקטים, או אנשים שנוסעים לעבוד בתל אביב.
אין בה פרחחים וגורמים שמונעים התחדשות כמו בריונים וכו', אבל גם אין שם משפחות צעירות שהחליטו להקים שם את ביתן.

יש שם כמה פרוייקטים לפינוי ובינוי שכבר בהליכי בניה, ואולי כאשר יושלמו יביאו אוכלוסיה חדשה.
ברחוב אילת, יש פרוייקט פינוי ובינוי שאושר זה עתה להפקדה, ובעקבות כך יש שם הרבה אנשים שרוצים למכור. אולי משקיעים שרוצים לקצור את פירות השקעתם, או אנשים שרוצים למכור בטרם יחויבו בהיטל השבחה.

בשלב הזה, הפינוי והבינוי לא מתומחר עדיין במחיר הנכס ואפשר למצוא מציאות.
על איזה סדרי גודל של מחירים מדובר שם?
 
מילת המפתח החשובה ביותר, מי שגר תקופה בחו"ל עם רכבת טובה פעילה מבין היטב. עוד לא הופנם פה גודל המהפיכה שזה הולך לעשות.
נכס טוב=קרוב לתחנה=יקר יותר, רחוק מהתחנה=לא טוב=זול יותר.
ברור לי שרכבת זה טוב, במיוחד בפקקים של היום.
אבל לא ברור לי למה הרכבת הקלה עדיפה על הרכבת הקיימת. כבר עכשיו יש דירות בבת ים במרחק הליכה מהרכבת, ותוך כמה תחנות אתה בעזריאלי, למה זה לא מספיק?
 
אני רכשתי דירה שנה שעברה ב1200000 ומשכיר ב3700. האם באמת הייתה עלייה כל כך חדה במחירי הדירות?
 
צריכים להיות עם יד על הדופק. לעניות דעתי כרגע המחירים מתומחרים כאילו כבר יש רכבת פועלת. מאוד מסקרן לראות אם הרכבת הקלה תביא אתה שינוי אמיתי לעיר.
זה אומר שאתה חושב שהמחירים גבוהים מהתמחור שצריך להיות. כלומר, אתה מאמין שהשוק לא יעיל. למה בעצם?
בשוק יעיל המחיר משקף את התאריך הצפוי לסיום בניית הרכבת. זה כי יש אפיקי השקעות אחרים שאפשר להרוויח בהם בזמן הזה.
 
אבל לא ברור לי למה הרכבת הקלה עדיפה על הרכבת הקיימת. כבר עכשיו יש דירות בבת ים במרחק הליכה מהרכבת, ותוך כמה תחנות אתה בעזריאלי, למה זה לא מספיק?
בניו יורק, לונדון, מוסקבה או אמסטרדם ביקרת?
 
בניו יורק, לונדון, מוסקבה או אמסטרדם ביקרת?
ב 3 מהן. יש יותר קווים כך שיש יותר מקומות שקל להגיע מהם למרכז. אבל בשביל אדם מסויים שגר במקום מסויים, יש בגדול קו אחד רלוונטי - מהבית שלו למרכז העיר.
 
אני חושב אחרת..


תל אביב היא העיר היקרה בעולם
בת ים נמצאת במעגל השני של העיר היקרה בעולם
עם רצועת חוף
השקעה בפיתוח העיר והעסקים
רכבת קלה
תחבורה ציבורית מצויינת לתל אביב
לא נותרו עתודות קרקע
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ד אז למה לא לעבור עכשיו מהסנופי לזמן מה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
C קנית קרן כספית - למה מסווגת כפעולה מחוץ לבורסה? שוק ההון 2
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
L למה רוב סרטי\סדרות מדע בדיוני נהיו לזבל פסאודו-מדעי? אוף טופיק 27
M למה המנייה עולה ויש הפסד יומי? פוסטים מאיכות נמוכה 1
K למה לא נהוג להשוות ביצועי מניות כולל דיווידנד? שוק ההון 5
A למה יש הבדל בעלויות בין סנופי אינבסקו לסנופי איישרס? פוסטים מאיכות נמוכה 7
ל למה עדיין אין כזו אפלקציה? עוזר כלכלי אישי יזמות והגדלת הכנסות 2
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4
א תעודות סל ישראליות עוקבות SP500 בפער ענק מהSPY , למה ? שוק ההון 12
ה עסקאות 20/80, למה לא? נדל"ן 2
M שירותי אורחים בדירת שלושה חדרים, למה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
C למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 186
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
F יועץ משכנתאות, כן/לא למה? נדל"ן 78
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
K למה מתכוונים כשאומרים קרן מחקה שוק ההון 1
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
J פנסיה - מחקה מדד- למה בעצם ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G למה להמשיך להחזיק קופת גמל להשקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
S מה לספר בראיון העבודה העניין למה עזבתי את מקום העבודה האחרון אוף טופיק 28
א אג"חים תמיד מפתיעים אותי, למה תשואת האג"ח הישראלי התרסקה ? שוק ההון 34
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
חתול לילה למה הקרן המחקה שלי לא נותנת את תשואת המדד? שוק ההון 209
S שוקולד מריר - למה מנוטרל מטח?! שוק ההון 5
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
R למה לא בגדולות שוק ההון 7
ע למה להעדיף השקעות אקטיביות. פוסטים מאיכות נמוכה 2
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
O למה משכנתאות בישראל כל כך מסובכות? נדל"ן 59
S למה אומרים לא לערב את הצבא בפוליטיקה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 71
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
T למה בגביע יוגורט יש 2.75 כפיות סוכר? אוף טופיק 35
F למה גוגל ופייסבוק לא נחשבות מניות טכנולוגיות? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א למה הדירות בישראל יקרות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 16
V מישהו יודע למה אין נתונים על ZPRV/ZPRX באתרים השונים מהתאריך 30.6? פוסטים מאיכות נמוכה 2
צ אג"ח- למה כמה ואיך? שוק ההון 12
ה למה דמי הניהול בקרן השתלמות כל כך גבוהים? צרכנות פיננסית 4
P למה מורידים מס ממשכורות נמוכות ? פוסטים מאיכות נמוכה 51
ב ניתוח מינוף מניות עם margin או: למה ויתרתי על הרעיון שוק ההון 20
D למה חשוב רצף ביטוחי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
א למה התשואה של קרנות כספיות כל כך נמוכה ? שוק ההון 5
ב משכנתא במסלול צמוד מדד - למה נחשב מסוכן? נדל"ן 45
V למה העלאה בריבית באמת כל כך משפיעה על קונה דירה ממוצע בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 17
shirbi למה אני מופסד (תיאורטית) באגח ממשלתית בריבית משתנה שוק ההון 6
B למה ריבית גבוהה עדיפה על אינפלציה? אוף טופיק 43

נושאים דומים

Back
למעלה