למה ירדתי מהשקעה בדירה בבת ים

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
26
בחודש האחרון למדתי בצורה אינטנסיבית את השוק בבת ים בכלל ובפרט את את שכונת ״דרום מערב״ הקרובה לים ולמתווה הרכבת הקלה בבת ים.

הקרטיריונים שלי היו -

- מחיר עד 1,600,000

- שכירות : 3,200 - 3,500 ש״ח (על-מנת שהשכירות תכסה את תשלומי משכנתא של 950,000 ל-30 שנה)

- מיקום : על תוואי הרכבת הקלה ועדיפות לקרבה לים

- פוטנציאל להשבחת הדירה (לדוגמא - תמ״א)

- כמה שפחות התעסקות עם השוכרים והדירה

- אפשרות להתנזל בתוך 5 שנים ברווח של לפחות 50% (cash on cash return)

הנתונים שבהם התעמקתי -

- היסטוריית עסקאות דירות יד שניה באיזור ומגמת המחירים בשנים האחרונות

- הלכתי לראות עשרות דירות בשכונה והסתובבתי ברחובות על מנת להבין את האיזור

- בדיקה של תכניות שינוי פני העיר, תוואי הרכבת הקלה וקרבה לתל-אביב

- בדיקה של סוג האוכלוסיה בעיר והאם יש שינוי לאוכלוסיה במצב סוציו-אקונומי גבוה יותר

- קריאת נתוני מאקרו של משרד האוצר בנוגע לשוק הנדל״ן בארץ בשנת 2021


ה 2 cents שלי לגבי המצב כרגע בעיר הם :

- עליית ערך נכסי יד-2 בשנים האחרונות נובע בעיקר כתוצאה מנהירת משקיעים נוספים שנכנסו אליה. אין ביקוש גדול של דורשי דירות שמבקשים לגור בבת-ים או לשפר דיור בתוך בת-ים (לעומת שווקי דירות אחרים בארץ)

- בת-ים תהנה בשנים הקרובות מעליית ערך שתנבע בעיקר מנהירת משקיעים חדשים לקניית דירות נוספות ולא מדורשי דירות שרוצים לעבור לבת-ים או משפרי דיור בתוך בת ים

- מחירי הדירות נקבעים על ידי בעלי הדירות שמסתמכים על העליות החדות בשנה האחרונה וצופים עליית ערך נוספת ומאידך המחירים האלה ״פוגשים״ משקיעים שראו את עליית הערך ורוצים להצטרף לחגיגה

- פונטציאל הרכבת הקלה שתושמש כנראה בסוף 2022 כבר מתומחר לתוך מחירי הדירות הקרובות לתוואי

- השינוי הדמוגרפי של העיר בת ים ייקח הרבה יותר מכמה שנים (להערכתי לפחות 10 שנים)


לאור המסקנות דלעיל החלטתי שמאחר ואני רוצה את האפשרות להתנזל מהנכס עד 5 שנים ושרוב הדירות להשקעה בבת-ים טומנות בחובן הרבה אי-וודאות וגם התעסקות במקרה של השבחה כגון תמ״א (אלא אם כן קונים דירה בפחות ממחיר השוק) - זה לא עומד בקנה אחד עם הקריטריונים שהצבתי


[*המסקנות דלעיל הן מסקנות שמשקפות את דעתי שלי בלבד וכמובן אין בהן משום המלצה מכל סוג]
 

Harvey

משתמש ותיק
הצטרף ב
29/11/20
הודעות
145
דירוג
61
מבין את השיקולים.
עם זאת, האם יש אלטרנטיבה טובה יותר *במחיר הזה?* ?
הכלל אצבע שלי זה כמה שיותר קרוב לת״א יותר טוב.
רמת גן מאוד גבולי במחיר הזה. ביפו אולי אפשר למצוא. פתח תקווה אפשרי.
 

יהודה שוורץ

משתמש ותיק
הצטרף ב
16/10/20
הודעות
288
דירוג
391
עליית ערך נכסי יד-2 בשנים האחרונות נובע בעיקר כתוצאה מנהירת משקיעים נוספים שנכנסו אליה. אין ביקוש גדול של דורשי דירות שמבקשים לגור בבת-ים או לשפר דיור בתוך בת-ים (לעומת שווקי דירות אחרים בארץ)
השינוי יכול לבוא מכאן:
הרכבת הקלה שתושמש כנראה בסוף 2022
רכבת זה משהו שיכול להביא ביקושים "אמיתיים"
השינוי הדמוגרפי של העיר בת ים ייקח הרבה יותר מכמה שנים (להערכתי לפחות 10 שנים)
ו-50 אחוז מהשינוי יקח 5-6 שנים, לא? מה תהיה ההשפעה של זה על המחירים?
 

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
26
השינוי יכול לבוא מכאן:

רכבת זה משהו שיכול להביא ביקושים "אמיתיים"

ו-50 אחוז מהשינוי יקח 5-6 שנים, לא? מה תהיה ההשפעה של זה על המחירים?
מסכים, רכבת יכולה להביא ביקושים אמיתיים. אולי כשנראה ניצנים של השינוי הזה ההשקעה תהיה יותר אטרקטיבית והשינוי יהיה באופק אבל כרגע קשה לנבא האם הרכבת הקלה באמת תביא איתה את האוכלוסיה שתשנה את פני העיר.
 

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
26
מבין את השיקולים.
עם זאת, האם יש אלטרנטיבה טובה יותר *במחיר הזה?* ?
הכלל אצבע שלי זה כמה שיותר קרוב לת״א יותר טוב.
רמת גן מאוד גבולי במחיר הזה. ביפו אולי אפשר למצוא. פתח תקווה אפשרי.
אני מסכים אין הרבה ערים קרובות לתל-אביב כמו בת-ים. צריכים לדייק ברמת החשיבות של הקרבה לתל-אביב ולהבין האם זה קריטריון מהותי.
 

drx

משתמש ותיק
הצטרף ב
12/4/21
הודעות
361
דירוג
494
- מחיר עד 1,600,000

- שכירות : 3,200 - 3,500 ש״ח (על-מנת שהשכירות תכסה את תשלומי משכנתא של 950,000 ל-30 שנה)
לא ברור לי איך גיבשת את המסקנות שלך.
במחיר הזה בבת-ים שכר דירה הוא באיזור ה5.

שכונת ״דרום מערב״ הקרובה לים ולמתווה הרכבת הקלה בבת ים.
איזור לא משהו בכלל. כנראה ככה זה כשאנשים שלא מכירים עיר מסויימת בכלל רוצים להיות משקיעים בה.
 

monkey22

משתמש ותיק
הצטרף ב
2/12/18
הודעות
662
דירוג
603
אני מסכים אין הרבה ערים קרובות לתל-אביב כמו בת-ים. צריכים לדייק ברמת החשיבות של הקרבה לתל-אביב ולהבין האם זה קריטריון מהותי.
זה לא רק רמת הקרבה לתל אביב, אלא רמת הנגישות לתל אביב. בעזרת הרכבת וכמה קווי אוטובוס מאוד יעילים למען האמת, אתה באיזורי התעסוקה המרכזיים בתוך חצי שעה פחות או יותר גם בשעות הבוקר.
 

monkey22

משתמש ותיק
הצטרף ב
2/12/18
הודעות
662
דירוג
603
רק רוצה לציין שהאיזור שציינת, הוא האיזור הפחות מבוקש בבת ים.
ותקופה של 5 שנים, זה תקופת זמן פחות רלוונטית להשקעת נדל"ן בעיניי (כאשר מסתכלים על חילופי אוכלוסיה ושיפור טבעי של שכונה/עיר) ובייחוד בבת ים.
לדעתי השינוי המשמעותי ייקרה תוך 15 שנה לפחות, כאשר עוד 10 שנים כבר יהיה שינוי משמעותי. המחירים בתל אביב פשוט דוחקים זוגות צעירים, רווקים ושמפחות החוצה מהעיר.
 
  • אהבתי
Reactions: drx

LevAizik

משתמש ותיק
הצטרף ב
24/10/21
הודעות
782
דירוג
802
המחירים בתל אביב דוחקים זוגות צעירים כבר עשרים שנה, אבל כפי שאתה רואה הזוגות הצעירים האלה לא נודדים לבת ים.

התקווה היא שהרכבת הקלה תרים את העיר.
 

bengi

משתמש ותיק
הצטרף ב
16/9/18
הודעות
346
דירוג
580
- עליית ערך נכסי יד-2 בשנים האחרונות נובע בעיקר כתוצאה מנהירת משקיעים נוספים שנכנסו אליה. אין ביקוש גדול של דורשי דירות שמבקשים לגור בבת-ים או לשפר דיור בתוך בת-ים (לעומת שווקי דירות אחרים בארץ)

- בת-ים תהנה בשנים הקרובות מעליית ערך שתנבע בעיקר מנהירת משקיעים חדשים לקניית דירות נוספות ולא מדורשי דירות שרוצים לעבור לבת-ים או משפרי דיור בתוך בת ים

- מחירי הדירות נקבעים על ידי בעלי הדירות שמסתמכים על העליות החדות בשנה האחרונה וצופים עליית ערך נוספת ומאידך המחירים האלה ״פוגשים״ משקיעים שראו את עליית הערך ורוצים להצטרף לחגיגה
לא הבנתי את הקטע הזה, מה אכפת לי מי קונה את הדירה? גם אם משקיע רוכש את הדירה ויש ביקוש לגור בבת ים מצד השוכרים(ויש מניסיון) אז המחירים של השכירויות יעלו וידחקו אוכלוסיות חלשות החוצה.

- פונטציאל הרכבת הקלה שתושמש כנראה בסוף 2022 כבר מתומחר לתוך מחירי הדירות הקרובות לתוואי
ברור, הוא מתומחר לזה שאמורה להיות רכבת עוד שנה. לפני שנה המחיר היה נמוך יותר כי הוא תומחר לפי זה שאמורה להיות רכבת עוד שנתיים. בעוד שנה כשתהיה רכבת המחיר יעלה כי תהיה כבר רכבת פעילה. אגב, כולנו יודעים שתחבורה ציבורית טובה זה אחלה, אבל כאחד שעבר לפני חודשיים ממקום שלא היתה בו תחבורה ציבורית למקום שיש, עד שלא חווים זאת בעצמכם לא מבינים את עוצמת האימפקט באמת. אני משאיר את האוטו הפרטי בבית לפעמים גם בסופשים(חמישי ערב ומוצאי שבת). לדעתי ייקח לאנשים קצת זמן לקלוט באמת כמה הדבר הזה הוא פגז,
וכמה שווה להוציא עוד כמה מאות שקלים על שכירות בשביל לחסוך את הפקקים. אני חושב שגם אחרי הפעלת הרכבת יהיו עוד עליות.

- השינוי הדמוגרפי של העיר בת ים ייקח הרבה יותר מכמה שנים (להערכתי לפחות 10 שנים)
נכון, אבל כמו שציינו פה זה לא יקפוץ בבת אחת מ1 היום ל10 עוד 10 שנים. זה תהליך הדרגתי ובכל שנה יהיה עוד קצת שיפור


-לא מומחה, ברמת המחיר שציינת אני חושב שבת ים זו אחת העיסקאות היותר כדאיות בעתיד הקרוב. אם לא בא לך על בת ים, לטעמי גם השכונות המערביות של פ"ת(רמת ורבר) הן אחלה הזדמנות.

ג.נ
אני כותב מפוזיציה
 

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
26
זה לא רק רמת הקרבה לתל אביב, אלא רמת הנגישות לתל אביב. בעזרת הרכבת וכמה קווי אוטובוס מאוד יעילים למען האמת, אתה באיזורי התעסוקה המרכזיים בתוך חצי שעה פחות או יותר גם בשעות הבוקר.
כבר היום, ללא הרכבת הקלה, יש רמת נגישות גבוהה יחסית לתל-אביב אבל עדין אין שינוי אמיתי בסוג האוכלוסיה שקונה או שוכרת דירות למגורים באיזור.

רק רוצה לציין שהאיזור שציינת, הוא האיזור הפחות מבוקש בבת ים.
ותקופה של 5 שנים, זה תקופת זמן פחות רלוונטית להשקעת נדל"ן בעיניי (כאשר מסתכלים על חילופי אוכלוסיה ושיפור טבעי של שכונה/עיר) ובייחוד בבת ים.
לדעתי השינוי המשמעותי ייקרה תוך 15 שנה לפחות, כאשר עוד 10 שנים כבר יהיה שינוי משמעותי. המחירים בתל אביב פשוט דוחקים זוגות צעירים, רווקים ושמפחות החוצה מהעיר.
1. אשמח ללמוד אם כן איזה מקומות בבת-ים הם יותר מבוקשים ורלוונטים.

2. לגבי אורך הזמן שייקח השינוי - אני מסכים ב 100% - אם הייתי רואה את זה כהשקעה למינימום 10 שנים אז הייתי רואה את בת-ים כאופציה אבל הייתי הולך כנראה על דירה חדשה או לפחות אחרי שיפוץ ולא נכנס להרפתקאה של תמ״א או דברים דומים.
 

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
26
לא הבנתי את הקטע הזה, מה אכפת לי מי קונה את הדירה? גם אם משקיע רוכש את הדירה ויש ביקוש לגור בבת ים מצד השוכרים(ויש מניסיון) אז המחירים של השכירויות יעלו וידחקו אוכלוסיות חלשות החוצה.


ברור, הוא מתומחר לזה שאמורה להיות רכבת עוד שנה. לפני שנה המחיר היה נמוך יותר כי הוא תומחר לפי זה שאמורה להיות רכבת עוד שנתיים. בעוד שנה כשתהיה רכבת המחיר יעלה כי תהיה כבר רכבת פעילה. אגב, כולנו יודעים שתחבורה ציבורית טובה זה אחלה, אבל כאחד שעבר לפני חודשיים ממקום שלא היתה בו תחבורה ציבורית למקום שיש, עד שלא חווים זאת בעצמכם לא מבינים את עוצמת האימפקט באמת. אני משאיר את האוטו הפרטי בבית לפעמים גם בסופשים(חמישי ערב ומוצאי שבת). לדעתי ייקח לאנשים קצת זמן לקלוט באמת כמה הדבר הזה הוא פגז,
וכמה שווה להוציא עוד כמה מאות שקלים על שכירות בשביל לחסוך את הפקקים. אני חושב שגם אחרי הפעלת הרכבת יהיו עוד עליות.


נכון, אבל כמו שציינו פה זה לא יקפוץ בבת אחת מ1 היום ל10 עוד 10 שנים. זה תהליך הדרגתי ובכל שנה יהיה עוד קצת שיפור


-לא מומחה, ברמת המחיר שציינת אני חושב שבת ים זו אחת העיסקאות היותר כדאיות בעתיד הקרוב. אם לא בא לך על בת ים, לטעמי גם השכונות המערביות של פ"ת(רמת ורבר) הן אחלה הזדמנות.

ג.נ
אני כותב מפוזיציה
1. אכפת לי מאוד לדעת אם עליית ערך הדירות נובעת רק מספקולציה של משקיעים או משינוי מהותי. תוכל לתת דוגמא למגמה אמיתית שבה מחירי השכירויות עלו בהתאם לעליית מחירי הנדל״ן בעיר? אתה מדבר על איזו ספציפי?

2. אני עדין חושב ש buy and hold בבת ים לתקופה של יותר מ- 10 שנים זו יכולה השקעה טובה (אבל אני מחפש משהו יותר קצר טווח). עם זאת אני חושב שרמת הסיכון לטווח קצר עלתה כי יש נהירת משקיעים ולא שינוי מהותי כמו שציינתי. במילים אחרות - אם הקריטריון שלי לא היה קניה לטווח קצר אז בת-ים רלוונטית
 

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
26
המחירים בתל אביב דוחקים זוגות צעירים כבר עשרים שנה, אבל כפי שאתה רואה הזוגות הצעירים האלה לא נודדים לבת ים.

התקווה היא שהרכבת הקלה תרים את העיר.
צריכים להיות עם יד על הדופק. לעניות דעתי כרגע המחירים מתומחרים כאילו כבר יש רכבת פועלת. מאוד מסקרן לראות אם הרכבת הקלה תביא אתה שינוי אמיתי לעיר.
 

LevAizik

משתמש ותיק
הצטרף ב
24/10/21
הודעות
782
דירוג
802
לדעתי מי שבונה על הנהירה המונית של הייטקיסטים לבת ים יתבדה מהר מאוד. בת ים יכולה להפוך להיות אטרקטיבית במידה מסוימת לאנשים שהם לא הייטק, אבל גם לא לאוטק. מצד אחד אין להם כסף לתל אביב, מצד שני נמאס להם מפקקים. עבור הציבור הזה בת ים נמצאת איפשהו באמצע גם מחירים שפויים (יחסית) וגם קרבה לתל אביב בזכות הרכבת הקלה.

בכל אופן זה יהיה תהליך של 10-15 שנה.

סטגימה שלילית חזקה ואוכלוסיה חלשה לא נעלמים כי חסכו למישהו 20 דקות נסיעה לעבודה.
 
נערך לאחרונה ב:

יהודה שוורץ

משתמש ותיק
הצטרף ב
16/10/20
הודעות
288
דירוג
391
המחירים בתל אביב דוחקים זוגות צעירים כבר עשרים שנה, אבל כפי שאתה רואה הזוגות הצעירים האלה לא נודדים לבת ים.
כי היה להם אלטרנטיבות..
סטגימה שלילית חזקה ואוכלוסיה חלשה לא נעלמים כי חסכו למישהו 20 דקות נסיעה לעבודה.
מחסור בדירות, מחירי השכירות בת"א, הקטסטרופה בכבישים + אגרת גודש הם מנועים משמעותיים לשינוי,
היו סטיגמות ואוכלוסיות חלשות גם בלא מעט שכונות בתל אביב עצמה.
 

אורי ג.

משתמש בכיר
הצטרף ב
10/8/15
הודעות
18,222
דירוג
25,640
ברור, הוא מתומחר לזה שאמורה להיות רכבת עוד שנה. לפני שנה המחיר היה נמוך יותר כי הוא תומחר לפי זה שאמורה להיות רכבת עוד שנתיים. בעוד שנה כשתהיה רכבת המחיר יעלה כי תהיה כבר רכבת פעילה. אגב, כולנו יודעים שתחבורה ציבורית טובה זה אחלה, אבל כאחד שעבר לפני חודשיים ממקום שלא היתה בו תחבורה ציבורית למקום שיש, עד שלא חווים זאת בעצמכם לא מבינים את עוצמת האימפקט באמת.
מילת המפתח החשובה ביותר, מי שגר תקופה בחו"ל עם רכבת טובה פעילה מבין היטב. עוד לא הופנם פה גודל המהפיכה שזה הולך לעשות.
נכס טוב=קרוב לתחנה=יקר יותר, רחוק מהתחנה=לא טוב=זול יותר.
כבר היום, ללא הרכבת הקלה, יש רמת נגישות גבוהה יחסית לתל-אביב
לא. אין.
נגישות טובה=לא צריך אוטו, או יותר נכון אתה מעדיף ללא אוטו, גם אם אתה עשיר ממש ויש לך אחד.
בכל העולם המערבי מיליונרים נוסעים ברכבת לא כי זה זול יותר כי זה טוב יותר.
סטגימה שלילית חזקה ואוכלוסיה חלשה לא נעלמים כי חסכו למישהו 20 דקות נסיעה לעבודה.
למשקיע לא אכפת מסטיגמה ואוכלוסיה, אכפת לו מכסף, ספר את זה למחירים שבת"א בנווה שאנן, שכונת התקווה, נווה עופר, יפו ג'+ד', יד אליהו, עג'מי, צהלון, קריית שרת ונווה צדק.
 

LevAizik

משתמש ותיק
הצטרף ב
24/10/21
הודעות
782
דירוג
802
למשקיע לא אכפת מסטיגמה ואוכלוסיה, אכפת לו מכסף, ספר את זה למחירים שבת"א בנווה שאנן, שכונת התקווה, נווה עופר, יפו ג'+ד', יד אליהו, עג'מי, צהלון, קריית שרת ונווה צדק.

בשביל לעשות כסף צריך פוטנציאל השבחה. בשביל פוטנציאל השבחה צריך שיהיה במקום משהו שימשוך אנשים ברמת אחרת.

כל השכונות שציינת נמצאות בתל אביב ולא בבת ים. למותג יש כוח. יד אליהו נמצאת במיקום טוב צמודה לגבעתיים ורמת גן + מרכז הייטק של תל אביב. נווה צדק שכונה היסטורית מטר מהים.

בבת ים במקרה הטוב תהיה רכבת קלה בסוף 2022.
 
נערך לאחרונה ב:

אורי ג.

משתמש בכיר
הצטרף ב
10/8/15
הודעות
18,222
דירוג
25,640
בשביל לעשות כסף צריך פוטנציאל. בשביל פוטנציאל צריך אנשים שירצו לגור במקום בו משקיעים שופכים כסף.
לא. בשביל לעשות כסף צריך לקנות בX ולמכור בX+Y.
מה יש לך בבת ים חוץ מרוסים עניים? במקרה הטוב בסוף 2022 רכבת קלה.
יש את השילוש הקדוש:
ים+קרוב מאד לת"א+רכבת קלה.
תוסיף לזה קצת עירוב שימושים + ג'נטרפיקציה בתור קינוח.

חוץ מזה מה האלטרנטיבות שלך במחירים האלה? להגיד XYX זה פח זה לא חוכמה, תשווה למשהו ברמת המחירים הזו והפוטנציאל שישנו (אם ישנו, על זה אפשר לדון).

יד אליהו איני מסכים, היא לא ממש קרובה למשהו (למי אכפת אם היא קרובה לר"ג?).
נווה צדק הייתה שכונת פח של פח, נרקומנים והכל.
 

LevAizik

משתמש ותיק
הצטרף ב
24/10/21
הודעות
782
דירוג
802
לא. אין.
נגישות טובה=לא צריך אוטו, או יותר נכון אתה מעדיף ללא אוטו, גם אם אתה עשיר ממש ויש לך אחד.
בכל העולם המערבי מיליונרים נוסעים ברכבת לא כי זה זול יותר כי זה טוב יותר.

גם היום במרכז אפשר להסתדר יותר טוב בלי אוטו. אני בכלל לא טורח להזיז את הרכב בשביל להתנייד בגוש דן. אנשים נוסעים במכוניות כי לתחבורה ציבורית יש סטיגמה. תהליך של חינוך מחדש ימשך שנים ואפילו עשרות שנים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א האם התפרסם נתון רלוונטי לאינפלציה היום ? למה אג"ח מדינה שיקלי ירד מהותית ? שוק ההון 2
naftali10 למה אג"חים ממשלתיים שקליים מתנהגים ככה? שוק ההון 8
א אג"חים קונצרנים בארה"ב, למה, ואיך שוק ההון 9
N למה הפרשנות המרכזית להעלאת ריבית היא אינפלציה? צרכנות פיננסית 12
O מישהו יכול להסביר למה ETFs עוקבי TIPS יורדים בחודשים האחרונים? שוק ההון 2
A למה עליית הריבית בזמן אינפלציה גורמת לירידת המניות? שוק ההון 24
L למה לא? הפרשה גדולה מוקדמת לפנסיה אוף טופיק 12
A למה בן אדם עובד בישראל (עם פנסיה) לא צריך ביטוח חיים צרכנות פיננסית 49
ש למה לחכות עם דירה להשקעה? נדל"ן 18
deussex למה בעצם לא לשים את קופת הפנסיה לעקוב אחרי מסלול מנייתי, אלא דווקא סנופי ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
A למה עלית הריבית גורמת לנפילות בשוק ההון? שוק ההון 6
L למה לא להשקיע באג״ח קצר טווח? שוק ההון 6
מ למה דוקא עכשיו יש זינוק במחירי השכירות? נדל"ן 20
I למה לא לשלב בתיק גם אג"ח ממשלתי בריבית משתנה? שוק ההון 1
F מניות Small Cap - למה לי WSML? ולא ZPRV? שוק ההון 7
I למה הבורסה רועשת וגועשת בגלל העלאות הריבית הצפויות? שוק ההון 24
A תהיות ושבירת ראש למה לא להשקיע רק ב-S&P 500 שוק ההון 77
א למה דמי ניהול באחוזים? שוק ההון 3
S למה קרנות נאמנות שמחזיקות 100% אג"ח ממשלתי מאבדות ערך? שוק ההון 23
צ למה אין גרסת מובייל לסולידית אוף טופיק 2
T הלוואות ללא ריבית - למה לא כולכם עושים את זה כל הזמן? צרכנות פיננסית 44
מ למה הקרן המחקה שלי מחזיקה מק"מ?! דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 2
י למה מניות הביוטק נופלות בשנה האחרונה? שוק ההון 11
י למה לא להשקיע בקרן ריט, המחלקת 12% דיבידנד? מה כבר יכול להשתבש? שאלת מתחיל שוק ההון 17
1337justme למה לא תוכנית חסכון צמודת מדד? שוק ההון 22
F למה העלאת ריבית בארה"ב גורר נפילות בבורסה? שוק ההון 4
Z ביטקויין או כל מטבע קריפטו למה ? השקעות אלטרנטיביות 8
E אמאזון - למה אני משקיע שוק ההון 255
T למה סטייקינג = מורכבות מיסויית? השקעות אלטרנטיביות 13
S קרן שיתוף תורמים כאמצעי להפחית מס רווח הון - למה לא? צרכנות פיננסית 10
O למה מדד REIT נחשב כמוטה יותר לשוק ההון מאשר לשוק הנדלן? נדל"ן 0
ה למה צריך לשים לב בביטוחי משכנתא? נדל"ן 2
R מסלולים פסיביים - למה לא פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 19
F למה זוגות קונים דירות ? אוף טופיק 480
L למה השכירות בבת ים כל כך נמוכה? איפה הקאץ'? נדל"ן 48
ת למה חברות הצמיחה שבתיק שלי צונחות? שוק ההון 6
Ron.B למה בנק ישראל קונה דווקא דולרים? אוף טופיק 5
D למה לא מומלץ למשוך כסף מקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
A למה דמי הניהול ב- IRA נמוכים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
O למה צריך להגיש תיאום מס? מיסים 7
D למה אנשים בוחרים בקרנות עם דמי ניהול יקרים יותר? שוק ההון 9
א סיבה אמיתית למה לא למשוך פיצויים פטורים ממס? פוסטים מאיכות נמוכה 24
מ למה הכוונה בצעד הממשלה שעליו מדברים היום להיתר לפיצול דירות בבתים פרטיים? נדל"ן 5
O לא מבין למה אתם אומרים ש- S&P500 עדיף על השקעה אקטיבית שוק ההון 28
סול למה לקנות דברים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 55
S למה שער הדולר לפי בנק ישראל נמוך משער הדולר בפועל? שוק ההון 2
ד למה לא להשקיע את כל הכסף בקרן נאמנות אחת? שוק ההון 10
ד למה בעצם לא להשקיע את כל הכסף בקרן נאמנות אחת? שוק ההון 1
aminadav מישהו מצליח להבין למה נדל"ן בנייה ומניב יורדים כל כך הרבה בחודשים האחרונים? פוסטים מאיכות נמוכה 3
S למה אנשים משקיעים במניות (לא דיבידנד)? אוף טופיק 61

נושאים דומים

למעלה