זאת פשוט טענה לא נכונה.
עכשיו כשגילית שאתה טועה אתה מחליט לשנות את הטיעון ולהגיד "לא התכוונתי באמת לצד שלישי. התכוונתי לזה שהם לא מייצגים"?
נו באמת, זאת לא דרך לנהל דיון.
נו באמת..אתה קצת משחק בדברים כמו שנוח לך. הדיון היה על IB אמריקאי וקפריסאי ששניהם משתמשים במערכות זהות.
מה שאני אמרתי זה שהם לא לקחו פלטפורמה שלמה ונתנו אותה ללקוחות שלהם ואף ציינתי זאת בהודעה האחרונה.
זה קצת יותר מהנחה. כמו שאמרתי, היה בזמנו מישהו בפורום שבירר ישירות מול IB את הנושא והתשובה שהוא קיבל הייתה שמעילה של עובד של המתווך לא מכוסה תחת הביטוח של IB.
כמובן שלי אין יכולת לדעת אם הוא באמת דיבר עם IB ועד כמה הנציג בצד השני הבין ונתן תשובה נכונה. אבל לטעמי זה בכל זאת קצת יותר "חזק" מסתם "שנינו מניחים דברים".
מוזמן להביא את הנאמר, יעזור. בכל מקרה, כפי שכתבת אין יכולת לדעת אם לא נבדוק לעמוק, ועד אז - שנינו מניחים דברים עד שלא נבדוק מולם.
לא טענת שלאומי עובדים עם IB - נתתי דוגמא כי אתה העלת את לאומי כי הם משתמשים בצד שלישי.
אני טענתי שאחלה צד שלישי, אבל רחוק מאוד מהדוגמא של IB ו IB כמתווך.
לסיכום, כי הדיון לא באמת מוביל למשהו, אפשר להמשיך להניח הנחות, מה בפועל? צריך למצוא מקרים, להביא את החוזה ולבדוק איפה ההגנות ומהן.
הטענה שלי ש IB נותנים פה פלטפורמה שלמה למתווכים שלה (אולי יש עוד ברחבי העולם, מי יודע), לא רק איזו גישה ל TWS, אלא מעטפת שלמה של יוזר, סיסמא, אתר, ניהול עצמאי ועוד, ולכן זה לא דומה לסתם תיווך.
אם זאת, אני לא יודע מה זה אומר על ה IB המתווך -
אני מאמין שגם כאשר מדובר במתווך אתה מקבל את כל המעטפת של IB - לרבות הביטוח, מעילת עובד והגנה מפני רגולציה כזאת או אחרת כי הכסף ב IB אמריקאי (אגב, גם במינופים מקבלים כמו IB אמריקאי).
אני שוב אומר, למרות שאמרתי לאורך כל הדיון, לא בדקתי את זה, ולכן זו רק דעה וההיגיון שלי בנושא אומר ש IB, כאשר יש לה המון רגולציה על החשבונות, דואגת לעבוד מול חברת התיווך שלה ויש לה הגנות וחוזים כאלה ואחרים, אחרת, לא נשמע שהייתה נותנת ככה לחברת תיווך גישה ויכולת לעשות פעולות בחשבון של משתמשים בשמה מבלי ההגנות המתאימות, ולכן, בגלל הדעה הזו שלי, שניהם דיי זהים (כמובן עם נקודות הקטנות של עמלות טיפה גבוהות, עברית למי שצריך וכו').