1. אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.

חוות דעת - מיטב דש

הנושא בפורום 'פינת המשקיעים' פורסם ע"י yuval_98, ‏25/11/20.

data-full-width-responsive="true">
  1. yuval_98

    yuval_98 משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏10/7/20
    הודעות:
    18
    לייקים שהתקבלו:
    4
    אהלן לכולם,
    אשמח לשמוע חוות דעת חווית השימוש והשירות של מיטב דש, בכל הנוגע לחשבון עצמאי. בגדול, שמעתי עליהם דברים טובים אבל פונה לחוכמת ההמונים כדי לקבל תמונה מלאה (שירות לקוחות, נוחות ממשק, בעיות כאלו ואחרות או כל דבר אחר).

    תודה מראש!
     
  2. Mr. Bigglesworth

    Mr. Bigglesworth משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏29/2/20
    הודעות:
    1,504
    לייקים שהתקבלו:
    1,604
    אני אצלם
    סוחר רק בארץ ורק קרנות.
    אין תלונות. פעם אחת בלבד הייתי צריך את השירות והם היו בסדר גמור. בפעם אחרת, כשעברתי מחשבון קרנות ישראליות (חינמי) לחשבון רגיל כדי לעבור מקרנות ישראליות לבלקרוק ניסיתי לברר אם המגבלה שנתקלתי בה טכנית או עקרונית לפני שאני משלם סכום חודשי וקיבלתי שלוש תשובות שונות בשבוע עד שנסגרו על עצמם. סה"כ שירות ישראלי טיפוסי.
     
  3. יושב קרנות

    יושב קרנות משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏28/7/20
    הודעות:
    21
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אני אצלם בערך שנה ומרוצה מאוד.
    בדמי ניהול מצאתי זולים בשבריר מהם.
     
  4. Fullstack Opera Tenor

    Fullstack Opera Tenor משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏19/11/20
    הודעות:
    17
    לייקים שהתקבלו:
    8
    יש לי סכום קטן בשירות המנג׳ר שלהם.
    לוקח להם קצת הרבה זמן לזוז, אבל בסוף דברים זזים איתם.
     
  5. Delver

    Delver משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,408
    לייקים שהתקבלו:
    1,808
    הייתי אצלם 5 שנים, אין תלונות.
     
  6. yossik

    yossik מודרטור

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    9,491
    לייקים שהתקבלו:
    10,810
    למעט הפקעקטה פלטפורמה [ספארק] הכל בסדר. שואל קושיות במייל ומקבל תשובות. מה עוד צריך? יש בעייה דחופה, הם עונים בטלפון בפחות מדקה.
     
  7. קירכהוף

    קירכהוף משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏15/4/19
    הודעות:
    92
    לייקים שהתקבלו:
    160
    אני אצלם , כבר מעל שנה, שירות מעולה והתוכנה של המסחר פשוטה לתפעול.
    בנוסף לשירות , בתקופה של לפני הקורונה הם ערכו קורסים וסדנאות בנושאי שוק ההון ללקוחות שלהם ללא עלות , מקווה שהשירות הזה יחזור.
     
  8. בת העמק

    בת העמק משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏22/12/15
    הודעות:
    6,032
    לייקים שהתקבלו:
    9,344
    להערכתי לכל בתי ההשקעות הישראלים יש רמת שירות די דומה, מוצלחת בהרבה משל הבנקים. לגבי תוכנת הספארק המהוללת, היא גרועה בהרבה משל הבנקים אבל היא קיימת אצל כל בתי ההשקעות אאל"ט.
     
    ניצן המצוין אוהב/ת את זה.
  9. ori123

    ori123 משתמש סולידי

    הצטרף ב:
    ‏15/5/19
    הודעות:
    88
    לייקים שהתקבלו:
    20
    גם משתמש בספארק וכו', ישן אבל עושה את העבודה - אני לוחץ למכור אני מוכר, אני לוחץ לקנות אני קונה, מה עוד בן אדם צריך בחיים.
     
  10. בת העמק

    בת העמק משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏22/12/15
    הודעות:
    6,032
    לייקים שהתקבלו:
    9,344
    לראות מה כתוב למשל? להבין מה כתוב? שיהיה מספיק פשוט וקל לראות את מצב התיק בכל חיתוך שאבחר? לדעת ממתי כל נייר נקנה? לראות סימולציית מכירה לפני המכירה? לראות דו"ח מכירה אחרי ביצוע (כולל חישוב מס רווח הון ופירוט תאריכי קניה ומכירה)? יכול להיות שיש את כל הפונקציות אבל אני מתקשה להבין איפה הן מסתתרות. כשאני רוצה לקנות או למכור אני מסתכלת על התצוגה ומתקשרת לברוקר, די עלוב, לא? בבנק הכל היה ברור ופשוט.
     
    Sugar Rash אוהב/ת את זה.
  11. MrT

    MrT משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏27/11/20
    הודעות:
    1
    לייקים שהתקבלו:
    3
    המון בעיות למספר אנשים שאני מכיר. עיכובים ארוכים מאוד בניוד כספים מקופות אחרות ובהפקדות שוטפות, ושירות לקוחות שהוא למעשה כמה בוטים שנותנים תשובות אקראיות לחלוטין. עמלת ניוד ניירות ערך גבוהה, לשים לב אם רוצים לעבור מהם.
    בקיצור בזיון.
     
    Body Solid, Sugar Rash ו-dror אוהבים את זה.
  12. dror

    dror משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    300
    לייקים שהתקבלו:
    276
    +1
     
    Ran ו-MrT אוהבים את זה.
  13. ori123

    ori123 משתמש סולידי

    הצטרף ב:
    ‏15/5/19
    הודעות:
    88
    לייקים שהתקבלו:
    20
    לא ברור לי איך אפשר לעשות סימולציית מכירה, הרי שאת שולחת הוראה לקנות או למכור, זה פשוט נכנס לג'ונגל ענקי של מיליון פקודות מכירה וקנייה מכל מיני סוגים שמשתנים בכל רגע ומבצעים אינטרקציה עם הפקודה שלך.

    לא רואה דרך לעשות סימולציה לזה בלי להכעיס את המשתמש שראה סימולציה שיקרה א', ואז שעבר ננו-שנייה אחר כך והוא לחץ על הפקודה, המציאות היא כבר ב'.

    בקשר למס - צודקת לגמרי, אני הולך לספארק ורואה שם בדרך לא דרך מה המס שלי, לא נעים.
     
  14. yossik

    yossik מודרטור

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    9,491
    לייקים שהתקבלו:
    10,810
    מס ׳טרי׳ ז״א בן כשבוע אתה רואה בדף הראשי ׳החשבון שלי׳ ואם עבר שבוע אתה רואה אותו בלשונית ׳תנועות׳.
     
  15. בת העמק

    בת העמק משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏22/12/15
    הודעות:
    6,032
    לייקים שהתקבלו:
    9,344
    מול הנציג בטלפון אני עושה סימולציה כדי להבין כמה רווח הון יהיה לי (נכון לאותה דקת שיחה שבדרך כלל מסתיימת במכירה על ידו או בביטול מצידי). זה לא כל-כך משנה לי אם הערך השתנה בכמה אגורות לכאן או לשם בזמן השיחה, אבל הייתי שמחה לעשות את החישוב לבד אם היתה לי מפת שכבות הקניה שלי בתוכנה עצמה.
     
    yossik אוהב/ת את זה.
  16. Sugar Rash

    Sugar Rash משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏29/11/20
    הודעות:
    1
    לייקים שהתקבלו:
    2
    החוויה שלי בחצי שנה שאני במיטב עם בנק לאומי כברוקר
    - לקח בין חודש לחודשיים לנייד את הקופות, רוב הקופות הגיעו אחרי חודש וחצי. להבנתי זה אמור לקחת עד 10 ימי עסקים. הפיצוי שלהם הכיר באיחור של יום אחד. החודשיים האלה היו מלאים בשיחות עם נציגי שירות שלא עזרו יותר מידי.
    - להשיג נציג טלפוני לקח לי לרוב 30-60 דקות (תקופת הסגר הראשון וקצת אחרי, מרץ-מאי, אולי לא מייצג), בוואטסאפ הם ענו די מהר.
    - כנראה לא תרחיש נפוץ, אבל פתחו לי 2 חשבונות לגמל בבנק לאומי - אחד לגמל שכיר ואחד עצמאי. באחד שמו את כל הקופות (במקום שכיר בחשבון אחד ועצמאי בשני), ומשניהם לקחו לי עמלות, ככה שהיה לי חשבון אחד שנלקח ממנו עמלות על קופה שבחשבון אחר. אז החשבון כל חודש נכנס למינוס והייתי צריך להעביר לשם כספים פרטיים בשביל לכסות את המינוס. ניסיונות ליצור קשר עם שירות הלקוחות זכה להתייחסות ריקנית של "אנחנו לוקחים עמלות על סמך הצבירה, אז אם אין שם כסף לא יגבו דמי ניהול", כנראה דמיינתי, כל חודש.
    - לקח להפקדות שלי בממוצע בין 3 שבועות לחודש וחצי להגיע לחשבון המסחר, לרוב שלושה שבועות להשתלמות וחודש וחצי לגמל. לטענתם כי המעסיק עוד לא הפקיד. להבנתי בהלמן זה יותר מהיר (שבועיים), אבל מבוסס על אדם אחד אז בערבון מוגבל.
    - מרגע שכל הקופות נויידו, הייתי צריך לרדוף אחרי הסוכן שינייד גם את הזנבות שנשארו מאחור (ההפקדות האחרונות), עד שויתרתי על זה והשארתי אותם מאחור.
    - אחרי שבירור איתם העלה שכל הכספים שלי "צבועים" כקצבה מזכה למרות שעל חלקם שילמתי מס בהפקדה (פרטים באתר של פנסיוני), ניסיון להבין מה צריך כדי לתקן את זה זכה לתגובה - "בודקים", ושם זה נעצר. גם כאן ויתרתי על זה.
    - נקודתית על מיטב טרייד (הברוקר) - הם גובים 0.15% מהצבירה על ניוד (בזמן העזיבה). להבנתי בבנקים זה יותר זול, אולי תלוי בגודל הצבירה.
     
    Body Solid ו-MrT אוהבים את זה.
  17. roneng

    roneng משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏21/2/17
    הודעות:
    11,639
    לייקים שהתקבלו:
    9,452
    להבנתי שאלו פה על הברוקר מיטב-דש ולא על חברת הגמל מיטב-דש.
     
    ניצן המצוין אוהב/ת את זה.
  18. Udir

    Udir משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏5/1/20
    הודעות:
    5
    לייקים שהתקבלו:
    1
    השרות שאני זוכה לו הוא גרוע מאוד.
    אמנם עונים לפניות בדוא״ל יחסית בזמן סביר, אבל רוב הזמן התשובות פשוט נראות כאילו רובוט טיפש שלח אותן. במרבית המקרים נראה כי מי ששלח תשובה לא קורא את הבקשה. מאוד מתסכל. זה חוזר על עצמו שוב ושוב גם כשאני שולח הודעה ומבהיר כי התשובות לא קשורות לשאלה / בקשה.
    אני כיום במערכת של מיטב. ניסיון לברר עלות רכישת קרן אירית מסוימת נכשל (עדיין מחכה לתשובה ממחלקת ה- IRA). שוקל לעבור למערכת של בנק לאומי. מחכה כחודש לתשובה מהם לגבי עלויות רכישה של אותה הקרן דרך בנק לאומי.
    כששאלתי על צורת העבודה עם בנק לאומי נאמר לי שכל שאלה תטופל על ידם, ולא תהיה לי אפשרות ליצור קשר ישי עם בנק לאומי.
    בקיצור, השרות שאני זוכה לו גרוע ומתסכל ביותר. ייתכן וכך זה בכל בתי השקעות אבל זו החוויה שלי ממיטב. עדיין לא ניסיתי גוף אחר.
    ולגבי הברוקר מיטב לעומת מנהלי קופות הגמל: נציגה של מחלקת ה-IRA הסבירה לי לפני כחודש כי הם ערכו שינוי, ומעתה מחלקת ה- IRA תטפל בכל ענייני ה-IRA, כולל שרות הלקוחות (שקודם טופל על ידי מחלקת השרות הכללית של מיטב). היא בקשה שאשכח את כל מה שהיה ושמעתה הכל יטופל ברמה גבוהה. ובכן, הבטחות לחוד ומציאות לחוד. החוויה המתוארת לעיל היא בתקופה החדשה (החוויות לפני כן רבות וגרועות עוד יותר).
     
    Johnny אוהב/ת את זה.
  19. Johnny

    Johnny משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    69
    לייקים שהתקבלו:
    28

    כנ"ל גם אצלי. חווית low cost. לא שירותיים כלל אם בכלל עונים (בדר"כ מאוד קשה להשיג אותם)
     
  20. Udir

    Udir משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏5/1/20
    הודעות:
    5
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אני לא מנסה אפילו להתקשר.
    את כל התקשורת אני מבצע באמצעות דוא״ל
     
מוזמנים להשתמש בקישורי השותפים הבאים כדי לקנות באמאזון , להוריד ספרי שמע, או להקים אתר אינטרנט משלכם (מדריך מפורט - כאן). תודה על תמיכתכם באתר.
טוען...
נושאים דומים פורום תאריך
אשמח לחוות דעת על התיק הפוטנציאלי שלי פינת המשקיעים ‏21/12/20
חוות דעת והצעות לשיפור ההשקעות לחסוך מתחיל וצעיר פינת המשקיעים ‏6/12/20
חוות דעת IRA - הלמן מול הפניקס/אקסלנס פינת המשקיעים ‏29/11/20
חוות דעת על תיק השקעות פשוט מני"ע נסחרים בשקלים פינת המשקיעים ‏25/11/20
חוות דעת תיק השקעות ראשון פינת המשקיעים ‏14/11/20
  1. אתר זה משתמש בעוגיות דפדפן. אין באמור בפורום כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו של כל אדם.