• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אמאזון - למה אני משקיע

  • פותח הנושא Ehud
  • פורסם בתאריך
הם יכולים. אבל יקבלו הדאטה באיכות הרבה פחות טובה בגלל שהוא יתקבל אחרי אנונמיזציה. והיכולת שלך להצליב ולהתשמש בדאטה כזה היא הרבה יותר נמוכה, ולא תמיד בכלל רלוונטית לצרכים שלך. כשיש לך את הדאטה הגולמי, זה משחק אחר לגמרי.
 
אתה מתכוון לנסיונות שהיו בישראל? של רק עגלות חכמות עם סורק ברקוד? לא נראה לי שזו הייתה הצלחה גדולה...וקצת ניסיון פרטצי ישראלי.

אמאזון עובדים על זה כבר קרוב ל 8 שנים, זו טכנולוגיה ממש מורכבת...וכרגע זה עובד במעל 30 מיקומים, כולל חנויות גדולות ומלאות עם מוצרים בשקילה וכו...והם לא עובדים רק עם עגלות אלא עם סנסורים, מצלמות בכל החנות, משקלים ועוד...

אמאזון גם הצליחו להוריד את העלות של חנות כזו מ4 מיליון דולר בשנה לחנות של 300 מטר מרובע, ל159K השנה...הורדה של 96%.
לי זה נראה כאילו מכינים את הקרקע לעשות את מה שהם עשו עם כל שאר הפיתוחים שלהם שניסו קודם Inhouse ...להפוך את זה לשירות ולמכור את זה הלאה...
וכמו בכל שאר השירותים שלהם...יש להם חתיכת חפיר...פשוט מאד קשה לעשות את זה באיזשהי צורה עצמאית או אפילו דרך צד שלישי...זה ממש מורכב...וחברות יהיו בבעיה...מצד אחד לא רוצות לחזק את אמאזון...מצד שני, מה יעשו? ישארו מאחורה? לא יחסכו בעלויות? לא יקבלו את האנליטקות והאינסייט?
מסקרן.

יש חברה ישראלית שעושה בדיוק את זה:
 
אבל יקבלו הדאטה באיכות הרבה פחות טובה בגלל שהוא יתקבל אחרי אנונמיזציה

לאו דווקא, אפשר לקנות דאטה מלא. רוב האנשים מסמנים את כל הצ'קבוקסים ולא מעניין אותם שהמידע שלהם יעבור לכל צד שלישי.
 
יש חברה ישראלית שעושה בדיוק את זה:
תודה, לא הכרתי...השאלה מה באמת היכולות ולאיזה סקייל הם יכולים להגיע...(פלוס כל התשתית, בAWS, שייכת לאמאזון אם מסתכלים קדימה ליכולות וכוח תמחור...החברה הזו אני רואה עובדת עם GCP).

https://www.pymnts.com/news/retail/2022/amazon-opens-second-whole-foods-store-with-just-walk-out/
חודש אחרי שהם פתחו חנות ב DC, עוד חנות נפתחת עם הטכנלוגיה הזו.

"
It features include a juice bar with smoothies, fresh juices, acai bowls and a variety of hot and cold coffee drinks, as well as a full-service seafood counter, full-service butcher, a prepared foods section with a deli counter and hot and cold food bars.

It also has a specialty department offering an array of cheese selections, a selection of more 600 beers and wines, a bakery and a wellness and beauty section, per the report."

"While it was originally available only in Amazon Go convenience and small-format grocery stores, the company recently added Just Walk Out to a handful of Amazon Fresh high-tech grocery locations though a third-party retail license."​
לא רק חנויות קטנות.
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
אתה עושה dca? מינוס 15% כמו איזה penny stock
 
אתה עושה dca? מינוס 15% כמו איזה penny stock
לא, אני בד"כ משקיע את הסכום המקסימלי ברגע שהגעתי למסקנה שההשקעה נכונה עבורי...ובנוסף אני כמעט תמיד מושקע לגמרי...ז"א שאין לי מה להוסיף.
כשיתפנה לי ...השאלות שאני אשאל(חוץ מהמחיר)... האם השתנה משהו בסיפור של AWS? והאם אני רואה שעושים את המהלכים הנדרשים על מנת לתקן את ה retail?
הם אומרים שכן...אבל יקח כמה רבעונים לראות את זה.
 
איך מניה של אחת החברות הכי מצליחות ויציבות בשוק צונחת בחודש אחד ב800 דולר? וואו. ועוד חצי מהירידה הזו קרתה ביום מסחר אחד.
כן, דוח קצת מאכזב, כן אינפלציה, מלחמה, פד וזה.. אבל כזו ירידה דרסטית ? יש ממש קו כמעט ב90 מעלות בין ה28 -29 לאפריל ..לא מבין ..
 
כן, דוח קצת מאכזב, כן אינפלציה, מלחמה, פד וזה.. אבל כזו ירידה דרסטית ?
שאלת את זה גם כשעלתה באופן דרסטי?
*ולגבי תשובה - כל האתרים הכלכליים מאד אוהבים לתת תשובות לשאלות הלמה, כרגיל בדיעבד, מוזמן לעקוב אחריהם :)
**ובכל זאת - כשהאנליסטים מעריכים רווח למניה של 8$ והתוצאות ברבעון הן הפסד של 7.5$ למניה, זאת בהחלט סיבה טובה לנפילה, לא?
 
כשהאנליסטים
מי אלו האנליסטים האלו?
אני לא ניתחתי את אמזון כלכלית מעולם, אבל האם זה לא "ידע כללי" שאמזון שואפת להשקיע כל גרוש של הכנסה שיש לה בעצמה? ז"א - רכישות, התרחבות, שיפור שירות וכו... אפס רווח זה לא באג, זה פיצ'ר. מדי פעם מפספסים ואז יש רווח קטן או הפסד קטן. זו גם הסיבה שאמזון לא מחלקת דיבידנדים, זה מנוגד לאסטרטגיה.
אני טועה?
 
כן.
השקעה אינה הוצאה מוכרת , היא לא יכולה להקטין את הרווח אלא את התזרים .
אם מציגים רווח קטן -אי אפשר לתרץ את זה בהשקעה .
 
כן.
השקעה אינה הוצאה מוכרת , היא לא יכולה להקטין את הרווח אלא את התזרים .
אם מציגים רווח קטן -אי אפשר לתרץ את זה בהשקעה .
הכוונה הייתה שהשקעה בעצמך = הוצאה.
למשל לקנות מטוסים שיביאו חבילות מהר יותר או לעשות את שירות הפריים טוב יותר וכו...
 
כן, דוח קצת מאכזב, כן אינפלציה, מלחמה, פד וזה.. אבל כזו ירידה דרסטית ? יש ממש קו כמעט ב90 מעלות
כי ביטקוין זה פונזי. אה סליחה נטפליקס. אופס התבלבלתי אמזון כמובן... רגע על מי אנחנו מדברים?
 
איך מניה של אחת החברות הכי מצליחות ויציבות
לא חושב שאף חברה שמכפילה את הרווחים של עצמה כמה פעמים במשך 5 שנים היא "יציבה". שינויים קיצוניים ברווחים זה ההפך מיציבות.
 
הכוונה הייתה שהשקעה בעצמך = הוצאה.
למשל לקנות מטוסים שיביאו חבילות מהר יותר או לעשות את שירות הפריים טוב יותר וכו...
זה דוח כספי . אם יש לך רווח ואתה קונה מטוסים - המטוסים הם נכס ולא מקטינים את שורת הרווח.
 
בקשר לנושא של השורת רווח התחתונה, לפני מספר שנים ארגון החשבונאות הוסיף משהו שהוא לא כל כך הגיוני...וכל חברה ציבורית ברווח הרבעוני שהיא מדווחת, יש לה שורה שבה יש שיערוך של השקעות.
הדבר הזה יוצר עיוותים ברווחים המדווחים...משום שבמידה ויש רבעונים(שנים) חזקות אצל חברה, אז "הרווח" המדווח נראה גבוה(למרות שהוא שיערוך של שינוי בשווי שוק של חברות)... ואם פתאום השוק קורס...פתאום החברה "מפסידה".
מכוון שמדובר בהשקעות ציבוריות ברובן, כל אחד יכול לפני הדו"ח לחשב בדיוק מה יהיה הערך המדווח ולנטרל אותו...שימוש בנתון הזה של רווח למניה עבור חברות עם תיק השקעות הוא חסר משמעות...וזה מה שתיראו בעיתונות הכלכלית ובציטוטים של אנשים שרוצים להגיד משהו(תוך כדי הטעיה).

בקשר לאמאזון סצפיפית, לאמל"ק...
אלו ההכנסות:
FRmDibuWUAEmZGQ.png

1. AWS זה הכוכב ...כנראה אם היה עומד בתור עסק עצמאי היה אחד מהחברות החזקות בבורסה. צמיחה של 37%, מרגין של רווחים עלה ב20%(!) של 35% וכל זה בתור השחקן המוביל.
2. שיפור התמהיל ב retail ממשיך...ההכנסות מגיעות מהאזורים שמייצרים רווח גבוה(3P, services,Ads) בזמן שהחלקים שמסובסדים יורדים(1P וכו)
3. בצד ההוצאות, retail, כמו שהם אומרים...הם פישלו. השקיעו יותר מידי, שכרו יותר מידי אנשים ולא השתלטו על ההוצאות...השוק כרגע, נראה שמייחס לא ערך 0, לכל עיסקי הרייטיל של אמאזון, אלא ערך שלילי.
4. הם העבירו את prime day לרבעון שלישי והודיעו שהם מתחילים להשתלט על ההוצאות...אבל שיקח זמן לניהול נכון של ה capacity.(אם הם שכרו יותר מידי warehouseים, עובדים וכו...לוקח לזה זמן להוצאות האלו שנקבעו מראש ונסגרו לX תקופה קדימה)...ז"א שלא יהיה יותר מידי קטילסטים ברבעון הקרוב/שתיים...ולכן המניה היא "dead money".
לא נהדר עבור משקיעי טווח קצר.
5. אם אתם משקיעים באמאזון או מעוניינים להשקיע באמאזון ישירות, אני חושב שזה כמעט יורד לשתי שאלות:
א. כמה אתם בטוחים שהעסק של AWS ימשיך ובאיזה קצב?(כמה שווה עסק שב2023, אם יצמח בהתאם לנתונים הנוכחיים ייצר בערך 100 מילארד בהכנסות עם מרגין של 35%, ז"א רווח של 35B וימשיך לצמוח).
ב. כמה אתם מאמינים שיש להנהלה הזו יכולת להתמודד עם הטעויות שלהם בretail ולהפוך את עסקי הretail לעסקים שלא מורידים מהערך של אמאזון.

השוק לא סבלני ועונה שהוא לא מאמין לסעיף ב ו/או שהוא לא מוכן לחכות...רוצה לראות הוכחות.
אלו לא שאלות פשוטות....אבל הייתי מתמקד בהן.
 
כי ביטקוין זה פונזי. אה סליחה נטפליקס. אופס התבלבלתי אמזון כמובן... רגע על מי אנחנו מדברים?
בעוד עשר שנים, כל ביטקוין שאתה מחזיק...יהיה בדיוק אותה שורת קוד אחת. היא תייצר 0$ בהכנסות, היא תשקיע 0$ בהשקעות, תייצר 0$ ברווחים...ותהיה אותה שורת קוד בעוד 10 שנים כמו שהיא היום.
כמה יהיו מוכנים לשלם עוד עשר שנים עבור אותה שורת קוד(שיש כמות מוגבלת ממנה, היא decentralized וכו..) ...אני לא יודע. לא אומר שזה לא יכול להיות שמשמעותית יותר כמו שאני לא יודע.

אמאזון במהלך העשר שנים האלו מה תעשה? מה אני אחזיק בעוד עשר שנים לעומת הנכס ששילמתי עליו עכשיו?..שאלה קשה...אני מרגיש יותר בנוח לענות על השאלה הזו מאשר על שאלת ביטקוין...כל אחד ובחירותיו.
 
נערך לאחרונה ב:
כמה אתם בטוחים שהעסק של AWS ימשיך ובאיזה קצב?
כרגע הוא נראה נהדר, בהחלט.
אבל צריך לזכור שהסגמנט הזה צומח across the board, וההימור דווקא על AWS הוא לא מובן מאליו בהתחשב במתחרות (למשל Azure).
 
השוק לא סבלני ועונה שהוא לא מאמין לסעיף ב ו/או שהוא לא מוכן לחכות...רוצה לראות הוכחות.
אלו לא שאלות פשוטות....אבל הייתי מתמקד בהן.
אני לא מכירה הרבה חברות ציבוריות שאחרי 25 שנים מתנהלות ומתנהגות כמו סטארט אפ, היה מצופה לאיזה שקט וישוב דעת כמו מיקרוסופט למשל.
מעבר לזה - אמזון מפורסמת בעולם בזכות פלטפורמת הצרכנות שלה, שהיא חתיכת צרה שקשה להרוויח ממנה, אבל בעצם הפכה לחברה דו-ראשית שאין בין הראשים קשר גדול. שירותי הענן שלה זה הבוננזה שסוחב על גבו את החלק השני. האם ומתי היא תיפטר מהגיבנת? או האם היא תצליח להפוך אותה למשהו רווחי?
*החברה שהכי מזכירה אותה זאת כמובן טסלה, ועושה רושם שלשני הבעלים יש יותר עניין בלייצר חלומות שונים ומגוונים מאשר לייצר ערך לחברה (במובן הפיננסי). תחת זאת הם מייצרים עולם של פנטזיות שמזניק את שווי החברות שלהן ומעשיר את עצמם עד שהאוויר החם יצא מהבלון (או שלא).
**אני מושקעת בעקיפין בחברות האלו דרך סנופי אז פחות משנה לי מה יקרה להן (ופחות לא אומר אפס).
 
כרגע הוא נראה נהדר, בהחלט.
אבל צריך לזכור שהסגמנט הזה צומח across the board, וההימור דווקא על AWS הוא לא מובן מאליו בהתחשב במתחרות (למשל Azure).
אני לא חושב שהסיכון העיקרי זה המתחרות.
לדעתי אם נראה האטה בצמיחה של חברות ההייטק, פחות סטראטאפים וכו אז נראה השפעה ישירה על הרווחים של aws, שכן הרבה פחות ישתמשו בשירותים שהחברה מציעה.
אני חושב שכן תהיה האטה בשנים הקרובות, הכסף כבר לא זול כמו שהיה, נראה פחות גיוסים והנפקות וזה ישליך ישירות על aws.
השאלה היא האם השוק כבר תמחר את זה.
 
אני לא מכירה הרבה חברות ציבוריות שאחרי 25 שנים מתנהלות ומתנהגות כמו סטארט אפ, היה מצופה לאיזה שקט וישוב דעת כמו מיקרוסופט למשל.
מעבר לזה - אמזון מפורסמת בעולם בזכות פלטפורמת הצרכנות שלה, שהיא חתיכת צרה שקשה להרוויח ממנה, אבל בעצם הפכה לחברה דו-ראשית שאין בין הראשים קשר גדול. שירותי הענן שלה זה הבוננזה שסוחב על גבו את החלק השני. האם ומתי היא תיפטר מהגיבנת? או האם היא תצליח להפוך אותה למשהו רווחי?
*החברה שהכי מזכירה אותה זאת כמובן טסלה, ועושה רושם שלשני הבעלים יש יותר עניין בלייצר חלומות שונים ומגוונים מאשר לייצר ערך לחברה (במובן הפיננסי). תחת זאת הם מייצרים עולם של פנטזיות שמזניק את שווי החברות שלהן ומעשיר את עצמם עד שהאוויר החם יצא מהבלון (או שלא).
**אני מושקעת בעקיפין בחברות האלו דרך סנופי אז פחות משנה לי מה יקרה להן (ופחות לא אומר אפס).
תראי, יש לי הרבה מה להגיד...אבל הרוב נאמר כבר ונחזר ונאמר ב thread הזה...בעיני, התשובות שלך לאורך הזמן מראות שאין לך באמת עניין ללמוד או לדעת יותר.
יש לך דעות, שבכל מה שקשור לחברות ספציפיות ויזמות וכו...בעיני, ממש, אבל ממש לא נכונות. הן פשוט הדעות שלך...ואת חוזרת עליהן כל פעם באיזשהי צורה אחרת...בלי ביסוס ולפעמים תוך כדי התעלמות מנתונים ודברים שלא נראים לך...ואם עונים לך אז את יורה עוד דעה מכוון אחר(שברוב המקרים שוב פשוט ממש לא נכונה ולא מבוססת)...לכן למרות שאני יכול לענות לך גם על הנקודות האלו...אני חושב שזה לא באמת מספק ערך לאף אחד מהצדדים.

אמאזון היא חברת חלום שלא מייצרת ערך פיננסי ולבעלים יש רק רצון לייצר חלומות ופנטזיות ללא ביסוס? אוקי, דעה לגיטימית. דעתי שונה...כל מי שקורא את הthread הזה נחשף לדעות השונות ויוכל להחליט מה שהוא רוצה...אחלה שימוש בפורום.

וד"א...בקשר להשוואה לטסלה ולפמפום...אני די בטוח שאם אמאזון היו עושים משהו שדומה אפילו בקצת למה שטסלה עושים מבחינת שיווק(נגיד על כל פתיחת datacenter חדש שמושקע בו מילארדים וייצר רווחים כמעט מההתחלה...) היו עושים משהו כזה..https://www.youtube.com/watch?v=2AVDc2tjq30 (זה סופר רלוונטי הרי לעסק לעשות את זה בעת פתיחה של מפעל)...מחיר המניה היה הרבה , הרבה יותר גבוה.

כרגע הוא נראה נהדר, בהחלט.
אבל צריך לזכור שהסגמנט הזה צומח across the board, וההימור דווקא על AWS הוא לא מובן מאליו בהתחשב במתחרות (למשל Azure).
אני ממש לא חושב שAWS יהיו המנצח היחיד...אני חושב שיש כאן שוק ענק, שבו גם AWS גם מיקרוסופט וגם גוגל יצליחו יפה מאד...התזה שלי היא שנוצר כאן דואפול בין אמאזון למיקרוסופט בשוק צומח מאד , עם runway ארוך וכוח תמחור. אם אני טועה...אפסיד.
אם נכנסים טיפה יותר להבדלים הטקטיים..
1.AWS היא השחקן המוביל by far, והמספרים שלהם הם אך ורק עבור התשתית.
2. MSFT במספרים שהם מספקים כוללים בתוך המספרים שלהם את כל רשיונות הענן של windows וכו...וגוגל את כל Gsuite וכו...לא בדיוק השוואה של תפוחים לתפוחים...
למה הם עושים את זה? למה הם לא חושפים את המספרים האמיתיים של התשתית שלהם לעומת אמאזון? לפי דעתי לא בגלל שזה מחמיא להם.
בנוסף גוגל בתור השחקן השלישי הרחוק(ואני מחזיק בגוגל), מפסידים הרבה כסף בשביל לנסות ולהביא לקוחות...

השאלות, הלא פשוטות, הן...לאיפה השוק הזה יגדל? כמה כוח תמחור יש לחברות כאן? כמה המוצר הוא sticky?

אני לא חושב שהסיכון העיקרי זה המתחרות.
לדעתי אם נראה האטה בצמיחה של חברות ההייטק, פחות סטראטאפים וכו אז נראה השפעה ישירה על הרווחים של aws, שכן הרבה פחות ישתמשו בשירותים שהחברה מציעה.
אני חושב שכן תהיה האטה בשנים הקרובות, הכסף כבר לא זול כמו שהיה, נראה פחות גיוסים והנפקות וזה ישליך ישירות על aws.
השאלה היא האם השוק כבר תמחר את זה.
אתה צודק מאד. בנוסף הייתי מוסיף , שכל הכסף הזול הזה פימפם את הפרסום...הערכות היו שבערך כ40% מכל כסף שנכנס לחברות הזנק שפרסמו...הלך לגוגל ולפייסבוק...אם פתאום מהדקים את החגורה...מה יקרה לחברות האלו? ה VC מימנו את גוגל ופייסבוק?
אבל בעיני, זו הסתכלות מאד קצרת טווח.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y4ish אין על אמאזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
ד אז למה לא לעבור עכשיו מהסנופי לזמן מה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
C קנית קרן כספית - למה מסווגת כפעולה מחוץ לבורסה? שוק ההון 2
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
L למה רוב סרטי\סדרות מדע בדיוני נהיו לזבל פסאודו-מדעי? אוף טופיק 27
M למה המנייה עולה ויש הפסד יומי? פוסטים מאיכות נמוכה 1
K למה לא נהוג להשוות ביצועי מניות כולל דיווידנד? שוק ההון 5
A למה יש הבדל בעלויות בין סנופי אינבסקו לסנופי איישרס? פוסטים מאיכות נמוכה 7
ל למה עדיין אין כזו אפלקציה? עוזר כלכלי אישי יזמות והגדלת הכנסות 2
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4
א תעודות סל ישראליות עוקבות SP500 בפער ענק מהSPY , למה ? שוק ההון 12
ה עסקאות 20/80, למה לא? נדל"ן 2
M שירותי אורחים בדירת שלושה חדרים, למה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
C למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 187
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
F יועץ משכנתאות, כן/לא למה? נדל"ן 78
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
K למה מתכוונים כשאומרים קרן מחקה שוק ההון 1
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
J פנסיה - מחקה מדד- למה בעצם ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G למה להמשיך להחזיק קופת גמל להשקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
S מה לספר בראיון העבודה העניין למה עזבתי את מקום העבודה האחרון אוף טופיק 28
א אג"חים תמיד מפתיעים אותי, למה תשואת האג"ח הישראלי התרסקה ? שוק ההון 34
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
חתול לילה למה הקרן המחקה שלי לא נותנת את תשואת המדד? שוק ההון 209
S שוקולד מריר - למה מנוטרל מטח?! שוק ההון 5
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
R למה לא בגדולות שוק ההון 7
ע למה להעדיף השקעות אקטיביות. פוסטים מאיכות נמוכה 2
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
O למה משכנתאות בישראל כל כך מסובכות? נדל"ן 59
S למה אומרים לא לערב את הצבא בפוליטיקה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 71
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
T למה בגביע יוגורט יש 2.75 כפיות סוכר? אוף טופיק 35
F למה גוגל ופייסבוק לא נחשבות מניות טכנולוגיות? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א למה הדירות בישראל יקרות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 16
V מישהו יודע למה אין נתונים על ZPRV/ZPRX באתרים השונים מהתאריך 30.6? פוסטים מאיכות נמוכה 2
צ אג"ח- למה כמה ואיך? שוק ההון 12
ה למה דמי הניהול בקרן השתלמות כל כך גבוהים? צרכנות פיננסית 4
P למה מורידים מס ממשכורות נמוכות ? פוסטים מאיכות נמוכה 51
ב ניתוח מינוף מניות עם margin או: למה ויתרתי על הרעיון שוק ההון 20
D למה חשוב רצף ביטוחי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
א למה התשואה של קרנות כספיות כל כך נמוכה ? שוק ההון 5
ב משכנתא במסלול צמוד מדד - למה נחשב מסוכן? נדל"ן 45
V למה העלאה בריבית באמת כל כך משפיעה על קונה דירה ממוצע בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 17
shirbi למה אני מופסד (תיאורטית) באגח ממשלתית בריבית משתנה שוק ההון 6

נושאים דומים

Back
למעלה