• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תיק ההשקעות שלי - תיק עצלנית

מתכננים פרישה מוקדמת בטווח שבין שנה ל-3 שנים.
מה אתם מתכננים לעשות לאחר הפרישה (לא מבחינה פיננסית, מבחינת ניהול החיים, הזמן, פעילויות וכ'ו)?
 
התלבטתי והחלטתי לקנות קרנות שאינן מגודרות.
אני אישית מחזיק בחלק המנייתי חצי בקרנות מגודרות וחצי שאינן מגודרות או etf ים..
זה לא מדע מדוייק,
אבל זה עוזר לי להיות רגוע ושמח גם כהדולר מתחזק לעומת השקל וגם כאשר ההפך קורה.
 
התלבטתי והחלטתי לקנות קרנות שאינן מגודרות.
אני אישית מחזיק בחלק המנייתי חצי בקרנות מגודרות וחצי שאינן מגודרות או etf ים..
זה לא מדע מדוייק,
אבל זה עוזר לי להיות רגוע ושמח גם כהדולר מתחזק לעומת השקל וגם כאשר ההפך קורה.
 
וואו, תודה רבה לכולכם על ההיענות ועל ההשקעה בתשובות שלכם! באמת לא ציפיתי שמישהו יקרא את כל מה שכתבתי :)

אשתדל לענות ביסודיות, העליתם נקודות למחשבה עבורי.

מהרגע שעברתם את שלב ההבנה הבסיסי של שוק ההון ואלוקציית נכסים, כל השאר זה מיקרו אופטימיזציה שאםשר לטפל בהמשך (וגם לא לטפל בה בהמשך ולשמור על שפיות זה לגיטימי ;) )
בדיוק! תודה! D:

בחלק המנייתי אתם משקיעים 100% בארה"ב או 55% בארה"ב. היסטורית האגח שנתן את הקורלציה שאתם מצפים לה היה אגח אמריקאי.
נכון, ה-backtesting שעשיתי הוא עם אג"ח אמריקאי ועם זאת אני מתכננת לקנות אג"ח ישראלי (שוב, להבנתי זה הדבר היותר מקובל, סטרייט פורוורד ופשוט לעשות). הנחתי, אולי בטעות, שיש קורלציה בין התנהגות אג"ח ארה"ב וישראל.

לא יודע אם יש נייר ישראלי מתאים לעניין הזה
אתה מתכוון מתאים מבחינת האורך שלו? אני כנראה אקנה את ההכי ארוך שיש - זה מה שיש.

כל הכבוד. מסכים עם @FIYaacov , נראה שהבנתם את עיקרי הדברים (ואפילו יותר), כל השאר זה הרבה פחות משנה.
תודה! איזה כיף לשמוע :)

האם 10% זהב ייתן לך אפסייד מספק? עשית בקטסטינג גם על החלק הזה?
זהו, טוב ששאלת. לצערי ב-portfoliovisualizer יש היסטוריה רק החל מ-2007 זה GLD אז לא ידעתי איך לבדוק יותר מזה.
וכשאני בודקת לתקופה הזאת של 12 שנה אחורה נראה שהזהב רק הוסיף תנודתיות ופגע בתשואה. (תיק 1 - 20% זהב, תיק 2 - 10% זהב, תיק 3 - ללא זהב).
אבל זאת לא תקופה מספיק ארוכה כדי לבדוק ואכן קיבלתי את ההחלטה על סמך ההסברים התיאורתיים של מומחים בלבד o_o

כל הכבוד!
עבודה מרשימה וצעד מעולה!
תודה! אתם ממש נחמדים :)

לי אישית מציק בעין שהכל ניירות ישראלים (שגורר חוזים סינטטיים, ושהכל בשקלים), אבל במידה מסוימת זו תפיסת עולם ואין נכון/לא נכון.
אני מבינה אבל שוב - אני עושה זאת בגלל הפשטות. החוזים הסינטטים פחות מציקים לי (אני יכולה לחיות עם הסיכון הזה), ומעניין השקלים קיבלתי את הרושם שאין מפלט טוב, רק להמיר את סיכון המט"ח לסיכון מט"ח אחר או לשלם עלויות גבוהות על הגנה מסובכת משינויים במט"ח. אז שיהיה כבר :/

לא ציינת דמי ניהול, והאם חקרתם על זה (עניין משמעותי)
כן, כמובן, בהחלט! אם אתה מתכוון מבחינת בית השקעות/בנק - אז כבר פתחתי תיק באקסלנס שקיבלתי מהם את ההצעה הטובה ביותר (20 שח בחודש מתקזז מול עמלות, 0.07% מכירה וקנייה מחקות ואג"ח וכו'). לגבי דמי הניהול של הניירות עצמם - סנופי יהיה בין 0-0.2%, על אג"ח ישיר אין דמי ניהול ועל הזהב דמי הניהול הם גבוהים כמו שחתול בלילה ציין:
איזה? אני לא רואה קרן כזו. אבל גם אם יש, אני מניח שדמי ניהול יהיו לפחות 1% מה שכמעט מבטיח הפסד בטווח הארוך.
ואוווו עכשיו אני רואה באמת שכל הקרנות נסגרו ונשארה רק מיטב זהב עם 2.5 דמי ניהול! זה המון.
בעיקרון אינני מצפה לתשואה מהפלח של הזהב בתיק. הוא, כאמור, נמצא שם עבור האיזון. את הרווח אני מצפה לראות בפלח המנייתי של התיק. אבל 2.5 זה באמת המון והנקודות שעלו פה גורמות לי לשקול את העניין מחדש...

רק שימו לב שאולי תרצו לשנות את האלוקציה בפרישה. יש כמה שרשורים בפורום על זה.
מעניין! לא הייתי מודעת. אחפש על זה.

שוב המון תודה לכולם! אכתוב עוד עוד מעט, תינוקי התעורר בינתיים :)
 
מה אתם מתכננים לעשות לאחר הפרישה (לא מבחינה פיננסית, מבחינת ניהול החיים, הזמן, פעילויות וכ'ו)?
להיות עם הילד(ים) שלנו, להינות מהחיים, להאט את הקצב, להתרכז בדברים הפשוטים בחיים, לבלות המון בחיק הטבע, לעסוק בתחביבים (בעלי - לתכנת, לצייר, לנגן בגיטרה. אני - ללמוד שפות, לקרוא ספרים, לעשות אולי תואר שני חסר תועלת). בקיצור כל מה ש"הייתי עושה אם היה לי יותר זמן".

(כתבתי תשובה גם לכל הדברים הענייניים בהם עסקיננו אך היא עדיין מחכה לאישור לפרסום)
 
להלן התקלות:
1. את אומרת שמניות בינלאומיות היסטורית נתנו תשואה נמוכה יותר, זה לא נכון. אני מניח שאת הסתכלת רק ב-portfolio visualizer? כי תשימי לב שהנתונים שם עבור מניות בינלאומיות בעלי היסטוריה דיי קצרה. היסטורית ההתנהגות היא ציקלית, וכרגע אנחנו בזמנים שארה"ב נותנת תשואה עודפת.
ממליץ לקרוא https://www.vanguard.com/pdf/ISGGEB.pdf (אפשר לעשות ctrl+f Figure 6 כדי להגיע לחלק הסקסי)

2. קרנות מחקות ישראליות או זרות זה אכן עיניין קטן יותר לפי דעתי בתמונה הגדולה, קטן אבל לא זניח. לדעתי משתלם לעשות את המאמץ הקטן הנוסף (שאולי נשמע כמו מאמץ אבל באמת שהוא לא). תחת בית השקעות ישראלי אין התעסקות במס. אם הקושי נובע מכך שאת לא יודעת מה להחליט מרוב אפשרויות אז אגיד שלפי דעתי קרנות איריות זה בדיוק כמו הישראליות אבל יותר טוב. כשמתחילים להשוות לאמריקאיות אז כבר באמת הרבה יותר מסובך להגיד מה יותר טוב כי יש הרבה הבדלים שקשה לכמת, אבל בין איריות לישראליות אני חושב שזה מובהק. כמובן שאני רק אומר את דעתי, לא מייעץ לך מה לעשות. תעשי מה שאת מרגישה איתו בנוח.
* המקרה היחיד שאני מעלה על דעתי שבו עדיף קרנות ישראליות זה עבור משקיע עם סכומים מאוד קטנים שעמלות המט"ח והרכישה באירופה גדולות ביחס לסכום ההשקעה שלו

3. טוב זאת לא התקלה: מסכים לחלוטין שלא צריך לגדר. דרך פשוטה לחשוב על זה: כשקונים מניות קונים בעלות על חברה. אין לזה שום קשר למט"ח. הסיבה שאני קונה מניות היא שאני חושב שלאורך זמן חברות יהיו שוות יותר, לכן אני רוצה חלק בהן. זאת לוגיקה הכי ישירה ופשוטה שיש. לעומת זאת בין להאמין שערך של חברות יגדל לבין לרצות שהוא יגדל במטבע X באותו קצב שהוא גדל במטבע Y אין שום קשר.
קחי לדוגמה חברה שנסחרת גם כאן וגם שם: טבע. אם אני אקנה בשקלים אחזיק שנה ואמכור, או אמיר לדולרים, אקנה בדולרים, אמכור בדולרים, ואעביר חזרה לשקלים אני אשאר בדיוק עם אותו הסכום (עד כדי עמלות). לעומת זאת אם אני אקנה כלי מוזר שמגדר לי את המחיר של טבע בדולרים לשקלים אני אקבל כבר משהו אחר לגמרי שקשור לשערי מטבע וריביות בנקים - קל לראות שזה פשוט דבר מוזר ולא טבעי לעשות.

4. אג"ח: הנתונים ההיסטוריים שעליהם את מסתכלת הם מזמנים שריבית הFED הייתה גבוהה הרבה יותר מהיום. הדברים היפים שאג"ח עשה עד היום פשוט לא ימשיכו. אני קונה מניות משום שאין לי שמץ של מושג מה תהיה התשואה שלהן ואני מקווה שהיא תהיה גבוהה. אם לעומת זאת אלוהים היה מגלה לי על חברה כלשהי שמהיום והלאה היא תעשה תשואה של 2% לא הייתי נוגע בה.
אני לא אומר שזה לא לגיטימי לקנות אג"ח, מה שאני כן אומר זה שלגטימי לקנות אג"ח רק אם מרוצים מהקופון.

ההבדל המהותי בין ישיר לקרן מחקה זה שבקרן מחקה את תמיד שומרת על אותו מח"מ וסיכון, לעומת זאת באחזקה ישירה הסיכון יורד ויורד עד הפקיעה. האם בעוד 5 שנים את מעוניינת באג"ח בינוני? כי זה בדיוק מה שאת עושה אם את קונה היום ישירות אג"ח ארוך. אם גם בעוד 5 שנים את רוצה אג"ח ארוך את חייבת למכור ולקנות חדש כל מספר שנים (או פשוט להחזיק קרן אג"ח ארוך, שזה מה שהיא עושה)
 
היסטורית ההתנהגות היא ציקלית, וכרגע אנחנו בזמנים שארה"ב נותנת תשואה עודפת.
היי מוריארטי, קודם כל תודה על תשובתך המושקעת :)
מעיון בלינק ששלחת ובגרף מס' 6 - נכון, ההתנהגות היא ציקלית ואני רואה שבאופן גס כל מחזור כזה לוקח 4-9 שנים ולכן נשאלת השאלה מה נתן תשואה עודפת לטווח ארוך לאורך כל התקופה הזאת של המחזורים.
ב-portfolio visualizer אתה יכול לראות נתונים מ-1986 באופן הזה שאני לא בטוחה אילו מדדים בדיוק הוא לוקח בחשבון אבל למרות שהיו מאז כבר כמה מחזורים כאלה ניכר שארהב היסטורית נותנת תשואה הרבה יותר גבוהה (תיק 1 - רק ארהב, תיק 2 - חצי ארהב חצי שאר העולם, תיק 3 - רק שאר העולם) לטווח ארוך. נכון, גם מ-86 זה לא אידיאלי אולי אבל זה כבר סביר...
וכן, לא מצאתי ממש etf מחקה msci world שיש עליו נתונים כל כך אחורה.

לדעתי משתלם לעשות את המאמץ הקטן הנוסף
מממ.. למה זה משתלם בעצם? פתאום אני לא בטוחה. אם אני קונה s&p 500 עם דמי ניהול 0 (MTF מחקה S&P 500) וקונה אג"ח ישירות ללא דמי ניהול אז מה יחסכו לי הקרנות האיריות? אולי בזהב כן אם אני עדיין מחליטה לקנות זהב כי אין אלטרנטיבה ישראלית טובה..

אם לעומת זאת אלוהים היה מגלה לי על חברה כלשהי שמהיום והלאה היא תעשה תשואה של 2% לא הייתי נוגע בה.
אני לא אומר שזה לא לגיטימי לקנות אג"ח, מה שאני כן אומר זה שלגטימי לקנות אג"ח רק אם מרוצים מהקופון.
גם אני חשבתי ככה בהתחלה וכמעט ירדתי מעניין האג"ח בכלל בגלל זה אבל אחכ הבנתי שהמטרה של האג"ח היא לא לשאת תשואה. אני לא קונה אותו לא בשביל הקופון ולא בשביל התשואה אלא בשביל לאזן את התיק. אני שמה 60% במניות ארה"ב שזה אפיק עם המון סיכון ותנודתיות ואג"ח אמור לרכך יותר את הנפילות בו.
אתה יכול לראות פה ש100% מניות לעומת 60/40 לטובת מניות הניבו כמעט את אותה תשואה היסטורית אבל האפיק עם האג"ח היה עם סטיית תקן הרבה יותר נמוכה וב-2008, למשל, התיק קרס רק ב-27% לעומת 51% בתיק שהוא 100% מניות.
ולכן גם החלטתי לקנות אג"ח לטווח הכי ארוך שאפשרי למרות שאני יודעת שהוא הכי מסוכן וזה די הפסד מובטח כי במוקדם או במאוחר יעלו את הריבית והמחיר שלו יצנח אבל הוא יספק לי את הריפוד הטוב יותר כשיגיע עוד 2008. המטרה של התיק הזה הוא לא לשאת כמה שיותר תשואה. אני מנסה למצוא איזון בין תשואה לסולידיות. לקח לי זמן להבין את זה.

בקרן מחקה את תמיד שומרת על אותו מח"מ
זהו וזה מושלם רעיונית אבל המח"מ הכי גדול שיש היום לקרן זה 5+ וזה נראה לא מספיק לי.
אז אני כנראהההה כן אקנה ואגלגל את האג"ח כל שנתיים-שלוש כזה. אכן לא אידיאלי (בעיקר כי לא בא לי לנעול הפסדים אם הריבית במשק תעלה) ואני עוד לא 100% סגורה על זה.

תודה שוב על תגובתך :)
 
אם אני קונה s&p 500 עם דמי ניהול 0 (MTF מחקה S&P 500) וקונה אג"ח ישירות ללא דמי ניהול אז מה יחסכו לי הקרנות האיריות?
בשני המקרים הקרנות הן צוברות, קרנות איריות משלמות על הצבירה שלהן רק 15% מס על הדיבידנדים בעוד והישראליות משלמות 25%
מצד שני מיסוי רווחי הון בעת מכירה על קרנות איריות היא נומינלית, ועל הישראליות ריאלית. לטווח הארוך האיריות מנצחות (באופן כללי עדיף לשלם מס אחר כך מאשר עכשיו)

אפשרות אחרת היא לקנות אירית מחלקת ולשלם 25% מס על הדיבידנדים ולהשקיע אותם בחזרה, כך בעת המכירה את נמנעת ממס כפול (את לא משלמת על רווחי הון על דיבידנדים שנצברים לקרן)

כמובן גם שדמי הניהול שלך לא ישארו 0, הן יעלו באיזשהו שלב ואת לא יודעת לכמה, כמעט בטוח שיהיו יותר גבוהים מקרן אירית

האפיק עם האג"ח היה עם סטיית תקן הרבה יותר נמוכה וב-2008, למשל, התיק קרס רק ב-27% לעומת 51% בתיק שהוא 100% מניות.
כי הייתה ריבית להוריד. אם יהיה עוד 2008 זה פשוט לא יקרה. במשברון האחרון של אוקטובר גם אג"ח ארוך ירד
לקנות אג"ח לטווח הכי ארוך שאפשרי למרות שאני יודעת שהוא הכי מסוכן וזה די הפסד מובטח כי במוקדם או במאוחר יעלו את הריבית והמחיר שלו יצנח
אם לתפיסתך זה הפסד מובטח אז למה אג"ח ארוך ולא פשוט מזומן? או למה לא אג"ח בינוני שפחות יושפע מעליות ריבית?
את נורא חוששת מ2008 במניות שלך, אבל מצד שני אין לך בעיה עם נפילה באותו סדר גודל באג"ח שלך. זה באמת משנה איזה חלק מהתיק מתרסק?

תנסי לשנות את שנת ההתחלה של הbacktesting שלך ל2009. כעת תראי שפער התשואה הוא עצום. את תולה יותר מדי משמעות בבדיקות לאחור, מה שחשוב להבין את הסיבות לאיך שזה התנהג ולחשוב האם זה ימשיך להתנהג ככה בעתיד.

את לא באמת מצאת כאן איזון בין תשואה לסולידיות, מצאת תיק שמורכב שני רכיבים מסוכנים שיש ביניהם קורלציה שלילית מצד אחד, ומצד שני הרבה upside לאחד מהם (שיותר לא קיים). אם המטרה שלך היא להוסיף לתיק יותר וודאות אז אג"ח ארוך הוא לא הפתרון. אף בן אדם לא יגיד על תיק 60% מניות 40% אג"ח ארוך שהוא סולידי
 
בעוד והישראליות משלמות 25%
יותר בכיוון ה 30%...
אפשרות אחרת היא לקנות אירית מחלקת ולשלם 25% מס על הדיבידנדים
יותר לכיוון ה 40% (לייתר דיוק 36.24%)
15% מנוכים מהקרן ע"י הדוד סם, עבור החברות הדיבידנד שהחברות האמריקריאיות משלמות, ובנוסף אתה משלם בארץ 25% על הדיבידנד שהחברה האירית (הקרן) משלמת לך.
 
המטרה של האג"ח היא לא לשאת תשואה. אני לא קונה אותו לא בשביל הקופון ולא בשביל התשואה אלא בשביל לאזן את התיק
יכול לראות פה ש100% מניות לעומת 60/40 לטובת מניות הניבו כמעט את אותה תשואה היסטורית
את מנסה לבסס את המשפט הראשון באמצעות השני, אבל יש פה טעות: את בודקת 40% אג"ח ארוך משנת 1978. אבל ב-1978 אג"ח אמריקאי ארוך נתן הרבה מאוד תשואה. אין לי מספרים של אג"ח ארוך, אבל אג"ח ל-10 שנים (שנותן פחות מארוך), אאל"ט, נתן אז כ-8%, ועלה אף לקרוב ל-15%. כך שהתשואה שאת רואה לא נבעה (רק) מהפחתת תנודתיות/איזון, אלא מריבית גבוהה.
לא בא לי לנעול הפסדים
מעבר לזה שזה מושג שלטעמי אין בו ממש, הוא לא ממש רלוונטי לגלגול אג"ח. באופן כמעט גורף, אם יקרה משהו ש"יחזיר" (עוד מושג ריק) לך את ההפסד, הוא יקרה לפחות באותה מידה (וכנראה יותר מכך) באג"ח החדש שתקני.
מיסוי רווחי הון בעת מכירה על קרנות איריות היא נומינלית, ועל הישראליות ריאלית. לטווח הארוך האיריות מנצחות
בטוח? בשונה מהחישוב מול אמריקאיות, כאן זה תלוי באינפלציה. בהשקעה לטווח ארוך זה יכול להיות משמעותי, לא?
יותר בכיוון ה 30%...

יותר לכיוון ה 40% (לייתר דיוק 36.24%)
15% מנוכים מהקרן ע"י הדוד סם, עבור החברות הדיבידנד שהחברות האמריקריאיות משלמות, ובנוסף אתה משלם בארץ 25% על הדיבידנד שהחברה האירית (הקרן) משלמת לך.
נראה לי כדאי לציין שהחישובים האלו נכונים לקרנות מניתיות. אני די בטוח שבאג"ח זה אחרת, ובטח בקרנות על זהב. באלו כנראה שהיתרון לאיריות משמעותי הרבה יותר.
 
1. את אומרת שמניות בינלאומיות היסטורית נתנו תשואה נמוכה יותר, זה לא נכון. אני מניח שאת הסתכלת רק ב-portfolio visualizer? כי תשימי לב שהנתונים שם עבור מניות בינלאומיות בעלי היסטוריה דיי קצרה. היסטורית ההתנהגות היא ציקלית, וכרגע אנחנו בזמנים שארה"ב נותנת תשואה עודפת.
ממליץ לקרוא https://www.vanguard.com/pdf/ISGGEB.pdf (אפשר לעשות ctrl+f Figure 6 כדי להגיע לחלק הסקסי)

בלת"ק:
כמה בעיות בבעיה שמצאת:
1. מדובר רק על 40 שנה אחורה. יש לנו נתונים על השוק האמריקאי 120 שנה.
2. מדובר על תשואה ל12 חודשים אחרונים. אלא אם פות"ש מכוונת להשקעה של שנה - זה לא רלוונטי לשום דבר.

השקעה במניות בינלאומיות משולה מבחינתי להימור. אין שום מידע לתמוך בהן או להוריד אותן. שיהיה בהצלחה.

)באופן כללי עדיף לשלם מס אחר כך מאשר עכשיו)
ברור! רק חבל שאי אפשר באמת להשיג את זה.
שכחת את מס דמי ניהול שאתה משלם לאורך כל הדרך כאחוזים מהתיק התופח שלך. לא יודע מה נקודת האיזון - אבל לא העלית את זה כאפשרות.

לפעמים עדיף לקחת עוד כמה שניות ולחשוב לפני שמגיבים בסמכותיות לאדם שמחזיק מהדעה שלנו.
יש הרבה אחריות.
 
נערך לאחרונה ב:
בטוח? בשונה מהחישוב מול אמריקאיות, כאן זה תלוי באינפלציה. בהשקעה לטווח ארוך זה יכול להיות משמעותי, לא?
אני מסתמך על הסימולציה שנעשת כאן
https://www.hasolidit.com/kehila/th...זרה-המתמטיקה-של-המיסוי.1043/page-3#post-16403
השקעה במניות בינלאומיות משולה מבחינתי להימור. אין שום מידע לתמוך בהן או להוריד אותן.
https://en.wikipedia.org/wiki/Efficient-market_hypothesis
שכחת את מס דמי ניהול שאתה משלם
הזכרתי אותם בצורה מפורשת
מגיבים בסמכותיות לאדם
אני רק נותן את 2 הסנט שלי ומקפיד לעשות את זה בפומבי כדי שאנשים יוכלו לתפוס אותי בטעויות, כמו למשל מה שאמרתי על קרנות איריות מחלקות. אני לא מתיימר להיות בעל סמכות, אם יצרתי כזה רושם אז הוא מוטעה.

המטרה שלי היא לא לשכנע בכלום אלא לעזור לפות"ש להיות מגובשת ולדעת להסביר את ההחלטות שלה
 
בהשקעה לטווח כל כך קצר שווי מהמניות יכול להיחתך בכחצי.
מה תעשו במקרה הזה? תמתינו עם הפרישה או שבמצב הזה יהיה לכם מספיק למשיכה של 3% שנתי?
 
תנסי לשנות את שנת ההתחלה של הbacktesting שלך ל2009. כעת תראי שפער התשואה הוא עצום. את תולה יותר מדי משמעות בבדיקות לאחור, מה שחשוב להבין את הסיבות לאיך שזה התנהג ולחשוב האם זה ימשיך להתנהג ככה בעתיד.
מוריארטי, אתה מעלה נקודות מאוד מעניינות שאכן גורמות לי לשקול מחדש ולהבין שאני צריכה בכל זאת להתעמק עוד קצת.
אכן, אני מודה שאני לא באמת מבינה למה יש כביכול אנטיקורלציה בין מניות לאג"ח ואם זה, כמו שאתה אומר, כי מורידים את הריבית בעת קריסה בשוק המניות ונכון לעכשיו אין ריבית להוריד אז אתה בהחלט צודק. אתעניין בזה עוד קצת.

אם המטרה שלך היא להוסיף לתיק יותר וודאות אז אג"ח ארוך הוא לא הפתרון
אז מה כן יכול להיות פתרון לדעתך? אג"ח עם מחמ נמון יותר? זהב? נדל"ן?

כך שהתשואה שאת רואה לא נבעה (רק) מהפחתת תנודתיות/איזון, אלא מריבית גבוהה.
מעניין. אני צריכה להבין בזה עוד קצת אחרי הכל :( אוף, לא עובדת לי אסטרטגיית העצלנית :)

הוא יקרה לפחות באותה מידה (וכנראה יותר מכך) באג"ח החדש שתקני.
זה לא מה שאני הבנתי. תקנו אותי אם אני טועה אבל כשיש עליה בריבית הסיבה שמחיר האג"ח יורד זה כי עתה יונפק אג"ח חדש בריבית גבוהה יותר אז הישן עם הקופון הנמוך לא שווה כבר הרבה.

לפעמים עדיף לקחת עוד כמה שניות ולחשוב לפני שמגיבים בסמכותיות לאדם שמחזיק מהדעה שלנו.
יש הרבה אחריות.
הכל בסדר, אנחנו פה בפורום חובבנים ומילותיו של אף אחד לא נלקחות כתורה מסיני. רק מחליפים רשמים ורוצים לעזור :)
מה גם שלמומחה הכי גדול מותר לא להיות בטוח ולטעות לפעמים. בסוף האחריות על ההחלטות היא שלי.
 
נראה לי כדאי לציין שהחישובים האלו נכונים לקרנות מניתיות. אני די בטוח שבאג"ח זה אחרת, ובטח בקרנות על זהב. באלו כנראה שהיתרון לאיריות משמעותי הרבה יותר.
אני חושב שבכל מקרה החוזקה של האיריות היא בקרנות צוברות. במחלקות יש בהרבה מקרים מיסוי כפול.
נכון שבזהב אין דיבידנדים ובאגח לרוב אין מיסוי במקור על הריבית, ולכן בהם זה פחות משנה. אבל אז גם אין יתרון לאיריות מחלקות מול האמריקאיות.
 
תקנו אותי אם אני טועה אבל כשיש עליה בריבית הסיבה שמחיר האג"ח יורד זה כי עתה יונפק אג"ח חדש בריבית גבוהה יותר אז הישן עם הקופון הנמוך לא שווה כבר הרבה.
נכון, אבל מצד שני על החדש תקבלי יותר ריבית.
בסופו של דבר זה כנראה די מתאזן לטווח ארוך
 
לימוד תיאורטי יש לנו היום, כרגיל. שיהיה ממש בהצלחה.

את לא באמת מצאת כאן איזון בין תשואה לסולידיות, מצאת תיק שמורכב שני רכיבים מסוכנים שיש ביניהם קורלציה שלילית מצד אחד, ומצד שני הרבה upside לאחד מהם (שיותר לא קיים). אם המטרה שלך היא להוסיף לתיק יותר וודאות אז אג"ח ארוך הוא לא הפתרון. אף בן אדם לא יגיד על תיק 60% מניות 40% אג"ח ארוך שהוא סולידי

בתיק סולידי אתה ניזון מהתנודתיות בשביל איזון. זו בדיוק המטרה. ובגלל זה התיק הקלאסי של השקעה מחקת מדד - הוא מניות ואג"ח ממשלתי ארוך! אנא הסתכל ובדוק.
 
אני מסתמך על הסימולציה שנעשת כאן
תודה על הקישור. קראתי שם הלאה והתמונה מאוד לא ברורה, בפרט בהשקעה במניות ארה"ב. אני נטיתי להשתכנע שם שבמקרה זה האיריות מפסידות לישראליות גם בטווח הארוך בגלל מיסוי ריאלי.
אבל אני בכל זאת נוטה לחזור בי מסיבה אחרת: היומעדויות פה בפורום (כולל מישהו שהעלה צילום של הפירוט מהבנק) שגם קרנות ישראליות, אם הן מושקעות בנכסים צמודים ל/ נקובים במט"ח (בקיצור, מניות זרות), ממוסות בצמוד לשער המט"ח ולא למדד, כלומר ממוסות נומינלית בדיוק כמו קרנות זרות. בהנחה זו, הישראליות מפסידות לאיריות בגדול, וכמובן לאמריקאיות.
אז מה כן יכול להיות פתרון לדעתך? אג"ח עם מחמ נמון יותר? זהב? נדל"ן?
אם המטרה שלך היא נכס פחות תנודתי, שלא יתן הרבה תשואה (אם בכלל) אבל יהיה די יציב וזמין לאיזורים, אז אג"ח קצר יותר מתאים יותר. אג"ח כללי גם נשמע לי כמו פשרה סבירה. זהב זו שאלה מעניינת- קשה לקרוא לו יציב ביחס לשערי המטבע, וכנראה גם למדדי מחירים. מצד שני יש כאלו שימדדו יציבות ביחס לזהב, ואז הזהב בהכרח יציב. בעיניי זה עלול להחטיא את המטרה שלך, אבל זו שאלה פוליטית. נדל"ן, בלי קשר לשאלת היציבות שלו, לא יכול לשמש לאיזון התיק (אלא אפ התכוונת למניות נדל"ן/ריט, אבל זה לא נכס יציב). מזומן הוא גם נכס יציב למדי ויכול לשמש לאיזון. הוא פגיע לאינפלציה, כמובן, אבל בטווח הארוך דווקא המניות יאזנו את האינפלציה אז זו גם יכולה להיות אופציה. גם בכזה מקרה, כדאי לבחור את המטבע המתאים.
זה לא מה שאני הבנתי. תקנו אותי אם אני טועה אבל כשיש עליה בריבית הסיבה שמחיר האג"ח יורד זה כי עתה יונפק אג"ח חדש בריבית גבוהה יותר אז הישן עם הקופון הנמוך לא שווה כבר הרבה
אבל את דיברת על החשש מלנעול הפסדים, כלומר שאחרי שתמכרי בהפסד, הנכס שמכרת יתאושש אבל לא תהני מההתאוששות כי מכרת אותו. כלומר, ה"חשש" שלך הוא לא ירידה של האג"ח אלא עליה שלו. על זה עניתי שמה שיעלה את האג"ח שמכרת, ככל הנראה יעלה גם את האג"ח שקנית במקומו (ואפילו יותר, בגלל המח"מ).
אני חושב שבכל מקרה החוזקה של האיריות היא בקרנות צוברות. במחלקות יש בהרבה מקרים מיסוי כפול.
נכון שבזהב אין דיבידנדים ובאגח לרוב אין מיסוי במקור על הריבית, ולכן בהם זה פחות משנה. אבל אז גם אין יתרון לאיריות מחלקות מול האמריקאיות.
מסכים לגמרי, הטענה שלי היתה הפוכה, שבקרנות על אג"ח היתרון של האיריות הצוברות גדול יותר מאשר באמריקאיות (לפחות ביחס לתוחלת התשואה). בזהב זה בכלל לא משנה (עד כדי דמי ניהול).
 
גם קרנות ישראליות, אם הן מושקעות בנכסים צמודים ל/ נקובים במט"ח (בקיצור, מניות זרות), ממוסות בצמוד לשער המט"ח ולא למדד, כלומר ממוסות נומינלית בדיוק כמו קרנות זרות.
מברור שלי מול שני בנקים, זה לא נכון.
קרן ישראלית ממוסה ריאלית ביחס למדד המחירים לצרכן, אלא אם כן כתוב מפורשות בהגדרת הקרן "יחידות הקרן נקובות בדולר" (או במטבע זר אחר).
עבור רוב הקרנות המחקות זה לא מתקיים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס האומנם - "במקרה חירום, תיק ההשקעות שלך יהיה הדבר האחרון שיעניין אותך" אוף טופיק 40
דר אהבהמוזרה תיק ההשקעות (ההיפותטי) הראשון שלי שוק ההון 14
P הסתמכות על השקעה במדדים - לבנות על תיק ההשקעות לעתיד. פוסטים מאיכות נמוכה 5
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
B תיק ההשקעות שלי, או: איפה טעיתי שוק ההון 7
A [סקר] איפה נמצא תיק ההשקעות הממוסה שלכם? שוק ההון 34
ס תיק ההשקעות של סרגיי הלוי שוק ההון 8
ר התלבטות מה לעשות עם תיק ההשקעות שלי בהיבט הון עצמי לקניית דירה להשקעה שוק ההון 2
י תושב חוץ - חייב לסגור את תיק ההשקעות בפועלים - ניוד לברוקר שוק ההון 21
R ייעול תיק ההשקעות שוק ההון 7
Z האם נישום יכול לבחור שנה אחת לדרוש הוצאות על תיק ההשקעות ואז לשלם 30% מס על רווח הון ושנה הבאה לא לדרוש מיסים 0
י תיק ההשקעות שלי שוק ההון 18
Michel קופת גמל ישנה + תיק השקעות לאדם מבוגר. איך לנהל את ההשקעות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
C אם הייתם מהגרים למדינה עם 0% מס רווחי הון האם הייתם משנים את תמהיל ואופי תיק ההשקעות שלכם? מיסים 8
A במה להשקיע את החלק הסולידי של תיק ההשקעות? שוק ההון 10
I תיק ההשקעות המורכב שלי שוק ההון 7
בייניש עברה שנה מאז פתיחת תיק ההשקעות שלי, איפה והאם אני יכול לייעל? שוק ההון 5
ס רכישת דירה למגורים ומכירת תיק ההשקעות נדל"ן 10
B שאלות על גיוון תיק ההשקעות שוק ההון 0
S צומת דרכים עם תיק ההשקעות - אשמח לעזרה שוק ההון 0
T דרכים להזין את תיק ההשקעות שוק ההון 18
G חוות דעת תיק ההשקעות הראשון שלי שוק ההון 2
T האם תיק ההשקעות (+רווחים,ריבית דריבית) צמוד למדד המחירים לצרכן? שוק ההון 2
Gambit אז… איך אתם עוקבים אחרי תיק ההשקעות שלכם? שוק ההון 32
יבגני_ל שאלת היתכנות מימון משכנתא אגרסיבי תוך העמדת תיק ההשקעות בשוק ההון כביטחונות נדל"ן 6
ת שיקולים בהשקעה במדד ממונף במסגרת תיק ההשקעות שוק ההון 6
ח שאלה בסיסית על תיק ההשקעות פוסטים מאיכות נמוכה 4
Y תיק ההשקעות הראשון שלי שוק ההון 10
RICOnERT מה עושים עם תיק ההשקעות הסולידי אחרי המוות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
O ויזואליזציה של תיק ההשקעות שוק ההון 1
E תיק ההשקעות שלי(העתידי) שוק ההון 5
O תיק ההשקעות גדל ואיתו מחשבה על שינוי שוק ההון 11
E השפעת מט"ח על תיק ההשקעות שוק ההון 1
M תיק ההשקעות שלי שוק ההון 3
מרק סרפדים ריוויזיה על תיק ההשקעות שוק ההון 0
Y תיק ההשקעות של משקיע בתחילת דרכו - אשמח לכל ביקורת שהיא! שוק ההון 12
ס יתרונות חסרונות בלקיחת משכנתא אם תיק ההשקעות שלי לא 100% מניות נדל"ן 6
D ניהול כלל תיק ההשקעות בקרן השתלמות שוק ההון 1
D מבקש לקבל חו"ד בבניית תיק ההשקעות והפנסיה שלי (מעט מורכב) שוק ההון 10
ג דעתכם על תיק ההשקעות שוק ההון 2
S פיזור סיכונים - האם יש טעם לפזר את תיק ההשקעות בבתי השקעות שונים? שוק ההון 4
T תיק ההשקעות הראשון שלי- שינוי קטן לשנה החדשה :) שוק ההון 11
השועל תיק ההשקעות שלי | פידבקים, ומה לעשות בעתיד? שוק ההון 13
השועל תיק ההשקעות שלי | אשמח לפידבק ולהמלצות בהמשך נדל"ן 1
ס תיק ההשקעות שלי שוק ההון 108
ס מהו תיק ההשקעות האחד + השקעה בקרקע שוק ההון 2
י התלבטות ביישום תיק ההשקעות שלי לעצמאות כלכלית שוק ההון 21
A דירה להשקעה כחלק הדפנסיבי של תיק ההשקעות שוק ההון 42
O האם/איך לעזור לקרוב מבוגר עם תיק ההשקעות שוק ההון 14
Yuval328 תיק ההשקעות הראשון שלי שוק ההון 60

נושאים דומים

Back
למעלה