• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלת היתכנות מימון משכנתא אגרסיבי תוך העמדת תיק ההשקעות בשוק ההון כביטחונות

  • פותח הנושא פותח הנושא יבגני_ל
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

יבגני_ל

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/12/16
הודעות
718
דירוג
406
היי,
יש פרויקט דירות מסוים בתל אביב שמצא חן בעיניי. בעיקר בגלל קירבתו לפארק דרום.
אני מעוניין לשקול קניית דירה חדשה מהקבלן או מיד ראשונה בפרויקט למטרת מגורים, והייתי רוצה לשמוע על היתכנות רעיון המימון שלי.

ללא דירות בבעלותי.
עלות הנכס הרצוי כ 2.4 מיליון ש"ח.
משכורת חודשית של כ 12 אלף שח נטו.

הנכסים שבבעלותי:
הון מושקע בשוק ההון כ 1.45 מיליון שח. (חלקו יהיה חייב במס).
כ 435 אלף שח בפנסיה, כאשר את רכיב הפיצוים לא משכתי עד כה (אם זה משנה לבנק).
כמו כן, ישנה דירה בשווי של כ 600 אלף שח שמיועדת לירושה לנכדים. חלקי בדירה הוא שליש. הסב בן 83 בבית אבות. שיזכה לחיים ארוכים.

העדפות המימון שלי:
מעדיף לקחת מימון של 75% ואת השאר לממן באופן חודשי על ידי שוק ההון והמשכורת.
יכול להביא את הורי כערבים במידת הצורך. שניהם עובדים ומעל גיל 60 (מנהלים שני משקי בית נפרדים).

מה הסבירות לקבלת משכנתא במצב כזה?
כמו כן, הבנתי שעל מנת לקבל הצעות למשכנתאות, אהיה חייב לבוא עם חוזה רכישה. זה נכון?

אני מתחיל לחשוב שאולי כדאי לי לחסוך עוד לפחות שנתיים, כי המקדמה תפגע לי משמעותית בתיק ההשקעות בשוק ההון.
בכל זאת, הייתי רוצה לקבל את דעתם של המבינים על מנת שלא אסתובב עם רעיונות שאולי לא נכונים.

תודה.
יבגני
 
נערך לאחרונה ב:
מעדיף לקחת מימון של 25% ואת השאר לממן באופן חודשי על ידי שוק ההון והמשכורת.
מה זאת אומרת? אם אתה לוקח מימון של 25% אז אתה צריך להביא 75% מזומן, אין פה מה לממן, זה ההון העצמי שלך.
 
מה זאת אומרת? אם אתה לוקח מימון של 25% אז אתה צריך להביא 75% מזומן, אין פה מה לממן, זה ההון העצמי שלך.
סליחה, התבלבלתי. התכוונתי ל 75% מימון. אני אתקן גם בהודעה הפותחת.
 
סליחה, התבלבלתי. התכוונתי ל 75% מימון. אני אתקן גם בהודעה הפותחת.
בהנחה ולהורים יש הכנסות מספקות אתה תקבל רק קח בחשבון אין היום ערבים, יש לווה נוסף כלומר הם יצטרכו בפועל לשלם חלק מהמשכנתא ישירות לבנק.
כמו כן, הבנתי שעל מנת לקבל הצעות למשכנתאות, אהיה חייב לבוא עם חוזה רכישה. זה נכון?
לא, ניתן לקבל אישור עקרוני גם לפני.
 
בהנחה ולהורים יש הכנסות מספקות אתה תקבל רק קח בחשבון אין היום ערבים, יש לווה נוסף כלומר הם יצטרכו בפועל לשלם חלק מהמשכנתא ישירות לבנק.
וללא לווים נוספים אתה מניח שלא יתנו?
האם קיים אחוז החזר ממשכורת שיהיה מקובל על הבנקים ללא לווים נוספים?
מניח שלתיק ההשקעות יש גם משקל בשיקול דעתם. כמו שתיק ההשקעות הוא לא "ברזל" ככה גם היא המשכורת. בנאדם יכול לאבד מקום עבודה ולהתקשות למצוא.
מניח שהלווים הנוספים זו דרישה גורפת למי שרוצה להלוות 75% ואין לו נכסים מוצקים.
לא, ניתן לקבל אישור עקרוני גם לפני.
תודה
 
וללא לווים נוספים אתה מניח שלא יתנו?
אני לא מניח, אני יודע שלא יתנו.
בגדול אתה מוגבל לעד 33% החזר חודשי מהנטו שלך, במקרים מסוימים אפשר גם 40% בבנקאים מסוימים, לחשב כמה זה יוצא בדיוק זה קל.
מניח שלתיק ההשקעות יש גם משקל בשיקול דעתם.
אין.
מניח שהלווים הנוספים זו דרישה גורפת למי שרוצה להלוות 75% ואין לו נכסים מוצקים.
זה לא. לבנק לא אכפת מהנכסים שלך, לבנק אכפת מההכנסות נטו שלך. וליתר דיוק, ההכנסות נטו החוקיות המוצהרות שלך.
אם אתה מרוויח ערימות של כסף ב"שחור" זה גם לא מעניין אותו.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א שאלת תכנון פיננסי לעתיד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
T מעבר מאכ"ע וקופת גמל לקרנות פנסיה (מקיפה + משלימה). שאלת רצף ביטוחי ומצב רפואי קיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ שאלת PFIC פוסטים מאיכות נמוכה 14
מ שאלת תם שוק ההון 4
א קופת גמל לחיסכון - שאלת מיסוי שוק ההון 7
H העברת ניירות ערך לIBKR - שאלת מיסוי שוק ההון 19
V שאלת הבנה לגבי התשלום מס בניירות ערך שוק ההון 2
ד שאלת הבנה - מחקה מדד סנופי שוק ההון 8
נ שאלת תם על מה זה מניות. שוק ההון 29
ptom גישה אלטרנטיבית להשקעה במדדים - שאלת תם שוק ההון 3
M שאלת תם: מדוע לא להתייחס לקרן השתלמות כפנסיה ולוותר על הפרשות פנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
עידו ג שאלת מוסר - מס ומכירה בשכבות אוף טופיק 39
A שאלת האזרחות בפתיחת חשבון בנק אירופאי צרכנות פיננסית 1
א שאלת מיסוי ומס ייסף ברווחי הון שוק ההון 24
J שאלת מיסוי על קניה של מניה זרה שוק ההון 5
ס שאלת פרוצדורה של מתחילה. שוק ההון 14
S שאלת מס שבח (לא מצליח למצוא תשובה) נדל"ן 10
H שאלת הבנה לגבי הקשר בין מדד המחירים לצרכן לאינפלציה צרכנות פיננסית 10
C שאלת תם בקשר לעמלות מסחר עצמאי דרך ההנחה באתר אוף טופיק 1
K שאלת משכנתא ודיור נדל"ן 9
ה שאלת הבנה על התשואה של הסנפ500 שוק ההון 50
ה שאלת הבנה במחירי נדלן נדל"ן 8
S שאלת תם\מתחיל בעניין מעקב אחר תיק\קרן השקעות שוק ההון 8
G שוהם ד' שאלת למידה שוק ההון 1
avivaviv שאלת הדיוט לגבי הראל סל NIKKEI 225 מנוטרלת מט"ח שוק ההון 5
O שאלת אגח קונצרני שוק ההון 0
T שאלת מתחיל- דיבידנד וחסכון עמלות שוק ההון 1
T שימוש בTWS דרך אקסלנס - שאלת ממשק אוף טופיק 0
ביולוג ירושלמי שאלת SPARK בסיסית מאוד - פקודת LMT ומחירי נייר ערך לפי טבלת היצע/ביקוש. שוק ההון 27
י פיצול הפקדות פנסיה וגמל -שאלת ביטוח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
H שאלת מס שבח, מס רכישה ומה שביניהם בסיטואציה מסויימת נדל"ן 3
S שאלת בירור לגבי תמהיל התיק בהגעה לפרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
D דמי ניהול בקרן כספית - שאלת הדיוט שוק ההון 3
S מה קורה כאשר קרן נסגרת? שאלת תם מתחיל פוסטים מאיכות נמוכה 8
ט שאלת קיטבג: מדוע שערי המניות נקבעים על פי היצע וביקוש? שוק ההון 9
T שאלת דירה בהנחה (מחיר למשתכן) נדל"ן 10
I שאלת מתחילים - אידנקס ישראליות בוול סטריט שוק ההון 0
deussex שאלת הסולידית בטוויטר כל שבוע "מה קניתם השבוע ?" אוף טופיק 2
H שאלת משכנתא - חישוב שליש מההכנסה בניכוי הוצאות נדל"ן 6
י למה לא להשקיע בקרן ריט, המחלקת 12% דיבידנד? מה כבר יכול להשתבש? שאלת מתחיל שוק ההון 17
D חסכון פנסיוני- שאלת בורות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G שאלת מטח עם מישהו מכיר שוק ההון 5
J שאלת מס במקרה של שנת הפסד לאחר שנת רווח מיסים 4
G שאלת השאלות של קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
D שאלת תם ניירות ערך זרים פוסטים מאיכות נמוכה 1
necrophidius שאלת RSU מיסים 16
M שאלת קיזוז מס רווח הון והפסד מניה שוק ההון 9
deussex שאלת תם - אופן העברה של סכום התחלתי לחשבון ממוסה שוק ההון 5
ע קרנות סל - שאלת הבהרה שוק ההון 12
עייף ומותש סעמק אירית או לונדונית שאלת השאלות שוק ההון 15

נושאים דומים

Back
למעלה