• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תושב חוץ - חייב לסגור את תיק ההשקעות בפועלים - ניוד לברוקר

  • פותח הנושא פותח הנושא יונתןתן
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

יונתןתן

משתמש סולידי
הצטרף ב
6/5/18
הודעות
29
דירוג
11
שלום רב,

חיפשתי בפורום ולא מצאתי תשובה מדויקת עבורי, אז פותח שרשור חדש.

התקשרו אלי מפועלים, מסתבר שאני חייב לסגור את תיק ההשקעות שיש לי אצלהם מכיוון שאני לא תושב ישראל יותר. זה הפתיע אותי.

נתנו לי שתי אפשרויות, ואני צריך להחליט תוך 45 יום:
1. למכור הכל
2. לנייד את ני״ע

לפי הבנתי, (2) עדיף לי בהרבה כי אחרת אצטרך לשלם את כל המס עכשיו.

יש לי חשבון באינטראקטיב IB, אבל לא ברור לי האם אני יכול לנייד את ני״ע מפועלים לשם.

ני״ע הרלוונטיים:
- https://www.bizportal.co.il/tradedfund/quote/generalview/1150481
- https://www.bizportal.co.il/mutualfunds/quote/generalview/5124573
- https://www.bizportal.co.il/tradedfund/quote/generalview/1147362

אני מניח שבגלל שמדובר בקרנות ישראליות אז לא ניתן להעביר אותן לאינטראקטיב.

האם אוכל לפתוח חשבון השקעות אצל ברוקר ישראלי, ואז לא אהיה חייב למכור, או שאף ברוקר לא יקבל אותי מאותה סיבה שפועלים לא רוצים יותר שיהיה לי אצלם תיק השקעות?

תודה, מקווה שמישהו יוכל לעזור לי לעשות בזה סדר.
 
אני מניח שבגלל שמדובר בקרנות ישראליות אז לא ניתן להעביר אותן לאינטראקטיב
תבדוק את זה מול אינטראקטיב. הייתי אפילו מחפש אותם במערכת המסחר ובודק אם אתה מסוגל לקנות אותם. יש באתר שלהם איפשהו רשימה של ניירות ערך ישראלים שניתן לסחור בהם.
 
אם אתה תושב חוץ אז למה שלא תסדר מולם את הרישום? מותר לתושב חוץ להחזיק בתיק השקעות בישראל . רק מניסיון, לא מייעצת.
 
אם אתה תושב חוץ אז למה שלא תסדר מולם את הרישום?
בנק הפועלים (חלאות) לא מאפשר. אפילו שמותר. ככה זה כשיש לך כח.
לכי תילחמי בגוף שפשוט מקפיא לך את החשבון. מנסיון זה לא עובד.
 
אצלהם מכיוון שאני לא תושב ישראל יותר. זה הפתיע אותי.
אתה לא היחיד.
לפי הבנתי, (2) עדיף לי בהרבה כי אחרת אצטרך לשלם את כל המס עכשיו.
נכון, אבל כדאי בלי קשר שתברר מה חבות המס שלך במקרה שהיית רוצה למכור.
האם אוכל לפתוח חשבון השקעות אצל ברוקר ישראלי,
ניתן, לפחות באקסלנס.
 
עד כמה שידוע לי ניתן להעביר תיק השקעות מפועלים לאינטראקטיב, יש מספר שרשורים על זה בפורום ואנשים שהצליחו.

בנוגע לני״ע ישראלים, עד כמה שידוע לי לכל מי שאינו תושב ישראל ישנה האופציה לסחור בהם דרך אינטרקאטיב. עליך לוודא כי תושבות החשבון שלך באינטראקטיב היא בהתאם לארץ שבה אתה מתגורר עכשיו ולא ישראל. זה קצת פרוצדורה לשנות את זה ממה שקראתי; הייתי מתחיל עכשיו.

בעקרון ובתיאוריה, זה אפשרי. תוך 45 יום? תתחיל.

לא ממליץ, לא מיעץ.
 
אני העברתי את כל התיק שלי ל IBI וחתמתי על משהו בגלל שאני תושב חוץ.
 
גם באי בי אי.
עולה עוד 200 ש"ח לשנה.
אני העברתי את כל התיק שלי ל IBI וחתמתי על משהו בגלל שאני תושב חוץ.
מעניין כי בזמנו הייתי בקשר איתם לגבי פתיחת חשבון אצלם, ואז הם אמרו שבגלל שאין לי אזרחות ישראלית (ואני תושב ישראל) לא ניתן לפתוח חשבון אצלם.

אתם רק תושבי חוץ או גם אזרחי חוץ?
 
מסתבר שאני חייב לסגור את תיק ההשקעות שיש לי אצלהם מכיוון שאני לא תושב ישראל יותר. זה הפתיע אותי.
מעניין, איך בכלל הסכימו לך לפתוח את זה?
או שאז היית תושב
 
למי שמתעניין, עשיתי סימולציה קטנה של עד כמה זה לא משתלם למכור ולקנות מחדש.

השורה התחתונה:
- עם הנחה של 5% רווחים שנתיים, לאחר 20 שנה בהינתן ריבית ד׳ריבית הרווח בניקוי מס יהיה 124%.
- במקרה שמוכרים אחרי 5 שנים, משלמים את המס, וקונים מחדש; לאחר 20 שנה הרווח בניקוי מס יהיה 118%.
- אם שמים על זה מספרים, על השקעה התחלתית של 100,000 ללא המכירה מסיימים עם 224,000 ועם המכירה-וקנייה מחדש מסיימים עם 218,000. הבדל של 6,000 ש״ח אחרי 20 שנה.
- אז המסקנה שלי היא שזה לא סוף העולם, מצד אחד.. מצד שני, אולי שווה כמה שעות עבודה עכשיו בשביל לפתוח חשבון אצל ברוקר ישראלי כדי לחסוך 6% בעוד 20 שנה. צריך להחליט.

נכון, אבל כדאי בלי קשר שתברר מה חבות המס שלך במקרה שהיית רוצה למכור.
יועץ מס יכול לבדוק עבורך האם אתה משלם מס על זה בישראל, כתושב חוץ. אם משמעותי, שווה לך את שכר הטרחה.

אנסה לברר את זה. תודה!

בנוגע לני״ע ישראלים, עד כמה שידוע לי לכל מי שאינו תושב ישראל ישנה האופציה לסחור בהם דרך אינטרקאטיב. עליך לוודא כי תושבות החשבון שלך באינטראקטיב היא בהתאם לארץ שבה אתה מתגורר עכשיו ולא ישראל. זה קצת פרוצדורה לשנות את זה ממה שקראתי; הייתי מתחיל עכשיו.

בעקרון ובתיאוריה, זה אפשרי. תוך 45 יום? תתחיל.
רק להבהרה: בעוד 45 יום החשבון שלי יוקפא ולא אוכל לבצע מכירה/קניה דרך האתר. ניוד אוכל לעשות גם יותר לאט, לפי הבנתי.


אני העברתי את כל התיק שלי ל IBI וחתמתי על משהו בגלל שאני תושב חוץ.
חתמת מול פועלים, או מול אינטראקטיב ישראל?
 
נערך לאחרונה ב:
מעניין כי בזמנו הייתי בקשר איתם לגבי פתיחת חשבון אצלם, ואז הם אמרו שבגלל שאין לי אזרחות ישראלית (ואני תושב ישראל) לא ניתן לפתוח חשבון אצלם.

אתם רק תושבי חוץ או גם אזרחי חוץ?
מעניין, איך בכלל הסכימו לך לפתוח את זה?
או שאז היית תושב

אני אזרח ישראל ועזבתי וביצעתי ניתוק תושבות לצרכי מס בשנים האחרונות. את החשבונות בפועלים ובאינטראקטיב פתחתי לפני. החשבון באינטראקטיב עבר מאוחר יותר להיות מנוהל באירלנד לפי תושבות אירופאית.
 
  • אהבתי
Reactions: USA
אני אזרח ישראל ועזבתי וביצעתי ניתוק תושבות לצרכי מס בשנים האחרונות. את החשבונות בפועלים ובאינטראקטיב פתחתי לפני. החשבון באינטראקטיב עבר מאוחר יותר להיות מנוהל באירלנד לפי תושבות אירופאית.
תעדכן תושבות באינטראקטיב, וככל הנראה תוכל להעביר לשם קרנות ישראליות.
 
אני אזרח ישראל ועזבתי וביצעתי ניתוק תושבות לצרכי מס בשנים האחרונות. את החשבונות בפועלים ובאינטראקטיב פתחתי לפני. החשבון באינטראקטיב עבר מאוחר יותר להיות מנוהל באירלנד לפי תושבות אירופאית.
אליפות, לא צריכה להיות בעיה להעביר את כל התיק.

ככה בקצרה: תבקש מאינטראקטיב הנחיות מסודרות להעברה, תסביר שזה העברה מחשבון בישראל למקרה שיש להם הנחיות רלוונטיות יותר. צור קשר עם חדר מסחר בפועלים, דלג על הבנקאים בסניף, הם קלולס לגמרי בנושאים האלה ותעביר להם את ההנחיות האלה. אם תיפול על האנשים הנכונים זה יתבצע מהר. תעבוד פה מהר כדי שלא יתקע ותאלץ למכור.
 
תודה לכל העונים!

מצאתי את הרשימה של ני״ע הישראלים באינטראקטיב.

לא מצאתי דרך פשוטה לחפש ני״ע לפי המספר הישראלי, אבל משיטוט ברשימה מצאתי...

ני״ע ישראלי: 1150481, סמל באינטראקטיב: IL0011504813

ני״ע ישראלי: 1147362, סמל באינטראקטיב: IL0011473621

אבל לני״ע ישראלי 5124573 לא מצאתי מקביל באינטראקטיב. זו קרן מחקה, ולא תעודת סל. לצערי זוהי גם ההשקעה הכי ותיקה שלי, אז יש שם את הרווחים הכי יפים.
 
למי שמתעניין, עשיתי סימולציה קטנה של עד כמה זה לא משתלם למכור ולקנות מחדש.

השורה התחתונה:
- עם הנחה של 5% רווחים שנתיים, לאחר 20 שנה בהינתן ריבית ד׳ריבית הרווח בניקוי מס יהיה 124%.
- במקרה שמוכרים אחרי 5 שנים, משלמים את המס, וקונים מחדש; לאחר 20 שנה הרווח בניקוי מס יהיה 118%.
- אם שמים על זה מספרים, על השקעה התחלתית של 100,000 ללא המכירה מסיימים עם 224,000 ועם המכירה-וקנייה מחדש מסיימים עם 218,000. הבדל של 6,000 ש״ח אחרי 20 שנה.
- אז המסקנה שלי היא שזה לא סוף העולם, מצד אחד.. מצד שני, אולי שווה כמה שעות עבודה עכשיו בשביל לפתוח חשבון אצל ברוקר ישראלי כדי לחסוך 6% בעוד 20 שנה. צריך להחליט.

נכון, אבל כדאי בלי קשר שתברר מה חבות המס שלך במקרה שהיית רוצה למכור.
יועץ מס יכול לבדוק עבורך האם אתה משלם מס על זה בישראל, כתושב חוץ. אם משמעותי, שווה לך את שכר הטרחה.

אנסה לברר את זה. תודה!

בנוגע לני״ע ישראלים, עד כמה שידוע לי לכל מי שאינו תושב ישראל ישנה האופציה לסחור בהם דרך אינטרקאטיב. עליך לוודא כי תושבות החשבון שלך באינטראקטיב היא בהתאם לארץ שבה אתה מתגורר עכשיו ולא ישראל. זה קצת פרוצדורה לשנות את זה ממה שקראתי; הייתי מתחיל עכשיו.

בעקרון ובתיאוריה, זה אפשרי. תוך 45 יום? תתחיל.
רק להבהרה: בעוד 45 יום החשבון שלי יוקפא ולא אוכל לבצע מכירה/קניה דרך האתר. ניוד אוכל לעשות גם יותר לאט, לפי הבנתי.


אני העברתי את כל התיק שלי ל IBI וחתמתי על משהו בגלל שאני תושב חוץ.
חתמת מול פועלים, או מול אינטראקטיב ישראל?
 
רק להבהרה: בעוד 45 יום החשבון שלי יוקפא ולא אוכל לבצע מכירה/קניה דרך האתר. ניוד אוכל לעשות גם יותר לאט, לפי הבנתי.
אם ככה, מהבחינה הזאת לפחות, אין לחץ. מבחינת התכנות, זה לגמרי אפשרי ולדעתי עדיף לך לנייד. חבל שתתרום כסף למדינה סתם.
 
חתמת מול פועלים, או מול אינטראקטיב ישראל?
לא העברתי לאינטראקטיב ישראל אלא לבית ההשקעות הישראלי IBI, וחתמתי ל IBI.
כרגע זה שוכב שם עד שאחליט מה בא לי לעשות עם זה.

זה היה לפני שהשלמתי עם העובדה שלא אשוב לארץ.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Z ניירות ישראלים בחשבון IB של תושב חוץ שוק ההון 1
א תושב חוץ ארה"ב קופת גמל IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
C פדיון פנסיה (תושב חוץ) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 37
T תושב חוץ ותשלום מיסים מיסים 5
lirb תושב חוץ וחסכונות פנסיוניים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S תושב חוץ ומשיכת פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
C משכנתא תושב חוץ נדל"ן 4
M תושב חוץ צריך לשלם מסים על מניות שקנה בעודו תושב ארץ ישראל? מיסים 3
D החזקת תיק בארה״ב (shwab) - תושב חוץ שוק ההון 3
ס הלוואה מקרן פנסיה - תושב חוץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A תושב חוץ פוסטים מאיכות נמוכה 2
A מיסוי על רווחים מני"ע בישראל עבור ישראלי תושב חוץ מיסים 3
Homer ישראלי תושב חוץ מפקיד לפנסיה בארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ע תושב חוץ משלם מס הכנסה שוק ההון 17
Sesquiterpene מיסוי לאזרח ישראל תושב חוץ מיסים 8
ד אפשרויות השקעה עבור תושב חוץ שוק ההון 14
ח תושב חוזר ותיק, שלא מתכוון לעבוד הארץ ומעוניין לשמוע על אפשרויות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 37
M תושב ישראלי, אזרח אמריקאי. האם הגיוני להשקיע את 100% מהכסף שאני לא צריך בקרוב בארה"ב? שוק ההון 12
השכמה מאוחרת השתתפות בהנפקות כאזרח/תושב ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
א תושב ארה״ב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 8
ToshavHozerVatik הצהרת הון של תושב חוזר ותיק? מיסים 15
F תושב חוזר: תיק עם מדדים וביטקוין ללא מס רווח הון ל- 10 שנים - זה נכון? מיסים 14
M מיסוי רווחי הון ללא תושב מיסים 26
N קרן שמתאימה לאזרח אמריקאי תושב ישראל שוק ההון 7
N אמריקאי שכיר תושב הארץ | אפשרויות חסכון לטווח בינוני וארוך צרכנות פיננסית 0
N קופ"ג וקה"ש בדוח ה-1040 של תושב ישראל מיסים 10
T מהי "שָנָה" בהגדרת תושב חוזר ותיק, טופס 113 של מס הכנסה מיסים 3
N הגשת דו''ח ראשון על דיווידנדים אצל ברוקר זר לאזרח ארה''ב תושב ישראל מיסים 6
U זכויות תושב חוזר מיסים 1
N פתיחת חשבון מסחר באינטראקטיב בתור תושב אירופה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
S מעמד חשבון בנק ישראלי למי שהינו תושב מס בישראל ובמדינה אחרת במקביל מיסים 11
Y הוצאת כספים מ401K אמריקאי לאזרח ישראל שאיננו אזרח או תושב ארה"ב מיסים 1
R פורסם תזכיר חוק המצמצם את אי הוודאות בנוגע לשאלה מיהו תושב ישראל לצורכי מס פוסטים מאיכות נמוכה 4
vaccinium תשלום מס בישראל של תושב ישראל אשר גר ועובד בארה״ב מיסים 15
T התייעצות לגבי מעבר מארה"ב לאירופה (לא אזרח אמריקאי, לא תושב ישראל, כן אזרח של מדינת באיחוד האירופי) אוף טופיק 1
K אזרח אמריקאי תושב ישראל - פק״מ בארץ שוק ההון 12
A מישהו מכיר רו״ח שיתאים לאזרח אמריקאי, תושב חוזר, עם הגשת מסים של סוחר תחת MTM election? מיסים 10
C יתרונות כאשר אתה ״תושב״ של יותר ממדינה אחת שוק ההון 4
N קרן פנסיה לאזרח ישראלי תושב חו"ל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
Regevkr שאלה על טופס 1040-NR למי שאינו תושב ואינו אזרח ארה"ב מיסים 1
Regevkr DRIP עבור תושב ישראל שוק ההון 4
ד החזר מס לשכירים - תעודת תושב מיסים 10
M אישור תושב למתגורר ביחידת דיור מיסים 2
S חבות מס בארהב - לא אזרח/תושב, כן בנק אמריקאי, מסחר IB מיסים 2
niceguy23 מיסוי ל non-resident תושב ישראל בחשבון השקעות אמריקאי? שוק ההון 1
ג חשבון ב coinbase כאזרח אמריקאי תושב ישראל, יצא למישהו? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 8
Y ניתוק תושבות והשקעה בארץ בתור תושב זר שוק ההון 90
S הרכב התיק שלי ושינויים גדולים שצפויים בקרוב (אזרח ישראלי שחי בארה״ב ובקרוב יהיה תושב חוזר) שוק ההון 124
O תושב חוזר ששוקל, ושוקל, ושוקל ושוקל יומני מסע אישיים 26
N איחוד חשבונות עם אזרח אמריקאי תושב חו"ל מיסים 2

נושאים דומים

Back
למעלה