• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

יומן המסע של סול

סול

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/5/17
הודעות
833
דירוג
1,280
אז באיחור של שנים רבות, הנה יומן המסע שלי.
אני בן 33, רווק בלי, עם חשש ממחויבויות מכל סוג שהוא (משכנתא, נישואים, שווארמה בצלחת). אני אוהב לשמור על החיים שלי קלים וגמישים, נוסע רק באופניים חשמליים (אין לי אוטו ולא רשיון בינתיים), גר ביחידת דיור קטנה וקומפקטית שמאלצת אותי שלא לרכוש דבר בשל הגודל שלה. אני משתדל ומצליח למלא את חיי בתשוקות אחרות.
יש לי נטיה לחיסכון שירשתי מאמי, אך שלא כמו אימי שאמנם לא קנתה לעצמה דבר וגם לא השקיעה דבר, אני חש צורך "לפצות על כך" ולהשקיע כמעט את כל כספי (היום כספה של אמי מושקע בהתאם לגילה)
למעשה אני חש שאת האנדרופינים שרוב האנשים מקבלים מצרכנות אני מקבל מחסכון ומהשקעה. זה מאד בריא לתיק, אבל אני לא בטוח כמה שבריא לי.

תיק ההשקעות שלי:
בגיל 27, לפני חמש וחצי שנים, קניתי דירה להשקעה בחצי מליון שקלים ברמלה. כמו בכל המדינה, המחירים עלו וכיום היא שווה 800,000. השכירות שאני מקבל ממנה היא 2400 לחודש, מחיר שהוא מתחת למה שאפשר לקבל היום ברמלה, אך שווה לי את השוכרים השקטים שלי שחתמו לשנתיים.
עקב כך שנפתרתי מ"חלום הדירה" בגיל מוקדם והתפנה לי כסף שהתחלתי לקבל מהשכירות, חיפשתי אפיקים חדשים להשקיע בהם. היו לי את שעות הלימוד שלי, ההפסדים וכ'ו. למדתי הרבה מהאתר והפורום, והתחלתי להשקיע בעצמי בערך מתקופת הקורונה.

יש לי בתיק ההשקעות נכון לעכשיו (נבדק לפני כמה ימים, לאחר הירידות, כ345,000 שקלים שכולם מושקעים במדד העולמי (בעיקר בלאקרוק)).
בנוסף בקרן ההשתלמות שלי יש בערך 90,000 שקלים (סנופי).
שווי תיק המניות שלי - כ435,000 שח.
כסף בעובר ושב- כ4000 שח.

השבוע קניתי לראשונה בחיי, עקב שהתיק שלי גדל באופן משמעותי לעומת הירידות הנוכחיות במחיר שלו - חלקיק ביטקויין סמלי ב5000 שח. זה סכום שאני יכול להרשות לעצמי להפסיד, ושקול מבחינתי לקניית אדמה על הירח. לא נראה לי שיצא לי מזה משהו אבל אולי לנכדים שלי כן, מי יודע. שיהיה.

כעצמאי אני לא משקיע כל כך בפנסיה שלי אלא מעדיף להגדיל את ההון שלי- אבל יש שם כ8000 שקל (הוספתי לשם 500 בשנה שעברה). מושקעת בסנופי.

אורח החיים שלי:
אני שוכר יחידת דיור ב2000 שקלים הכוללים את כל החשבונות שלי, ואוכל. לא תמיד אני מלקק דבש ולא תמיד האוכל לטעמי, אבל לא אפשר להתלונן - זה דיל די משוגע ששם אותי במצב של תזרים חיובי עוד לפני שהתחלתי את החודש. אני יכול לקנות בעצמי את כל השלמות האוכל שאני צריך.

אני עובד כמורה למוסיקה וגובה לשיעור של בין 180 ל200 שקלים (תלוי במיקום) אני עובד כשעתיים-שלוש ביום עם ימי חופש בחמישי ובשבת, ומרוויח באיזור ה9000 שקלים לחודש. מלבד לשכר הדירה אין לי כמעט הוצאות ואני תמיד מחפש מה לעשות עם הכסף. המשפחה שלי מעודדת אותי להוציא יותר.

אני קונה בגדים בחנויות יד שניה ב5-10 שקלים לחולצה, אבל רק את מה שנראה עלי מעולה. אין לי כמעט רכוש מלבד כמה כלי נגינה מחשב ואופניים.
גם כשמביאים לי דברים אני לא באמת מוצא את הזמן להתעסק איתם. אחי הביא לי פלייסטיישן 3 ומשחקים ואני בקושי נוגע בזה.
אני מאלה שהחיסכון בא בלי מאמץ כי התרגלתי שלא לקנות אוכל בחוץ למשל כשחסכתי לדירה, וההרגלים האלה נטמעו בי ונשארו גם כשהדירה היתה ברשותי.

אני מתחיל להבין שגם החיסכון של הכסף, לא ממלא אותי יותר.

נקודות שעלי עוד לטפל בהם:
אין לי ביטוחים מלבד שב"ן, ואני צריך בתור אחד שכל כספו מושקע במניות קשה לי להבין מה לעשות, בעיקר בתור מי שגם אין לו פנסיה והוא לא בתוף הלופ.
חלקיק הביטקויין שלי כרגע נמצא בבורסה בה קניתי אותו, ועלי לקנות ארנק קר. נראה לי שאקנה את זה שהסולידית המליצה עליו. (חושב לקנות את הננו S).
לללמוד לחיות יותר את הרגע ולא רק את העתיד.

אין לי ממש שאלות תגיבו מה שבא לכם.
אעדכן כשיהיו שינויים.
 
נערך לאחרונה ב:
איפוה קונים חלקיק ביטקוין ? תודה
 
איפוה קונים חלקיק ביטקוין ? תודה
אפשר מאקסצ׳יינג (כמו קראקן, אבל ממש לא רק), שזה יחסית בטוח אבל יחסית יקר, אפשר מבן אדם פרטי (שזה יותר מסוכן אבל לפעמים יש עסקאות טובות).
לקנות ״חלקיק של ביטקוין״ זה ברירת המחדל, דרך אגב, רוב האנשים לא באים עם עשרות אלפי דולרים בכיס לקנות יחידות שלמות של ביטקוין (לרוב מדברים ביחידות של סאטושי שזה 1 חלקי מיליון ביטקוין או שמשתמשים בשבר עשרוני כמכפלה של ביטקוין)
 
תודה על השיתוף (אפילו שקראתי את כל הדברים שכתבת בפוסטים אחרים )!

מאוד מעניין לראות דוגמה לחייו הכלכליים של מוסיקאי.
שאלות שנכנסות לך לתוך החיים (תרגיש חופשי לא לענות):
1. אתה גם עוסק מקצועית בהקלטת/הפקת מוסיקה לאנשים אחרים או משהו בסגנון? זה משהו שחשבת לעשות מתישהו? (חוץ מהיותך מורה).
2. חשבת לקחת את המקצוע שלך לnext level מבחינת שכר? (הנחיית הרכבי מוסיקה וכו' זה עסק משתלם מאוד מבחינה שכלית ממה שאני מכיר)
 
במה אתה ממלא את הזמן שלך?
 
למעשה אני חש שאת האנדרופינים שרוב האנשים מקבלים מצרכנות אני מקבל מחסכון ומהשקעה. זה מאד בריא לתיק, אבל אני לא בטוח כמה שבריא לי.
משפט נהדר!
אני מאלה שהחיסכון בא בלי מאמץ
מזדהה עם זה אבל זוכרת שהמחיר הוא ההופכי - קשה לשלם כסף בהווה עבור דברים וחוויות שבוודאות מעשירים ומשמחים אותך.
עם חשש ממחויבויות מכל סוג שהוא
למה?
אני מבינה את ההנאה של שמירת גמישות אבל יש הנאה גדולה גם במחוייבות, במיוחד כשמדובר בהיקשרות לאנשים ולבעלי חיים. זה מכניס הרבה שמחה לחיים ויתר קל להנות עם עוד מישהו מאשר לבד.
כעצמאי אני לא משקיע כל כך בפנסיה שלי אלא מעדיף להגדיל את ההון שלי- אבל יש שם כ8000 שקל (הוספתי לשם 500 בשנה שעברה).
לפי הלינק הזה, אתה אמור להפקיד בערך 8500 ש"ח בשנה ולמעשה אפשר לקנוס אותך אם אינך עושה זאת
  • החל משנת המס 2018 ניתן להטיל קנסות על עצמאים שהכנסתם עולה על 63,600 ש"ח בשנה (נכון לשנת 2022) ואשר לא הפקידו לביטוח הפנסיוני את הסכומים והשיעורים שנקבעו בחוק.
 
תודה על השיתוף.
לקנות בגדים בחנות יד 2 בשקלים בודדים נשמע מעולה, הבגדים לרוב במצב טוב?
האם אתה רואה צמיחה בעסק או שאתה מרגיש שהגעת לרוויה?
איך הקורונה השפיעה עלייך?
 
תודה לכולכם על השאלות
במה אתה ממלא את הזמן שלך?

בהופעות, עבודה, ריקודים ומפגשים חברתיים. כרגע בגל הנוכחי אני די בבית אז בעיקר נטפליקס והקלטת שירים.

1. אתה גם עוסק מקצועית בהקלטת/הפקת מוסיקה לאנשים אחרים או משהו בסגנון? זה משהו שחשבת לעשות מתישהו? (חוץ מהיותך מורה).

בהחלט. הפקתי לא מזמן שיר לזמרת, וכמוסיקאי אני מאד מגוון במשלח היד שלי. אני מנגן על הרבה כלים, מפיק, מופיע בעצמי, שיחקתי במחזמר פעם והוצאתי ספר לילדים. כיוון שאני מאד נהנה מהעבודה שלי והפכתי אותה למרכז חיי, התרגלתי שהיא ההנאה המרכזית שלי בחיים.
בלימודי המוסיקה שלי בחרתי ללמוד הרבה תחומים שונים וזה השתלם - אני יכול לנווט ולהחליף מקצוע כשאני מגיע למיצוי פעם בשנתיים בערך.

בשנה האחרונה גיליתי שאני יכול להשתכר באופן יציב ופשוט משיעורי מוסיקה, וגם התחלתי להנות מזה, אז זה עיקר עיסוקי בשנה האחרונה (לצד הופעות פה ושם)
2. חשבת לקחת את המקצוע שלך לnext level מבחינת שכר? (הנחיית הרכבי מוסיקה וכו' זה עסק משתלם מאוד מבחינה שכלית ממה שאני מכיר)

חשבתי על להנחות הרכבי מוסיקה בחברות הייטק (שמעתי שיש חברות הייטק שמארגנות לעובדים שלהם עם כלי נגינה ומנהלי הרכבים כמוני) לדעתי אני אוכל להיות מעולה בזה, אך לא מצאתי עדיין קישור לאנשים הנכונים (אולי כאן יש מישהו שרוצה להמליץ עלי לחברה שלו? אשמח לשלוח לכם קישורים בפרטי). כיום אני מנחה הרכב נוער, זה חלק מהדיל של יחידת הדיור שאני שוכר ואני מקבל על זה הנחה בשכר דירה ואוכל.

מזדהה עם זה אבל זוכרת שהמחיר הוא ההופכי - קשה לשלם כסף בהווה עבור דברים וחוויות שבוודאות מעשירים ומשמחים אותך

אני לומד את עצמי ומתמודד עם זה. אין לי בעיה להוציא איפה שאני מרגיש שמפתח אותי, בהתאם לטבלה שניסחתי פה.
אני חושב שפרט לאוכל (שם זה באמת עניין רגשי, קשה לי להוציא 70 שקל על ארוחת צוהרים, בטח כשבבית יש לי אוכל בחינם, ואלו המחירים באיזור שאני גר), אני די מוציא על עצמי כשאני צריך. היתרון שלי כמשקיע מניות שבאמת אני לא בודק את התיק שלי אלא פעם בשנתיים, ועכשיו כשבדקתי הייתי מופתע שתיק המניות שלי עבר את ה400, לכן אני לא כל כך מודע ביום יום שיש לי כסף כי אני מסתכל על העובר ושב. אבל, וזה אבל גדול, אני החלטתי במודע להשקיע פחות במניות ובהשקעות מעכשיו ולהתחיל להשקיע בעיקר בעצמי.

למה?
אני מבינה את ההנאה של שמירת גמישות אבל יש הנאה גדולה גם במחוייבות, במיוחד כשמדובר בהיקשרות לאנשים ולבעלי חיים. זה מכניס הרבה שמחה לחיים ויתר קל להנות עם עוד מישהו מאשר לבד.

אני בקשר עם נשים ואנשים, אבל מאד אוהב את הלבד שלי גם. אנשים הם שונים. אני נהנה מקשרי חברות ואינטימיות, אבל לגור עם מישהי נשמע לי די קשוח עבורי. אבל לדעתי בשלב מסויים ארצה בכך. בשביל זה יקרה אצטרך לשים את היצירה שלי במקום השני, כשאגיע למיצוי מסויים. כיום הראש שלי חורש מחשבות ושירים וסיפורים ואין לי זמן להוציא עשירית מזה לאור וגם לתחזק זוגיות.
לפי הלינק הזה, אתה אמור להפקיד בערך 8500 ש"ח בשנה ולמעשה אפשר לקנוס אותך אם אינך עושה זאת

אני פועל לפי המלצת רואת החשבון שלי, שחישבה את ההפקדה לפי שווי השנתי שלי בניכוי ההוצאות (שהיו לא מעט, כי אני משלם להרבה ספקים על העבודה שלהם, ממקססים, שעות אולפן וכדומה). לא הייתי ממש מחויב להפקיד לפנסיה לפי הבנתי השנה, והפקדתי קצת בכל זאת.
 
חשבתי על להנחות הרכבי מוסיקה בחברות הייטק (שמעתי שיש חברות הייטק שמארגנות לעובדים שלהם עם כלי נגינה ומנהלי הרכבים כמוני) לדעתי אני אוכל להיות מעולה בזה, אך לא מצאתי עדיין קישור לאנשים הנכונים (אולי כאן יש מישהו שרוצה להמליץ עלי לחברה שלו?
מוזמן לפנות אלי בפרטי, יש לנו הרכב (אני לא חלק ממנו) אבל יכול לקשר אותך
 
אני מנחה הרכב נוער, זה חלק מהדיל של יחידת הדיור שאני שוכר ואני מקבל על זה הנחה בשכר דירה ואוכל.
האם המשמעות של זה זה בעצם אפשרות להשתכר בלי לשלם על זה מס? או שזה חייב בדיווח?


אני פועל לפי המלצת רואת החשבון שלי, שחישבה את ההפקדה לפי שווי השנתי שלי בניכוי ההוצאות (שהיו לא מעט, כי אני משלם להרבה ספקים על העבודה שלהם, ממקססים, שעות אולפן וכדומה). לא הייתי ממש מחויב להפקיד לפנסיה לפי הבנתי השנה, והפקדתי קצת בכל זאת.
אז איך אתה מצליח לחסוך כל כך הרבה… הרי החיסכון מתאפשר רק אחרי ניכוי ההוצאות, לא?
 
שמעתי שיש חברות הייטק שמארגנות לעובדים שלהם עם כלי נגינה ומנהלי הרכבים כמוני
הרבה חברות הייטק שופכות הרבה כספים על הרבה מותרות

נצל מהר, לפני שיגמר
 
אז איך אתה מצליח לחסוך כל כך הרבה…

נתחיל מכך שנכנסתי להשקעה במניות בתקופת הקורונה ושווי התיק שלי עלה מאד.
כאמור אין לי למעשה הוצאות מחיה - הכל יוצא כ2000 שקלים בחודש, ואני מקבל שכירות שעוברת את זה.
כך שאת רוב מה שאני מרוויח אני משתדל לחסוך, ומה שאני כבר מוציא לעצמי לרוב קשור למוסיקה ולכן נחשב הוצאה מוכרת (ככה זה כשהעסק שלך הוא התחביב שלך).
וכפי שציינתי, כשאתה מינימליסט כמוני וגר ביחידת דיור, אין פיזית מקום לצרכנות מיותרת.
אני לא מוציא על דברים שלאחרים מובנים מאליהם. בעיני להחזיק אוטו זה טירוף, כל כך הרבה דלק, ביטוחים, וכ'ו.
אין לי לא מקרר, מיטה, מכונת כביסה או טלויזיה משלי - כל הדברים שאני משתמש בהם הם של בעלת הבית.
וציינתי שהשכירות שלי כוללת אוכל - אני אוכל בשווי 1500 בחודש ומשלם על זה 2000 עם שכירות שכוללת את כל החשבונות.
זה פשוט שילוב של לדעת לעשות דילים טובים, חסכנות, מינימליזם, וטיימינג מוצלח בשוק המניות והנדל"ן.
 
תודה על השיתוף!
אשמח בבקשה אם תוכל לכתוב לי (כאן או בפרטי) איפה אפשר למצוא דיור במחירים כאלו? 2000 ש״ח ליחידת דיור כולל חשבונות נשמע מדהים
 
לקנות בגדים בחנות יד 2 בשקלים בודדים נשמע מעולה, הבגדים לרוב במצב טוב?

הבגדים שאני בוחר לרוב המצב לא טוב, אלא מצוין. חדשים חדשים.
כאדם שמופיע למחייתו חיצוניות חשובה לי, ואני לא אתפשר על בגד שנראה מסמורטט.
אחלה מציאות מצאתי שם. מאד כדאי לאתר חנויות שכאלה בקרבה לבית.

האם אתה רואה צמיחה בעסק או שאתה מרגיש שהגעת לרוויה?

עוד לא הגעתי לרוויה, כי אני לא מודד את העסק שלי מבחינה כלכלית גרידא, אלא גם מבחינת התפתחות אישית. יש לי עוד הרבה דברים להוציא.
איך הקורונה השפיעה עלייך?

הקורונה גרמה לי להתחיל מחדש במקום מגורים חדש, וניווטה אותי לחפש משהו יציב בתחום המקצוע שלי. זה הפך אותי למורה למוסיקה במשרה כמעט מלאה, וכיום רוב ההכנסה שלי משם.
 
איפה אפשר למצוא דיור במחירים כאלו? 2000 ש״ח ליחידת דיור כולל חשבונות נשמע מדהים

אני מקווה שאני לא מאכזב יותר מדי, אבל אין באמת דברים כאלה. זה דיל מאד מיוחד שנתפר לי ספציפית על ידי, ועקב כך שאני שוכר יחידה אצל חברה טובה.
אפשר לקרא על זה יותר כאן.
 
לגור עם מישהי נשמע לי די קשוח עבורי. אבל לדעתי בשלב מסויים ארצה בכך. בשביל זה יקרה אצטרך לשים את היצירה שלי במקום השני, כשאגיע למיצוי מסויים.
הכי טוב למצוא פרטנרית מוזיקאית כמוך :)
האחיינית שלי גם מופיעה בהרכבים שונים (חלקם מאד מוכרים וחלקם פחות), קומפוזיטורית בעצמה, מורה לפסנתר. בשנים האחרונות יש לה בן זוג ממש כמוה -מנגן בסגנון דומה, מלמד (לא פסנתר) - והם מאושרים ומעשירים אחד את השני.
 
נתחיל מכך שנכנסתי להשקעה במניות בתקופת הקורונה ושווי התיק שלי עלה מאד.
כאמור אין לי למעשה הוצאות מחיה - הכל יוצא כ2000 שקלים בחודש, ואני מקבל שכירות שעוברת את זה.
כך שאת רוב מה שאני מרוויח אני משתדל לחסוך, ומה שאני כבר מוציא לעצמי לרוב קשור למוסיקה ולכן נחשב הוצאה מוכרת (ככה זה כשהעסק שלך הוא התחביב שלך).
וכפי שציינתי, כשאתה מינימליסט כמוני וגר ביחידת דיור, אין פיזית מקום לצרכנות מיותרת.
אני לא מוציא על דברים שלאחרים מובנים מאליהם. בעיני להחזיק אוטו זה טירוף, כל כך הרבה דלק, ביטוחים, וכ'ו.
אין לי לא מקרר, מיטה, מכונת כביסה או טלויזיה משלי - כל הדברים שאני משתמש בהם הם של בעלת הבית.
וציינתי שהשכירות שלי כוללת אוכל - אני אוכל בשווי 1500 בחודש ומשלם על זה 2000 עם שכירות שכוללת את כל החשבונות.
זה פשוט שילוב של לדעת לעשות דילים טובים, חסכנות, מינימליזם, וטיימינג מוצלח בשוק המניות והנדל"ן.

כן, את זה הבנתי לגמרי. והבנתי שלמעשה שכר הדירה שאתה מקבל בעצם משלם לך את רוב (או אולי אפילו כל) ההוצאות ולכן כל ההכנסות שלך מהעבודה אתה למעשה יכול לחסוך.
מה שלא הצלחתי להבין זה את מה שענית לשאלה של @בת העמק.

אני פועל לפי המלצת רואת החשבון שלי, שחישבה את ההפקדה לפי שווי השנתי שלי בניכוי ההוצאות (שהיו לא מעט, כי אני משלם להרבה ספקים על העבודה שלהם, ממקססים, שעות אולפן וכדומה). לא הייתי ממש מחויב להפקיד לפנסיה לפי הבנתי השנה
איך לא היית מחוייב בהפקדה לפנסיה בכלל? האם לא אמורים להפקיד לפנסיה אחוז מסויים מההכנסות (בניכוי ההוצאות)?
זה כאילו לא נשארה הכנסה אחרי ניכוי ההוצאות וזה כמובן לא הגיוני.
 
איך לא היית מחוייב בהפקדה לפנסיה בכלל? האם לא אמורים להפקיד לפנסיה אחוז מסויים מההכנסות (בניכוי ההוצאות)?
זה כאילו לא נשארה הכנסה אחרי ניכוי ההוצאות וזה כמובן לא הגיוני.

שנת 2021 היתה שנה מורכבת, עקב מענקי קורונה, מעבר דירה שלי ומספר חודשים ללא עבודה (כשעברתי לעיר אחרת לא היו לי תלמידים כלל) אין לי רצון להכנס לזה, מלבד ציון העובדה שאני פועל לפי המלצת רואת החשבון שלי ומפריש כל מה שעלי להפריש.
גם הסכום שאני מרוויח כעת, בפיק, הוא לא הסכום שהרווחתי בשנה שעברה.
השנה אצטרך להפריש לפנסיה הרבה יותר כנראה.
 
האם ההסדר של יחידת דיור זולה, נוחה, וכוללת אוכל הוא למעשה כובל אותך מהתפתחות אישית? מזוגיות? מיצירת שינוי? אני בעצם שואלת האם זה כלוב של זהב.
 
האם ההסדר של יחידת דיור זולה, נוחה, וכוללת אוכל הוא למעשה כובל אותך מהתפתחות אישית? מזוגיות? מיצירת שינוי? אני בעצם שואלת האם זה כלוב של זהב.

ובכן, לדעתי הקורונה אשמה בזה הרבה יותר, ואני אם כבר מרגיש שסידור היחידה דוקא מתאים לי בתקופה הזאת, הן מבחינת המיקום והן מבחינת היחידה עצמה.
אבל אין מנוס מלומר שאי אפשר לחיות בכזה סידור בזוג. אישית אני לא בטוח שבכלל מגורים משותפים הם הפתרון עבורי.
אכן, היו כמה נשים שהפריע להן סידור היחידה, ונפרדו דרכנו. עניין של התאמה אני מניח.
כן יש הגבלות מסוימות, נניח שהמטבח קטן, ואין לי מקום לאכסן מוצרים יבשים ולבשל לעצמי. לכן אני די תלוי באוכל שמובא לי, והאלטרנטיבה היא לאכול בחוץ. בעיקרון זה גן עדן, הרי מה מפריע לי לאכול בחוץ במקום לבשל כשהעניין משתלם גם מבחינה כספית? בפועל אני צריך לעבוד על עצמי ולהוציא על עצמי יותר בגזרה הזו.
האם ההתפתחות האישית שלי נעצרת כי אני גר כאן? אני לא חושב. הרי יש לי פה כל מה שצריך כדי ליצור.
אני לא מקל ראש במה שכתבת, אבל התשובה הספונטנית שלי היא לא. כשאמצא מישהי שמתאימה לי אעשה את ההתאמות הנדרשות כדי שזה יעבוד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
סטארטר יומן המסע של סטארטר יומני מסע אישיים 22
S יומן המסע של Shabi יומני מסע אישיים 17
מוריה יומן המסע של מוריה יומני מסע אישיים 93
P יומן המסע שלי בן 26 יומני מסע אישיים 60
B יומן מסע - מעבודה אינטנסיבית להכנסה פסיבית יומני מסע אישיים 15
P יומן מסע - צעדים ראשונים יומני מסע אישיים 40
A יומן מסע - הסטודנטית הנצחית יומני מסע אישיים 2
צ יומן מסע משפחתי מעודכן - 2024 יומני מסע אישיים 1
K הפניקס - יומן מסע יומני מסע אישיים 9
TechInvest50 עדיף מאוחר מלעולם - יומן מסע של Late bloomer יומני מסע אישיים 4
האיש שבאמצע יומן מסע - האיש שבאמצע יומני מסע אישיים 11
ט יומן של התחלה מהוססת יומני מסע אישיים 17
ריש-לקיש יומן מסע - בדרך הנכונה יומני מסע אישיים 36
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 13
A יומן מסע משפחתי יומני מסע אישיים 16
M אולי אני גם אכתוב יומן מסע? יומני מסע אישיים 50
T יומן מסע - צעיר סולידי יומני מסע אישיים 15
R יומן מסע לזוג צעיר יומני מסע אישיים 8
ח יומן חיים יומני מסע אישיים 94
H יומן מסע - סטודנט לקראת הסוף (וההתחלה...) יומני מסע אישיים 7
ב יומן מסע בעשר אצבעות יומני מסע אישיים 41
י יומן מסע - חולם שמתעורר חלקית יומני מסע אישיים 8
W יומן מסע - זוג בני 28 יומני מסע אישיים 18
D יומן מסע - לחתונה אוף טופיק 18
I יומן מסע לחייל המשוחרר יומני מסע אישיים 21
מ יומן מסע אישי - גיל 33 יומני מסע אישיים 10
R צעדיי הראשונים בחיים הבוגרים - יומן מסע רנדומלי יומני מסע אישיים 4
א יומן מסע של שני בנים ואבא שלהם יומני מסע אישיים 2
H יומן מסע | דור ה-Y יומני מסע אישיים 17
Wizard יומן מסע החל מ-30 יומני מסע אישיים 10
M יומן מסע מגיל צעיר יומני מסע אישיים 24
D יומן מסע אל הלא נודע יומני מסע אישיים 62
R יומן מסע של מורשע לשעבר יומני מסע אישיים 16
Y יומן מסע של בחור מתלבט יומני מסע אישיים 24
M ניוד קופת IRA - עמלת "העברת יומן לבנק זר" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
D יומן מסע - מהגנה להתקפה יומני מסע אישיים 56
F יומן מסע - זוג צעיר. מטרה: חופש כלכלי יומני מסע אישיים 13
ל יומן מסע שלי - לשם ובחזרה יומני מסע אישיים 37
deussex יומן מסע לחופש כלכלי, מימוש ומשמעות לחיים יומני מסע אישיים 305
O יומן מסע, מטרות ותהיות לעתיד. יומני מסע אישיים 21
Shay36 יומן מסע - הדרך לחיות ולהתעשר מעולם ממניות. יומני מסע אישיים 17
ז יומן מסע משעמם יומני מסע אישיים 19
D יומן מסע של חוסך סביר מינוס יומני מסע אישיים 44
מתלבט יומן בהתלבטות יומני מסע אישיים 3
ב יומן מסע שלי יומני מסע אישיים 5
F יומן מסע של הייטקיסט בתחילת דרכו באחת מחברות ה-FANG (גאמפא) יומני מסע אישיים 21
ז תחילתו של יומן מסע פרקטי יומני מסע אישיים 19
K יומן של זוג צעיר + ילד יומני מסע אישיים 10
A יומן של משפחה צעירה יומני מסע אישיים 8
ח יומן מסע - טווח ארוך או קצר יומני מסע אישיים 9

נושאים דומים

Back
למעלה