• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

המדריך המלא להשקעה פסיבית במדדים +FAQ

Jackl56

משתמש רגיל
הצטרף ב
5/8/16
הודעות
72
דירוג
74
שלום לכולם,

בשבועות האחרונים קראתי פוסטים של הסולידית ושאלתי שאלות וקיבלתי תשובות מעולות בפורום הזה,

המטרה של המדריך הזה היא לסכם את כל מה שהיה חשוב לי לדעת לפני כניסה לשוק ההון
הפורמט הוא שאלות ותשובות שבתקווה יביא אתכם ממצב של "אני לא יודע במה להשקיע, איך להשקיע, איך להתנהל" למצב שביצעתם את פעולת הקנייה הראשונה שלכם. ולכן אני ממליץ לקרוא לפי הסדר.
התמקדתי בעיקר בהשקעות פסיביות על מדדים אבל המדריך רלבנטי לדעתי גם אם אתם משקיעים אחרת


מניות מול אג"ח מול השאר

יש הרבה סוגים של נכסים, מניות, אג"ח, נדל"ן ושאר ירקות. בגדול הדבר הכי חשוב במדריך הזה הוא לבחור את רמת הסיכון שאתם רוצים לחשוף את הכסף שלכם. אני מתכוון לחלוקה לדוגמה של ה70-30 (בין מניות, 70%, לאג"ח, 30%).

כדי ללכת על תיק פשוט (שהוא לא בהכרח פחות טוב מתיק מורכב), אני החלטתי על חלוקה שבחלקה אני משקיע באג"ח ממשלתי (החלק האג"חי, היציב, השקלי) והחלק המסוכן של התיק במניות (פחות יציב, דולרי)

בחירת הנכסים והחלוקה של הכספים בין נכסים "מסוכנים" ל"לא מסוכנים" היא הרבה יותר חשובה מכל דבר אחר שנדבר עליו במדריך הזה. אתם יכולים להמשיך לקרוא, אבל תזכרו שלשים את כל הכסף שלכם במניות, גם אם הן מפוזרות בין הרבה מדינות או חברות היא מסוכנת מאוד.

מה לגבי נדל"ן?

אפשר לקנות נדל"ן ולתחזק אותו (שוכרים, תיקונים, וכו') היתרון של נדל"ן זה האפשרות לעשות רווח הון (הדירה עולה בשוויה, וייתכן ואפשר יהיה למכור אותה ביותר כסף לאחר X שנים). אני לא אתמקד באופציה הזו במדריך זה.
יש גם אפשרות לקנות מניות נדל"ן שנקראות REIT.
המדדים הפסיביים שנדבר עליהם בהמשך כוללים גם חברות נדל"ן במשקל יחסי מתאים ולכן לא הרגשתי צורך לתת להם דגש במיוחד ולקנות מניות REIT.

להשקיע במניה ספציפית?

אתם תקראו ותראו שיש הרבה סוגים של מניות. יש את האנשים שחושבים שהם יודעים יותר מהשוק ומשקיעים במניות ספציפיות. למשל "אני מאוד מאמין בגוגל ולכן אני אקנה מניות של גוגל". אני מאמין בדעה רווחת בפורום הזה שמכיוון שהשוק הוא חופשי, הידע משותף, ויש רגולציה לכולם יש את המידע, ולכן גוגל כבר מתומחרת בצורה כזו שמשקפת את השווי האמיתי שלה. אם היה לכם מידע פנים (לא חוקי, אבל נתעלם מזה לרגע) - אז הידע שלכם משקף יתרון שיש לכם על שאר המשקיעים שאינם חשופים למידע הזה ואז היה הגיון בלהשקיע ספציפית בגוגל.


אם לא במניות ספציפיות, אז במה כן?

השקעה במניה ספציפית היא מסוכנת יותר מאשר השקעה במדדים. השקעה במניה ספציפית משמעה השקעה בתעשייה מסויימת (נגיד חברת טכנולוגיה כמו גוגל, ויהיה משבר בתעשיה הזאת) ובחברה ספציפית (מה אם הדוחות הכספיים שהחברה תשחרר יהיו פחות טובים ממה שהאנליסטים צפו, אז המניה תירד).

מדד בעצם אומר: "מכיוון שאין לי ידע ספציפי לקנות מניה ספציפית, למה שלא אקנה קצת מכל מניה" - וככה לא שמנו את כל הביצים שלנו באותו הסל. אנחנו נהיה שותפים לרווח ולהפסד של כל החברות שנמצאות במדד.


באיזה מדד לא להשקיע?

יש מדדים על תעשיות מסויימות כמו על החברות הטכנולוגיות, חברות אוכל, וכו'.

אבל אם כבר החלטנו ללכת על מדד, איזה סיבה יש לנו לבחור בתעשייה מסוימת? מה אנחנו יודעים לגבי סיכויי ההצלחה של חברות הטכנולוגיה בשנים הקרובות יותר מאשר שאר האנשים בעולם?

ולכן נעדיף לבחור במדד גלובלי שמשקיע במאות ואף אלפי מניות מפוזרות ברחבי העולם (שוב, מאיפה לנו לדעת האם ארה"ב תצליח יותר בשנה הקרובה, האם ישראל, או דווקא דרום אפריקה)

במקרה האידיאלי, מקובל לבחור בהשקעה בחלק יחסי מתעשיית העולם. למשל ארה"ב מהווה כ-52% מהבורסה העולמית, אז נשקיע 52% מכספנו ב-X המניות הגדולות בארה"ב. ישראל, אגב, מהווה רק 0.2%.

הטיית הבייתיות

שימו לב שישראל היא רק 0.2% מהכלכלה העולמית. הטיית הבייתיות מתייחסת לזה שאנחנו משקיעים יותר במדינה בה נולדנו. סביר להניח שבפנסיה שלנו, ובקרן ההשתלמות (אם יש לנו) אנחנו כבר מושקעים בשוק הישראלי, ולכן כאשר אנחנו מסתכלים על איפה להשקיע, אין סיבה להעדיף השקעה במניות ישראליות. אגב, אחת הסיבות הנוספות היא שהמניות במדדים הישראליים הן בעיקר בתחום הבנקאות, נדל"ן, וכך אנחנו מפוזרים פחות בין תעשיות שונות.

באיזה מדד ספציפי כדאי להשקיע?

אז כמו שאמרנו, אנחנו מחפשים מדדים כמה שיותר רחבים. השיקול הנוסף היא דמי ניהול. כשאנחנו קונים מניה ספציפית אין דמי ניהול, אנחנו ניהלנו בעצמנו, אבל כשאנחנו קונים סל של מניות, מישהו עושה עבודה עבורנו וקונה חלק קטן מכל המניות שבמדד עבורנו, ועל כך הוא מקבל דמי ניהול. מדובר בדמי ניהול מאוד נמוכים כי זה מתבצע באופן אוטומטי, זה פסיבי, ולא ניהול אקטיבי (שם צריך לשלם לאנליסטים וכו').

ממה שראיתי המדדים הפופולריים בפורום כאן הם VTI, VXUS, VT. בגדול, VT הכי פשוט הוא כבר מכיל פיזור גלובלי. אפשר להשיג פיזור גלובלי גם ע"י רכישת VTI (ארה"ב) ו-VXUS (שאר העולם). יש הבדלים ביניהם מבחינת השקעה במדינות מתפתחות וכו', ואתם יכולים לקרוא על זה עוד במקומות אחרים.

אני החלטתי ללכת על השילוב של VTI+VXUS - לכאורה יותר התעסקות מצידנו (רכישה של שני ניירות לעומת אחד) אבל בתמורה אנחנו מקבלים דמי ניהול זולים יותר. דמי הניהול של VTI הם (רק) 0.05% (שנתי) ב-VXUS הם רק 0.11%. VT גם הם רק 0.11%, אבל בחלוקה של VTI ו-VXUS הממוצע של דמי הניהול יוצא נמוך יותר.

חשוב לומר שיש מדדים ישראליים שמשקיעים באותם מניות גלובליות, וניתן לקרוא עליהם הרבה בכתבות שהסולידית פירסמה. אבל רק לדוגמה, אני התחלתי בהשקעה כזו בקרן שהתחילה עם עמלה של 0.03% בלבד, ולאחר כמה חודשים העלו ל0.45%. אם אנחנו מסתכלים על השקעה לטווח ארוך במניות (וזו הדרך היחידה שלנו להסתכל עליה...) אז 0.45% זה המון(!) כשמכניסים ריבית דריבית למשוואה זה באמת כמות כסף ששווה להתאמץ כדי להשקיע בעלות זולה יותר. הסיבה לעלויות המובנות הגבוהות יותר כאן היא שהברוקר הישראלי שלנו, מבצע עבודה בשבילנו, והוא בעצמו משתמש בברוקר אמריקאי. אז יש עלויות בגלל שהוא מתווך באמצע.


למה נראה שאנחנו מתעסקים פה בשברי אחוז שאינם מעניינים?

נכון, 0.11% מ-100 אלף ש"ח זה עדיין רק 110 ש"ח לשנה בדמי ניהול. אבל השקעה בשוק ההון היא לטווח ארוך (אגב, אם אתם משקיעים לטווח של רק כמה שנים, כדי לקנות דירה, תפסיקו לקרוא.. השקעה באחוז מנייתי גבוה אינה בשבילכם).

כשמתסכלים על השקעה לטווח ארוך כל שקל הוא משמעותי, כי יש ריבית דריבית על הכסף הזה, ולמשך מספיק שנים, גם ההבדל של ה-110 ש"ח האלה הוא משמעותי.

ובכל זאת הממוצע של 0.11% עם 0.05% (בהנחה ולוקחים 50-50) הוא 0.08% וההבדל בינו לבין VT שזה 0.11% זה רק 0.03% הבדל. אבל כשחושבים על כמה מאמץ נוסף יש ברכישה של שני הניירות לעומת נייר אחד - גם זה לא מאמץ גדול (ויש הבדלים נוספים מבחינת המניות שנכללות במדדים האלה, אבל אני מתעלם מהם במדריך הזה, המטרה היא להשיג פיזור גלובלי)

אז החלטנו על VTI ו-VXUS, מה עכשיו?

עכשיו צריך להחליט דרך איזה ברוקר נשקיע בהם. חשוב להבין ש-VTI, VXUS הם ניירות אמריקאיים. אפשר להשקיע דרך ברוקר ישראלי בניירות אמריקאיים ואפשר להשקיע דרך ברוקר זר, כמו IB (הבחירה שלי).

מה היו השיקולים?

1) מחיר: IB זול יותר משמעותית מברוקר ישראלי. יש הרבה עלויות בנושא (דמי חשבון חודשיים, קנייה של מניה, המרה של מט"ח) אבל העלות העיקרית הרלבנטית היא המרת מט"ח. בברוקרים ישראלים תקבלו עלות המרה של כ-200 פיפס. מה זה? 200 פיפס זה 2 אגורות. לא נשמע נורא? בוא נחשב: 2 אגורות מתוך 3.5 ש"ח שזה דולר אחד, זה בעצם 2/350 וזה 0.5%. זה הרבה כסף. ותזכרו שכשתחליטו למכור תצטרכו שוב לשלם עוד 0.5%. וכמה זה יעלה לכם ב-IB? שום דבר.. העמלה הזו פשוט לא קיימת שם (קונים דולר באמצעות שקלים במחיר הרציף, ללא עמלה).

אגב, מבין הברוקרים הזרים, IB נחשב לפופולרי ביותר, והוא מתגאה בעלויות הנמוכות במיוחד שיש לו.

2) עקומת למידה: יותר קל לעבוד מול ברוקר ישראלי שם יש תמיכה בעברית, והמערכת מסחר בעברית.

זה לא לגמרי מדויק, כי יש חברה ישראלית שנקראת Interactive Israel והיא מספקת תמיכה מעל IB העולמית. יש בפורום לינק להנחה אצלהם (תחפשו "דיבידעת"). כדאי במיוחד ללכת אליהם אם סכום ההשקעה שלכם קטן מ-100 אלף דולר, לא תצטרכו לשלם דמי שימוש מערכת של 10 דולר בחודש.

3) הגשת דוח למס הכנסה: זה החלק שתחילה הכי הרתיע אותי ב-IB. אבל זה פחות נורא ממה שחשבתי, שכן יש צורך בהגשת דו"ח כזה רק בעת ביצוע מכירה של נייר ערך. כלומר - אם אנחנו רק מכניסים כסף, אין צורך בדיווח. ביום שבו נחליט למכור נייר ערך כלשהו, אז נצטרך לדווח בשנת המס הזו (להבנתי, עד יוני של שנת המס שאחרי). את הדיווח בפעם הראשונה לכל הפחות מאוד מומלץ לשכור שירותיו של רואה חשבון (בתשלום שצריך להביא אותו בחשבון)

בהתחלה חשבתי שגם עבור הדיבידנדים שאנו מקבלים יש צורך בדיווח, וכך היה צריך לדווח כל שנה. אבל מסתבר שמכיוון שיש ניכוי מס במקור ע"י ממשלת ארה"ב של הדיבידנדים האלו של 25%, אין צורך לדווח, ולמעשה אין צורך בדיווח שנתי אם אנחנו מקפידים לא למכור נכסים.

אם נשתמש בשירותיו של ברוקר ישראלי לא נצטרך לדאוג לדיווח למס הכנסה כי הוא עושה את זה בשבילנו. ולכן, אם אנחנו כן רוצים למכור מדי פעם ולקנות דברים אחרים (לא מתאים למשקיע פסיבי ולניחוח של המדריך הזה) אז אולי ההתעסקות מול ברוקר אמריקאי גדולה מדי.

4) ביטחון של הכסף. ל-IB יש הגנה על הכסף שלכם עד חצי מליון דולר. אני לא בטוח לגבי מתי הביטוח הזה תופס, אבל בישראל אין כזה. כמו כן, הרושם שקיבלתי הוא ש-IB כנראה יציב יותר מאשר ברוקר ישראלי.

5) נוחות: לכאורה היינו מצפים שיהיה יותר קל להעביר כספים ולקבל כספים מברוקר ישראלי. זה עדיין נכון, אבל לא בהרבה. יש ל-IB חשבון בנק בסיטי בנק בישראל. כלומר אנחנו מעבירים ומקבלים כסף בשקלים מחשבון בנק ישראלי. העברת זה"ב לשם עלתה לי בבנק לאומי כ-3.5 שקלים. ההעברה בוצעה באותו היום. הכל עבד בצורה חלקה.

6) רמת הביטחון בכניסה לחשבון: ב-IB יש בדיקה של Multi factory authentication, ואפשרות להזמין כרטיס פיזי. ייתכן וגם לברוקרים הישראליים יש (לא בדקתי). אבל אני מרוצה מרמת האבטחה שיש לחשבון ב-IB.

סיכום שיקולים:

מתי בטוח כדאי על IB, בלי להיכנס לפרטים? כאשר אתם משקיעים פסיביים, אתם רוצים בעיקר להכניס כסף ולא למשוך ממנו משכורת, ואתם רוצים להשקיע לטווח ארוך. אם אתם עונים על כל הקריטריונים האלה - ההחלטה ללכת על IB היא פשוטה. יש יותר עבודה לעשות בהתחלה, אבל לאחר מכן, העבודה מול זה היא קלה באותה מידה כמו בברוקר ישראלי. ואתם יודעים שיש לכם שקט נפשי מבחינת ביטוח של הכסף, ועלויות של פעולות.


פתיחה של חשבון ב-IB

יש מדריך ביוטיוב לפתיחה של חשבון – ממליץ לעבוד לפי זה (יש כל מני שאלות ששואלים שם). צריך לצלם להם שתי תעודות מזהות למען אימות החשבון. לאחר שהחשבון אושר תקבלו הודעה במייל, תוכלו להיכנס ולעדכן את IB על הכוונה שלכם להעביר אליהם כספים


העברת כספים ל-IB

כדי לקבל את פרטי החשבון אליהם צריך להעביר את הכסף, אנחנו ניצור notification שמודיע ל-IB שאנחנו מתכוונים להעביר סכום כסף מסויים (זה מאפשר למערכת האוטומטית שלהם להקצות את הכסף לחשבון שלנו). וכך נקבל את הפרטים של החשבון בנק הישראלי בסיטי בנק של IB אליו נעביר את הכסף (מספר חשבון הבנק הוא בפורמט IBAN שזה כ-14 ספרות). את ההעברה יש לבצע בהעברת זה"ב, בשקלים, בארץ. נחפש באתר של הבנק שלנו איך נבצע העברת זה"ב. (חפשו בגוגל "בנק [לאומי] העברת זה"ב". בבנק לאומי ניתן להעביר כך 20,000 ש"ח.


המרת שקלים לדולרים

אנחנו קונים ניירות בדולרים, אז אנחנו צריכים להמיר את השקלים לדולרים לפני שנוכל לרכוש את הנייר. נוריד את מערכת המסחר של IB שנקראת TWS. נוסיף טיקר (שזה מניה/נכס/מטבע) שאנחנו רוצים לקנות שנקרא usd.ils. נבצע פקודת MKT בשביל להמיר

רכישה של מניות

אחרי שפקודת הקניה של דולרים (משקלים) סיימה, אנחנו יכולים להמשיך לקנייה של המניות עצמן. נוסיף את הטיקר של VTI. ונבצע פקודת קנייה.


פקודת MKT או LMT?

פקודת MKT מבקשת לקנות במחיר שיש כרגע מישהו שמוכן למכור. ולכן היא תמומש באופן מיידי.
פקודת LMT מבקשת לקנות במחיר נמוך יותר ממה שמוכנים כרגע למכור. ולכן היא לא תמומש באופן מיידי. המחיר של הנייר צריך קודם לרדת לLMT שביקשנו כדי שתתבצע הפעולה.

יש בפקודת LMT מעט נסיון תזמון שוק. מי אמר שהמחיר יירד? אולי מאותו רגע ואילך הוא רק ימשיך לעלות וכך נמצא את עצמנו מחוץ לשוק ההון?
אומרים שיותר חשוב להיות בשוק ההון מאשר הניסיון לתזמן אותו. ואנחנו הרי סוחרים פסיביים, וכך ההבדלים התוך-יומיים לא צריכים לעניין אותנו כי אנחנו מסתכלים על הטווח הארוך.

אבל, בשביל ההרגשה הטובה, אם לא "מפחיד" אתכם לשלוח פקודת קנייה LMT, מציע לכם לשלוח על כמה סנטים נמוך יותר מהמחיר הנוכחי.

מהו המחיר הנוכחי?

חשוב לומר שהמחיר שתראו בתוכנה של TWS הוא לא המחיר של המניה כרגע(!) וצריך להתעלם ממנו לחלוטין. (כדי שהוא כן יהיה מעודכן צריך לשלם) המחיר שם מעודכן עד 20 דקות אחורה. וכדי לבצע עסקה, אנחנו צריכים לדעת מה המחיר. כדי לדעת מה המחיר בזמן אמת, יש שירותים בחינם כמו האתר הבא: https://www.tradingview.com/symbols/AMEX-VTI/ הוא יציג לכם את מחיר ה-bid וה-ask. כאשר ה-ask זה המחיר שבו המוכרים מוכנים כרגע למכור, וה-bid זה המחיר שבו הקונים מוכנים לקנות. יש מרווח בין השניים שנקרא ה-spread. יש לבצע את הפקודה בשעות המסחר של הבורסה.

מה החלוקה בין VTI ל- VXUS?

מקובל לעשות 52% VTI ו-48% VXUS כדי לפזר לפי משקל יחסי של מדינות בעולם


מה זה דיבידנדים?

הניירות VTI, VXUS מחזיקים מניות שמחלקות דיבידנד. חלוקת דיבידנד מתבצעת פעם ברבעון. ב-VTI למשל כרגע זה סדר גודל של 0.6$ עבור כל יחידת אחזקה (יחידת אחזקה היא כ135$) לרבעון. כלומר בחישוב שנתי מדובר על כ-2% מהכסף המושקע. את הדיבידנדים אתם תקבלו לחשבון המסחר שלכם ב-TWS, ותשתמשו בהם לרכישת חוזרת של VTI/VXUS בפעולת הקנייה הבאה שלכם (כשתכניסו כסף חדש).

חשוב לומר שזה לא לגמרי כסף חינם.. השווי של המניות המתאימות במדד יורדות בהתאם, ובהתאמה יורד גם המדד יחד עם חלוקת הדיבידנד. בגלל שאנחנו מסתכלים פסיבית, לטווח ארוך, היינו מעדיפים לא להתעסק עם זה, ושהנייר "יצבור" את הדיבידנדים האלה (כי אנחנו משלמים 25% מס על הדיבידנדים, זה פוגע לנו בריבית דריבית) – אבל – אין לנו ברירה! המניות מחלקות דיבידנדים, ולכן אנחנו נקבל אותם..


לסיכום

אחרי שעברנו את התהליך בפעם הראשונה, מעכשיו אפשר כל חודש (או רבעון, להחלטתכם) להעביר העברת זה"ב מהמשכורת שקיבלנו, לחשבון של IB, להמיר לדולרים, לקנות VTI או VXUS (כדי לחסוך בעמלות נקנה לסירוגין VTI ו-VXUS). ויש לנו מערכת עובדת, עם עלויות מסחר נמוכות, שאנחנו יכולים להמשיך להתנהל איתה קדימה.
בהצלחה!!!
 
מדריך מצויין ומתמצת את כל הנקודות העיקריות. שאפו!
 
פקודת LMT מבקשת לקנות במחיר נמוך יותר ממה שמוכנים כרגע למכור.
לא. הלימיט לא חייב להיות נמוך יותר מהמחיר שמוכנים כרגע למכור בו.
 
מדריך מעולה!
יכול להיות שפספסתי, אבל - איך אתה קונה את החלק האג"חי בתיק?
 
והחלק המסוכן של התיק במניות (פחות יציב, דולרי)
רק הערה קטנה - זה שאתה קונה נייר שנקוב בדולר לא הופך את החלק הזה ל"דולרי".
יש הבדלים ביניהם מבחינת השקעה במדינות מתפתחות וכו', ואתם יכולים לקרוא על זה עוד במקומות אחרים.
זאת נקודה מעניינת שלא הייתי מודע אליה. אתה בטוח שיש הבדל בין vxus לבין vt מבחינת מדינות מתפתחות?
אשמח אם יש לך הפניה למקום עם פרטים.

וכמה זה יעלה לכם ב-IB? שום דבר.. העמלה הזו פשוט לא קיימת שם (קונים דולר באמצעות שקלים במחיר הרציף, ללא עמלה).
זה לא נכון, יש עמלה על המרת מט"ח ב IB. אומנם היא מאוד נמוכה לעומת בתי השקעות ישראלים ,אבל היא עדיין קיימת ועומדת על 0.002% עם מינימום של 2$
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
אחלה מסמך לגבי סוג פקןגה אז בIB אפשר גם לעשות פקודת MKT בתוך IBAGO שזה בגדול אומר שהאלגוריתם שלהם דואג לקנות עבורך במחיר השוק עם אופטימיזציות. הוא מחלק את הקנייה לכמה סדרות של קנייה בצורה חכמה
 
דמי הניהול של VTI הם (רק) 0.05% (שנתי)
0.04% :)
אחרי שפקודת הקניה של דולרים (משקלים) סיימה, אנחנו יכולים להמשיך לקנייה של המניות עצמן.
לדעתי יש חלון המתנה של יומיים בין קניית דולרים לאפשרות לקנות מניות, עבור חשבון cash.
נוריד את מערכת המסחר של IB שנקראת TWS.
לטעמי רבים ימצאו את הwebTrader נוח יותר לשימוש. ניתן גם להשתמש בו מכל מחשב (לא דורש התקנה).

אחלה מדריך!
 
נערך לאחרונה ב:
לגבי בית השקעות ישראלי מול IB,כמה הערות ששווה לקחת בחשבון (דווקא לטובת הישראלי):
1. ב- IB עדיין אי אפשר לסחור בבורסה בישראל (תקנו אותי אם זה כבר השתנה). זה אמור להשתנות בקרוב, אבל בינתיים זה אומר שאג"ח ישראלי ממילא צריך להירכש בבנק/בית השקעות ישראלי, ומי שמעוניין להשקיע בקרנות מגודרות או להשקיע במדדים מקומיים (מסיבה כלשהי) לא יכול לעשות את זה דרך IB.
2. 0.5% הפרש שערים בהמרה זה אכן מחיר לא נעים, אבל דווקא עבור משקיעים פאסיביים עם אופק השקעה ארוך, המשמעות של זה היא נסבלת.
3. באופן כללי, אם התיק קטן (כמה עשרות אלפי שקלים) הכדאיות של ניהולו בבית השקעות זר מוטלת בספק. ההוצאות על ניהול התיק לא תלויות בגודל התיק: דו"חות שנתיים ודמי ניהול חודשיים שגבוהים מדמי הניהול בכל בית השקעות ישראלי, ולכן כשהתיק קטן הם מהווים חלק יותר גדול ממנו.

כמובן שכל מקרה לגופו, ואני מסכים שבסופו של דבר עבור רוב האנשים IB מנצח.
 
באופן כללי, אם התיק קטן (כמה עשרות אלפי שקלים) הכדאיות של ניהולו בבית השקעות זר מוטלת בספק. ההוצאות על ניהול התיק לא תלויות בגודל התיק: דו"חות שנתיים ודמי ניהול חודשיים שגבוהים מדמי הניהול בכל בית השקעות ישראלי, ולכן כשהתיק קטן הם מהווים חלק יותר גדול ממנו.
מדמי הניהול החודשיים אפשר להתחמק אם משתמשים במתווך הישראלי. זה אמנם יותר מדאיג מIBKR ישירות.. אבל לדעתי מדאיג באותה מידה (אם לא פחות) מברוקר ישראלי כלשהו. בסוף החשבון הוא אצל IBKR.
לגבי דו"ח שנתי, תיק התחלתי קטן זה בדיוק הזמן ללמוד לעשות את הדו"ח הזה בצורה עצמאית. הרבה יותר מרגיע "להתאמן" על עשרות אלפי שקלים מאשר על מאות אלפי דולרים.

לכל אחד יש את השיקולים שלו כמובן, אבל הסלידה שלי מההתנהלות בארץ כל כך גבוהה שזה מה שהייתי עושה אם הייתי מתחיל עכשיו.
 
קודם כל תודה רבה! לא ראיתי פה עוד פוסט כזה יעיל וברור! שאפו. חשבתי לא לסחור בחשבון זר בגלל הסיבוך והנה אולי בזכותך אעשה זאת.
יכול להיות שפספסתי, אבל - איך אתה קונה את החלק האג"חי בתיק?
מצטרף לשאלה.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
נערך לאחרונה ב:
@הסולידית הייתי מציע לשקול להפוך את זה לפוסט אורח בבלוג במידה ו @Jackl56 יסכים (אולי עם שינויי עריכה קלים)
לעונג לי כמובן, אם הסולידית תסכים אני אעשה את השינויים הדרושים לכתיבה קצת יותר רצינית מאשר לפוסט בפורום :)
 
3) הגשת דוח למס הכנסה: זה החלק שתחילה הכי הרתיע אותי ב-IB. אבל זה פחות נורא ממה שחשבתי, שכן יש צורך בהגשת דו"ח כזה רק בעת ביצוע מכירה של נייר ערך. כלומר - אם אנחנו רק מכניסים כסף, אין צורך בדיווח. ביום שבו נחליט למכור נייר ערך כלשהו, אז נצטרך לדווח בשנת המס הזו (להבנתי, עד יוני של שנת המס שאחרי). את הדיווח בפעם הראשונה לכל הפחות מאוד מומלץ לשכור שירותיו של רואה חשבון (בתשלום שצריך להביא אותו בחשבון)

בהתחלה חשבתי שגם עבור הדיבידנדים שאנו מקבלים יש צורך בדיווח, וכך היה צריך לדווח כל שנה. אבל מסתבר שמכיוון שיש ניכוי מס במקור ע"י ממשלת ארה"ב של הדיבידנדים האלו של 25%, אין צורך לדווח, ולמעשה אין צורך בדיווח שנתי אם אנחנו מקפידים לא למכור נכסים.

אם נשתמש בשירותיו של ברוקר ישראלי לא נצטרך לדאוג לדיווח למס הכנסה כי הוא עושה את זה בשבילנו. ולכן, אם אנחנו כן רוצים למכור מדי פעם ולקנות דברים אחרים (לא מתאים למשקיע פסיבי ולניחוח של המדריך הזה) אז אולי ההתעסקות מול ברוקר אמריקאי גדולה מדי.
חידוש עבורי ובהחלט יכול לגרום לי ללכת על IB...
האם המידע בדוק?
תודה!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S המדריך השלם למשקיע האמריקאי שוק ההון 34
A יצא ספר של גון בוגול בעברית: "המדריך למשקיע המתחיל" אוף טופיק 4
yossik המדריך להעברת חשבון בין בנקים צרכנות פיננסית 8
adamshalev התיק המלא שלי (גרסה 2) שוק ההון 42
Nons Ense רכישת דירה ראשונה להשקעה מיד 2 איך וממה מתחילים? נדל"ן 1
O תשואה דירה להשקעה נדל"ן 8
ר השקעה חודשית במדד לצורך חיסכון בקופת גמל להשקעה או בברוקר שוק ההון 6
ח קצבה מקופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
D התלבטות בין רכישת דירה 3 להשקעה לבין המשך השקעה בקרן כספית + קה"ל נדל"ן 9
A התעייצות לגבי שימוש חכם ביתרת מט"ח גדולה להשקעה (חשבון ממוסה) שוק ההון 8
R עצה בקשר להשקעה שוק ההון 10
S דירה להשקעה- התייעצות נדל"ן 17
נ מיסוי דירה שנייה להשקעה כשהראשונה נקנתה במסגרת מחיר למשתכן נדל"ן 1
רוטב פיצה מחפש 20/80 באיזור המרכז להשקעה מעולה. מכירים? נדל"ן 1
M דירה ראשונה להשקעה- כמה שאלות נדל"ן 20
D התייעצות לפני רכישת דירה להשקעה נדל"ן 1
D דירה שלישית להשקעה. נדל"ן 5
R האם משתלם להעביר את קופות הגמל להשקעה לעוקב מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ד דירה אחת למגורים (שמתחלפת עם הזמן) ודירה אחת להשקעה שנותרת קבועה נדל"ן 3
צ עצמאי האם להפקיד לפנסיה את המינימום ושאר הסכום בגמל להשקעה או רעיון אחר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ה גמל להשקעה לכמה דברים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
כ ת"א רמת גן 3 חד' ב 2.3 להשקעה - דעתכם? נדל"ן 12
ש גמל להשקעה VS מסחר עצמאי שוק ההון 15
י שידרוג דירה להשקעה- התייעצות נדל"ן 5
F דירה ראשונה להשקעה בשדרות למשל נדל"ן 17
ס השוואת קופת גמל להשקעה מול מסחר עצמאי שוק ההון 15
ח לבטים לגבי דירת מגורים + דירה להשקעה נדל"ן 17
G יש קופג להשקעה פאסיבי מחקה מדד עולמי ? שוק ההון 2
C דירה ראשונה להשקעה - תחילת המסע נדל"ן 11
Y לבטים לפני רכישת דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 0
D דירה להשקעה - ״מחיר למשתכן״ - איפה להתחיל? נדל"ן 5
G ניוד כספים של קרה"ש ושל קופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
A מבולבל מכמות האפשרויות להשקעה ארוכת טווח.. שוק ההון 8
י כדאיות התקנת חימום תת רצפתי בדירה להשקעה מקבלן נדל"ן 11
T דירה בהנחה- דירה להשקעה נדל"ן 40
A קופת גמל להשקעה- אזרח אמריקאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
R משיכת קופת גמל להשקעה עבור תיק השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
כ מתעניין בדירה חדשה להשקעה עד 2 מ' (10\90) שאלות נדל"ן 12
A מדד s&p500 בקופת גמל להשקעה ורווחים שוק ההון 3
S קופת גמל להשקעה עוקב סנופי VS השקעה בסנופי בחשבון מסחר עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
Y ייעוץ בנוגע לרכישת דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 18
M קיבלתי הצעה לרכישת דירה ראשונה להשקעה - דעתכם? נדל"ן 4
G למה להמשיך להחזיק קופת גמל להשקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
ר דירה להשקעה ללא חניה נדל"ן 15
Y קופת"ג להשקעה מחקה S&P500- לא כולן אותו הדבר... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 26
N קופת גמל להשקעה או תיק מחקה מדדים באקסלנס? פוסטים מאיכות נמוכה 4
Y הבדלים בתשואות קופת גמל להשקעה עוקבות SP500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א דירה להשקעה - בת ים או נתניה? נדל"ן 14
ש דירה להשקעה עד 2 מ' נדל"ן 27
N קיזוז רווחים והפסדים משתי קופות גמל להשקעה שונות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1

נושאים דומים

Back
למעלה