• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

דילמת דירה ראשונה להשקעה - פריפריה צפונית מול שולי גוש דן

  • פותח הנושא פותח הנושא taninanak
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

taninanak

משתמש סולידי
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
22
דירוג
5
זוג +2 עם מחשבות על דירה ראשונה להשקעה -
איפה יותר הגיוני לחפש עסקאות עם פוטנציאל השבחה משמעותי - איזור קריות (פוטנציאל צמיחה עקב קמפוס NVDIA, חיבור כביש 6 לעוקף קריות, כנראה שיש עוד דרייברים) או מעגל שני של תל אביב בדמות רמת גן או בת ים או עיר אחרת שלא חשבתי עליה (קרבה למרכז, מטרו עתידי או רכבת קלה, קו אדום/סגול/ירוק וכד')?
הון עצמי פוטנציאלי - 400-700 א' ש"ח (מה שלא ילך להון עצמי לטובת הדירה ילך להשקעה בשוק ההון)
לא מבין כלום בנדל"ן אז אשמח לכמה שיותר רעיונות, הערות, הערות והארות
 
תקנה רק דירה שאתה היית מוכן לגור בה

אלא אם יס איזה פינוי בינוי ממש בקרוב לאותה דירה
 
כמה שיותר קרוב לתל אביב שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

אם כי עם
הון עצמי פוטנציאלי - 400-700 א' ש"ח
להערכתי לא תוכלו לקנות דירה באזורים שציינתי.

צריך גם להבין ולחשוב מי קהל היעד של השוכרים אותו אתם מטרגטים, ההתעסקות שונה עם סטודנטים/שותפים, משפחות צעירות, משפחות גדולות וכו'.

וכמו שכתבו מעליי כדיי קרוב מאוד למקום מגוריכם אלא אם תעזרו בחברת ניהול.
 
כמה שיותר קרוב למקום המגורים שלכם, דירה להשקעה היא לא בדיוק "שגר ושכח".
גרים בגבעתיים, עם זאת גם קריות זה שעה נסיעה במקרה הצורך. לא רואה בזה מחסום למען האמת, בעלי מקצוע בעיר אחרת זה לא סוף העולם ונראה לי שאף בעל דירה שהשכיר לי ב 15 שנים האחרונות דירה לא גר באותה העיר כמו הדירה השכורה.
 
תקנה רק דירה שאתה היית מוכן לגור בה

אלא אם יס איזה פינוי בינוי ממש בקרוב לאותה דירה
לא בטוח שהבנתי מה הקשר. ב 2 מיליון פלוס מינוס אני לא אמצא דירה שאנחנו מוכנים לגור בה בטוח שלא במרכז (לפרספקטיבה - הדירה השכורה שאנחנו גרים בה עולה פי 2+ מזה).
הפרופיל שחשבנו עליו הוא דירה של 2-3 חדרים שאמורה לעבור השבחה דרך פינוי בינוי. אם זה יקרה בעשור הקרוב אנחנו אמורים לראות תשואה יפה על ההון העצמי. אם לא אז באסה, אם כי לא סוף העולם.
השאלה הוא איזה איזור בארץ בעל פוטנציאל גבוה יותר כיום, כשמסתכלים על מה קרה בעשור האחרון (עליות מחיר הרבה יותר גבוהות במרכז) ומה יקרה קדימה (לאף אחד אין כדור בדולח, אבל יש פה הרבה אנשים חכמים שאני מקווה לשמוע מה הם חושבים).
ציינתי מה הדרייברים שאני רואה ואשמח לעומק זויות
 
גרים בגבעתיים, עם זאת גם קריות זה שעה נסיעה במקרה הצורך. לא רואה בזה מחסום למען האמת
בתור משכיר ותיק אני רק יכול לומר שמבחינתי מרחק כזה הוא שואו סטופר שלא הייתי נכנס אליו מראש וביודעין, כמובן כל אחד ושיקוליו
אף בעל דירה שהשכיר לי ב 15 שנים האחרונות דירה לא גר באותה העיר כמו הדירה השכורה.
זה לא מלמד שום דבר, אנשים מקבלים דירות קיימות בירושה, אנשים קונים דירות ואז עוברים לעיר אחרת ומשכירים את הדירה הישנה, ואנשים גם עושים טעויות. בכל מקרה "לא גר באותה עיר" זה מאד כללי, אתה מדבר פה על מגורים בגבעתיים וקניה בקריות, זה אזור אחר לגמרי של המדינה. אם יש לך שם משפחה או גרת שם בעבר ואתה מכיר היטב את הסביבה ומרגיש בה יותר נוח אז אולי זה פרמטר להביא בחשבון.
השאלה הוא איזה איזור בארץ בעל פוטנציאל גבוה יותר כיום
מי שייתן לך תשובה קונקרטית העצה שלי היא אל תשמע לו, לאף אחד אין מושג מה יהיה. בכל אזור יש נכסים עם פונטציאל ויש נכסים לברוח מהם. תמצא את האזור שנוח לך ובו תמצא את הנכס הכי מתאים.
 
הפרופיל שחשבנו עליו הוא דירה של 2-3 חדרים שאמורה לעבור השבחה דרך פינוי בינוי
דירות כאלה הן יחסית ספקולטיביות כי אין לך מושג מתי תראה את ההשבחה ומה יהיה גובהה ומצד שני בינתיים אתה תקוע עם דירה שנותנת שכירות נמוכה ועם סכנה של עלויות תחזוקה גבוהות. בגלל שאתה מתכנן את רוב המימון לקבל במשכנתא אז אני מניח שאתה בונה על ההכנסה משכר הדירה לכסות את המשכנתא, ואני חושש שאתה נכנס פה לסיכון תזרימי. תביא בחשבון שאם מדובר באזור שלם שמתחדש אז במהלך העבודות (סדר גודל של שנים) דמי השכירות באזור עוד יורדים משמעותית. אלא אם כן יש לך אפשרות לממן את המשכנתא גם ללא הכנסה משמעותית מהדירה ואז ייתכן שהסיכון יותר מתאים לך.

ברמת המשכנתא שאתה מתכנן אולי כדאי לך לחשוב במקביל על כיוון של דירה שאתה יכול לראות איך שכר הדירה מכסה את המשכנתא או לפחות את רובה באופן עקבי, ואחרי מספר שנים שבהן ההון העצמי יגדל ויהיה יותר גבוה לשקול כניסה לעסקאות יותר ספקולטיביות.
 
זוג +2 עם מחשבות על דירה ראשונה להשקעה -
איפה יותר הגיוני לחפש עסקאות עם פוטנציאל השבחה משמעותי - איזור קריות (פוטנציאל צמיחה עקב קמפוס NVDIA, חיבור כביש 6 לעוקף קריות, כנראה שיש עוד דרייברים) או מעגל שני של תל אביב בדמות רמת גן או בת ים או עיר אחרת שלא חשבתי עליה (קרבה למרכז, מטרו עתידי או רכבת קלה, קו אדום/סגול/ירוק וכד')?
הון עצמי פוטנציאלי - 400-700 א' ש"ח (מה שלא ילך להון עצמי לטובת הדירה ילך להשקעה בשוק ההון)
לא מבין כלום בנדל"ן אז אשמח לכמה שיותר רעיונות, הערות, הערות והארות
אם למגורים עבוך ומשפחתך. היכן שאוהב לגור. אחרת - אל תיכנס לכאב ראש מול שוכרים וכו' ובשביל תשואה שנתית של 2.5% במקרה הטוב ותקווה לתמ"א בקרוב.

על מדד ת"א בנייה ונדל"ן שמעת? אתה מוגע מהי התשואה שהניב השנה ,12 חודשים אחרים וכו'?
 
אם למגורים עבוך ומשפחתך. היכן שאוהב לגור. אחרת - אל תיכנס לכאב ראש מול שוכרים וכו' ובשביל תשואה שנתית של 2.5% במקרה הטוב ותקווה לתמ"א בקרוב.

על מדד ת"א בנייה ונדל"ן שמעת? אתה מוגע מהי התשואה שהניב השנה ,12 חודשים אחרים וכו'?
האמת היא שלא הבנתי מה אתה אומר. שנדלן זאת השקעה רעה?
 
דירות כאלה הן יחסית ספקולטיביות כי אין לך מושג מתי תראה את ההשבחה ומה יהיה גובהה ומצד שני בינתיים אתה תקוע עם דירה שנותנת שכירות נמוכה ועם סכנה של עלויות תחזוקה גבוהות. בגלל שאתה מתכנן את רוב המימון לקבל במשכנתא אז אני מניח שאתה בונה על ההכנסה משכר הדירה לכסות את המשכנתא, ואני חושש שאתה נכנס פה לסיכון תזרימי. תביא בחשבון שאם מדובר באזור שלם שמתחדש אז במהלך העבודות (סדר גודל של שנים) דמי השכירות באזור עוד יורדים משמעותית. אלא אם כן יש לך אפשרות לממן את המשכנתא גם ללא הכנסה משמעותית מהדירה ואז ייתכן שהסיכון יותר מתאים לך.

ברמת המשכנתא שאתה מתכנן אולי כדאי לך לחשוב במקביל על כיוון של דירה שאתה יכול לראות איך שכר הדירה מכסה את המשכנתא או לפחות את רובה באופן עקבי, ואחרי מספר שנים שבהן ההון העצמי יגדל ויהיה יותר גבוה לשקול כניסה לעסקאות יותר ספקולטיביות.
האמת היא שלא שמעתי על דירות בארץ שהשכר דירה מכסה את המשכנתא עם מינוף של 75%. אני לוקח בחשבון תזרים שלילי מהעסקה.
 
האמת היא שלא הבנתי מה אתה אומר. שנדלן זאת השקעה רעה?
לא אני אומר. הנתונים אומרים ובמיוחד אם אתה עם משכנתה.
אם למגורים עבורך ונכנס כאן אלמנט של רגש ליצוק בה את זכרונות חייך אז מעולה. לא הכל כסף ותשואה בחייים.
אם להשקעה (כי 2.5% תשואה שנתית במקרה הטוב ואולי עליית ערך ישמחו אותך) אז השקעה גרועה. לדעתי. ואף -
הפסד ואי נזילות לגבי אלטרטיבות אחרות.
 
כי 2.5% תשואה שנתית במקרה הטוב ואולי עליית ערך ישמחו אותך
במה זה שונה מתשואת דיבידנד+עליית/ירידת ערך של מניה או אפילו מדד מנייתי?
ולמה הגעת דווקא ל-2.5%? נדמה לי שבפריפריה אפשר להשיג קצת יותר גבוה.
הפרופיל שחשבנו עליו הוא דירה של 2-3 חדרים שאמורה לעבור השבחה דרך פינוי בינוי. אם זה יקרה בעשור הקרוב אנחנו אמורים לראות תשואה יפה על ההון העצמי. אם לא אז באסה, אם כי לא סוף העולם
יש לא מעט שרשורים על פינוי-בינוי, תקרא ואולי תגלה דברים שלא חשבת עליהם.
אם הכיוון הוא עליית ערך יפה תוך עשור (מה ייחשב מבחינתך כמשביע רצון?) אז אולי זה יצליח. השאלה מה יקרה בתוך התקופה הזאת: כמה זמן תהיה ריקה, כמה תחזוקה שוטפת ושיפוצים תצטרך לצורך השכרה, מי השוכרים הפוטנציאלים, האם הם שוק בעייתי מבחינת תשלומים ו/או שמירת הדירה...לא חסרות בעיות לדירות קטנות וישנות.
 
במה זה שונה מתשואת דיבידנד+עליית/ירידת ערך של מניה או אפילו מדד מנייתי?
ולמה הגעת דווקא ל-2.5%? נדמה לי שבפריפריה אפשר להשיג קצת יותר גבוה.

יש לא מעט שרשורים על פינוי-בינוי, תקרא ואולי תגלה דברים שלא חשבת עליהם.
אם הכיוון הוא עליית ערך יפה תוך עשור (מה ייחשב מבחינתך כמשביע רצון?) אז אולי זה יצליח. השאלה מה יקרה בתוך התקופה הזאת: כמה זמן תהיה ריקה, כמה תחזוקה שוטפת ושיפוצים תצטרך לצורך השכרה, מי השוכרים הפוטנציאלים, האם הם שוק בעייתי מבחינת תשלומים ו/או שמירת הדירה...לא חסרות בעיות לדירות קטנות וישנות.
בפריפריה אכן מעט מעל 3% אך סיכוי גבוה יותר לחטוף דירה ריקה חודשים ארוכים...ורחוק לרוב תשובי המדינה.
דינה של דימונה לא כדינה של ראשל"צ בביקושים.
כפי שמאמר - עדיף 2.5% תשואה שנתית במרכז הלוהט מאשר 3% בפריפריה הרדומה.

כנ"ל. במכירת הנכס. מניח שקל יותר למכור נכר בראשל"צ / חולון / רחובות מאשר בפריפריה בה הטלפון כמעט ולא יצלצל.

חלילה מבלי לתייג ולשפוט אך בדר"כ בדירות זולות יותר פרופיל השוכרים בעייתי יותר.
(מניסיון אישי שלי וסביבתי עם מודיעין, בית שמש ובאר שבע).

בכל מקרה הן 2.5% והן 3.5% = תשואה נמוכה (כי מחירי הדירות בארץ גבוהים ובמדינות מפותחות אחרת זה 6% ומעלה בקלות) הן בסביבה האינפלציונית , עלויות המימון ובכלל.
המספרים הם ברוטו. יש הרי פה ושם חודש (לפחות) ריק ללא תשואה ועלויות ארנונה + ועד הבית כל בעל הנכס +
יש פה ושם תקלות בבניין (מעלית למשל) ובדירה (מזגן וצנרת) והעלויות על בעל הנכס.
____
כלומר , הייתי נדיב כאשר רשמתי 2.5-3.5% תשואה שנתית.

הערת אגב: השנה האחרונה הרגיעה את כל מי שטען בקביעות "מחירי הדירות תמיד עולים"

בהקשרנזה מזכיר שמדדי הנדל"ן והבנייה השיאו השנה תשואה דו-ספרתית ו150%-200% ב5 השנים האחרונות.
יש דירות שערכן עלה 200% ב5 שנים?!

מכיר מקרוב שני פרוייקטים של פינוי בינוי באחת הערים הכי מבוקשות. באחד מהם אגב הקבלן פשט רגל בדקה ה89.
אם נחשב את עליית ערך הדירה שלהם לפני ואחרי התמ"א על פני השנים הארוכות של התהליך ואובדן תשואה אלטרנטיבית בתק' זו הרי שלא מדובר במספרים מדהימים עם כל הכבוד ל20 מ"ר הנוספים שקיבלו, ממ"ד ומעלית. לא הנ"ל הביאו לרוב עליית הערך אלא חלוף הזמן בכל הארץ ועליית המחירים שהיתה.
 
נערך לאחרונה ב:
בפריפריה אכן מעט מעל 3% אך סיכוי גבוה יותר לחטוף דירה ריקה חודשים ארוכים...ורחוק לרוב תשובי המדינה.
דינה של דימונה לא כדינה של ראשל"צ בביקושים.
כפי שמאמר - עדיף 2.5% תשואה שנתית במרכז הלוהט מאשר 3% בפריפריה הרדומה.

כנ"ל. במכירת הנכס. מניח שקל יותר למכור נכר בראשל"צ / חולון / רחובות מאשר בפריפריה בה הטלפון כמעט ולא יצלצל.

חלילה מבלי לתייג ולשפוט אך בדר"כ בדירות זולות יותר פרופיל השוכרים בעייתי יותר.
(מניסיון אישי שלי וסביבתי עם מודיעין, בית שמש ובאר שבע).

בכל מקרה הן 2.5% והן 3.5% = תשואה נמוכה (כי מחירי הדירות בארץ גבוהים ובמדינות מפותחות אחרת זה 6% ומעלה בקלות) הן בסביבה האינפלציונית , עלויות המימון ובכלל.
המספרים הם ברוטו. יש הרי פה ושם חודש (לפחות) ריק ללא תשואה ועלויות ארנונה + ועד הבית כל בעל הנכס +
יש פה ושם תקלות בבניין (מעלית למשל) ובדירה (מזגן וצנרת) והעלויות על בעל הנכס.
____
כלומר , הייתי נדיב כאשר רשמתי 2.5-3.5% תשואה שנתית.

הערת אגב: השנה האחרונה הרגיעה את כל מי שטען בקביעות "מחירי הדירות תמיד עולים"

בהקשרנזה מזכיר שמדדי הנדל"ן והבנייה השיאו השנה תשואה דו-ספרתית ו150%-200% ב5 השנים האחרונות.
יש דירות שערכן עלה 200% ב5 שנים?!

מכיר מקרוב שני פרוייקטים של פינוי בינוי באחת הערים הכי מבוקשות. באחד מהם אגב הקבלן פשט רגל בדקה ה89.
אם נחשב את עליית ערך הדירה שלהם לפני ואחרי התמ"א על פני השנים הארוכות של התהליך ואובדן תשואה אלטרנטיבית בתק' זו הרי שלא מדובר במספרים מדהימים עם כל הכבוד ל20 מ"ר הנוספים שקיבלו, ממ"ד ומעלית. לא הנ"ל הביאו לרוב עליית הערך אלא חלוף הזמן בכל הארץ ועליית המחירים שהיתה.
תודה על התגובה המנומקת.
ת"א נדל"ן אכן עלה ב 46% בשנה האחרונה וב- 250% ב 10 שנים. אם לוקחים תקופות שונות קצת אז המספרים קטנים משמעותית בעליית המחירים, בנוסף שים לב לתנודתיות שלא קיימת באחזקה בדירה בודדת ומערכת סיכונים שונה (עליית ריבית מפילה את המדד אבל לא משפיעה על דירה בודדת עם משכנתא 100% קל"צ).
2.5%-3% זאת אכן תשואה נמוכה, אבל לדעתי צריך גם להוסיף לזה את עליית הערך (עם פינוי בינוי 4%-6% בשנה?) + זאת התשואה על הנכס אז עם הון עצמי של 25% התשואה גבוהה משמעותית.
בכל מקרה, אני כן רוצה מרכיב נדלני בתיק ההשקעות בשביל פיזור סיכונים והקטנת תנודתיות. ישראל הרבה יותר פשוט מאשר בחו"ל (קרבה, שפה, יכול לקרוא חוזה והבנה עדיפה של הסיכונים).
אז מרכז או צפון?
 
תודה על התגובה המנומקת.
ת"א נדל"ן אכן עלה ב 46% בשנה האחרונה וב- 250% ב 10 שנים. אם לוקחים תקופות שונות קצת אז המספרים קטנים משמעותית בעליית המחירים, בנוסף שים לב לתנודתיות שלא קיימת באחזקה בדירה בודדת ומערכת סיכונים שונה (עליית ריבית מפילה את המדד אבל לא משפיעה על דירה בודדת עם משכנתא 100% קל"צ).
2.5%-3% זאת אכן תשואה נמוכה, אבל לדעתי צריך גם להוסיף לזה את עליית הערך (עם פינוי בינוי 4%-6% בשנה?) + זאת התשואה על הנכס אז עם הון עצמי של 25% התשואה גבוהה משמעותית.
בכל מקרה, אני כן רוצה מרכיב נדלני בתיק ההשקעות בשביל פיזור סיכונים והקטנת תנודתיות. ישראל הרבה יותר פשוט מאשר בחו"ל (קרבה, שפה, יכול לקרוא חוזה והבנה עדיפה של הסיכונים).
אז מרכז או צפון?
דירה יחידה עליה משכיבים את כל הכסף נשמעת לי סיכון גדול יותר מאשר פיזור על עשרות חברות בנייה.
אכן מדדי הנדל"ן והבנייה תנודתיים יותר (לטוב ולרע) לעומת דירה בנויה...אך -
הנזילות קריטית גם כן. נסה למכור דירה? משך ההמתנה, זמן, כאב ראש ועלויות יציאה?!

מדד ת"א בנייה + ת"א נדל"ן + ת"א מניב = יופי של מרכיב נדלני שהוא לא אבנים.

דירה ריקה מספר חודשים או קושי למכור זה גם סוג של תנודתיות לא?!
כמו שאינך בודק מידי יום את ערך דירתך כך גם לגבי המדדים יש לנהוג.

התעלם מההצעות המפתות לדירה ביוון, פורטןגל וקישקושים אחרים. מהיכרות אישית של אנשים שחוו.
 
נערך לאחרונה ב:
כמה מעובדי אינטל גרים בקרית גת?!
לא הבנתי את ההקשר לשאלה שלי.
(מה הקשר לאינטל? מה הקשר לקריית גת??)
ושאלתי על מנת לדעת אם הוא יודע אם הייתה כבר החלטה כי זה הוצג בהודעה הראשונה כעובדה, אבל אני לא שמעתי על החלטה…
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא הבנתי את ההקשר לשאלה שלי.
(מה הקשר לאינטל? מה הקשר לקריית גת??)
ושאלתי על מנת לדעת אם הוא יודע אם הייתה כבר החלטה כי זה הוצג בהודעה הראשונה כעובדה, אבל אני לא שמעתי על החלטה…
הוזכר "קריות" ובהקשר של הקמת קמפוס "אנבידיה" ודי מתבקשת ההשואה למה שחשבו שהקמת אינטל תעשה לקרית גת.
פשוט.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
נגב דילמת משכנתא - לקבע ריביות או לא? נדל"ן 1
G דילמת איזון אקטוראי מול דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
yanosh34 דילמת פדיון הפקדות מעל התקרה בקרן השתלמות שוק ההון 29
A דילמת רכישה בית בקיבוץ נדל"ן 9
M דילמת חיי - חוויה סטודנטיאלית או התקדמות מקצועית וחיסכון של כסף? התפתחות אישית 44
מ דילמת המהנדס התפתחות אישית 4
מ דילמת הסטודנט ואפקט ריבית דריבית שוק ההון 6
G דילמת החייל המשוחרר התפתחות אישית 14
ברייטס דילמת קופות גמל שוק ההון 6
ל דילמת מינוף תיאורטית - השקעה בדירה 100% באמצעות משכנתא נדל"ן 54
amidar דילמת מעבר קרן השתלמות... צרכנות פיננסית 18
ס החזר מס באמצעות אלפי על משכורת, הכנסה חדשה משכר דירה מיסים 7
ק ליקויים חמורים לפני מסירת דירה נדל"ן 10
L בעיה עם בעלת דירה חדשה נדל"ן 32
אדריאן הלוואת גישור לצורך רכישת דירה במחיר למשתכן נדל"ן 3
B איפה הכי זול לשכור דירה חדשה בארץ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
ס צריך את עזרתכם – קניית דירה למגורים נדל"ן 25
C אסטרטגיית הנזלת תיק מניות לפני תשלום הלוואת קבלן - דירה על הנייר נדל"ן 7
ori_ סיוע בשכר דירה נדל"ן 36
R מס על השכרת דירה - קיזוז מול שכירות מיסים 7
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
A התייעצות והמלצות - מיסים, כדאיות, תנאי הלוואות ומיקום דירה להשקעה נדל"ן 3
SolidAce חניית כסף לקראת רכישת דירה (2-3 שנים) נדל"ן 12
ב פעם ראשונה בחיי הולך להשכיר דירה , אשמח להמלצות איך להתנהל נדל"ן 36
S דירה להשקעה ביד אליהו נדל"ן 16
N ביטוח דירה - האם יש יתרון אמיתי לעשות דרך סוכן צרכנות פיננסית 7
א דירה שניה כהשקעה נדל"ן 22
בן מלך הון עצמי לרכישת דירה נדל"ן 5
F התייעצות: רכישת דירה מקבלן לפני שהתקבל היתר בנייה נדל"ן 32
R התלבטות ברכישת דירה למגורים נדל"ן 5
E החזר מס - איך להצהיר על המס ששילמתי בגין שכר דירה מיסים 8
ב דירה בחריש נדל"ן 45
S פתיחת תיק במס הכנסה על השכרת דירה מיסים 8
T התייעצות | מימוש תיק השקעות לצורך רכישת דירה להשקעה נדל"ן 28
חשוב לדעת מכירה דירה שניה ללא תשלום מס שבח מיסים 11
A 2% פחת במכירת דירה להשקעה מיסים 14
U מס על דירה שכורה מיסים 4
A כללים במדידת דירה לארנונה מיסים 6
M מכירת דירה כהכנה לפרישה מוקדמת בחול שוק ההון 19
D כמה % מההון העצמי מומלץ להקדיש לקניית דירה ראשונה? נדל"ן 42
ש דירה עתידית בשדה דב נדל"ן 4
S מעוניין לקנות דירה וחושב אם הרצון ריאלי נדל"ן 48
Y מימון עצמי לרכישת דירה - מתוך תיק השקעות ישראלי, תיק ני"ע ב- IB או קרן השתלמות? שוק ההון 4
A דירה מקבלן עם חובות חברת מים וחשמל צרכנות פיננסית 0
K רכישת דירה קומה 3.5 ללא מעלית ירושלים נדל"ן 38
A חישוב שטח דירה צרכנות פיננסית 10
א דירה במתנה/ מכירת דירה לאח מנסיון בלבד! נדל"ן 15
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
I משכנתא על דירה קיימת נדל"ן 22
T האם כדאי לקנות דירה או לגור בשכירות? התפתחות אישית 21

נושאים דומים

Back
למעלה