• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התלבטות לרכישת משרד להשקעה בבת ים

  • פותח הנושא פותח הנושא Orian Zinger
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Orian Zinger

משתמש רשום
הצטרף ב
20/3/20
הודעות
14
דירוג
5
היי,
בפרויקט ליד קניון בת ים יש מגדל עם עירוב שימושים.
הוצע לי לרכוש משרד בקומות 3-5 החל מ40 מ"ר במחיר של 10K שקל למ"ר.
ההצעה מגיעה ישירות מהיזם/קבלן שמספק גמר מלא עם תנאי תשלום 10-90. מסירת מפתח בשנה הבאה.

ראיתי במדלן שבאזור הזה מחיר למ"ר עבור משרד הוא בערך 16K שקל עבור משרדים לרכישה.
משרדים דומים להשכרה באזור הזה מגיעים ל 840 שקל למ"ר לשנה (70 שקל למ"ר לחודש) או במילים אחרות מעל 8% תשואה שנתית לפני הוצאות, פחת וכדומה.

מעולם לא התעסקתי בנדלן למסחר, אבל בגלל ההצעה המעניינת והלוקיישן הנהדר, התחלתי לחקור את התחום ועלו לי מספר שאלות:

1. האם המספרים במדלן הגיוניים?
2. האם פיננסית עדיף יהיה למכור "מיד" בקבלת מפתח במחיר של 16K למ"ר או להשכיר?
3. האם נהוג שמחיר השכירות יכלול תשלום חשבונות כמו ארנונה וחברת ניהול?
4. מה הגודל האופטימלי למשרד במגדל כדי שיתאים למגוון רחב של לקוחות? 40 מ"ר זה גודל מקובל או שנחשב קטן מדיי?
5. אילו דברים חשוב לשים לב אליהם מול היזם/קבלן?
6. האם אפשר לקחת משכנתא על זה?

תודה מראש!
 
היי,
בפרויקט ליד קניון בת ים יש מגדל עם עירוב שימושים.
הוצע לי לרכוש משרד בקומות 3-5 החל מ40 מ"ר במחיר של 10K שקל למ"ר.
ההצעה מגיעה ישירות מהיזם/קבלן שמספק גמר מלא עם תנאי תשלום 10-90. מסירת מפתח בשנה הבאה.

ראיתי במדלן שבאזור הזה מחיר למ"ר עבור משרד הוא בערך 16K שקל עבור משרדים לרכישה.
משרדים דומים להשכרה באזור הזה מגיעים ל 840 שקל למ"ר לשנה (70 שקל למ"ר לחודש) או במילים אחרות מעל 8% תשואה שנתית לפני הוצאות, פחת וכדומה.

מעולם לא התעסקתי בנדלן למסחר, אבל בגלל ההצעה המעניינת והלוקיישן הנהדר, התחלתי לחקור את התחום ועלו לי מספר שאלות:

1. האם המספרים במדלן הגיוניים?
2. האם פיננסית עדיף יהיה למכור "מיד" בקבלת מפתח במחיר של 16K למ"ר או להשכיר?
3. האם נהוג שמחיר השכירות יכלול תשלום חשבונות כמו ארנונה וחברת ניהול?
4. מה הגודל האופטימלי למשרד במגדל כדי שיתאים למגוון רחב של לקוחות? 40 מ"ר זה גודל מקובל או שנחשב קטן מדיי?
5. אילו דברים חשוב לשים לב אליהם מול היזם/קבלן?
6. האם אפשר לקחת משכנתא על זה?

תודה מראש!
מיסוי, ארנונה, דמי ניהול, מע"מ. הייתי מתחיל בלהבין את ההבדל בין להשכיר דירה ולהשכיר משרד.
 
ההצעה מגיעה ישירות מהיזם/קבלן
מעולם לא התעסקתי בנדלן למסחר
שאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, למה הוא הגיע אליך?
אתם קרובי משפחה שאכפת לו ממך? חבר מאוד קרוב מהצבא?



או שלא הייתה שום הכירות מוקדמת? ואם לא הייתה שום הכירות מוקדמת למה הוא מציע דווקא לך את ההצעה הזו?
 
בשנים האחרונות צצים עשרות מגדלים ונבנים אלפי משרדים חדשים, ראשי ערים אוהבים מגדלי משרדים, זה הרבה יותר משתלם לעיריה מאשר שכונת מגורים, לכן השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך זה האם ועדות התכנון צופים ביקוש לאלפי משרדים חדשים, או שאולי יש שיקולים אחרים...
הדבר האחרון שתרצה זה שלט גדול "להשכרה" ליד המשרד שלך, כשלידו עוד עשרות משרדים שעומדים ריקים ללא דורש. כשאתה משלם בכל חודש דמי ניהול וארנונה.

תבדוק כמה משרדים עומדים ריקים בגוש דן.
 
ביד2 יש משרדים להשכרה בבת ים ב-40-50 ש"ח למ"ר.
 
שאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, למה הוא הגיע אליך?
אתם קרובי משפחה שאכפת לו ממך? חבר מאוד קרוב מהצבא?



או שלא הייתה שום הכירות מוקדמת? ואם לא הייתה שום הכירות מוקדמת למה הוא מציע דווקא לך את ההצעה הזו?
הוא פנה לכל דיירי המגורים שיש בפרויקט הזה כדי להציע להם לרכוש משרדים לפני שהוא מתחיל שיווק לכולם.
 
בשנים האחרונות צצים עשרות מגדלים ונבנים אלפי משרדים חדשים, ראשי ערים אוהבים מגדלי משרדים, זה הרבה יותר משתלם לעיריה מאשר שכונת מגורים, לכן השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך זה האם ועדות התכנון צופים ביקוש לאלפי משרדים חדשים, או שאולי יש שיקולים אחרים...
הדבר האחרון שתרצה זה שלט גדול "להשכרה" ליד המשרד שלך, כשלידו עוד עשרות משרדים שעומדים ריקים ללא דורש. כשאתה משלם בכל חודש דמי ניהול וארנונה.

תבדוק כמה משרדים עומדים ריקים בגוש דן.
אני מסכים שזה מצריך בדיקה.
יש מקור אמין לדעת כמה משרדים ריקים יש וגם האם הכמות הזו היא נמוכה מדיי, סבירה או גבוהה מדיי?
 
ביד2 יש משרדים להשכרה בבת ים ב-40-50 ש"ח למ"ר.
זה נכון, אבל יש גם ב100+.
זה נראה שבאזור שליד הפרויקט המחירים הם כ 70 שקלים למ"ר ולכן התייחסתי לזה.
מעבר לזה, אם מחירי השוק הינם 40-50 שקל למ"ר השכרה, עדיף כבר יהיה למכור בקבלת מפתח לדעתי.
 
השכרת משרד נחשבת לענף עם רווחיות נמוכה לרוב (אלא אם אתה בפריים לוקיישן אמיתי. ולא, קניון בת ים לא נחשב כזה), התעסקות רבה (בדיוק ההיפך מהכנסה פסיבית) ומיסוי גבוה.
בעיניי לא שווה את ההתעסקות במשרד בודד.
 
השכרת משרד נחשבת לענף עם רווחיות נמוכה לרוב (אלא אם אתה בפריים לוקיישן אמיתי. ולא, קניון בת ים לא נחשב כזה), התעסקות רבה (בדיוק ההיפך מהכנסה פסיבית) ומיסוי גבוה.
בעיניי לא שווה את ההתעסקות במשרד בודד.
ואם אפשר לנסות למכור מיד בקבלת מפתח? לא כדאי לבחון רכישה בזול ומכירה ביקר?
 
ואם אפשר לנסות למכור מיד בקבלת מפתח? לא כדאי לבחון רכישה בזול ומכירה ביקר?
אם אפשר
למכור בקבלת מפתח
ב 17k למטר
מדוע שהיום
ימכור לך הקבלן
ב 10k למטר?
 
יש מקור אמין לדעת כמה משרדים ריקים יש וגם האם הכמות הזו היא נמוכה מדיי
חיפוש פשוט בגוגל "משרדים ריקים בגוש דן" נותן לך כתבות מהשנה האחרונה בגלובס, דה מרקר, כלכליסט, פאנדר, על שוק מוצף, עשרות אלפי מ"ר שעומדים ריקים, משבר בשוק המשרדים, ועדות של משקיע שקנה משרד לפנסיה והפסיד 40% מהכסף.

אמין או לא, תעשה את החישובים שלך. תבדוק פרוייקטים דומים שנבנו באיזור, תחפש מודעות מכירה והשכרה, תעשה סיבוב בין הקומות לבדוק עד כמה מאוכלס המקום.

תלמד את הנושא, בעל משרד הוא בעל עסק, צריך לפתוח תיק במע"מ ולשלם מיסים במדרגות גבוהות יותר מאשר השכרת דירה למגורים, כמו כן יש מס רכישה ומס שבח במכירה. המשרד עומד ריק? הוא הופך לנטל כלכלי, כל ההוצאות עליך.

אבל תמיד תוכל להשקיע בקרנות ריט.
 
מעולם לא התעסקתי בנדלן למסחר, אבל בגלל ההצעה המעניינת והלוקיישן הנהדר
אתה שכיר? אם כן, שים לב שמיסוי על ההכנסה הוא "כהכנסה שלא מיגיעה אישית".
אם אתה עצמאי ושוקל להשתמש במשרד לעצמך ולהשכיר את החדר השני זאת יכולה להיות אפשרות אחרת לא הייתי מתעסק בזה
 
אתה שכיר? אם כן, שים לב שמיסוי על ההכנסה הוא "כהכנסה שלא מיגיעה אישית".
אם אתה עצמאי ושוקל להשתמש במשרד לעצמך ולהשכיר את החדר השני זאת יכולה להיות אפשרות אחרת לא הייתי מתעסק בזה
מחזק, יש פה השלכות מיסוי שצריך להכיר, אם אתה בעל עסק יש כמה יתרונות מבחינת מיסוי, כי הריבית על המימון היא הוצאה מוכרת של העסק, ואפשר גם לרשום כמה אחוזי פחת בשנה על הנכס ולקבל עוד הוצאה מוכרת.

באופן כללי זה שוק הרבה יותר מסוכן מדיור למגורים, כי בונים הרבה יותר, הביקוש הרבה יותר תנודתי כי תלוי בעסקים קטנים שהחיים שהלם לא ככ קלים בארץ, והארנונה גבוהה מאוד אז בחודשים בלי שוכר אתה מפסיד הרבה כסף.

כמו כן, צריך לבדוק מה המחויבות שלך למול המתחם בו אתה קונה, זה לא משרד עצמאי.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
קראתי את כל התגובות פה והגעתי מוכן לפגישה עם נציג הקבלן היום ושאלתי שאלות רבות.
הפער במחיר (10K לרכישה לעומת 16K בשוק במשרדים קרובים ברמה דומה) הגיע מזה שהמחיר הבסיסי (10K) הוא ללא גמר, אלא מעטפת בלבד.
אם מוסיפים עלויות של הגמר (שהקבלן יעשה בתוספת תשלום...) אז משווים תפוחים לתפוחים ואז המספרים גם יוצאים מאוד דומה ולכן גם לא כדאי להיכנס להרפתקה הזו לדעתי.

תודה לכולם על העזרה!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B התלבטות לגבי סוג משכנתא לרכישת דירה ראשונה נדל"ן 8
P התלבטות בנוגע לרכישת נכס מההורים נדל"ן 30
נ התלבטות בנוגע לרכישת דירה במחיר למשתכן נדל"ן 4
A התלבטות לגבי איך לבנות תיק. שוק ההון 6
א התלבטות לגבי חיסול חלק מהמשכנתא נדל"ן 10
1 התלבטות לגבי המשך התואר התפתחות אישית 6
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
R התלבטות ברכישת דירה למגורים נדל"ן 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
G התלבטות על החלק הסולידי על פי מחקר טריניטי שוק ההון 2
ה התלבטות לגבי הנהלת חשבונות ויעוץ מס התפתחות אישית 17
S התלבטות: השארת ירושה של 1.2 מליון בקרן כספית עד צורך עתידי שוק ההון 5
A התלבטות בבחירת דרך למעבר מברוקר ישראלי לברוקר בחו"ל שוק ההון 2
M התלבטות בין השקעה לכיסוי משכנתא שוק ההון 3
S התלבטות קריירה 23 התפתחות אישית 14
D התלבטות בלימודים - הנדסה כלכלה או מתמטיקה? התפתחות אישית 6
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
א התלבטות קריירה - להישאר בעבודה או לעזוב התפתחות אישית 15
Lamur התלבטות לגבי מימון בית נדל"ן 13
ע התלבטות התפתחות אישית 1
I התלבטות באיחוד שתי קרנות קיימות (פנסיה וביטוח מנהלים) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
G התלבטות נדלנית גושדן-ית נדל"ן 19
G התלבטות לגבי מכירת בית להשקעה בארה"ב נדל"ן 4
V התלבטות על המשך הדרך סטודנט מדמח התפתחות אישית 8
S התלבטות פיננסית רצינית שוק ההון 17
E הנדסת מכונות - התלבטות קריירה התפתחות אישית 0
ע הון עצמי גבוה התלבטות ללקיחת משכנתא נדל"ן 2
D התלבטות לגבי מהלך - קרן של אינווסקו או אירית צוברת זולה - סחירות ועלות שוק ההון 4
J התלבטות לגבי סגירת משכנתא כנגד השקעה בנכסים "סולידיים" נדל"ן 4
twister התלבטות - רכישת דירה להשקעה נדל"ן 6
L הטבת משכנתא לעולים חדשים - התלבטות נדל"ן 2
A התלבטות עקב שינוי קריירה התפתחות אישית 4
H התלבטות לגבי מכירת דירה לטובת רכישת צמוד קרקע נדל"ן 1
M זכייה במחיר למשתכן עם הון עצמי יחסית גבוה - התלבטות נדל"ן 69
ש התלבטות לגבי תואר שני במדעי המחשב - האם יש לי את הסיבות הנכונות? התפתחות אישית 5
ד התלבטות בין 2 דירות מקבלן נדל"ן 2
I פוסט שיתוף + התלבטות לגבי רכישת דירה אוף טופיק 46
B התלבטות לגבי פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לאוסטרליה שוק ההון 6
D התלבטות דווקא פסיכולוגית שוק ההון 8
D התלבטות ברכישת רכב עד 85 אלף שח אוף טופיק 2
D התלבטות בנוגע לעסקת פליפ לנדלן ותכנון מיסוי - דירה שניה נדל"ן 6
ק התלבטות אסטרטגית קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
M התלבטות בין דירה בפרויקט בבניה לבין דירה בבנין ישן יותר נדל"ן 9
ח התלבטות לגבי דירה להשקעה - להחזיק או למכור נדל"ן 21
ז התלבטות בנוגע ללימודי תעשייה וניהול התפתחות אישית 5
S התלבטות לגבי עסקת נדלן בתוך המשפחה לפני ירושה נדל"ן 7
tsachi123 התלבטות לגבי הפלח הסולידי של תיק ההשקעות שלי שוק ההון 11
F התלבטות בין שני בתי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20

נושאים דומים

Back
למעלה