• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אז....הצטרפתי לפרוייקט של "דרך ערך"

sun_light

משתמש רגיל
הצטרף ב
22/10/19
הודעות
728
דירוג
536
איףףףף כמה בירוקרטיה עד שמוציאים שקל מהמדינה
קודם כל נרשמים. ומופיעה הודעה שיחזרו אליך במידה וזה רלוונטי.
אחר כך מתקשרים אליכם, ומסבירים לכם עם קצת יותר פרטים על התוכנית.
ואז צריך לקבוע יום, שבו יתקינו אצלך GPS ברכב.
ואז אתה מבין...
חצי שנה אתה צריך לנסוע רגיל
הם מנטרים את הנסיעות שלך, אם אתה נוסע בשעות העומס וכו...
ואז צריך להתקין אפליקציה. שתתן לך 50% הנחה ברב קו.
ומפה? מתחיל משחק מונופול. הם נותנים לך 4500 שקל(אם אני זוכר נכון) ויש כל מיני הגדרות של אם אתה נוסע ברכבת אתה מרוויח כסף, וכאלה דברים. אתה יכול לראות את התקציב שלך און ליין באפליקציה.
ואז אחרי שנה של פעילות, מביאים לך את הכסף ישירות לחשבון(כנראה 2000 שקל במקסימום, תלוי לפי הצבירה שלך)
2000 שקל בשנה וחצי? :roll:
מה אתם חושבים עליו?
הצטרפתם?
זה חארטה?
אין סיכוי להרוויח אלא אם כן אתה באמת סובל?
מצד שני... 2000 שקל לא חבל?
 
מה אתם חושבים עליו?
ח"ח על היצירתיות של חברות פרטיות לייצר ערך כלכלי תוך כדי טיפול (או הדגשת) בעיה קיימת

אם הכסף אמיתי, איך זה יכול להיות חארטה?
אולי ה"חזון" חרטא, אבל לכסף אין ריח

אין סיכוי להרוויח אלא אם כן אתה באמת סובל?
אם אתה סובל כבר, למה לא להרוויח כסף?
 
שמעתי על התוכנית אך אני לא בקיא בפרטים הקטנים. אני די בטוח שתקבל את הכסף אך לדעתי לא שווה את המאמץ. אם אתה נוסע מעט עדיף כבר לנסות לוותר על הרכב או אולי לעבור לרכב זול יותר ובנוסף לחסוך בביטוחים, לדעתי תחסוך הרבה יותר.

ואז צריך לקבוע יום, שבו יתקינו אצלך GPS ברכב.
לא הייתי מוכן שינטרו את התנועה שלי תמורת 2000 ש"ח.

לדעתי בהיעדר אלטרנטיבה לרכב, אגרת גודש היא לא פחות ממס נוסף (שיפגע יותר באוכלוסיה החלשה).
 
אם הכסף אמיתי, איך זה יכול להיות חארטה?
כי יכול להיות ששנה של שימוש סביר בין רכבת לרכב, תוריד לך את הסכום הראשוני שהביאו לך, ואז הוא ירד עד לאפס. ותצא בלי כלום.
אם אתה סובל כבר, למה לא להרוויח כסף?
סובל במובן של לא נוסע ברכב הפרטי אלא ברכבת.
יש כאלה שיגידו שזה פלוס...
אבל בדיוק אתמול בתוכנית חיסכון מישהו הגיע לעבודה ברכבת במקום ברכב 20 דקות לפני המן(אאל"ט) ובכל זאת אמר לה שאין סיכוי שהוא יסע גם מחר ברכבת כי באוטו גם עם הפקקים זה המקום שלו, החלון שלו, המוזיקה שלו וכו...
לא הייתי מוכן שינטרו את התנועה שלי תמורת 2000 ש"ח.
בדיוק על זה חשבתי...
מצד שני, תרצה או לא, המידע הזה כבר בחוץ.
ממצלמות בכבישים עד לוויז.
 
לדעתי בהיעדר אלטרנטיבה לרכב, אגרת גודש היא לא פחות ממס נוסף (שיפגע יותר באוכלוסיה החלשה).
גם בלי אלטרנטיבה, אגרת גודש היא עוד דרך לחלק משאב במחסור בצורה לא יעילה. למה "אגרת פקק" עדיפה לדעתך? כי הזמן והכסף שאלו שיושבים בו לא הולך לכיס של המדינה? כלומר, זה בסדר שאנשים ישלמו, אבל לא אם המדינה מקבלת את זה?
 
בדיוק על זה חשבתי...
מצד שני, תרצה או לא, המידע הזה כבר בחוץ.
ממצלמות בכבישים עד לוויז.

1. אישית לא משתמש בוויז או אפליקציות אחרות מהסוג הזה (GPS כבוי תמיד).
2. המצלמות מצלמות נקודות ספציפיות (וגם בעיקר בכבישים מהירים), לא ברמה של רחוב ובניין ומסלול מדויק כמו GPS.

גם בלי אלטרנטיבה, אגרת גודש היא עוד דרך לחלק משאב במחסור בצורה לא יעילה. למה "אגרת פקק" עדיפה לדעתך?
לא לגמרי הבנתי אותך, הכביש בשעות העומס הוא משאב מוגבל, במקום שכל הקודם יזכה בו, המדינה הופכת משאב ציבורי למשאב הזמין לעשירים בלבד.
בסופו של יום, אדם המרוויח שכר גבוה ואחד שמרוויח שכר מינימום (בהיעדר אלטרנטיבה) ישלמו את אותה אגרה.
 
גם בלי אלטרנטיבה, אגרת גודש היא עוד דרך לחלק משאב במחסור בצורה לא יעילה. למה "אגרת פקק" עדיפה לדעתך? כי הזמן והכסף שאלו שיושבים בו לא הולך לכיס של המדינה? כלומר, זה בסדר שאנשים ישלמו, אבל לא אם המדינה מקבלת את זה?
האמת שכן.
אם אין אלטרנטיבה למה שיכריחו את האזרח לשלם? הוא אשם שאין אלטרנטיבה?
מפה יוצא להיפך... מי שכן אשם שאין אלטרנטיבה? הוא ישלם! (המדינה)
סה"כ לא צריכים הרבה. 550K רכבים עוברים באיילון ביום.
נניח חצי בבוקר חצי בערב. 250K, מתוכם כמה בשעות העומס? נניח 100K
מספיק שהורדת 50K רכבים בשעות העומס ואין פקקים.
וזה בדיוק מה שהמיזם הזה מנסה לעשות.
למה לקחת מיסים מחצי מליון תושבים, ולא לתת ל50K כסף בשביל שיעלמו מהפקק.
 
אשמח להסבר
יש לנו כביש. הכביש יכול להעביר מספר מוגבל של מכוניות כל בוקר (נניח בשעה מסויימת). יש הרבה יותר מכוניות שרוצות ליסוע על הכביש.
צריך למצוא דרך לחלק כביש עם קיבולת של 500 מכוניות ל-1000 מכוניות שרוצות.
אפשר לפתור את הבעיה בכמה צורות:
1. הפתרון הנוכחי - כל אחד מהמעוניינים מקבל רק כביש שבור עם קיבולת לחצי מכונית. הנסיעה בכביש כזה לוקחת לפעמים פי שנים זמן, לפעמים קצת יותר או קצת פחות, וכמובן, כל אחד שקיבל קיבולת של חצי מכונית, משלם על הנסיעה בזמן, דלק ובלאי מחיר יותר גבוה.
2. פתרון אפשרי אחר - נבצע הגרלה, והזוכים המאושרים יזכו ליסוע בכביש, כל השאר נדפקים (ע"ע מחיר למשתכן).
3. פתרון אגרת גודש - נחלק את הכביש לאלו שנהנים מהנסיעה בו הכי הרבה. איך יודעים מי הם? אם למשל, המחיר הוא 100 ש"ח ליום, כנראה כל מי שההנאה שלו היא פחות מ-100 ש"ח, לא ייסע, ומי שההנאה שלו היא יותר מ-100 ש"ח, יחליט ליסוע.
אז אולי בהתחלה צריך לשחק קצת עם המחיר עד שמגיעים למחיר שבו יש בדיוק 500 מכוניות שההנאה שלהם יותר גבוהה מהמחיר, וכל השאר ההנאה שלהם יותר קטנה מהמחיר.

ההבדל בין האופציה הראשונה לשלישית, זה שהכסף שמשלמים לא הולך לפח, אלא לאוצר המדינה, וכל האזרחים נהנים ממנו בדרך זו או אחרת.
 
אגרת גודש/פקק היא לחלוטין מס רגרסיבי, שיפגע בשכבות החלשות יותר של מעמד הביניים.
במעמד החלש זה לא ייפגע, כי הוא בין כה וכה לא נוסע ברכב פרטי.
במעמד הגבוה זה לא ייפגע, כי בשבילם זה ישתלם לשלם את המס, תמורת כבישים ריקים יותר.
מה שגם, סביר להניח שהרבה מהמעמד הגבוה גר בתל אביב, וכך הוא פטור מהמס.

מי שת'כלס ייפגע אלה העובדים שנוהגים לעבודה מערי הלווין של תל אביב, שרובם ממעמד הביניים.

אני לא אחד מאלה שבדר''כ "מתבכיין" על מיסים, אבל זה ספציפית פשוט טיפשי.
במקום להוסיף אגרת גודש, ראוי לכל הפחות שהמדינה תספק תחבורה ציבורית נורמלית תמורת ה-97 אחוז מס על הרכב ועשרות אחוזי מס הבלו על הדלק.
-----
בנוגע לדרך ערך, תהיתי לעצמי:
נגיד שיש לי רכב ישן, ששווה 10,000 ש''ח.
אני יכול לנהוג בו חצי שנה, ואז להפסיק להשתמש בו לחלוטין.
אחר כך, אם הבנתי נכון, אקבל 2,000 ש''ח כי לא נגעתי ברכב הנ''ל.
ואז, כשהסכום יעלה ל-4,500 ש''ח כמובטח, אקבל 4,500 ש''ח כל שנה מאותה סיבה.

נשמע כמו הכנסה פסיבית בשבילי :)
 
במקום להוסיף אגרת גודש, ראוי לכל הפחות שהמדינה תספק תחבורה ציבורית נורמלית
זה לא במקום, זה ביחד, כיום אין הגיון להגדיל תחבורה ציבורית, הפקקים לא יגרמו לשימוש בה, אגרת גודש תקטין פקקים ויחד עם ההקטנת הפקקים הגדלת היקף התחבצ (תדירות וכיסוי) תגרום למי שגר בערי הלווין סביב תל אביב לשנות הרגלים,
וזה בלי לחכות ל 2030 לסיום קווי הרכבת ...
 
למה לקחת מיסים מחצי מליון תושבים, ולא לתת ל50K כסף בשביל שיעלמו מהפקק.
אתה מבין שמבחינה כלכלית, אם מי שלא נוסע מקבל כסף, ומי שנוסע בכל זאת לא מקבל כסף, אתה עדיין לא מעניק את ההטבה למי שנוסע.
ההבדל הוא:
1. הכסף מגיע מהעצים (או מכל אזרחי המדינה, בין אם הם נסעו בכביש הזה ובין אם לא).
2. בהנחה שאתה לא משלם לכל מי שלא נוסע בכביש, אלא רק למי שקודם נסע ועכשיו הפסיק, אתה לא יכול לעשות את זה באופן קבוע, אלא רק כפיילוט (ראה את הצעתו של @דור ה-Z ).
זה לא במקום, זה ביחד
אני אוסיף - זה לא חייב להיות ביחד. כל אחד מהפתרונות צודק לחוד, וישפיע על המצב הכבישים קצת. אני מסכים שצירוף של שניהם ישפיע יותר מאשר כל אחד בנפרד, אבל אם אחד מתעכב מכל סיבה שהיא, אין סיבה לחכות לו לפני שמתחילים עם השני.
 
מי שת'כלס ייפגע אלה העובדים שנוהגים לעבודה מערי הלווין של תל אביב, שרובם ממעמד הביניים.
בהנחה שהאגרה תיגבה לפי רכב, תהיה הפרדה בגובה האגרה בין אלו שימשיכו ליסוע לבד, לאלו שיתאמצו למצוא עוד מישהו, או אפילו הקמצנים שימלאו רכב מלא כדי לחסוך כמה שיותר באגרה.
בסופו של דבר, גם אם רק חלק מאלו "שת'כלס נפגעים" יחליטו לעבור לנסיעה משותפת, כולם ייסעו פחות זמן, ואולי יעלה להם פחות מהעמידה בפקקים.
 
הרעיון נחמד אבל כמו תמיד למדינה אין חשיבה לטווח ארוך אלא רק טריקים , שכמובן לא ממש יעזרו.
הסיבה שכולם עומדים באותו הפקק בבוקר היא כי כולם נוסעים לאותו הכיוון -> ת"א.

קח פתרון יותר הגיוני בראיה לטווח ארוך - הממשלה תחליט שכל עסק שמעסיק 100 עובדים ומעלה ויעביר את העסק שלו מחוץ לת"א יקבל פטור מארנונה והטבות מס למשך X שנים, כדי לפזר את מקומות התעסוקה בכל הארץ ולא רק בעיר אחת.
וכך כגודל המרחק מת"א, ינתן פטור גדול יותר.

אבל כמובן שבמדינה שבה אי אפשר להרכיב ממשלה (פעם שלישית בשנה..והיד עוד נטויה) מה אפשר לצפות :)
 
קח פתרון יותר הגיוני בראיה לטווח ארוך - הממשלה תחליט שכל עסק שמעסיק 100 עובדים ומעלה ויעביר את העסק שלו מחוץ לת"א יקבל פטור מארנונה והטבות מס למשך X שנים, כדי לפזר את מקומות התעסוקה בכל הארץ ולא רק בעיר אחת.
וכך כגודל המרחק מת"א, ינתן פטור גדול יותר.
היא כבר החליטה את זה מזמן וזה לא רק למשך X שנים זה לכל השנים, נחש מה, זה לא עוזר:
https://www.naye.co.il/חוק-עידוד-השקעות-הון/
http://www.mekler.co.il/links/item/2437-הטבות-הרפורמה-בחוק-לעידוד-השקעות-הון.html
 
היא כבר החליטה את זה מזמן וזה לא רק למשך X שנים זה לכל השנים, נחש מה, זה לא עוזר:
https://www.naye.co.il/חוק-עידוד-השקעות-הון/
http://www.mekler.co.il/links/item/2437-הטבות-הרפורמה-בחוק-לעידוד-השקעות-הון.html
מתוך העמוד : "במסגרת הטבות המס החוק מעניק הטבות למפעלים תעשייתיים, מתקני תיירות ללינה (בתי מלון), ובניינים להשכרה"
יש שם גם כמה שורות על רשות המיסים וההתעקשות שלהם לא להחשיב את ההייטק כמפעל.
ובמצב הזה אין פלא שכל ההייטק במרכז.
 
קח פתרון יותר הגיוני בראיה לטווח ארוך - הממשלה תחליט שכל עסק שמעסיק 100 עובדים ומעלה ויעביר את העסק שלו מחוץ לת"א יקבל פטור מארנונה והטבות מס למשך X שנים, כדי לפזר את מקומות התעסוקה בכל הארץ ולא רק בעיר אחת.
לא בטוח שזה כלכלי לעסק ובטוח שזה לטווח ארוך מאוד.
לעומת זאת אגרת גודש + הגדלת תדירות וכיסוי אוטובוסים יותר, קל ואפילו זול יחד עם הנחות לנוסעים בתחבורה הציבורית .
ובכלל רק בתור ניסוי הייתי מכריז למשך חודש על carless tuesday ( כמו אצל הצימחונים) שבו המדינה מאפשרת נסיעה חינם באטובוסים ורכבות, האזרחים יפנימו את היתרון הגלום אפילו באגרת גודש שעוזרת לצימצום הפקקים, מה לעשות שצריך גם מקל וגם גזר
 
מתוך העמוד : "במסגרת הטבות המס החוק מעניק הטבות למפעלים תעשייתיים, מתקני תיירות ללינה (בתי מלון), ובניינים להשכרה"
יש שם גם כמה שורות על רשות המיסים וההתעקשות שלהם לא להחשיב את ההייטק כמפעל.
ובמצב הזה אין פלא שכל ההייטק במרכז.
ביקנעם יש המון הייטק בדיוק בגלל הטבה זו. הרשות מכירה כמפעל מוטב, ההתעקשות בדרך כלל זה במספר עובדים
 
עד שלא יהיו נתיבי תחבורה ציבורית בכל כביש ראשי לא יהיה שום פתרון למצב.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
E האם המשפט “אקנה דירה , מקסימום לא אוכל לעמוד בהחזרים ,אז אמכור אותה”-הוא מטעה מאוד נדל"ן 18
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
ד האם הגיע הזמן להוציא את ההשקעות מהארץ? ואם כן, אז איך? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 145
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
de dud מחפש קטע ג׳אז כבר שנים .. HELP! אוף טופיק 4
Flex אז למה לא בעצם? בן 27 יומני מסע אישיים 38
Sp0 אם אני מחזיק מק"מ עד תאריך הפירעון אז אני יכול להתעלם מעליות\ירידות? שוק ההון 3
Y אז מה היא אינפלציה? הנה הסבר לכל מי שלא יודע... שוק ההון 163
stamEhad זכייה במחיר למשתכן - אז עשיתי סימולציות. מנסה כעת להבין מה הצעדים הבאים ומשתדל לא לעשות טעויות יקרות נדל"ן 33
א האם זה זמן טוב להתחיל ליצור שכבות מלאכותיות, ואם כן אז איך לעשות את זה? שוק ההון 19
T אז.. ממה מתחילים? שוק ההון 7
N קרן מחקה אג"ח ממשלתי כללי - אז מה קורה עכשיו? שוק ההון 16
M אז איך אתם עם הוצאות החגים פורים ופסח? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
ת בבואי לשלם היום ארנונה באתר-שגיאה. אז לחצתי שוב - האם תשלום ירד פעמיים? מיסים 9
Gambit אז… איך אתם עוקבים אחרי תיק ההשקעות שלכם? שוק ההון 32
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
aminadav האם נכון להסיק שגם אם מחירי הנדל"ן ירדו או יעלו אז ת"א בניה לא יושפע מזה ישירות? שוק ההון 1
Y אז מה בעצם העלות של משכנתא כמינוף לשם מינוף? נדל"ן 13
פ דיון פוסט - אז אתם רוצים “להשקיע” בביטקוין? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 143
1337justme אז למה לא קצבה לכל החיים? שוק ההון 45
ס אז איך נכון לבקש מהבוס העלאת שכר ? אשמח לעזרתכם אוף טופיק 18
Y אז מה עושים עם פנסיה משלימה? צרכנות פיננסית 6
ת "אל תמהר להפעיל ביטוח רכב, כי..." אז -האם אני צודק במסקנה שלי אוף טופיק 15
א אז השנה היא 2020 - אג״ח עוד רלוונטיות? שוק ההון 59
K נו... אז הבטיחו תשואה ללא סיכון נדל"ן 1
L אז איפה ככי זול? שוק ההון 8
Wannabe אז מה לעזאזל בעצם קורה פה?! שוק ההון 22
Cleo אז מה ערך התיק בנקודת הסיום? (אזהרה - פוסט מורבידי) פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 32
Wonko פתחתי חשבון בבית השקעות! אבל אז התחלתי לקרוא.. שוק ההון 46
מ אז להעביר את הקרן המחקה שלי לקרן סל? בעקבות הרפורמה שוק ההון 0
N אז לכל מי שרצה כרטיס אשראי ישראלי עם 1% עמלת המרה צרכנות פיננסית 178
M אז למה כן להחזיק אג"ח ממשלתי? שוק ההון 87
tpr אז מה לא בסדר בתיק שוקולד מריר שוק ההון 13
P אז אקסלנס החליטו להעלות לי את דמי הטיפול שוק ההון 45
N משקיע חדש - אז... מה קורה עם אג״ח? שוק ההון 2
R אז מה דעתכם לגבי אג"ח בימים אלו? שוק ההון 24
M אז... מתי בעצם למכור? שוק ההון 13
Frenchman אז בעצם, כל הכסף בעולם הוא דיגיטלי? אוף טופיק 40
Y אם אני מאמין שטסלה הולכת להתרסק אז איפה ואיך כדאי לקנות שוק ההון 29
P אז מה דעתכם על מניית GE? שוק ההון 26
D הבנק שינה את התנאים אז החלטתי לעזוב, האם זו עילה לשיחרור פיקדון? צרכנות פיננסית 5
חסכונית אז כמה אאוטפיטים יש לכם לעבודה משרדית? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
גרהם אז מה נקבע בקשר לקיזוז הפסד שנובע מירידת שעח ? שוק ההון 0
מ אז איפה מכירים סולידיות? אוף טופיק 65
BRK אז מה עושים כשהשוק יורד? שוק ההון 13
c881 אז הגעתי לנקודת הפקדה חודשית לפנסיה שיש לחלק את הסכום שוק ההון 40
א אז כמה אפשר להפקיד בקרן השתלמות לעצמאים+שכירים שוק ההון 1
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
R אז מה אתם אומרים על וורן באפט ב-2016? שוק ההון 121
גרהם אז למה לא להשקיע במניות בודדות? שוק ההון 141

נושאים דומים

Back
למעלה