אז....הצטרפתי לפרוייקט של "דרך ערך"

sun_light

משתמש ותיק
הצטרף ב
22/10/19
הודעות
717
דירוג
501
איףףףף כמה בירוקרטיה עד שמוציאים שקל מהמדינה
קודם כל נרשמים. ומופיעה הודעה שיחזרו אליך במידה וזה רלוונטי.
אחר כך מתקשרים אליכם, ומסבירים לכם עם קצת יותר פרטים על התוכנית.
ואז צריך לקבוע יום, שבו יתקינו אצלך GPS ברכב.
ואז אתה מבין...
חצי שנה אתה צריך לנסוע רגיל
הם מנטרים את הנסיעות שלך, אם אתה נוסע בשעות העומס וכו...
ואז צריך להתקין אפליקציה. שתתן לך 50% הנחה ברב קו.
ומפה? מתחיל משחק מונופול. הם נותנים לך 4500 שקל(אם אני זוכר נכון) ויש כל מיני הגדרות של אם אתה נוסע ברכבת אתה מרוויח כסף, וכאלה דברים. אתה יכול לראות את התקציב שלך און ליין באפליקציה.
ואז אחרי שנה של פעילות, מביאים לך את הכסף ישירות לחשבון(כנראה 2000 שקל במקסימום, תלוי לפי הצבירה שלך)
2000 שקל בשנה וחצי? :roll:
מה אתם חושבים עליו?
הצטרפתם?
זה חארטה?
אין סיכוי להרוויח אלא אם כן אתה באמת סובל?
מצד שני... 2000 שקל לא חבל?
 

קפה שחור

משתמש בכיר
הצטרף ב
2/9/16
הודעות
12,387
דירוג
10,012
מה אתם חושבים עליו?
ח"ח על היצירתיות של חברות פרטיות לייצר ערך כלכלי תוך כדי טיפול (או הדגשת) בעיה קיימת

אם הכסף אמיתי, איך זה יכול להיות חארטה?
אולי ה"חזון" חרטא, אבל לכסף אין ריח

אין סיכוי להרוויח אלא אם כן אתה באמת סובל?
אם אתה סובל כבר, למה לא להרוויח כסף?
 

mark18

משתמש ותיק
הצטרף ב
11/12/17
הודעות
293
דירוג
387
שמעתי על התוכנית אך אני לא בקיא בפרטים הקטנים. אני די בטוח שתקבל את הכסף אך לדעתי לא שווה את המאמץ. אם אתה נוסע מעט עדיף כבר לנסות לוותר על הרכב או אולי לעבור לרכב זול יותר ובנוסף לחסוך בביטוחים, לדעתי תחסוך הרבה יותר.

ואז צריך לקבוע יום, שבו יתקינו אצלך GPS ברכב.
לא הייתי מוכן שינטרו את התנועה שלי תמורת 2000 ש"ח.

לדעתי בהיעדר אלטרנטיבה לרכב, אגרת גודש היא לא פחות ממס נוסף (שיפגע יותר באוכלוסיה החלשה).
 

sun_light

משתמש ותיק
הצטרף ב
22/10/19
הודעות
717
דירוג
501
אם הכסף אמיתי, איך זה יכול להיות חארטה?
כי יכול להיות ששנה של שימוש סביר בין רכבת לרכב, תוריד לך את הסכום הראשוני שהביאו לך, ואז הוא ירד עד לאפס. ותצא בלי כלום.
אם אתה סובל כבר, למה לא להרוויח כסף?
סובל במובן של לא נוסע ברכב הפרטי אלא ברכבת.
יש כאלה שיגידו שזה פלוס...
אבל בדיוק אתמול בתוכנית חיסכון מישהו הגיע לעבודה ברכבת במקום ברכב 20 דקות לפני המן(אאל"ט) ובכל זאת אמר לה שאין סיכוי שהוא יסע גם מחר ברכבת כי באוטו גם עם הפקקים זה המקום שלו, החלון שלו, המוזיקה שלו וכו...
לא הייתי מוכן שינטרו את התנועה שלי תמורת 2000 ש"ח.
בדיוק על זה חשבתי...
מצד שני, תרצה או לא, המידע הזה כבר בחוץ.
ממצלמות בכבישים עד לוויז.
 

חיים 111

משתמש בכיר
הצטרף ב
28/6/17
הודעות
1,410
דירוג
1,157
לדעתי בהיעדר אלטרנטיבה לרכב, אגרת גודש היא לא פחות ממס נוסף (שיפגע יותר באוכלוסיה החלשה).
גם בלי אלטרנטיבה, אגרת גודש היא עוד דרך לחלק משאב במחסור בצורה לא יעילה. למה "אגרת פקק" עדיפה לדעתך? כי הזמן והכסף שאלו שיושבים בו לא הולך לכיס של המדינה? כלומר, זה בסדר שאנשים ישלמו, אבל לא אם המדינה מקבלת את זה?
 

mark18

משתמש ותיק
הצטרף ב
11/12/17
הודעות
293
דירוג
387
בדיוק על זה חשבתי...
מצד שני, תרצה או לא, המידע הזה כבר בחוץ.
ממצלמות בכבישים עד לוויז.

1. אישית לא משתמש בוויז או אפליקציות אחרות מהסוג הזה (GPS כבוי תמיד).
2. המצלמות מצלמות נקודות ספציפיות (וגם בעיקר בכבישים מהירים), לא ברמה של רחוב ובניין ומסלול מדויק כמו GPS.

גם בלי אלטרנטיבה, אגרת גודש היא עוד דרך לחלק משאב במחסור בצורה לא יעילה. למה "אגרת פקק" עדיפה לדעתך?
לא לגמרי הבנתי אותך, הכביש בשעות העומס הוא משאב מוגבל, במקום שכל הקודם יזכה בו, המדינה הופכת משאב ציבורי למשאב הזמין לעשירים בלבד.
בסופו של יום, אדם המרוויח שכר גבוה ואחד שמרוויח שכר מינימום (בהיעדר אלטרנטיבה) ישלמו את אותה אגרה.
 

sun_light

משתמש ותיק
הצטרף ב
22/10/19
הודעות
717
דירוג
501
גם בלי אלטרנטיבה, אגרת גודש היא עוד דרך לחלק משאב במחסור בצורה לא יעילה. למה "אגרת פקק" עדיפה לדעתך? כי הזמן והכסף שאלו שיושבים בו לא הולך לכיס של המדינה? כלומר, זה בסדר שאנשים ישלמו, אבל לא אם המדינה מקבלת את זה?
האמת שכן.
אם אין אלטרנטיבה למה שיכריחו את האזרח לשלם? הוא אשם שאין אלטרנטיבה?
מפה יוצא להיפך... מי שכן אשם שאין אלטרנטיבה? הוא ישלם! (המדינה)
סה"כ לא צריכים הרבה. 550K רכבים עוברים באיילון ביום.
נניח חצי בבוקר חצי בערב. 250K, מתוכם כמה בשעות העומס? נניח 100K
מספיק שהורדת 50K רכבים בשעות העומס ואין פקקים.
וזה בדיוק מה שהמיזם הזה מנסה לעשות.
למה לקחת מיסים מחצי מליון תושבים, ולא לתת ל50K כסף בשביל שיעלמו מהפקק.
 

חיים 111

משתמש בכיר
הצטרף ב
28/6/17
הודעות
1,410
דירוג
1,157
אשמח להסבר
יש לנו כביש. הכביש יכול להעביר מספר מוגבל של מכוניות כל בוקר (נניח בשעה מסויימת). יש הרבה יותר מכוניות שרוצות ליסוע על הכביש.
צריך למצוא דרך לחלק כביש עם קיבולת של 500 מכוניות ל-1000 מכוניות שרוצות.
אפשר לפתור את הבעיה בכמה צורות:
1. הפתרון הנוכחי - כל אחד מהמעוניינים מקבל רק כביש שבור עם קיבולת לחצי מכונית. הנסיעה בכביש כזה לוקחת לפעמים פי שנים זמן, לפעמים קצת יותר או קצת פחות, וכמובן, כל אחד שקיבל קיבולת של חצי מכונית, משלם על הנסיעה בזמן, דלק ובלאי מחיר יותר גבוה.
2. פתרון אפשרי אחר - נבצע הגרלה, והזוכים המאושרים יזכו ליסוע בכביש, כל השאר נדפקים (ע"ע מחיר למשתכן).
3. פתרון אגרת גודש - נחלק את הכביש לאלו שנהנים מהנסיעה בו הכי הרבה. איך יודעים מי הם? אם למשל, המחיר הוא 100 ש"ח ליום, כנראה כל מי שההנאה שלו היא פחות מ-100 ש"ח, לא ייסע, ומי שההנאה שלו היא יותר מ-100 ש"ח, יחליט ליסוע.
אז אולי בהתחלה צריך לשחק קצת עם המחיר עד שמגיעים למחיר שבו יש בדיוק 500 מכוניות שההנאה שלהם יותר גבוהה מהמחיר, וכל השאר ההנאה שלהם יותר קטנה מהמחיר.

ההבדל בין האופציה הראשונה לשלישית, זה שהכסף שמשלמים לא הולך לפח, אלא לאוצר המדינה, וכל האזרחים נהנים ממנו בדרך זו או אחרת.
 

דור ה-Z

משתמש בכיר
הצטרף ב
26/4/19
הודעות
1,589
דירוג
1,412
אגרת גודש/פקק היא לחלוטין מס רגרסיבי, שיפגע בשכבות החלשות יותר של מעמד הביניים.
במעמד החלש זה לא ייפגע, כי הוא בין כה וכה לא נוסע ברכב פרטי.
במעמד הגבוה זה לא ייפגע, כי בשבילם זה ישתלם לשלם את המס, תמורת כבישים ריקים יותר.
מה שגם, סביר להניח שהרבה מהמעמד הגבוה גר בתל אביב, וכך הוא פטור מהמס.

מי שת'כלס ייפגע אלה העובדים שנוהגים לעבודה מערי הלווין של תל אביב, שרובם ממעמד הביניים.

אני לא אחד מאלה שבדר''כ "מתבכיין" על מיסים, אבל זה ספציפית פשוט טיפשי.
במקום להוסיף אגרת גודש, ראוי לכל הפחות שהמדינה תספק תחבורה ציבורית נורמלית תמורת ה-97 אחוז מס על הרכב ועשרות אחוזי מס הבלו על הדלק.
-----
בנוגע לדרך ערך, תהיתי לעצמי:
נגיד שיש לי רכב ישן, ששווה 10,000 ש''ח.
אני יכול לנהוג בו חצי שנה, ואז להפסיק להשתמש בו לחלוטין.
אחר כך, אם הבנתי נכון, אקבל 2,000 ש''ח כי לא נגעתי ברכב הנ''ל.
ואז, כשהסכום יעלה ל-4,500 ש''ח כמובטח, אקבל 4,500 ש''ח כל שנה מאותה סיבה.

נשמע כמו הכנסה פסיבית בשבילי :)
 

nturtle

משתמש ותיק
הצטרף ב
19/10/18
הודעות
999
דירוג
603
במקום להוסיף אגרת גודש, ראוי לכל הפחות שהמדינה תספק תחבורה ציבורית נורמלית
זה לא במקום, זה ביחד, כיום אין הגיון להגדיל תחבורה ציבורית, הפקקים לא יגרמו לשימוש בה, אגרת גודש תקטין פקקים ויחד עם ההקטנת הפקקים ***** היקף התחבצ (תדירות וכיסוי) תגרום למי שגר בערי הלווין סביב תל אביב לשנות הרגלים,
וזה בלי לחכות ל 2030 לסיום קווי הרכבת ...
 

חיים 111

משתמש בכיר
הצטרף ב
28/6/17
הודעות
1,410
דירוג
1,157
למה לקחת מיסים מחצי מליון תושבים, ולא לתת ל50K כסף בשביל שיעלמו מהפקק.
אתה מבין שמבחינה כלכלית, אם מי שלא נוסע מקבל כסף, ומי שנוסע בכל זאת לא מקבל כסף, אתה עדיין לא מעניק את ההטבה למי שנוסע.
ההבדל הוא:
1. הכסף מגיע מהעצים (או מכל אזרחי המדינה, בין אם הם נסעו בכביש הזה ובין אם לא).
2. בהנחה שאתה לא משלם לכל מי שלא נוסע בכביש, אלא רק למי שקודם נסע ועכשיו הפסיק, אתה לא יכול לעשות את זה באופן קבוע, אלא רק כפיילוט (ראה את הצעתו של @דור ה-Z ).
זה לא במקום, זה ביחד
אני אוסיף - זה לא חייב להיות ביחד. כל אחד מהפתרונות צודק לחוד, וישפיע על המצב הכבישים קצת. אני מסכים שצירוף של שניהם ישפיע יותר מאשר כל אחד בנפרד, אבל אם אחד מתעכב מכל סיבה שהיא, אין סיבה לחכות לו לפני שמתחילים עם השני.
 

חיים 111

משתמש בכיר
הצטרף ב
28/6/17
הודעות
1,410
דירוג
1,157
מי שת'כלס ייפגע אלה העובדים שנוהגים לעבודה מערי הלווין של תל אביב, שרובם ממעמד הביניים.
בהנחה שהאגרה תיגבה לפי רכב, תהיה הפרדה בגובה האגרה בין אלו שימשיכו ליסוע לבד, לאלו שיתאמצו למצוא עוד מישהו, או אפילו הקמצנים שימלאו רכב מלא כדי לחסוך כמה שיותר באגרה.
בסופו של דבר, גם אם רק חלק מאלו "שת'כלס נפגעים" יחליטו לעבור לנסיעה משותפת, כולם ייסעו פחות זמן, ואולי יעלה להם פחות מהעמידה בפקקים.
 

Puvidel

משתמש ותיק
הצטרף ב
12/4/19
הודעות
223
דירוג
227
הרעיון נחמד אבל כמו תמיד למדינה אין חשיבה לטווח ארוך אלא רק טריקים , שכמובן לא ממש יעזרו.
הסיבה שכולם עומדים באותו הפקק בבוקר היא כי כולם נוסעים לאותו הכיוון -> ת"א.

קח פתרון יותר הגיוני בראיה לטווח ארוך - הממשלה תחליט שכל עסק שמעסיק 100 עובדים ומעלה ויעביר את העסק שלו מחוץ לת"א יקבל פטור מארנונה והטבות מס למשך X שנים, כדי לפזר את מקומות התעסוקה בכל הארץ ולא רק בעיר אחת.
וכך כגודל המרחק מת"א, ינתן פטור גדול יותר.

אבל כמובן שבמדינה שבה אי אפשר להרכיב ממשלה (פעם שלישית בשנה..והיד עוד נטויה) מה אפשר לצפות :)
 

אורי ג.

משתמש בכיר
הצטרף ב
10/8/15
הודעות
16,856
דירוג
23,274
קח פתרון יותר הגיוני בראיה לטווח ארוך - הממשלה תחליט שכל עסק שמעסיק 100 עובדים ומעלה ויעביר את העסק שלו מחוץ לת"א יקבל פטור מארנונה והטבות מס למשך X שנים, כדי לפזר את מקומות התעסוקה בכל הארץ ולא רק בעיר אחת.
וכך כגודל המרחק מת"א, ינתן פטור גדול יותר.
היא כבר החליטה את זה מזמן וזה לא רק למשך X שנים זה לכל השנים, נחש מה, זה לא עוזר:
https://www.naye.co.il/חוק-עידוד-השקעות-הון/
http://www.mekler.co.il/links/item/2437-הטבות-הרפורמה-בחוק-לעידוד-השקעות-הון.html
 

Puvidel

משתמש ותיק
הצטרף ב
12/4/19
הודעות
223
דירוג
227
היא כבר החליטה את זה מזמן וזה לא רק למשך X שנים זה לכל השנים, נחש מה, זה לא עוזר:
https://www.naye.co.il/חוק-עידוד-השקעות-הון/
http://www.mekler.co.il/links/item/2437-הטבות-הרפורמה-בחוק-לעידוד-השקעות-הון.html
מתוך העמוד : "במסגרת הטבות המס החוק מעניק הטבות למפעלים תעשייתיים, מתקני תיירות ללינה (בתי מלון), ובניינים להשכרה"
יש שם גם כמה שורות על רשות המיסים וההתעקשות שלהם לא להחשיב את ההייטק כמפעל.
ובמצב הזה אין פלא שכל ההייטק במרכז.
 

nturtle

משתמש ותיק
הצטרף ב
19/10/18
הודעות
999
דירוג
603
קח פתרון יותר הגיוני בראיה לטווח ארוך - הממשלה תחליט שכל עסק שמעסיק 100 עובדים ומעלה ויעביר את העסק שלו מחוץ לת"א יקבל פטור מארנונה והטבות מס למשך X שנים, כדי לפזר את מקומות התעסוקה בכל הארץ ולא רק בעיר אחת.
לא בטוח שזה כלכלי לעסק ובטוח שזה לטווח ארוך מאוד.
לעומת זאת אגרת גודש + ***** תדירות וכיסוי אוטובוסים יותר, קל ואפילו זול יחד עם הנחות לנוסעים בתחבורה הציבורית .
ובכלל רק בתור ניסוי הייתי מכריז למשך חודש על carless tuesday ( כמו אצל הצימחונים) שבו המדינה מאפשרת נסיעה חינם באטובוסים ורכבות, האזרחים יפנימו את היתרון הגלום אפילו באגרת גודש שעוזרת לצימצום הפקקים, מה לעשות שצריך גם מקל וגם גזר
 

meinheigeleBelz

משתמש ותיק
הצטרף ב
15/5/17
הודעות
196
דירוג
124
מתוך העמוד : "במסגרת הטבות המס החוק מעניק הטבות למפעלים תעשייתיים, מתקני תיירות ללינה (בתי מלון), ובניינים להשכרה"
יש שם גם כמה שורות על רשות המיסים וההתעקשות שלהם לא להחשיב את ההייטק כמפעל.
ובמצב הזה אין פלא שכל ההייטק במרכז.
ביקנעם יש המון הייטק בדיוק בגלל הטבה זו. הרשות מכירה כמפעל מוטב, ההתעקשות בדרך כלל זה במספר עובדים
 

HHH

משתמש בכיר
הצטרף ב
19/2/15
הודעות
1,394
דירוג
2,071
עד שלא יהיו נתיבי תחבורה ציבורית בכל כביש ראשי לא יהיה שום פתרון למצב.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ת בבואי לשלם היום ארנונה באתר-שגיאה. אז לחצתי שוב - האם תשלום ירד פעמיים? מיסים 9
Gambit אז… איך אתם עוקבים אחרי תיק ההשקעות שלכם? שוק ההון 24
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
aminadav האם נכון להסיק שגם אם מחירי הנדל"ן ירדו או יעלו אז ת"א בניה לא יושפע מזה ישירות? שוק ההון 1
Y אז מה בעצם העלות של משכנתא כמינוף לשם מינוף? נדל"ן 13
פ דיון פוסט - אז אתם רוצים “להשקיע” בביטקוין? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 143
1337justme אז למה לא קצבה לכל החיים? שוק ההון 45
ס אז איך נכון לבקש מהבוס העלאת שכר ? אשמח לעזרתכם אוף טופיק 18
Y אז מה עושים עם פנסיה משלימה? צרכנות פיננסית 6
ת "אל תמהר להפעיל ביטוח רכב, כי..." אז -האם אני צודק במסקנה שלי אוף טופיק 6
א אז השנה היא 2020 - אג״ח עוד רלוונטיות? שוק ההון 59
K נו... אז הבטיחו תשואה ללא סיכון נדל"ן 1
L אז איפה ככי זול? שוק ההון 8
Wannabe אז מה לעזאזל בעצם קורה פה?! שוק ההון 22
Cleo אז מה ערך התיק בנקודת הסיום? (אזהרה - פוסט מורבידי) פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 32
Wonko פתחתי חשבון בבית השקעות! אבל אז התחלתי לקרוא.. שוק ההון 46
מ אז להעביר את הקרן המחקה שלי לקרן סל? בעקבות הרפורמה שוק ההון 0
N אז לכל מי שרצה כרטיס אשראי ישראלי עם 1% עמלת המרה צרכנות פיננסית 178
M אז למה כן להחזיק אג"ח ממשלתי? שוק ההון 87
tpr אז מה לא בסדר בתיק שוקולד מריר שוק ההון 13
pin2win אז אקסלנס החליטו להעלות לי את דמי הטיפול שוק ההון 45
N משקיע חדש - אז... מה קורה עם אג״ח? שוק ההון 2
R אז מה דעתכם לגבי אג"ח בימים אלו? שוק ההון 24
M אז... מתי בעצם למכור? שוק ההון 13
Frenchman אז בעצם, כל הכסף בעולם הוא דיגיטלי? אוף טופיק 40
Y אם אני מאמין שטסלה הולכת להתרסק אז איפה ואיך כדאי לקנות שוק ההון 29
pin2win אז מה דעתכם על מניית GE? שוק ההון 26
D הבנק שינה את התנאים אז החלטתי לעזוב, האם זו עילה לשיחרור פיקדון? צרכנות פיננסית 5
חסכונית אז כמה אאוטפיטים יש לכם לעבודה משרדית? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
גרהם אז מה נקבע בקשר לקיזוז הפסד שנובע מירידת שעח ? שוק ההון 0
מ אז איפה מכירים סולידיות? אוף טופיק 65
BRK אז מה עושים כשהשוק יורד? שוק ההון 13
c881 אז הגעתי לנקודת הפקדה חודשית לפנסיה שיש לחלק את הסכום שוק ההון 40
א אז כמה אפשר להפקיד בקרן השתלמות לעצמאים+שכירים שוק ההון 1
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
R אז מה אתם אומרים על וורן באפט ב-2016? שוק ההון 121
גרהם אז למה לא להשקיע במניות בודדות? שוק ההון 141
Benjamin W אז מהיום מיטב דש זאת חברה סינית שוק ההון 23
M אז מה קנינו ביום הרחוק הסיני 11/11 ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 33
O רווחים בקופות גמל/מסלולי השקעות אקטיבים באופן עקבי, אז למה השקעות פאסיביות? שוק ההון 61
I אז איך האינפלציה לא עולה? אוף טופיק 36
waskindalost אז כמה רכוש יש לאמריקאי ממוצע ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
c881 אז היא נכנסה למניות - מקרה מבחן ל"משקיע על סמך שמועה" שוק ההון 31
Henchman34 אז למה שההדיוט לא ישקיע בפיקדון מובנה? שוק ההון 20
yossik אז מה דוחפים לנו במזון. אוף טופיק 5
adamshalev אז ..... קנינו בית! אוף טופיק 49
Roi אם לא קראתם אז בבקשה: 6 סיבות להפסיק לחסוך ולהתחיל לבזבז כסף ! מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
R אז כמה באמת צריך להוציא על אוכל? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 109
Henchman34 אז למה פוסלים באופן גורף את ביטוח הבריאות של הקופות? צרכנות פיננסית 17
Y אז בקשר להשקעות בזהב...... שוק ההון 108

נושאים דומים

למעלה