• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בניית תיק השקעות ע"פ JL Collins

mRiddle

משתמש סולידי
הצטרף ב
22/6/19
הודעות
54
דירוג
12
אשמח לדעתכם (לא יעוץ) בנושא בניית תיק השקעות 100% מניות על פי מה ש Jim Collins מתאר בסדרה שלו: Stock Series. לדעתי סוג כזה של תיק השקעות לא מדוסקס הרבה בפורום הזה.

השקעות ע"פ מר קולינס:
ג'ים מחלק את ההשקעות לשתי תקופות:
תקופת יצירת הון: תיק שמורכב מ 100% מניות ארה"ב (VTSAX)
תקופת שימור הון: זהו הזמן לאחר הפרישה (המוקדמת). תיק ההשקעות עדיין מורכב מ 100% מניות, אך בנוסף אליו מחזיקים מזומן אשר מספיק ל 3 שנים, לתקופות בהן השוק בירידה.

לג'ים יש עוד חוק חשוב: תיק ההשקעות וניהולו חייב להיות פשוט ככל האפשר, על מנת להימנע מטעויות אנוש ויצירת דאגות מיותרות אשר יגרמו למשקיע לבצע שטויות.

על עצמי:
אני בן 30. רווק שלא מעוניין בחתונה וילדים (והמצב לא ישתנה). אני מהנדס עם משכורת היי-טק, מינימליסט, סטוייסיסט וסוג של בודיסט. לא קורא חדשות ולא מושפע מספקוצליות.
אני מציין את כל אלו בכדי להראות שהסיבולת שלי לספוג נפילות של השוק גבוה מאדם ממוצע ולכן איני רואה סיבה למהול את המניות באג"ח וכו'.

זמן השקעה:
כמו MMM, אני שואף לפרוש בעוד 10 שנים (או 20, אם ארצה להשתמש בהשקעה זו לקניית דירה בצפון הארץ לקראת הפרישה), ולחיות מ4% בשנה של תיק ההשקעות.
ההוצאות היחידות שיש לי הן מזון (לאדם יחיד) ושכירות (במידה ולא אקנה דירה), כך שאני יכול להפקיד מספר אלפים כל חודש ללא בעיה, וגם המחייה החודשית שלי לאחר הפרישה תסתכם בכמה אלפים בלבד.

התיק:
אני שוקל שתי חלופות:
1. VTI דרך IB. למיטב הבנתי זוהי האפשרות הכי זולה מבחינת ניהול והכי פחות חשופה לסיכונים כגון נפילות ברוקר, מעילות ושאר הפתעות שיש במזרח התיכון ואין באמריקה.
הבעיה העיקרית שלי בשילוב זה היא העבדה שאני צריך להתנהל מול ארה"ב ולבצע דיווח מס. לא תואם את "הדרך להשקעה פשוטה" שקולינס גודל בה. אשמח לשמוע מאנשים שעושים זאת עד כמה התהליכים האלו מסוכבים/ מורטי עצבים. קראתי את המדריכים שפורסמו כאן ואת הסרטון, ואני עדיין לא מרגיש בנוח.

2. תכלית S&P 500 דרך מיטב דש. היתרונות שאני רואה בשילוב זה על פני הקודם הן שהדיבידנדים מושקעים אוטומטית חזרה כך שאין מס ולא עמלות קנייה, וכמו כן, אין התעסקות עם מיסים.
מה שאני לא סגור עליו זה: עד כמה גבוהים יהיו דמי הניהול והאם תהייה לכך השפעה שלילית גבוה יותר מאשר הרווח באי חלוקת דיבידנדים? בנוסף, אני לא סגור עד כמה בתי ההשקעות בארץ בטוחים, ועד כמה חוזים עתידיים באמת מתקיימים - קראתי כאן פוסטים בנושא אבל היתה שום מסקנה חד משמעית.

בנוסף, אודה אם האנשים שיש להם ניסיון יציינו דברים שאולי שכחתי לקחת בחשבון. כמובן שהכל בגדר דעות והמלצות היפוטתיות, לא יעוץ בשום צורה ;)
 
. . . אף אחד לא אוהב פה את ג'ים קולינס? . . . :/
 
לא מכיר את מר קולינס אבל לדעתי התוכנית שלך טובה.
הייתי הולך ללא היסוס על אפשרות מספר 2.
אי חלוקת דיבידנדים זה יתרון גדול, חוסר צורך להתעסק עם רשות המיסים גם הוא יתרון גדול, פטור ממס ירושה ככל ויאכף גם זה יתרון.
הדמי ניהול סבירים.
חוזים עתידיים מתקיימים.

לא המלצה, רק דיעה.
 
מוסיף שיקול לגבי הקרן הישראלית - סגירה שלה בידי בית ההשקעות תכפה עליך אירוע מס. מציין זאת רק בגלל הסיכוי הגדול יותר לסגירת קרן ישראלית לעומת VTI.
ציינת בעצמך נכון את שיקול דמי הניהול הגבוהים יותר של הקרן הישראלית, רק אל תשכח גם את התשואה הנמוכה יותר (מדד הייחוס לרוב הינו NTR וכו').
 
רק אל תשכח גם את התשואה הנמוכה יותר (מדד הייחוס לרוב הינו NTR וכו').
אני לא חושב שהתשואה נמוכה יותר בשקלול דמי הניהול, בטח לא באופן משמעותי.
 
אני שוקל שתי חלופות:
למה רק 2 חלופות?
מה עם האופציות הבאות:
1. להחזיק VTI דרך ברוקר ישראלי (למשל מיטב דש כמו בדוגמא שלך).
2. להחזיק קרן אירית צוברת דרך IB. זה יחסוך את הצורך בדיווחי מס בזמן הצבירה, כי כל עוד אין רווחים אין מס לשלם.
3. להחזיק אירית צוברת בברוקר ישראלי.
 
עם שיקול המינימום התעסקות הייתי הולך על קרן צוברת, ישראלית או אירית בברוקר/בנק ישראלי. אם רוצים גם מינימום התעסקות בהמרות מט״ח אז ישראלית.

@mRiddle רק אל תשכח שג׳ים קולינס הוא אמריקאי עם הטיה אמריקאית בבחירה שלו להשקיע בשוק אמריקאי בלבד, לא שהתוכנית רעה.
 
"למה רק 2 חלופות?
מה עם האופציות הבאות:
1. להחזיק VTI דרך ברוקר ישראלי (למשל מיטב דש כמו בדוגמא שלך).
2. להחזיק קרן אירית צוברת דרך IB. זה יחסוך את הצורך בדיווחי מס בזמן הצבירה, כי כל עוד אין רווחים אין מס לשלם.
3. להחזיק אירית צוברת בברוקר ישראלי."


נקודות מעניינות. . .
1. VTI דרך ברוקר ישראלי אכן חוסך לי את כאב הראש של דיווח מס (או כל חוק חדש שיופיע ב US), אבל אז אני מוסיף את הסיכון שבית ההשקעה המקומי יקרוס. אני עדיין לא סגור אם בתי ההשקעות כאן פחות בטוחים מ IB. . .
2. פחות התעניינתי בקרנות איריות, להבנתי אנשים משקיעים בהן העיקר על מנת להימנע ממס הירושה של ארה"ב שלא רלוונטי אלי, כך שלא התעמקתי בהן. זה יכול להיות פתרון, אם כי הוא רק דוחה את הטופסולוגיה מול הלמס ולא מעלים אותה לגמרי. . .
3. במקרה הזה אני לא רואה כל כך יתרון של האירית על פני קרן מחכה ישראלית. ואני עדיין נתקע עם בעיה 1 - עד כמה בתי השקעות בישראל אמינים בעת קריסה.

@adamshalev, בהחלט. זו הסיבה שאני חורש על הפורום הזה בניסיון להבין איך אני הופך את דבריו רלוונטיים למציאות של המשקיע בישראל. אולי האתר של @FIYaacov באמת יוכל לעזור.
 
1. VTI דרך ברוקר ישראלי אכן חוסך לי את כאב הראש של דיווח מס (או כל חוק חדש שיופיע ב US), אבל אז אני מוסיף את הסיכון שבית ההשקעה המקומי יקרוס. אני עדיין לא סגור אם בתי ההשקעות כאן פחות בטוחים מ IB. . .
השאלה מה הסיכון בזה שבית ההשקעות יקרוס?
ברוב המקרים זה רק אומר שיקח כמה חודשים עד שתיהיה לך גישה להשקעות שלך, אבל ההשקעות עצמן לא יפגעו.
משקיעים בהן העיקר על מנת להימנע ממס הירושה של ארה"ב שלא רלוונטי אלי, כך שלא התעמקתי בהן.
יש להן המון יתרונות אחרים מעבר להמנעות ממס ירושה. בעיקר בנושא של מיסוי דיבידנדים.
בגדול, להשקעה של מעל 30 שנה יש יתרון לקרן אירית צוברת על פני אמריקאית מחלקת, לתקופות קצרות יותר אמריקאית מחלקת לרוב יותר יעילה מיסויית.
3. במקרה הזה אני לא רואה כל כך יתרון של האירית על פני קרן מחכה ישראלית. ואני עדיין נתקע עם בעיה 1 - עד כמה בתי השקעות בישראל אמינים בעת קריסה
דוקא מול קרן ישראלית (שגם צוברת) הייתרון של האירית הרבה יותר ברור.
בגדול, על קרן שעוקבת אחרי הסנופי קרן אירית תיתן תשואה גבוהה בכחצי אחוז בשנה.
החסרון היחיד הוא עמלת קניה ומכירה בברוקר ישראלי
 
להבנתי אנשים משקיעים בהן העיקר על מנת להימנע ממס הירושה של ארה"ב שלא רלוונטי אלי
אני מניח שאתה אמריקאי אם כך?
אם כן, יש לך סיבה עוד יותר טובה להימעע מקרנות ישראליות/איריות (ואפילו קנדיות).

אבל אם אתה אכן אמריקאי, אז:
VTI דרך ברוקר ישראלי אכן חוסך לי את כאב הראש של דיווח מס (או כל חוק חדש שיופיע ב US), אבל אז אני מוסיף את הסיכון שבית ההשקעה המקומי יקרוס. אני עדיין לא סגור אם בתי ההשקעות כאן פחות בטוחים מ IB. . .
זה יחסוך לך דוח למס הכנסה ישראל.

לIRS בכל מקרה תצטרך לדווח על הכנסתך העולמית.
 
@FIYaacov - אני לא אמריקאי :) הסיבה שאני לא מודאג זה כי לא יהיו לי ילדים, כך שאני לא חושש לגורל הכסף שלי לאחר עזיבתי.
 
אני לא חושב שהתשואה נמוכה יותר בשקלול דמי הניהול, בטח לא באופן משמעותי.
אני חושב שהעובדה שהקרן הישראלית מגיעה עם דמי ניהול של 0.28% והקרן האמריקאית עם 0.03%, בתוספת הפרש של כחצי אחוז שנתי בגלל ההבדלים במיסוי דיבידנדים, די מטה את הכף לטובת הקרן הזרה, לא? כלומר נראה שדווקא שקלול דמי הניהול אפילו שמים את הקרן הישראלית בעמדת נחיתות קשה יותר.
 
בתוספת הפרש של כחצי אחוז שנתי בגלל ההבדלים במיסוי דיבידנדים,
אני לא בטוח לגבי מיסוי הדיבידנדים כיוון שאני לא יודע איך, כמה ואם חוזים עתידיים ממוסים במקור, אם הם לא אז יש דווקא יתרו לישראלי.
, די מטה את הכף לטובת הקרן הזרה, לא? כלומר נראה שדווקא שקלול דמי הניהול אפילו שמים את הקרן הישראלית בעמדת נחיתות קשה יותר.
לדעתי לא כי יש את האלמנט של מס ירושה (למרות שבמקרה הזה פחות רלוונטי), מיסוי ריאלי/נומינלי וגם חובת הגשת דו"ח שזה עלות נוספת.
 
כלומר נראה שדווקא שקלול דמי הניהול אפילו שמים את הקרן הישראלית בעמדת נחיתות קשה יותר
מצד שני יש לך מיסוי ריאלי לעומת נומינלי . לכאורה.

לכאורה, כי גם היו עדויות שקיבלו מיסוי נומינלי על קרן ישראלית מחקה סנופי, וגם כי @adamshalev כתב משהו שאני לא זוכר מה הוא, אבל שהקטין משמעותית את היתרון של המיסוי הנ"ל. אנסה למצוא, אבל אולי הוא זוכר.
 
בתוספת הפרש של כחצי אחוז שנתי בגלל ההבדלים במיסוי דיבידנדים
אתה קצת מגזים.
ההפרש של ישראלית מול אירית הוא פחות מ 0.4%.
מול אמריקאית ההפרש בערך 0.1%
 
הדיבידנדים מושקעים אוטומטית חזרה כך שאין מס
לא התייחסו לזה במפורש מעליי (אבל כן בעקיפין) אז אעשה זאת:
זה לא נכון. ה"דיבידנד" המושקע מחדש (כביכול, בפועל זה עם חוזים אבל זה לא משנה) הוא אחרי מס. האמריקאים לא משחררים שום דיבידנד בלי למסות אותו במקור (אבל הם כן נותנים הנחה לקרנות איריות).
ההתעסקות במס זה משהו אחר, אבל כפי שכבר כתבו מעליי היא תלוייה בברוקר ולא בקרן שאתה קונה.
 
לגבי קרנות:

זה לא נכון. ה"דיבידנד" המושקע מחדש (כביכול, בפועל זה עם חוזים אבל זה לא משנה) הוא אחרי מס. האמריקאים לא משחררים שום דיבידנד בלי למסות אותו במקור (אבל הם כן נותנים הנחה לקרנות איריות).
מניח השכוונה היא שאני משלם מס מופחת של 15% לארה"ב, אבל מכיוון שהדיבידנד מושקע חזרה, מבחינת מדינת ישראל לא התרחש אירוע מס?

ש להן המון יתרונות אחרים מעבר להמנעות ממס ירושה. בעיקר בנושא של מיסוי דיבידנדים.
בגדול, להשקעה של מעל 30 שנה יש יתרון לקרן אירית צוברת על פני אמריקאית מחלקת, לתקופות קצרות יותר אמריקאית מחלקת לרוב יותר יעילה מיסויית.
השתמשתי במחשבון מאת @adamshalev ואני מקבל תוצאה סופית הכי גבוה ב VTI, למראת שהיא קרן מחלקת (שיניתי רק את הסכום ההתחלתי, שנות השקעה וסכום להפרשה חודשית. האם הייתי צריך לשנות עוד משהו בנתוני ההזנה?)

חוזים עתידיים מתקיימים.
לפי החוק הם אמורים, אבל לפי הסולידית אני מבין שזה לא תמיד מובטח?:
"הבעיה במוצרים סינתטיים היא קיומו של סיכון הצד שכנגד (counterparty risk) – קרי, הסיכון שהצד השני לחוזה לא יוכל לעמוד בהתחייבותו ולא ישלם לקרן את התמורה הכספית בהתאם לתנאי החוזה."

לגבי בתי השקעה:

אני עדיין לא סגור איזו קרן אבחר, אבל אני כנראה אלך על בית השקעות ישראלי, בעיקר בכדי למנוע את כל הסיבוך עם המס או כל שינוי בירוקרטי עתידי אחר איתו אצטרך להתמודד אישית.

השאלה מה הסיכון בזה שבית ההשקעות יקרוס?
ברוב המקרים זה רק אומר שיקח כמה חודשים עד שתיהיה לך גישה להשקעות שלך, אבל ההשקעות עצמן לא יפגעו.
עברתי פעמיים על השרשור הבא: סיכון של קריסת בית השקעות ואני עדיין לא סגור על האם יש סיכון או לא, בבית השקעות בישראל.

הבנתי שאף בית השקעות, ישראלי או בארה"ב, אינו רושם את המניות על שם הרוכש (כן, קראתי את כל ההתכתבות של @adamshalev עם הנציג של IB).
ספציפית במקרה של IB הנושא לא אמור להדאיג מכיוון שיש להם ביטוח, חלוקת ההון להרבה גופים חיצוניים וכו', אך מה שלא מובן מכלל ההתכתבויות זה איך הברוקרים הישראלים מתנהלים ומה הם מנגנוני ההגנה שלהם בעת קריסה?

 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S בניית תיק השקעות - חשיפה לנדלן, אבטחת מידע וחשיפה למט"ח שוק ההון 0
ס בניית תיק השקעות-גיל 20 שוק ההון 19
S בניית תיק השקעות שוק ההון 9
K בניית תיק השקעות לפנסיונרית בגיל 65 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
E בניית תיק השקעות לטווח של 10-15 שנים שוק ההון 5
stamEhad בניית תמהיל תיק השקעות שכולל הלוואה (שאלה טכנית) שוק ההון 3
M כלי שמאפשר בניית תיק השקעות וירטואלי פוסטים מאיכות נמוכה 1
Y התייעצות בעת בניית תיק השקעות שוק ההון 13
O בניית תיק השקעות עצמאי משולב IRA שוק ההון 6
S בניית תיק השקעות ראשוני שוק ההון 5
M בניית תיק השקעות לפנסיונרים שוק ההון 6
T בניית תיק השקעות- אג"ח וקרנות שוק ההון 5
ה בניית תיק השקעות שוק ההון 1
W בניית תיק השקעות - אג"ח וקרנות כספיות שוק ההון 13
L בניית תיק השקעות פאסיבי שוק ההון 4
A בניית תיק השקעות ראשון שוק ההון 9
M בניית תיק השקעות בבלוג התמונה הגדולה שוק ההון 1
צ בניית תיק השקעות שוק ההון 2
ג התמונה הגדולה - בניית תיק השקעות - האם יש גרסה באנגלית? התפתחות אישית 4
י בניית תיק השקעות שוק ההון 14
D בניית תיק השקעות שוק ההון 5
ע בניית תיק השקעות(חדש בתחום) שוק ההון 16
ד בניית תיק השקעות + כמה שאלות מהותיות שוק ההון 39
רוני בניית תיק השקעות ופורטפוליו נכסים מניבים בתנאי דפלציה וריבית שלילית שוק ההון 38
קפה שחור בניית תיק השקעות בצמוד לבעלות על חברה בע"מ שוק ההון 39
ido15 בניית תיק השקעות שוק ההון 43
roniba בניית אקסל/speadsheet למעקב אחר תיק השקעות אוף טופיק 3
א בניית תיק השקעות שוק ההון 41
Izik בניית תיק השקעות שוק ההון 3
ש בניית תיק השקעות שוק ההון 11
ק בניית תיק השקעות - כניסה לשוק בשלבים או בהקדם האפשרי שוק ההון 2
GentleGiant בניית תיק השקעות שוק ההון 17
S בניית תיק פשוט מאפס לבן משפחה מבוגר שוק ההון 3
L בניית תיק לטווח ארוך שוק ההון 0
bobby בניית תיק סולידי 30-70 או 40-60 עם גידור מט"ח שוק ההון 6
חורש חוות דעת על בניית תיק עם שילוב שוק מקומי שוק ההון 6
M כמו כולם..בניית תיק חדש. סבבה? שוק ההון 26
1337justme מספר שאלות לגביי בניית תיק ההשקעות שוק ההון 19
H בניית תיק מ-0 שוק ההון 25
A בניית תיק וכישת אגח שוק ההון 10
מ בניית תיק אחרי יציאה לפנסיה שוק ההון 28
מ בניית תיק וגידור אגח שוק ההון 10
O מספר שאלות לקראת בניית תיק שוק ההון 28
ש בניית תיק פסיבי לאופטימזציה של מס שוק ההון 108
אורי ג. בניית תיק אג"חים בלבד שוק ההון 41
F בניית תיק - שולחן השרטוטים שוק ההון 21
ש התלבטויות ובקשה לתובנות לגבי בניית תיק השקעה שוק ההון 21
נ בניית קוטג על קרקע נדל"ן 4
ב להתחיל בניית בית פרטי עכשיו או לחכות כשנה נדל"ן 2
R בניית 2 תיקי השקעות (אקסלנס ומיטב-דש) שוק ההון 14

נושאים דומים

Back
למעלה