• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

בניית תיק השקעות - רילוקיישן

  • פותח הנושא פותח הנושא wobi
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

wobi

משתמש רשום
הצטרף ב
20/6/24
הודעות
3
דירוג
0
היי, שאלה לגבי בניית תיק השקעות בהינתן רילוקיישן פוטנציאלי לארה"ב:
בקצרה - אני מנסה לבנות את תיק ההשקעות שלי. בהינתן שיש סיכוי לא קטן שאעבור לארה״ב לכל החיים (כרגע אין לי אזרחות), האם יש דברים שכדאי לי לעשות עכשיו כדי לא להפסיד יותר מדי על מס?

עוד פרטים:
אני עובד בהייטק, בתאגיד אמריקאי גדול, עם משכורת גבוהה. יש לי הרבה RSU אבל יש לי גם די הרבה בעו"ש שאני מעוניין להשקיע במדדים.
ממה שקראתי וחקרתי, הייתי רוצה למשל להשקיע בקרנות איריות בגלל דמי הניהול וההצמדה למדד.
אז איפה דברים מסתבכים? אני מאמין שיש סיכוי לא קטן שאעשה רילוקיישן לארה"ב לכל החיים (במיוחד עם המצב הנוכחי בארץ... :( ).
אני מנסה להבין איך והאם זה אמור להשפיע על ההחלטה שלי של איזה סוג מדדים להשקיע בו - למשל, אני יודע שלתושבי ארה"ב יש מיסוי מאוד גדול על קרנות שהונפקו מחוץ לארה"ב (כמו האיריות). אז אולי עדיף לי פשוט להשקיע בקרנות אמריקאיות וזהו? מצד שני גם לזה יש חיסרונות אם אני לא עובר (מס עיזבון למשל)


אשמח אם למישהו יש איזושהי עצה או משהו חכם להגיד, על זה או על רילוקיישן בכללי, או אם מישהו התמודד עם התלבטויות דומות.
 
אני מנסה להבין איך והאם זה אמור להשפיע על ההחלטה שלי של איזה סוג מדדים להשקיע בו - למשל, אני יודע שלתושבי ארה"ב יש מיסוי מאוד גדול על קרנות שהונפקו מחוץ לארה"ב (כמו האיריות). אז אולי עדיף לי פשוט להשקיע בקרנות אמריקאיות וזהו? מצד שני גם לזה יש חיסרונות אם אני לא עובר (מס עיזבון למשל)
לדעתי עדיף לך אמריקאיות.
אם תקנה היום איריות תאלץ (אם אכן תעשה רילוקיישן) למכור ולספוג אירוע מס.
מצד שני, היתרון של איריות על אמריקאיות מבחינת מיסוי דיבידנדים ומיסוי ריאלי הוא קטן עד לא קיים.
לגבי מס ירושה אני לא יודע. להבנתי זה חשש היפותטי.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני מנסה להבין איך והאם זה אמור להשפיע על ההחלטה שלי של איזה סוג מדדים להשקיע בו - למשל, אני יודע שלתושבי ארה"ב יש מיסוי מאוד גדול על קרנות שהונפקו מחוץ לארה"ב (כמו האיריות). אז אולי עדיף לי פשוט להשקיע בקרנות אמריקאיות וזהו?
כל עוד זה תרחיש לא ודאי - קרנות קנדיות שמוכרות לQEF. גם לואנגארד וגם לאיישרס יש כאלה של ארה"ב/עולמי ושאר הדברים שאוהבים פה בפורום.

כשהופכים לתושב ארה"ב, אז זה פשוט הופך להיות כמו קרן אמריקאית, כלומר הקרן מדווח כמה פנימית היו דיבידנדים, ו/או ריבית, ואת זה מדווחים בדוח האמריקאי.

אם וכאשר נראה שבוודאות נשארים שם לנצח, מתחילים לקנות אמריקאיות, ואם יש אפשרות נפטרים מהקנדיות (כי זה בא עם נטל בירוקרטי).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
X שאלות בנושא בניית תיק השקעות לאמי הפנסיונרית שוק ההון 1
D שאלות לגבי בניית תיק השקעות שוק ההון 13
SolidAce בניית תיק השקעות - חשיפה לנדלן, אבטחת מידע וחשיפה למט"ח שוק ההון 0
ס בניית תיק השקעות-גיל 20 שוק ההון 19
S בניית תיק השקעות שוק ההון 9
K בניית תיק השקעות לפנסיונרית בגיל 65 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
E בניית תיק השקעות לטווח של 10-15 שנים שוק ההון 5
stamEhad בניית תמהיל תיק השקעות שכולל הלוואה (שאלה טכנית) שוק ההון 3
M כלי שמאפשר בניית תיק השקעות וירטואלי פוסטים מאיכות נמוכה 1
Y התייעצות בעת בניית תיק השקעות שוק ההון 13
O בניית תיק השקעות עצמאי משולב IRA שוק ההון 6
S בניית תיק השקעות ראשוני שוק ההון 5
M בניית תיק השקעות לפנסיונרים שוק ההון 6
T בניית תיק השקעות- אג"ח וקרנות שוק ההון 5
ה בניית תיק השקעות שוק ההון 1
W בניית תיק השקעות - אג"ח וקרנות כספיות שוק ההון 13
L בניית תיק השקעות פאסיבי שוק ההון 4
A בניית תיק השקעות ראשון שוק ההון 9
M בניית תיק השקעות בבלוג התמונה הגדולה שוק ההון 1
צ בניית תיק השקעות שוק ההון 2
M בניית תיק השקעות ע"פ JL Collins שוק ההון 80
ג התמונה הגדולה - בניית תיק השקעות - האם יש גרסה באנגלית? התפתחות אישית 4
י בניית תיק השקעות שוק ההון 14
D בניית תיק השקעות שוק ההון 5
ע בניית תיק השקעות(חדש בתחום) שוק ההון 16
ד בניית תיק השקעות + כמה שאלות מהותיות שוק ההון 39
רוני בניית תיק השקעות ופורטפוליו נכסים מניבים בתנאי דפלציה וריבית שלילית שוק ההון 38
קפה שחור בניית תיק השקעות בצמוד לבעלות על חברה בע"מ שוק ההון 39
ido15 בניית תיק השקעות שוק ההון 43
roniba בניית אקסל/speadsheet למעקב אחר תיק השקעות אוף טופיק 3
א בניית תיק השקעות שוק ההון 41
Izik בניית תיק השקעות שוק ההון 3
ש בניית תיק השקעות שוק ההון 11
ק בניית תיק השקעות - כניסה לשוק בשלבים או בהקדם האפשרי שוק ההון 2
GentleGiant בניית תיק השקעות שוק ההון 17
S בניית תיק פשוט מאפס לבן משפחה מבוגר שוק ההון 3
L בניית תיק לטווח ארוך שוק ההון 0
bobby בניית תיק סולידי 30-70 או 40-60 עם גידור מט"ח שוק ההון 6
חורש חוות דעת על בניית תיק עם שילוב שוק מקומי שוק ההון 6
M כמו כולם..בניית תיק חדש. סבבה? שוק ההון 26
1337justme מספר שאלות לגביי בניית תיק ההשקעות שוק ההון 19
H בניית תיק מ-0 שוק ההון 25
A בניית תיק וכישת אגח שוק ההון 10
מ בניית תיק אחרי יציאה לפנסיה שוק ההון 28
מ בניית תיק וגידור אגח שוק ההון 10
O מספר שאלות לקראת בניית תיק שוק ההון 28
ש בניית תיק פסיבי לאופטימזציה של מס שוק ההון 108
אורי ג. בניית תיק אג"חים בלבד שוק ההון 41
F בניית תיק - שולחן השרטוטים שוק ההון 21
ש התלבטויות ובקשה לתובנות לגבי בניית תיק השקעה שוק ההון 21

נושאים דומים

Back
למעלה