• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קרן השתלמות מחקה מדד: אזהרה

אתה מוזמן לפנות לאוצר ולבקש מהם לגרום לגופים הפנסיונינם להוסיף עוד שורה בדו"חות שלהם.
נראה שהם די בקטע של זה בשנים האחרונות...
 
מהם העלויות בפועל
העלות שמחושבת - מחושבת לכל הקופה, ולא לכל אדם אינדיבידואלית.
את הסכומים בפועל נורא קל לבדוק, כמו שכבר צירפתי את הקישורים בעבר - הכל גלוי ומוצג. למשל, בדף של הקרן השתלמות שמחקה את SP500,
* בדוח הנכסים הרבעוני שבסוף 2015, אפשר לראות שסך הנכסים המנוהלים הוא כמעט 58 מיליון ש"ח נכון לסוף 2015
* בדוח הוצאות ניהול השקעות לסוף 2015, אפשר לראות שסך ההוצאות המצטברות לכל 2015 הוא 118 אלף ש"ח

ולכן אם מחלקים את ההוצאות במהלך 2015 חלקי הצבירה המנוהלת בסוף 2015 (שהיא עיקר הסיבה להוצאות הללו), מקבלים כ-0.20%.
 
@Yevgeny
את זה הבנתי מהתשובות שלך בעבר :)
וגם בדקתי..
השאלה היא כיצד משיתים את העלויות הללו על העמיתים?

לפי תגובות של אנשים כאן אני מבין שהם ספגו הוצאות ניהול השקעות גבוהות בפועל מהמספרים הללו, השאלה היא כמה סופג כל אחד שכבר קיים בקופה.
נניח נכסי הקופה כיום 60M, אני בא ומנייד לשם עוד עוד 60M, האם הוצאות ניהול השקעות של הסכום שהזרמתי יגולגלו על יתר העמיתים בקופה? זאת השאלה.
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
לפי תגובות של אנשים כאן אני מבין שהם ספגו הוצאות ניהול השקעות גבוהות בפועל מהמספרים הללו
מה שמפחיד אותם זה כמחלקים הוצאות של 2015 בנכסים בסוף 2014 (שזה היה סביב ה-13 מש"ח) ומקבלים מספר מפחיד יותר של 0.88% והם חושבים שזה מה שירד להם מהסכום המנוהל (כי זה המספר הרשמי שכתוב להם בדוח השנתי), תוך התעלמות מוחלטת מזה שלמספר הזה אין שום משמעות.

האם הוצאות ניהול השקעות של הסכום שהזרמתי יגולגלו על יתר העמיתים בקופה? זאת השאלה.
זה כן, כי שוב - ההוצאות הן לכל הקופה/מסלול, ולא אינדיבידואליות. אבל זה עדיין רק 0.20% מהצבירה בערך, וגם יירד ככל שהגדילה תאט (מבחינת צמיחה יחסית) ויהיה פחות פעולות של כניסת כספים חדשים ביחס לצבירה. היות וההוצאות ניהול השקעות בפנסיה המקיפה הרגילה שלי (מקפת) היו 0.32% השנה (וזה עוד בהתחשב בזה ששליש מהכנסים - אגח מיועדות - לא דורשים שום התעסקות), אני לא יודע למה אנשים דואגים מה-0.20% של המסלול הזה - שרק ילכו וירדו עם הזמן.
 
@Yevgeny
השאלה היא כיצד משיתים את העלויות הללו על העמיתים?
לכל עמית מופיע מה הסכום שמושת עליו בגין ההוצאות הללו, כאשר מגלגלים את ההוצאות על העמיתים כדי שכל אחד יישא בהם על פי חלקו, השאלה היא האם העלות מחושבת על פי חלקו בתחילת השנה או בסופה. או חודשית/רבעונית וכד'
עריכה: אם העלות היא על פי הצבירה של העמית בתחילת השנה אז בהחלט צודקים המתלוננים על עלות ניהול השקעות גבוהה בפועל
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
לכל עמית מופיע מה הסכום שמושת עליו בגין ההוצאות הללו,
לא בדיוק - מוצגת לך "תשואה בניכוי הוצאות ניהול השקעות", ובדוח השנתי מוצג גם החישוב הרשמי של הוצאות ניהול השקעות כאחוז (המעוות) - אבל לא כתוב שאתה, מר פלוני, שילמת כך וכך שקלים הוצאות ניהול השקעות, כי שוב - זה חישוב קולקטיבי. אני לא יודע מה תדירות העדכון של החישוב הזה בפועל - הדוחות שיש להם באתר הם חצי שנתיים, אבל אני לא באמת יודע מה קצב העדכון הפנימי שלהם. בפועל זה לדעתי הבדל קטן למדי, שילך ויקטן עוד יותר עכשיו שהקופה גדולה יותר.
 
לא בדיוק - מוצגת לך "תשואה בניכוי הוצאות ניהול השקעות", ובדוח השנתי מוצג גם החישוב הרשמי של הוצאות ניהול השקעות כאחוז (המעוות) - אבל לא כתוב שאתה, מר פלוני, שילמת כך וכך שקלים הוצאות ניהול השקעות, כי שוב - זה חישוב קולקטיבי.
אתה צודק, בדקתי כעת שוב בדוחות.

בכל אופן, אם העלות היא על פי הצבירה של העמית בתחילת השנה אז בהחלט צודקים המתלוננים על עלות ניהול השקעות גבוהה בפועל שתבוא לידי ביטוי בשגיאת עקיבה רצינית
 
אם העלות היא על פי הצבירה של העמית בתחילת השנה
אבל זה לא שהלכו וניכו לך מהצבירה שלך את ה-0.88% אחוז הללו. ככל שכספים חדשים מוזרמים לקופה ונושאים בהוצאות - אלו מתחלקות על פני כל מי שנמצא באותה העת בקופה (כולל הכספים החדשים שהוזרמו). אני חושב שיותר נכון לחשוב על זה שיש לך איזשהו אחוז משווי כל נכסי הקופה בכל רגע נתון, וההוצאות מתחלקות על מי שחבר בקופה באותה נקודת זמן - וככל שמצטרפים כספים נוספים, העלות יורדת גם מהשווי שלהם בהתאם לחלק היחסי שלהם בקופה.
 
בפועל זה לדעתי הבדל קטן למדי, שילך ויקטן עוד יותר עכשיו שהקופה גדולה יותר.
אם לדייק, מה שמשפיע זה לא היקף נכסי הקופה אלא השיעור היחסי בו היא גדלה.
 
אם כבר לדייק, אז מה שחשוב בפועל זה אחוז ה-Turnover ביחס לנכסי הקופה. כלומר זרימה גדולה במקביל גם של כספים נכנסים וגם של כספים יוצאים יכולה לגרום להוצאות ניהול השקעות משמעותיות גם אם הקופה נשארה בגודל דומה (אפשר לחשוב על סיטואציה שבה אחת הקופות הגדולות זכתה במרכז מול איזה חברה/גוף ממשלתי גדול אחד אבל הפסידה באחר, מה שגרם לכניסה ויציאה מסיבית של כספים במקביל).
הסיבה החלופית ל-Turnover גבוה היא כמובן פעילות מסחר קניה/מכירה גבוהה בקופה המנוהלת אקטיבית.
 
זרימה גדולה במקביל גם של כספים נכנסים וגם של כספים יוצאים
במקביל זה אחלה, הכספים הנכנסים יגיעו ליוצאים :)
התכוונת כנראה באותה שנה וכד'.
 
@מתכנת ואם כבר מדברים על נוסחאות רשמיות שהן בעייתיות - אז גם התשואות הרשמיות שמחושבות בדוח השנתי לא מתחשבות בתזמון הכספים שנכנסים לקופה וזה מעוות במיוחד לקופות אם שינוי היקף מנוהל משמעותי (זה TWR במקום ה-IRR המקובל לרוב). לקח לי שניה לחפש את המקום שבו כבר דנו בזה בפורום, ואז הסתבר שזה בדיוק בתחילת השרשור הזה :) . ככה שמי שרוצה לבדוק טעויות עקיבה / תשואות - כדאי שיעשה חישוב XIRR באקסל משלו (כספים נכנסים לפי תאריכי הפקדה לעומת השווי בסוף תקופה) ולא בהכרח יסתמך על תשואות רשמיות בגמלנט.
 
כדאי שיעשה חישוב XIRR באקסל משלו (כספים נכנסים לפי תאריכי הפקדה לעומת השווי בסוף תקופה)
אני סקפטי כמה זה יתרום..
אם "המכה" שהמדד עשה הייתה דווקא בסוף השנה (או בתחילתה) לא עשינו כלום.
זה טוב אולי בשביל קופונים של אג"ח לא מעבר לכך.

גם חישוב התשואה שהם מחויבים (לפי הנחיות משרד האוצר) לדווח עליה היא לא השיטה הנכונה והמקובלת (IRR), אלא נוסחא מוזרה בשם TWR שמשתמשים בה רק בישראל ואשר מתעלמת מעיתוי כניסה ויציאה של כספים לקופה במהלך השנה. עיוות זה משמעותי ביותר בקופות שגדלות באופן מהותי במהלך השנה. הנה כתבה בנושא:
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3620907,00.html
ככה שמי שרוצה לבדוק טעויות עקיבה / תשואות - כדאי שיעשה חישוב XIRR באקסל משלו
אתה יודע מה נשאל אחרת,
אם המדד דשדש סביב ה 0% כל השנה והזרמתי כסף ממש לפני שהוא נסק כלפי מעלה, יחשבו את התשואה שלי (אבסולוטית בשקל-דולר) לפי החודש הזה או שנתי? אם החישוב הוא שנתי זה שוד לאור יום.
 
נערך לאחרונה ב:
אני לא יודע, אבל מה שאני אומר זה שמספר התשואה הרשמי שמוצג לך בדוח הוא אפילו לא בהכרח מייצג את התשואה האמיתית שקיבלת. התשואה שקיבלת בפועל, מבחינת שקלים ביד זה משהו שקל לחשב באקסל ע"י תזרים ההפקדות הנכנס לעומת השווי של הקרן שלך בסוף התקופה המדווחת (והייתי מוסיף אל זה בחזרה את עלויות הביטוח שנגרעו, כדי לא לערבב תשואה מול עלות ביטוח, אם מדברים על פנסיה מקיפה).
 
למה זה עובד בשיטה כזו?
הוצאות ניהול ההשקעות נגבות לדעתי חודשית
ומתחלקות העמיתים שהיו קיימים,
עמית שיפקיד הרבה כסף חד פעמית בינואר
ישתתף בכל ההוצאות במהלך השנה גם אם היה אחראי רק על איזונים בתחילת השנה.
שיטת החישוב לצורך הדיווח היא מעוותת, זה מוסכם על כולם, השאלה היא מהם העלויות בפועל, כלומר האם עלויות השקעה של מצטרפים חדשים מגולגלות על ידי הקיימים, ואם כן אז מדוע?
כי בכל חודש עלויות הק/מ מחולקות לחברים בקרן לפי משקלם היחסי, זה קיים גם בקרנות מחקות ולא מחקות ממוסות , אם לדוגמא 50% משקיעים יעבירו ל קרן אחרת לדעתי החיוב יגיע בחודש שלאחר לאלו שנשארו ... זה איהרנטי למנגנון
יות מזה קרן עוקבת מדד מניות עם גיוסים גדולים חלק לא זניח מהתקופה תהיה בשגיאת העקיבה מול המדד כי היא תהיה עם אחוז גבוהה של מזומן לפני שתצליח להמיר אותו לחוזים או אחזקה פיזית

כשמשווים לקרןממחקה ענקית ויציבה עם הוצאות ברוקר יעילות (ושגם מרוויחה מהשכרת מניות)
אין פלא שגם הוצאות ניהול השקעות וגם בתחום העקיבה יש בעיה, וזו בעיה של כל קרן( מחקה )ולא משנה אם היא יושבת באפיק ממוסה או פטור.
 
אם לדוגמא 50% משקיעים יעבירו ל קרן אחרת לדעתי החיוב יגיע בחודש שלאחר לאלו שנשארו ... זה איהרנטי למנגנון
בקרן פסיבית (עוקבת מדד), אפשר היה להבדיל בין הוצאות קניה ומכירה שנובעות משינוי בהרכב המדד, ובין הוצאות קניה ומכירה שנובעות מכניסה או יציאה של כספים לקרן.

ההוצאות שנובעות משינוי בהרכב המדד היו צריכות להתחלק בין המחזיקים הקיימים, ואילו ההוצאות שנובעות מכניסה או יציאה של כספים היו צריכות להתחלק בין הנכנסים והיוצאים. איך מחלקים הוצאות בין הנכנסים? נותנים להם טיפ-טיפה פחות יחידות קרן, באופן שמשקף את הוצאות הקניה.

אני יכול להבין שבקרן אקטיבית זה עלול להיות קשה להבדיל בין הדברים. אבל בקרן פסיבית? במיוחד כזו שמשתמשת בחוזים? זה צריך להיות קל.
 
אם לדוגמא 50% משקיעים יעבירו ל קרן אחרת לדעתי החיוב יגיע בחודש שלאחר לאלו שנשארו ... זה איהרנטי למנגנון
אז מה קורה אם כולם עוזבים בבת אחת? מי משלם את החשבון?

בקרן פסיבית? במיוחד כזו שמשתמשת בחוזים? זה צריך להיות קל.
הפתרון האמיתי לזה הוא הדרך שבה ETFים עובדים: מי שרוצה להצטרף צריך לקנות יחידה בקרן בצורה שכבר משקללת בתוכה את עלות היצירה של היחידה, וכנ"ל מי שרוצה לעזוב.
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
אז מה קורה אם כולם עוזבים בבת אחת? מי משלם את החשבון?
לכן אני בקה"ש IRA :) בדיוק מהסיבה שאני לא רוצה לשלם על מאניה\דפרסיה של מישהו אחר.

בגדול: מי שלא מרוצה מהעניין: תעבירו את הקה"ש לIRA ותדעו על האגורה כמה מדוע ולמה. וגם תדעו את מי להאשים :). IRA ישראל + בנק לאומי וב0.35% יש קה"ש IRA עם עמלות נמוכות בלונדון.

לגבי נושא הנידון: תקראו את הדוחות של IBI, קל להוריד אותם והם מובנים מאוד. קחו מחשבון והרבה דברים יסתדרו לכם.
@Yevgeny כבר סיפק את התשובות לגבי מה מופיע בדוחות.
 
אז מה קורה אם כולם עוזבים בבת אחת? מי משלם את החשבון?


הפתרון האמיתי לזה הוא הדרך שבה ETFים עובדים: מי שרוצה להצטרף צריך לקנות יחידה בקרן בצורה שכבר משקללת בתוכה את עלות היצירה של היחידה, וכנ"ל מי שרוצה לעזוב.

לדעתי (לא מתוך ידיעה) בעת עזיבה משוקללת המכירה והשתתפות העוזב ביחס להוצאות הקרן באותו חודש,
וכן זה באמת לא צודק, ולא הגיוני , ואני חושב שאפשר להגדיר שמי סוגי דמי ניהול - ברוקראג' ואדימיניסטרציית קרן ואז זה בהחלט יהיה פשוט יותר
בינתיים, מי שמשקיע בקרן קטנה במגמת צמיחה או בקרן גדולה במגמת צניחה שידע שהוא שוטף לפעולות שלא ביצע, ושיתכן שתנועות גדולות יצרו שגיאת עקיבה
שהוא לא יזם או תכנן.
כמו שכתב @איליה אפשר לעבור ל IRA ולשלוט בהוצאות היזומות לבד, ואפשר לעבור לחשבון ממוסה , והכי חשוב זה להכיר כל כלי שמשקיעים בו שלא יהיו הפתעות.
 
כמו שכתב @איליה אפשר לעבור ל IRA ולשלוט בהוצאות היזומות לבד, ואפשר לעבור לחשבון ממוסה , והכי חשוב זה להכיר כל כלי שמשקיעים בו שלא יהיו הפתעות.
כל מה שכתוב בשרשור הזה נכון גם לגבי קופת הגמל שלהם (ג.נ. מחזיק בה) ואין אלטרנטיבה ראויה אחרת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I קרן השתלמות לעצמאים - מחקה מדד S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
R קרן השתלמות מחקה מדד עבור אזרח אמריקאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
L קרן השתלמות מחקה מדד s&p500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 34
מ קרן השתלמות מחקה מדד - חשיפה למטח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T קרן השתלמות - דמי ניהול או מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
I קרן השתלמות מחקה סנופי -הפרידה מאלטשולר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 46
I קרן השתלמות מחקה מדד s&p 500 - התאמה לצרכים צרכנות פיננסית 37
D קרן השתלמות מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
D בחירת קרן השתלמות מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
פ קרן השתלמות: מסלול 100% מנייתי מחקה מדד עולמי. יש חיה כזאת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
פ קרן השתלמות- מסלול מחקה מדד מחירים לצרכן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
פ מחקה מדד MSCI AC WORLD מנורה מבטחים-קרן השתלמות מבקשת הסבר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
Aslan קרן השתלמות מחקה s&p פטורה vs קרן סל מחקה s&p אירית צוברת - מתי דמי הניהול בעוכרי ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
SwingMan קרן השתלמות פאסיבית מחקה מדדי מניות חו"ל פוסטים מאיכות נמוכה 3
M קרן השתלמות מחקה מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
N קרן השתלמות מחקה S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 47
twister קרן השתלמות מחקה מדדי מניות חו”ל (?) - הלמן אלדובי שוק ההון 14
ל קרן השתלמות IRA מול קרן השתלמות מחקה- ממש אשמח לעזרה שוק ההון 5
Henchman34 האם יש קרן השתלמות מציע קרן מחקה מדד רחב מ-s&p500? שוק ההון 8
M ניוד קרן השתלמות IRA או מחקה מדד שוק ההון 15
נ קרן השתלמות - מחקה ישראלית או קרן סל אירית שוק ההון 16
I קרן השתלמות - s&p מחקה מדד בהלמן צרכנות פיננסית 36
ס כניסה לקופת גמל/קרן השתלמות מחקה שוק ההון 4
ע קרן השתלמות מחקה מדד S&P500 - פוגשת קורונה שוק ההון 2
W קרן השתלמות מחקה מדד או IRA שוק ההון 14
L קרן השתלמות הלמן מחקה מדד SP500 שוק ההון 2
-michael- קרן השתלמות מחקה שוק ההון 1
1337justme התלבטות בהעברת קרן השתלמות להלמן אלדובי מחקה s&p 500 צרכנות פיננסית 10
E קרן השתלמות מסלול מחקה מדד לעומת IRA והשקעה מחקת מדד שוק ההון 0
Yos קרן השתלמות מחקה מדד עולמי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 12
yuvalnsn שאלה לגבי קרן השתלמות מחקה מדד שוק ההון 4
E קרן השתלמות מחקה מדד שוק ההון 3
ט לגבי קרן השתלמות מחקה מדד ואינטגרמל צרכנות פיננסית 80
M למה קרן השתלמות מחקה מדד S&P500 נמצא רק בחברה אחד? אוף טופיק 2
itamaratz קרן השתלמות IBI מחקה מדד S&P 500 שוק ההון 6
S עלויות קרן השתלמות מחקה S&P לעומת IRA שוק ההון 3
תפוזינה קרן השתלמות מומלצת מלבד IBI מחקה סנופי? צרכנות פיננסית 22
E קרן השתלמות מחקה מדד שוק ההון 52
Lamur קרן השתלמות מחקה של אינפיניטי צרכנות פיננסית 13
א קרן השתלמות מחקה מדד S&P500 שוק ההון 11
T קרן השתלמות מחקה מדד צרכנות פיננסית 12
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N האם להוציא קרן השתלמות אחרי 6 שנים? שוק ההון 86
T החלת ותק קרן השתלמות בין גופי השקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
R איך מאזנים קרן השתלמות IRA כשאין הפקדות? שוק ההון 6
ב דו"ח מס שנתי - קרן השתלמות ובטוח לאומי מיסים 0
ל האם למשוך קרן השתלמות לטובת סילוק הלוואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
Y קרן השתלמות הטבת פטור ממס רווח הון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
עידו ג קרן השתלמות טווח קצר או בינוני - ארוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ש קרן השתלמות לעצמאי/ת כדאית אל מול הפרשה לחשבון פרטי ממוסה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9

נושאים דומים

Back
למעלה