• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

ניוד קרן השתלמות IRA או מחקה מדד

!_May_!

משתמש רשום
הצטרף ב
4/3/20
הודעות
28
דירוג
2
1. האם כאשר מניידים קרן השתלמות IRA מבית השקעות אחד לבית השקעות אחר ( לקה"ש IRA), מחייבים את הלקוח למכור את המדדים (את ניירות הערך) ולקנות אותם מחדש?

2. האם כאשר מניידים קרן השתלמות פאסיבית (מחקה מדדים) לקרן השתלמות IRA (באותו בית השקעות- מעבר בין מסלולים), מחייבים את הלקוח למכור את ניירות הערך ולקנות מחדש?

3. יוצאת מנקודת הנחה שכאשר מניידים קרן השתלמות IRA לקרן השתלמות פאסיבית, בהכרח ימכרו את ניירות הערך ויקנו במקומן אחרות לפי מדיניות קרן ההשתלמות המחקה - האם לאותו לקוח ספיציפי "הוצאות הניהול" (לא "דמי הניהול") יעלו בהתאמה באותו רבעון בשל המכירות והקניות?
 
1. האם כאשר מניידים קרן השתלמות IRA מבית השקעות אחד לבית השקעות אחר ( לקה"ש IRA), מחייבים את הלקוח למכור את המדדים (את ניירות הערך) ולקנות אותם מחדש?
לא
2. האם כאשר מניידים קרן השתלמות פאסיבית (מחקה מדדים) לקרן השתלמות IRA (באותו בית השקעות- מעבר בין מסלולים), מחייבים את הלקוח למכור את ניירות הערך ולקנות מחדש?
בקרן מנוהלת (גם פאסיבית) הלקוח לא מחזיק שום ניירות ולכן אין לו מה למכור.
החברה תעביר את הכסף בשקלים.
3. יוצאת מנקודת הנחה שכאשר מניידים קרן השתלמות IRA לקרן השתלמות פאסיבית, בהכרח ימכרו את ניירות הערך ויקנו במקומן אחרות לפי מדיניות קרן ההשתלמות המחקה - האם לאותו לקוח ספיציפי "הוצאות הניהול" (לא "דמי הניהול") יעלו בהתאמה באותו רבעון בשל המכירות והקניות?
הוצאות ניהול השקעות הן כלליות למסלול ולא משתנות בין לקוחות שונים
 
אתה בטוח? יכול להפנות למקור?
אינטואטיבית נראה שכן יהיה צורך להנזיל את התיק קודם ההעברה אחרת בתי ההשקעות יצטרכו להעביר ביניהם את ניירות הערך עצמם ולא את הכסף. על פניו מדובר בכאב ראש ללא תמורה עבור בתי ההשקעות. כמו"כ ראה את הציטוט מהאתר של מיטב דש בהמשך שמשתמע ממנו שגם אם מעבירים לקרן השתלמות IRA יש צורך להנזיל את התיק.
יוצאת מנקודת הנחה שכאשר מניידים קרן השתלמות IRA לקרן השתלמות פאסיבית, בהכרח ימכרו את ניירות הערך ויקנו במקומן אחרות לפי מדיניות קרן ההשתלמות המחקה - האם לאותו לקוח ספיציפי "הוצאות הניהול" (לא "דמי הניהול") יעלו בהתאמה באותו רבעון בשל המכירות והקניות?
הואיל והניוד כרוך בהנזלת התיק מטבע הדברים הלקוח יצטרך לשלם עמלות מכירה בהתאם.
באתר של מיטב דש כתוב כך: אם בחרתם לפעול בניהול אישי, שמורה לכם הזכות להתחרט ולחזור לכל קופת גמל, תוך מימוש הנכסים המנוהלים בתיק למזומן והעברתם לקופת גמל רגילה תוך שמירה על וותק הכספים.
.
 
אתה בטוח? יכול להפנות למקור?
אינטואטיבית נראה שכן יהיה צורך להנזיל את התיק קודם ההעברה אחרת בתי ההשקעות יצטרכו להעביר ביניהם את ניירות הערך עצמם ולא את הכסף. על פניו מדובר בכאב ראש ללא תמורה עבור בתי ההשקעות. כמו"כ ראה את הציטוט מהאתר של מיטב דש בהמשך שמשתמע ממנו שגם אם מעבירים לקרן השתלמות IRA יש צורך להנזיל את התיק.

הואיל והניוד כרוך בהנזלת התיק מטבע הדברים הלקוח יצטרך לשלם עמלות מכירה בהתאם.
באתר של מיטב דש כתוב כך: אם בחרתם לפעול בניהול אישי, שמורה לכם הזכות להתחרט ולחזור לכל קופת גמל, תוך מימוש הנכסים המנוהלים בתיק למזומן והעברתם לקופת גמל רגילה תוך שמירה על וותק הכספים.
.

הציטוט ממיטב דש נראה על פניו לא רלבנטי - כי הוא עוסק במקרה שבו מוותרים על IRA וחוזרים לקופה מנוהלת. במקרה כזה, בהחלט הגיוני שהתיק יונזל - זו תמונת המראה של המצב ההפוך, שבו עוברים מקופה מנוהלת ל-IRA. מה שעובר במקרה כזה זה השקלים ולא ניירות הערך.
ההיגיון הזה לא תקף למעבר מ-IRA ל-IRA
 
הציטוט ממיטב דש נראה על פניו לא רלבנטי - כי הוא עוסק במקרה שבו מוותרים על IRA וחוזרים לקופה מנוהלת. במקרה כזה, בהחלט הגיוני שהתיק יונזל - זו תמונת המראה של המצב ההפוך, שבו עוברים מקופה מנוהלת ל-IRA. מה שעובר במקרה כזה זה השקלים ולא ניירות הערך.
ההיגיון הזה לא תקף למעבר מ-IRA ל-IRA
אני רואה שיש כבר שרשור בעניין.
בתי ההשקעות אכן מעבירים את ניירות הערך עצמם וחלקם מנסים את מזלם בגביה בלתי חוקית של עמלת העברה כדי לפצות על כאב הראש שנגרם להם כתוצאה מכך.
 
כן.
יכול להפנות למקור?
תקנות קופת גמל IRA.
https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_217.htm
סעיף 11 א 1
11. (א) על העברת כספים בין קופות גמל שאחת מהן היא קופת גמל בניהול אישי יחולו ההוראות המפורטות להלן, וכן כל הוראה אחרת החלה על העברת כספים בין קופות גמל ועל העברת כספים בין מסלול השקעה בקופת גמל, ככל שאינה סותרת הוראות אלה:
(1) העברה מקופת גמל בניהול אישי לקופת גמל בניהול אישי אחרת תיעשה במזומנים או בנכסים, לפי בחירת העמית;
אינטואטיבית נראה שכן יהיה צורך להנזיל את התיק קודם ההעברה אחרת בתי ההשקעות יצטרכו להעביר ביניהם את ניירות הערך עצמם ולא את הכסף.
מה הבעיה שיעבירו ביניהם את ניירות הערך?
על פניו מדובר בכאב ראש ללא תמורה עבור בתי ההשקעות.
יש הרבה דברים בתקנות שמהווים כאב ראש ללא תמורה עבור בתי ההשקעות. זאת בדיוק המטרה של רגולציה...
באתר של מיטב דש כתוב כך: אם בחרתם לפעול בניהול אישי, שמורה לכם הזכות להתחרט ולחזור לכל קופת גמל, תוך מימוש הנכסים המנוהלים בתיק למזומן והעברתם לקופת גמל רגילה תוך שמירה על וותק הכספים.
.
תקרא שוב מה כתוב בציטוט - הוא מדבר על מעבר מIRA לקופה מנוהלת. במצב כזה ברור שצריך למכור.
 
יש הרבה דברים בתקנות שמהווים כאב ראש ללא תמורה עבור בתי ההשקעות. זאת בדיוק המטרה של רגולציה...
שאפו לרגולטור שנכנס לרזולוציה כזו בשביל לחסוך כמה שקלים לאזרח הקטן על חשבון כאב הראש של בתי ההשקעות. כאמור לעיל, יש בתי השקעות שמחפשים לקבל פיצוי על כאב הראש בדמות עמלת העברה בלתי חוקית וצריך לשים לב לכך.
 
מעניין אם זה חל גם על החלפת הברוקר ללא שינוי החברה המנהלת.
מן הסתם כן.
כמובן שהברוקר יכול להשית עליך עמלות "צד ג" (והוא גם עושה את זה), בין אם זה מעבר בין ברוקרים באותה חברת גמל או שזה מעבר בין חברות גמל שונות.
שאפו לרגולטור שנכנס לרזולוציה כזו בשביל לחסוך כמה שקלים לאזרח הקטן על חשבון כאב הראש של בתי ההשקעות. כאמור לעיל, יש בתי השקעות שמחפשים לקבל פיצוי על כאב הראש בדמות עמלת העברה בלתי חוקית וצריך לשים לב לכך.
זה לא באמת כאב ראש כזה גדול. זה בסה"כ להעביר ניירות, הברוקרים יודעים לעשות את זה ועושים את זה המון.
אגב, בהרבה מקרים הם כן גובים עמלה וזה חוקי, במיוחד בהעברה של ניירות בחו"ל שאז יש להם הוצאות צד ג
 
אחרת בתי ההשקעות יצטרכו להעביר ביניהם את ניירות הערך עצמם ולא את הכסף.
ווואו, לא ידעתי שזה כזה כאב ראש לעשות קופי-פייסט מהאקסל של בית השקעות אחד לאקסל של השני.
 
ווואו, לא ידעתי שזה כזה כאב ראש לעשות קופי-פייסט מהאקסל של בית השקעות אחד לאקסל של השני.
מוסדות פיננסים נוטים לתמחר כל פיפס של כאב ראש ולחפש בכוח איפה אפשר להוציא עוד כסף מהלקוח ולכן די ברור לי שאלמלא הרגולציה בתי ההשקעות היו גובים עמלת העברה שמנה או מכריחים את הלקוח למכור ולקנות או גם וגם (כי אם אפשר אז למה לא?).
כדי לקבל פרופורציה קבלו את הסיפור הבא שאני עדיין בטראומה פיננסית ממנו:
אני לקוח רב שנים של בנק לאומי, וכשביקשתי מהם הלוואה של 150,000 ש"ח ואחרי שסגרתי את תנאי ההלוואה ובאתי לחתום על המסמכים נאמר לי שכיוון שסכום ההלוואה גדול מ-100,000 ש"ח יש צורך לשלם עמלת עריכת מסמכים בסך 2,300 ש"ח. הלסת שלי נשמטה וכששאלתי על מה העמלה הפקידה אמרה לי בכנות שמדובר על הדפסת 2 עמודים של A4 כשבלחץ העלות הכוללת של שניהם מסתכמת בסביבות ה-30 אג'.
ובכן, זה היה די מרתיח מבחינתי ולאחר דין ודברים עם מנהל הסניף וכשראיתי שאין עם מי לדבר ("נעשה לך הנחה מיוחדת בגלל שאתה לקוח טוב שלנו הרבה שנים ובלה בלה אז תשלם רק 1,900 ש"ח") החלטתי לקחת 100,000 בלבד (מבלי לשלם עמלה כלל) ולשבור את הראש עם ה-50,000 הנותרים שבסוף באמת הסתדרתי בלעדיהם.
אגב, בשביל ההלוואה של ה-100,000 היה צורך להדפיס את אותם שני עמודי A4 בדיוק.
 
כמובן שהברוקר יכול להשית עליך עמלות "צד ג" (והוא גם עושה את זה), בין אם זה מעבר בין ברוקרים באותה חברת גמל או שזה מעבר בין חברות גמל שונות.
יש עילה לעמלות צד ג' כאשר מחליפים את חברת הגמל אבל נשארים עם אותו ברוקר? (ברוקר בנקאי, אם זה רלוונטי)
 
כדי לקבל פרופורציה קבלו את הסיפור הבא שאני עדיין בטראומה פיננסית ממנו:
אני לקוח רב שנים של בנק לאומי, וכשביקשתי מהם הלוואה של 150,000 ש"ח ואחרי שסגרתי את תנאי ההלוואה ובאתי לחתום על המסמכים נאמר לי שכיוון שסכום ההלוואה גדול מ-100,000 ש"ח יש צורך לשלם עמלת עריכת מסמכים בסך 2,300 ש"ח.
להבא: אצבע משולשת לבנק + הלוואה ע"ח קה"ש\קופ"ג מהגוף המנהל.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
כמובן שהברוקר יכול להשית עליך עמלות "צד ג" (והוא גם עושה את זה), בין אם זה מעבר בין ברוקרים באותה חברת גמל או שזה מעבר בין חברות גמל שונות.
באילו עמלות צד ג' מדובר? מהן גובה העמלות? איך ניתן לדעת אותן מראש?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א ניוד קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
מ ניוד קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T ניוד חלקי של קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ה ניוד קרן השתלמות עצמאי-שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
C קרן השתלמות - ניוד כספים בין חברות בזמן משבר שוק ההון 0
S ניוד קרן פנסיה לקופת גמל עבור מי שלא מתגורר בישראל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M ניוד קרן כספית לאזרח חוץ ברוקרים ופלטפורמות מסחר 11
ע שאלה בנושא ניוד פוליסה ותיקה של מנורה - עדיף- עם מקדם קצבה 157.63 . קרן י'. לפוליסה מחקת מדדים או פוליסה אחרת ללא מקדם קצבה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
S ניוד קרן פנסיה לקופת גמל IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
M ניוד קרן נאמנות מהבנק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A ניוד קרן פנסיה בחוב פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M ניוד קרן פנסיה - דמי ניהול ומסלולים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
D עזרה בהבנת ניוד קרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
J ניוד קרן פנסיה לקופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
T ניוד קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N ניוד קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
Y ניוד קה"ש נזילה | קופת גמל מפעלית | התמקחות קרן פנסיה צרכנות פיננסית 2
א ניוד קרן פנסיה פעם נוספת תוך זמן קצר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
Yuval328 ניוד קרן פנסיה לקופת גמל צרכנות פיננסית 17
D ניוד קרן פנסיה צרכנות פיננסית 5
ברק א. חוות דעת בנושא ניוד קרן פנסיה וביטוח מנהלים לקופת גמל IRA צרכנות פיננסית 2
קורא הדוק ניוד קרן הפנסיה בלי תקופת אכשרה (בני 55 ומעלה). מה דעתכם ? צרכנות פיננסית 11
ע הפסדים משמעותיים בתקופה קצרה בעת ניוד כספי קרן פנסיה צרכנות פיננסית 16
K ניוד קרן פנסיה מכירה שוק ההון 1
מ כשמעכבים ניוד קרן פנסיה צרכנות פיננסית 2
נ ניוד קרן פנסיה לקופת גמל צרכנות פיננסית 8
N שאלה על ניוד ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
algo.il המורכבויות של ניוד פנסיה מIRA חזרה לגוף מנוהל- פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
א תקרת ניוד מפנסיה משלימה למקיפה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ל ניוד כסף מחשבון מסחר עצמאי לבית השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
F ניוד תיק השקעות צרכנות פיננסית 5
RL132 מיואש מהבנק שלא מצליח לעשות ניוד לIB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
M הבנק מקשה על ניוד תיק ניירות ערך ברוקרים ופלטפורמות מסחר 9
RL132 ניוד תיק השקעות מהבנק נתקל בסירוב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
S ניוד ביטוח מנהלים עם מקדם מובטח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
ה ניוד תיק השקעות מחשבון משותף לחשבון של אחד בני הזוג מיסים 2
algo.il ניוד ETF דואלי מברוקר זר לברוקר ישראלי - מישהו הצליח לעשות ולהנות ממיסוי ריאלי? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
הטירונית ניוד תיק השקעות מIBI לאקסלנס שוק ההון 6
N המשך התנהלות בקרן פנסיה לאחר מעבר לחו"ל + ניוד מיסים 1
S ניוד של תיק השקעות מברוקר זר לברוקר ישראלי שוק ההון 1
ס האם ניתן לנייד תיק מבנק לבית השקעות בלי קנייה ומכירה? כמו ניוד בין בנקים? שוק ההון 4
T ניוד פנסיה ועמלות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א אינטראקטיב ברוקרס - שאלות ניוד, מיסוי וכרטיס אשראי שוק ההון 1
T ניוד תיק השקעות ודיווח שנתי מיסים 11
A ניוד ביטוח מנהלים לקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
L ניוד כספים IRA קה״ש + גמל שוק ההון 1
G ניוד כספים של קרה"ש ושל קופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
S משיכת כספי תגמולים והגבלת ניוד עתידי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
N ניוד חלקי של תיק השקעות שוק ההון 3
M ניוד מהפנסיה לקופ"ג - דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1

נושאים דומים

Back
למעלה