• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פעם ראשונה שמרוויח משכורת

Morty

משתמש סולידי
הצטרף ב
6/11/19
הודעות
55
דירוג
13
שלום ,
נכנסתי לאחרונה לקבע בגיל מאוחר (עתודאי עם תואר ראשון) מה שהופך את מצבי למרגש וחדש במיוחד שבו יש לי כסף יותר ממה שאני צריך .
בחובה הרווחתי בסביבות ה1800 וככה גם היו ההוצאות שלי בחודשים בהם התפרעתי.
כעת אני מרוויח פי 4 (קצת פחות כי אחרי הורדות עתודאי מקבל נטו של 7000 בחודש).

קראתי לא מעט בפורום והגעתי למסקנה שב3 שנים הקרובות אני יכול לחסוך בין 3k~4k בחודש באופן קבוע (וכל אקסטרא חודשי שיהיה יכנס גם לחיסכון).
גם יש קרן חירום ל6 חודשים בעו"ש .

ועדיין אני לא בטוח שלמרות כל הקריאה לא עשיתי טעות של טירונים:
מעט אחרי כניסה לקבע מציעים לעתודאים אפיק של השקעה בקופת גמל להשקעה עם 0% דמי הפקדה ודמי ניהול של כ 0.4%.
בבדיקה שלי זו ההצעה הכי טוב שיש כיום (לפחות לפי מה שמפורסם רשמית) , כוללת הבטחה לאותם תנאים לכל החיים בלי העלאות , ובשילוב של מסלול כללי ומסלול מנייתי מתקבל מסלול עם 70% מניות מה שהתאים לי בול לרמת חשיפה שאני מרשה לעצמי.
באותה נקודת זמן חשבתי שזו גם דרך החיסכון הכי זולה מבחינתי (זולה = כמה כסף נכנס לחיסכון על כל שקל שאני מעביר) והכי קלה.

בעוד שזו כנראה באמת הדרך הכי קלה בשבילי אני כבר מבולבל האם זו הדרך הזולה ביותר ?
האם פתיחת חשבון בבית השקעות וקנייה של תעודות סל (כפי שנמצא בפוסט כך תשקיעו בזול) תהיה זולה יותר ?
האם טעיתי עם קופת גמל להשקעה בגלל השיווק האגרסיבי הפרונטלי?

להבנתי מהסולידית בשלב זה לא צריך לעניין אותי כרגע התשואה אלא רק מה היא הדרך הזולה ביותר לאדם בתחילת דרכו לחסוך ואיך הוא עושה זה .
 
ברוך הבא לפורום!
 
עתודאי למה אתה? מאמין שאתה מספיק חכם בשביל ללמוד ולהשקיע לבבד בבית השקעות, הרבה יותר טוב
 
הנדסה אבל זה לא רלוונטי לדיון .

אני אחדד את השאלה - עד כמה גדול ההפרש בין בית השקעות לבין קופת גמל להשקעה בתנאי קבע (בהנחה שאני אקבל את המחירים כפי שרשומה הסולידית בטבלה )?
אני פשוט לא מצליח לכמת את זה למספרים או אחוזים ברורים .

למה זה כזה חשוב לי ?
מכיוון שחיסכון באמצעות הוראת קבע לטעמי הוא דרך שיותר קל להתמיד בה כלומר זה דורש ממני השקעה פעם אחת להבין מה אני רוצה (השקעה בריבית דריבית) ואז להבין מסלולים המוצעים ולבחור אחד מהם.
אם הפרש הוא נמוך (בהנחה שאני מקבל אותה תשואה בידיוק כמו קופת הגמל במסלול שבחרתי) אז אני חושב שעדיף לי לעצור כאן כרגע ופשוט להזרים לשם את מירב הכספים שאני יכול ולהתפנות לדברים אחרים שמצריכים את הזמן שלי.

- מזה נמוך ? שאלה טובה עדיין אין לי מספיק נתונים כדי להתחיל להעריך ...
 
דמי ניהול של כ 0.4%.
הפקדה היא אירוע שאמור להתרחש אחת לכמה חודשים או רבעון.
אם תסתכל בפוסט
https://www.hasolidit.com/כך-תשקיעו-בזול
שהוא אומנם מ2014 אבל לדעתי מתעדכן תראה, בבחירה עצמית של ניירות / תעודות סל תגיע לדמי ניהול מאוד נמוכים. למעשה הדמי ניהול הטובים שלך (באמת שהם טובים בשביל אפיק מנוהל) הם מאוד גבוהים ביחס לאלטרנטיבה העצמאית.
לדוגמא
s&p דמי ניהול של 0.03% למעשה אלטרנטיבה יקרה מאוד היא 0.1% אתה משלם פי 4 .
STOXX 600 דמי ניהול של 0.29% , שזה עדין נמוך מהדמי ניהול שלך.
מצד שני דמי ניהול שווקים מתעוררים הם גבוהים הרבה יותר 0.60% שזה המון ופחות ממה שהציעו לך .
גם נייקי (המדד של יפן) הוא גבוה יותר מ0.4% דמי ניהול.

אני מניחה שאם עושים חישוב של תמהיל התיק המדוייק יתכן והפערים בין התיק המנוהל לתיק שלך לא יהיו מאוד מאוד גבוהים. עם זאת בתיק מנוהל אתה לא שולט על מה שאתה קונה ולפעמים קונים מניות שלא היית בוחר. מצד שני זו אחלה שיטת שגר ושכח.

לדעתי, בתור התחלה אתה במקום טוב, התחלת להשקיע וזה מה שחשוב. עכשיו תראה איך זה מרגיש ושתצבור עוד ידע והבנה תוכל לעבור ולהחליף את אפיקי ההשקעה שלך.

באופן אישי (לא ממליצה וכו) אני אוהבת להיות בשליטה ולדעת מה, ובעיקר למה, אני מחזיקה נייר מסויים ולכן בוחרת בעצמי את הניירות שבתיק.
 
תיק ניהול עצמאי דורש לפחות 20,000 שח.
התוכנית המדוברת קופ"ג להשקעה היא לא "חקוקה באבן", אתה יכול עוד כמה חודשים להחליט למשוך ולנייד לתיק עצמאי ולומר לצבא שלא יפקיד לשם.
לא לשכוח שבבית השקעות יש תשלום חודשי (לפעמים מקוזז מפעולות) ושכבר היו פה שרשור~שניים של משקיע ארוך טווח שקיבל הודעת ניתוק מבית ההשקעות שלו.
מניח שבית השקעות מחו"ל יהיה עדיף, במקרה שכזה.
IB קפריסין עם הנציג הישראלי, יכול לתת לך מענה טוב יותר.
 
בעוד שזו כנראה באמת הדרך הכי קלה בשבילי אני כבר מבולבל האם זו הדרך הזולה ביותר ?
הכי זולה? לא הייתי אומר. למשל, יש קבוצות רכישה שאפשר דרכן להשיג 0.3% בקופת גמל להשקעה. כמובן שבצירוף מסוים של פרמטרים (השקעה ראשונית, השקעה חודשית, תנאים שתצליח להשיג בהתמקחות) אפשר להשקיע גם הרבה יותר בזול דרך בית השקעות.
לא הייתי משווה רק בין דמי הניהול של הקרנות שאתה יכול לרכוש לדמי הניהול שאתה משלם לקופת הגמל (כי בדרך כלל יש עלויות נוספות בבחירה בבית השקעות, וסט שיקולים מעבר לכסף שלדעתי מטים את הכף לכיוון הבחירה בבית השקעות).

האם פתיחת חשבון בבית השקעות וקנייה של תעודות סל (כפי שנמצא בפוסט כך תשקיעו בזול) תהיה זולה יותר ?
ככל הנראה, כן. אבל שוב, יש פרמטרים יותר חשובים לדעתי (למשל, הקצאת נכסים שאתה שולט בה בעצמך, היכולת להשקיע פסיבית במגוון נכסים ולא רק בסנופי 500, ועוד).

האם טעיתי עם קופת גמל להשקעה בגלל השיווק האגרסיבי הפרונטלי?
האם טעית? כנראה שלא בצורה משמעותית, רוב הסיכויים שיצאת מורווח מזה שהתחלת להשקיע והכסף סה״כ די נזיל, אם תחליט לעבור לתיק השקעות שאתה מנהל בעצמך אין לך בעיה ממשית לעבור. אין ספק שהשיווק האגרסיבי הפרונטלי עוזר לסוכנויות השונות ״להפיל בפח״ הרבה אנשים (ומצד שני, הרבה מהם כנראה לי היו חוסכים בעצמם בדרך חלופית וזולה יותר, ועל כן אפשר לראות בכך סוג של שירות לציבור)
 
תודה על התשובות אני חושב שאני אחכה עוד רבעון ואז אחליט דרך איזה בית השקעות ארצה להשקיע במקביל לחיסכון שקיים כיום באלטשולר.

אני 'ארכב' על הפוסט ואשאל שאלה נוספת שלא בטוח שאני יכול לשאול ולא בטוח שמישהו ממכם יענה לי עליה :
לאור העובדה שאנחנו נמצאים כרגע בשיא של השוק לא עדיף לחכות מעט עם הכניסה לשוק ו/או לא לקנות מדדים מנייתיים כרגע לפי העיקרון של קנה בזול תמכור ביקר? (מה שהסולידית מכנה תזמון שוק שאני עקרונית מסכים שלא כדאי לנסות לתזמן אבל להיכנס בשיא של כל הזמנים נראה לי קצת יומרני לא?)
 
תודה על התשובות אני חושב שאני אחכה עוד רבעון ואז אחליט דרך איזה בית השקעות ארצה להשקיע במקביל לחיסכון שקיים כיום באלטשולר.

אני 'ארכב' על הפוסט ואשאל שאלה נוספת שלא בטוח שאני יכול לשאול ולא בטוח שמישהו ממכם יענה לי עליה :
לאור העובדה שאנחנו נמצאים כרגע בשיא של השוק לא עדיף לחכות מעט עם הכניסה לשוק ו/או לא לקנות מדדים מנייתיים כרגע לפי העיקרון של קנה בזול תמכור ביקר? (מה שהסולידית מכנה תזמון שוק שאני עקרונית מסכים שלא כדאי לנסות לתזמן אבל להיכנס בשיא של כל הזמנים נראה לי קצת יומרני לא?)
השוק רוב הזמן נמצא בשיא, אף אחד לא יודע מתי תהיה הקריסה.
אני אישית לא מחכה לקריסה אבל אני לא ממליץ או מייעץ לאחרים.
 
עדכון מה עבר עלי מאז פתיחת הפוסט :
אני חושב שיש לי פחות גרביים מכמות הפעמים שהחלפתי את מה שאני חשבתי שמתאים לי בתור אסטרטגיה מתאימה ( מ לקנות זהב ומתכות כבדות ל DGI חזרה לסולידית ) .
חשבתי שאני צריך ביטחונות כמו משכורת קבועה כל רבעון , או משהו שיתנהג הפוך משוק המניות , או הימור לקריסת הכלכלה בגלל וירוס הקורונה שבנתיים לא נראה שקרה משהו.
בסוף מרוב בלבול עצמי החלטתי לחזור לקווי היסוד - מינימום השקעה בזמן מינימום דמי ניהול (ואם אפשר גם מקסימום תשואה וקפה בצד זה יהיה נחמד).
במקום לאפיין את כל האופציות שלי להשקעה חזרתי גם לאפיין את עצמי - אין לי שום צורך נראה באופק לשחרר את הכסף אותו אשקיע ולכן אני שוב חוזר לזה שלדעתי השקעה בסיכון גבוהה ( 70%+ מנייתי) כן תתאים לי.

לא הבנתי איך להכניס לינקים אבל ספציפית עזרו לי להגיע לתובנה הזאת 2 פוסטים ספציפית - סימולציה של המשקיע הגרוע ביותר שקנה תמיד בפיק של השוק, קרנות איריות מול אמריקאיות . (בנוסף גם נתקלתי בהמון ויכוח בין משתמש אוריג ל daat99 שבתור קורא מהצד בלי נטייה לאחד מהפתרונות היו מאוד מועילים).

גליתי גם שיש גם המון אופציות שלא הכרתי כמו REIT או ETF ייעודים לסקטורים מסויימים , ובמיוחד גליתי שיש ETF לענף הגיימינג :) .

פתחתי חשבון בבית השקעות של אקסלנס.
יש להם בורסה ישראלית מקומית ובורסה לחו"ל . כשאני נכנס לבורסה בחו"ל מופיע לי לוגו של IB וזה נראה כמו המערכת של IB ממה שראיתי ביוטיוב אז זה משאיר אותי עם השאלה האם אני משלם ל אקסלנס כדי להיות ב IB ? אבל אני כבר אצלם לכן לא אתן לזה להטריד אותי.
מה שכן הממשק של חו"ל הרבה יותר נוח מהישראלי (אחרי שמתרגלים למראה דמוי מטריקס).
מינימום פתיחה 20k שח שזה גם מה שהעברתי להם כרגע.

שיחקתי קצת עם הבורסה בחו"ל ובגלל שאני לא מבין מספיק מסתבר שהצלחתי לקנות רק ב2 מצבים - או שעשיתי פקודת LMT שכמעט אף פעם לא נתפסה או שקניתי ב MKT במחיר שהיה גבוה לעומת מה שראיתי ( עד כדי חצי דולר הבדל למנייה) .
ביצעתי פקודת המרת שקלים לדולרים בחצי מסכום הפתיחה שהפקדתי על מנת שיהיה אפשר להשתמש בפלטפורמה של חול.
קניתי ב10k שח , כל מיני מניות ספציפית ( מי ידע שלחברה שייצרה את הפוקר בפייסבוק יש מניות) בסקטור הגיימינג כול ETF GAMR .
חייב לציין שמאוד מרגש כל העניין קנייה של מניות של חברה ספציפית.

כאן הנקודה שבה יצרתי אקסל מעקב אחרי ההשקעות שלי והחלטתי שזה דורש ממני יותר מידי זמן והשקעה להחליט כל פעם מחדש איזה מניות לקנות (+ כרגע אני בהפסדים בכל המניות שקניתי :) ).
החלטתי שאני מעוניין לשלב 80% מניות מחקות s&p , או משהו דומה , ו 20% אג"ח ,או משהו דומה, - גם זה נובע מאחד הפוסטים שקראתי שהבדל שנוצר בין 100% מנייתי ל 80% מנייתי היה קטן אבל סיפק קצת יותר ביטחון או פחות תשואה שלילית נמוכה בזמני נפילה.

כאן גם הנקודה שבה נתקעתי - בחלק המנייתי הכוונה הייתה לקנות vti+vxus או את המקבילה האירית שלה להבנתי iwda + iema , עוד לא הצלחתי להחליט מי מבין האפשרויות עדיפה.
אבל כן קראתי בפורום שכדאי להימנע כל פעם מהחלפה למטח ושעדיף להשקיעה דרך הקרנות הישראליות - רק שלא הצלחתי להבין איפה vti/vxus/iwda/iema נסחרות בבורסה הישראלית.

סה"כ מתכנן להחזיק 3 מניות קבועות להשקעה חודשית /רבעונית.

נשאר לי :
- להבין אם יש דרך לקנות בבורסה הישראלית את מה שרציתי .
- להבין ולהחליט מה ההבדל בין האמריקאיות לאיריות פרט למס עיזבון שכרגע לא רלוונטי.
- לבצע קניה ראשונית לפי האסטרטגיה עליה החלטתי בסכום הראשוני שנשאר לי להשקיע .
-לפרסם את ההתפלגות פה.

אבל כל זה יחכה אחרי המבחן שלי שבוע הבא (כנראה שכחתי כמה סבלתי בתואר הראשון כשהחלטתי להמשיך ) .
 
עדכון קורונה :
אז עם המזל שלי בידיוק כשסיימתי לקנות את כל המניות ופיזור תיק ההשקעות - בום קורונה .
הרעיון הבסיסי שלי כשהתחלתי היה פיזור את הסכום ההתחלתי שלי על הרבה מניות וקנית BND / EDV , כך שאקבל דיבינדים מהמניות האלו , ובהמשך כל 3 חודשים קניית משהו כמו VTI או אחד האחרים ממה שאחסוך כל רבעון.

אם הייתי נשאר עד הסוף המר הייתי רואה את הכסף מצטמק ב30 אחוז (או יותר) אבל גליתי את המסחר היומי באותו זמן ובאמצעות כמה עסקאות טובות הצלחתי כל פעם למכור מניה בהפסד ואז לעשות רווח שווה להפסד על המניה כך שיצאתי מאוזן .
כך זה המשיך במשך שבועיים עד שסיימתי הכל ב0 רווח 0 הפסד .
(אחד המהלכים הכי גדולים שלי היה לקנותBND ו EDV לפני שהורידו את הריביות - רק כדי לראות את זה עולה קצת ואז מתרסק למטה . מכרתי בהפסד או ב0 רווח . היום זה כבר שובר שיאים ואני כמובן עם אחד התזמונים הנוראים בהיסטוריה וידיים מנייר טואלט...מוטיב שיחזור על עצמו).

לאחר שראיתי שהצלחתי לא רע במסחר יומי החלטתי לסכן קצת יותר כאשר את הכסף עשיתי מזה שסחרתי נגד השוק - כלומר כשהשוק נפל הרווחת עוד כסף.
בגלל שהגעתי למצב של 0 החלטתי ללכת על זה בגדול יותר מתוך ראיה שהקורונה רק מתחילה להתפשט בארהב וזה בטוח יוריד את השוק שוב.
כמובן שטעיתי בגדול ומאז יש רצף עליות של הפסיק.

לא האלעה (ככה רושמים?) אתכם בפרטים (שכולל טעויות על SQQQ ושורט ענק על פני סטוק שעלתה 300% ביומיים מול הפנים שלי ) אבל שרפתי בפחות משבוע 17% מהכסף שלי . לתמיד .

הערכתי שהקורונה זה אירוע של פעם ברבע מאה ויש פה הזדמנות לעשות הרבה כסף בזמן קצר מאוד . צדקתי . רק שהבן אדם הזה זה לא אני .

לצערי במהלכים שעשיתי על סכומים קטנים צדקתי (כולל יום אחד של הכפלה פי 2 של הכסף) וכשלקחתי צעדים גדולים פעמיים התרסקתי. כואב .
אמנם זה עדיין פחות ממה שהייתי מפסיד בשיא של הקורונה אבל אז זה היה רק על הנייר וכנראה היה חוזר (אני חושב שביום חמישי זה היה בנקודה ה -17% כבר ).
ההפסדים שיש לי עכשיו כבר לא יחזרו .

מסקנות :
1- ראיתי את הזדמנות לקצור רווחים גבוהים בזמן . קפצתי עליה קצת באיחור . איכשהוא הצלחתי להפסיד . ללמוד להשתמש ב stop loss ! .
2- מסחר יומי קשה .
3- קניה של מניות בודדות על פניה המדד כולו יכולה להניב תשואה עודפת . בחירה לא נכונה תקבל התרסקות עודפת .
4- מסתבר שהאגחים (BND EDV) תנדותיים לא מעט בעצם .
5- כשכולם בורחים - זה הזמן לקנות מניות של חברות גדולות .
6- הקורונה בשיאה בארהב ( או אפילו לא בשיאה עדיין?) והשוק לא מפסיק לעלות ? אם חשבתי שאני מבין את עניין ההשקעות , מסתבר שממש ממש לא.
7- כנראה שאין לי את זה במסחר - עדיף לקנות משהו פעם ברבעון ולא להיכנס באמצע כי העליות ירידות האלו עשו לי כמעט התקפי לב.

נקווה שיום אחד אני אחזיר את ההפסדים.
עדיין חושב ששוק ההון עדיף על השקעות אחרות אז אני אמשיך להשקיע .
נשאר לי בערך 20% מזומן מוכן להשקעה חוזרת בשוק . מתלבט מה לקנות איתם .
 
אלאה

אם חשבתי שאני מבין את עניין ההשקעות , מסתבר שממש ממש לא
מה שחשוב לדעת זה שלפעמים שוק המניות מקדים את הכלכלה (כלומר קודם השוק יורד ואז הכלכלה או הפוך), ולפעמים הוא עוקב אחרי הכלכלה בפער מסוים, אבל מה שבטוח זה שלפעמים גם הכלכלה וגם השוק עולים ביחד.
;)

אני לפחות מקווה שלמדת לא להמשיך לסחור מסחר יומי.
 
אני אנסה מחר לרשום לעצמי תוכנית הקצאות מסודרת ואז אחלק את התיק שלי כמוה .
כן הצלחתי לסגור את ההפסדים שלי באמצעות מסחר יומי אז אני לא בטוח שמסחר יומי זה לא כלי שכדאי שיהיה לי אותו .
מתלבט אם להקצאות 5-10% למסחר יומי במיוחד בתקופה הקרובה שאני חושד שהמון פני סטוק קטנות יקפצו ברמות מטורפות . כמו זאת שהפסדתי עליה רק במקום שורט אני אעשה אליהן לונג .
ואם אני אפסיד אז זה יהיה סכומים קטנים ולא אשתגע שוב.
נראה ביום שני .
מה שגם שזה די מרגש (אבל אם לא עובדים עם סטופ לוס צמוד זה מרגיש כמו הימור נטו).
 
כן הצלחתי לסגור את ההפסדים שלי באמצעות מסחר יומי אז אני לא בטוח שמסחר יומי זה לא כלי שכדאי שיהיה לי אותו
הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למהמר בהימור הראשון שלו זה הצלחה.
 
אבל שרפתי בפחות משבוע 17% מהכסף שלי . לתמיד .

הערכתי שהקורונה זה אירוע של פעם ברבע מאה ויש פה הזדמנות לעשות הרבה כסף בזמן קצר מאוד . צדקתי . רק שהבן אדם הזה זה לא אני .

לצערי במהלכים שעשיתי על סכומים קטנים צדקתי (כולל יום אחד של הכפלה פי 2 של הכסף) וכשלקחתי צעדים גדולים פעמיים התרסקתי. כואב .

תבין, זה לא מקרה ולא אנקדוטה. במקרה הטוב אתה משחק מול הילוך מקרי, במקרה הרע אתה משחק מול אנשים שיש להם מידע פנים.
מה שגם שזה די מרגש (אבל אם לא עובדים עם סטופ לוס צמוד זה מרגיש כמו הימור נטו).
זה הימור נטו. ובטווח הארוך אתה תפסיד. כמו כל סוחרי היום.
 
כל הכבוד על הכנות. נראה לי עדיף ללמוד את השיעור הזה בסכומים יחסית קטנים בכל זאת על פני חסכונות של שנים.

לא מסכים עם כמה מהלקחים שלך לדעתי הלקח האמיתי הוא לא לבזבז אלפי (עשרות?) שקלים על ללמוד מה שאפשר בחינם מנסיונם של אחרים.
 
לא מסכים עם כמה מהלקחים שלך לדעתי הלקח האמיתי הוא לא לבזבז אלפי (עשרות?) שקלים על ללמוד מה שאפשר בחינם מנסיונם של אחרים.
כולנו שונים ויש אנשים מסוימים שחייבים לנסות בעצמם ולא משנה כמה ניסיון יש לסובבים אותם.
הוא בחר לעשות זאת בצורה זהירה יחסית כי כן "הקשיב" לניסיונם של אחרים לפחות בצורה חלקית.
 
הוא בחר לעשות זאת בצורה זהירה יחסית כי כן "הקשיב" לניסיונם של אחרים לפחות בצורה חלקית
כל סוחר יומי מתחיל בהקשבה לחוקים "סטופ לוס" ועד "X% מההון". ואיכשהו עדיין לא שמענו על הוורן באפט של הסוחרים היומיים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Nons Ense רכישת דירה ראשונה להשקעה מיד 2 איך וממה מתחילים? נדל"ן 1
ח משכנתא - חצי דירה ראשונה וחצי דירה שניה נדל"ן 4
L רכישת דירה ראשונה מקבלן נדל"ן 4
M דירה ראשונה להשקעה- כמה שאלות נדל"ן 20
M רכישת דירה ראשונה נדל"ן 12
ב קנית דירה ראשונה - איפה שווה? נדל"ן 3
F דירה ראשונה להשקעה בשדרות למשל נדל"ן 17
M קניית דירה ראשונה בפרויקט דירה בהנחה - השוואת תמהילים נדל"ן 52
B עזרה פתחתי חשבון מסחר פעם ראשונה שוק ההון 2
C דירה ראשונה להשקעה - תחילת המסע נדל"ן 11
Y לבטים לפני רכישת דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 0
T פעם ראשונה דיווח שנתי על הון זר (שכיר) - ברוקר זר מיסים 4
J קניית דירה ראשונה - התלבטויות נדל"ן 2
T עבודה ראשונה בתחום אחרי התואר התפתחות אישית 1
ס דמי ניהול בעבודה ראשונה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
B עבודה ראשונה בהייטק התלבטות קופג או קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
Y ייעוץ בנוגע לרכישת דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 18
M קיבלתי הצעה לרכישת דירה ראשונה להשקעה - דעתכם? נדל"ן 4
J קניית דירה ראשונה נדל"ן 4
T רכישת דירה ראשונה באיזור חיפה ללא משכנתא נדל"ן 14
A קניית דירה ראשונה - איפה מתחילים? נדל"ן 3
הפרופסור משרה ראשונה בתחום לא כזה מעניין ובתנאים לא מצויינים התפתחות אישית 10
N קניית דירה ראשונה למגורים בזמן המלחמה אוף טופיק 10
ס קרן פנסיה וקרן השתלמות פעם ראשונה בחיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
P דירה ראשונה | מגורים או השקעה | פוקוס בחיפוש נדל"ן 14
N קנית דירה ראשונה למגורים - התאבדות כלכלית או החלטה חכמה? נדל"ן 8
ttmoon תמהיל משכנתא, דירה ראשונה להשקעה, מחיר למשתכן נדל"ן 0
U משכנא ראשונה - בפעם השניה? נדל"ן 3
T דירה להשקעה ראשונה נדל"ן 8
R השקעה ראשונה בחול נדל"ן 14
D דירה ראשונה להשקעה - ללא מתווך וייעוץ נדל"ן 0
F קונה קרן בפעם ראשונה מסתבך קצת פוסטים מאיכות נמוכה 6
ג זוג צעיר מחפש איפה לקנות דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 9
מ דירה ראשונה - הגדרת תקציב ותזרים חודשי. נדל"ן 1
Mufasa קניית דירה ראשונה להייטקיסט בן 26 נדל"ן 87
M העברת כסף מישראל לארה"ב לקרוב משפחה מדרגה ראשונה צרכנות פיננסית 5
N שאלה לגבי קרנות סל - השקעה ראשונה שוק ההון 2
ב השקעה ראשונה של נדל''ן בחו''ל נדל"ן 20
D השקעה ראשונה בקופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
V פגישה ראשונה עם קבלן לטובת בניית בית פרטי נדל"ן 51
צ התייעצות לגבי משכנתא ראשונה נדל"ן 39
Omer Daniel השקעה ראשונה - בן 23 שוק ההון 4
stamEhad לוקחים משכנתא פעם ראשונה - התייעצות, תהיות ושאלות נדל"ן 14
א שאלות - שלבים בקניית דירה ראשונה ושאלות כלליות נדל"ן 27
amit ייעוץ בעבודה ראשונה , הנדסת חשמל טכניון פוסטים מאיכות נמוכה 2
B התלבטות לגבי סוג משכנתא לרכישת דירה ראשונה נדל"ן 8
E פעם ראשונה שלי פה- מבולבל ומבקש עיצה שוק ההון 90
מ התייעצות - דירה ראשונה נדל"ן 0
O התייעצות לגבי משרת סטודנט ראשונה - מדמ"ח התפתחות אישית 3
ס פתיחת חשבון השקעות "סודי" לבן משפחה מקרבה ראשונה שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה