• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תמחור נוכחי של מניות ארה"ב (בועה?)

לא חושב שזה משנה בכלל מה הממוצע ההיסטורי, השאלה הכי חשובה היא מה האלטרנטיבות. האלטרנטיבה של אג"ח ריבית אפסית לדעתי גרועה יותר ממניות יקרות. יש גם נדלן למי שזה מתאים לו, אני לא מבין בזה. ואם מחפשים מניות במכפילים יותר נמוכים, בהחלט יש כאלה, למשל הדאו על מכפיל 22 והוא עדיין מדד רחב ולא מצומצם לחברות VALUE, אפשר גם לרדת נמוך יותר. בכל מקרה מכפיל יותר נמוך כמו שאנחנו יודעים זה לא בהכרח אומר השקעה יותר טובה בגלל צמיחה וכו'.
 
אתה רוצה מקומות שבהם לא תשלם מכפילים של 30? 25? או אפילו 5? כי כולם לא רוצים לגעת בהם?(ואז המחיר הנוכחי מתמחר באמת עתיד שחור משחור) תנסה לדוג לא איפה שכולם דגים .
מחקר בתחום מהיום:
. יש גם נדלן למי שזה מתאים לו, אני לא מבין בזה.
גם פה הוא שובר שיאים בכל העולם והמכפילים בשמיים.
 
אני אנסה לתת קונטרה לחלקם
מעריך את התגובה המפורטת

או שיקר מידי או שמסוכן מידי
אני מסכים איתך בגדול. כשהוא זול הוא לא מסוכן, אלא יש בו הזדמנויות. אין בין המשפטים האלה יחס של או. יש יחס של שוויון. יקר מידי == מסוכן מידי. כרגע הוא יקר ולכן מסוכן.

אחרי שנים של עליות, עם כלכלה צומחת וריביות "שמתנהגות טוב", השוק מבחינת אנשים נחשב "יקר"
הוא לא נחשב יקר כי היו שנים של עליות והכלכלה צומחת. הוא נחשב יקר כי המכפילים גבוהים ומגלמים ציפיות צמיחה שלא ברור אם הן ריאליות. וזה (מכפילים גבוהים וציפיות לא ריאליות) קורה בדרך כלל בסופם של שוקים שוריים ארוכים שמלווים במדיניות מוניטרית מרחיבה, כי אחרי שנים של עליות אנשים הופכים לאופטימים מידי לגבי הכלכלה, השוק והמדיניות וחושבים שמה שהיה עד עכשיו זה מה שיהיה גם בעתיד. הרעיון בלהחזיק מניות הוא להרוויח מהצמיחה, ולא לקנות מניות במחיר שמגלם את הצמיחה שעוד לא קרתה ולא ברור אם תקרה. כרגע גם אם היא תקרה אתה לא תרוויח ממנה כי כבר שילמת עליה.

ניתוחי מקרו הם בעיני חסרי תועלת לקבלת החלטות על השקעה...כל יום יסבירו לך העיתונים על למה משהו קרה...משום מה הם לא מסבירים את מראש...לא אמרו לנו מה יקרה לשוק במקרה של מגפה, ולא אמרו לאף אחד שהשוק יכפיל את עצמו תוך שנה + מהמגפה.
ניתוחי מאקרו-כלכלה והמגיפה זה בדיוק ההפך. המגיפה והתגובה של הבנקים המרכזיים הם אירועים "חיצוניים" לכלכלה. המגיפה היא "כוח עליון" והתגובה של הבנקים המרכזיים היא פשוט בחירה של מדיניות.

ה הפד יעשה, מה יקרה לריביות באמת, איך זה ישפיע על השוק, מה יקרה עם המדיניות המונטריות וכו וכו...אין לראש הפדרל ריזרב דרך לדעת מה באמת תהיה הריבית עוד שנה, בטח לא לי לא לך, וגם לא לקשקשנים בערוצים השונים...אבל צריך להקשיב למשהו...ומרגע שאתה לא יכול לדעת...(למרות שהיה נחמד לדעת) עדיף לנטרל מהדיון ולהתעסק במה שאתה כן יכול לדעת.
מסכים. מה שאני כן יודע הוא שמחירים של מניות כרגע מגלמים צמיחה ועדיין יקרים בהשוואה היסטורית. השוק נסחר במכפיל של 22 על הצפי לרווח ב12 חודשים הבאים כלומר גם אם הצפי מתממש והציפיות הופכות לרווחים, המכפיל ישאר 22, 30% מעל הממוצע ההיסטורי (וזה בניכוי כל הגמפא). אז גם אם מוותרים על הניסיון לפקפק בתחזיות צמיחה ולסתור את הצפי המאקרו כלכלי, ומניחים שהוא יתקיים ותהיה צמיחה, המניות עדיין יקרות. שוב, תדמיין משקיע יפני שרואה את הניקיי נסחר במכפיל של 60 ואומר לעצמו שאולי זה הגיוני וניתוחי מאקרו הם חסרי תועלת ואולי הכלכלה היפנית תצמח כל כך הרבה שהיא תצדיק את המכפילים.

קח למשל את AMZN - אמאזון מוציאים השנה שיא בכמות ההשקעה שלהם....והשוק לא בטוח האם יצליחו לייצר על זה תשואה טובה, אז המחיר לא זז יותר מידי...מצד שני הם הצליחו בעבר כל פעם לעשות זאת...והם אשכרה עסק שמסוגל ומצליח להשקיע עשרות מילארדים בהצלחה
מסכים. לפני שמכרתי, אמזון הייתה ההחזקה הכי גדולה שלי.

קח רק את AWS, תכפיל אותו במכפיל של נגיד MSFT ושות ויש לך כאן שווי של 1.5 טריליון...כמעט השווי של כל החברה...אתה מקבל את ה ecommerce ואת הפרסום בחינם
לא מסכים (קצת מתמצא בגמפא):
1. מיקרוסופט נסחרת במכפיל גבוה מידי לדעתי (37 עתידי)
2. מיקרוסופט היא חברת הסייבר הכי גדולה בעולם, תחום צומח מאוד, המרכז הישראלי שמתמחה בסייבר הכפיל את עצמו בשנים האחרונות והוחלט לא מזמן להכפיל אותו שוב, הם פותחים סניפים בירושלים, באר שבע ובצפון כדי להצליח לגייס מספיק אנשים
3. מיקרוסופט היא חברת הגיימינג הכי גדולה בעולם (30 מיליון משתמשים לgamepass)
4. הערך המוסף בענן של מיקרוסופט גבוה מהערך המוסף של AWS - למשל העובדה שלא צריך לשלם על רישוי למוצרים של מיקרוסופט בענן של מיקרוסופט (מערכת הפעלה חלונות, SQL ואחרים), שיתופי פעולה כמו מוצרים של אדובי בענן, מוצרים אחרים של מיקרוסופט בענן כמו אופיס אונליין
5. הענן של מיקרוסופט קטן מהענן של אמזון וגדל מהר יותר
6. לא יודע אם ראית את win11 אבל האינטגרציה עם חנות האפליקציות שם נראית כמו סמארטפון, ואפשר להריץ יישומים של אנדרואיד בחלונות, שזה פתח לתזרים מזומנים חדש
7. בעסקי קמעונאות אני לא מבין, אבל מהקצת שאני מבין וול מארט נותנים פייט, יש כל מיני מתחרים בשווקים אחרים כמו הודו, מסין הם יצאו, והם מתרחבים לחנויות פיזיות שזה לא כזה מלהיב (זה שאין מוכרים זה לא כזה מלהיב כי יש קופות לשירות עצמי בכל מקום היום)

אני יכול לכתוב דברים דומים על גוגל(העסק הטוב בעולם בעיני), FB ושות...אלו חברות מאד מאד מעניינות וחזקות
שים לב! בחישוב של מכפיל עתידי הורדתי את 8 החברות הכי גדולות. אמזון, מיקרוסופט, גוגל, FB וכד, כי הן מצדיקות מכפיל גבוה והן גם גדולות מאוד. והשוק מאוד יקר בלעדיהן. וכשהוא יתקן גם הן יתקנו.

ובעת ריבית 0(נושא סופר חשוב), אתה יכול במקרים מסויימים להצדיק גם מכפילים הרבה יותר גבוהים לחברות האלו ולצמיחה שהן מציגות
זה העניין, שהריבית הולכת לעלות. ויש בועה באג"ח כרגע ומי שצריך לייצר תשואה בטוחה לחוסכים (רוב הכסף בעולם) צריך לקנות מניות. ברגע שיהיה אפשר לקנות אג"ח הרבה כסף יעבור ממניות לאג"ח. וככל שמכפיל של משהו גבוה יותר, כלומר יותר מהתמחור שלו מבוסס על רווחים בעתיד ולא עכשיו, ההשפעה של העלאת ריבית היא דרמטית יותר. אז כל מה שמצדיק מכפיל גבוה יותר בריבית אפסית יחטוף יותר קשה כשהריבית תעלה.

אבל למה שיהיה קל בעת תקופה אופטימית עם ריבית אפס ונזילות גבוהה לעשות הרבה כסף או תשואה "גבוהה"? אין שום סיבה
אני מקבל את הטיעון שהתמחור הגבוה מוצדק כי הסיכון במניות נמוך. אבל אני לא מסכים שהסיכון נמוך. אני חושב שתפיסת הסיכון נמוכה אחרי כל כך הרבה שנים של עליות וכזו אופטימיות.

במידה ותמכור...מה יקרה? תשלם מס של 25%...כמה ישאר לך מההון?
לכן כתבתי שכבר שילמתי את המס כששיחקתי עם התיק. מסכים שאחרת זה היה שיקול ללא למכור.

ואז את מניח שתוכל לתזמן ירידה של 20%(אתה אומר שאי אפשר...ואז משפט אחרי זה אומר שזה מה שאתה רוצה לעשות)
אני לא מניח שאוכל לתזמן. אני אחזור לשוק אחרי שהמכפילים ירדו ב20%, או כי המחירים ירדו או כי הרווחים עלו.

אם אתה מניח שאתה מסוגל להגיד מתי המחירים יקרים ומתי הם זולים אתה עובר כאן לסוג השקעה אחר ולהיות סוג אחר של משקיע...ולהגיד בועה, זו אמירה כבדה...האם באמת אתה חושב שאתה מסוגל להגיד את זה?
אני לא מניח שאני יכול להגיד מתי יקר ומתי זול. אני כן יכול להגיד מתי היסטורית המכפילים היוו בועה. ואני לא היחיד שאומר את זה. ולאלה שאני מדבר עליהם יש טרק רקורד די רציני. הם עדיין לא יודעים מה השוק יעשה כי זה משהו שאי אפשר לדעת, אבל אפשר להעריך תוחלות ואת זה הם כנראה יודעים יותר טוב מאחרים.

האם אתה חושב שיש לך את ההכשרה/ידע/יכולות/ניסיון להיות משקיע פעיל ולהצליח בכך לאורך זמן?(דרך אגב, לא אומר שלא...רק אומר שלפי מה שאתה מציג כאן, זה מה שאתה אומר...אפשרי...רק אתה יודע באמת את התשובות).
אם כן, לך על זה...אם לא, תשקיע כל תקופה, "כשיקר" ו"כשמסוכן"...ותנסה להוריד את הזמן שאתה קורא/מקשיב ל"עיתונות" כלכלית...התוצאה הסופית שלך תהיה כנראה לא רעה ובסבירות גבוהה יותר טובה מאלו שהשקיעו בטרנד התורן, במשקיע הסלב התורן או יצאו ונכנסו.
האם היית ממשיך להחזיק אם המכפיל של הסנופי היה 60? אם אתה עונה שכן אתה מבין למה זה לא הגיוני, ואם אתה אומר שלא אז אתה מסכים עם הגישה שלי ורק חולק לגבי המכפילים, ופשוט עוד לא הגענו למכפיל שבו אתה תשנה את הפוזיציה שלך. אז שורה תחתונה גם אתה משקיע פעיל


תמצא שם, אם תנסה באמת להבין, יחסי סיכון/סיכוי גבוהים יותר(בעיני)
אני לצערי לא יודע להעריך סיכונים פוליטיים במדינות טוטליטריות
 
נערך לאחרונה ב:
כשאתה אומר שאתה יושב על מזומן, אתה מדבר על דולרים? מה אתה עושה היום כדי להגן על המזומן שלך?
זו נקודה טובה, אני לא מבין בזה מספיק ואני אצטרך ללמוד ולהתייעץ. נראה לי שאעביר חלק לשקלים ואחזיק אגח טווח קצר

מה יקרה אם תשב על הגדר 3-4 שנים, באינפלציה של 6%-7%?
מה יקרה למניות בתמחור הנוכחי עם אינפלציה כזו? הרבה יותר גרוע מ6%-7% בשנה לדעתי. יש תפיסה שמניות מגנות מאינפלציה אבל:
1. כשעליות המחירים גדולות מידי חברות לא יכולות לגלגל את הכל על הלקוחות ושולי הרווח צריכים לקטון
2. ריבית עולה דרמטית, גם משפיעה על הDCF והערכות שווי של חברות (בעיקר חברות צמיחה) וגם מעלה את התשואות בfixed income שהן אפסיות והרבה כסף שאמור להיות חסר סיכון אבל נמצא כרגע במניות יחזור לאג"ח
3. כוח קניה של צרכנים יורד משמעותית, ירידה בצמיחה הכלכלית
4. ריביות גבוהות מעלות את נטל החוב של ארה"ב, 40% מהתמ"ג הולך לשרת את החוב, קיצוצים בהוצאות ממשלתיות אחרות


מאמר מעניין - https://www.gmo.com/asia/research-library/3q-2021-gmo-quarterly-letter/
 
נערך לאחרונה ב:
מעריך את התגובה המפורטת
בכיף.


אני מסכים איתך בגדול. כשהוא זול הוא לא מסוכן, אלא יש בו הזדמנויות. אין בין המשפטים האלה יחס של או. יש יחס של שוויון. יקר מידי == מסוכן מידי. כרגע הוא יקר ולכן מסוכן.
העניין הוא שאנחנו לא מסכימים על זה שהוא יקר....האם הייתי מעדיף לקנות כאשר הוא "זול"? כן...אבל אני לא חושב שזה יכולה להיות אסטרטגיה סבירה לבנות על זה...פשוט כי אין לדעת ברוב המקרים.
מסכים. מה שאני כן יודע הוא שמחירים של מניות כרגע מגלמים צמיחה ועדיין יקרים בהשוואה היסטורית. השוק נסחר במכפיל של 22 על הצפי לרווח ב12 חודשים הבאים כלומר גם אם הצפי מתממש והציפיות הופכות לרווחים, המכפיל ישאר 22, 30% מעל הממוצע ההיסטורי (וזה בניכוי כל הגמפא). אז גם אם מוותרים על הניסיון לפקפק בתחזיות צמיחה ולסתור את הצפי המאקרו כלכלי, ומניחים שהוא יתקיים ותהיה צמיחה, המניות עדיין יקרות. שוב, תדמיין משקיע יפני שרואה את הניקיי נסחר במכפיל של 60 ואומר לעצמו שאולי זה הגיוני וניתוחי מאקרו הם חסרי תועלת ואולי הכלכלה היפנית תצמח כל כך הרבה שהיא תצדיק את המכפילים.
אתה לא יכול לעשות השוואה היסטורית לתקופות בהן הריבית הייתה משמעותית יותר גבוהה...ובוא נגיד והציפיות האלו אפילו הן מדוייקות...האם לקנות את השוק בתשואה של כ4.5% על הרווחים בזמן שהריבית "חסרת הסיכון" לעשר שנים היא 1.4% זה אומר שיש בועה? לפי דעתי ממש לא...וממש לא משהו שאפשר להגיד בבטחון וגם לא להגיד בבטחון שהשוק אפילו יקר.(שוב, בגסות, נגיד 25% יקרים, 50% באזור שווי נורמלי, 25% בשווי נמוך...זה שוק בשיווי משקל).
בנוסף החברות האמריקאיות כבר מזמן הם לא "רק" הכלכלה האמריקאית...
והכל שוב כאן גם קשור לציפיות...אם אתה רוצה לעשות 20% שנתי, או אפילו 10% שנתי, אני לא הייתי מהמר את חיי על זה שכסף שאני שם היום בסנופי יתן לי את התשואה הזו בעוד עשר שנים...

ההשוואה גם לשוק היפני אינה במקום...יש הבדל ענק בין מכפילים של 60+ לבין 22...ויש הבדל ענקי בין ארה"ב עם גמישות שוק העבודה, היזמות, המיקום הגאוגרפי, מטבע הרזרבה, סוג החברות הנוכחיות בו, וכו וכ...לבין מה שקרה בשוק היפנה.

אני לא מניח שאני יכול להגיד מתי יקר ומתי זול. אני כן יכול להגיד מתי היסטורית המכפילים היוו בועה. ואני לא היחיד שאומר את זה. ולאלה שאני מדבר עליהם יש טרק רקורד די רציני. הם עדיין לא יודעים מה השוק יעשה כי זה משהו שאי אפשר לדעת, אבל אפשר להעריך תוחלות ואת זה הם כנראה יודעים יותר טוב מאחרים.


האם היית ממשיך להחזיק אם המכפיל של הסנופי היה 60? אם אתה עונה שכן אתה מבין למה זה לא הגיוני, ואם אתה אומר שלא אז אתה מסכים עם הגישה שלי ורק חולק לגבי המכפילים, ופשוט עוד לא הגענו למכפיל שבו אתה תשנה את הפוזיציה שלך. אז שורה תחתונה גם אתה משקיע פעיל
אני לא יודע למי אתה מקשיב ומה הם בדיוק אומרים אז קשה לי לענות על זה..

האם הייתי מחזיק במידה והסנופי במכפיל 60? ז"א yield של 1.5%? כשללא סיכון אני יכול לקבל 1.5% ממשלת ארה"ב?
רק אם הייתי משוכנע שהצמיחה היא כל כך גדולה, ככה שאולי אני קונה משהו שהיום הוא 1.5%, אבל בעתיד....
אבל אנחנו ממש ממש לא שם....יש הבדל, לא סמנטי, בין מכפיל 22 לבין 60.

אני לגמרי משקיע פעיל...
רוב ההכנסות והרווחים שלי נובעים מעסקים פרטיים והשקעות פרטיות....יש לי עסקים שהון שאני משקיע בהם חוזר אלי לאחר חודש בתשואה של 10%...ואלו עסקים שאני מבין בהם מאד, ומסוגל להעריך טוב מאד את הסיכון סיכוי ואני הרבה יותר בטוח במה שהם יעשו לי בחודש הבא לעומת איפה שהשוק יהיה בעוד שנה או עשור.
אבל מה...יש גבול לכמות ההון שאני יכול להכניס אליהם...ומהתזרים שהם מייצרים אני בוחר להשקיע...
כאשר סדר העדיפות שלי הוא:
1. השקעה חזרה בעסק.
2. השקעה בעסקאות פרטיות בהן אני מבין.
3. השקעה במניות פרטניות(מעטות מאד) בהן אני מבין ומצפה שיציגו תשואה יותר טובה בשל בעיני היתרון האנליטי שלי שם ו/או בגלל פאניקת עדר של השוק המייצרת הזדמנות.
4. השקעה בסנופי או מדדים אחרים...

יש הגבלה לכמה אני יכול להשקיע ב 1-2, #3 אלו לא הזדמנויוית שבאות כל יום(בממוצע אחד בשנה...) ו 4 היא זמינה כל הזמן בעלת פוטנציאל התשואה הנמוך ביותר. this is life.

לא עניתי על מיקרוסופט ושות כי זה לפתוח דיון מעמיק נפרד....אבל עמדתי היא עדיין שהטק הגדולות הן לא "יקרות" יחסית לאלנטרנטיבות, לא יכולות להיות מוגדרות בועה ואני לא חושב שאפשר לבנות על תיקון בהן(שממש לא אומר שאחד כזה לא יכול לבוא...פשוט בעיני זו לא אסטרטגיה אפשרית להשקיע כך).
ואפילו אם היית שם לי אקדח לרקה ואומר לי לבחור בין הטק המובילות לבין הסנופי בתשואה עוד 10 שנים...הייתי כנראה בוחר בטק...אבל בשני המקרים לא הייתי מצפה לתשואה יוצאת מן הכלל או בונה את עתידי עליה.
 
תקנו אותי אם אני טועה, אבל מכפיל X יכול להיחשב יקר בסקטור Y, בעוד שהוא יחשב זול בסקטור Z.
לכן, מכיוון שהמדד הוא דינמי מבחינת הרכב הסקטורים שלו, זה לא נכון לבחון האם הוא זול/יקר/בועתי בצורה כה פשטנית על סמך גובה המכפיל בלבד.
 
אבל אני לא חושב שזה יכולה להיות אסטרטגיה סבירה לבנות על זה...פשוט כי אין לדעת ברוב המקרים
אני מסכים לגבי רוב המקרים. אבל במיעוט מהמקרים (בועה) אפשר להעריך. אתה לא מסכים על העניין של בועה ויכול להיות שאתה צודק.

האם לקנות את השוק בתשואה של כ4.5% על הרווחים בזמן שהריבית "חסרת הסיכון" לעשר שנים היא 1.4% זה אומר שיש בועה? לפי דעתי ממש לא
בהחלט כן. זה אומר שאתה לא מתוגמל על הסיכון שאתה סוחב כשאתה מחזיק מניות. אנחנו במכפיל עתידי של 22, כלומר על הגידול ברווחים ב12 החודשים הבאים אתה משלם מעכשיו, כלומר אתה לא נהנה ממנו, ורק על גידול נוסף אתה תתחיל להיות מתוגמל (מי אמר שהצפי יתממש). ו4.5% אתה לא מקבל על גמפא, אלא על יתר הסנופי בניכוי 8 הכי גדולות. אז אתה תקבל מרווח של 3%, ורק בהינתן שהגידול הצפוי ברווחים ב12 החודשים הבאים יתממש, אחרת המכפיל הוא יותר גבוה והמרווח נמוך יותר, בשביל לעבור מהשקעה חסרת סיכון להשקעה במניה שהיא לא גמפא בסנופי

אם אתה קונה אפל אתה מקבל 3.3%, שזה מרווח של פחות מ2% בשביל לעבור מהשקעה חסרת סיכון להשקעה באפל, שזה עסק מחזורי, עם סיכונים משפטיים, כמו הפסיקה שהם חייבים לאפשר תשלום לא דרך חנות האפליקציות שלהם (במריבה עם פורטנייט), סיכונים עסקיים (למה לקנות מק כשאני יכול לערוך וידאו בענן באמצעות הדפדפן שלי עם ביצועים טובים) וכו'. אתה חושב שזה הגיוני? במיקרוסופט תקבל מרווח של 1.3% בשביל לעבור מהשקעה חסרת סיכון להשקעה במניה.

ההשוואה גם לשוק היפני אינה במקום...יש הבדל ענק בין מכפילים של 60+ לבין 22...ויש הבדל ענקי בין ארה"ב עם גמישות שוק העבודה, היזמות, המיקום הגאוגרפי, מטבע הרזרבה, סוג החברות הנוכחיות בו, וכו וכ...לבין מה שקרה בשוק היפנה
מסכים, אני לא משווה בין השווקים, רק אומר שבשלב מסוים תמחור צריך להוות שיקול גם אם בדרך כלל זה גרוע לנסות לתזמן

אני לא יודע למי אתה מקשיב ומה הם בדיוק אומרים אז קשה לי לענות על זה..
ג'רמי גרנתהאם אומר שיש בועה באג"ח ובמניות בארה"ב והשוק האמריקאי יפגר אחרי שווקים מתפתחים, ומניות צמיחה יפגרו אחרי מניות ערך. אבל הוא אומר שלדעתו יהיה גם תיקון בקרוב והוא מציע להחזיק כמה שיותר מזומן

סטנלי דרקנמילר אומר שהוא יוצא ממניות לקראת סוף השנה

סטנלי דרקנמילר אומר שאנחנו בבועת נכסים שהיא מתמשכת ונרחבת מספיק כדי שמניות ירדו הרבה מאוד ברגע שיתחילו בהידוק המדיניות המוניטרית

סנטלי דרקנמילר אומר שvaluations צריכות לרדת 30% ברגע שהמדיניות המוניטרית מתחילה לחזור לשפיות במיוחד לאור אינפלציה (בדקה 32)

אבל אנחנו ממש ממש לא שם....יש הבדל, לא סמנטי, בין מכפיל 22 לבין 60
המכפיל בסנופי הוא 30, 22 זה FWD ובניכוי 8 הכי גדולות

מדתי היא עדיין שהטק הגדולות הן לא "יקרות" יחסית לאלנטרנטיבות, לא יכולות להיות מוגדרות בועה ואני לא חושב שאפשר לבנות על תיקון בהן
מה שג'רמי גרנתהאם עונה לשאלה הזו בדיוק זה שחוסר באלטרנטיבות יכול להסביר למה יש בועה במניות, אבל לא יכול להצדיק בועה במניות. זה שאג"ח בבועה גדולה יותר לא אומר שהגיוני להשקיע במקום שהוא פחות בועה. באחד הראיונות דרקנמילר אומר שהוא הולך למכור בחסר fixed income

אם היית שם לי אקדח לרקה ואומר לי לבחור בין הטק המובילות לבין הסנופי בתשואה עוד 10 שנים...הייתי כנראה בוחר בטק
חד משמעית, אפילו בלי אקדח לרכה

בשני המקרים לא הייתי מצפה לתשואה יוצאת מן הכלל או בונה את עתידי עליה
הייתי מצפה לתשואה שהיא מספיק מעל תשואה חסרת הסיכון בשביל להצדיק החזקה במניה בודדת ולא הייתי מחזיק אם לא הייתי מקבל את זה

תקנו אותי אם אני טועה, אבל מכפיל X יכול להיחשב יקר בסקטור Y, בעוד שהוא יחשב זול בסקטור Z.
לכן, מכיוון שהמדד הוא דינמי מבחינת הרכב הסקטורים שלו, זה לא נכון לבחון האם הוא זול/יקר/בועתי בצורה כה פשטנית על סמך גובה המכפיל בלבד.
מסכים לגמרי. וגם הרכב במדד משתנה עם השנים ולכן לא נכון להשוות אותו לממוצע היסטורי. אבל קשה לראות היגיון בתשואה של 3% על להחזיק באפל כשתשואה חסרת סיכון היא 1.4%. ואני חושב שהתוצאה הזו תחזור עם רוב המניות בסנופי היום. ובסוף יהיה תיקון שיקח למטה גם את אלה שמתומחרות סביר. זו דעתי
 
איך 1.4% זה ריבית חסרת סיכון? תשואת אג"ח ל-10 שנים זה ממש לא ריבית חסרת סיכון
צודק. אז אפשר להעלות באחוז אחד בכל המקומות שציינתי את המרווח בין השקעה חסרת סיכון להשקעה במניה. עדיין המרווח לא מצדיק את הסיכון. על אפל מקבלים מרווח של פחות מ3% בשביל מניה שיכולה בקלות לתקן 10-15 אחוז ולהישאר שם הרבה אחרי שהאג"ח תפרע
 
תקנו אותי אם אני טועה, אבל מכפיל X יכול להיחשב יקר בסקטור Y, בעוד שהוא יחשב זול בסקטור Z.
לכן, מכיוון שהמדד הוא דינמי מבחינת הרכב הסקטורים שלו, זה לא נכון לבחון האם הוא זול/יקר/בועתי בצורה כה פשטנית על סמך גובה המכפיל בלבד.
אין שום מדד שמאפשר לך באמת להעריך האם השוק או יקר או זול...אם זה היה כזה קל אז כולם היו יוצאים כשיקר וקונים כש"זול"...פרוקסי הכי קרוב שאני מצאתי, עם לא מעט פגמים, זה ההבדל בין התשואה "חסרת הסיכון" של ארה"ב לעשר שנים לfwd yield של הסנופי.
שבמקרה שלנו נמצא בערך בפער של 3%....

בהחלט כן. זה אומר שאתה לא מתוגמל על הסיכון שאתה סוחב כשאתה מחזיק מניות. אנחנו במכפיל עתידי של 22, כלומר על הגידול ברווחים ב12 החודשים הבאים אתה משלם מעכשיו, כלומר אתה לא נהנה ממנו, ורק על גידול נוסף אתה תתחיל להיות מתוגמל (מי אמר שהצפי יתממש). ו4.5% אתה לא מקבל על גמפא, אלא על יתר הסנופי בניכוי 8 הכי גדולות. אז אתה תקבל מרווח של 3%, ורק בהינתן שהגידול הצפוי ברווחים ב12 החודשים הבאים יתממש, אחרת המכפיל הוא יותר גבוה והמרווח נמוך יותר, בשביל לעבור מהשקעה חסרת סיכון להשקעה במניה שהיא לא גמפא בסנופי
לא הבנתי כל כך...
https://ycharts.com/indicators/sp_500_pe_ratio_forward_estimate

הfwd של הסנופי הוא 22...וזה מה שאנחנו קונים...לא את רווחי העבר...אלא מה שיהיה בעתיד. האם התחזיות האלו יהיו מדוייקות , כנראה שלא? האם זו קריאת כוון יחסית סבירה בהעדר הפתעות, כנראה שכן...

הFaang צומחות הרבה יותר מהר והם חברות רווחיות יותר, הגיוני שהמכפיל יהיה גבוה יותר.

אם אתה קונה אפל אתה מקבל 3.3%, שזה מרווח של פחות מ2% בשביל לעבור מהשקעה חסרת סיכון להשקעה באפל, שזה עסק מחזורי, עם סיכונים משפטיים, כמו הפסיקה שהם חייבים לאפשר תשלום לא דרך חנות האפליקציות שלהם (במריבה עם פורטנייט), סיכונים עסקיים (למה לקנות מק כשאני יכול לערוך וידאו בענן באמצעות הדפדפן שלי עם ביצועים טובים) וכו'. אתה חושב שזה הגיוני? במיקרוסופט תקבל מרווח של 1.3% בשביל לעבור מהשקעה חסרת סיכון להשקעה במניה.
לא דיברתי בשום שלב על השקעה ישירה באפל, אבל סתם פתחתי, את תחזיות הFCF ל 2023 של אפל...ומדובר בעסק שיעשה לפי התחזיות, כ103 מילארד בשנה...
האם לשלם על עסק עם stickiness גבוה, מוצר שאפשר להעלות לו את המחיר באופן משמעותי, אחד מהברנדים החזקים בעולם, רנטה על שירותים , runway של שימוש וכניסה לשווקים חדשים במשך עוד תקופה ארוכה...2.9 טריליון זה יקר?
אני לא יודע....כמו רוב המניות...אני לא חושב שזה בועה...זה עסק אמיתי וחזק מאוד...אם הייתי מחפש לייצר תשואה עודפת לשוק לא יודע אם הייתי הולך לזה...אבל אם הייתי צריך לבחור בין אג"ח עשר שנים של ממשלת ארה"ב לבין אפל...בלי לחשוב פעמיים. אפל.
ג'רמי גרנתהאם אומר שיש בועה באג"ח ובמניות בארה"ב והשוק האמריקאי יפגר אחרי שווקים מתפתחים, ומניות צמיחה יפגרו אחרי מניות ערך. אבל הוא אומר שלדעתו יהיה גם תיקון בקרוב והוא מציע להחזיק כמה שיותר מזומן

סטנלי דרקנמילר אומר שהוא יוצא ממניות לקראת סוף השנה

סטנלי דרקנמילר אומר שאנחנו בבועת נכסים שהיא מתמשכת ונרחבת מספיק כדי שמניות ירדו הרבה מאוד ברגע שיתחילו בהידוק המדיניות המוניטרית

סנטלי דרקנמילר אומר שvaluations צריכות לרדת 30% ברגע שהמדיניות המוניטרית מתחילה לחזור לשפיות במיוחד לאור אינפלציה (בדקה 32)
אני חושב שבמיוחד בהשקעות, זה מאד חשוב למי אתה מקשיב ומה הtrack record שלו...הייתי לי נסיעה ארוכה אז הקשבתי לדרקרנמיילר...אני לא יודע עליו הרבה חוץ מזה שהוא משקיע מקרו...

הדברים שהוא אמר, על הבעיתיות של הנזילות, על הפד "שהזנה" את הדולר, על זה שזרים לא קונים/יקנו את הדולר וכו...אני מסכים מאד...אני חושב שיש בעיה אמיתית של חוב לארה"ב, אני חושב שהשקעה באג"ח ארה"ב זו החלטה לא טובה....ואין לי מושג אם הדולר יהיה מטבע הרזרבה העיקרי עוד 10-15 שנה...
היום להשקיע באג"ח, כמעט כל אג"ח זוהי השקעה גרועה מאד...
אני באמת שרחוק מלהיות אנליסט מקרו, ואני חושב שזו בעיה אמיתית שיש בארה"ב כל נושא החוב, ומה יקרה עם נטל החוב הזה עם הפד יעלה את הריבית ופתאום תשלום הריבית יהפוך להיות עצום...ומצד שני יש אינפלציה...בעיה קשה...לא יודע מה הם יעשו...אני לא יודע אבל למה, מעבר לבעיות ישירות ולא ישירות מהתוצאה של התהליך, גוגל, אמאזון וכו ימשיכו להיות חברות יותר טובות בעוד עשר שנים.(והם יתמודדו עם האינפלציה).

ואז הוא דיבר על האינפלציה של המחירים בנכסים...כאן הוא אמר דברים ממש כמעט זהים למה שאמרתי...שיש בועה בcloud,saas, הוא הזכיר את NFT בתור מקום בועה עצום וגם דיבר על קריפטו...שאין לו מושג מי ינצח שם רק שלטכנלוגיה יש פוטנציאל...חותם ב 100% על מה שהוא אמר.

בנוסף הוא אמר, שאמזון מתומחרת(ב3200$) בצורה הוגנת וכנל שהוא חושב שגם שאר ה Faang...ככה שאני לא מבין איך זה מסתדר עם האמירה שלו שתהיה ירידה של 30%...מה ירד? בועת ה SAAS/Cloud/NFT.ARK? התחיל כבר...

עכשיו, האם באמת תהיה ירידה של 30% בסנופי באופן כללי? אין לי מושג...אני לא יודע...אני לא מסוגל להגיד שיש בועה ברמה שאני מרגיש את הצורך או הרצון לצאת מהשוק...(גם אם הייתי מתעלם מהעלות המיסויות הכבדה במקרה שלי).

בסופו של דבר מה שאתה אומר זה שאתה חושב שהשוק ״יקר״ ובמילים אחרות שהתשואה הצפויה ממנו היא נמוכה מידי בשבילך … לגיטימי.
השיטה שאתה בוחר לנסות ולהתמודד עם ה״בעיה״ של לחכות לתיקון ואז להכנס חזרה הוא לפי דעתי לא אסטרטגיה סבירה.
איך 1.4% זה ריבית חסרת סיכון? תשואת אג"ח ל-10 שנים זה ממש לא ריבית חסרת סיכון
אתה יכול לקנות אג"ח ארצות הברית, ובעוד עשר שנים לקבל את הקרן שלך + 1.4% שנתי בהנחה ותחזיק לפדיון ובהנחה שאתה מאמין שארה"ב תעמוד בהתחיבותיה. זה החוסר סיכון.
 
נערך לאחרונה ב:
הfwd של הסנופי הוא 22
סעמק הורדתי טבלה של החברות בסנופי והמכפילים שלהן מאיזה אתר והם כנראה לא מעודכנים כי הFWD של הסנופי אצלי הוא 27.

המחקר הממש טוב ומועיל הזה פורסם היום - https://www.yardeni.com/pub/faangms.pdf

אז fwd pe של הסנופי עם FAANGM הוא 21.3 ובלי הוא 19.3. הממוצע ההיסטורי הוא 15. אנחנו 30% יותר גבוה כרגע. לא יודע כמה מזה הריבית הנמוכה מסבירה, אבל היא הולכת לעלות. וזה בניכוי של הגמפא שבדרך כלל העלו את המכפיל בשנים האחרונות. אז אפילו יותר יקר. אבל הרבה פחות יקר ממה שחשבתי ואני שוקל עכשיו לחזור חזרה לגוגל\אמזון\מיקרוסופט (פחות). טוב שדיברנו


הfwd של הסנופי הוא 22...וזה מה שאנחנו קונים...לא את רווחי העבר...אלא מה שיהיה בעתיד
הכוונה היא שאם התחזיות האופטימיות האלה יתממשו, אז אחרי שהרווחים יעלו, עדיין נהיה בPE של 22, שהוא יקר. ואם התחזיות לא יתממשו אנחנו עם PE עוד יותר יקר

מוצר שאפשר להעלות לו את המחיר באופן משמעותי
אי אפשר אחרת היו עושים את זה

רנטה על שירותים
יש פסיקה של בית משפט שאפל יהיו חייבים לאפשר תשלום בתוך אפליקציות גם לא דרך האפסטור אז הרנטה הזו עשויה לקטון משמעותית

2.9 טריליון זה יקר?
כן

אם הייתי מחפש לייצר תשואה עודפת לשוק לא יודע אם הייתי הולך לזה
אפילו את תשואת השוק היא לא תיתן ולהחזיק בה יותר מסוכן מלהחזיק את כל השוק


בנוסף הוא אמר, שאמזון מתומחרת(ב3200$) בצורה הוגנת וכנל שהוא חושב שגם שאר ה Faang...ככה שאני לא מבין איך זה מסתדר עם האמירה שלו שתהיה ירידה של 30%...מה ירד? בועת ה SAAS/Cloud/NFT.ARK? התחיל כבר...
נקודה מעולה!! ממש התלבטתי לגבי זה. שתי אופציות לדעתי:
1. הוא מתכוון שמתומחרות באופן סביר לריבית הנוכחית אבל ברגע שהריבית תעלה התמחור יצטרך להשתנות ובגלל שהן מניות צמיחה הן ירדו משמעותית
2. אולי הוא מתכוון שיתר הסנופי יקר מידי ואם יהיה תיקון אז גם גמפא ירדו?

אני חושב שבמיוחד בהשקעות, זה מאד חשוב למי אתה מקשיב ומה הtrack record שלו...הייתי לי נסיעה ארוכה אז הקשבתי לדרקרנמיילר...אני לא יודע עליו הרבה חוץ מזה שהוא משקיע מקרו
שווה לקרוא קצת על שניהם, לשניהם יש טרק רקורד טוב. דרקנמילר השיג 30% מעל הסנופי הרבה מאוד זמן. גרנתהאם אומרים שהזהיר בזמן מהבועה בדוט קום, מהGFC וגם תזמן את התחתית שלו. אבל גם חשוב לשמוע מה יש לו לומר בלי קשר למי הוא ולהחליט אם זה עושה שכל או לא
 
נערך לאחרונה ב:
סעמק הורדתי טבלה של החברות בסנופי והמכפילים שלהן מאיזה אתר והם כנראה לא מעודכנים כי הFWD של הסנופי אצלי הוא 27.

המחקר הממש טוב ומועיל הזה פורסם היום - https://www.yardeni.com/pub/faangms.pdf

אז fwd pe של הסנופי עם FAANGM הוא 21.3 ובלי הוא 19.3. הממוצע ההיסטורי הוא 15. אנחנו 30% יותר גבוה כרגע. לא יודע כמה מזה הריבית הנמוכה מסבירה, אבל היא הולכת לעלות. וזה בניכוי של הגמפא שבדרך כלל העלו את המכפיל בשנים האחרונות. אז אפילו יותר יקר. אבל הרבה פחות יקר ממה שחשבתי ואני שוקל עכשיו לחזור חזרה לגוגל\אמזון\מיקרוסופט (פחות). טוב שדיברנו



הכוונה היא שאם התחזיות האופטימיות האלה יתממשו, אז אחרי שהרווחים יעלו, עדיין נהיה בPE של 22, שהוא יקר. ואם התחזיות לא יתממשו אנחנו עם PE עוד יותר יקר
glad to be of service. ועדיין מה שאמרתי קודם ...אם אתה צריך את הכספים ברמה של שנתיים...זה ממש לא כדאי היות 100% במניות בעיני...השוק יכול לעשות הכל.
,

אף אחד לא אומר שאלו תחזיות אופטימיות...אלו תחזיות...יכול להיות שיהיו מתחתם או מעליהם...ואנחנו לא מסכימים על ה"יקר"...אם אני מבין בין השורות אתה רוצה לקבל יותר עבור סיכון של חברה כמו אפל או סנופי...(ז"א לקנות במחיר נמוך יותר)...השוק לא מסכים...אחרים מוכנים לשלם יותר עבור אותו סיכון...ולכן התשואה הפוטנציאלית נמוכה יותר...
זה יקר עבור ההערכה שלך של התשואה הפוטנציאלית ומה שאתה רוצה לקבל...אבל למה שזה יהיה קל לקבל תשואה כזו על עסקים חזקים שמובנים כל כך בימים של ריבית אפסית והרבה כסף שמחפש לאיפה ללכת?
גם אני הייתי שמח לקנות היום את החברות האלו במחיר נמוך יותר...אבל אי אפשר... וזה המצב. ואני לא חושב שאפשר להגדיר את זה כבועה או יקר...
היו שנתיים פנטסטיות...אם היית בפנים עשית תשואה של עשור בשנה +...רצון טבעי להמשיך לעשות את זה...מה לעשות שזה לא כזה קל...ולא בכל נקודה בזמן(או ברובם) יש את ההזדמנויות "הקלות" הללו...( ירידה בשל פאניקה, התמודדות טובה של ממשלות, תמריצים שלא נראו, חיסונים מהירים וכו...זרוק את הכסף ובגדול תעשה הון).
לכן כמו שאמרתי קודם...הפתרון הכי טוב זה לכייל את הציפיות קדימה ו/או להבין שיש צורך בהרבה יותר עבודה, קשה יותר בשביל לייצר תשואה שאפילו מתקרבת למה שהיה...וכנראה שלא באמת אפשרית...אין הזדמנויות טובות בכל יום או אפילו בכל שנה אם אתה באמת עושה את העבודה כמ שצריך לפי דעתי.
אי אפשר אחרת היו עושים את זה


יש פסיקה של בית משפט שאפל יהיו חייבים לאפשר תשלום בתוך אפליקציות גם לא דרך האפסטור אז הרנטה הזו עשויה לקטון משמעותית


כן


אפילו את תשואת השוק היא לא תיתן ולהחזיק בה יותר מסוכן מלהחזיק את כל השוק

אני הייתי נזהר מאמירות כאלו...ואני לא אנליסט או מחזיק של אפל ככה שאני פחות מעוניין להכנס כאן לדיון...אבל אמירות נחרצות כאלו...

בקשר למחירים אפל יכולה להעלות והעלתה...ולאורך השנים, חיזקה שוב ושוב את ה Moat שלה...אם זה באקוסיטים של המוצרים, אם זה בתוכנות, אם זה בתשלומים , בענן וכו וכ...ונועלת יפה מאד את המשתמשים שלה בפנים תוסיף לזה את החשיבות העצומה שהסמרטפון ממלא בחיינו יחסית למחיר....המחיר באמת זניח יחסית לחשיבות שלו. אני אישית בתור משתמש אפל יודע שיקח הרבה מאד בשביל לגרום לי לצאת מהמערכת הנוחה הזו...וזה לא העלאה של כמה עשרות אחוזים במחיר.

עם זאת אני לא חושב שזו החברה שהייתי משקיע בה אם מה שהייתי מחפש לעשות זה להביס את השוק...פשוט כי זה קשה מידי לדעת האם המחיר הזה "זול" יחסית לערך שאני מקבל....אני לא מסוגל אבל גם להגיד שהיא נסחרת במחיר מופקע או בועה....זה עסק פנומנלי.

נקודה מעולה!! ממש התלבטתי לגבי זה. שתי אופציות לדעתי:
1. הוא מתכוון שמתומחרות באופן סביר לריבית הנוכחית אבל ברגע שהריבית תעלה התמחור יצטרך להשתנות ובגלל שהן מניות צמיחה הן ירדו משמעותית
2. אולי הוא מתכוון שיתר הסנופי יקר מידי ואם יהיה תיקון אז גם גמפא ירדו?
3. סתם אמירה :lol:

אני באמת במחנה שבלתי אפשרי לחזות לאיפה השוק ילך בטווח הקצר...אני חושב שצריך לנסות ולשים לב לנקודות קיצון...אבל אני לא חושב שאנחנו שם...אבל יכול להיות שטועה.
 
glad to be of service
:lol:
אף אחד לא אומר שאלו תחזיות אופטימיות...אלו תחזיות...יכול להיות שיהיו מתחתם או מעליהם
הרבה מחקרים מראים שהתחזיות הן יותר מידי אופטימיות במיוחד אחרי שנים טובות

3. סתם אמירה
נדע בפברואר, כשהקרן השקעות שהוא מנהל עבור עצמו (family office) תפרסם את ה13F

מציע לך להקשיב לג'רמי גרנתהאם, בעיקר כי תוכל לומר לי מה דעתך, אבל גם כי אני חושב שזה מעניין ויש לו טיעונים טובים

בתור משתמש אפל יודע שיקח הרבה מאד בשביל לגרום לי לצאת מהמערכת הנוחה הזו...וזה לא העלאה של כמה עשרות אחוזים במחיר
אתה לא מייצג את הלקוח הטיפוסי. יש עקומת ביקוש והיצע והמחיר מאוד משנה להרבה מאוד אנשים
 
ואני חושב שאני שנה או שנתיים מפרישה
אענה לך בהלימה לכינוי שבחרת: שטויות!
אין לך שום תכנון הקצאת נכסים ארוך טווח. אתה חושב שאתה איזה גורו שיודע לנתח את מצב השוק בהווה ובעתיד כי קראת מאמרים של אנשים חכמים ואתה חושב כמוהם. אתה משקיע משאבי זמן אדירים בלנסות להבין את העולם, לתזמן אותו, להרוויח "יותר מהשוק" מהתזמון הזה ולהמנע מ"קריסות". אתה לא גורו ואין לך את היכולות האלו.
הוכחת שאתה פועל בצורה אימפולסיבית והמניעים שלך תלויים בגורמים חיצוניים שלא קשורים לחיים הפרטיים שלך, וכל הנסיונות שלך (כולל אלו שכבר מימשת) לתזמן את השוק רק גורמים לך להפסדים ניכרים. הערכה שלי - אתה רחוק 15-20 שנה מהיכולת לפרוש, בעיקר מסיבות פסיכולוגיות.
אז אתה אומר שאין משמעות valuations? אז נקנה מניות בכל מחיר?
השאלה לא מעניינת ולא רלוונטית. תתכנן ותציג מהי הקצאת הנכסים שלך לטווח ארוך (עשרות שנים) כולל תכנית משיכות לאחר הפרישה תוך התעלמות ממצבים זמניים ודינמיים.
 
אענה לך בהלימה לכינוי שבחרת: שטויות!
אין לך שום תכנון הקצאת נכסים ארוך טווח. אתה חושב שאתה איזה גורו שיודע לנתח את מצב השוק בהווה ובעתיד כי קראת מאמרים של אנשים חכמים ואתה חושב כמוהם. אתה משקיע משאבי זמן אדירים בלנסות להבין את העולם, לתזמן אותו, להרוויח "יותר מהשוק" מהתזמון הזה ולהמנע מ"קריסות". אתה לא גורו ואין לך את היכולות האלו.
הוכחת שאתה פועל בצורה אימפולסיבית והמניעים שלך תלויים בגורמים חיצוניים שלא קשורים לחיים הפרטיים שלך, וכל הנסיונות שלך (כולל אלו שכבר מימשת) לתזמן את השוק רק גורמים לך להפסדים ניכרים. הערכה שלי - אתה רחוק 15-20 שנה מהיכולת לפרוש, בעיקר מסיבות פסיכולוגיות.

השאלה לא מעניינת ולא רלוונטית. תתכנן ותציג מהי הקצאת הנכסים שלך לטווח ארוך (עשרות שנים) כולל תכנית משיכות לאחר הפרישה תוך התעלמות ממצבים זמניים ודינמיים.
במקום להגיב לשאלות, על מכפילים שאולי גבוהים מידי, על תחזיות רווח שאולי אופטימיות מידי, יחס סיכוי\סיכון, שינוי במדיניות מוניטרית וכו' בחרת לתקוף אותי אישית?
לא תרמת כלום לדיון ובגדול כזו רמה של פיגור שכלי פחות זורמת בשבת בבוקר. או בכלל. אז אולי עשה טובה ולך תחרבן עם המקלדת שלך בפוסטים אחרים?

אתה חושב שאתה איזה גורו שיודע לנתח את מצב השוק בהווה ובעתיד כי קראת מאמרים של אנשים חכמים ואתה חושב כמוהם
אני מקווה שאתה לא חושב שאתה המצאת את הנושא של הקצאת נכסים. כלומר קראת מאמרים של אנשים חכמים ואתה חושב כמוהם. אז אתה חושב שאתה איזה גורו שיודע להקצות נכסים ולהתאים פורטפוליו? זו הלוגיקה של הטיעון שלך

אתה משקיע משאבי זמן אדירים בלנסות להבין את העולם
איך אתה יודע כמה זמן אני משקיע?

וכן, אני יכול להבין איך לנסות להבין את העולם נחשב למשהו שלילי אצל אנשים ברמתך. פעם שמעתי סיפור על נגד בחיל האויר שצעק על איזה חייל שלו בגלל טעות שהוא עשה. אז החייל התנצל והסביר לו שהוא חשב שככה צריך לעשות. אז הנגד ענה לו "אל תחשוב! רק חמור חושב!"

להרוויח "יותר מהשוק" מהתזמון הזה ולהמנע מ"קריסות"
לא. רק לנהל סיכונים על ידי הגדלה או הקטנה של החשיפה שלי למניות בהתאם לתמחור. כמו שעושים למשל כשמתקרבים לגיל פרישה או כשמשתנה המצב הכלכלי. גם הסולידית אומרת שכשהשוק זול כדאי לנצל את הפלח המזומן בתיק כדי לקנות מניות.

הוכחת שאתה פועל בצורה אימפולסיבית
לנהל דיון עומק בפורום ולהקשיב לראיונות עם מנהלי כספים עם טרק רקורד מוכח זה אימפולסיבי? לי יותר נראה שהתגובה שלך היא אימפולסיבית. מה קרה? מפחיד אותך לשמוע שהמניות יקרות ויש סיכוי לתיקון בשוק? או שמבאס אותך לשמוע שהייתי עד היום 100% במניות ועשיתי 40% השנה על כל הכסף שלי בעוד שאתה עם הקצאת הנכסים הגאונית שלך עשית 5%?

ל הנסיונות שלך (כולל אלו שכבר מימשת) לתזמן את השוק רק גורמים לך להפסדים ניכרים
לא. אני מורווח השנה 40% על התיק שלי. ואת הפנסיה וקרן ההשתלמות שלי העברתי באמצע השנה למסלול עוקב סנופי וגם זה הוביל לתשואה עודפת על המסלול שקודם הייתי בו.

הערכה שלי - אתה רחוק 15-20 שנה מהיכולת לפרוש
אין לך מושג מה ההון העצמי שלי ומה ההוצאות שלי ומה התכניות שלי לפרישה

בעיקר מסיבות פסיכולוגיות
אני חושב שההתלהמות שלך מעידה על הנסיבות הפסיכולוגיות שלך יותר מאשר על שלי
 
אין לך מושג מה ההון העצמי שלי ומה ההוצאות שלי ומה התכניות שלי לפרישה
בדיוק, מפני שלא הצגת אותן. זה הדיון היחיד שחשוב.
לנהל דיון עומק בפורום ולהקשיב לראיונות עם מנהלי כספים עם טרק רקורד מוכח זה אימפולסיבי?
אתה מנהל דיון על נושא שלא רלוונטי לתוכנית הפרישה, שזו המטרה, כפי שהצגת אותה בעצמך. ולגבי האימפולסיבי - זה התייחס לאמירה שלך שמכרת את כל המניות שלך.
מה קרה? מפחיד אותך לשמוע שהמניות יקרות ויש סיכוי לתיקון בשוק?
זה לא מפחיד אותי ולא משנה לי. אני מסתכל על טווח זמן של עשרות שנים, ואני יודע שבתוך הטווח הזה יהיו תקופות שהמניות יהיו יקרות, ויהיו תקופות שלא. יהיו תקופות של תיקונים בשוק, ויהיו תקופות הפוכות. אני לא מתכחש לכך, אבל אין לזה שום השפעה פרקטית על התנהלותי ותוכניותיי לטווח הארוך. להפך, הן נובעות מכך.
או שמבאס אותך לשמוע שהייתי עד היום 100% במניות ועשיתי 40% השנה על כל הכסף שלי בעוד שאתה עם הקצאת הנכסים הגאונית שלך עשית 5%?
הקצאת הנכסים שלי מאד דומה לשלך, עד השינוי שעשית, אז כל המשפט הזה די מגוחך.
רק לנהל סיכונים על ידי הגדלה או הקטנה של החשיפה שלי למניות בהתאם לתמחור. כמו שעושים למשל כשמתקרבים לגיל פרישה או כשמשתנה המצב הכלכלי.
לא, זה לא מה שעושים בכלל. שינוי חשיפה הוא בהתאם לגיל, טווח השקעה, ונסיבות חיים אם הן משתנות, אבל ממש לא בהתאם לתמחור, זו השגיאה שלך.
לנסות להבין את העולם נחשב למשהו שלילי אצל אנשים ברמתך.
אני דווקא מנסה לעשות את זה בדיוק כמוך. אני רק יודע שזה למטרות עניין גרידא ואין לי יכולת (ואין לאף אחד יכולת) לדעת מה יקרה במערכת המורכבת שהיא העולם שלנו.
אז אתה חושב שאתה איזה גורו שיודע להקצות נכסים ולהתאים פורטפוליו? זו הלוגיקה של הטיעון שלך
לא, הלוגיקה של הטיעון שלי היא שלך אין הקצאת נכסים מתוכננת בהתאם לנסיבות חייך, ואתה פועל באימפולסיביות על סמך פסאודו-ניתוחים מאקרו-כלכליים ותחזייות כדור בדולח.
במקום להגיב לשאלות, על מכפילים שאולי גבוהים מידי, על תחזיות רווח שאולי אופטימיות מידי, יחס סיכוי\סיכון, שינוי במדיניות מוניטרית וכו' בחרת לתקוף אותי אישית?
השאלות האלה לא רלוונטיות לתכנון הפרישה - שזה מה שאתה הצגת כמטרה אליה אתה שואף. זה מה שאני מנסה להסביר לך - אבל קשה לך לקבל את ההסבר שאתה מנתח דברים לא רלוונטיים אז זה נראה לך כהתקפה.
לא תרמת כלום לדיון ובגדול כזו רמה של פיגור שכלי פחות זורמת בשבת בבוקר. או בכלל. אז אולי עשה טובה ולך תחרבן עם המקלדת שלך בפוסטים אחרים?
חוסר היכולת שלך לקבל נקודת מבט שונה שתתרום למסלול הפרישה שלך מדגימה את מה שכתבתי.
 
היום אג"ח 10 שנים צמוד עומד סביב 1%-
לכן הפרימיום על סיכון מנייתי עומד על 3.5%, זה פחות מהממוצע אבל לא בועתי.
זה רחוק משנת 2000 ובוודאי מהניקיי של שנת 90.
אם מכפיל שילר ישאר 40 ואג"ח צמוד יעלה לכיוון 2.5%: דגל אדום.
אם בנוסף נראה היפוך של עקום התשואות: דגל שחור.
 
בדיוק, מפני שלא הצגת אותן. זה הדיון היחיד שחשוב.
הכותרת של הדיון היא "תמחור מניות בארה"ב (בועה?)". כל הדיון הוא על מכפילים, ריביות חסרות סיכון, מדיניות מוניטרית וכו', לא הצגתי את ההון העצמי שלי, ההוצאות שלי ותכניות הפרישה שלי, ואתה עדיין הבנת שהדיון הוא על הפרישה שלי?

לגבי האימפולסיבי - זה התייחס לאמירה שלך שמכרת את כל המניות שלך
למכור מניות לא אומר אימפולסיבי. אתה לא יודע מה השיקולים והנסיבות

אבל אין לזה שום השפעה פרקטית על התנהלותי ותוכניותיי לטווח הארוך
אם אתה בוחר לא להיות מושפע ולא לשנות את התכניות שלך טווח ארוך כאשר יש מצב שהשוק בברור בבועה (אני לא לגמרי בטוח לגבי זה ולכן הדיון), אז שיהיה בהצלחה. זה לא אומר שדרכים אחרות הן לא לגיטימיות\מי שבוחר בהן הוא גורו\אימפולסיבי\שטויות אחרות

לא, זה לא מה שעושים בכלל. שינוי חשיפה הוא בהתאם לגיל, טווח השקעה, ונסיבות חיים אם הן משתנות, אבל ממש לא בהתאם לתמחור, זו השגיאה שלך.
השגיאה שלך היא שאתה חושב שיש רק דרך אחת, שהיא מה שאתה עושה, וזו הדרך הנכונה, וכל מי שפועל אחרת הוא גורו אימפולסיבי. כמו שלגיטימי לקנות עוד מניות על חשבון הפלח המזומן בתיק כשיש נפילות, זה לגיטימי להפחית חשיפה למניות כאשר המחירים יקרים. זה לא נובע מניסיון להשיג תשואה עודפת. זה נובע מרצון להקטין את הסיכון גם על חשבון תשואה עודפת. זה לא תמיד יעיל, למשל כשצריך לשלם הרבה מס. אבל כאשר המס הוא כבר לא שיקול זה בהחלט לגיטימי

אני רק יודע שזה למטרות עניין גרידא ואין לי יכולת (ואין לאף אחד יכולת) לדעת מה יקרה במערכת המורכבת שהיא העולם שלנו
אין פה שום מורכבות ויש לכולם את היכולת לעשות את זה. אם מפחיתים את שיעור החשיפה למניות מקטינים את רמת הסיכון בתיק. זה מה שאני עושה. האם אפסיד תשואה? יכול מאוד להיות

באימפולסיביות
You keep saying this word. I don't think it means what you think it means

שה לך לקבל את ההסבר שאתה מנתח דברים לא רלוונטיים אז זה נראה לך כהתקפה
אתה החלטת שזה לא רלבנטי. לדעתי זה מאוד רלבנטי

חוסר היכולת שלך לקבל נקודת מבט שונה שתתרום למסלול הפרישה שלך מדגימה את מה שכתבתי.
אתה זה שלא מסוגל לקבל נקודת מבט שונה בה מישהו מתאים את שיעור החשיפה שלו למניות, ולכן את רמת הסיכון בתיק, על בסיס רמות התמחור בשוק. אתה טוען שזה לא רלבנטי ושמי שעושה את זה הוא גורו אימפולסיבי שחושב שיש לו יכולות שבפועל אין לו. למרות שזה הוביל לביצועי יתר בשנים האחרונות כי במקום תיק שוקולד מריר הייתי 100% במניות. וגם אם זה יוביל לביצועי חסר אני עדיין בסדר עם זה כי אקבל פחות תשואה אבל במקביל נטלתי פחות סיכון
 
סעמק הורדתי טבלה של החברות בסנופי והמכפילים שלהן מאיזה אתר והם כנראה לא מעודכנים כי הFWD של הסנופי אצלי הוא 27.
אז fwd pe של הסנופי עם FAANGM הוא 21.3 ובלי הוא 19.3. הממוצע ההיסטורי הוא 15. אנחנו 30% יותר גבוה כרגע. לא יודע כמה מזה הריבית הנמוכה מסבירה, אבל היא הולכת לעלות. וזה בניכוי של הגמפא שבדרך כלל העלו את המכפיל בשנים האחרונות. אז אפילו יותר יקר. אבל הרבה פחות יקר ממה שחשבתי ואני שוקל עכשיו לחזור חזרה לגוגל\אמזון\מיקרוסופט (פחות). טוב שדיברנו
האם בדיעבד אתה מתחרט שמכרת הכל?


זה לא תמיד יעיל, למשל כשצריך לשלם הרבה מס.
אני מבינה שבמקרה שלך לא היה שיקול של תשלום מס בגלל הפעולות שממילא ביצעת. אבל בהנחה שאתה לא מתחרט על המכירה האם היית מבצע את המהלך אם כן היית צריך לשלם את המס?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S תמחור של עוסק פטור למפגשים כולל נסיעות? אוף טופיק 3
E תמחור שכר סופרים/אמנים לאזרח אמריקאי-ישראלי ושיקולים מיסויים מיסים 5
C תמחור חכם אוף טופיק 16
D שאלה על תמחור דירה ישנה שתעבור פינוי בינוי. כיצד יש להעריך את הדירה ? איך הקונה יכול להעריך את שווי הדירה נדל"ן 5
A תמחור קרנות איריות ישראליות וגידור אל מול הדולר שוק ההון 5
ס תמחור העלאות הריבית הקרובות באגח ארוכים שוק ההון 3
grmp תמחור דירה בבניין חדש לעומת דירה חדשה בבניין שעבר תמ״א נדל"ן 10
Lunar תמחור חניה משותפת בקניית דירה במרכז ת״א נדל"ן 20
Y תמחור ותשואות עתידיות שוק ההון 4
S תמחור השוק ה"נכון" כולל אגח שוק ההון 35
O שאלה על תמחור מנייה מחוץ לשעות הרגילות שוק ההון 7
F תמ"א תמחור דירה בתהליך נדל"ן 16
L תמחור שוק המניות ותשואה עתידית שוק ההון 369
ע תמחור ארוחה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
O החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 186
Michel ביצוע מהלך משמעותי של הפקדה עצמאית בקרן פנסיה מקיפה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ש תכנית הDRIP של אינטראקטיב ישראל שוק ההון 1
yanosh34 עודף לא ברור של זיכוי לפי סעיף 45א מיסים 15
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 1
מ ביטול טיסות של חברות לואוקוסט - האם חכם? אוף טופיק 15
ב אג"ח של בנקים בארץ שוק ההון 6
S האם מדד חלקי סקטוריאלי של סנופי נחשב מדד מבחינת גמל IRA? שוק ההון 1
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 18
B כרטיס אשראי של IBK צרכנות פיננסית 1
R איך מוצאים פוליסת חיסכון בעלת יחס גבוהה של נכסים לא סחירים? שוק ההון 9
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 3
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
וינסנט זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
L כרטיס אשראי קורפורייט של ישראכרט - עמלת מט"ח 0 צרכנות פיננסית 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
R עזרה בניהול החשבונות של ההורים שוק ההון 12
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
מ מיסוי אמריקאי של תשלומי מילואים מיסים 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ש חסרונות של פנקס קבלות ממוחשב לעומת ידני? מיסים 6
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
K חברה משותפת בבעלות של כמה חברות יזמות והגדלת הכנסות 14
A חובת הגשה של טופס 134 בדוח השנתי מיסים 0
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
G נייר ערך של 50 החברות הגדולות ב-s&p שוק ההון 6
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
קפיטליסט_מרושע המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
R לא מוצא את ZPRX במערכת ספארק של מיטב שוק ההון 4
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11

נושאים דומים

Back
למעלה