צריך לתת דוגמא ריאלית שכוללת את המחירונים בשוק, האופציה הריאלית היחידה (שאני חושב עליה) שיכולה להיות נכונה לנוסחא כל כך קרה,
רכב מעל 30 / אספנות שעדיין על הכביש ויש לו ביקוש מהסגנון ה"קלאסי"
מה הנתונים שתורמים לרווח בחישוב, כמות קילומטרים נמוכה? זמן אחזקה ארוך?
אין לי מספרים לכן ביקשתי, אבל בוא ניקח מקרה גנרי ותגיד לי אם הוא מקובל.
אומרים שבשלוש השנים הראשונות יש ירידת ערך של 35-40 אחוזים, לצורך החישוב ניקח 37.5%
רכב נקנה ב־200K נמכר אחרי 3 שנים ב־125,000₪
פחת מותר לניכוי, 45% מתוך 15% שנתי, כלומר 13,500₪ בשנה
שלוש שנים, פחת מותר 40,500₪
נסיעות, נעשה שני חישובים, אחד נסעו בשנה 19,800 קילומטר והשני נסעו בשנה 29,700 קילומטר.
מכיוון שלצורך חישוב רווח הון עדיין לא מתייחסים ב־9,900 הקילומטרים הראשונים בשנה, אז במקרה הראשון יש לנו יחס שימוש של 1/2 ובמקרה השני יחס שימוש של 2/3
מקרה ראשון
נכפול עלות ותמורה ביחס שימוש
עלות מחושבת 100,000₪
תמורה מחושבת 62,500₪
נוריד פחת מהעלות , כלומר יתרת המחיר המקורי 59,500
תמורה 62,500, יתרת מחיר מקורי 59,500 =
רווח הון 3,000 שקל
מקרה שני
נכפול עלות ותמורה ביחס שימוש
עלות מחושבת = 133,333₪
תמורה מחושבת = 83,333
יתרת מחיר מקורי = 92,833₪
תמורה 83,333, יתרת מחיר מקורי 92,833 =
הפסד הון 9,500 שקל
אם יש לך נתונים אמיתיים אפשר לחשב גם על פיהם