• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מעבר ראיון עבודה לעבודה ראשונה בהייטק

Lucy

משתמש בכיר
הצטרף ב
4/10/17
הודעות
1,095
דירוג
1,384
שלום כולם,

אשמח לשמוע את דעתכם בסוגיית ראיונות עבודה בהייטק לעבודה ראשונה.

קצת רקע: לאחרונה נזרקתי מתוכנית הסבה להייטק (לא חשוב שמות...) בעיקר מכיון שלא הצלחתי לעבור את סימולציות ראיונות העבודה. מה שכן, בזמן שהייתי שם הגעתי למסקנה שאני אכן אוהבת לתכנת ורוצה להמשיך בתחום. השאלה היא איך?

נ.ב. אני מודעת לכך שהשאלה היא קצת "כמה עולה חליפה ליתום", אבל אני לא רוצה לספק פרטים רבים כדי שמעסיקים עתידיים לא יזהו אותי.

תודה מראש לעונים!
 
היי,
אני עובד בחברה גדולה בהייטק ולא עשיתי שום תואר או קורס, ככה שדבר ראשון תזכירי לעצמך כל הזמן שהכל אפשרי אם את משקיעה מספיק.
לדעתי זה אפילו טוב שנזרקת מהקורס, זה תחום שצריך ללמוד הרבה לבד כדי להצליח ולדעת לנהל את עצמך מבלי שיאכילו אותך בכפית כמו בקורס.
טיפים שלי:

1. להמשיך ללמוד דברים חדשים כל הזמן. קחי את הסילבוס שלא הספקת ותלמדי את הדברים בעצמך וגם תיישמי את מה שכבר למדת
2. תמשיכי ללכת לראיונות עבודה, בכל מקום שיציעו לך, ותשפרי את המיומנויות האלו שחסרים לך
3. ליצור קשרים וללכת למיטאפים
4. להיות מומחה בתחום מסוים, תכנות זה עולם גדול
 
שלום כולם,

אשמח לשמוע את דעתכם בסוגיית ראיונות עבודה בהייטק לעבודה ראשונה.

קצת רקע: לאחרונה נזרקתי מתוכנית הסבה להייטק (לא חשוב שמות...) בעיקר מכיון שלא הצלחתי לעבור את סימולציות ראיונות העבודה. מה שכן, בזמן שהייתי שם הגעתי למסקנה שאני אכן אוהבת לתכנת ורוצה להמשיך בתחום. השאלה היא איך?

נ.ב. אני מודעת לכך שהשאלה היא קצת "כמה עולה חליפה ליתום", אבל אני לא רוצה לספק פרטים רבים כדי שמעסיקים עתידיים לא יזהו אותי.

תודה מראש לעונים!
אם המטרה היא לעבור ראיון עבודה אז בעיקר הייתי ממליץ על Cracking the code interview ו-interviewbit. לצורך שיפור היכולות בתכנות הייתי ממליץ גם על האתרים המגוונים שיש לתכנות תחרותי (אני אישית נהניתי בcodingame אבל זה לא ממש משנה איזה תבחרי).
שיפור יותר מתודי של היכולות בתכנות, בהנחה שבחרת ללכת לכיוון של java זה effective java.
חוץ מזה, דברים שלדעתי עוזרים למתכנתים באופן כללי זה חשבונות פעילים בstackoverflow, GitHub, linkedin.

בהצלחה!
 
לא ברור מה את שואלת פה, עניין ראיון העבודה בכלל לא מעניין ולא דורש יכולות מיוחדות, אל תתני לכל חברות ההשמה וההסבה להייטק וההכנה לראיונות להבהיל אותך שצריך לעשות משהו מיוחד בשביל לעבור ראיון, וזה נשמע לי מפגר לחלוטין שהעיפו אותך על דבר כזה, אבל זאת בעיה שלהם.
אין הרבה שכל בראיונות האלה, יש כמה שיחות ומבחנים עם הHR כדי לוודא שאת נורמלית, ראיונות טכניים עם המנהל הישיר, ראיון לא טכני עם המנהל שמעליו ואולי עוד כמה הנפצות אבל אין פה משהו מיוחד. הכי חשוב להראות שאת יודעת ללמוד לבד (להכין עבודות שעשית עם טכנולוגיות שלמדת באופן עצמאי), כי זה העניין הכי מהותי בימים אלו שהתעשייה משתנה כל עשר ימים. את יכולה להיות הכי תותחית שיש עכשיו, אבל אם לא תתעדכני כל הזמן תוך 5 שנים כבר לא תהיי רלוונטית.
לא הייתי שולחת אותך ללמוד הכל לבד כי ללמוד הכל מאפס בלי שום מסגרת או לפחות הכוונה ממישהו זה בלתי אפשרי, לא כי זה קשה אלא כי אין לך מושג מה חשוב ומה לא, ועוד אין לך בסיס. אם את בכל זאת רוצה לנסות, free code camp זה מקום טוב להתחיל, בעיקר כי התכנות שם מספק פידבקים מיידיים והוא מעניין ומהנה וגורם לך להתמיד.
 
בתור מישהו שחיפש עבודה ללא ניסיון אבל עם דוקטורט בתחום מדעי, העצה הכי טובה היא מה ש- @KickR רשם. צריך לחרוש על ספרי התרגילים ועל אתרי קידוד (יש גם את hackerrank).

בדרך כלל יש לפחות 2 ראיונות טכניים וזה המוקש המרכזי בקבלה לעבודה ההייטק.

המעסיקים הם מאוד לא יצירתיים והשאלות חוזרות על עצמן לרוב. למשל השאלה של "2 ביצים ו-100 קומות" וכל מיני משחקים עם עצים בינאריים.
 
תודה לכולם על התשובות! בהחלט אבדוק את האתרים שציינתם.

@רונה, הבעיה אצלי שקשה לי לחשוב תחת לחץ, לכן נראה לי שאני צריכה יותר הכנה. השאלה הייתה בעצם איך מתכוננים לדבר כזה.
 
לא ברור מה את שואלת פה, עניין ראיון העבודה בכלל לא מעניין ולא דורש יכולות מיוחדות
אני לא מסכים.
עולם ראיונות העבודה זה עולם נפרד ולא קשור לעבודה שתעשה. לא סתם יש ספרים שמכינים אותך לזה כמו cracking the coding interview.
בעולם נורמלי אדם אחרי תואר במדמ"ח היה מצליח לעבור ראיון לאחר התואר. היום, זה לא ככה וצריך להתכונן לזה...
 
הבעיה אצלי שקשה לי לחשוב תחת לחץ, לכן נראה לי שאני צריכה יותר הכנה. השאלה הייתה בעצם איך מתכוננים לדבר כזה
גם אני סובל מתפקוד גרוע בלחץ.
בנוסף יש פה אלמנט של חרדה חברתית כי האדם שמולך הוא לא מוכר. זה לא מרצה באוניברסיטה שהלכת להרצאות שלו בכל הסמסטר, זה מישהו לא מוכר לגמרי ולפעמים הוא עוין.

לדעתי סיבה נוספת שהרבה אנשים לא מתפקדים טוב בראיונות בארץ היא שמערכת ההשכלה בארץ מוכוונת למבחנים בכתב. כותבים 3 שעות ומגישים בסוף. לעומת זאת בראיון עבודה מבקשים ממך לכתוב את הקוד על הלוח בזמן אמת וזורקים לך הערות באמצע. זה כמו שבקורס באוניברסיטה המרצה יעמוד מאחוריך במבחן ויגיב בזמן אמת...

הדרך היחידה לטפל בזה זה ללכת להרבה ראיונות כדי "להתאמן".
תתחילי ממקומות שאת לא רוצה או שרחוקים לך מדי. רק לאחר מכן תשלחי למקומות "טובים".
 
עצות טובות ואוסיף שכמישהי בלי נסיון את צריכה להדגיש את החוזקות היחסיות שלך: יכולת ללמוד לבד, ללמוד מהר. את צריכה להדגיש את זה בזמן הראיון ולהראות את זה - שימי בקו״ח קישור לפרופיל גיטהאב שלך שבו את מראה דברים שבנית, ושיפורים/תיקונים שעשית בפרוייקט קוד פתוח כלשהו, הסמכות וקורסים שעשית. אתר או אפליקציה באוויר זה מעולה, לא משנה מה עשית עצם היכולת להרים משהו מרעיון עד production זה הרבה נקודות בונוס.
כן - לעבור מבחנים טכניים זה לא פשוט, וזה לא שהם עקביים, כל אחד ממציא מה שהוא רוצה, אבל זה גם לא הדבר היחיד שאנשים מסתכלים עליו. מסתכלים על הכישורים, הפוטנציאל, על הפן החברתי, התאמה בין-אישית וכד. המלצה ממישהו בחברה גם עוזר, אז תפעילי קשרים בשביל לקבל המלצה לפני שאת מגישה קו״ח, או שהקו״ח יגיעו דרך הממליץ.
גם אם את לא עובדת עכשיו במקום עבודה, יש לך עכשיו עבודה במשרה מלאה - להתקבל למשרה הראשונה שלך, אחרי זה יהיה בסדר גודל יותר קל.
מי שמראיין אותך, מסתכל על הרבה דברים ובגדול שואל את עצמו האם אני רוצה את הבן אדם הזה בצוות שלי - וזה מה שאת צריכה לעשות לו אופטימיזציה, לא להאם את יכולה לפתור חידה של מיון מערך, אלא לשכנע אותו שהוא רוצה אותך בצוות בזכות היתרונות ולמרות החסרונות.

זה לא נאמר, אבל אני מקווה שזה ברור - את צריכה להתפשר בהמון דברים במקום עבודה שאת מחפשת עכשיו - מיקום, שכר, עניין וכד - אין לך פריווילגיה להיות בררנית. ברגע שתצברי נסיון של כמה שנים יהיה לך הרבה יותר קל להגיע למקום עבודה הבא ושם תוכלי להיות יותר בררנית. הסייג הוא שאת צריכה להתמקצע, כך שלמשל אם במקום עבודה הראשון שלך עוסק בפיתוח web, הנסיון שלך יעזור לך להתקבל למשרה הבאה בפיתוח web אבל לא יעזור במובייל.
אז אל תתחילי להתמקצע בתחום שאת לא רוצה לעסוק בו בעתיד.
 
נערך לאחרונה ב:
כמישהי בלי נסיון את צריכה להדגיש את החוזקות היחסיות שלך: יכולת ללמוד לבד, ללמוד מהר. את צריכה להדגיש את זה בזמן הראיון ולהראות את זה - שימי בקו״ח קישור לפרופיל גיטהאב שלך שבו את מראה דברים שבנית, ושיפורים/תיקונים שעשית בפרוייקט קוד פתוח כלשהו, הסמכות וקורסים שעשית. אתר או אפליקציה באוויר זה מעולה, לא משנה מה עשית עצם היכולת להרים משהו מרעיון עד production זה הרבה נקודות בונוס..
זאת עצה טובה מאוד. מהניסיון שלי בראיונות עבודה הם בודקים בעיקר יכולת חשיבה ולכן אם את מרגישה שזה תחום שאת טובה בו אז תמשיכי ללמוד ולהשתפר בתכנות ובמקביל תלכי לכל מקום שיסכים לראיין אותך.
 
זאת עצה טובה מאוד. מהניסיון שלי בראיונות עבודה הם בודקים בעיקר יכולת חשיבה ולכן אם את מרגישה שזה תחום שאת טובה בו אז תמשיכי ללמוד ולהשתפר בתכנות ובמקביל תלכי לכל מקום שיסכים לראיין אותך.
לא יודע אם זה רעיון טוב ללכת לכל מקום שמסכים לראיין אותך. לדעתי עדיף לא לשרוף מקומות טובים על ההתחלה.
ובמצב שלא מוכנים מספיק עדיף ללכת למקומות גרועים או רחוקים.

כשהתחלתי להתראיין, הלכתי כבר בהתחלה לחברות טובות ולא עברתי כי לא הייתי מוכן מספיק (גם פסיכולוגוית כי לא התאמנתי על חברות גרועות וגם כי לא חרשתי מספיק את Cracking the code interview). בדיעבד אני חושב שזו הייתה טעות.

את המירמורים שלי אפשר לקרוא בשרשור:
https://www.hasolidit.com/kehila/threads/בחירת-מוסד-לימודים-עזרה-מהייטקיסטים.10300/page-8
(ההודעות מפוזרות בשרשור הזה)
 
קיבלת פה עצות מאוד טובות, בעיקר מבחינת הצגת היכולות שלך באמצעות פרוייקטים. כמי שהייתה במקום דומה לשלך (אחרי בוטקאמפ שסיימתי בלי שמצאו לי עבודה) הלכתי להתראיין בכל מיני מקומות - הנכונות להתפשר (נגיד על חברה לא גדולה בשכר לא וואו) והיכולת להראות "קבלות" על פרוייקטים שעשיתי הטו בסופו של דבר את הכף לטובתי.
יחד עם זאת - יש חברות, למשל צ'קפוינט, שידועות בקבלת בוגרים ללא ניסיון (והמבחנים שלהם ממש לא קשים), ובנוסף יש להן תכנית הכשרה פנימית (לפחות אחת) בשכר מלא - אני מכירה אישית את אחד ממובילי התכנית הזו ולכן מאמינה שהיא ברמה טובה מאוד - את יכולה לחפש "אתגר צ'ק פוינט" בגוגל ולמצוא עוד פרטים. אם סייבר זה משהו שמעניין אותך התכנית הזו היא הדבר הכי קרוב להכשרה שמקבלים בסייבר הצה"לי. בדיעבד זה משהו שאולי היה עדיף מבחינתי ללכת עליו בזמנו, היום אני כבר במקום אחר...
 
שוב תודה לכולם! בהחלט עודדתם אותי, ואחרוש את האתרים והספרים שהזכרתם. אני גם חושבת שאעשה מעבר מ-C לפייתון, מאחר ונראה שפייתון פופולרית יותר כיום.
 
איך בכלל אפשר לדעתם שמוכנים לראיון? ברור שאין 100% אבל בטח יש איזה משהו שניתו בעזרתו לדעת שעשינו את המקסימום לפני תחילת הראיונות
 
איך בכלל אפשר לדעתם שמוכנים לראיון? ברור שאין 100% אבל בטח יש איזה משהו שניתו בעזרתו לדעת שעשינו את המקסימום לפני תחילת הראיונות
כהייטקיסט הייתי ממליץ לקרוא את cracking the code interview ולתרגל דרך interviewbit שאלות הייטק.
בסוף כדי ממש להיות מוכן לראיונות כדאי בכל מקרה להשתפשף על ראיונות (גם מדומים עם חברים וגם עם אמיתיים עם חברות שפחות מעניינות אותך)
 
המנהל שלי סיפר שפנה אליו מועמד והסביר שיש לו קושי בראיונות וישמח אם יוכל לקבל פרויקט בית אפילו משהו קשה ברמה של שבוע עבודה ואז יגיע לראיון כדי לספר על מה שהוא עשה וכך יהיה לו יותר פשוט להתמודד עם הלחץ

המנהל שלי זרם איתו ובאמת נתן לו פרויקט... המועמד הצליח יפה את התרגיל וזומן לראיון
יכל להיות ממש אחלה, הבעיה שהבחור היה ממש טיפוס מעצבן והתקשורת הייתה גרועה ועל כן הוא נפסל בסוף
 
יכל להיות ממש אחלה, הבעיה שהבחור היה ממש טיפוס מעצבן והתקשורת הייתה גרועה ועל כן הוא נפסל בסוף
מסקרן אותי לדעת איך התגלתה בעיית התקשורת. הרי בדרך כלל אופי התקשורת בראיון מתגלה במהלך פתרון התרגילים הטכניים שמדמים עבודה/חשיבה משותפת במידה מסויימת.
 
ספר שהעניק עבודה למיליוני אנשים, שחשבו שהתואר לבדו יעניק להם פרנסה וטעו.

מי שהתייחס לתואר שלו ברצינות לא צריך את הספר הזה. השאלות שם קלות מאוד.
אבל מאיזשהי סיבה זה באמת הפך להיות התקן של התעשיה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A מעבר כספים לIB ושימוש כללי בIB (העולמי) שוק ההון 14
M מעבר לקרן פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
משה Barista fire - מעבר למשרה חלקית במקביל למשיכה מתיק ההשקעות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 12
flower שינוי בביטוחי הבריאות - מעבר אוט' מביטוח ניתוחים "השקל הראשון" ל"משלים שב"ן" צרכנות פיננסית 13
ש הגדלת הפרשת חלק עובד לקרן השתלמות מעבר ל-2.5% פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
littleSeal מעבר מעוסק זעיר לחברה גדולה יזמות והגדלת הכנסות 0
G מעבר מ-VTI ל-1183441 INVESCO S&P 500 UCITS ETF שקלית שוק ההון 15
מ מעבר למסלול מניות בקרן פנסיה בגיל 47 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 34
Y מעבר בין בתי השקעות וטופס 867 שוק ההון 5
F מעבר לעצמאות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
I מעבר קרן השתלמות ואיפוס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
N מעבר חברת סלולר צרכנות פיננסית 2
AlexNOSAM מעבר לארצות הברית - מה לעשות עם הפנסיות וקה״שים למיניהם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
M מעבר לIRA, הסכנה שלא מדברים עליה שוק ההון 26
R מעבר לבלינק שוק ההון 1
מ מכירת קרן כספית ביום האחרון בשנת המס בעקבות מעבר לתושבות מס אמריקאית מיסים 4
B רכישת מקרר - מעבר דירה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
R מה עושים עם תיק השקעות לפני מעבר לארה"ב שוק ההון 1
A מעבר לקטנוע חשמלי - כדאיות כלכלית לעומת חסרון טווח הנסיעה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
י כדאיות מעבר לIKBR שוק ההון 7
I שאלות בסיסיות על מעבר מקרנות אמריקאיות אל קרנות איריות\ישראליות שוק ההון 6
ב האם מעבר בין מסלולי השקעה בקרן הפנסיה מצריך חיתום רפואי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S רגע לפני מעבר ל-IRA התיעצות אחרונה - האם לנייד כסף מקרן הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
D השוואת דמי ניהול או מעבר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
S התייעצות - מעבר ל-IRA (קרן השתלמות + קופת גמל) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
L מעבר IRA בקה"ש בלבד או קה"ש + פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 47
ד מעבר מפיקדון צמוד מדד לקרן כספית שוק ההון 3
M מעבר מחשבון אינטראקטיב בורקס ישאל לארה"ב? משהו השתנה? שוק ההון 1
G הרעה בדמי ניהול בגמל וקרן השתלמות עקב מעבר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
C מעבר לקנדה כתעודת ביטוח אוף טופיק 31
ט מעבר למדינה אחרת, מה הדרך הטובה ביותר להתנהל מבחינת המרה? צרכנות פיננסית 0
דו דו תהליך מעבר לגלובלנט קה״ש IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ו בירור הליך מעבר בין בתי השקעות ישראליים צרכנות פיננסית 4
T האם כדאי למשוך כספים מקרנות פנסיה/השתלמות מעבר לתקרה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M מעבר למערכת פתוחה בבית השקעות שוק ההון 3
M התלבטות לפני מעבר דירה שמייקר את הוצאות השכירות נדל"ן 13
כ קרן השתלמות מעבר לתקרה - חסרונות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
T מעבר מארה"ב לאירופה - אשמח להתייעצות שוק ההון 0
T התייעצות לגבי מעבר מארה"ב לאירופה (לא אזרח אמריקאי, לא תושב ישראל, כן אזרח של מדינת באיחוד האירופי) אוף טופיק 1
M מעבר לגלובלנט IRA פוסטים מאיכות נמוכה 4
T מעבר מבנק לבית השקעות בתיק מעורב שוק ההון 0
T קה"ש ופנסיה מעבר לתקרה - אופציות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
N מעבר בנק - איך מתבצעת בפועל קבלת ההטבות/התמקחות? צרכנות פיננסית 2
Z מעבר לקרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ישראלי מצוי זוג אזרחים אירופאים עם נכות - מעבר לחו״ל פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
M מעבר מתיק מנוהל בבורסת ת"א לתיק פסיבי מבוסס מדד עולמי שוק ההון 16
G מעבר בין מסלולי הביטוח בקרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S מעבר למיטב מ-IBI צרכנות פיננסית 7

נושאים דומים

Back
למעלה