שלום לכולם,
אשמח לקבל נקודת מבט על הסיטואציה הנוכחית שלנו.
קצת רקע:
אנחנו זוג צעיר (קרוב ל30), חוסכים 4,000 ש"ח לחודש (עובר לפיקדון/קופ"ג להשקעה. אני שואף להגדיל את הסכום כל עוד ניתן ואין כרגע ילדים).
שוקלים לעבור בנק אחרי שבסניף הנוכחי השירות האנושי פחות טוב ממה שהיה פעם. אמנם היום אפשר לבצע הרבה פעולות בדיגיטל, אבל עדיין יש תחושה לא נעימה כשצריך לדבר איתם.
אני מניח שגם הבנקים בונים על זה שללקוחות אין אנרגיות לעבור בנקים, אז מעדיף לא להיות "לקוח שבוי" ואולי לקבל תנאים פחות טובים.
אם אנחנו כבר מנצלים את זה למעבר, אשמח לשמוע המלצות כדי למקסם את המעבר:
1. מה כדאי לבקש מהבנק החדש מבחינת תנאים, עמלות, למה לשים לב? לדוג' אנחנו מפרישים חודשית לפיקדון שהוא די בדיחה כרגע, אז כבר אני אבקש מהם ריבית טובה יותר.
2. שאלה ששאלו כמה פעמים בעבר, אבל אשאל שוב כי אולי אנשים אחרים יענו עם נק' מבט שונה , וגם המציאות משתנה.
יש לי 2 הלוואות:
* הלוואה עם יתרת תשלום של 14,300 ש"ח בריבית מתואמת של 5.48% (החזר חודשי 747 ש"ח).
* הלוואה עם יתרת תשלום של 30,000 בריבית מתואמת של 9.92% (החזר חודשי 728 ש"ח).
מכיוון שיש הטבת הצטרפות להלוואה של 30/40/50 אלף ללא ריבית וצמדה, האם כדי לקחת הלוואה כזאת ולמחזר את ההלוואות הקיימות (לפחות את השנייה שהיא בריבית גרועה)? החזר חודשי יכול להיות גבוה יותר.
האם כדאי לשלב בין מחזור הלוואה להשקעה (זו השאלה שעלתה כאן הרבה. לקחת הלוואה כזו ולסגור אותה במשהו סולידי כמו פיקדון/קרן כספית).
או כמובן, לא לקחת בכלל הלוואה.
השאלות שלי נובעות גם כי לא עברתי בנק מעולם, וגם כשאני משווה בנקים, רוב התנאים די דומים ולא רואה איזשהו יתרון לבנק מסוים (אלא אם כן אני מפספס משהו). אותם פטורים, אותם הטבות.... אפילו הפרסומות שלהם מעצבנות.
סופ"ש נפלא לכולם!
אשמח לקבל נקודת מבט על הסיטואציה הנוכחית שלנו.
קצת רקע:
אנחנו זוג צעיר (קרוב ל30), חוסכים 4,000 ש"ח לחודש (עובר לפיקדון/קופ"ג להשקעה. אני שואף להגדיל את הסכום כל עוד ניתן ואין כרגע ילדים).
שוקלים לעבור בנק אחרי שבסניף הנוכחי השירות האנושי פחות טוב ממה שהיה פעם. אמנם היום אפשר לבצע הרבה פעולות בדיגיטל, אבל עדיין יש תחושה לא נעימה כשצריך לדבר איתם.
אני מניח שגם הבנקים בונים על זה שללקוחות אין אנרגיות לעבור בנקים, אז מעדיף לא להיות "לקוח שבוי" ואולי לקבל תנאים פחות טובים.
אם אנחנו כבר מנצלים את זה למעבר, אשמח לשמוע המלצות כדי למקסם את המעבר:
1. מה כדאי לבקש מהבנק החדש מבחינת תנאים, עמלות, למה לשים לב? לדוג' אנחנו מפרישים חודשית לפיקדון שהוא די בדיחה כרגע, אז כבר אני אבקש מהם ריבית טובה יותר.
2. שאלה ששאלו כמה פעמים בעבר, אבל אשאל שוב כי אולי אנשים אחרים יענו עם נק' מבט שונה , וגם המציאות משתנה.
יש לי 2 הלוואות:
* הלוואה עם יתרת תשלום של 14,300 ש"ח בריבית מתואמת של 5.48% (החזר חודשי 747 ש"ח).
* הלוואה עם יתרת תשלום של 30,000 בריבית מתואמת של 9.92% (החזר חודשי 728 ש"ח).
מכיוון שיש הטבת הצטרפות להלוואה של 30/40/50 אלף ללא ריבית וצמדה, האם כדי לקחת הלוואה כזאת ולמחזר את ההלוואות הקיימות (לפחות את השנייה שהיא בריבית גרועה)? החזר חודשי יכול להיות גבוה יותר.
האם כדאי לשלב בין מחזור הלוואה להשקעה (זו השאלה שעלתה כאן הרבה. לקחת הלוואה כזו ולסגור אותה במשהו סולידי כמו פיקדון/קרן כספית).
או כמובן, לא לקחת בכלל הלוואה.
השאלות שלי נובעות גם כי לא עברתי בנק מעולם, וגם כשאני משווה בנקים, רוב התנאים די דומים ולא רואה איזשהו יתרון לבנק מסוים (אלא אם כן אני מפספס משהו). אותם פטורים, אותם הטבות.... אפילו הפרסומות שלהם מעצבנות.
סופ"ש נפלא לכולם!