• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלות לגבי מעבר בנק

  • פותח הנושא פותח הנושא Y101
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Y101

משתמש סולידי
הצטרף ב
9/6/18
הודעות
25
דירוג
28
שלום לכולם,
אשמח לקבל נקודת מבט על הסיטואציה הנוכחית שלנו.

קצת רקע:
אנחנו זוג צעיר (קרוב ל30), חוסכים 4,000 ש"ח לחודש (עובר לפיקדון/קופ"ג להשקעה. אני שואף להגדיל את הסכום כל עוד ניתן ואין כרגע ילדים).
שוקלים לעבור בנק אחרי שבסניף הנוכחי השירות האנושי פחות טוב ממה שהיה פעם. אמנם היום אפשר לבצע הרבה פעולות בדיגיטל, אבל עדיין יש תחושה לא נעימה כשצריך לדבר איתם.
אני מניח שגם הבנקים בונים על זה שללקוחות אין אנרגיות לעבור בנקים, אז מעדיף לא להיות "לקוח שבוי" ואולי לקבל תנאים פחות טובים.

אם אנחנו כבר מנצלים את זה למעבר, אשמח לשמוע המלצות כדי למקסם את המעבר:
1. מה כדאי לבקש מהבנק החדש מבחינת תנאים, עמלות, למה לשים לב? לדוג' אנחנו מפרישים חודשית לפיקדון שהוא די בדיחה כרגע, אז כבר אני אבקש מהם ריבית טובה יותר.
2. שאלה ששאלו כמה פעמים בעבר, אבל אשאל שוב כי אולי אנשים אחרים יענו עם נק' מבט שונה , וגם המציאות משתנה.
יש לי 2 הלוואות:
* הלוואה עם יתרת תשלום של 14,300 ש"ח בריבית מתואמת של 5.48% (החזר חודשי 747 ש"ח).
* הלוואה עם יתרת תשלום של 30,000 בריבית מתואמת של 9.92% (החזר חודשי 728 ש"ח).

מכיוון שיש הטבת הצטרפות להלוואה של 30/40/50 אלף ללא ריבית וצמדה, האם כדי לקחת הלוואה כזאת ולמחזר את ההלוואות הקיימות (לפחות את השנייה שהיא בריבית גרועה)? החזר חודשי יכול להיות גבוה יותר.
האם כדאי לשלב בין מחזור הלוואה להשקעה (זו השאלה שעלתה כאן הרבה. לקחת הלוואה כזו ולסגור אותה במשהו סולידי כמו פיקדון/קרן כספית).
או כמובן, לא לקחת בכלל הלוואה.

השאלות שלי נובעות גם כי לא עברתי בנק מעולם, וגם כשאני משווה בנקים, רוב התנאים די דומים ולא רואה איזשהו יתרון לבנק מסוים (אלא אם כן אני מפספס משהו). אותם פטורים, אותם הטבות.... אפילו הפרסומות שלהם מעצבנות.


סופ"ש נפלא לכולם!
 
שלום לכולם,
אשמח לקבל נקודת מבט על הסיטואציה הנוכחית שלנו.

קצת רקע:
אנחנו זוג צעיר (קרוב ל30), חוסכים 4,000 ש"ח לחודש (עובר לפיקדון/קופ"ג להשקעה. אני שואף להגדיל את הסכום כל עוד ניתן ואין כרגע ילדים).
שוקלים לעבור בנק אחרי שבסניף הנוכחי השירות האנושי פחות טוב ממה שהיה פעם. אמנם היום אפשר לבצע הרבה פעולות בדיגיטל, אבל עדיין יש תחושה לא נעימה כשצריך לדבר איתם.
אני מניח שגם הבנקים בונים על זה שללקוחות אין אנרגיות לעבור בנקים, אז מעדיף לא להיות "לקוח שבוי" ואולי לקבל תנאים פחות טובים.

אם אנחנו כבר מנצלים את זה למעבר, אשמח לשמוע המלצות כדי למקסם את המעבר:
1. מה כדאי לבקש מהבנק החדש מבחינת תנאים, עמלות, למה לשים לב? לדוג' אנחנו מפרישים חודשית לפיקדון שהוא די בדיחה כרגע, אז כבר אני אבקש מהם ריבית טובה יותר.
2. שאלה ששאלו כמה פעמים בעבר, אבל אשאל שוב כי אולי אנשים אחרים יענו עם נק' מבט שונה , וגם המציאות משתנה.
יש לי 2 הלוואות:
* הלוואה עם יתרת תשלום של 14,300 ש"ח בריבית מתואמת של 5.48% (החזר חודשי 747 ש"ח).
* הלוואה עם יתרת תשלום של 30,000 בריבית מתואמת של 9.92% (החזר חודשי 728 ש"ח).

מכיוון שיש הטבת הצטרפות להלוואה של 30/40/50 אלף ללא ריבית וצמדה, האם כדי לקחת הלוואה כזאת ולמחזר את ההלוואות הקיימות (לפחות את השנייה שהיא בריבית גרועה)? החזר חודשי יכול להיות גבוה יותר.
ברור. תסגור את ההלוואות הגרועות האלה, ורק אז תתחיל להשקיע. למה להפקיד לפיקדון שאתה יכול לסגור הלוואה ו"לקבל" 9% בלי סיכון?
 
יש לכם גם פיקדון וגם הלוואה? מה הרעיון?
 
יש לכם גם פיקדון וגם הלוואה? מה הרעיון?
על העבר - אני לא יודע.
אבל על העתיד - למה בעצם לא לקחת הלואה ללא ריבית והצמדה - ולשים בקרן כספית או פקדון?
כסף (קטן) חינם.
 
אבל על העתיד - למה בעצם לא לקחת הלואה ללא ריבית והצמדה - ולשים בקרן כספית או פקדון?
כבר ענו על זה בשרשורים אחרים, אבל לפעמים ההלוואות האלה באות עם תנאים, כמו למשל הכנסת משכורת קבועה.
המשכורת נעצרת? פתאום ההלוואה מתחילה לנשוך.
אני אומר לא תודה למתנות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
יש לכם גם פיקדון וגם הלוואה? מה הרעיון?
כבר ענו על זה בשרשורים אחרים, אבל לפעמים ההלוואות האלה באות עם תנאים, כמו למשל הכנסת משכורת קבועה.
המשכורת נעצרת? פתאום ההלוואה מתחילה לנשוך.
אני אומר לא תודה למתנות.
ההלוואה ישנה, עוד לפני שאיחדנו חשבונות.. בכל מקרה המטרה כרגע זה לעשות סדר.

לגבי משכורות אנחנו (אולי) יכולים להיות רגועים בקשר לזה, אשתי מקבל קביעות בקרוב.

אגב, מה דעתכם על החזקה של חשבון בנק עסקי ופרטי באותו בנק? שומע דעות לכאן ולכאן.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A שאלות לגבי מעבר לאמישראגז כספק חשמל פרטי: צרכנות פיננסית 2
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Shnizelia שאלות לגבי מעבר מ-PC ל-MAC אחרי 30 שנה עם PC אוף טופיק 56
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
M מספר שאלות לגבי צארלס שוואב שוק ההון 15
M שאלות לגבי הבייסיק ונילה וה- paspportcard pay צרכנות פיננסית 6
Echelon שאלות לגבי זכיה בהגרלת המשך של "דירה בהנחה" בעקבות ביטול של זוכה אחר נדל"ן 11
G שאלות לגבי עסקת שרשרת נדל"ן 2
ג מספר שאלות לגבי חלק י"א בטופס 1301 ורישום הפסד בעסק מיסים 11
ח שאלות לגבי RSU - שיקולים להחזיק או למכור? מיסוי? שוק ההון 4
A שאלות לגבי תואר בכלכלה התפתחות אישית 5
ח שאלות לגבי גניבת מטבע XRP, איפה הטעות? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 4
ש שאלות לגבי קרנות מחקות / סל שוק ההון 7
I שאלות לגבי שוקולד מריר שוק ההון 1
H שאלות לגבי תכנון פרישה בגיל 40 פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 41
ד שתי שאלות לגבי קרן סגורה בפוסט "איך לקנות זהב למטרות השקעה" שוק ההון 10
H שאלות לגבי קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
D שאלות לגבי בניית תיק השקעות שוק ההון 13
A שאלות לגבי WASH SALE ומיסוי דיווידנדים מיסים 9
N שתי שאלות לגבי תיק השקעות שוק ההון 15
N שאלות חידוד לגבי הכנסות נוספות ב-1040 מיסים 2
M שאלות לגבי הצהרת בריאות בביטוח בריאות? צרכנות פיננסית 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
C כמה שאלות לגבי מכרז קרקע ברמ"י נדל"ן 4
I שאלות לגבי ניהול השקעות בקרנות למשקיעים עם אזרחות אמריקאית שוק ההון 5
כ שאלות לגבי קיזוז מס בחשבון ממוסה מיסים 2
J מספר שאלות לגבי פנסיה, דמי צבירה, ומחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
A כמה שאלות לגבי T Bills שוק ההון 4
P הוצל"פ - שאלות לגבי תיק איחוד אוף טופיק 1
ו שאלות לגבי הטרנד של סוחרים יומיים צעירים בשוק ההון שוק ההון 36
R שאלות לגבי קרנות מחקות זרות ו IRA שוק ההון 0
א הממשלה ששברה את גב הגמל - שאלות לגבי ניהול חשבון בinteractive brokers ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
I שאלות לגבי משכנתא נדל"ן 5
ת שאלות לגבי החישוב של מדד STOXX EUROPE 600 שוק ההון 4
ע שאלות לגבי ברוקר זר / חשבון זר שוק ההון 0
ה שאלות לגבי ישובים הזכאים להטבות מס מיסים 0
O כמה שאלות לגבי פוזיציית שורט ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
פיטר גריפין שאלות לגבי קרנות השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
Y שאלות לגבי mlp - master limited partnership מיסים 2
DiverGirl שאלות לגבי מק"מ שוק ההון 0
ו שאלות לגבי קרן השתלמות IRA לעצמאים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ד חישוב מח"מ ועוד שאלות לגבי תיק-השקעות-שוקולד-מריר שוק ההון 5
Y מספר שאלות לגבי תיק ל5-10 שנים הקרובות שוק ההון 10
G שאלות לגבי ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, ושימוש בבית השקעות פרטי כסוכן פנסיוני במקום הסוכן במקום העבוד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
כ כמה שאלות לגבי קרנות סל שוק ההון 0
A שאלות לגבי קרן השתלמות ופנסיה ומעבר לחשבון IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Y שאלות תם לגבי קרן גמל להשקעה + השקעה ב-S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
T שאלות לגבי מניות SPAC שוק ההון 1
ד שאלות בסיסיות לגבי פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3

נושאים דומים

Back
למעלה