היי כולם, אשמח לעזרת המומחים כאן לגבי ארגון מחדש של התיק הפנסיוני שלי, כפל ביטוחי ותקופת אכשרה.
המצב הנוכחי שלי:
אני יודע שיש תקופת אכשרה של 5 שנים על אותו מצב רפואי לגבי הרכיבים שהוגדלו/נוספו.
המצב הנוכחי שלי:
- קרן פנסיה מקיפה: יושבת על מסלול ברירת המחדל, שכולל 37.5% כיסוי לנכות (אובדן כושר עבודה) ו-100% שארים.
- קופת גמל: מופקדים אליה כספים עבור השכר שלי שמעל תקרת ההפקדה למקיפה (ללא כיסויים ביטוחיים מובנים).
- ביטוח אכ"ע באיילון: פוליסה שמכסה אובדן כושר עבודה על כל השכר (75%). הפוליסה הזו יקרה ועקב שינויים רגולטוריים(?) צפוייה אף להתייקר עוד ואני מעוניין לבטל אותה.
- לנייד את קופת הגמל לקרן פנסיה משלימה.
- להעלות את הכיסוי הביטוחי לנכות למקסימום הסטנדרטי גם בקרן המקיפה וגם בקרן המשלימה החדשה.
אני יודע שיש תקופת אכשרה של 5 שנים על אותו מצב רפואי לגבי הרכיבים שהוגדלו/נוספו.
- האם יש דרך כלשהי "לגרור" את הוותק הרפואי (הרצף הביטוחי) שיש לי מהאכ"ע באיילון אל קרנות הפנסיה (המקיפה והמשלימה), כך שיוותרו לי על תקופת האכשרה על המצב הקיים?
- במידה ואי אפשר לגרור ותק, אילו פתרונות או חלופות קיימים כדי שאוכל להוזיל את העלויות (לבטל/לצמצם את איילון) מבלי להישאר חשוף לחלוטין בגלל המצב הרפואי ב-5 השנים הקרובות?