• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מעבר לניהול צוות

  • פותח הנושא פותח הנושא Winston.C
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Winston.C

משתמש רגיל
הצטרף ב
20/7/17
הודעות
91
דירוג
45
אני עתיד לעבור לניהול צוות תוכנה חדש שקם אצלנו בקבוצה. הקבוצה לא מתעסקת פיתוח תוכנה "פרופר", אלא יותר קבוצה מחקרית.
אישית כמעט ולא תכננתי בשנה וחצי האחרונות, למעט POC קטנים שעשיתי כדי להראות התכנות של כל מיני יכולות.
אנחנו מגייסים סטודנט ראשון לצוות עם ציפייה שעד סוף השנה ייצטרפו בין מהנדס או שניים לצוות ובתקווה שעוד בעתיד.

איך עושים את המעבר לניהול אנשים? איך לומדים את זה?
יש את המנהל האישי שלי שאני מאוד מעריך וכמובן לוקח פרקטיקות שהוא מיישם באיך שהוא מנהל את הצוות שלי.
הנטייה הטבעית שלי כשאני רוצה להעמיק בנושא מסויים הוא ספרים - האם יש המלצות על כאלו?

אשמח לשמוע מאנשים טיפים/המלצות/סיפורים או כל נקודה שיכולה להאיר את עיניי במה דרוש כדי להיות "מנהל טוב".
 
ככל שמדובר בחברה גדולה כך יש הכשרות למנהלים חדשים. אם זה לא המצב, זו די קפיצה למים - ניסוי ותהייה. העצה שלי היא לכתוב לעצמך מהו האני מאמין שלך ולפתח את זה תוך כדי עשייה.

למשל: אני מאמין במתן הזדמנות הוגנת לכל מועמד מכל מוצא, מין, ומגדר.

למשל: אני מאמין במתן דוגמה אישית - אני מצפה מאחרים להתנהג כפי שאני מתנהג.

....
 
יש ספר שקראתי בנושא שהוא חמוד בעיניי - "חוסן ניהולי" של ליאור הלוי.
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך זה להתאים את עצמך לצוות (בעדיפות לכל אחד פרטנית), ולא את הצוות אליך.
יש גם את המסע הריגשי - תעבוד על עצמך לקחת דברים בקלות.
 
תעשה פגישות אישיות שבועיות קבועות עם כל אחד מהעובדים שלך, תבין לעומק מה המשימות של כל אחד, אל תיתן לפרוייקטים לרוץ קדימה בלי להבין בדיוק מה כל אחד עושה, תנסה לזהות חולשות וחוזקות, תאתגר אותם במשימות שיוציאו אותם מאיזור הנוחות ויקדמו אותם הלאה.
בלי micro management, תן לעובדים לסלול לעצמם את הדרך,תאפשר להם לטעות, כך לומדים הכי טוב.
לעובדים חדשים תצוות עובד מנוסה שיוביל אותו כ buddy, נחיתה רכה בחברה חדשה חשובה מאוד לגיבוש הצוות.

אני לא מנהל, אבל אחרי יותר מ 30 שנה באותה חברה, רובם כמהנדס תוכנה, החלפתי הרבה מנהלים. האחרון שיש לי כרגע הוא הטוב מכולם. כך הוא פועל.
 
תודה רבה על התגובות

תעשה פגישות אישיות שבועיות קבועות עם כל אחד מהעובדים שלך, תבין לעומק מה המשימות של כל אחד, אל תיתן לפרוייקטים לרוץ קדימה בלי להבין בדיוק מה כל אחד עושה, תנסה לזהות חולשות וחוזקות, תאתגר אותם במשימות שיוציאו אותם מאיזור הנוחות ויקדמו אותם הלאה.
בלי micro management, תן לעובדים לסלול לעצמם את הדרך,תאפשר להם לטעות, כך לומדים הכי טוב.
לעובדים חדשים תצוות עובד מנוסה שיוביל אותו כ buddy, נחיתה רכה בחברה חדשה חשובה מאוד לגיבוש הצוות.

אני לא מנהל, אבל אחרי יותר מ 30 שנה באותה חברה, רובם כמהנדס תוכנה, החלפתי הרבה מנהלים. האחרון שיש לי כרגע הוא הטוב מכולם. כך הוא פועל.

מעניין שאתה מציין את זה מפורשות, למה אתה חושב שפגישות שבועיות כל כך חשובות?
 
מעניין שאתה מציין את זה מפורשות, למה אתה חושב שפגישות שבועיות כל כך חשובות?
אישית אני דוקא לא חושב שהן כלכך חשובות.
זה מאוד תלוי בעובדים שלך. יש כאלה שפגישות כאלה יעשו להם טוב ויש כאלה שזה רק יפריע להם.
יש אנשים שיבואו אליך בעצמם ברגע שהם רוצים משהו, ויש כאלה שישמרו הכל בבטן עד שתשאל אותם בעצמך.
יש כאלה שאוהבים לדבר הרבה, ויש כאלה שכל פגישה שבועית כזאת היא סוג של מעמסה עבורם.
כמו שאמרו קודם:
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך זה להתאים את עצמך לצוות (בעדיפות לכל אחד פרטנית), ולא את הצוות אליך.
 
תודה רבה על התגובות



מעניין שאתה מציין את זה מפורשות, למה אתה חושב שפגישות שבועיות כל כך חשובות?
כיוון שרק כך יש לך "זמן איכות" עם העובד לדון בנושאים שהם לא רק רק עדכון התקדמות הפרוייקטים כחלק מקבוצה.
מדברים על כיוון התפתחות עתידי, נושאים אישיים, אתה לומד להכיר את העובד, נותן הכוונה כשצריך, עוזר בענייני אדמיניסטרציה.
לדוגמא, רוב המנהלים שהיו לי, כולל המנהל הנוכחי, באיזשהו שלב, עברו מפגישות שבועיות לפגישות אחת לשבועיים, יש עובדים שמנצלים את כל החצי שעה, ויש כאלה, כמוני, שאם אין לי נושאים פתוחים לדון עם המנהל, הפגישה יכולה להימשך חמש דקות בלבד (אכן לעיתים מעמסה). לעיתים המנהל, לפני הפגישה, שולח לי הודעה אם יש לי משהו לדון היום בפגישה, אם אין, מבטלים.
אתה בסופו של דבר מתאים עצמך לכל עובד וההעדפות שלו, אבל בהתחלה, כשהצוות חדש או כשמגיע מישהו חדש, חצי שעה בשבוע לא כדאי לוותר, כמנהל חדש, זה יעזור לך יותר מאשר לעובד.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
השניקל שלי מהנסיון שלי


כמו שאמרו פה, תתאים את עצמך לנפשות הפועלות. ניהלתי צוותים שהיה בהם בני 30+ עם משפחות, צעירים אחרי צבא, חברמנים, חנונים, awkward וכו'
לכן אני לא מאמין "שוויון" ביחס שלך לכל עובד כי כל אדם שונה וצריך ממך משהו אחר.


הדברים שלדעתי משותפים ותוכל להשתמש בהם כקווים מנחים לכל הצוות הם:
1. תחייך
2. תתעניין בהם, תזכור את מה שסיפרו, כמה ילדים, אחים, מאיפה הם במקור ואיפה הם גרים עכשיו, אם אמרו לך שהילד חולה לפני כמה ימים תשאל איך הילד וכו'
3. micro management - לא, גם למי שאתה חושב או הוא חושב שצריך את זה. אף פעם לא ראיתי את הסוג ניהול הזה עובד לאורך זמן.
4. תהיה הגשר בינהם להנהלה/HR, זה תמיד מוערך שמרגישים שיש מישהו לטובתם.
5. תמיד תזכור שיש חיים אחרי העבודה, גם לך וגם להם. תציב גבולות גם לך וגם להם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S כדאיות מעבר מתיק מנוהל לניהול עצמאי שוק ההון 1
O מעבר מתיק מנוהל לניהול פאסיבי שוק ההון 13
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
Elliott מעבר מדינה ב2-4 שנים הקרובות ואיך זה משפיע על תיק השקעות שנמצא בבנק ישראלי? שוק ההון 4
T מעבר מאכ"ע וקופת גמל לקרנות פנסיה (מקיפה + משלימה). שאלת רצף ביטוחי ומצב רפואי קיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ שמירה על תושבות מס ישראלית אחרי מעבר לחו"ל מיסים 24
מ מעבר לעולם ההיטק התפתחות אישית 6
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
D מעבר מלהיות אח בבית חולים להייטק התפתחות אישית 55
D כדאיות מעבר מפוליסה ותיקה עם מקדם 157 לפוליסה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
A שאלות לגבי מעבר לאמישראגז כספק חשמל פרטי: צרכנות פיננסית 2
M לפני מעבר לIRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
V מעבר בין מכשירים פנסיוניים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N מעבר לקרן פנסיה מקיפה ממשלימה לפני פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
the-hexx מעבר ממיטב ד"ש לחשבון שכולל קרנות סל שיקליות וכן מניות/קרנות סל דולריות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
D פרישה מדומה – כדאיות לקיחת קצבה מעבר לפטור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
E מכירת RSU לאחר מעבר מהארץ ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
E מעבר לחיפה לצורך חיסכון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
מ IBKR - מעבר לחשבון משותף, וסעיף אריכות ימים בברוקר ישראלי שוק ההון 18
algo.il מעבר למערכת פתוחה - רלוונטי רק לבתי מסחר בישראל? שוק ההון 1
N מעבר לIRA - הפקדות מעל התקרה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ToshavHozerVatik מעבר מקופת גמל ישנה לאפיק השקעה שאינו PFIC שוק ההון 2
V מעבר חלק מהתיק מ IBKR לברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
M משיכת פיצויים לאחר מעבר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ארי הסוחר מעבר למערכת מסחר פתוחה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 5
א רוצה למנוע מעבר לעוסק מורשה מיסים 15
B דיסקונט מנסים להקשות על מעבר ל-IBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
V מעבר בנק באקסלנס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
BittLover מעבר לבית מסחר גדול שוק ההון 3
E הפרשות לפנסיה מעבר לתקרה - ביטוח מנהלים/קופת גמל/פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
A מעבר ל-IRA ומחקי מדד משלימים ל-S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
מ לקראת מעבר מבית השקעות לבנק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 9
ג הפקדה בפנסיה מעבר למחויב שוק ההון 5
ה מעבר עבודה במהלך השנה מיסים 15
T מעבר למגורים לבד התפתחות אישית 13
G שאלות על פנסיה - איחוד קופות/מעבר קרן, עיתוי משיכה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מ עלות של אכ"ע - מעבר לתשלום עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
P מעבר מברוקר, טפסי 867 וכו' ברוקרים ופלטפורמות מסחר 24
מ מיסוי על פיצויי פיטורין עודפים (מעבר ל 161) מיסים 7
א מעבר בין עבודות מיסים 7
M מעבר בית השקעות - אזרחות ארה"ב מיסים 10
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
T מעבר מסלולים בקרנות מנוהלות ללא אירוע מס -איך זה עובד? שוק ההון 5
Y שאלות לגבי מעבר בנק צרכנות פיננסית 5
ש מעבר בתי השקעות שוק ההון 6
N האם יש הגיון בלהעביר כסף לקרן השתלמות עצמאי IRA מעבר לסכום עליו יש הטבה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 24
K מעבר סניף באותו בנק אוף טופיק 8
ז התייעצות: מעבר למדדי מניות ואגחי"ם שוק ההון 57
י מעבר מפוליסת חיסכון ל IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 25

נושאים דומים

Back
למעלה