מושקעת בתעודות סל אמריקאיות. פר המלצה של ידיד ששכנע אותי להכנס לשוק ההון במקום לתת לכסף שלי להשאר בעו"ש או להרוויח מעט מפיקדון. הוא נתן לי את ההמלצה להתחיל ב"אינטראקטיב ישראל". המשכתי בעקבותיו ויצרתי חשבון (מה שגרם ליצירת חשבון בIBKR דרך המתווך בקפריסין) והשקעתי שם את הכספים שלי. גם נהנית מהשת"פ שלהם עם חברה חיצונית בשביל לדאוג לניכוי מס ודיווח אוטומטי מבלי שאצטרך להתעסק עם טפסי 867 בעצמי או את כל תהליך הדיווח, מה שמאוד מקל.
לאחרונה נתקלתי בפוסטים ברחבי האינטרנט כולל פה, שבעצם לימדו אותי שהחשבון שלי נוצר בברוקר האמריקאי אבל מכיוון שנרשמתי דרך המתווך בקפריסין, יש לגוף הזה ייפוי כוח על החשבון שלי ושם נהנים מלקיחת עמלות די גבוהות לעומת הברוקר המקורי בארה"ב.
עכשיו חשבתי על זה, ומתארת לעצמי שהדבר הנכון לעשות זה ליצור חשבון בברוקר המקורי, להעביר את הפוזיציות לשם (זה בכלל אפשרי? או שאצטרך למשוך את הכסף לחשבון הבנק שלי, להעביר אותו לחשבון החדש?), ואז לדאוג לטפסי 867. מה הדרך הכי פשוטה לשלם ולדווח על המיסים במצב הזה? יש שירות מומלץ כלשהו שאני יכולה להרשם אליו, לשלוח שם דוחות שאני מייצאת מהברוקר ושהם יעשו את הכל בשבילי (ומן הסתם בעמלה כלשהי)?
גם חשבתי על האופציה של להצטרף לבית השקעות ישראלי, לדוגמה אקסלנס שהסולידית ממליצה עליו, מכיוון שהם כבר ידאגו לכל כאב הראש הזה בנושא ניכוי מס ודיווח.. אבל האם להשאר בברוקר זר עם עמלות כל כך נמוכות & דיווח עצמי חוסך לי מספיק כסף בשביל להיות שווה את זה?
לאחרונה נתקלתי בפוסטים ברחבי האינטרנט כולל פה, שבעצם לימדו אותי שהחשבון שלי נוצר בברוקר האמריקאי אבל מכיוון שנרשמתי דרך המתווך בקפריסין, יש לגוף הזה ייפוי כוח על החשבון שלי ושם נהנים מלקיחת עמלות די גבוהות לעומת הברוקר המקורי בארה"ב.
עכשיו חשבתי על זה, ומתארת לעצמי שהדבר הנכון לעשות זה ליצור חשבון בברוקר המקורי, להעביר את הפוזיציות לשם (זה בכלל אפשרי? או שאצטרך למשוך את הכסף לחשבון הבנק שלי, להעביר אותו לחשבון החדש?), ואז לדאוג לטפסי 867. מה הדרך הכי פשוטה לשלם ולדווח על המיסים במצב הזה? יש שירות מומלץ כלשהו שאני יכולה להרשם אליו, לשלוח שם דוחות שאני מייצאת מהברוקר ושהם יעשו את הכל בשבילי (ומן הסתם בעמלה כלשהי)?
גם חשבתי על האופציה של להצטרף לבית השקעות ישראלי, לדוגמה אקסלנס שהסולידית ממליצה עליו, מכיוון שהם כבר ידאגו לכל כאב הראש הזה בנושא ניכוי מס ודיווח.. אבל האם להשאר בברוקר זר עם עמלות כל כך נמוכות & דיווח עצמי חוסך לי מספיק כסף בשביל להיות שווה את זה?