• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מעבר מברוקר, טפסי 867 וכו'

  • פותח הנושא פותח הנושא patchouli
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

patchouli

משתמש רשום
הצטרף ב
17/5/25
הודעות
7
דירוג
0
מושקעת בתעודות סל אמריקאיות. פר המלצה של ידיד ששכנע אותי להכנס לשוק ההון במקום לתת לכסף שלי להשאר בעו"ש או להרוויח מעט מפיקדון. הוא נתן לי את ההמלצה להתחיל ב"אינטראקטיב ישראל". המשכתי בעקבותיו ויצרתי חשבון (מה שגרם ליצירת חשבון בIBKR דרך המתווך בקפריסין) והשקעתי שם את הכספים שלי. גם נהנית מהשת"פ שלהם עם חברה חיצונית בשביל לדאוג לניכוי מס ודיווח אוטומטי מבלי שאצטרך להתעסק עם טפסי 867 בעצמי או את כל תהליך הדיווח, מה שמאוד מקל.

לאחרונה נתקלתי בפוסטים ברחבי האינטרנט כולל פה, שבעצם לימדו אותי שהחשבון שלי נוצר בברוקר האמריקאי אבל מכיוון שנרשמתי דרך המתווך בקפריסין, יש לגוף הזה ייפוי כוח על החשבון שלי ושם נהנים מלקיחת עמלות די גבוהות לעומת הברוקר המקורי בארה"ב.

עכשיו חשבתי על זה, ומתארת לעצמי שהדבר הנכון לעשות זה ליצור חשבון בברוקר המקורי, להעביר את הפוזיציות לשם (זה בכלל אפשרי? או שאצטרך למשוך את הכסף לחשבון הבנק שלי, להעביר אותו לחשבון החדש?), ואז לדאוג לטפסי 867. מה הדרך הכי פשוטה לשלם ולדווח על המיסים במצב הזה? יש שירות מומלץ כלשהו שאני יכולה להרשם אליו, לשלוח שם דוחות שאני מייצאת מהברוקר ושהם יעשו את הכל בשבילי (ומן הסתם בעמלה כלשהי)?
גם חשבתי על האופציה של להצטרף לבית השקעות ישראלי, לדוגמה אקסלנס שהסולידית ממליצה עליו, מכיוון שהם כבר ידאגו לכל כאב הראש הזה בנושא ניכוי מס ודיווח.. אבל האם להשאר בברוקר זר עם עמלות כל כך נמוכות & דיווח עצמי חוסך לי מספיק כסף בשביל להיות שווה את זה?
 
מה גודל התיק? אם מדובר בתיק קטן, תוכלי להשאר בנחת בברוקר ישראלי. ההבדל בעמלות ככל הנראה לא שווה את עלות הדיווח או הזמן הנדרש ללמוד לדווח עצמאית.

אם מדובר בתיק בינוני-גדול, כנראה שווה לעבור לאינטרקטיב האמיתית (ללא מתווך/ים).

למיטב ידיעתי אינטרקטיב המתווך מערימים קשיים בהתנתקות מהם או בהעברת התיק מהם ישירות לאינרטרקטיב העולמית. יש לא מעט שרשורים בנושא, ממליץ לבדוק.

לחלופין ניתן להעביר לבנק ומשם לחשבון באינטרקטיב העולמית. רצוי לבדוק דמי העברת ניירות ערך לפני כן.

לגבי דיווח, זה ממש לא כאב ראש או כאב כיס היום. יש אפשרות דרך "אלפי" - אלפי היא תוכנה להפקת דוחות מס שנתיים. העלות היא 275 ש"ח.
יש חברות נוספות אך אין לי ניסיון איתן.
גילוי נאות, עובד באלפי.
הפקתי באלפי דוחות עבורי ועבור הורי עוד לפני שעבדתי באלפי.

לא מרוויח כלום מהגעת משתמשים לאלפי.
 
אנשים שאני סומך עליהם ב100% אומרים שאלפי זה טוב.
 
לחלופין ניתן להעביר לבנק ומשם לחשבון באינטרקטיב העולמית. רצוי לבדוק דמי העברת ניירות ערך לפני כן.
השאלה היא אם זה לא כרוך במילוי ידני של שכבות מס, ובאופן כללי מה רמת הסיבוך.
 
תנסה להרשם באתר של אינטראקטיב ברוקרס, עם אותה תעודת זהות ואותם פרטים.
ואחרי זה לבצע העברה בין חשבונות שלך
 
זה לא יעורר חשד להתחזות או איזה משהו מסריח אחר?
התחזות? למה, לא חושב שאסור לפתוח שני חשבונות.
בקשר להעברה עצמה, אמרתי לה שתנסה, אני לא עשיתי את זה, אבל פה בפורום יש כאלה שרשמו בעבר שהצליחו
לדוגמא כאן

ומצד שני היו כאלה שאמרו שלא הצליחו
לדוגמא כאן

וגם כאלה שנתקעו בדרך
לדוגמא כאן
 
השאלה היא אם זה לא כרוך במילוי ידני של שכבות מס, ובאופן כללי מה רמת הסיבוך.
במקרה הספציפי או בכלל?
במקרה הספציפי אני בספק שפותחת השרשור מתעסקת בזה. היא מנסה כמה שיותר לא להתעסק בענייני דיווח :)
 
במקרה הספציפי או בכלל?
במקרה הספציפי אני בספק שפותחת השרשור מתעסקת בזה. היא מנסה כמה שיותר לא להתעסק בענייני דיווח :)
מה ההבדל? אם העברה לברוקר ישראלי מחייבת התעסקות במילוי שכבות קנייה אז פות"ש עשויה לוותר על זה.
 
מה גודל התיק? אם מדובר בתיק קטן, תוכלי להשאר בנחת בברוקר ישראלי. ההבדל בעמלות ככל הנראה לא שווה את עלות הדיווח או הזמן הנדרש ללמוד לדווח עצמאית.

אם מדובר בתיק בינוני-גדול, כנראה שווה לעבור לאינטרקטיב האמיתית (ללא מתווך/ים).

למיטב ידיעתי אינטרקטיב המתווך מערימים קשיים בהתנתקות מהם או בהעברת התיק מהם ישירות לאינרטרקטיב העולמית. יש לא מעט שרשורים בנושא, ממליץ לבדוק.

לחלופין ניתן להעביר לבנק ומשם לחשבון באינטרקטיב העולמית. רצוי לבדוק דמי העברת ניירות ערך לפני כן.

לגבי דיווח, זה ממש לא כאב ראש או כאב כיס היום. יש אפשרות דרך "אלפי" - אלפי היא תוכנה להפקת דוחות מס שנתיים. העלות היא 275 ש"ח.
יש חברות נוספות אך אין לי ניסיון איתן.
גילוי נאות, עובד באלפי.
הפקתי באלפי דוחות עבורי ועבור הורי עוד לפני שעבדתי באלפי.

לא מרוויח כלום מהגעת משתמשים לאלפי.
גודל התיק כרגע:
9316 פוזיציות SCHG
160 פוזיציות VOO
4 פוזיציות VT
(כן, אני יודעת.. אעשה רי-אלוקציה במהלך השבוע)

סך הכל, שווי 344,403 דולרים.

תודה רבה על כל ההמלצות מכולם! אבדוק במהלך השבוע את עניין יצירת חשבון עצמאי בIBKR ושימוש ב"אלפי" או פתרונות דומים.

שכחתי לציין אך אני לא בטוחה כמה זה רלוונטי: אני לא אזרחית ארה"ב. ישראל בלבד.
 
@patchouli
אינטרא קפרישראל טוענים שאם תעזוב לא תקבל טופס 867.
דובר על זה בפורום, לא זוכר האם הוסכם שזה איום בעל תוקף או לא.

אלפי לא מספקים לך 867, אלא מייצרים לך דו"ח שנתי עבור מס הכנסה - זה שונה.
מה גודל התיק? אם מדובר בתיק קטן, תוכלי להשאר בנחת בברוקר ישראלי. ההבדל בעמלות ככל הנראה לא שווה את עלות הדיווח או הזמן הנדרש ללמוד לדווח עצמאית.
הוא לא נמצא כעת בברוקר ישראלי!
אגב, למי שרק משקיע לטווח הרחוק, לא בטוח שהכלל שלך נכון.
כי ככל שהתיק קטן יותר, כך העמלת מינימום והדמי ניהול החודשיים יותר משמעותיים מבחינה אחוזית.
 
@patchouli
אינטרא קפרישראל טוענים שאם תעזוב לא תקבל טופס 867.
דובר על זה בפורום, לא זוכר האם הוסכם שזה איום בעל תוקף או לא.

אלפי לא מספקים לך 867, אלא מייצרים לך דו"ח שנתי עבור מס הכנסה - זה שונה.

הוא לא נמצא כעת בברוקר ישראלי!
אגב, למי שרק משקיע לטווח הרחוק, לא בטוח שהכלל שלך נכון.
כי ככל שהתיק קטן יותר, כך העמלת מינימום והדמי ניהול החודשיים יותר משמעותיים מבחינה אחוזית.
המתווך בקפריסין לא מספק טפסי 867 בכל אופן. חברת הייבריד עושה את זה, לאחר שנרשמתי לשירות שלהם. תוכל לצרף מקור שמדבר על כך שהם לא יספקו את זה במידה ואעזוב? לא מצאתי לאחר גיגול.
 
המתווך בקפריסין לא מספק טפסי 867 בכל אופן. חברת הייבריד עושה את זה, לאחר שנרשמתי לשירות שלהם. תוכל לצרף מקור שמדבר על כך שהם לא יספקו את זה במידה ואעזוב? לא מצאתי לאחר גיגול.
חיפוש בפורום.
תסתכל כאן והלאה:

 
חיפוש בפורום.
תסתכל כאן והלאה:

במידה והבנתי נכון: הם ידווחו על הסכום שכבר נוכה מחשבוני מוקדם יותר השנה לאחר מכירה, פשוט לא אקבל על כך אישור במידה ואשלח להם מייל של בקשה להפסקת השירות? ואם לא–אצטרך לדווח בעצמי, והאם זה אומר שפחות או יותר "גנבו לי את הכסף" אם כבר נוכה מחשבוני הסכום ולא אקבל אישור מס כלשהו מהם?
 
אינטרא קפרישראל טוענים שאם תעזוב לא תקבל טופס 867.
דובר על זה בפורום, לא זוכר האם הוסכם שזה איום בעל תוקף או לא.
נראה לי שמדבר על לעזוב את הייבריד, לא את המתווך
 
נראה לי שמדבר על לעזוב את הייבריד, לא את המתווך
מדובר איפה?
פה או שם?

פותח האשכול מדבר בבירור על עזיבת המתווך.

השרשור שם מצטט את האיום של המתווך על אי קבלת 867.

בכל מקרה, למרות שתיאורטי הייבריד יכולה לספק שירות לאנשים פרטיים, זה לא נראה שהיא עושה את זה.
זה נידון בשרשור אחר, אאל"ט הם אפילו לא טרחו לענות למי ששאל אותם.
 
השרשור שם מצטט את האיום של המתווך על אי קבלת 867.
האיום של המתווך, שאם עוזבים את הייבריד באמצע אין 867
וגם ראיתי את זה בפועל, אם עוזבים את הייבריד מקבלים בסוף 857 ולא 867.

אם אתה מעביר ניירות מהמתווך למקום אחר, זה בדיוק כמו אצל ברוקר ישראלי, תקבל 867 על שנת המס.
 
האיום של המתווך, שאם עוזבים את הייבריד באמצע אין 867
וגם ראיתי את זה בפועל, אם עוזבים את הייבריד מקבלים בסוף 857 ולא 867.

אם אתה מעביר ניירות מהמתווך למקום אחר, זה בדיוק כמו אצל ברוקר ישראלי, תקבל 867 על שנת המס.
רשום כך:
שירות זה ניתן באופן בלעדי ללקוחות הפועלים באמצעות אינטראקטיב ישראל.
+
עם זאת, יש לקחת בחשבון שביטול השירות במהלך שנת המס יגרום לכך שלא יתקבל טופס 867.

=
עזיבת אינטרקטיב תיצור עזיבת הייבריד שתיצור אי קבלת טופס 867.
מלבד ש:
בכל מקרה, למרות שתיאורטי הייבריד יכולה לספק שירות לאנשים פרטיים, זה לא נראה שהיא עושה את זה.
 
עזיבת אינטרקטיב תיצור עזיבת הייבריד שתיצור אי קבלת טופס 867.
באופן כללי, לא מדובר כאן בדיון על עזיבת אינטראקטיב ישראל, רק על ניוד הניירות משם
החשבון עדיין ישאר קיים, אבל ריק.

בכל מקרה, לשיקול בעלי החשבון...
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
באופן כללי, לא מדובר כאן בדיון על עזיבת אינטראקטיב ישראל, רק על ניוד הניירות משם
החשבון עדיין ישאר קיים, אבל ריק.

בכל מקרה, לשיקול בעלי החשבון...
ביררתי לגבי האפשרות הזו: אמורה להיות יכולת ליצור חשבון חדש ונפרד תחת אותו username, אבל נראה שהאופציה הזו לא קיימת לי בחשבון. כנראה בוטלה על ידי המתווך..
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M אופטימיזציה של מעבר מברוקר ישראלי לברוקר זר + שילוב חשבון בנק אמריקאי צרכנות פיננסית 34
C עזרה בענייני מס לקראת מעבר מברוקר זר לברוקר ישראלי שוק ההון 16
painblanc מעבר ל-IB מברוקר קטן בארה״ב שוק ההון 2
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
Elliott מעבר מדינה ב2-4 שנים הקרובות ואיך זה משפיע על תיק השקעות שנמצא בבנק ישראלי? שוק ההון 4
T מעבר מאכ"ע וקופת גמל לקרנות פנסיה (מקיפה + משלימה). שאלת רצף ביטוחי ומצב רפואי קיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ שמירה על תושבות מס ישראלית אחרי מעבר לחו"ל מיסים 24
מ מעבר לעולם ההיטק התפתחות אישית 6
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
D מעבר מלהיות אח בבית חולים להייטק התפתחות אישית 55
D כדאיות מעבר מפוליסה ותיקה עם מקדם 157 לפוליסה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
A שאלות לגבי מעבר לאמישראגז כספק חשמל פרטי: צרכנות פיננסית 2
M לפני מעבר לIRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
V מעבר בין מכשירים פנסיוניים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N מעבר לקרן פנסיה מקיפה ממשלימה לפני פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
the-hexx מעבר ממיטב ד"ש לחשבון שכולל קרנות סל שיקליות וכן מניות/קרנות סל דולריות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
D פרישה מדומה – כדאיות לקיחת קצבה מעבר לפטור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
E מכירת RSU לאחר מעבר מהארץ ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
E מעבר לחיפה לצורך חיסכון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
מ IBKR - מעבר לחשבון משותף, וסעיף אריכות ימים בברוקר ישראלי שוק ההון 18
algo.il מעבר למערכת פתוחה - רלוונטי רק לבתי מסחר בישראל? שוק ההון 1
N מעבר לIRA - הפקדות מעל התקרה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ToshavHozerVatik מעבר מקופת גמל ישנה לאפיק השקעה שאינו PFIC שוק ההון 2
V מעבר חלק מהתיק מ IBKR לברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
M משיכת פיצויים לאחר מעבר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ארי הסוחר מעבר למערכת מסחר פתוחה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 5
א רוצה למנוע מעבר לעוסק מורשה מיסים 15
B דיסקונט מנסים להקשות על מעבר ל-IBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
V מעבר בנק באקסלנס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
BittLover מעבר לבית מסחר גדול שוק ההון 3
E הפרשות לפנסיה מעבר לתקרה - ביטוח מנהלים/קופת גמל/פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
A מעבר ל-IRA ומחקי מדד משלימים ל-S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
מ לקראת מעבר מבית השקעות לבנק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 9
ג הפקדה בפנסיה מעבר למחויב שוק ההון 5
ה מעבר עבודה במהלך השנה מיסים 15
T מעבר למגורים לבד התפתחות אישית 13
G שאלות על פנסיה - איחוד קופות/מעבר קרן, עיתוי משיכה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מ עלות של אכ"ע - מעבר לתשלום עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
מ מיסוי על פיצויי פיטורין עודפים (מעבר ל 161) מיסים 7
א מעבר בין עבודות מיסים 7
M מעבר בית השקעות - אזרחות ארה"ב מיסים 10
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
T מעבר מסלולים בקרנות מנוהלות ללא אירוע מס -איך זה עובד? שוק ההון 5
W מעבר לניהול צוות התפתחות אישית 8
Y שאלות לגבי מעבר בנק צרכנות פיננסית 5
ש מעבר בתי השקעות שוק ההון 6
N האם יש הגיון בלהעביר כסף לקרן השתלמות עצמאי IRA מעבר לסכום עליו יש הטבה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 24
K מעבר סניף באותו בנק אוף טופיק 8
ז התייעצות: מעבר למדדי מניות ואגחי"ם שוק ההון 57

נושאים דומים

Back
למעלה