• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לא מצליח לצאת מהבית של ההורים

האם אתם מעדיפים לשכור דירה או לקנות דירה?

  • לשכור

    הצבעות: 35 50.0%
  • לקנות

    הצבעות: 24 34.3%
  • לגור עם ההורים

    הצבעות: 11 15.7%

  • סך הכל מצביעים
    70
לקנות דירה במרכז
למה אתה צריך לקנות דירה במרכז? למה אתה צריך לשכור בכלל דירה במרכז?
אם הייתי במצבך הייתי מחפש ערים הרבה יותר זולות לגור בהן בצפון(אני מעדיף קור מחום אבל אולי אתה הפוך) או בדרום, המחירים נמוכים בהתאם לביקוש הנמוך יותר.
 
אני עצמאי והעבודה שלי סוחטת אותי ויש חודשים ללא משכורת. אני לא מסוגל לעבוד בעוד עבודה במקביל לצערי הרב. מוזר שאף אחד לא הציע לי לחסוך לדירה בפריפריה? אשקלון? חריש? קריות? חדרה?
 
מוזר שאף אחד לא הציע לי לחסוך לדירה בפריפריה? אשקלון? חריש? קריות? חדרה?
כי הגדרת בהודעה הראשונה שאתה רוצה לקנות דירה במרכז.

בפריפריה זול יותר, השאלה אם גם שם תהיה לך עבודה (שאתה אומר שאפילו במרכז זה לא בטוח).

או שתשלם בהרבה זמן עבור נסיעות מהבית לעבודה, גם זה לא כיף גדול.
 
או שתשלם בהרבה זמן עבור נסיעות מהבית לעבודה, גם זה לא כיף גדול

לא כיף גדול, אבל לא כזה נורא. אם אתה מתנייד בתחבורה ציבורית אתה גם יכול לנצל את הזמן להתפתחות אישית (קריאת ספרים, האזנה לפודקאסטים וכו) או פשוט לעבודה. חלופה סבירה למי שלא יכול/רוצה לגור בתל אביב.
(וכן, עשיתי את זה בעצמי במשך שנים)
 
אתה לא היחיד יש עוד מיליונים כמוך בארץ בעולם ותודה לקפיטליזם שהפך את החיים של הרבה אנשים לבלתי אפשריים
נ.ב
הרבה מהפורום הזה הם אנשי הייטק שמרוויחים 15-30 בחודש וחיים בסרט,לא יודעים מה זה להיות בלי עבודה רווחית ,אל תקשיב לרובם.הם המיעוט שכן מרוויח מהעולם הקפיטליסטי והמטורף שאנחנו חיים בו. בדרך כלל הם גם יבואו ויגידו לך "שבעיה שלך שאתה לא מרוויח הרבה,לך תלמד מדמ"ח או הנדסה ותפתח את המוח שלך". ראיית העולם שלהם בדרך כלל(של רובם,בעצם) היא צרה מאוד ולא מסוגלת להבין שיש אנשים שלא טובים במקצועות ריאליים,שכידוע רווחים מאוד בעידן ה"מודרני" שאנחנו חיים בו.
 
@yossik אפשר לתקן את הכותרת והתשובה בסקר ל -לשכור במקום להשכיר? זה פשוט מציק לראות את זה כך :)
 
תודה לקפיטליזם שהפך את החיים של הרבה אנשים לבלתי אפשריים
אחח, מי יתננו מונרכיה, פיאודליזם, תיאוקרטיה, קומוניזם, קולוניאליזם וציידות-לקטות כמו בימים הטובים של פעם:'(
 
הרבה מהפורום הזה הם אנשי הייטק שמרוויחים 15-30 בחודש
בולשיט.
יש כאן יוצאי צבא, פנסיונרים, פרילנסרים, עצמאים, סטודנטים, אל-הורים, דוקטורנטים, מתנבים שרופים בקהילה, חד הורים/ות, אסטרונאוטים, טרולים, תושבי חוץ, אזרחים זרים, משקיעי נדל"ן מקצוענים, שועלי מסחר בבורסה, להטבים, קטינים אמביציונים וכן גם הייטקיסטים אבל הם לא ה core [ההיטקיסטים] של הפורום.
אל תקשיב לרובם.הם המיעוט שכן מרוויח מהעולם הקפיטליסטי והמטורף שאנחנו חיים בו
למה לא להקשיב למצליחנים? הרי להם יש ידע טוב יותר מאחרים
 
יש בפייסבוק קבוצת ''עבודה תמורת מגורים'' (אאל''ט זה השם של הקבוצה)-אתה יכול לנסות שם, צריכים שם עזרה של כמה שעות ביום\בשבוע+- בכל מיני מקומות, מאמינה שתוכל למצוא גם במרכז משהו.

אתה יכול לחפש יחידת דיור או חדר וחצי.
אם אתה רוצה לחסוך כדאי להתרחק מהמרכז. גרתי בדירת שני חדרים ב-1300 שח (46 מ''ר אבל יש שני חדרי שינה וסלון. יכולתי להכניס שותף אבל לא רציתי. המחיר לפני חשבונות, בקריות).

ההרגשה בהתאם (הדירה ישנה ובעל הבית לא מוכן לשפץ וכו'. קח בחשבון שככל שהדירה זולה יותר, כך היא גם תיראה ותרגיש. אני לא מתכוונת שעכשיו תלך לשכור דירה יקרה, השאלה היא עד כמה אתה מחשיב את ההרגשה שלך בדירה כדבר חשוב (למשל אם אתה כל היום בעסק מהבוקר עד הערב ורק מגיע לדירה כדי לישון, אז זה יהיה לך פחות חשוב כי תבלה בדירה פחות). מצד שני גרתי גם בדירה דומה, שנראית טוב יותר, עם בעל בית מקסים ב-1500 שח לפני חשבונות. אז תלוי על מה ועל מי אתה ''נופל''.

כדי לא לעבור כל שנה דירה, אפשר להכניס סעיף ''אופציה'' בחוזה שאומר שאתה יכול לחתום עם בעל הבית לשנה נוספת באותם תנאים.
אפשר גם לבקש לחתום לשנתיים מראש אבל זה כבר קצת יותר מסוכן, למקרה שיתגלה שבעל הבית\הדירה הם לא מה שחשבת\התרשמת שהם. בכל מקרה כדאי שיהיה לך בחוזה סעיף יציאה (התראה של 30 או 60 יום לפני התאריך שבו אתה רוצה לצאת מהדירה).

באיזה תחום העסק שלך? האם ניתן לייעל אותו ו\או לעשות אותו יותר אוטומטי כך שתצטרך לעבוד בו פחות? או להוציא משהו למיקור חוץ כדי לפנות לך זמן לדברים אחרים ריווחיים יותר?
האם יש לך אתר של העסק? אם כן, האם האתר ממיר טוב? (זאת אומרת שיש הכנסות). אם לא ממיר טוב, יש מקום לשיפורים טכניים קלים (אם אין לך ידע ב-coding יש אתרים שמציעים בניית אתר ללא ידע בכלל, אבל צריך לשים לב שזה הדומיין שלך שהאתר ''יושב עליו'' ולא סאב-דומיין ועוד כל מיני דברים)

האם אתה יכול דרך האתר וגם באופליין למכור שירותים ומוצרים נוספים?
האם אתה יכול לספק שירותי פרימיום כלשהם בעסק שלך כך שתוכל לגבות עליהם יותר כסף? האם אתה יכול לתת שירות ליותר לקוחות בפחות זמן?
דרך טובה לדעת על מה לקוחות ישלמו היא פשוט לשאול אותם מה חסר להם, מה הם צריכים וכו'. כדאי גם בזמן המכירה להציע להם מוצרים נוספים (כמו שיש ליד הקופות בסופר כל מיני מוצרים).
האם אתה יכול לתת שירות אישי יותר, מותאם ללקוח ספציפי ולגבות עליו מחיר פרימיום?

האם אתה יכול לעשות cross-sell? ז''א, למכור מוצר נוסף כשהלקוח קונה מוצר מסוים ואותו מוצר שני קשור לפחות חלקית למוצר הראשון (למשל אתה פותח חשבון בנק ומציעים לך כרטיס אשראי של הבנק)
האם אתה יכול לעשות up-sell? למשל להציע מוצר\שירות נוסף יקר יותר, כשהלקוח רוכש מוצר\שירות מסויים. למשל אם אתה רוכש כרטיס טיסה למחלקת תיירים, חברת התעופה יכולה להציע לך לשדרג למחלקת עסקים.

אתה יכול לכתוב על המוצרים\שירותים שיש בעסק ואז נוכל לעשות כאן סיעור מוחות כדי למצוא איך אפשר לשפר\להציע יותר שירותים ומוצרים\לבדוק האם אתה גובה מספיק על כל שירות\מוצר.

ככל שתיתן יותר פרטים כך נוכל לעזור לך יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
ותודה לקפיטליזם שהפך את החיים של הרבה אנשים לבלתי אפשריים
נכון, לעמוד בתור לקבל חמאה עם תלושים זה הכי קול!

הרבה מהפורום הזה הם אנשי הייטק שמרוויחים 15-30 בחודש וחיים בסרט,לא יודעים מה זה להיות בלי עבודה רווחית ,אל תקשיב לרובם.הם המיעוט שכן מרוויח מהעולם הקפיטליסטי והמטורף שאנחנו חיים בו. בדרך כלל הם גם יבואו ויגידו לך "שבעיה שלך שאתה לא מרוויח הרבה,לך תלמד מדמ"ח או הנדסה ותפתח את המוח שלך". ראיית העולם שלהם בדרך כלל(של רובם,בעצם) היא צרה מאוד ולא מסוגלת להבין שיש אנשים שלא טובים במקצועות ריאליים,שכידוע רווחים מאוד בעידן ה"מודרני" שאנחנו חיים בו.
אני לא איש הייטק, אני מתעסק במוזיקה, אני מרוויח הרבה פחות מהסכומים שציינת ואני תומך בשיטה הקפיטליסטית. ויש עוד הרבה כמוני...
בקיצור, אין לך מושג על מה אתה מדבר.
 
הרבה מהפורום הזה הם אנשי הייטק שמרוויחים 15-30 בחודש וחיים בסרט,לא יודעים מה זה להיות בלי עבודה רווחית ,אל תקשיב לרובם.הם המיעוט שכן מרוויח מהעולם הקפיטליסטי
אתה טוען שכדי להגיע לשכר של 15k צריך להיות הייטקיסט?
האם ידעת לדוגמא ששכר ממוצע של גבר יהודי שאינו חרדי ב2016 היה 16.2k?
 
אחח, מי יתננו מונרכיה, פיאודליזם, תיאוקרטיה, קומוניזם, קולוניאליזם וציידות-לקטות כמו בימים הטובים של פעם:'(
אני לא רואה הבדל בין קפיטליזם למונרכיה,קומוניזם או פיאודליזם.אה בעצם,ההבדל היחיד בקפיטליזם זה שאתה עבד,אבל אתה בוחר באיזה מקצוע לעסוק במהלך שנות העבדות שלך.
נ.ב
לפני כמה זמן התפרסם מחקר באמריקה שהאמריקאי הממוצע עובד הרבה יותר מצמית בימי הביניים.
נ.ב 2
אתה יכול לצחוק עד מחר על ציידים לקטים,לפחות הם לא קמו מוקדם בבוקר בשביל לעמוד בפקקים שעתיים,רק כדי לשבת בתוך קובייה 10 שעות במשך 40 שנה.אולי לא היה להם נטפליקס אבל חופשיים יותר מאיתנו הם היו גם היו
נכון, לעמוד בתור לקבל חמאה עם תלושים זה הכי קול!


אני לא איש הייטק, אני מתעסק במוזיקה, אני מרוויח הרבה פחות מהסכומים שציינת ואני תומך בשיטה הקפיטליסטית. ויש עוד הרבה כמוני...
בקיצור, אין לך מושג על מה אתה מדבר.
ולגופו של עניין?
 
חשוב לי לבהיר שברגע שאני אזרוק את הכסף על שכירות אני לעולם לא אקנה בית ולעולם לא יהיה לי פרטיות. אני מחפש פרטיות.
 
אני לא רואה הבדל בין קפיטליזם למונרכיה,קומוניזם או פיאודליזם
נו טוב, שמח בשבילך שאתה לא שם.
אתה יכול לצחוק עד מחר על ציידים לקטים
לא צוחק עליהם בכלל, אבל הם חיו האנושות בסדר גודל קטן בהרבה משל ימינו. בהיקף של היום זה יהיה גרוע להחריד (אלא אם אתה מציע דילול אוכלוסין, ואז יש לי עוד כמה תוספות לרשימה שמניתי למעלה)
 
ברגע שאני יזרוק את הכסף על שכירות אני לעולם לא יקנה בית ולעולם לא יהיה לי פרטיות.
אתה נורא קיצוני. שכירות זה לא סוף העולם. גם בשכירות יכולה להיות לך פרטיות, למשל אם אתה גר לבד. גם אם גרים עם שותפים, הם רוב היום לא יהיו בבית. וזה לא כל כך נורא לחלוק עם אחרים את המקלחת וכו' (אני אדם מאוד היגייני. קשה לי עם דברים מסויימים ואלכוג'ל הוא חבר טוב כבר כמה שנים ועדיין גרתי עם שותפים, כי האמת שלא היתה לי ממש ברירה, כי הייתי צריכה לחסוך בהוצאות אבל הסתדרתי).

אתה עדיין בגיל שבו זה הגיוני וקל לשכור עם שותפים (ככל שהגיל עולה פחות ירצו להכניס אותך לדירת שותפים).
גם כשגרים עם שותפים אז כל אחד נמצא בחדר שלו בדרך כלל. נראה לי שאתה לוקח את כל עניין השותפים לקיצוניות כי עוד לא התנסת בזה.
יש דירות שמוצעות לטווח קצר (בדרך כלל זה יהיה בתל אביב, אני לא מדברת על איירבינבי). אולי תוכל לשכור דירה לכמה חודשים, כדי לדעת איך זה?
 
חשוב לי לבהיר שברגע שאני יזרוק את הכסף על שכירות אני לעולם לא יקנה בית ולעולם לא יהיה לי פרטיות. אני מחפש פרטיות.
אני מבין שאתה מרגיש ששכירות משמעותה שלא תגיע לבית בבעלותך. כרגע אני משאיר את הטיעון הזה בצד, למרות שבעתיד אולי דברים ישתנו.

אבל למה אתה ממעיט בפרטיות שתיתן לך דירה שכורה? אם אתה מדגיש את נושא הפרטיות אז הייתי נמנע מדירות מחולקות (שם הרבה פעמים קירות גבס גורמים לתחושה שאתה חי עם שותפים)..
(עריכה) וכתוספת למה שכתבו מעליי- גם בדירות שותפים יש מגוון- יש הבדל בין שני שותפים לשלושה ויש דירות שותפים עם חדר שכולל גם מקלחת עצמאית במידה וזה נושא חשוב. אבל צריך לחפש ולדעת מה אתה רוצה מהדירה. וכרגע אתה רק רוצה שהיא תהיה שלך בבעלות ולא שכורה.

ושוב, לא מעטים האנשים שגרים בשכירות לכל חייהם מבחירה לחלוטין. מעדיפים להשקיע את הכסף בדברים אחרים ולא בנדל"ן.
 
טוב חברים יקרים, סטינו, בבקשה לחזור לנושא.
תודה.
 
שלום דניאל, אני לא כל כך מבוגרת אבל מרגישה מזקני המקום הזה, כיוון שהילדים שלי כבר בגירים. אני יכולה להבין שלא לכל אחד קל לחיות עם שותפים, ואם אתה רוצה לגור לבד, זה באמת בסדר. הבעיה עם הפוסט שלך, שבגללה קיבלת תגובות חדות ועוקצניות, היא שנראה שאתה לא מצליח להבין שלכל דבר יש עלויות. אתה גר עם ההורים ומקבל בטחון, עלויות נמוכות, תמיכה רגשית, ומשלם בהיעדר פרטיות ובחוסר היכולת לעשות החלטות עצמאיות. ברור שאתה רוצה להיות כזה שיכול להרשות לעצמו הכל, אבל בחיים בוחרים וצריך לעשות את הבחירות בעיניים פקוחות. אתה תצטרך לוותר על משהו, ואתה לא יכול בו זמנית להתאבל על העלויות ולהתמרמר שלא קיבלת מה שרצית, בייחוד אם, כפי שאסביר עוד רגע, עוד לא עשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון.

הדבר הראשון שעולה מהפוסט שלך, הוא שאתה רוצה לחסוך כסף בשביל מטרה (נניח לקנות דירה), אבל בשוטף אין לך אפילו מספיק כסף בצד כדי שתוכל להתחייב לשכירות קבועה. זה אומר שהמגורים אצל ההורים לא סייעו לך לחסוך כסף. אתה חייב להבין שכל דבר שתרצה לעשות דורש חסכון של כמה חודשי עבודה, ואם אין לך אותם, אין לך נקודת התחלה. בניגוד לדברים אחרים שכתבת, החסכון הזה הוא לחלוטין בידיים שלך. אם אתה עובד קשה, ומרויח אפילו שכר מינימום, אתה צריך לבדוק לאן הכסף שלך הולך ומה קורה שאין לך כרית בטחון בצורה של חסכון. רק אחרי שתבין מה אתה עושה עם הכסף שלך, נוכל לעזור לך להבין איך לתכנן השגה של המטרות שחשובות לך. כל עוד אין לך כחצי שנה חסוכה, הבנה של התקציב הנדרש לך ושל ההכנסות הקיימות בידיך, אתה רק משחרר קיטור אבל לא מתקדם לשום מקום.

רוצה לומר לך שגם אני בגיל שלושים ומשהו התגרשתי ונשארתי בלי כלום. זה לא מפריע לי בכלל להיות היום עצמאית כלכלית ויש לי כמה דירות. בכל זאת, אני גרה בשכירות כי זה מתאים לי מבחינה כלכלית ופרקטית. אני שוכרת בזול ומשכירה בתשואה טובה, לא עוברת כמו כלב ממקום למקום והבית שלי מתוקתק. בגילי, אחרי הרבה שנות נסיון, יש לי תקציב בראש וגם בלי לעשות חשבונות תוך כדי אני יציבה עד כדי כמה עשרות ש"ח בממוצע בחודש בכמה השנים האחרונות. אני יודעת בדיוק כמה אני מוציאה על חשבונות, על שכירות, על ריבית המשכנתא, על בגדים, על הרכב שלי וכו וכו. כשאני מחליטה על תוכנית כלכלית אני עושה חישוב - ככה זה יעלה, ככה אני יכולה להשיג את זה, זה יקח X זמן ואפשר לקצר אם אוותר על Y. בוא תהיה יותר ספציפי ונעזור גם לך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y בן 40, לא מצליח לצאת מבית ההורים. אוף טופיק 37
סטס לא מצליח לצאת מהדירוג הנמוך, ולבנות עסק יציב שגודל התפתחות אישית 6
R לא מצליח למצוא יועץ פיננסי בלתי תלוי שוק ההון 27
A מנסה למצוא עבודה ולא מצליח התפתחות אישית 86
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
י לא מצליח למצוא עבודה (בעל תואר ראשון בכלכלה חד חוגי) התפתחות אישית 25
א לא מצליח למכור כבר מעל חודש - אין היענות נדל"ן 33
א לא מצליח למצוא עבודה, האם זה בגלל שאני כבד שמיעה? התפתחות אישית 10
R לא מצליח לראות הבדל בין קרנות כספיות של אותה החברה שוק ההון 3
C לא מצליח למצוא עבודה התפתחות אישית 33
A לא מצליח להבין לגבי קרנות סל חוץ שנסחרות בארץ שוק ההון 16
א לא מצליח להבין איגרות חוב ממשלתיות, איך החישוב הזה עובד ? שוק ההון 6
Tsachi01 מורה רווק מרוויח 8+ נטו ולא מצליח לסגור את החודש - דעתכם? אוף טופיק 155
R הייטק -חברה בינונית מול סטארט אפ? לא מצליח לבחור אוף טופיק 8
N מצליח בהכול, במתמטיקה אאוט סיידר התפתחות אישית 32
ת לא מצליח להזמין כ.אשראי לאימי. ספציפית אשראי "שופרסל" צרכנות פיננסית 18
M מה קורה אם קונה דירה לא מצליח לשלם אחרי חתימת חוזה ורישום הערת אזהרה? נדל"ן 7
aminadav מישהו מצליח להבין למה נדל"ן בנייה ומניב יורדים כל כך הרבה בחודשים האחרונים? פוסטים מאיכות נמוכה 3
klayhamn לא מצליח למצוא המלצה על יועץ פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
Y לא מצליח להבין מה ההיפ עם חברות הפאאנג כאן אוף טופיק 18
כ לא מצליח להחליט במה להשקיע יומני מסע אישיים 7
R לא מצליח לקבל כרטיס אשראי למטרות חסכנות עקב חוק נתוני האשראי החדש צרכנות פיננסית 25
A לא מצליח להבין איך אין עדיין אינפלציה שוק ההון 22
A לא מצליח להבין איך נגרם ההפסד שוק ההון 2
Y איני מצליח להבין איך בקרנות סל יש פער בין מה שהמדד עשה למה שהקרן עשתה שוק ההון 5
L לא מצליח להמיר שקלים לדולר בIB שוק ההון 5
י לא מצליח להפסיק לבזבז כסף. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 68
E לא מצליח לחשב ולהבין את עמלות הניהול שלי בבנק צרכנות פיננסית 6
ה לא מצליח למצוא אם יש חפיפה ב VTI/SPLV/IWM שוק ההון 0
G לא מצליח למצוא קרנות סל באפליקציה שוק ההון 3
M עזרה בספארק, לא מצליח לרכוש קרן מחקה שוק ההון 3
T לא מצליח לעשות העברה בין שלקים לדולרים בIB שוק ההון 9
A לא מצליח למצוא עבודה ראשונה בהייטק אוף טופיק 38
jenglender לא מצליח להשיג ITIN אמריקאי שוק ההון 8
מ לא מצליח להבין את נתוני הקרנות הנאמנות שוק ההון 0
tomer111 מה ההשלכות של פרישה בגיל 60 ומדוע אני לא מצליח לשכנע את סוכן הביטוח לשנות את גיל הפרישה לזה? אוף טופיק 3
yossik לבדוק חשבוניות חברים, שיטת מצליח על ימין ושמאל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
E יש פה בני 50 פלוס שזוכרים איך זה לצאת להופעה ? אוף טופיק 7
I נטייה להימורים - האם לצאת משוק ההון? (זהירות: טריגרים) התפתחות אישית 8
G סטודנט שרוצה כבר לצאת לדרך ולהתחיל התפתחות אישית 3
ה עומד לצאת למסע יומני מסע אישיים 11
ס לצאת מהבית של ההורים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 22
O הריבית על אגרות חוב לטווח ארוך נושקות ל-5% בוול-סטריט. מהו הגבול בו אתם מתחילים לצאת משוק המניות? שוק ההון 93
ט להשקיע כדי לצאת לדרך חדשה שוק ההון 16
N לצאת מהבית של ההורים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
ח שווה לצאת ממעמד עוסק פטור? שיקולים בנוגע לביטוח לאומי מיסים 5
R מה קורה עם הפנסיה שלי אם החלטתי לצאת משוק העבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
N איך לצאת מיידית מפוזיצית קריפטו, בצורה שלא תפגע ביכולת העתידית להעביר את הכסף לבנק ישראלי? השקעות אלטרנטיביות 28
ש לצאת או להחזיר? שוק ההון 5
M החלום שלי לצאת לעצמאות כלכלית מתי זה יקרה?? יומני מסע אישיים 17

נושאים דומים

Back
למעלה