• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לא מצליח לצאת מהבית של ההורים

האם אתם מעדיפים לשכור דירה או לקנות דירה?

  • לשכור

    הצבעות: 35 50.0%
  • לקנות

    הצבעות: 24 34.3%
  • לגור עם ההורים

    הצבעות: 11 15.7%

  • סך הכל מצביעים
    70
ולגופו של עניין?
זה היה לגופו של עניין. אתה טענת לא להקשיב למי שבפורום בנושא הזה כי כולם הייטקיסטים שמרוויחים המון כסף ואני רק הראתי שזה ממש לא נכון.

מעבר לזה הטיעונים שלך לא ממש מחזיקים מים כי גם היום אפשר לחיות בלי נטפליקס ובלי הרבה מותרות ולהיות עם המון זמן פנוי (ועדיין בתנאי חיים פי מיליון יותר טובים מתקופת ציידים לקטים).
ואגב, מאיפה אתה יודע כמה ״חופש״ היה להם? על סמך מה אתה טוען את הטענה הזו?
 
שאלה עקרונית : למה לא פשוט, לחסוך כסף לשנת שכירות אחת (או חצי שנה, משהו שתרגיש איתו נוח) לשכור דירה לשנה ולראות איך הולך ? תן לזה ניסיון אלי תראה את האור אולי תחזור להורים. מה יש לך להפסיד ?

זכור שבגדול "ההפסד" חסום מלמעלה ב~60K שח.
 
אחח, מי יתננו מונרכיה, פיאודליזם, תיאוקרטיה, קומוניזם, קולוניאליזם וציידות-לקטות כמו בימים הטובים של פעם:'(

או - סוציאל דמוקרטיה. כן, קפיטליסטית, אבל סוציאלית.
 
היי,
לא רציתי לפתוח שרשור חדש לכן שואל פה,
אני נכה רווק בן 22 ומקבל 250 דולר סיוע בשכר דירה (אני אזרח ארה"ב,בישראל סירבו לתת)
חשוב לי לציין לא אקבל שום סיוע לרכישת דירה,
אני חוסך כ 4K לחודש עבור חשבון ממוסה,עד כה יש לי כבר תיק של כ 60K
האם במקרה שלי אפשר לומר ששכירות (לא כרגע כי אני גר אצל ההורים אבל רלוונטי לעתיד)
היא משתלמת כלכלית לפחות עד שתיק ההשקעות יאפשר רכישה ללא משכנתא?
כל תגובה תוערך.
 
היי,
לא רציתי לפתוח שרשור חדש לכן שואל פה,
אני נכה רווק בן 22 ומקבל 250 דולר סיוע בשכר דירה (אני אזרח ארה"ב,בישראל סירבו לתת)
חשוב לי לציין לא אקבל שום סיוע לרכישת דירה,
אני חוסך כ 4K לחודש עבור חשבון ממוסה,עד כה יש לי כבר תיק של כ 60K
האם במקרה שלי אפשר לומר ששכירות (לא כרגע כי אני גר אצל ההורים אבל רלוונטי לעתיד)
היא משתלמת כלכלית לפחות עד שתיק ההשקעות יאפשר רכישה ללא משכנתא?
כל תגובה תוערך.

אי אפשר לדעת.
בתור בעל נכס אתה משלם ריבית לבנק+תיקונים לנכס וכו' ומפסיד תשואה שהיית יכול לעשות על הכסף הזה.
מצד שני, שווי הנכס יכול לעלות ולעקוף את השווי של השקעות אחרות שהיית עושה.
 
אני חושב שחלק מהאנשים קצת ממהרים לשפוט מבלי שיש לנו את התמונה המלאה ואף אומרים דברים לא ראויים בסגנון:
ראשית, לפחות אם אתה נותן ביקורת על מה שאני כותב, לפחות תצטט את כל המשפט כדי שייראו את הקונטקסט (בלי קשר למה שכתבתי בסוף דבריי)...
שנית ומנסיוני הקצר, אני לא מכיר כ״כ הרבה נשים/גברים בגילאי 30+ שירגישו בנוח לבצע אקטים מיניים/אינטמיים (לא יודע, אולי כל אחד מפרש אחרת) כשבחדר השני נמצאים ההורים. מה לא ראוי במה שנכתב?
בן אדם לא רוצה לצאת מהבית של ההורים שלו כי הוא לא רוצה להוציא 5,000 ש״ח על מחיה, כפי שכל אדם בוגר מן היישוב נוהג (ללא בעיות כאלו ואחרות שבעקבתיהן הוא תלוי בעזרת אחר). זה נראה לך הגיוני?
בכל מקרה הכוונה לא הייתה להעליב (אם לא הבנת את זה ממה שכתבתי בסוף הפסקה בתגובה הקודמת).. ראוי או לא- שמנהלי הפורום יישפטו...
 
אני נכה רווק בן 22 ומקבל 250 דולר סיוע בשכר דירה
אני חוסך כ 4K לחודש עבור חשבון ממוסה,
קשה שלא לראות את ההבדל בינך לבין פות"ש.
יש הבדל עצום בין אדם בגיל 22 לגיל 30.
לדעתי, שכירות משתלמת כלכלית כמעט בכל זמן אבל, בתנאים מסוימים קנייה יכולה להוות עוגן משפחתי ופסיכולוגי משמעותי.
כמובן, אי אפשר לחזות את העתיד וכו'.
 
מה לא ראוי במה שנכתב?
אדם ביקש עזרה\עצה בפורום, במקום לנסות לעזור לו בחרת להעליב אותו. אם אין לך משהו מועיל לכתוב, עדיף לא להגיב בכלל (גם ביקורת אפשר לנסח בצורה לא מעליבה).
אני לא מכיר כ״כ הרבה נשים/גברים בגילאי 30+ שירגישו בנוח לבצע אקטים מיניים/אינטמיים
לא חסר זוגות שגרים עם ההורים לצורך חיסכון או חזרו אליהם בעקבות משבר הקורונה כי אין כסף לשכירות (כמובן לא מתוך בחירה), ברור שזה לא אופטימלי אבל עדיף מלהיות ברחוב.
הוא לא רוצה להוציא 5,000 ש״ח על מחיה
ואולי אין לו את הכסף?
כפי שכל אדם בוגר מן היישוב נוהג (ללא בעיות כאלו ואחרות שבעקבתיהן הוא תלוי בעזרת אחר). זה נראה לך הגיוני?
איך אתה יודע שאין לו בעיות? האם אתה מכיר את הסיפור והרקע שלו?
בכל מקרה הכוונה לא הייתה להעליב (אם לא הבנת את זה ממה שכתבתי בסוף הפסקה בתגובה הקודמת).
להעליב (לקרוא לו ילד, לומר שלא יהיה לו סיכוי עם נשים) ואז להתנצל לא הופך את זה ליותר טוב.
ראוי או לא- שמנהלי הפורום יישפטו...
כמו שאמרתי לדעתי התגובה הייתה בטעם רע.
 
נערך לאחרונה ב:
האדם ביקש עזרה\עצה בפורום, במקום לנסות לעזור לו בחרת להעליב אותו. אם אין לך משהו מועיל לכתוב, עדיף לא להגיב בכלל (גם ביקורת אפשר לנסח בצורה לא מעליבה).

לא חסר זוגות שגרים עם ההורים לצורך חיסכון או חזרו אליהם בעקבות משבר הקורונה כי אין כסף לשכירות (כמובן לא מתוך בחירה), ברור שזה לא אופטימלי אבל עדיף מלהיות ברחוב.

ואולי אין לו את הכסף?

איך אתה יודע שאין לו בעיות? האם אתה מכיר את הסיפור והרקע שלו?

להעליב (לקרוא לו ילד, לומר שלא יהיה לו סיכוי עם נשים) ואז להתנצל לא הופך את זה ליותר טוב.

כמו שאמרתי לדעתי התגובה הייתה בטעם רע.

אני לא רואה איפה העלבתי.
הוא דיבר על קורונה? נו באמת...
מה זה אין כסף לשכירות שלא מתוך בחירה? למה אין לו כסף? הוא לא עובד? אם הייתי בן 30 ועדיין גר בבית ההורים שלי היו נותנים לי בעיטה (בצחוק כן? הם לא היו נותנים לי בעיטה, הם פשוט היו אומרים לי להתעורר על החיים שלי ואומרים לי למצוא דירה (שלא תחשוב שאני מסיק מסקנות על איכות ההורות של הוריו של פות״ש ומנסה להעליב)).
הוא בבירור אמר שהוא לא רוצה לשכור כדי לא להוציא כסף, הוא לא ציין שיש לו בעיה כלשהיא (מלבד הבעיה של להוציא כסף עבור מחיה).
 
אני רואה את מחיריי שכירויות
יש חיים מחוץ לאזור המרכז.
אם אתה גמיש מבחינת מקום עבודה לך לפריפריה. דירה קטנה בירוחם יכולה לעלות 300,000 ש"ח. השכירות גם ברצפה ביחס לאזור המרכז. ויש גם איכות חיים: אין פקקים, אין בעיות חניה, אנשים יותר חמים ופחות ציניים, מחיה זולה יותר. ועוד ועוד.
 
למה אין לו כסף? הוא לא עובד?
הוא עובד. הוא עצמאי (לא כתב בדיוק במה) רק, יש לו חודשים שאין לו הכנסה...
ברצינות, בחור בן 30 לא רוצה שותפים אבל להיות שותף של ההורים זה בסדר
לא רוצה לעבוד עבודה נוספת כי הראש שלו טרוד
לא רוצה לשכור דירה כי זה מרגיש לו לזרוק כסף
@דניאל כאהני, בטוח שהגעת לפורום הנכון?
בפורום הזה מרגישים בנוח אנשים שנוטים לפעולה אקטיבית לשיפור המצב שלהם. השאלה של פות"ש אמנם מתחזה לשאלה מעשית: מה לעשות? אבל בפועל הוא כבר פסל את כל אופני הפעולה שלא נוחים לו.
 
לא שוללת את הדעות לצאת מהבית, אבל...
נקודה למחשבה
לגור אצל ההורים זה לא לכל החיים, אלא זה מציב אותך במקום שבו אתה יכול לנצל את הפריבילגיה הזו ולראות אותה כמינוף להשיג את המטרות שלך יותר מהר.
חיסכון אגרסיבי!!!
אז לסבול מחוסר פרטיות זה משהו שאולי אתה יכול לשאת אם אתה רואה רק את המטרה. השיקולים הם שלך.
מצד שני, לגור אצל ההורים ולא לקדם את עצמך לא מביא אותך לשום מקום.
החלום הוא להגיע לחלום, הדרך לחלום היא לא תמיד חלומית.
 
תשנה גישה, תתחיל לתכנן איזה עתיד אתה רוצה לעצמך ותנצל את ההזדמנות שיש לך כרגע לגור עם ההורים כדי לחסוך כמה שיותר ולהגיע ליעד.
צריך להתחיל ממשהו ואף פעם לא מאוחר.
 
תנסה. אם לא יילך תמיד תוכל לחזור להורים
 
שלום דניאל,

אני קראתי פה חלק מהתגובות והאמת ממה שקראתי פה מהתגובות אני מסכים (לא מפתיע :)) אבל אני רוצה לתת לך את נקודת המבט שלי בקשר למצבך.
אז בקשר לגור עם ההורים - אני בדעה שאתה חייב לעזוב וזה משלושה סיבות:
א. זה לא טבעי, אתה כבר בחור בוגר וצריך את המרחב שלך וגם יציאה מאזור ה-"נוחות" היא תמיד משהו שגורמת להתפתחות, ולכן אומנם זה נראה "קשה", אבל התגברות על קשיים ולהמציא את עצמך מחדש תמיד יביאו אותך למקום הרבה יותר טוב.

ב. זה לא פייר כלפי ההורים שלך, אני בטוח שההורים שלך אוהבים אותך ודואגים לך וכו'.... אבל אני בנימה אישית ושוב זה לא משהו שתקף לכל אחד, אני הייתי סוג של מתבייש אם בגיל 30+ ההורים שלי שאינם צעירים צריכים לבשל שלי \ לכבס לי וכו'... וגם מבחינה פיזית אמנם הם עושים את זה באהבה אבל זה לא פייר שאנשים בגיל הזה ידאגו לך. ולכן אני בחיים לא הייתי נותן לזה יד לתקופה ממשוכת ובטח לא נשאר בבית עד גיל כזה. בלי קשר לפן הפיזי, בסופו של יום ההורים גם רוצים שהילדים שלהם יפרשו כנפיים ולפחות בגיל המבוגר שבו הם נמצאים לתת להם קצת את השקט שלהם ובלי שעוד מישהו יהיה בבית. ושוב לעיתים יש ילדים שיכולים גם לריב עם ההורים \ או מתחים שיכולים להיות... זה נראה לך הגיוני שאנשים בגיל מבוגר צריכים להמשיך לסבול דברים כאלה?
ג. לגור עם שותפים זה לא כזה רע, אתה גם נחשף לאנשים שאתה יכול ללמוד מהם לא מעט. ולכן תמיד אינטרקציה עם אנשים יכולה להגדיל את הידע שלך ותחומי עניין, שוב תלוי בשותפים ובתקווה שלא תיפול על פסיכופטים אבל שותפים זה גם יכול להיות אחלה.

לעניין הדירה:
א. לצערי הרב הרבה אנשים לא רואים את זה, אבל כמו שדירה יכולה להיות נכס היא בהחלט יכולה להיות נטל.... ולצערי הרב אני חושש שבזמן הלא רחוק אנשים יתחילו להפנים את זה יותר ויותר שוב יש מקומות שזה ייפגע בהם יותר ויש שפחות. אני בנימה אישית גם חשוף אפילו לא מעט לנדל"ן יש לי 2 נכסים בהקיף של 1.5 מיליון, לא בארץ כי אין מצב שהייתי משעבד תחיים שלי עבור 4 קירות והמחירים לדעתי בארץ הם מופרזים. גם לאחרונה אני התחלתי לחשוב אם לא עשיתי "שטות" בזה שחשפתי את עצמי בצורה חזקה לנדל"ן למרות שהתשואות שלי רק מהשכר דירה הם באזור ה- 8-10 אחוז בלי עליית ערך (וזה כנראה יחטוף טיפה בזמן הלא רחוק) אבל שוב אני לא דואג כי המחירים שקניתי הם די נמוכים ולכן גם אם זה יירד לטווח ארוך זה לא כזה משנה.
ב. קניית דירה גם אם היא לצורך מגורים היא השקעה לדעתי לכל דבר, אני לדוגמא שוכר דירה וגאה בזה. וכמו שמישהו ציין בתגובות הראשונות אני מאותם "הומלסי"ם שמרוויחים בין 30K-40K ושוכר דירה... אבל זה הרבה יותר משתלם. להפך אותם אנשים שישרפו את זמנם לעבוד עד הפנסיה בשביל להחזיר לבנק את ההתחייבות שלקחו עבור אותם 4 קירות הם אלו שלדעתי עשו תעסקה הכי גרועה... המשאב הכי חשוב שלך בחיים זה הזמן ולכן ההסתכלות צריכה להיות איך אתה שומר עליו ויוצא לעצמאות כלכלית בשביל שתוכל לנצל אותו באופן מיטבי, ולא להרוויח כסף רק בשביל לתת אותו לבנק או לגורמים אחרים ובעצם למנוע ממך להיות שליט של הזמן שלך...

לכן לדעתי כדאי שתעשה קצת סדר אצלך ותתחיל ללמוד איך להביא את עצמך למקום אחר, וזה אפשרי זה רק דורש ממך את המחויבות לזה.

אגב ממה שקראתי בחלק מהתגובות הבנתי שאתה עצמאי, ממה שאני מסיק אתה כנראה עצמאי ואתה העובד היחדי בעסק. לצערי יש הרבה עצמאיים בארץ שאוהבים להיות "עצמאיים" או בעל עסק. אבל תן לי להגיד לך תובנה, להיות עצמאי של עצמך זה לא להיות בעל עסק, זה פשוט להיות שכיר רק עם כאב ראש של "עצמאי", שזה בתכלס להיות שכיר. אז אם אתה בתור עצמאי עושה סכומים כמו שתעשה בתור שכיר או אפילו פחות מזה... כדאי מאוד שתשקול האם זה שווה לך כי כנראה אתה שורף הרבה יותר זמן על העסק שלך מאשר אם תעבוד בתור שכיר....

ובנימה אופטימית לסיום: אני מאחל שתבחר לצאת מהבית לדרך חדשה, שתתגבר על מכשולים ותצליח להגשים את עצמך, בהצלחה!.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה תקוע בחיים ולא מצליח לעשות את הצעד הכל כך קריטי של לצאת מהבית ומהשמלה המגוננת של אמא, כבר פיתחת שורה של תירוצים כדי להסביר לעצמך למה לא.
אני הייתי ממליץ לך לפנות לאיש מקצוע בשביל לקבל עזרה עם זה,תמיכה חיצונית ממישהו שיעזור לך להתגבר על התקיעות הזו. פסיכולוג נראה לי הכי מתאים. בהצלחה.
 
למה זה טוב? חבל שאין כפתור הפוך ל"אהבתי"...
התחלתי להסביר אבל זה מורכב קצת.
בכל מקרה התגובה שלי נועדה ל''הפוך על הפוך''
אם אתה רוצה למצוא לך פתרון אמיתי, תעשה משהו מהשורש.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y בן 40, לא מצליח לצאת מבית ההורים. אוף טופיק 37
סטס לא מצליח לצאת מהדירוג הנמוך, ולבנות עסק יציב שגודל התפתחות אישית 6
R לא מצליח למצוא יועץ פיננסי בלתי תלוי שוק ההון 27
A מנסה למצוא עבודה ולא מצליח התפתחות אישית 86
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
י לא מצליח למצוא עבודה (בעל תואר ראשון בכלכלה חד חוגי) התפתחות אישית 25
א לא מצליח למכור כבר מעל חודש - אין היענות נדל"ן 33
א לא מצליח למצוא עבודה, האם זה בגלל שאני כבד שמיעה? התפתחות אישית 10
R לא מצליח לראות הבדל בין קרנות כספיות של אותה החברה שוק ההון 3
C לא מצליח למצוא עבודה התפתחות אישית 33
A לא מצליח להבין לגבי קרנות סל חוץ שנסחרות בארץ שוק ההון 16
א לא מצליח להבין איגרות חוב ממשלתיות, איך החישוב הזה עובד ? שוק ההון 6
Tsachi01 מורה רווק מרוויח 8+ נטו ולא מצליח לסגור את החודש - דעתכם? אוף טופיק 155
R הייטק -חברה בינונית מול סטארט אפ? לא מצליח לבחור אוף טופיק 8
N מצליח בהכול, במתמטיקה אאוט סיידר התפתחות אישית 32
ת לא מצליח להזמין כ.אשראי לאימי. ספציפית אשראי "שופרסל" צרכנות פיננסית 18
M מה קורה אם קונה דירה לא מצליח לשלם אחרי חתימת חוזה ורישום הערת אזהרה? נדל"ן 7
aminadav מישהו מצליח להבין למה נדל"ן בנייה ומניב יורדים כל כך הרבה בחודשים האחרונים? פוסטים מאיכות נמוכה 3
klayhamn לא מצליח למצוא המלצה על יועץ פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
Y לא מצליח להבין מה ההיפ עם חברות הפאאנג כאן אוף טופיק 18
כ לא מצליח להחליט במה להשקיע יומני מסע אישיים 7
R לא מצליח לקבל כרטיס אשראי למטרות חסכנות עקב חוק נתוני האשראי החדש צרכנות פיננסית 25
A לא מצליח להבין איך אין עדיין אינפלציה שוק ההון 22
A לא מצליח להבין איך נגרם ההפסד שוק ההון 2
Y איני מצליח להבין איך בקרנות סל יש פער בין מה שהמדד עשה למה שהקרן עשתה שוק ההון 5
L לא מצליח להמיר שקלים לדולר בIB שוק ההון 5
י לא מצליח להפסיק לבזבז כסף. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 68
E לא מצליח לחשב ולהבין את עמלות הניהול שלי בבנק צרכנות פיננסית 6
ה לא מצליח למצוא אם יש חפיפה ב VTI/SPLV/IWM שוק ההון 0
G לא מצליח למצוא קרנות סל באפליקציה שוק ההון 3
M עזרה בספארק, לא מצליח לרכוש קרן מחקה שוק ההון 3
T לא מצליח לעשות העברה בין שלקים לדולרים בIB שוק ההון 9
A לא מצליח למצוא עבודה ראשונה בהייטק אוף טופיק 38
jenglender לא מצליח להשיג ITIN אמריקאי שוק ההון 8
מ לא מצליח להבין את נתוני הקרנות הנאמנות שוק ההון 0
tomer111 מה ההשלכות של פרישה בגיל 60 ומדוע אני לא מצליח לשכנע את סוכן הביטוח לשנות את גיל הפרישה לזה? אוף טופיק 3
yossik לבדוק חשבוניות חברים, שיטת מצליח על ימין ושמאל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
E יש פה בני 50 פלוס שזוכרים איך זה לצאת להופעה ? אוף טופיק 7
I נטייה להימורים - האם לצאת משוק ההון? (זהירות: טריגרים) התפתחות אישית 8
G סטודנט שרוצה כבר לצאת לדרך ולהתחיל התפתחות אישית 3
ה עומד לצאת למסע יומני מסע אישיים 11
ס לצאת מהבית של ההורים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 22
O הריבית על אגרות חוב לטווח ארוך נושקות ל-5% בוול-סטריט. מהו הגבול בו אתם מתחילים לצאת משוק המניות? שוק ההון 93
ט להשקיע כדי לצאת לדרך חדשה שוק ההון 16
N לצאת מהבית של ההורים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
ח שווה לצאת ממעמד עוסק פטור? שיקולים בנוגע לביטוח לאומי מיסים 5
R מה קורה עם הפנסיה שלי אם החלטתי לצאת משוק העבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
N איך לצאת מיידית מפוזיצית קריפטו, בצורה שלא תפגע ביכולת העתידית להעביר את הכסף לבנק ישראלי? השקעות אלטרנטיביות 28
ש לצאת או להחזיר? שוק ההון 5
M החלום שלי לצאת לעצמאות כלכלית מתי זה יקרה?? יומני מסע אישיים 17

נושאים דומים

Back
למעלה