• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מינוף קופת גמל להשקעה

הסיבה לבחירה בקופת גמל להשקעה מכיוון שהיא לדעתי כיום הכלי הכי טוב לחיסכון בגלל דמי הניהול הנמוכים, האפשרות לשנות אפיקים ללא אירוע מס והאפשרות העתידית אם ארצה להפוך את סכום החיסכון לפנסיה ללא תשלום מס.

דמי ניהול נמוכים זה דבר יחסי. זה אולי נמוך יחסית לפוליסות חיסכון או ניהול תיקים פרטי, אבל גבוה ביחס לניהול תיק עצמאי ואפילו ביחס לניהול תיקים דיגיטלי (שלמשל מיטב דש משווקים לאחרונה באגרסיביות רבה) שדמי הניהול בהם (גם בתיקים דיגיטליים) 0.

זה נכון לגבי שינוי אפיק. אבל מדוע שתרצה לשנות אפיק? יש בכלל משמעות לאפשרות שינוי אפיק כשאתה במסלול "כללי"? אתה צופה שינוי בהקצאת הנכסים בעתיד הקרוב? האם זה שווה את הכבילה לבית השקעות (כי אי אפשר לנייד קופת גמל להשקעה)? האם זה שווה את תשלום דמי הניהול? האם אין דרכים אחרות זולות יותר (למשל במסגרת הזרמת כסף חדש תוך איזון לפי ההקצאה החדשה)?

עשו הרבה חישובים בפורום לגבי האפשרות להפוך את החסכון לפנסיה ללא תשלום מס, כמדומני שזה לא שווה את דמי הניהול, אבל כדאי לבדוק. בנוסף, כתבת שאולי תרצה לטווח בינוני, אז מה הטעם לשלם דמי ניהול במקרה כזה?


במקביל אני משקיע גם בתיק עצמאי כחלק מפיזור ההשקעה ובגלל מגבלת ה70 אלף בקופת הגמל.

משהו כאן לא מובן, אז למה אתה מראש לא מעביר מהתיק העצמאי לקופ"ג להשקעה? אם אתה חושב שהיא מוצר עדיף על העצמאי אתה צריך מיד להעביר אליה מתוך התיק העצמאי ורק לאחר מכן לשקול האם לקחת הלוואה עבור תיק העצמאי, לא?
 
דמי ניהול נמוכים זה דבר יחסי. זה אולי נמוך יחסית לפוליסות חיסכון או ניהול תיקים פרטי, אבל גבוה ביחס לניהול תיק עצמאי ואפילו ביחס לניהול תיקים דיגיטלי (שלמשל מיטב דש משווקים לאחרונה באגרסיביות רבה) שדמי הניהול בהם (גם בתיקים דיגיטליים) 0.

זה נכון לגבי שינוי אפיק. אבל מדוע שתרצה לשנות אפיק? יש בכלל משמעות לאפשרות שינוי אפיק כשאתה במסלול "כללי"? אתה צופה שינוי בהקצאת הנכסים בעתיד הקרוב? האם זה שווה את הכבילה לבית השקעות (כי אי אפשר לנייד קופת גמל להשקעה)? האם זה שווה את תשלום דמי הניהול? האם אין דרכים אחרות זולות יותר (למשל במסגרת הזרמת כסף חדש תוך איזון לפי ההקצאה החדשה)?

עשו הרבה חישובים בפורום לגבי האפשרות להפוך את החסכון לפנסיה ללא תשלום מס, כמדומני שזה לא שווה את דמי הניהול, אבל כדאי לבדוק. בנוסף, כתבת שאולי תרצה לטווח בינוני, אז מה הטעם לשלם דמי ניהול במקרה כזה?




משהו כאן לא מובן, אז למה אתה מראש לא מעביר מהתיק העצמאי לקופ"ג להשקעה? אם אתה חושב שהיא מוצר עדיף על העצמאי אתה צריך מיד להעביר אליה מתוך התיק העצמאי ורק לאחר מכן לשקול האם לקחת הלוואה עבור תיק העצמאי, לא?
התיק העצמאי קיים כחלק מפיזור סיכונים וגמישות בהשקעות מאוד מסוכנות בסכום נמוך יחסית
 
ני חוזר לשאלה הראשית שעליה רציתי להתיעץ בפורום המכובד הזה לגבי כלי מינוף ההשקעות על ידי לקיחת הלוואה על חשבון קופת גמל/ קרן והשקעה הכסף מחדש בקופת גמל להשקעה לפי רמת הסיכון שאני לוקח על עצמי.
יותר מדי מלל פחות מדי מספרים בשרשור.
אפתח ואומר שדעתי האישית היא שמה שאתה מתכנן לעשות זהו מעשה לא כדאי מבחינת יחס הסיכון/סיכוי.
אבל הכל בר בדיקה:
תבדוק את תוחלת התשואה הצפויה נטו של מה שאתה הולך להשקיע בו.
תבדוק את עלות ההון שלך, ההפרש זה הרווח שלך כתוצאה מהמינוף.
עכשיו תחליט אם בשביל הסיכון המוגבר התוספת הזו שווה לך, זה הכל.
כלל אצבע שלי אישית לכדאיות: הפרש של מינימום 3%.
הייתי גם בודק אולי היה ניתן להגיע לאותה תוצאה רצויה מבלי להתמנף.
 
לדעתי האישית הפתרון לחוסר ידע זה להשקיע במוצר כמה שיותר פשוט ו"לסבך" אותו לאט לאט לפי הידע האישי.

במוצר פשוט, מאוד קל לענות על כל השאלות, כי אין הרבה מה להסביר ואין הרבה מה לשאול. למשל: אדם שאומר יש לי כסף להשקיע, אני לא זקוק לו ב20 שנה הקרובות, אני מבין שמניות זאת ההשקעה הנכונה לטווח ארוך וממילא שמתי את כולו בקרן הסל X על מדד עולמי שהינה הראשונה שראיתי באתר של הבנק שלי.

האם ההשקעה של האדם לעיל אופטימלית? לא. יש לו עוד הרבה אפשרויות לשפר אותה. אבל היא מאוד פשוטה והיא השקעה מעולה והיא לגמרי מתאימה לידע שלו.
ככל שהוא ירצה ללמוד לאחר מכן, הוא יכול להתחיל ללמוד ולשפר את ההשקעה בצעדים קטנים לפי מה שהוא לומד. למשל: הוא יוכל ללמוד להשוות בין בנקים ובתי השקעות ולהעביר את ההשקעה למי שיתן לו את העמלות תיק הנמוכות ביותר (בישראל? באירופה? בארצות הברית? איזה סוג עמלות? וכו' אלו שאלות טובות וככל שיעמיק בהן הוא יבצע החלטה מושכלת יותר). הוא יוכל ללמוד להשוות בין קרנות סל שונות (ישראליות? אמריקניות? איריות? איריות שנסחרות בישראל?) הוא יוכל ללמוד על מכשירים פטורים ממס. הוא יוכל ללמוד על הקצאת נכסים חכמה יותר (אולי הארי בראון? אולי 90/10 מניות/אג"ח? וכו') הוא יוכל ללמוד על מינוף, על גידור סיכונים ועל כל מיני מכשירים מתוחכמים וכו'.
לבסוף, הוא כמובן יצטרך לעבוד עם השוואות ונתונים על מנת לשקלל את כל היתרונות והחסרונות של כל מכשיר לפי כל הפרמטרים ולהגיע להשקעה האופטימלית עבורו.

אבל מה שחשוב, לדעתי, בסופו של דבר, זה שלכל שלב בשינוי יהיה לאדם הסבר מלא. למשל: החלטתי לעבור לקרן X כי היא הקרן עם דמי הניהול הנמוכים ביותר, או כי היא הקרן שבעבר הייתה עם שגיאת העקיבה הנמוכה ביותר, או כי היא קרן שאין עליה מס ירושה, או כי היא קרן שדוחה את תשלומי המס על דבידנד, או כי נתתי לשגיאת עקיבה ערך של X ולדמי ניהול ערך Y ולעובדה שיש או אין מס ירושה ערך Z ושקלול הערכים הראה כי קרן X עדיפה וכן הלאה. פשוט, כל שינוי וכל שימוש בכל מכשיר מעבר לפשוט ביותר טעון הסבר ומחשבה על יתרונות וחסרונות שלו.

לעומת זאת, להתחיל לעבוד על מכשירים מתוחכמים (למשל: לקחת מינוף במכשיר א' על מנת להשקיע במכשיר ב' בהקצאה X) צריך, לדעתי, מספיק ידע שאפשר יהיה לענות על כל השאלות הקשורות בפעולה עם מכשירים מתוחכמים. מכשירים אלו, יש להם יתרונות וחסרונות ולכן צריך לוודא טוב שיודעים איך משתמשים בהם ומה כל היתרונות והחסרונות שלהם.

לדעתי, אין ממש סדר נכון ללמוד את הדברים, כל אחד לומד את מה שליבו חפץ ואת מה שיותר מהיר לו ללמוד (יכול להיות מישהו שיותר קל לו ללמוד שברירי אחוזים בדמי ניהול בקרנות יותר מאשר להבין הקצאת נכסים נכונה, לדעתי למרות שהקצאת נכסים זה יותר חשוב זה לא נכון להגיד למישהו עד שאתה לא מבין הקצאת נכסים על בוריה אל תלמד על דמי ניהול, לא נורא בסוף הוא יגיע לזה).

בסופו של דבר, אף אחד מאיתנו לא מושלם, אין אף אחד שיש לו את כל הידע, וגם מי שיש לו את כל הידע, לא תמיד יודע איך לשקלל אותו בצורה אופטימלית, וגם מי שמשקלל אותו בצורה אופטימלית לא תמיד מצליח לפעול ולהתמיד לפי התוצאה, וכו'. לכן, השאלה, לדעתי, לפני החלטת השקעה לא צריכה להיות "האם זאת ההשקעה הכי טובה שיש" שכן, התשובה לדעתי די ברורה, "ככל הנראה לא. ויש משהו שאתה יכול לעשות יותר טוב". אלא, אדם צריך לשאול את עצמו, האם ההשקעה הזו יותר טובה מהאלטרנטיבה האחרת העומדת לרשותי (למשל: לא להשקיע בכלל), ככל שכן, אז הולכים על זה, ואין עניין להלקות את עצמו שאם היינו יושבים עוד ארבע שנים לחשוב היינו מצליחים להגיע לתוצאה טובה יותר.

תודה על התגובה, באמת היה שלב שחשבתי שאוכל בפרק זמן לא גדול לקרוא ולעכל ולהפנים את כל התוכן של הפורום/בלוג ולדחות את ההשקעה הנאיבית שלי בגמל להשקעה. אבל כנראה שזה לא המצב ואתחיל משם ולאט לאט נשפר ..
 
לא הבנתי... אם התכוונת למה חצי חצי הכוונה להגיע לרמת סיכון ביניים. בין מניות מלא למסלול כללי
השאלה כזאת, האם יש לך פלח בתיק (שהוא לא קרן חירום) שבפוטנציה משיא פחות או קרוב לעלות הריבית של ההלוואה (+ד"נ הניהול בגינם) ?
במידה וכן, אז המינוף הזה לא מעניק לך שום יתרון ויתכן שיפגע יותר מאשר יועיל

עוד חיסרונות
- אף אחד לא מבטיח לך תשואה בשנים הקרובות
- תשלם ריביות ודמי ניהול בוודאות של 100%
- צפה העלאה בדמי הניהול של קרן ההשתלמות
- קופ"ג להשקעה הוא מוצר שלא סיימו אותו ולא בטוח שייסימו
(דוגמא: לא ניתן לנייד בין חברות, לא ניתן לקבל כקיצבה)
- אין (באמת) פטור ממס, יש רק דחיית מס, אני טוען שתצטרך את הכסף לפני הפרישה, וגם אם לא אתה תשלם דמי ניהול לאורך ה 30-60 שנים הבאות
(מה שיכולת לצמצם או להמנע ממנו בתיק ממוסה שיונזל בפרישה)

משום מה עד היום לא מצאתי אף יתרון של קופת גמל להשקעה, לא מצאתי את ההגיון בשם ולא מצאתי שום אטרקטיביות לאף משקיע שיש לו לפחות 30 שנים להיות בקרבת הכסף
 
יתרון פסיכולוגי עבור אנשים שבולמים קוגניטיבית את החסרונות שמנית.
בורות בהכרת המוצר זה לא תירוץ או יתרון
טוב, האמת לבת יענה זה כנראה עובד (זה באמת עובד?)
הנה הבעיה כפי שאני רואה אותה
חיפוש בגוגל מציג את רשימת המציעים אשר מדורגים לפי כמות הכסף שהזרימו ליוצרים של המנוע חיפוש
אנשים אשר מעדיפים לא לבלות כמה דקות בקרבת אתרים או דיעות של "נטולי אינטרנס" לא יבין מעולם מה מסתתר מאחורי העטיפה

הנה כמה מהתהיות שאני נתקל בהם, ביום יום, אם אפשר יהיה לסנן את זה לכמה משפטים, זה יהיה בערך כך:
בגוגל, לא צריך לגלול את העמוד הראשון בכלל, כל מה שאתה צריך נמצא בדיוק איפה שזה צריך להיות
עמוד שני? חחח
למי יש זמן לכל "שחור ולבן" הזה, תן לי את האותיות הגדולות עם הרקעים המהפנטים,
אותיות קטנות, הן קטנות כי הם לא משמעותיות
במילה אחת, המוצר טוב?
הוא סבבה, אפשר להתקדם
יאללה תן לי שתיים מכל דבר
המסמכים? מה אעשה איתם, למייל כן כן

You get the point... :)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I מינוף קופת גמל והשקעה באפיקים סולידים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
A מינוף כנגד קופת גמל להשקעה שוק ההון 6
ה מינוף קופת גמל וקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ד היי, מחפש מינוף זול שוק ההון 20
M מינוף נכס קיים לטובת רכישת נכס נוסף נדל"ן 11
מ אחוז מינוף מומלץ - נדלן או מדדים נדל"ן 17
O מינוף או לא? נדל"ן 1
L מינוף ברוקר ישראלי שוק ההון 6
O מינוף לרכישת דירה נדל"ן 8
ב ניתוח מינוף מניות עם margin או: למה ויתרתי על הרעיון שוק ההון 20
F מינוף בפראנק - היבט טכני (IB) שוק ההון 6
S שאלה על אופן חישוב מס ירושה אמריקאי למשקיע ישראלי עם מינוף מיסים 2
Y השקעת נדל"ן תוך לקיחת מינוף נדל"ן 12
ב מקורות מידע על מינוף שוק ההון 1
S מינוף במטבע זר שוק ההון 3
H מינוף דירה של הורים לצורך רכישת דירה חדשה נדל"ן 11
B מינוף משכנתא בעולם הריביות הנוכחי שוק ההון 10
ט מינוף של 1M ש"ח -> להחזיר משכנתא או להשקיע בשוק ההון שוק ההון 30
ז תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB) שוק ההון 10
י מינוף כשהריבית עולה נדל"ן 28
A מינוף להשקעה בנדלן בחו"ל נדל"ן 4
W מינוף ע''י הלוואות פריים בתקופת אינפלציה וריבית עולה אוף טופיק 1
ה הלוואה בתור מינוף לעומת קרן ממונפת שוק ההון 35
י שאלה על מינוף ועל גידור שוק ההון 40
H התלבטות על דירה בחו"ל ע"י מינוף בנק בחו"ל נדל"ן 11
S מינוף תיק ממונף שוק ההון 9
M הוצאות ריבית לצורכי מינוף - אפשר להעביר לשנה הבאה? מיסים 2
ש התייעצות לגבי דירה ראשונה מינוף או הון עצמי נדל"ן 2
י מינוף שקלי או דולרי שוק ההון 24
כ מינוף קה"ש לפני מעבר ל-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
twister מינוף margin באמצעות הברוקר, האם ובכמה אתם ממונפים? שוק ההון 56
ט התייעצות לגבי מינוף - מקרה ייחודי נדל"ן 30
H אפשרויות מינוף גם בחו"ל נדל"ן 40
ח מינוף בעת פינוי בינוי - עסקת החלומות? נדל"ן 6
L מימון/מינוף נדל"ן 10
S חישוב IRR עבור דירה להשקעה עם מינוף נדל"ן 1
איש ירח האם אפשר להגדיל מינוף לדירה להשקעה נדל"ן 24
J השקעה ב-P2P או לקיחת הלוואת מינוף להשקעה אחרת? השקעות אלטרנטיביות 10
S מינוף חיצוני לצורך פתיחת תיק השקעות צרכנות פיננסית 9
M פוליסת חיסכון, מינוף ומה שבינהם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 42
J שימוש באשראי לצורך מינוף. צרכנות פיננסית 18
V רכישת רכב חדש ע''י מינוף קופה צרכנות פיננסית 12
F מינוף בנדלן נדל"ן 4
T מינוף לצורך השקעה שוק ההון 18
M מינוף גבוה בדירה להשקעה נדל"ן 18
ה נדל"ן מול שוק ההון - היבטי מינוף ומיסוי שמטים את הכף נדל"ן 78
O מינוף קרן פנסיה לטובת רכישת נדל"ן נדל"ן 7
כ מינוף כנגד תיק השקעות צרכנות פיננסית 16
M התייעצות לגבי חשבון בנק, מינוף וחשבון השקעות צרכנות פיננסית 5
YizhakF מינוף אינפיניטי גמל להשקעה הלכה - מחקה מדד MSCI העולמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0

נושאים דומים

Back
למעלה