• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB)

  • פותח הנושא פותח הנושא זוג צעיר
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

זוג צעיר

משתמש סולידי
הצטרף ב
10/1/16
הודעות
84
דירוג
13
שלום,
אני הרבה זמן מתלבט בשאלה הבאה, וגם מתלבט איך לנסח את הרעיון (נושא הדיון יצא לי לא משהו...). לכן גם התקשיתי לחפש את הנושא בפורום.

אני מפקיד כל חודש סכום סה"כ קבוע וקונה VXUS (יש לנו כבר קופות גמל עם S&P) דרך IB.
אני מאמין שאי אפשר לתזמן את השוק, וגם לא רוצה למנף את הכסף בIB באופן קבוע.

כן חשבתי לעשות כך:
בכל חודש לאחר הקניה, להגדיר פקודת LIMIT שתהיה 5% פחות מהמחיר הנוכחי (למה 5%? כי זה מצד אחד ירידה סבירה, ומצד שני ירידה מספיק חזקה כדי שיהיה שווה להתאמץ בשבילה). אם השוק לא ירד - לא קרה כלום, בחודש הבא אקנה כשאכניס את הכסף.
אם השוק כן ירד - אקנה בעזרת מינוף, אך מינוף קצר עד שאכניס את הכסף בחודש הקרוב.


מה אני מרוויח בשיטה הזו?
1. בעקרון אני לא מתזמן את השוק. כשיש כסף - אני קונה נקודה. לא משנה מה המחיר.
2. אני כן מרוויח אפשרות לתפוס ירידות של השוק. ('לקנות בזול').
3. אני לא נכנס למינוף ארוך טווח בIB - מה שבעיני נתפס לפחות כרגע כסיכון מוגזם.

איפה יכולה להיות הטעות/ההפסד?
1. חלקית זה כן נסיון לתזמן את השוק. אמנם אני לא משאיר את הכסף אצלי ומאבד זמן, אבל אני כן מנסה לתפוס מחיר נמוך. הכשלון יכול להיות במקרה שבו כשהכסף נכנס (שזה התאריך שבו הייתי אמור לקנות את המניות בלי ההתחכמות שלי...) המניות ירדו יותר מ5%.
2. להרפתקה הזו יש מחיר - הריבית. אמנם זה מחיר נמוך, בסה"כ ריבית לתקופה של מקסימום חודש, על סכום יחסית נמוך (במקרה שלי מדובר על עלות של כמה דולרים בודדים) - אבל זה עוד עלות.
3. מס - נושא שאני לא מספיק מבין בו - אני מפקיד בשקלים, וממיר לדולרים. וכאן יכול להיכנס פער בחישוב הרווח מבחינת מס רווחי הון. אני לא יודע מה קורה במקרה כזה שאת הרכישה של המניות ביצעתי לפני שהמרתי את הכסף.


אשמח לדעתכם המחכימה
 
נו, וכמה תרוויח בחודש מהתחכמות הזאת...
 
כמה מאות שקלים בכל פעם שזה מצליח. לטווח ארוך זה בטח משמעותי
זמן זה כמעט לא דורש, אז זה בטח שווה את ההשקעה
השאלה מה הסיכונים
 
לא מבין מה אתה מרוויח כאן?
אם השוק ירד למינוס 5% והמשיך לרדת למינוס 7% , עד סוף החודש, הפסדת 2% . אם ירד למינוס 5% ואח"כ עלה למינוס 3% הרווחת 2%.

למה אתה חושב שהמקרה השני בעל תוחלת גדולה מהראשון, במהלך חודש בודד ?
 
נערך לאחרונה ב:
אז אם השוק עולה, אתה לא קונה אף פעם?
 
לא מבין מה אתה מרוויח כאן?
אם השוק ירד למינוס 5% והמשיך לרדת למינוס 7% , עד סוף החודש, הפסדת 2% . אם ירד למינוס 5% ואח"כ עלה למינוס 3% הרווחת 2%.

למה אתה חושב שהמקרה השני בעל תוחלת גדולה מהראשון, במהלך חודש בודד ?
זה בדיוק העניין. פות"ש מניח שהמחיר בסוף החודש יהיה גבוה יותר ולכן כדאי לו להיכנס מוקדם יותר.
אפשר לראות שאם השוק במגמת ירידה אז הקדמת הקנייה רק מזיקה באסטרטגיה הזו.

זה נכון שלאורך זמן השוק נוטה לעלות כך שכנראה יש פה איזה רווח קטן, אבל אפשר להשיג אותו בצורה ישירה יותר (מינוף רגיל למשל).
 
אבל הוא לא מדבר על לאורך זמן, הוא מדבר פה הימורים של פחות מחודש. לפי איזה דטה? גרף? משהו? אם היה בזה הגיון למה לא לקחת הלוואת ענק אחרי כל ירידה של 5% ולסגור אותה אחרי שמכרת בסוף החודש ברווח מטורף?

לא ברור לי. איפה הימים שאנשים לא היו שולפים סתם תאוריות מהשרוול....

פעם היה אתרי קוונטום ואלגו וחרטטיאגו וכו' שבשתי שניות היה אפשר להכניס אלגוריתם ולראות שהוא בובקס. יש את זה עדיין?
 
כן חשבתי לעשות כך:
בכל חודש לאחר הקניה, להגדיר פקודת LIMIT שתהיה 5% פחות מהמחיר הנוכחי (למה 5%? כי זה מצד אחד ירידה סבירה, ומצד שני ירידה מספיק חזקה כדי שיהיה שווה להתאמץ בשבילה). אם השוק לא ירד - לא קרה כלום, בחודש הבא אקנה כשאכניס את הכסף.
אם השוק כן ירד - אקנה בעזרת מינוף, אך מינוף קצר עד שאכניס את הכסף בחודש הקרוב.
אם כבר החלטת לקנות במינוף, ואם כבר החלטת לנסות לתפוס ירידות, אז עדיף לך למכור אופציות put מחוץ לכסף ולא לתת לימיט מתחת למחיר הנוכחי. למה לא להרוויח גם אם השוק לא ירד?
 
איפה יכולה להיות הטעות/ההפסד?
הדרך הנכונה והיעילה עבור זוג צעיר לבסס את עצמו כלכלית היא על ידי השכלה וטיפוח הקריירה. השקעת משאבי זמן וכסף בכל מני משחקים תשיג בסבירות גבוהה מאד את התוצאה ההפוכה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אתה בעצם מציע למנף בין 0 לבין סכום שאתה חוסך בחודש, לאורך זמן.
בוא נקצין ונניח שאתה ממנף סכום שווה ערך לחיסכון החודשי שלך.

אם חסכת כבר 5 שנים, זה אומר שאתה ממונף ב 1/60 מההון העצמי שלך, שזה בערך 2%.

גם אם אתה מצליח להרוויח על המינוף 5% בממוצע אחרי עלויות, זה יוצא תוספת שנתית ממוצעת של 0.1%.

אם אתה מגיע למסקנה ש 2% זה אחוז המינוף שמתאים לך - לך על זה, אבל למה לא למנף כרגיל ולעשות את זה בסגנן של תזמון שוק? למה להחליט שהכמות האבסולוטית שאתה מוכן למנף היא מקסימום החיסכון החודשי שלך?
נשמע שאתה רוצה למנף אבל להתעלם מהסיכונים של מינוף, ולכן מייצר רק מינופים שנסגרים תוך חודש.
הצעה שלי - אם אתה ממנף, תבין טוב את הסיכונים, תבין מתי הם עשויים לקרות, ולפי זה תחליט מה הוא אחוז המינוף שמתאים לך, ולא רק לפי כמה שאתה חוסך בחודש.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D תזמון השוק. שוק ההון 28
מנימליסט תזמון השוק ? קווים לדמותה שוק ההון 14
S תזמון השוק שוק ההון 17
R תזמון השוק - השקעה בשוק ׳קורס׳ שוק ההון 58
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
א תזמון לקיחת משכנתא בפרויקט "דירה בהנחה" נדל"ן 15
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ש תזמון שוק מתי כמה ואיך שוק ההון 47
E תזמון מכירת נכסים מבחינת מיסוי - דירה בירושה נדל"ן 2
B תזמון חשבונאי להחלפת השקעה. נדל"ן 9
שושן צחור תזמון מכירת rsu ו espp שוק ההון 27
Lamur תזמון בקשה להחזר מס מיסים 4
J תזמון פאסיבי שוק ההון 2
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
א תזמון מכירה של נייר מגודר מט"ח שוק ההון 14
C תזמון הפקדה כל חודש שוק ההון 15
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
S ״תזמון״ מעבר לברוקר זר לפני סוף השנה? צרכנות פיננסית 10
twister תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית שוק ההון 46
E מכירה של קרנות הסל לטובת בלאק רוק + תזמון קנייה שוק ההון 4
א תזמון המרת דולרים צרכנות פיננסית 13
amidar תזמון שוק\בנק: השקעה בחיסכון פפר או שוק ההון? שוק ההון 15
ולנטין תזמון טוב ? שוק ההון 1
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9
B תזמון התפטרות, דמי אבטלה וחופשה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Mamaof השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק) שוק ההון 8
V תזמון מכירת RSU שוק ההון 35
adamshalev אסטרטגיות תזמון אקטיבי ואוטומטי של XIV שוק ההון 43
M האם חישוב "כדאיות רכישת דירה" בהתאם לעלויות הדירה מול עלות השכירות זה לא בעצם תזמון שוק? נדל"ן 23
פ תזמון שווקים ושינוי הקצאה מנייתית בעולם שוק ההון 29
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
G תזמון קניה/מכירה שוק ההון 3
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
E שוב, תזמון שוק האם אפשרי שוק ההון 12
מ תזמון שוק ו- Shiller P/E שוק ההון 3
סתןלי ת'כסף תזמון רכישת מניה וחלוקת דיבידנד שוק ההון 44
ס תזמון שוק - מחקרים אקדמיים אחרונים שוק ההון 9
yanosh34 תזמון יצירת מגן מס שוק ההון 20
H האם תזמון שוק הוא תמיד מילה גסה? שוק ההון 13
ה האם המתנה לשער המרת מט"ח הוא תזמון שוק? שוק ההון 9
Williamsburg איך לדעתכם השוק בארץ יגיב לנפילת המשטר האיראני? שוק ההון 389
B ריבית ואינפלציה - איך למצוא את ציפיות השוק? שוק ההון 8
liranviper כיצד להעריך את מחיר השוק של דירה חדשה? נדל"ן 5
ט מכירת דירה מתחת למחיר השוק בין בני משפחה נדל"ן 23
NeonDrift ההשפעה של הציוצים של טראמפ על השוק – מה דעתכם? (צייץ אתמול על XRP-SOL-ADA) קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 18
ח אם המוסדיים לא מכים את השוק, למה אתה חושב שתצליח? שוק ההון 151
A צריך קצת יעוץ לגבי לימודים. שווה עדיין ללמוד מדמ"ח היום, בהינתן מצב השוק היום והתפתחות ה-AI? התפתחות אישית 55

נושאים דומים

Back
למעלה