• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אחוז מינוף מומלץ - נדלן או מדדים

מלפפון במלח

משתמש רגיל
הצטרף ב
14/1/24
הודעות
778
דירוג
1,159
לפני 4.5 שנים לקחנו משכנתא ל-30 שנה של 600 אלף אירו עבור הבית שאנו מתגורר בו. בזמנו לא היה לנו הון רב אז לקחנו 100% מימון מהבנק (זה די נפוץ באזור מגורינו). הריבית קבועה ל-10 שנים (לעוד 5.5 שנים) והיא 1.8%. בסוף תקופת ה-10 שנים הבנק יציע שוב לקבע את המשכנתא לתקופה לבחירתנו לפי הריביות שיהיו באותו זמן.

מאז צברנו הון של כ-400 אלף אירו (שמושקע במדדים עולמיים 60% מניות ו-40% אג״ח). ואנחנו מתלבטים בין סגירת משכנתא לבין המשך השקעה. אין לנו בעיה תזרימית, אנחנו עומדים בתשלומים החודשיים ואף חוסכים יפה כל חודש.

באופן כללי יותר, אנחנו מנסים להבין מה השיקולים בלקיחת מינוף, כמה מינוף כדאי לקחת וכו׳

שאלה נוספת (שקשורה לקודמת) היא לגבי קניית דירה לעומת שכירות. הסיבה העיקרית שקנינו דירה ואנחנו לא שוכרים היא כי יכולנו לקבל 100% מימון עבור הדירה. בכל המאמרים/שרשורים/מחשבונים שמראים כי שכירות עדיפה על קנייה זה קורה בעיקר בגלל ההון העצמי ששוכב בדירה לעומת שוק ההון. אך פה זה לא המקרה. האם זה אומר שתמיד כדאי לקחת 100% משכנתא? מתי זה לא כדאי?
 
בריבית כזו אין באמת סיבה לפרוע את החוב, אפשר להשיא תשואה גבוהה מכך אפילו במכשירים בסיכון נמוך.
מעבר לכך, יש מדינות בהן הוצאות הריבית ניתנות לניכוי לצרכי מס, כדאי לבדוק אם זה כך גם במדינתך.
 
אחלה שאלות, אבל קיבלתם ריבית קבועה לא צמודה של 1.8%? ברור שלא כדאי לפרוע אותה, אפילו קרן כספית/פיקדון עושה יותר.
אכן, זה המצב ל5.5 שנים הקרובות. לאחר מכן, הבנק יציע שוב ריבית קבועה לא צמודה בהתאם לריביות שיהיו באותה תקופה. ולכן אני תוהה אם נניח הבנק יקפיץ את הריבית ל4%-5% האם אולי כן שווה לסלק את המשכנתא.


בריבית כזו אין באמת סיבה לפרוע את החוב, אפשר להשיא תשואה גבוהה מכך אפילו במכשירים בסיכון נמוך.
מעבר לכך, יש מדינות בהן הוצאות הריבית ניתנות לניכוי לצרכי מס, כדאי לבדוק אם זה כך גם במדינתך.
כן, הוצאות הריבית אכן מנוכות ולכן אפקטיבית הריבית אפילו נמוכה יותר ממה שציינתי
 
ולכן אני תוהה אם נניח הבנק יקפיץ את הריבית ל4%-5% האם אולי כן שווה לסלק את המשכנתא.
אז תקבל את ההחלטה כשתדע מה סביבת הריבית לקראת חידוש, אין דרך להעריך היום כדאיות לחמש שנים קדימה.
 
אכן, זה המצב ל5.5 שנים הקרובות. לאחר מכן, הבנק יציע שוב ריבית קבועה לא צמודה בהתאם לריביות שיהיו באותה תקופה. ולכן אני תוהה אם נניח הבנק יקפיץ את הריבית ל4%-5% האם אולי כן שווה לסלק את המשכנתא.
אתה יכול להתחיל בהדרגה ב5 השנים הקרובות להעביר כספים לפיקדון/קרן כספית/אגח עם מחמ קצר, ואז לקראת עדכון הריבית להחליט.

אבל לפרוע עכשיו זה פשוט לתרום כסף לבנק.
 
אז תקבל את ההחלטה כשתדע מה סביבת הריבית לקראת חידוש, אין דרך להעריך היום כדאיות לחמש שנים קדימה.
אתה יכול להתחיל בהדרגה ב5 השנים הקרובות להעביר כספים לפיקדון/קרן כספית/אגח עם מחמ קצר, ואז לקראת עדכון הריבית להחליט.

אבל לפרוע עכשיו זה פשוט לתרום כסף לבנק.
מסכים עם שניכם. אני חושב שהשאלה שלי יותר להבנה הכללית שלי דרך מקרה הבוחן הספציפי הזה.

נניח שהיום הייתי שוב באותה נקודת החלטה של שכירות/רכישת דירה אך עם ריבית של 4%/5%. האם זה עדיין מינוף שכדאי לעשות? מה הם השיקולים שעליי לקחת בחשבון?
 
מה הם השיקולים שעליי לקחת בחשבון?
השיקול הוא מה התשואה נטו שאותו מינוף מביא.
ציינת שאתה מחזיק 40% אג"ח, כלומר אתה גם לוקח הלוואה, נניח ב5% וגם נותן הלוואה, כנראה בריבית נמוכה יותר במקרה כזה אין כדאיות בהלוואה (אם כי צריך לקחת בחשבון גם את ניכוי המס שהוזכר).
אם לעומת זאת אתה משתמש במינוף למטרת השקעה מנייתית, שאתה צופה שתביא תשואה נטו גבוהה יותר מהריבית, אז ההלוואה משתלמת לך, עם כל הסיכון שמגיע איתה, כמובן.
 
השיקול הוא מה התשואה נטו שאותו מינוף מביא.
ציינת שאתה מחזיק 40% אג"ח, כלומר אתה גם לוקח הלוואה, נניח ב5% וגם נותן הלוואה, כנראה בריבית נמוכה יותר במקרה כזה אין כדאיות בהלוואה (אם כי צריך לקחת בחשבון גם את ניכוי המס שהוזכר).
אם לעומת זאת אתה משתמש במינוף למטרת השקעה מנייתית, שאתה צופה שתביא תשואה נטו גבוהה יותר מהריבית, אז ההלוואה משתלמת לך, עם כל הסיכון שמגיע איתה, כמובן.
תודה רבה על כל התשובות!
קיבלתי. שיקול ראשון בשאלת המינוף זה השוואה בין ריבית המינוף לבין תשואה פוטנציאלית.

שאלה נוספת שיש לי על מינוף - האם יש דבר כזה יותר מדי?
נאמר שאני יכול לקבל מימון נוסף באותה ריבית נמוכה (1.8%), האם כדאי לי לקחת משכנתא של מיליון אירו? 2 מיליון אירו? מתי זה כבר יותר מדי?
 
תודה רבה על כל התשובות!
קיבלתי. שיקול ראשון בשאלת המינוף זה השוואה בין ריבית המינוף לבין תשואה פוטנציאלית.

שאלה נוספת שיש לי על מינוף - האם יש דבר כזה יותר מדי?
נאמר שאני יכול לקבל מימון נוסף באותה ריבית נמוכה (1.8%), האם כדאי לי לקחת משכנתא של מיליון אירו? 2 מיליון אירו? מתי זה כבר יותר מדי?
הפרמטר החשוב לדעתי הוא גודל המינוף ביחס להון העצמי. אם אתה יודע שאתה יכול לסגור את ההלוואה מחר בבוקר אם תרצה, יותר קל לישון היום בלילה.

עבור קצת יותר חובבי סיכון, כל עוד אתה לא חשוף לבעיה תזרימית אתה אמור להרגיש בנוח. ככל שהחזר ההלוואה מהווה אחוז נמוך יותר מההכנסה, הייתי מרגיש יותר בנוח.

בתנאים שאתה מתאר, כנראה שהיה לי נוח עם כל סכום תנאי המימון הללו הן לדירה ראשונה בלבד?
 
האם במידה בה אתם נמצאים ניתן לקבל תנאי מימון זהים לדירות נוספות?
כל עוד אדם גר בדירה (לכן אתה רשאי רק לדירה אחת כל פעם) הוא יכול לקבל 100% משכנתא, הסכום המקסימלי תלוי בשכר. מעבר לזה מקבלים ניכוי מס על הריבית של משכנתא עבור דירת מגורים
 
שאלה נוספת שיש לי על מינוף - האם יש דבר כזה יותר מדי?
נאמר שאני יכול לקבל מימון נוסף באותה ריבית נמוכה (1.8%), האם כדאי לי לקחת משכנתא של מיליון אירו? 2 מיליון אירו? מתי זה כבר יותר מדי?
בהתאם להחזר החודשי לדעתי, כל עוד הריבית נמוכה וההחזר נוח, כדאי להגדיל.
 
מאז צברנו הון של כ-400 אלף אירו (שמושקע במדדים עולמיים 60% מניות ו-40% אג״ח). ואנחנו מתלבטים בין סגירת משכנתא לבין המשך השקעה. אין לנו בעיה תזרימית, אנחנו עומדים בתשלומים החודשיים ואף חוסכים יפה כל חודש.
הי,
כל עוד אתם עובדים ומכילים יפה את עלויות המימון, אין צורך לסלק אותו עדיף להשקיע, כל עוד אין לכם מסלולים צמודי מדד המשכנתא שלכם
נשחקת אל מול עליית מחיר הנכס, עליה בשכירות במקרה שתחליטו להשכיר, עליה בשכר העבודה המשלם את ההחזר החודשי של המימון,
וכמו כן מדי חודש התשלום מקטין את החוב.

שאלה נוספת (שקשורה לקודמת) היא לגבי קניית דירה לעומת שכירות.

שאלה מורכבת, זה תלוי במאפיינים הפיננסיים של המשפחה ובאלטרנטיבות השקעה, אסור לעשות כאן הכללה.

רבים בעד הביטחון של דירת מגורים, אני עברתי מדירת מגורים לדירה להשכרה מתוך תפיסה שדירת מגורים נותנת מענה
לעלויות הדיור בתקציב החודשי ובמקרה של מצוקה בגיל הפרישה ניתן למכור או לקחת משכנתא הפוכה,
אני טוען שזה לא מספיק ולכן אני מתמקד בהכנסות פסיביות למימון כל עלויות המחיה.
 
הי,
כל עוד אתם עובדים ומכילים יפה את עלויות המימון, אין צורך לסלק אותו עדיף להשקיע, כל עוד אין לכם מסלולים צמודי מדד המשכנתא שלכם
נשחקת אל מול עליית מחיר הנכס, עליה בשכירות במקרה שתחליטו להשכיר, עליה בשכר העבודה המשלם את ההחזר החודשי של המימון,
וכמו כן מדי חודש התשלום מקטין את החוב.



שאלה מורכבת, זה תלוי במאפיינים הפיננסיים של המשפחה ובאלטרנטיבות השקעה, אסור לעשות כאן הכללה.

רבים בעד הביטחון של דירת מגורים, אני עברתי מדירת מגורים לדירה להשכרה מתוך תפיסה שדירת מגורים נותנת מענה
לעלויות הדיור בתקציב החודשי ובמקרה של מצוקה בגיל הפרישה ניתן למכור או לקחת משכנתא הפוכה,
אני טוען שזה לא מספיק ולכן אני מתמקד בהכנסות פסיביות למימון כל עלויות המחיה.
האם זה לא מתנגש? שכר הדירה עולה עם השנים וכך גם התשואה ממדדים ומניות, הפער ביניהם מצטמצם?
כי בגיל "פנסיה" אתה אמור לשלם רק ארנונה, מים, גז, חשמל..
 
האם זה לא מתנגש? שכר הדירה עולה עם השנים וכך גם התשואה ממדדים ומניות, הפער ביניהם מצטמצם?
כי בגיל "פנסיה" אתה אמור לשלם רק ארנונה, מים, גז, חשמל..

הכוונה כאן שכל עוד הם יכולים להכיל את המשכנתא, לא יסלקו אותה ויפנו משאבים להשקעות נוספות כדי
לתת מענה בעת פרישה ליתר עלויות המחיה לאחר סילוק המשכנתא.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
שאלה נוספת שיש לי על מינוף - האם יש דבר כזה יותר מדי?
נאמר שאני יכול לקבל מימון נוסף באותה ריבית נמוכה (1.8%), האם כדאי לי לקחת משכנתא של מיליון אירו? 2 מיליון אירו? מתי זה כבר יותר מדי?
נראה לי שיש פה הנחה לא מציאותית - שאפשר לקבל משכנתאות נוספות בעותם תנאים של פעם, ולא בתנאים של היום. במצב בו אפשר לקבל יותר מ-1.8% בלי סיכון, לקחת הלוואה כזאת זה כסף על הרצפה.
ולכן אני לא מאמין שהבנק יתן את זה.

כל עוד אדם גר בדירה (לכן אתה רשאי רק לדירה אחת כל פעם) הוא יכול לקבל 100% משכנתא
זה לא אומר שהריבית שתקבל היום היא אותה ריבית שקיבלת לפני 5 שנים.

ציינת שאתה מחזיק 40% אג"ח, כלומר אתה גם לוקח הלוואה, נניח ב5% וגם נותן הלוואה, כנראה בריבית נמוכה יותר במקרה כזה אין כדאיות בהלוואה (אם כי צריך לקחת בחשבון גם את ניכוי המס שהוזכר).
אם לעומת זאת אתה משתמש במינוף למטרת השקעה מנייתית, שאתה צופה שתביא תשואה נטו גבוהה יותר מהריבית, אז ההלוואה משתלמת לך, עם כל הסיכון שמגיע איתה, כמובן
כדאי להבהיר שלכסף אין צבע - לא משנה אם כספי ההלוואה הופנו למניות, אם אתה מחזיק אג"ח.
אם יש לך אג"ח ואתה רוצה לשפר תשואה (על חשבון סיכון כמובן) קודם כדאי לעבור ל-100% מניות. אחר כך אפשר להתקדם מעבר ל-100% על ידי מינוף.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
O אחוז החזר הלוואות (מינוף, לא צריכה) מסך ההכנסות שוק ההון 4
A אחוז הקצאה לחברה אחת שוק ההון 13
J כרטיס אשראי עם עמלת המרה של אחוז? צרכנות פיננסית 7
Z אחוז הסיכון שאתם מוכנים לקבל כשעוברים למשיכה. פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 48
J פרישה מוקדמת - מחשבות על אחוז האג"ח בתיק ועוד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 24
ע הפניקס עוקב S&P - למה רק כ- 13 אחוז מההרכב הוא מנייתי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
F Acwi אחוז שלם מעל isac.l שוק ההון 4
E מיסוי הכנסות מריבית בדולר – קוד 01 בטופס 1042S: מיסוי 15 או 25 אחוז? מיסים 6
flower מדד תל אביב ירד ב 20 אחוז עכשיו? שוק ההון 6
א מסלול עוקב מדדי מניות באלטשולר - כמה אחוז מושקע באמת במניות שוק ההון 1
א שאלה מעניינת על אחוז המשיכה שוק ההון 63
ס גובה אחוז הפרמיה השנתית המשולמת עבור כיסוי ביטוחי בקרן פנסיה כתלות בגיל המבוטח. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Gari שילוב אסטרטגיית "buy borrow die" מול תיק השקעות ב IB - עם אסטרטגיית אחוז המשיכה הבטוח שוק ההון 19
D מס שכירות 10 אחוז מיסים 2
I הייתם מעדיפים שיוותרו על הגזרות הכלכליות ויעלו 2-5 אחוז מע״מ אוף טופיק 70
F מה אחוז הריבית שבו משכנתא היא יקרה מדי וצריך לצמצם אותה? נדל"ן 8
D אחוז המשקיעים הזרים בבורסת תל אביב שוק ההון 3
ס אחוז מהמשכורת לשכר דירה צרכנות פיננסית 23
ריש-לקיש הגדלת אחוז הניכוי של החלק שלי בקרן ההשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
D כמה אחוז מההון שלכם מושקע בביטקוין? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 190
ס אחוז לשכר דירה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
מ שינוי בתלוש שכר - אחוז משרה מיסים 3
Y איך נכון לחשב אחוז חשיפה לנדלן כשיש דירה עם משכנתא? שוק ההון 1
P אחוז המניות בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 25
O האם בשלב הצבירה 100 אחוז מניות מבחינה רציונלית טהורה דעתכם? פוסטים מאיכות נמוכה 5
J IRA - אכיפת אחוז השקעה בנכס מסויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
B אחוז חשיפה למניות בתקופת ריבית גבוהה שוק ההון 13
T השקעה 100 אחוז מניות שוק ההון 8
צ פטור ממדד תשומות הבנייה+ תשלום 20 אחוז היום והיתרה לאחר טופס 4 נדל"ן 26
A איך זה שבפיקדון דולרי מציעים באיזור ה6 אחוז והתשואה על האג״ח הקצר טווח נושק רק ל5 ? שוק ההון 13
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
F מכירה של RSU מס עשירים 62 אחוז מיסים 16
O מהו אחוז המס אותו משלמים על אג"ח של ממשלת ארה"ב? מיסים 5
P משמעות אחוז משרה בעבודה חלקית? מיסים 4
deussex מסתבר שעדיין מתקשה להגדיר אחוז סולידי בחלק הנזיל, מלבד נדל"ן שוק ההון 29
deussex אחוז הפקדה 7% לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
W מבטיח תשואה- האם זו קופת גמל להשקעה ? ואם כן נראה על פניו משתלם 5 אחוז שנתי אחרי דמי ניהול שוק ההון 1
deussex שינוי אחוז הניהול לטובת קרן פנסיה בפרישה לעומת ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
X אחוז בקרן ואחוז במדד שוק ההון 5
S אתר לגילוי אחוז חפיפה בין הרכב קרנות סל שוק ההון 2
deussex אחוז נכס נדל"ן בבעלות, בחישוב מאזן מניות - חלק סולידי שוק ההון 2
ע הכללת ערך בית בחישוב אחוז משיכה נדל"ן 5
M פורטפוליו לתנודתיות מקסימלית של 20 אחוז שוק ההון 30
GoldenFace אחוז נתח הקריפטו בתיק קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 93
ע אחוז מס רווחי הון בפרישה מוקדמת - איפה אני טועה מיסים 0
N אחוז השכירות מההכנסות שלכם אוף טופיק 21
S 25 אחוז מס על רווחיי הון מיסים 18
M 100 אחוז קופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ט שאלה בדבר אחוז המימון המתאים לנסיבות הספציפיות נדל"ן 20
A פטור ממס שבח דירה שניה 50 אחוז וערעור נדל"ן 10

נושאים דומים

Back
למעלה