• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מחאת הדיור- איך הייתם מנהלים אותה?

Ron.B

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/11/19
הודעות
424
דירוג
617
ראיתי פוסט בפייסבוק שמנסה להחיות את מחאת האוהלים ברוטשילד. אני האחרון שירצה לראות מחאה טובה מתבזבזת, מה שמיד גרם לי לחשוב:
נניח וקיבלת את המושכות- להכתיב את האג'נדה והיעדים של "מחאת הדיור (021)2", מה היית רוצה להשיג ואיך?

(מנהלים- ישנו פוסט דומה אבל היה נראה לי יותר מתאים לפתוח פוסט נפרד)

התשובה שלי:

מטרות:
1. מטרה ראשונה- שתהיה למחאה מטרה ברורה ומוגדרת. לדעתי ב-2011 זה לא היה קיים בכלל. האם רוצים לאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה במרכז תל אביב? רוצים לאפשר להם להשכיר דירה לטווח ארוך? מה בדיוק מנסים להשיג??
המטרה לדעתי צריכה להיות קודם כל דווקא שוק השכירות (הרי מי שיש לו כסף לקנות דירה כבר חסך להון ראשוני, מה עם אלו שלא יכולים להגיע גם לזה).
2. המחאה צריכה להיות א-פוליטית, לא לתת לאף צד (גם לא למרכז) לקחת בעלות על המחאה. וגם להימנע כמה שיותר מתיוג צר כמו תל אביב, זוגות צעירים (הלו, גם בני 50 לא ממש ברוני נדל"ן) וכ'.

פתרונות:
קצת חפירות בשביל הרקע- כדי להגיע לפתרונות אני חושב שצריך לחלק את הבעיות לכמה תתי סוגיות:
1. בראש ובראשונה, להבין שהבעיה היא לא סוגיה של כן\לא.
מדובר על שירותי דיור- בצורה הפשוטה ביותר אפשר למדוד כמה מ"ר אדם צורך. מי שבוחר לגור לבד בדירת 40 מ"ר צורך יותר דיור משני שותפים שחולקים דירת 70 מ"ר. אותו הדבר נכון גם לזוג הצעיר שלפני בואו של הילד הראשון כבר נכנסים לדירת ארבעה חדרים, או על הזוג המבוגר שנשאר בדירת הארבע+ חדרים גם שנים אחרי שהילדים פרחו מהקן.

2. אלטרנטיבות לקניית דירה - כאן מדובר ממש בשינוי פרדיגמה של החברה הישראלית אבל החלום על דירה ב-2 מיליון ש"ח (ומשכנתא של מליון וחצי) חייב להיעלם.
מצד שני כיום אין אלטרנטיבה ראויה בדמות שכירות כי המחירים עולים מאוד מה שיוצר תחושה של חוסר וודאות ותלות בבעל הבית ה"כל יכול", לפחות בשוק הנוכחי שהוא שוק של משכירים.

3. שכלול שוק הדיור- גם אם היום היה קיים מספיק מטראז' כדי לאלכס את כל האזרחים בדירות שהם רוצים, בגלל הבעיות שתיארתי בנקודה 1 יכול להיווצר מצב שהזוג הצעיר גר בשכירות ורק מחכה לקנות את הדירה הגדולה מידי (הוא עוד חוסך להון ראשוני כי דירת שלושה חדרים שכן בהישג ידו לא תשרת אותו לכל החיים), בזמן שזוג מבוגר ממשיך לגור בבית הגדול רק בגלל נוחות (למה לעבור לשכירות או למכור את הדירה, גם ככה כבר אין תשלומי משכנתא).
שכלול השוק, בין עם על ידי חינוך (למשל להבין את ההפסד הכספי מדירה גדולה מידי) ובין אם על ידי חיזוק שוק השכירות יכול להוריד לפחות במעט את מחירי הדיור. אפילו שדרוג תשתיות התחבורה (הציבורית בעיקר) נכלל מבחינתי בנקודה הזאת היות והוא מגדיל את השטחים שנכללים באזורי הביקוש.

4. הרחבת ההיצע- כמובן שיותר דירות באזורי ביקוש תוריד מחירים. כאן הכוונה נטו לבנייה של יחידות דיור נוספות.

5. עידוד משקיעי נדלן- כבר היום אפשר לראות שבאזורי הביקוש התשואה נמוכה מאוד, אני רואה בזה מצב חיובי- אני יכול להשכיר דירה שממש אין ביכולתי לקנות. הנטייה להפוך את המשקיעים לדמונים (>:D) הזויה בעיניי, לא ברור לי מה החשש- שמשקיע יקנה 5 דירות ינעל את הדלת ויחזור לדירת המגורים שלו? דירות להשקעה = היצע לשוק השכירות. יותר היצע לשכירות = שירותי דיור איכותיים יותר (רמת תחזוקה) או זולים יותר (למ"ר)


או בסיכום הפתרונות (בסדר יורד):
- שכלול השוק
- הרחבת ההיצע
- חינוך (פיננסי, עלויות אלטרנטיבויות, עדכון גרסה לחלום הישראלי)

אופציה ב'- לכתוב על שלט "העם דורש צדק חברתי", להיכנס לאוהל ברוטשילד ולחכות שיגיע השליח מוולט עם ההזמנה שלי בזמן שאני מתכנן את החופשה הבאה בחו"ל (מחאה זה מתיש)


דיון מוצלח!
 
מהפכה בארנונה. כרגע אין לעיריות תמריץ למשוך תושבים אלא עסקים בלבד.

בגלל שישראלים אוהבים מתנות מהממשלה ופחות אוהבים מיסים חשבתי על דרך לגלגל את זה מהדלת האחורית ע"י הענקת סכום שנתי קבוע לכל עירייה לפי מספר התושבים בה מתקציב המדינה.

לחייב כל עירייה ש 30% מהדירות החדשות יהיו בנות 2-3 חדרים, כך שייועדו לזוגות צעירים כדירה ראשונה.
לא! במצב הנוכחי עיריות רבות יעדיפו לא לבנות בכלל למגורים.
 
לא! במצב הנוכחי עיריות רבות יעדיפו לא לבנות בכלל למגורים.
אם זה מה שיקרה, אז צריך להוציא את העיריות מוועדות התכנון בניה ולאשר תכניות בנייה בלי שלעירייה יש מילה בעניין.
בכל מדינה מערבית יש גם בנייה של דירות קטנות, רק בארץ הכל מתחיל ב4 חדרים כאילו רווקים או זוגות שרק נישאו צריכים 2 חדרים אקסטרה.
 
בגלל זה הצעתי פתרון - לשנות תמריצים.
אם לא משנים את התמריצים של העירייה הם ישימו לזה רגליים. ובצדק, כי הם דואגים לתושבים שלהם וכרגע כל תוספת היא גרעונית.

@האזרח הקטן
 
בגלל זה הצעתי פתרון - לשנות תמריצים.
אם לא משנים את התמריצים של העירייה הם ישימו לזה רגליים. ובצדק, כי הם דואגים לתושבים שלהם וכרגע כל תוספת היא גרעונית.
זה רעיון טוב, אבל תקצוב לפי תושב עדיין יעודד אותם לאשר רק בנייה של דירות גדולות (יותר תושבים), ואז רווקים או זוגות ללא ילדים עדיין יתחרו על דירות 4 חדרים מול זוג עם שני ילדים.
 
רווקים וזוגות צעירים לא דורשים תקציבי חינוך ועם תמריץ כנ"ל העירייה תרצה אותם גם. אפשר לכוונן את זה בעוד הרבה דרכים אבל כצעד ראשון זה יעשה מהפיכה לדעתי.

@האזרח הקטן
 
1. פטור ממס רווח הון עד רווח של 5K בחודש (נצבר לאורך זמן כמובן), בדיוק כמו על השכרת דירה. יצור אלטרנטיבה טובה לנדל"ן עבור יותר אנשים.
2. הפסקת כל הפרוייקטים כדוגמת מחיר למשכן וכו'. אין סיבה שאממן דירות לאחרים. מי שמעוניין שיממן לעצמו הנחה.
3. הקפדה על גביית מסים וארנונה. מי שלא משלם את המס - לא יהנה משום שירות שהוא מממן.
4. שקיפות מוחלטת בתקציבים, בחירת בעלי התפקידים וקבלת ההחלטות בכל העיריות והתאגידים העירוניים, כמו תאגידי המים למיניהם.
5. פתיחת השוק לתחרות עבור כל התשתיות - חשמל, מים, גז וכו'.

אני חושב שעם הצעדים האלה, מחירי הדיור ירדו משמעותית ואיכות החיים בערים תשתפר פלאים.
 
רווקים וזוגות צעירים לא דורשים תקציבי חינוך ועם תמריץ כנ"ל העירייה תרצה אותם גם. אפשר לכוונן את זה בעוד הרבה דרכים אבל כצעד ראשון זה יעשה מהפיכה לדעתי.

@האזרח הקטן
זוגות צעירים הם לעיתים קרובות על התפר שבין זוג לפני חתונה לבין ילד ראשון.
אם לא תגרום לעירייה ולקבלנים לבנות דירות קטנות הן פשוט לא ייבנו (אלא אם תתן תמריצים מאוד גבוהים, שמישהו יצטרך לשלם עליהם).
בהינתן שאפשר לחייב את העיריות לבנות x יחידות דיור קטנות בשנה, אני חושב שזה בהחלט כלי שצריך להשתמש בו (יחד עם עוד שלל כלים) כדי להקטין את מצוקת הדיור.
 
1. פטור ממס רווח הון עד רווח של 5K בחודש (נצבר לאורך זמן כמובן), בדיוק כמו על השכרת דירה. יצור אלטרנטיבה טובה לנדל"ן עבור יותר אנשים.
יותר סביר שיורידו את תקרת הפטור משכר דירה (וגם יש היגיון שהמס יהיה כבר מהשקל הראשון, כמו כל הכנסה) ולא שייתנו פטור ממס רווחי הון.
 
או בסיכום הפתרונות (בסדר יורד):
- שכלול השוק
השוק מאוד משוקלל היום. יש אין סוף קונים ומוכרים / שוכרים ומשכירים. החיסרון היחיד לשוק משוכלל מלא זה מידע על הצד השני (זה נפתר לרוב תוך כדי תנועה) ועלויות מעבר (מבאסות אבל לא מאוד משמעותי).

מהפכה בארנונה. כרגע אין לעיריות תמריץ למשוך תושבים אלא עסקים בלבד.
לא הייתי בכלל הולך לאמצעים, אלא מכוון רק למטרה - 70 אלף התחלות בניה בשנה בין חדרה לגדרה, בגבולות הקו הירוק (מגבלה מזרחית) ב-5 השנים הקרובות.
יש הרבה אמצעים. המוחים לא צריכים להיות אנשי מקצוע.
 
להכתיב את האג'נדה והיעדים של "מחאת הדיור (021)2", מה היית רוצה להשיג ואיך?

היי
אני חיי את תחום הנדל"ן במדינות השונות שנים רבות, בכל מדינה ניסו פתרונות שונים,
בשורה התחתונה כלום לא עזר, לא ניתן לנצח את כוחות השוק, את העובדות המאפיינות כל שוק,
ניסו אפילו משטר קומוניסטי במדינות השונות, ניסו מדיניות סוציאליסטית בברלין, ניסו בניה של בניינים להשכרה וגם זה לא עזר.......

נתוני הפתיחה בישראל בעיתיים, רוב מוחלט באוכלוסייה שואף לדירות מגורים ומייצר ביקושים,
מדינת ישראל קטנה ומוגבלת בקרקעות, בצפון אנגליה במקומות רבים אנו משלמים בין 2,500 ל 3,000 פאונד עבור קרקע ליחידת דיור בגודל של 40 מ"ר,
האוכלוסייה בישראל גדלה בקצב מהיר יחסית,
אוכלוסיית העובדים בסקטור ההייטק מתרחבת, יש כאן אינטרס ברור של הממשלה לתמוך בכך, השכר צומח בהתאם, ואתו מחירי הנכסים והשכירויות,
קשה לצפות למהלך משמעותי מצד פוליטיקאים המגיעים לשלטון לזמן מוגבל לשנות את המצב, הממשלה החדשה מצהירה על המשך עליית מחירים (למדו לקח מהממשלות הקודמות),
הפוליטיקאים במדינות המערביות כדי לתת מענה לחוסר היכולת של זוגות צעירים לקנות דירות מגורים החליטו על משכנתאות במנוף גבוה של 95% או 100%,
בריביות נמוכות, משכנתאות בלון לכל החיים......
בפועל מה שקרה הוא שזה האיץ את עליית מחירי הנכסים, בישראל זה עדיין לא קרה, לפני שנתיים היו מספר חברי כנסת שקראו למשכנתאות במינוף של 90%....

לדעתי מחאה חברתית תשיג את ההיפך, היא תידחק את מקבלי ההחלטות לשפר את תנאי המשכנתאות לזוגות צעירים ובכך תידחק את מחירי הנכסים כלפי מעלה.

מניסיוננו מהמחאה הקודמת, כל אחד צריך לדאוג לעצמו, זה נקרא קפיטליזם.
 
מניסיוננו מהמחאה הקודמת, כל אחד צריך לדאוג לעצמו, זה נקרא קפיטליזם.
מדובר בשתי פעולות לא תלויות.
כל אחד צריך לדאוג לעצמו, ובמקביל ניתן לדרוש מהממשלה לתת מענה לנושאים בשליטתה (או להוציא משליטתה נושאים בשליטתה).
כתבת נכון שאם המטרה תידרוש הורדת מחירים, ילכו לפתרונות קלים ופופוליסטיים שיגבירו ביקושים ויעלו אף יותר את מחירי הדיור. לכן כתבתי מקודם את המטרה שצריכה להיות לדעתי:
70 אלף התחלות בניה בשנה בין חדרה לגדרה, בגבולות הקו הירוק (מגבלה מזרחית) ב-5 השנים הקרובות.
 
האם רוצים לאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה במרכז תל אביב? רוצים לאפשר להם לשכור דירה לטווח ארוך? מה בדיוק מנסים להשיג??
אתה מתכוון שהמחאה קשורה רק בתל-אביב? אז אתה מדבר על מחאת תל-אביבים (אלה שעדיין אין להם דירה שם או מספיק כסף לשכור דירה). על איזה אחוז מהאוכלוסיה מדובר? כמה זה יכול לעניין את הממשלה? כמה זה מעניין אותי או תושב רמת-גן ונתניה?
לחייב כל עירייה ש 30% מהדירות החדשות יהיו בנות 2-3 חדרים, כך שייועדו לזוגות צעירים כדירה ראשונה.
אתה מדבר על תל-אביב? על כל הארץ?
ברוב הארץ, זוגות צעירים לא רוצים לקנות דירה של 2-3 חדרים (בדקו את זה לזכרוני). מי שיקנה דירות כאלו יהיו כנראה המשקיעים (וגם זה רק אם יש ביקוש מספק של שוכרים).
מהתבוננות ממושכת לאורך השנים על השינויים שעוברים תושבי הארץ הזאת, לא נראה לי שיש תוחלת למחאת דיור אלא אם מדובר על מחאה של מי שזקוק לדיור ציבורי שמצטרפים אליה אנשים רבים שאכפת להם.
שאר תושבי המדינה אוהבים דירות גדולות ממידתם ומוכנים בששון להשתעבד אליהן, גם במשכנתא נצחית וגם בשיפוצים כיד הדמיון (והסטטוס המדומיין בתוכו).
 
כמה רעיונות:
1. קנסות מפלצתיים על דירות ובתים נטושים, על עיקוב בנייה על קרקעות מוכשרות ועל דירות שניות שלא מאוישות מרבית הזמן. להפקיע נכסים ממי שלא משלם.
2. בנייה בחסות המדינה של דירות קטנות. זה לא צריכה להיות אחריות של עירייה כי היא לא תעשה את זה, אלא אחריות לאומית.
3. שיפור תחבורה ציבורית מהפריפריה למרכזי תעסוקה.
4. החלת תשלום ארנונה לפי מפתח של מספר נפשות למ"ר ולא רק לפי מ"ר. לכלול מרפסות וחצרות בחישוב. שמי שרוצה לחיות על שטח גדול שישלם בהתאם.

מניסיוננו מהמחאה הקודמת, כל אחד צריך לדאוג לעצמו, זה נקרא קפיטליזם.
קפיטליזם זה מעולה אבל יש דברים שהם באחריות המדינה כמו רגולציה ותשתיות.

הקפדה על גביית מסים וארנונה. מי שלא משלם את המס - לא יהנה משום שירות שהוא מממן.
זו לדעתי בעיה רחבה מאוד. מי שלא משלם ארנונה לרוב גם לא משלם גם מס הכנסה ומקבל תקציבים נוספים מביטוח לאומי, הבטחת הכנסה, קצבאות ילדים וכו.
 
אתה מדבר על תל-אביב? על כל הארץ?
ערי גוש דן והמרכז.
ברוב הארץ, זוגות צעירים לא רוצים לקנות דירה של 2-3 חדרים (בדקו את זה לזכרוני).
איך בדקו את זה אם אין היצע מתאים?
מי שיקנה דירות כאלו יהיו כנראה המשקיעים (וגם זה רק אם יש ביקוש מספק של שוכרים).
גם משקיעים יקנו דירות כאלו, וגם דיירים המבקשים לגור בדירה בבעלותם.
שאר תושבי המדינה אוהבים דירות גדולות ממידתם ומוכנים בששון להשתעבד אליהן, גם במשכנתא נצחית וגם בשיפוצים כיד הדמיון (והסטטוס המדומיין בתוכו).
המצב כיום דוחף את כולם לחפש דירה גדולה ממידתם כי זוג בתחילת דרכו יודע שעד שהוא יצטרך דירת 4 חדרים היא כבר תהיה רחוקה יותר ממנו מאשר היום, אז הם "מוכנים בששון להשתעבד אליהן" - כי האלטרנטיבה שלהם היא לשלם שכר דירה ולהתרחק מההון הנדרש לרכישה.
 
השוק מאוד משוקלל היום. יש אין סוף קונים ומוכרים / שוכרים ומשכירים. החיסרון היחיד לשוק משוכלל מלא זה מידע על הצד השני (זה נפתר לרוב תוך כדי תנועה) ועלויות מעבר (מבאסות אבל לא מאוד משמעותי).

בדיחה טובה. ניסית לפצל דירה באופו חוקי? או סתם לבנות מגדל של דירות של 30 מ"ר במרכז של עיר כל שהיא?

כמו שכתבו קודם, צד ההיצע נשלט לחלוטין על ידי העיריות, כך שזהו בעצם שוק מונפוליסטי במהותו.

נכון ששוק יד2 הוא לא כזה, אבל שוק יד2 הוא שוק שלא מאפשר הרחבת ההיצע. זהו שוק של דירות קיימות. כדי להרחיב ההיצע חייבים את העיריות ו\או הרשויות האחרות, והן מכשילות בניה רחבה שתספק צרכי השוק (ויש להם סיבה טובה לזה, אך זה נושא אחר)

לא מזמן התמוטט עקב כשל מבני בניין במרכז רמת-גן (ממש ליד העיריה). היית מצפה שיעודדו במקומו בניה גבוהה ככל הניתן עם צפיפות רבה ככל הניתן. במקום זה, העיריה לא מאפשרת ניצול מירב זכויות הבניה של פנוי בינוי, כי זה לא פינוי בינוי (כי הבניין התמוטט מעצמו). כלומר, נתפסים לקוצו של יוד כדי למנוע בניה צפופה יותר.

לסיכום, שוק מונופוליסטי באספקט של הרחבת ההיצע.
 
1. קנסות מפלצתיים על דירות ובתים נטושים, על עיכוב בנייה על קרקעות מוכשרות ועל דירות שניות שלא מאוישות מרבית הזמן. להפקיע נכסים ממי שלא משלם.


מסכים לחלוטין.
לא מבין איך עיריות מסכימות שחורבות נטושות או מגרשים נטושים יעמדו שנים רבות במרכזי ערים ויכערו אותם.
ברמת גן, פינת בן גוריון וזבוטינסקי יש מגדל שנתקעה בנייתו שנים רבות. שיפקיעו ויעמידו למכרז.
 
חותם על כל מילה ש @רוני אמר.
דעתו כדעתי, אלו עובדות, לא משאלות לב.
 
בפועל מה שקרה הוא שזה האיץ את עליית מחירי הנכסים, בישראל זה עדיין לא קרה, לפני שנתיים היו מספר חברי כנסת שקראו למשכנתאות במינוף של 90%....
רק לא זה.. אני עוד מחכה לראות מה יקרה לכל אותן "משקיעי נדלן" בזכות התכניות המהוללות של כחלון. כי איך אפשר לוותר על דירה (ומשכנתא) כשאתה מקבל אותה בהנחה! ומה נעשה עם דירה בראש העין? אה, זה לא בעיה- מחירי הנדלן הרי רק עולים, אז נשכיר אותה ואח"כ נמכור. אה, רגע, מסתבר שזה מה שכולם עושים.
אז להחזיר מימון של 90 אחוז רק יגרום לאנשים לקחת כאלו משכנתאות ולהפוך את הנפילה שתהיה (מתישהו, גם אם עוד עשור) לקשה הרבה יותר..
אתה מתכוון שהמחאה קשורה רק בתל-אביב?
אני לא חושב שככה זה צריך להיות, אבל זאת דווקא התחושה שקיבלתי מאותה מחאה ב-2011. הפתרון הוא דווקא לנסות ולשבור את ההסתכלות הזאת על- מרכז ו-כל השאר. יש מספר מטרופולינים גדולים בישראל (תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע) נוסף לזה יש גם את הפריפריה המרוחקת יותר צפונה ודרומה. אם תהיה תחרות בין המטרופולינים אז אולי עדיין יהיה יקר בצנטרום של כל מטרופולין כזה, אבל בסך הכל המצב יהיה טוב הרבה יותר.

שאר תושבי המדינה אוהבים דירות גדולות ממידתם ומוכנים בששון להשתעבד אליהן, גם במשכנתא נצחית וגם בשיפוצים כיד הדמיון (והסטטוס המדומיין בתוכו).
ולכן: חינוך וחינוך וחינוך ואז להוסיף תמריצים מיידיים כמו ארנונה יקרה כדי שההבנה תחלחל.

3. שיפור תחבורה ציבורית מהפריפריה למרכזי תעסוקה.
משווה ומעלה- פייזור של מרכזי התעסוקה בצורה אסטרטגית (קשור למטרופולינים שציינתי קודם) והשקעה בתשתיות אינטרנט באופן מלא בכל הארץ.

מהפכה בארנונה. כרגע אין לעיריות תמריץ למשוך תושבים אלא עסקים בלבד.
4. החלת תשלום ארנונה לפי מפתח של מספר נפשות למ"ר ולא רק לפי מ"ר. לכלול מרפסות וחצרות בחישוב. שמי שרוצה לחיות על שטח גדול שישלם בהתאם.
בול!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Koby Paris מחאת האפודים הצהובים בצרפת אוף טופיק 51
מ היצע הדיור בישראל, אני טועה במשהו? נדל"ן 15
R פיקוח ממשלתי על מחירי הדיור בעת רכישת דירה נדל"ן 43
T לגבי מד מדלן במחירי הדיור נדל"ן 3
F מחירי הדיור - האם הם יירדו? אם כן מתי? נדל"ן 2
F אתר/גרף שמאפשר לראות את ירידת מחירי הדיור נדל"ן 12
N מה קורה כשמחירי הדיור ממש גבוהים בייחס להכנסת האזרחים? נדל"ן 87
L מחירי הדיור מסוכנים כרגע? פוסטים מאיכות נמוכה 7
L הורדת שיעור המס בשוק ההון להקלה על שוק הדיור נדל"ן 4
ח השכרת דירה למנהל הדיור הממשלתי (משרד האוצר) נדל"ן 9
L איך העלאת הריבית תוריד את מחירי הדיור- אם כבר תעלה אותם בסופו של דבר נדל"ן 610
מכל מלמדי השכלתי קונספירציה על מחירי הדיור נדל"ן 121
Y גישה לפתרון עליית מחירי הדיור נדל"ן 13
T יוקר המחיה בכלל ומשבר הדיור בפרט והשפעתו על קבלת החלטות של הדור הצעיר ביחס למדינה פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 31
ג האם שוק ההון מתמחר בוודאות ירידה במחירי הדיור? נדל"ן 38
L שוק הדיור בישראל שוק ההון 2
ג תרחישים לעליה חדה (14%) במחירי הדיור, ולאינפלציה מתפרצת אוף טופיק 9
DavidA מחירי הדיור, ריביות ואשראי לדיור בישראל ( בגרף אחד) אוף טופיק 0
DiverGirl מחיר למשתכן והשפעתו על שוק הדיור נדל"ן 77
DavidA משהו מוזר קורה בעיתונות הכלכלית בנושא מחירי הדיור נדל"ן 16
C בועת הנדל"ן ביפן בשנים 86-91 לעומת מחירי הדיור בישראל נדל"ן 4
ש הורדת מחירי הדיור. אפשרי? אוף טופיק 153
M הדיור השיתופי הוא הלהיט החם החדש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 51
CarpeDiem הגנה מירידה במחירי הדיור באמצעות משכנתא בריבית קבועה? שוק ההון 10
Waler יוקר הדיור לא השתנה כמו שחשבתם אוף טופיק 199
ברננקי שלב נוסף בבועת הדיור? אוף טופיק 45
מ מה הייתם עושים במצבי? שוק ההון 8
P נניח וידיכם הייתה על כספי המדינה/ האוצר איפה הייתם מקצצים, או מה הייתם בוחרים לשנות? פוסטים מאיכות נמוכה 136
מ כמה הייתם משלמים היום במזומן על 250K צבירה בפנסיה ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
T איפה הייתם ממליצים ללמוד ולהבין על משכנתא? נדל"ן 8
א סיכון מס בקרן השתלמות או שילוש של דמי הניהול - מה אתם הייתם עושים? שוק ההון 9
O האם הייתם משקיעים את הכסף של ההורים בקרן כספית? שוק ההון 1
ס שתי קרנות סל זהות בביצועים, אך שונות במחיר, עמלות וגודל. מה הייתם קונים? שוק ההון 8
ב לחיות על הקצה או ללכת על בטוח - מה אתם הייתם עושים? נדל"ן 14
C מה הייתם עושים עם שבוע חופשי רק לטפל בבירוקרטיה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
C האם הייתם משלמים כל חודש כדי לא למכור מניות מתוך לחץ בירידות? שוק ההון 7
ס מה אתם הייתם עושים ? דחיית תואר בשנה למען מקום טוב יותר אוף טופיק 13
C אם הייתם מהגרים למדינה עם 0% מס רווחי הון האם הייתם משנים את תמהיל ואופי תיק ההשקעות שלכם? מיסים 8
M האם הייתם מרגישים בנוח לחסוך את חסכונות חייכם בקרן מחקה עולמית\סנופי *סינטתית*? פוסטים מאיכות נמוכה 13
K הייתם קונים אצל רמאי משתלם? אוף טופיק 19
V איזה מסלול הייתם מסלקים? נדל"ן 24
S האם הייתם פורשים במצבי? נדל"ן 14
ה בן 20. בהתלבטות ואשמח לדעת מה אתם הייתם עושים שוק ההון 26
C על מה הסתכלתם לפני קניית הבית הראשון, ומה הייתם עושים אחרת? נדל"ן 9
I דולרים בחשבון - מה אתם הייתם עושים? אוף טופיק 16
R מה אתם הייתם עושים? משכנתא לדירה ראשונה ממשתכן שמחוסר ברירה היא להשקעה נדל"ן 9
ס אם הייתם יכולים להשקיע עד 40k ללא מס אבל מחפשים סיכון נמוך שוק ההון 6
M כיצד הייתם מנצלים את קיפאון הייצור שנוצר עקב הקורונה שוק ההון 5
new-investor ב-מה הייתם משקיעים, אג״ח ממשלתי או אג״ח עולמי? פוסטים מאיכות נמוכה 10
נ איך הייתם משקיעים את כספיכם שלכם בשנת 1900? אוף טופיק 21

נושאים דומים

Back
למעלה