• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מחאת האפודים הצהובים בצרפת

Koby Paris

משתמש רגיל
הצטרף ב
8/2/16
הודעות
580
דירוג
1,614
אני מתאר לעצמי שראיתם פה ושם אייטמים בתקשורת הישראלית לגבי מחאת האפודים הצהובים בצרפת, יש הרבה אי דיוקים בהרבה מהדיווחים שקראתי בישראל, יש הרבה יותר עומק במחאה הזאת מעבר לאלימות .

רקע סוציו-אקונומי של המפגינים : המפגינים הם לא מהגרים מוסלמים ולא תושבי הפרברים בערים הגדולות, מדובר בצרפתים לבנים מקוריים , אנשים עובדים עם משכורות נמוכות שלא גומרים את החודש, מעמד בינוני נמוך , בעלי עסקים קטנים, גמלאים , פועלים ,אימהות חד הוריות עובדות, וגם מובטלים. ברובם המוחלט מתגוררים בכפרים וערים קטנות בצרפת שרחוקים מהמטרופולים הגדולים כמו פריז , ליוון, בורדו , נאנט, ליל ועוד. אילו הצרפתים שנשכחו מאחור בתהליך הגלובליזציה ושהאליטות בפריז לועגות להם , מזלזלים בהם , הם השקופים של צרפת. אילו אנשים שרוצים לחיות בכבוד מהמשכורת שלהם ושהממשלה תתיחס אליהם. הם לא עניים מספיק כדי להינות מהקצבאות הנדיבות בצרפת ולא עשירים מספיק כדי להינות מהנחות המיסים שהנשיא מקרון נתן לעשירים בתחילת הקדנציה , הם קורעים תחת עול המיסים, הם נאלצים לגור רחוק מהערים הגדולות בגלל יוקר הנדל"ן ולהחזיק ב 2 מכוניות. בנוסף הם סובלים עקב סגירת בתי חולים , בתי משפט, משרדי ממשלה , מחסור ברופאים ובלי תחבורה ציבורית .עבורם שימוש ברכב הוא הכרח ולא בחירה, על מנת ללכת לעבודה , לפזר ילדים לבית ספר , ביקור רופא ועוד הם נאלצים להשתמש במכוניות ..
לפני כמה חודשים הממשלה כפתה בלי התייעצויות הגבלת מהירות של 80 קמ"ש במקום 90 קמ"ש בכבישים הפריפריים מה שנתפס כהנחייה חסרת בסיס שנועדה לחלוב עוד דוחות על מהירות מופרזת באיזורים הפריפריים, הזעם היה עצום, זה היה הדלק ואז הגיע הגפרור שהצית את המחאה, הממשלה שוב התכוונה להעלות מיסים על הדלק מה שגרם לקש ששבר את גב הגמל והוציא את ההמונים לכיכרות עם האפוד הצהוב. למה אפוד צהוב ? משום שאפוד צהוב מחוייב בחוק להיות בכל רכב בצרפת ! מה שיצר מכנה משותף חוצה מין, גיל, השתייכות מעמדית ועוד ...רעיון שיווקי מבריק שכל נהג מבין ושלכל נהג יש במכונית.

הם התחילו להביע מחאה בכיכרות , מדובר בכיכרות שהן תחלופה לרמזורים ולא לכיכרות במרכז הערים. המחאה התחילה בנובמבר 2018 דרך פוסטים ברשתות החברתיות שצברו תאוצה לייקים ושיתופים ... הממשלה התייחסה בביטול למחאה כינו אותם בכיינים, אספסוף, ברברים וכדו ... ואז התחילו ההפגנות בפריז ובערים הגדולות, המפגינים עם האפודים הצהובים הגיעו להפגין בטריטוריה של האליטה הדשנה והשבעה. יש לציין שרוב המפגינים הם אנשים שהפסיקו להצביע בבחירות ובשביל רובם זאת פעם ראשונה שהם מפגינים , בנוסף על הקבוצה הזאת יש גם מאסה די גדולה מהימין הקיצוני השמאל הקיצוני ועוד מפלגות שההצבעה אליהן היא הצבעת מחאה אבל בגלל שיטת הבחירות בצרפת אין להם ייצוג בפרלמנט. לנשיא מקרון יש רוב מוחלט בפרלמנט עם 24% מקולות הבוחרים, בגלל שיטת סיבוב ראשון ושני המנצח לוקח את כל הקולות גם עם 20% מהקולות.

במשך השבוע הם מפגינים בכיכרות בפריפריה ובכל יום שבת הם עולים לפריז ועוד ערים גדולות כשמפלס האלימות עולה משבת לשבת. השיא היה ב 1 לדצמבר 2018 כשהמראות שראינו נדמו למלחמה יותר מאשר להפגנה , השחיתו את שער הניצחון ואת שאנס אליזה שרפו מכוניות , בזזו חנויות ועוד . רובם המוחלט של המפגינים אינם אלימים אך קבוצות אלימות ואנרכיסטיות מהימין הקיצוני והשמאל הקיצוני מתמזגות עם המפגינים. לבזיזה מצטרפים צעירים מהפרברים.

כשמוחים נפגשו אחד עם השני בכיכרות נוצרה דינמיקה קבוצתית וכאלה שהרגישו לבד פתאום מצאו רעות ואחווה וככל שהם המשיכו להחליף רעיונות רמת הזעם עלתה כשהבינו שהם הפראיירים ושהם לא לבד. הכיכרות הפכו למפגש חברתי וסולידריות, הם עשו משמרות כדי להפגין יום ולילה ועדיין להמשיך לעבוד ולטפל בילדים , היתה אפילו חתונה בכיכר בין 2 מפגינים שנפגשו במהלך המחאה וחלקם העבירו את חג המולד והסילבסטר בכיכרות למרות הקור והגשם הם לא מוותרים ודואגים לנראות ונוכחות קבועה.

במהלך המחאה ההמונית שמתרחשת בכל צרפת היו גם סלוגנים אנטישמיים, הומופובים, נגד מהגרים ועוד אבל זה יוצא דופן, גם תיאוריות קונספירציה מופצות ברשתות החברתיות בין האפודים הצהובים. בין היתר על אחד מהשלטים נכתב " מקרון זונה של יהודים ".

פרט מעניין הוא שהעניים תושבי הפרברים לא הצטרפו למחאה ! כנראה בגלל שזאת אוכלוסייה מובטלת שחיה מהקצבאות הנדיבות בצרפת לעומת המפגינים שהם עובדים אבל לא גומרים את החודש ולא זכאים לכל הקצבאות ושגם משלמים מיסים למימון הקצבאות לאוכלוסיית הפרברים והמהגרים המובטלים.

הממשלה והנשיא מקרון המשיכו לבוז למפגינים ולזלזל בהם כינו אותם " אספסוף זועם " " מגיפה שחורה " " חוליגנים " קשיי עורף חסרי תקנה " ועוד ועוד בתקווה שדעת הציבור בסקרים תיטה לצד הממשלה אך זה לא מה שקרה , רוב מוחלט בציבור תומך במחאה למרות ההרס , אלימות, חורבן כלכלי במקומות מסויימים והפגיעה הכלכלית. לציבור בכללותו נמאס מעול המיסים שרק ממשיך להתעצם ועם פחות ופחות שירות ציבורי מפני שאף ממשלה לא מעיזה להוריד הוצאות ולפעול להורדת החוב הציבורי אז ממשיכים להעלות מיסים.

צרפת היא שיאנית העולם ברמת המיסוי הישיר והעקיף ואלופת העולם בעלות המגזר הציבורי המנופח ולא יעיל.

הממשלה מנסה להידבר עם המפגינים אך העניין כמעט בלתי אפשרי, זאת מחאה עממית לא מאורגנת ומפוזרת בכל צרפת כשלכל מפגין יש רשימת דרישות שונה עם כמה קוים משותפים כמו פחות מיסים , יותר כח קנייה , יותר דמוקרטיה עם משאלי עם שהציבור יוכל ליזום כמו בשוויץ וכד.
קשה לראות איך צרפת יוצאת מהמצב הבלתי אפשרי הזה שמערער את יסודות הדמוקרטיה מכיוון שיש חוסר אימון מוחלט בנשיא, הממשלה ובכל מוסדות השילטון.
הממשלה והנשיא מקרון ומוסדות השלטון נתפסים כאליטה מנותקת, סגורה בתוך עצמה ושבוייה בקונספציות של גלובליזציה ופרוגרסיביות.

חלק מהמפגינים היטיבו לתאר את המחלוקת עם האליטות, לדידם זאת מלחמה בין מי שחושב על סוף העולם ( האליטה השבעה
והמנותקת שחושבת על שינויי האקלים) לבין העם הפשוט שחושב על סוף החודש , איך להביא אוכל לילדים ופשוט לחיות.

האפודים הצהובים מסרבים להיות מיוצגים על ידי המפלגות הפוליטיות והאיגודים המקצועיים , הם סבורים שכל המפלגות הפוליטיות, האיגודים המקצועיים והתקשורת בגדו בעם ומנסים לנצל את המחאה למטרות פוליטיות.

יש עדיין פצע שלא הגליד , ב2005 היה משאל עם בצרפת על אישרור האמנה האירופאית שתוצאותיו היו סירוב לאישרור האמנה אך הממשלה אישררה את האמנה בניגוד לתוצאות משאל העם ! זאת היתה קטסטרופה לאימון הציבור שעדיין האופוזיציה לא מפסיקה לדבר על זה.

פרט נוסף, הנשיא מקרון שבר שיאים של אי פופולריות של כל הנשיאים הקודמים , בסביבות 20% פופולריות וזה עוד לפני תחילת מחאת האפודים הצהובים. הוא נתפס כנשיא של העשירים , מנותק , יהיר, מתנשא ומזלזל .

מעבר לשיא האי פופולריות הוא הנשיא שמעורר הכי הרבה שינאה , טינה וסלידה מכל הנשיאים הקודמים, אפילו את הנשיא סרקוזי שנאו פחות. ה
מקרון הרבה פחות פופולרי מדונלד טראמפ בארהב. וזה פרט שמקשה על היציאה מהמשבר שצרפת עוברת.

במספר מוקדי מחאה עשו למקרון משפט שדה עם כריתת הראש בעזרת הגליוטינה, שריפת בובה בדמותו ועוד.

הרפורמות שהנשיא מקרון העביר לא נשאו פרי , הצמיחה הכלכלית לא עלתה והאבטלה ההמונית לא ירדה. הרפורמה של ביטול מס העושר לעשירים, מס ייחודי שהיה קיים רק בצרפת, היתה נכונה כלכלית אך טעות פוליטית קטסטרופלית משום שהעם לא הבין למה נותנים מתנה ל 1% מהעשירים ובאותו זמן מעלים מיסים סוציאליים לגימלאים ומפסיקים הצמדה למדד של הפנסיות בזמן שהאינפלציה הרימה ראש.

מחאת האפודים הצהובים בצרפת חיה ובועטת וקובעת את סדר היום כבר יותר מחודשיים , נציגיה נוכחים באולפני הטלויזיה והרדיו כל היום . יש פה כמה ערוצים שמשדרים חדשות 24 שעות מה שמעצים את המחאה, וכמובן יש את הרשתות החברתיות שמליאות פעילות שוקקת.

יש אומנם פחות מפגינים עם הזמן אבל אילו שממשיכים להפגין הופכים ליותר ויותר ראדיקלים ועדיין זוכים לתמיכה ציבורית. הם הבינו שאף על פי שכולם מגנים את האלימות ללא האלימות אף אחד לא היה מתייחס אליהם. בעיקר כששורפים את הרחובות היפים ברובעים בהם מתגוררת האליטה המנותקת בפריז.

הממשלה הפעילה ומפעילה מניפולציות והרבה כוח כדי לשבור את המפגינים אך כרגע ללא הצלחה, וזה כולל מעצרים מנהליים ( כן בצרפת !) , סגירת תחנות מטרו ותחנות רכבת כדי שמפגינים לא יגיעו , כדורי גומי , גז מדמיע בכמויות עצומות, סוגרים כבישים מהירים שמובילים לפריז , משוריינים צבאיים ברחובות , מעצרים המוניים, מאשימים את המפגינים בסיכון לדמוקרטיה ועוד ...
היום למשל הציע הפילוסוף שר החינוך לשעבר מר לוק פרי שהמשטרה תפתח באש חיה על המפגינים , כן ,כן אתם שומעים נכון , בצרפת הנאורה יש שר חינוך לשעבר , פילוסוף ופרופסור באוניברסיטה שהתרעם על כך שהמשטרה לא יורה במפגינים והוא אמר זאת באולפן טלויזיה ולא בשיחה סגורה.
אתמול ראש הממשלה הודיע שהמשטרה והמודיעין יכינו רשימות של מפגינים מסוכנים בפוטנציה שיהיו במעצר בית כל יום שבת ושהממשלה שוקלת איסור הפגנות , אילו צעדים פרובוקטיבים ולא חוקתיים ובטח ובטח לא יאים למדינה דמוקרטית נאורה שמטיפה לכל העולם על זכויות אדם.

אז מצד אחד הנשיא והממשלה מנסים להראות שהם פתוחים לדיאלוג ומצד שני פועלים לדיכוי אלים של המחאה תוך שימוש באמצעים לא לגיטמיים במדינה דמוקרטית נאורה.

הרבה אימפריות נפלו ומהפיכות קרו בגלל עול מיסים , המהפיכה הצרפתית ב 1789 גם כן התחילה בגלל עול מיסים ... וזאת לא המהפיכה היחידה , היו עוד מהפיכות יותר קטנות האחרונה בהם ב מאי 1968 כשהסטודנטים יצאו למחאה וקיפלו את הממשלה בראשות דה גול.

לצרפתים יש הסטוריה עשירה של מחאות אלימות ומהפיכות, הם לא נרתעים ואין ספק שידם תהיה על העליונה והנשיא מקרון יכנע, הוא כבר חילק כמה מליארדי יורו כדי להרגיע את הרוחות אבל למפגינים זה לא מספיק , הם רוצים גם יותר ייצוג ודמוקרטיה עממית.

יש לציין שמרבית הפרשנים סבורים שהממשלה הנוכחית לא אחראית לכל המחדלים של כל הממשלות הקודמות ב 40 שנים האחרונות, אבל היא הגדישה את הסיאה עם עול המיסים וזעם ההמונים התפרץ עכשיו.

מקרון עוד אמור להוביל רפורמות גדולות בדמי האבטלה ורפורמה מקיפה בפנסיות, רפורמות שיוציאו מיליונים לרחובות , איגודים מקצועיים, אופוזיציה , עובדי מדינה ועוד ... ואם באותו זמן מחאת האפודים הצהובים בצרפת תמשיך אז תהיה בצרפת מהומה עצומה שלא נדע איך תצא מימנה. בצרפת מוחים כנגד המצב ומוחים בעוד יותר נחישות נגד כל רפורמה, זה מתכון בטוח לצעידה במקום ומהומות.

גם אם המחאה הנוכחית של האפודים הצהובים תדעך צרפת תיראה אחרת , אין לי ספק שיהיו שינויים דמוקרטיים בצרפת שייתנו ביטוי לפסיפס האנושי בכל צרפת ואם זה לא יקרה לצערנו בבחירות הבאות הימין הקיצוני לוקח את הבחירות בהליכה.
 
נערך לאחרונה ב:
מרתק. תודה רבה.
 
תודה על ההבהרות.
 
כתוב נהדר ומרתק. תודה.
 
תודה רבה על הסקירה המרתקת.
מאילו מקורות מידע אתה ניזון?
תקשורת מקומית? שיחות אישיות?
 
תודה רבה על הסקירה המרתקת.
מאילו מקורות מידע אתה ניזון?
תקשורת מקומית? שיחות אישיות?
אני חי בצרפת כבר 20 שנים , אני חי את הפוליטיקה פה ועוקב אחרי האקטואליה באדיקות. מכיוון שכבר עשיתי את הפרישה המוקדמת שלי אז יש לי הרבה זמן לצפות בערוצי חדשות ולהעביר זמן ברשתות החברתיות :lol:
 
אני מתאר לעצמי שראיתם פה ושם אייטמים בתקשורת הישראלית לגבי מחאת האפודים הצהובים בצרפת, יש הרבה אי דיוקים בהרבה מהדיווחים שקראתי בישראל, יש הרבה יותר עומק במחאה הזאת מעבר לאלימות .

רקע סוציו-אקונומי של המפגינים : המפגינים הם לא מהגרים מוסלמים ולא תושבי הפרברים בערים הגדולות, מדובר בצרפתים לבנים מקוריים , אנשים עובדים עם משכורות נמוכות שלא גומרים את החודש, מעמד בינוני נמוך , בעלי עסקים קטנים, גמלאים , פועלים ,אימהות חד הוריות עובדות, וגם מובטלים. ברובם המוחלט מתגוררים בכפרים וערים קטנות בצרפת שרחוקים מהמטרופולים הגדולים כמו פריז , ליוון, בורדו , נאנט, ליל ועוד. אילו הצרפתים שנשכחו מאחור בתהליך הגלובליזציה ושהאליטות בפריז לועגות להם , מזלזלים בהם , הם השקופים של צרפת. אילו אנשים שרוצים לחיות בכבוד מהמשכורת שלהם ושהממשלה תתיחס אליהם. הם לא עניים מספיק כדי להינות מהקצבאות הנדיבות בצרפת ולא עשירים מספיק כדי להינות מהנחות המיסים שהנשיא מקרון נתן לעשירים בתחילת הקדנציה , הם קורעים תחת עול המיסים, הם נאלצים לגור רחוק מהערים הגדולות בגלל יוקר הנדל"ן ולהחזיק ב 2 מכוניות. בנוסף הם סובלים עקב סגירת בתי חולים , בתי משפט, משרדי ממשלה , מחסור ברופאים ובלי תחבורה ציבורית .עבורם שימוש ברכב הוא הכרח ולא בחירה, על מנת ללכת לעבודה , לפזר ילדים לבית ספר , ביקור רופא ועוד הם נאלצים להשתמש במכוניות ..
לפני כמה חודשים הממשלה כפתה בלי התייעצויות הגבלת מהירות של 80 קמ"ש במקום 90 קמ"ש בכבישים הפריפריים מה שנתפס כהנחייה חסרת בסיס שנועדה לחלוב עוד דוחות על מהירות מופרזת באיזורים הפריפריים, הזעם היה עצום, זה היה הדלק ואז הגיע הגפרור שהצית את המחאה, הממשלה שוב התכוונה להעלות מיסים על הדלק מה שגרם לקש ששבר את גב הגמל והוציא את ההמונים לכיכרות עם האפוד הצהוב. למה אפוד צהוב ? משום שאפוד צהוב מחוייב בחוק להיות בכל רכב בצרפת ! מה שיצר מכנה משותף חוצה מין, גיל, השתייכות מעמדית ועוד ...רעיון שיווקי מבריק שכל נהג מבין ושלכל נהג יש במכונית.

הם התחילו להביע מחאה בכיכרות , מדובר בכיכרות שהן תחלופה לרמזורים ולא לכיכרות במרכז הערים. המחאה התחילה בנובמבר 2018 דרך פוסטים ברשתות החברתיות שצברו תאוצה לייקים ושיתופים ... הממשלה התייחסה בביטול למחאה כינו אותם בכיינים, אספסוף, ברברים וכדו ... ואז התחילו ההפגנות בפריז ובערים הגדולות, המפגינים עם האפודים הצהובים הגיעו להפגין בטריטוריה של האליטה הדשנה והשבעה. יש לציין שרוב המפגינים הם אנשים שהפסיקו להצביע בבחירות ובשביל רובם זאת פעם ראשונה שהם מפגינים , בנוסף על הקבוצה הזאת יש גם מאסה די גדולה מהימין הקיצוני השמאל הקיצוני ועוד מפלגות שההצבעה אליהן היא הצבעת מחאה אבל בגלל שיטת הבחירות בצרפת אין להם ייצוג בפרלמנט. לנשיא מקרון יש רוב מוחלט בפרלמנט עם 24% מקולות הבוחרים, בגלל שיטת סיבוב ראשון ושני המנצח לוקח את כל הקולות גם עם 20% מהקולות.

במשך השבוע הם מפגינים בכיכרות בפריפריה ובכל יום שבת הם עולים לפריז ועוד ערים גדולות כשמפלס האלימות עולה משבת לשבת. השיא היה ב 1 לדצמבר 2018 כשהמראות שראינו נדמו למלחמה יותר מאשר להפגנה , השחיתו את שער הניצחון ואת שאנס אליזה שרפו מכוניות , בזזו חנויות ועוד . רובם המוחלט של המפגינים אינם אלימים אך קבוצות אלימות ואנרכיסטיות מהימין הקיצוני והשמאל הקיצוני מתמזגות עם המפגינים. לבזיזה מצטרפים צעירים מהפרברים.

כשמוחים נפגשו אחד עם השני בכיכרות נוצרה דינמיקה קבוצתית וכאלה שהרגישו לבד פתאום מצאו רעות ואחווה וככל שהם המשיכו להחליף רעיונות רמת הזעם עלתה כשהבינו שהם הפראיירים ושהם לא לבד. הכיכרות הפכו למפגש חברתי וסולידריות, הם עשו משמרות כדי להפגין יום ולילה ועדיין להמשיך לעבוד ולטפל בילדים , היתה אפילו חתונה בכיכר בין 2 מפגינים שנפגשו במהלך המחאה וחלקם העבירו את חג המולד והסילבסטר בכיכרות למרות הקור והגשם הם לא מוותרים ודואגים לנראות ונוכחות קבועה.

במהלך המחאה ההמונית שמתרחשת בכל צרפת היו גם סלוגנים אנטישמיים, הומופובים, נגד מהגרים ועוד אבל זה יוצא דופן, גם תיאוריות קונספירציה מופצות ברשתות החברתיות בין האפודים הצהובים. בין היתר על אחד מהשלטים נכתב " מקרון זונה של יהודים ".

פרט מעניין הוא שהעניים תושבי הפרברים לא הצטרפו למחאה ! כנראה בגלל שזאת אוכלוסייה מובטלת שחיה מהקצבאות הנדיבות בצרפת לעומת המפגינים שהם עובדים אבל לא גומרים את החודש ולא זכאים לכל הקצבאות ושגם משלמים מיסים למימון הקצבאות לאוכלוסיית הפרברים והמהגרים המובטלים.

הממשלה והנשיא מקרון המשיכו לבוז למפגינים ולזלזל בהם כינו אותם " אספסוף זועם " " מגיפה שחורה " " חוליגנים " קשיי עורף חסרי תקנה " ועוד ועוד בתקווה שדעת הציבור בסקרים תיטה לצד הממשלה אך זה לא מה שקרה , רוב מוחלט בציבור תומך במחאה למרות ההרס , אלימות, חורבן כלכלי במקומות מסויימים והפגיעה הכלכלית. לציבור בכללותו נמאס מעול המיסים שרק ממשיך להתעצם ועם פחות ופחות שירות ציבורי מפני שאף ממשלה לא מעיזה להוריד הוצאות ולפעול להורדת החוב הציבורי אז ממשיכים להעלות מיסים.

צרפת היא שיאנית העולם ברמת המיסוי הישיר והעקיף ואלופת העולם בעלות המגזר הציבורי המנופח ולא יעיל.

הממשלה מנסה להידבר עם המפגינים אך העניין כמעט בלתי אפשרי, זאת מחאה עממית לא מאורגנת ומפוזרת בכל צרפת כשלכל מפגין יש רשימת דרישות שונה עם כמה קוים משותפים כמו פחות מיסים , יותר כח קנייה , יותר דמוקרטיה עם משאלי עם שהציבור יוכל ליזום כמו בשוויץ וכד.
קשה לראות איך צרפת יוצאת מהמצב הבלתי אפשרי הזה שמערער את יסודות הדמוקרטיה מכיוון שיש חוסר אימון מוחלט בנשיא, הממשלה ובכל מוסדות השילטון.
הממשלה והנשיא מקרון ומוסדות השלטון נתפסים כאליטה מנותקת, סגורה בתוך עצמה ושבוייה בקונספציות של גלובליזציה ופרוגרסיביות.

חלק מהמפגינים היטיבו לתאר את המחלוקת עם האליטות, לדידם זאת מלחמה בין מי שחושב על סוף העולם ( האליטה השבעה
והמנותקת שחושבת על שינויי האקלים) לבין העם הפשוט שחושב על סוף החודש , איך להביא אוכל לילדים ופשוט לחיות.

האפודים הצהובים מסרבים להיות מיוצגים על ידי המפלגות הפוליטיות והאיגודים המקצועיים , הם סבורים שכל המפלגות הפוליטיות, האיגודים המקצועיים והתקשורת בגדו בעם ומנסים לנצל את המחאה למטרות פוליטיות.

יש עדיין פצע שלא הגליד , ב2005 היה משאל עם בצרפת על אישרור האמנה האירופאית שתוצאותיו היו סירוב לאישרור האמנה אך הממשלה אישררה את האמנה בניגוד לתוצאות משאל העם ! זאת היתה קטסטרופה לאימון הציבור שעדיין האופוזיציה לא מפסיקה לדבר על זה.

פרט נוסף, הנשיא מקרון שבר שיאים של אי פופולריות של כל הנשיאים הקודמים , בסביבות 20% פופולריות וזה עוד לפני תחילת מחאת האפודים הצהובים. הוא נתפס כנשיא של העשירים , מנותק , יהיר, מתנשא ומזלזל .

מעבר לשיא האי פופולריות הוא הנשיא שמעורר הכי הרבה שינאה , טינה וסלידה מכל הנשיאים הקודמים, אפילו את הנשיא סרקוזי שנאו פחות. ה
מקרון הרבה פחות פופולרי מדונלד טראמפ בארהב. וזה פרט שמקשה על היציאה מהמשבר שצרפת עוברת.

במספר מוקדי מחאה עשו למקרון משפט שדה עם כריתת הראש בעזרת הגליוטינה, שריפת בובה בדמותו ועוד.

הרפורמות שהנשיא מקרון העביר לא נשאו פרי , הצמיחה הכלכלית לא עלתה והאבטלה ההמונית לא ירדה. הרפורמה של ביטול מס העושר לעשירים, מס ייחודי שהיה קיים רק בצרפת, היתה נכונה כלכלית אך טעות פוליטית קטסטרופלית משום שהעם לא הבין למה נותנים מתנה ל 1% מהעשירים ובאותו זמן מעלים מיסים סוציאליים לגימלאים ומפסיקים הצמדה למדד של הפנסיות בזמן שהאינפלציה הרימה ראש.

מחאת האפודים הצהובים בצרפת חיה ובועטת וקובעת את סדר היום כבר יותר מחודשיים , נציגיה נוכחים באולפני הטלויזיה והרדיו כל היום . יש פה כמה ערוצים שמשדרים חדשות 24 שעות מה שמעצים את המחאה, וכמובן יש את הרשתות החברתיות שמליאות פעילות שוקקת.

יש אומנם פחות מפגינים עם הזמן אבל אילו שממשיכים להפגין הופכים ליותר ויותר ראדיקלים ועדיין זוכים לתמיכה ציבורית. הם הבינו שאף על פי שכולם מגנים את האלימות ללא האלימות אף אחד לא היה מתייחס אליהם. בעיקר כששורפים את הרחובות היפים ברובעים בהם מתגוררת האליטה המנותקת בפריז.

הממשלה הפעילה ומפעילה מניפולציות והרבה כוח כדי לשבור את המפגינים אך כרגע ללא הצלחה, וזה כולל מעצרים מנהליים ( כן בצרפת !) , סגירת תחנות מטרו ותחנות רכבת כדי שמפגינים לא יגיעו , כדורי גומי , גז מדמיע בכמויות עצומות, סוגרים כבישים מהירים שמובילים לפריז , משוריינים צבאיים ברחובות , מעצרים המוניים, מאשימים את המפגינים בסיכון לדמוקרטיה ועוד ...
היום למשל הציע הפילוסוף שר החינוך לשעבר מר לוק פרי שהמשטרה תפתח באש חיה על המפגינים , כן ,כן אתם שומעים נכון , בצרפת הנאורה יש שר חינוך לשעבר , פילוסוף ופרופסור באוניברסיטה שהתרעם על כך שהמשטרה לא יורה במפגינים והוא אמר זאת באולפן טלויזיה ולא בשיחה סגורה.
אתמול ראש הממשלה הודיע שהמשטרה והמודיעין יכינו רשימות של מפגינים מסוכנים בפוטנציה שיהיו במעצר בית כל יום שבת ושהממשלה שוקלת איסור הפגנות , אילו צעדים פרובוקטיבים ולא חוקתיים ובטח ובטח לא יאים למדינה דמוקרטית נאורה שמטיפה לכל העולם על זכויות אדם.

אז מצד אחד הנשיא והממשלה מנסים להראות שהם פתוחים לדיאלוג ומצד שני פועלים לדיכוי אלים של המחאה תוך שימוש באמצעים לא לגיטמיים במדינה דמוקרטית נאורה.

הרבה אימפריות נפלו ומהפיכות קרו בגלל עול מיסים , המהפיכה הצרפתית ב 1789 גם כן התחילה בגלל עול מיסים ... וזאת לא המהפיכה היחידה , היו עוד מהפיכות יותר קטנות האחרונה בהם ב מאי 1968 כשהסטודנטים יצאו למחאה וקיפלו את הממשלה בראשות דה גול.

לצרפתים יש הסטוריה עשירה של מחאות אלימות ומהפיכות, הם לא נרתעים ואין ספק שידם תהיה על העליונה והנשיא מקרון יכנע, הוא כבר חילק כמה מליארדי יורו כדי להרגיע את הרוחות אבל למפגינים זה לא מספיק , הם רוצים גם יותר ייצוג ודמוקרטיה עממית.

יש לציין שמרבית הפרשנים סבורים שהממשלה הנוכחית לא אחראית לכל המחדלים של כל הממשלות הקודמות ב 40 שנים האחרונות, אבל היא הגדישה את הסיאה עם עול המיסים וזעם ההמונים התפרץ עכשיו.

מקרון עוד אמור להוביל רפורמות גדולות בדמי האבטלה ורפורמה מקיפה בפנסיות, רפורמות שיוציאו מיליונים לרחובות , איגודים מקצועיים, אופוזיציה , עובדי מדינה ועוד ... ואם באותו זמן מחאת האפודים הצהובים בצרפת תמשיך אז תהיה בצרפת מהומה עצומה שלא נדע איך תצא מימנה. בצרפת מוחים כנגד המצב ומוחים בעוד יותר נחישות נגד כל רפורמה, זה מתכון בטוח לצעידה במקום ומהומות.

גם אם המחאה הנוכחית של האפודים הצהובים תדעך צרפת תיראה אחרת , אין לי ספק שיהיו שינויים דמוקרטיים בצרפת שייתנו ביטוי לפסיפס האנושי בכל צרפת ואם זה לא יקרה לצערנו בבחירות הבאות הימין הקיצוני לוקח את הבחירות בהליכה.

מרתק. תודה רבה!

לעיתים קרובות ניתן לראות שלכאורה ימניים "מנכסים" את המהפיכה לטובת שנאת זרים/אנטיש וכו' האם זה פייק ניוז או שבהחלט יש נימה כזאת ?
אתה מדבר על זה בלשון צופה מהצד, להערכתך זה ידעך או שאשכרה תהייה הפיכה?
 
מרתק. תודה רבה!

לעיתים קרובות ניתן לראות שלכאורה ימניים "מנכסים" את המהפיכה לטובת שנאת זרים/אנטיש וכו' האם זה פייק ניוז או שבהחלט יש נימה כזאת ?
אתה מדבר על זה בלשון צופה מהצד, להערכתך זה ידעך או שאשכרה תהייה הפיכה?
כולם מנסים לנכס את המחאה של האפודים הצהובים, ימין , ימין קיצוני, שמאל, שמאל קיצוני וגם האיגודים המקצועיים. הדרישות של המפגינים הן בסיסיות וכמובן שמופיעות במצע של כמה מפלגות אז ככה שכל מפלגה טוענת " הינה אנחנו כבר חשבנו על הרעיון הזה קודם " אבל האפודים הצהובים הם אנטי סיסטם ואין אמון בכל המפלגות וגם שינאה לאיגודים המקצועיים שמגנים רק על עובדי המדינה המפונקים. הנהנה הגדול לעת עתה מהמחאה זה הימין הקיצוני של מארין לה פן לא מפני שהם רואים בה אלטרנטיבה לנשיא מקרון ולא בגלל שינאת זרים אלא בגלל שהימין הקיצוני מנקז אליו קולות מחאה באופן כללי.
הימין הקיצוני מכניס את ההגירה למחאה מזוית התקציב , הם אומרים למפגינים " תראו כמה מיליארדים עולה לנו הטיפול ההגירה שאתם מממנים על ידי עליית מיסים ". האפודים הצהובים נמנעים מנושאים נפיצים כמו הגירה כדי להתרכז בנושאים שמלכדים את רוב העם וזוכים לתמיכה ציבורית כמו הורדת נטל המיסים , העלאת כח קנייה, יותר דמוקרטיה עם משאלי עם ובחירות פרופורציונליות ( כמו בישראל ).
אם עושים מחקר עומק אז מתברר שהמחאה היא גם על הזהות הלאומית ואובדן התרבות הצרפתית עקב הגירה המונית אבל כמו שאמרתי הם מתרכזים במה שמלכד. כשהמוחים נפגשים בכיכרות הם מתעלמים מימין ומשמאל ומנושאים נפיצים כמו דת והגירה. ומפה מגיע החוסן של המחאה.

מעבר לזה , המפגינים עם האפודים הצהובים לא גרים עם מהגרים ! המהגרים גרים ברובם המוחלט בפרברים העניים של הערים הגדולות והמפגינים עצמם גרים באיזורי בפריפריה בערים קטנות וכפרים , בגדול אין חיכוך בין 2 האוכלוסיות הללו שחיות בטריטוריות נפרדות.

לדעתי המחאה לא תדעך , אולי היא תתבטא בצורות אחרות כמו התארגנות בתור תנועה פוליטית מה שכבר קורה ... בנוסף מקרון מארגן דיון לאומי גדול למשך 3 חודשים ובכל עיריה בצרפת התושבים יעלו טענות ורעיונות שלאחריהם תהיה וועדה מסכמת שתעלה הצעות חוק שהממשלה לא מתחייבת מראש לקבל. סוף הדיון הלאומי נופל לפני הבחירות לפרלמנט האירופי במאי 2019 אז כנראה שהממשלה תאמץ כמה רעיונות שעלו על מנת למנוע קטסטרופה בבחירות לפרלמנט האירופי שהן בחירות יחסיות בשונה מהבחירות לפרלמנט הצרפתי.

בכל מקרה האפודים הצהובים כבר ניצחו והם מכתיבים את סדר היום ומקרון כבר נחשב לברווז צולע עד סוף הקדנציה בלי יכולת משילות.

הממשלה מנסה להרויח זמן בקשר לתשובות ליותר דמוקרטיה עממית עם הדיון הלאומי , אז חלק מהמפגינים רוצים לתת הזדמנות לדיאלוג אבל אם אחרי הדיון הלאומי הנשיא והממשלה יתעלמו מהמסקנות יהיה בצרפת תוהו ובוהו כי מי שעד עכשיו התנגד לאלימות יצטרף למחאה אלימה יותר מכיוון שיבינו שאין ברירה.
 
כולם מנסים לנכס את המחאה של האפודים הצהובים, ימין , ימין קיצוני, שמאל, שמאל קיצוני וגם האיגודים המקצועיים. הדרישות של המפגינים הן בסיסיות וכמובן שמופיעות במצע של כמה מפלגות אז ככה שכל מפלגה טוענת " הינה אנחנו כבר חשבנו על הרעיון הזה קודם " אבל האפודים הצהובים הם אנטי סיסטם ואין אמון בכל המפלגות וגם שינאה לאיגודים המקצועיים שמגנים רק על עובדי המדינה המפונקים. הנהנה הגדול לעת עתה מהמחאה זה הימין הקיצוני של מארין לה פן לא מפני שהם רואים בה אלטרנטיבה לנשיא מקרון ולא בגלל שינאת זרים אלא בגלל שהימין הקיצוני מנקז אליו קולות מחאה באופן כללי.
הימין הקיצוני מכניס את ההגירה למחאה מזוית התקציב , הם אומרים למפגינים " תראו כמה מיליארדים עולה לנו הטיפול ההגירה שאתם מממנים על ידי עליית מיסים ". האפודים הצהובים נמנעים מנושאים נפיצים כמו הגירה כדי להתרכז בנושאים שמלכדים את רוב העם וזוכים לתמיכה ציבורית כמו הורדת נטל המיסים , העלאת כח קנייה, יותר דמוקרטיה עם משאלי עם ובחירות פרופורציונליות ( כמו בישראל ).
אם עושים מחקר עומק אז מתברר שהמחאה היא גם על הזהות הלאומית ואובדן התרבות הצרפתית עקב הגירה המונית אבל כמו שאמרתי הם מתרכזים במה שמלכד. כשהמוחים נפגשים בכיכרות הם מתעלמים מימין ומשמאל ומנושאים נפיצים כמו דת והגירה. ומפה מגיע החוסן של המחאה.

מעבר לזה , המפגינים עם האפודים הצהובים לא גרים עם מהגרים ! המהגרים גרים ברובם המוחלט בפרברים העניים של הערים הגדולות והמפגינים עצמם גרים באיזורי בפריפריה בערים קטנות וכפרים , בגדול אין חיכוך בין 2 האוכלוסיות הללו שחיות בטריטוריות נפרדות.

לדעתי המחאה לא תדעך , אולי היא תתבטא בצורות אחרות כמו התארגנות בתור תנועה פוליטית מה שכבר קורה ... בנוסף מקרון מארגן דיון לאומי גדול למשך 3 חודשים ובכל עיריה בצרפת התושבים יעלו טענות ורעיונות שלאחריהם תהיה וועדה מסכמת שתעלה הצעות חוק שהממשלה לא מתחייבת מראש לקבל. סוף הדיון הלאומי נופל לפני הבחירות לפרלמנט האירופי במאי 2019 אז כנראה שהממשלה תאמץ כמה רעיונות שעלו על מנת למנוע קטסטרופה בבחירות לפרלמנט האירופי שהן בחירות יחסיות בשונה מהבחירות לפרלמנט הצרפתי.

בכל מקרה האפודים הצהובים כבר ניצחו והם מכתיבים את סדר היום ומקרון כבר נחשב לברווז צולע עד סוף הקדנציה בלי יכולת משילות.

הממשלה מנסה להרויח זמן בקשר לתשובות ליותר דמוקרטיה עממית עם הדיון הלאומי , אז חלק מהמפגינים רוצים לתת הזדמנות לדיאלוג אבל אם אחרי הדיון הלאומי הנשיא והממשלה יתעלמו מהמסקנות יהיה בצרפת תוהו ובוהו כי מי שעד עכשיו התנגד לאלימות יצטרף למחאה אלימה יותר מכיוון שיבינו שאין ברירה.
מדהים, מעורר השראה.
מקווה שבניגוד אלינו לא ירדימו את המפגינים באיזה דו"ח עלום שיישכח תוך כמה חודשים וכולם יחזרו לקונכיה.
 
מדהים, מעורר השראה.
מקווה שבניגוד אלינו לא ירדימו את המפגינים באיזה דו"ח עלום שיישכח תוך כמה חודשים וכולם יחזרו לקונכיה.
זאת אכן הסכנה וזה מה שהאופוזיציה טוענת יחד עם חלק מהאפודים הצהובים, הממשלה כבר החלה לעורר מחלוקת עם הכתבת הנושאים שידונו במהלך הדיון הלאומי הגדול. מצד שני יש חלק גדול מהאפודים הצהובים שרוצים לתת הזדמנות לדיאלוג עם הממשלה. אם הדיון יכשל והממשלה תתעלם מהתוצאות יש סכנה שהאלימות תימשך ומשבר האימון יחריף יחד עם
הידרדרות של צרפת לאנרכיה , חלק מהמפגינים כבר הציעו להוציא את הגליוטינות מהמחסנים... זה עם שערף את ראשם של המלך לואי ה 16 וכל האליטה בזמן המהפיכה הצרפתית ולא יהססו לעשות שידור חוזר.

בנוסף האופוזיציה הצעקנית מהימין הקיצוני והשמאל הקיצוני יחד עם הרשתות החברתיות והתקשורת לא יתנו לנשיא ולממשלה מנוח אם לא יהיה שינוי דמוקרטי כתוצאה של הדיון הלאומי הגדול , כמו כן יש את חרב הבחירות לפרלמנט האירופי שמתנופפת ברקע, כרגע המנצח הגדול בסקרים לבחירות לפרלמנט האירופי זה הימין הקיצוני שמתנגד לאיחוד האירופי!

אל תשכח גם שבניגוד לתקשורת הפוליטית והמגוייסת הישראלית ( אם עוד אפשר לקרוא להם תקשורת ) התקשורת בצרפת מחוייבת לתת במה לכל הדיעות והמפלגות עם זמן מסך שווה , וכשיש דיון באולפני חדשות יש לפעמים 6 אנשים שמייצגים דעות שונות ומפלגות שונות בניגוד למה שקורה באולפני הטלויזיה והרדיו בישראל שמשמיעה אותה מוסיקה . התקשורת בצרפת לא מושלמת ואפילו רחוקה מכך גם בצרפת יש לתקשורת אגנדה יותר שמאלנית ותקינה פוליטית אבל היא יותר הוגנת מהתקשורת הישראלית ורחוקה שנות אור מהתקשורת האידאולוגית בישראל.

דרך אגב , מחאת האפודים הצהובים בצרפת היא גם נגד התקשורת שהזניחה אותם ולא העלתה את דאגותיהם לראש סדר היום הלאומי, בהפגנות הם לא רק אלימים נגד השוטרים הם גם תוקפים עיתונאים שנאשמים בשיתוף פעולה עם האליטה בדיכוי המעמד הבינוני הלבן. המחאה הזאת תפסה את כולם בהפתעה.

בסקרי דעת קהל לגבי אימון הציבור פוליטיקאים ועיתונאים הם באותה סירה , שנואים ומעוררים חוסר אימון.

בצרפת יודעים לעשות הכל אחרת ובסטייל , גם מחאות ומהפיכות :lol:
 
אל תשכח גם שבניגוד לתקשורת הםוליטית והמגוייסת הישראלית ( אם עוד אפשר לקרוא להם תקשורת ) התקשורת בצרפת מחוייבת לתת במה לכל הדיעות והמפלגות עם זמן מסך שווה , וכשיש דיון באולפני חדשות יש לפעמים 6 אנשים שמייצגים דעות שונות ומפלגות שונות בניגוד למה שקורה באולפני הטלויזיה והרדיו בישראל שמשמיעה אותה מוסיקה . התקשורת בצרפת לא מושלמת ואפילו רחוקה מכך גם בצרפת יש לתקשורת אגנדה יותר שמאלנית ותקינה פוליטית אבל היא יותר הוגנת מהתקשורת הישראלית ורחוקה שנות אור מהתקשורת האידאולוגית בישראל.
אני בין האחרונים שיטענו להגינות ומקצועיות של התקשורת בישראל.
אני חושב שהיא רק מדרדרת עם השנים וכבר אין חלק אחד בעיתון שהוא לא סוג של פרסום צרכני, פוליטי או סתם בא לשרת אינטרסים נסתרים.
דווקא בעניין הגיוון הפוליטי יש מעט שיפור - העיתון הנפוץ בישראל ימני, הוקם ערוץ טלויזיה ימני ובאמצעי התקשורת האחרים רואים יותר ויותר ימניים גם בתפקידים מאד בכירים (למשל: עמית סגל בידיעות אחרונות).

עריכה: לא בא לחטוף את השרשור המרתק. מעדיף למחוק או להעביר אם מפריע כאן.
 
התקשורת בצרפת מחוייבת לתת במה לכל הדיעות והמפלגות עם זמן מסך שווה
תוכל להרחיב על זה? יש איזשהי רגולציה שמחייבת ערוצי חדשות פרטיים מה לשדר?
 
אני בין האחרונים שיטענו להגינות ומקצועיות של התקשורת בישראל.
אני חושב שהיא רק מדרדרת עם השנים וכבר אין חלק אחד בעיתון שהוא לא סוג של פרסום צרכני, פוליטי או סתם בא לשרת אינטרסים נסתרים.
דווקא בעניין הגיוון הפוליטי יש מעט שיפור - העיתון הנפוץ בישראל ימני, הוקם ערוץ טלויזיה ימני ובאמצעי התקשורת האחרים רואים יותר ויותר ימניים גם בתפקידים מאד בכירים (למשל: עמית סגל בידיעות אחרונות).

עריכה: לא בא לחטוף את השרשור המרתק. מעדיף למחוק או להעביר אם מפריע כאן.
זה העניין ! התקשורת הישראלית אולי עכשיו יותר מגוונת אבל עדיין מגויסת לצד הימני או לצד השמאלי, אין בנמצא גוף תקשורתי שאפשר לומר שהוא פשוט אפוליטי ואובייקטיבי.

אני צופה בהרבה חדשות ואקטואליה בצרפת ואני מודה שעד היום אני לא יודע לנחש אצל חלק מהעיתונאים הגדולים אם הם שמאל או ימין מפני שהם נותנים לכולם בראש בלי ריאיונות מלטפים.

התקשורת בצרפת עברה אבולוציה גם בגלל שיש 4 רשתות צרפתיות סטייל CNN שצריכות לייצר עניין ורייטינג 24 שעות ביממה ובזכות הרשתות החברתיות שיצרו אלטרנטיבה לתקשורת המיינסטרים, התקשורת לפעמים נגררת לדיווחים והעלאת נושאים לסדר היום בגלל הרשתות החברתיות שמכתיבות נושאים שהמדיה והפוליטיקאים היו מעדיפים להתעלם מהם. לדוגמא : תשומת הלב ממוקדת במתאגרף שהיה אלוף צרפת באיגרוף שתקף שוטרים בהפגנה ביום שבת האחרון בפריז , אלימות שגורפת גינויים מכל כיוון. אבל ברשתות החברתיות התמקדו באלימות מחרידה של שוטרים כנגד מפגין בעיר טולון בדרום צרפת , ואז התקשורת נאלצה להעמיד את 2 המיקרים זה כנגד זה ולהתייחס בו בזמן לאלימות המפגינים ולאלימות המוגזמת של שוטרים, בזכות הרשתות החברתיות נוצרה משוואה שאלימות היא אלימות ושיש אלימות לא לגיטימית מצד המפגינים ומצד הממסד. וכרגע דורשים שהעונש שיושתת על המתאגרף ייושם גם לגבי השוטר! זאת דוגמא למאזן האימה שנוצר בזכות הרשתות החברתיות וביטול המונופול על האינפורמציה שהיה נחלת התקשורת מיינסטרים.

רשתות החדשות כמו למשל BFMTV עלו פלאים ברייטינג עם שידור מחאת האפודים הצהובים בשידור חי, מראות הרס וחורבן בשנז אליזה מייצרים הרבה רייטינג.

בנושאי חוץ אין בכלל מה לדבר , התקשורת בצרפת לא אובייקטיבית ומגוייסת נגד טראמפ , בעד הפלסטינאים, בעד האיחוד האירופי, נגד התחממות כדור הארץ...
 
נערך לאחרונה ב:
אני עוקב אחרי האירועים בפריז יום, יום כי יש לי שם משפחה.
מה שמעניין שהם בכלל לא מדברים על האפודים הצהובים, כנראה מנסים להמנע ממבוכה או בושה.
אני מסנן את החדשות באדיקות ומה אגיד? התחיל כמחאה לגיטימית אבל נחטף ע"י הימין והשמאל הקיצוניים ועל הדרך נוספו גזענים ואנטישמים.
תשמע @Koby Paris , לפגוע בשער הניצחון ועוד סמלים וסממנים היסטוריים זה חוצה כול גבול.
וכן קובי, יש סרטונים של מהגרים שמראים בבירור שגם הם לוקחים טרמפ, אולי הטלבזיה בצרפת מצנזרת כדי להמעיט?
 
תוכל להרחיב על זה? יש איזשהי רגולציה שמחייבת ערוצי חדשות פרטיים מה לשדר?
יש גוף מפקח בצרפת שנקרא CSA הרשות לפיקוח אודיו ויזואלי שבין היתר מחוייב לפקח על הפלורליזם של הדיעות בכל רשתות התקשורת בצרפת פרטיים או ציבוריים , והוא עושה את עבודתו נאמנה ! רשתות התקשורת מחוייבות להנגיש נקודות מבט שונות על כל נושא וכשפוליטיקאי מתבטא מייד מעלים לשידור פוליטקאי/ם ממחנה אחר לתגובה. בכל נושא תמיד תקבל מספר דיעות , פוליטיקאים יריבים , פילוסופים וכלכלנים שלא חושבים אותו דבר, מומחים כאילו ואחרים שמתווכחים על אותו נושא וכו ...והמוזמנים לאולפנים הם לא תמיד אותם אנשים. לפחות יש נראות של אובייקטיביות אף על פי שזה לא ממש 100% אובייקטיבי. למשל בנושא האקלים אף פעם לא ראיתי מומחה שמסביר שאין התחממות גלובלית אף על פי שיש מומחים כאילו. חלק מהעיתונאים מגלים תיאוב לימין הקיצוני ועדיין הם מחוייבים להזמין אותם לאולפנים להשמיע את קולם.

בזמן בחירות אותו גוף מפקח גם מודד זמני חשיפה של כל פוליטיקאי למען השיויון וזה עובד כמו שעון שויצרי.

בלי קשר לימין או שמאל , מישהו כמו יאיר לפיד היה הופך לקציצה מטוגנת אל מול עיתונאים צרפתיים בחדשות אקטואליה , הוא לא היה מקבל שום ריאיון מלטף ושום הנחות , לא היו מפסיקים להזכיר לו את כל השקרים על התעודות והשירות הצבאי , או הסיפור עם הפעיל שלו שהתחפש לחרדי בבקו"ם למשל ... שלא לדבר על ציפי לבני עם כל התהפוכות והקפיצה ממפלגה למפלגה ...
 
נערך לאחרונה ב:
וכן קובי, יש סרטונים של מהגרים שמראים בבירור שגם הם לוקחים טרמפ, אולי הטלבזיה בצרפת מצנזרת כדי להמעיט?
היהודים מובכים מהמחאה בגלל שיש הרבה אמירות אנטישמיות בקרב חלק מהמפגינים ובגלל שהיהודים ברובם שייכים לאליטה היותר מבוססת שנגדה יוצאים האפודים הצהובים בצרפת. שלא לדבר על זה שהרבה מהעיתונאים הגדולים בצרפת הם יהודים צפון אפריקאים שגם אותם האפודים הצהובים מתעבים. בנוסף היהודים חיים בערים הגדולות והמחאה היא של אנשי הפריפריה כנגד הערים הגדולות והעשירות. כך יוצא שיש הרבה סיבות " אובייקטיביות " לתקוף את היהודים מצד המפגינים , היהודים עשירים, שייכים לאליטה , שולטים בתקשורת , חיים בערים הגדולות ... היהודים פשוט נמצאים בכל מוקדי החיים שהמפגינים מוחים נגדם .

ברור שהפגיעה בסמלים של הרפובליקה היא מחרידה , אבל זה קורה וחייבים לציין זאת.

השגרה של רוב תושבי הערים הגדולות לא נפגעת חוץ מאשר ההפגנות בכל ימי שבת , בשאר ימות השבוע האלימות והמחאה מרוכזת בערים הקטנות בפריפריה ובאיזורים הכפריים. לכן משפחתך בצרפת ואנוכי לא מושפעים ביום יום מעוצמת המחאה.

כפי שציינתי , אכן יש מהגרים מהפרברים בהפגנות האלימות במרכזי הערים הגדולות אבל הם לא באים להפגין ולמחות , הם באים בסוף ההפגנה כדי לנצל את הכאוס והבלאגן על מנת לפרוץ לחנויות ולבזוז.
 
שרשור מרתק תודה רבה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Ron.B מחאת הדיור- איך הייתם מנהלים אותה? אוף טופיק 255

נושאים דומים

Back
למעלה