• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

למכור "הרבה" בזול או "מעט" ביוקר?

  • פותח הנושא Oraz
  • פורסם בתאריך

Oraz

משתמש רגיל
הצטרף ב
15/11/20
הודעות
598
דירוג
312
שלום לכולם,
לא בטוח כל כך שזה התת פורום המתאים אבל זה הכי קרוב שמצאתי.


לעניין,
בעל עסק של שיווק מזון, מחזורים יפים ורווחים נאים.

העסק כבר קיים עשרות שנים ועובד באותו שיטה, מוכרים באותו אחוז רווח, ומשתדלים כמה שיותר להגדיל את המכירות.

קיימים לא מעט מתחרים בענף שהם עובדים על אחוזי רווח יותר נמוכים וככה גם מצליחים למכור יותר,
השאלה שלי היא איך אני יכול לדעת בעצם איפה הנקודה הכי רווחית מבחינת מכירה-רווח?

אני מדבר נטו על הפן הרווחי, איך בעצם אפשר לקבל החלטה מושכלת לגבי הרווח? מתי כדאי להנמיך רווחים כדי להגדיל שוק לקוחות?

הרי בסופו של דבר בענף יש גם כאלה שעובדים כמונו וגם כאלה שעובדים במחירים נמוכים על חשבון הרווח.

חשוב לציין שכן הרבה פעמים אנחנו עושים "מבצעים חודשיים", "מבצעים ללקוחות חדשים", "הנחות על כמויות" וכו' אך זה עדיין לא מגייס לקוחות ברמה כמו שהיינו מורידים מחירים על כל הסל.

תודה למי שקרא עד כאן...
 
האם יש איזו סיבה ללקוחות שלכם לא לעבור למתחרים שלכם ולקנות את אותו המוצר בדיוק בזול יותר?

באופן כללי, בהנחה שאין שינוי במחיר שעולה לך לתפעל את העסק כתוצאה מגידול בכמויות, אז כל עוד הגידול היחסי במכירות גדול מאחד חלקי היחסי של הורדת הרווח יש לך יותר כסף ביד.

לדוגמא:
הורדת 10% מהרווח ליחידה ומכרת כתוצאה 11.111% יותר - נשארת עם אותו רווח סופי.
 
נערך לאחרונה ב:
מאוד תלוי בכמה המחיר שלכם דומה ל"מחיר השוק", אילו מתחרים קרובים יש לכם, האם אנשים באים אליכם דווקא בגלל המחיר או כי אתם נותנים חוויית קנייה טובה ועוד.
אם שולי הרווח שלכם נמוכים יחסית, לא בטוח שהפחתת המחיר תעזור לכם להביא לקוחות חדשים. ואם הצלחתם לקחת לקוחות מהסופר השכן ועכשיו הוא יוריד את המחיר, חלק מהגידול שחוויתם ייעלם.

אם לעומת זאת אתם מוכרים בשולי רווח גבוהים יחסית, ייתכן שיש הרבה אנשים שנמנעים מלקנות אצלכם אבל מצד שני אתם עושים רווח יפה על כל קנייה.
בלי להכיר את הפרטים והלקוחות שלכם קשה לדעת מה יהיה הרווח שלכם משינוי במחיר.
 
מוכרים באותו אחוז רווח
לא הבנתי למה אתה מתכוון. אם אתה מדבר על קניית מוצר ב-X ואז למכור אותו ב-150%X אז זאת שיטת חישוב לא ממש מוצלחת לעסק.
הרי חוץ מלקנות את המוצר, יש לכם עוד הוצאות בעסק - מבנה, מלאי, משכורות, חשמל, הנהלת חשבונות ועוד. גם הם חלק מעלות המוצר בסופו של דבר, ואם אינך מחשב אותם אז אינך יודע מה הרווח בשורה התחתונה של העסק.
מתי כדאי להנמיך רווחים כדי להגדיל שוק לקוחות?
לדעתי? אף פעם! מאד קשה להחזיר את הגלגל אחורה. אפשר להמשיך עם תימחור גבוה ולעשות מבצעים נקודתיים.
באופן כללי, הגדלת כמות הלקוחות היא לא המטרה. המטרה היא רווח גבוה (והכנסות נמוכות מהרבה לקוחות מאד מקשות על רווח טוב).
אתה צריך לקבוע לך מטרה לרווח שאתה שואף אליו ואז לבנות את הצעדים המתאימים להגשמתה. זה יכול להיות ייעול בהוצאות, שיווק איכותי וממוקד, הרחבת סל המוצרים או שינוי הסל ועוד.
מחזורים יפים ורווחים נאים.
נהדר! מה חסר לך?
 
לא הבנתי למה אתה מתכוון. אם אתה מדבר על קניית מוצר ב-X ואז למכור אותו ב-150%X אז זאת שיטת חישוב לא ממש מוצלחת לעסק.
הרי חוץ מלקנות את המוצר, יש לכם עוד הוצאות בעסק - מבנה, מלאי, משכורות, חשמל, הנהלת חשבונות ועוד. גם הם חלק מעלות המוצר בסופו של דבר, ואם אינך מחשב אותם אז אינך יודע מה הרווח בשורה התחתונה של העסק.

מוכרים לצורך העניין ב15% ברוטו, יוצא 3% נטו אחרי כל ההוצאות שציינת.

לדעתי? אף פעם! מאד קשה להחזיר את הגלגל אחורה. אפשר להמשיך עם תימחור גבוה ולעשות מבצעים נקודתיים.

זה בדיוק מה שאני מאמין בו...
הבעיה שאני מרגיש כאילו חלק לא מבוטל מהמתחרים כן עושים נזק מהבחינה הזו וגורמים לי להיראות "גנב" לפעמים,
בכל זאת יש לי את הלקוחות שלי והייחוד שלי, זה משפיע יותר על עניין הגיוס של לקוחות חדשים.
נהדר! מה חסר לך?

צריך תמיד לשאוף לגדול כי בסופו של דבר באופן טבעי הולכים ודועכים שלא עושים אדפטציות,
תמיד חייב להישאר חלק רלוונטי ואטרקטיבי בשוק...


בכללי חשוב לי לציין שאני לא איזה חוצפן שגובה מעל כולם, הרוב היו כמונו ופשוט נראה שנכנעו ללחץ,
יש עדיין כאלו שיותר יקרים כמו שיש יותר זולים.

תודה על התשובה!
 
בכל זאת יש לי את הלקוחות שלי והייחוד שלי
תעבוד על הייחוד, זה הופך אותך למיוחד...
נותן סיבה ללקוחות להוציא אצלך יותר
 
תעבוד על הייחוד, זה הופך אותך למיוחד...
נותן סיבה ללקוחות להוציא אצלך יותר

זה כרגע מה שעומד בראש מעייני,
הבעיה זה שבסופו של דבר כולנו מוכרים את אותו הX בדיוק.
 
מכיר מישהו שהיו לו שתי חנויות עם אותה סחורה בדיוק. באחד מכר ביוקר וכמעט כל מכירה הייתה עושה לו יומית. בשני היה מוכר ברווח זעיר אבל בכמויות. בסופו של דבר הוא תפס את כל סוגי הלקוחות.

כמובן שצריך מיקום ומיתוג נכון, אבל מאמין שכשהוא ראה את המתחרים עושים לו תרגילים עם כמויות, אז הוא פשוט הצטרף אליהם.
 
זה כרגע מה שעומד בראש מעייני,
הבעיה זה שבסופו של דבר כולנו מוכרים את אותו הX בדיוק.
אז תמצא משהו ייחודי שלא מוכרים במקומות אחרים ויגרום לאנשים להגיע דווקא אליך.
זה יכול להיות למשך מוצרי גבינות של כל מיני משקים קטנים בתפוצה נמוכה, ירקות אורגניים, סוגי בשר שנמכרים לרוב רק באיטליז, כלי בית וכו'. אם לא יהיה לך ייחוד אז אתה באמת במלחמה על המחיר בלבד, וזו מלחמה שקשה להרוויח בה.
 
אז תמצא משהו ייחודי שלא מוכרים במקומות אחרים ויגרום לאנשים להגיע דווקא אליך.
זה יכול להיות למשך מוצרי גבינות של כל מיני משקים קטנים בתפוצה נמוכה, ירקות אורגניים, סוגי בשר שנמכרים לרוב רק באיטליז, כלי בית וכו'. אם לא יהיה לך ייחוד אז אתה באמת במלחמה על המחיר בלבד, וזו מלחמה שקשה להרוויח בה.

חשבתי על זה אבל נתקלתי בבעיה שאין לי מערך שיווק ופרסום מספיק חזק כדי לקחת מוצר "לא מוכר" ולהפוך אותו למוצר מבדיל ומנצח.

(יש כמה מוצרים שיש לי בהם "ייחוד" אבל זה עדיין לא מוצר שאי אפשר להסתדר בלעדיו)
 
לא מוצר שאי אפשר להסתדר בלעדיו
מה זאת אומרת? אנשים קונים בעיקר לפי חשקים ובטח לא רק מה שאי אפשר בלעדיהם, אחרת העולם שלנו היה נראה כמו לפני 5000 שנה.
במכולת של המושב שלנו אין מקום להרבה פריטים כמו בשופרסל, אבל בעל המכולת מביא לשם דברים מפתיעים - מוצרים קטנים שלא קשורים למזון וניקוי, הכנת סנדוויצ'ים לפועלים שבאים בהפסקת צהריים, טיגון שניצלים ופסטלים ביום שישי לאנשים שלא מבשלים, מוצרי גבינה ובשר מקומיים, מוצרים לטבעונים ועוד ועוד.
 
חשבתי על זה אבל נתקלתי בבעיה שאין לי מערך שיווק ופרסום מספיק חזק כדי לקחת מוצר "לא מוכר" ולהפוך אותו למוצר מבדיל ומנצח.
לא חושב שאתה צריך מערך פרסום. לפעמים מספיק לשים את המוצר במקום בולט או שהקופאים ישאלו בסוף כל קניה אם הלקוח רוצה גם x כי זה מוצר נהדר או כמה שלטים של אותו מוצר כדי לגרום ללקוחות לקנות אותו.

(יש כמה מוצרים שיש לי בהם "ייחוד" אבל זה עדיין לא מוצר שאי אפשר להסתדר בלעדיו)
למרות הרושם שעלול להיווצר בפורום הסולידית, רוב האנשים קונים גם (ואולי בעיקר) מוצרים שהם יכולים להסתדר בלעדיהם.
אם המוצרים שיש לך כרגע לא עושים את העבודה אולי צריך לחשוב על מוצרים שונים. תעשה סיבוב במקומות שאתה חושב שהם מוצלחים ולא מאוד זולים ותנסה לראות מה הם עושים שאתה לא עושה.
 
מה זאת אומרת? אנשים קונים בעיקר לפי חשקים ובטח לא רק מה שאי אפשר בלעדיהם, אחרת העולם שלנו היה נראה כמו לפני 5000 שנה.
במכולת של המושב שלנו אין מקום להרבה פריטים כמו בשופרסל, אבל בעל המכולת מביא לשם דברים מפתיעים - מוצרים קטנים שלא קשורים למזון וניקוי, הכנת סנדוויצ'ים לפועלים שבאים בהפסקת צהריים, טיגון שניצלים ופסטלים ביום שישי לאנשים שלא מבשלים, מוצרי גבינה ובשר מקומיים, מוצרים לטבעונים ועוד ועוד.

כן אבל אצלי אין יותר מידי משחק,
כל מה שארצה להביא ש"אף אחד לא מביא" אאלץ לעשות יבוא שלו (אני עושה יבוא לשמן ופסטה)
וזה מכריח אותי לשלם במזומן מראש על קונטיינר שלם מבלי לדעת אם המוצר יתפוס.

לא חושב שאתה צריך מערך פרסום. לפעמים מספיק לשים את המוצר במקום בולט או שהקופאים ישאלו בסוף כל קניה אם הלקוח רוצה גם x כי זה מוצר נהדר או כמה שלטים של אותו מוצר כדי לגרום ללקוחות לקנות אותו.

אם הייתי מכולת אתה צודק, אני משווק מזון למכולות עם סוכני שטח שהם עושים את הדחיפה למוצרים האלו.

למרות הרושם שעלול להיווצר בפורום הסולידית, רוב האנשים קונים גם (ואולי בעיקר) מוצרים שהם יכולים להסתדר בלעדיהם.
אם המוצרים שיש לך כרגע לא עושים את העבודה אולי צריך לחשוב על מוצרים שונים. תעשה סיבוב במקומות שאתה חושב שהם מוצלחים ולא מאוד זולים ותנסה לראות מה הם עושים שאתה לא עושה.

צודק, הרבה פעמים משם אני לוקח רעיונות.
 
אני משווק מזון למכולות
אם כך, אתה צריך שבעלי המכולות יעבירו לך את המידע מה הלקוחות שלהם רוצים ועל מה הם שואלים.
אם הם ראש קטן ולא בא להם לשנות, אתה יכול אולי להכין שאלון ללקוח (לא לבעל המכולת) ולבקש מסוכני השטח שכאשר הם מגיעים למכולת מסויימת - יבקשו מהלקוחות שנמצאים שם לענות על השאלון. זה יכול לתת לך אינדיקצייה טובה וגם יאפשר לך לשכנע את הלקוחות שלך (בעלי המכולות) לנסות ולהעז.

זה מחזיר אותי למשהו שכתבת בהתחלת השרשור
מוכרים לצורך העניין ב15% ברוטו, יוצא 3% נטו אחרי כל ההוצאות שציינת.
בעלי המכולות לא יודעים בכמה קניתם ומה העלויות הנוספות שלך. אם קנית שמן/פסטה בזול בחו"ל אז למה שלא תיתן מחיר שיהווה 95% מהמחיר שהם קונים ממשווקים אחרים. לפעמים זה יצא לך הרבה יותר מחישוב של 15% על הברוטו. אתה גם יכול להביא שמן "בריאותי" ולשכנע את בעל המכולת כמה זה טרנדי עכשיו ואולי להכין פרוספקט קטן שיתלווה לבקבוק (או אפילו חלק מהמדבקה עליו) - זה שיווק לכל דבר.
בחזרה למכולת אצלנו - ליד הקופה הוא מוכר שמן קוקוס ושמן שקדים אורגנים בבקבוקים קטנים של 200 מ"ל. משווק הביא לו, הוא אמר יאללה ננסה אם יש לזה שוק כאן. מסתבר שכן... ומדובר על מושב קטן.
 
אם הם ראש קטן ולא בא להם לשנות, אתה יכול אולי להכין שאלון ללקוח (לא לבעל המכולת) ולבקש מסוכני השטח שכאשר הם מגיעים למכולת מסויימת - יבקשו מהלקוחות שנמצאים שם לענות על השאלון. זה יכול לתת לך אינדיקצייה טובה וגם יאפשר לך לשכנע את הלקוחות שלך (בעלי המכולות) לנסות ולהעז.

רעיון לא רע, תודה על זה.

בעלי המכולות לא יודעים בכמה קניתם ומה העלויות הנוספות שלך. אם קנית שמן/פסטה בזול בחו"ל אז למה שלא תיתן מחיר שיהווה 95% מהמחיר שהם קונים ממשווקים אחרים. לפעמים זה יצא לך הרבה יותר מחישוב של 15% על הברוטו. אתה גם יכול להביא שמן "בריאותי" ולשכנע את בעל המכולת כמה זה טרנדי עכשיו ואולי להכין פרוספקט קטן שיתלווה לבקבוק (או אפילו חלק מהמדבקה עליו) - זה שיווק לכל דבר.
כן אבל שוב כל מוצר חדש מחייב אותי לשלם מזומן מראש ולקנות כמויות מסחריות שלא בטוח שאצליח למכור, אין לי בעיה לנסות אבל לדוגמא שמן "בריא"
זה משהו שעץ הזית עושים בארץ וקצת קשה להילחם בהם.
 
כל מוצר חדש מחייב אותי לשלם מזומן מראש ולקנות כמויות מסחריות
למה? הרי גם ליצרן יש אינטרס לחדור לשוק ואף אחד לא מתחיל שוק עם כמויות מסחריות.
אין לי בעיה לנסות אבל לדוגמא שמן "בריא"
זה משהו שעץ הזית עושים בארץ וקצת קשה להילחם בהם.
אתה מתחרה של עץ הזית? או בליגה של משווקים קטנים יותר. האם בעלי מכולות קונים מעץ הזית? מי בעצם המתחרים שלך?
תחשוב רגע על הלקוחות שלך, בעלי המכולות, מהעיניים שלהם:
מצד אחד הם לא רוצים לשלם ביוקר לחברות המונופוליסטיות (תנובה, שטראוס, דיפלומט וכו') אבל נדרשים לעשות זאת כי כל אחד הוא כוח קטן.
מצד שני, הם צריכים לתת ללקוחות שלהם מה שהם מבקשים ולרוב זה מוצרים מהחברות המונופוליסטיות (מיתוג ופירסום עושים את שלהם).
מצד שלישי, כשהיום אפשר להזמין דרך האינטרנט בקלות - הם צריכים להבין מי ישאר לקוח שלהם ומאיזו סיבה. לקוח אחד ישאר כי הוא לא מזמין דרך האינטרנט, אין לו רכב והמכולת קרובה אליו. לקוח אחר ישאר כי הוא יכול לקנות שם השלמות במהלך השבוע מעבר לקניה הגדולה. שני סוגי הלקוחות האלה ישמחו לפגוש דברים חדשים במחירים הגיוניים - לדעתי זה המקום שבו אתה יכול להתברג.
מה דעתך?
 
אתה מתחרה של עץ הזית? או בליגה של משווקים קטנים יותר. האם בעלי מכולות קונים מעץ הזית? מי בעצם המתחרים שלך?
מבחינת הייבוא שמן יש קצת התנגשות, אני לא מתחרה שלהם כי הם מפעל ואנחנו מחסן ופיצפוניים לעומתם. אנחנו קונים מהם בכמויות, מוסיפים רווח ומפיצים למכולות שאין להן יכולות לקנות כמות מינימלית מהמפעל.

מצד אחד הם לא רוצים לשלם ביוקר לחברות המונופוליסטיות (תנובה, שטראוס, דיפלומט וכו') אבל נדרשים לעשות זאת כי כל אחד הוא כוח קטן.

אין לך מושג כמה עמוק המונופול.
אין לנו כלום ושום כוח, ברגע שאחד צובר מספיק כוח מציעים לו מספיק כסף שאי אפשר לסרב לו כדי שיזוז הצידה.

מצד שני, הם צריכים לתת ללקוחות שלהם מה שהם מבקשים ולרוב זה מוצרים מהחברות המונופוליסטיות (מיתוג ופירסום עושים את שלהם).

היום טיפה התרחבה המודעות אבל הבעיה שהדור המבוגר יותר עדיין הולך אחרי המותגים שהם מכירים, לצעירים כבר פחות מפריע אבל לצערי רוב הדור
הנוכחי הולך לרשתות המזון ולא למכולות... (במיוחד קניות גדולות ולפני חגים)

מצד שלישי, כשהיום אפשר להזמין דרך האינטרנט בקלות - הם צריכים להבין מי ישאר לקוח שלהם ומאיזו סיבה. לקוח אחד ישאר כי הוא לא מזמין דרך האינטרנט, אין לו רכב והמכולת קרובה אליו. לקוח אחר ישאר כי הוא יכול לקנות שם השלמות במהלך השבוע מעבר לקניה הגדולה. שני סוגי הלקוחות האלה ישמחו לפגוש דברים חדשים במחירים הגיוניים - לדעתי זה המקום שבו אתה יכול להתברג.

זה הצד שאני מנסה להתברג פשוט אני לא רואה איך אפשר להתרחב עוד מפה...
יש לי מגוון שלא קיים בשוק אלא אם כן תלכי לרשת מזון.
 
למה? הרי גם ליצרן יש אינטרס לחדור לשוק ואף אחד לא מתחיל שוק עם כמויות מסחריות.

כל יצרן מחו"ל מחייב לקחת קונטיינר במינימום (לפעמים גם להתחייב על 5/6 מראש)
שבכל אחד יש 40 משטחים ויכול להגיע ל50 אלף דולר ומעלה במזומן.
 
היום טיפה התרחבה המודעות אבל הבעיה שהדור המבוגר יותר עדיין הולך אחרי המותגים שהם מכירים, לצעירים כבר פחות מפריע אבל לצערי רוב הדור
הנוכחי הולך לרשתות המזון ולא למכולות... (במיוחד קניות גדולות ולפני חגים)
מותגים אף פעם לא עשו לי את זה... כל מוצר שאני קונה אני דואג לבדוק את טיבו באופן פרטני.
מנגד, אני לא קונה במכולות כי על פי רוב זה יותר יקר. כצרכן, תמיד אעדיף לקנות מוצר ספציפי במחיר הזול ביותר.

בחרת תחום קשה חביבי... מאחל לך בהצלחה.
מה עם שיווק למסעדות?
 
מנגד, אני לא קונה במכולות כי על פי רוב זה יותר יקר. כצרכן, תמיד אעדיף לקנות מוצר ספציפי במחיר הזול ביותר.
אתה אף פעם לא תקנה במחיר הזול ביותר אתה פשוט תיפול בלוקש התורן שמוכרים לך ברשתות המזון.

"מכולת השכונה" כנראה לא תעשה פרסומת לפני הגמר של הישרדות.

מה עם שיווק למסעדות?
משווק גם למסעדות ולקייטרינגים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת? שוק ההון 5
S קבלת דירה ללא תמורה- האם ניתן למכור כמשפר דיור? נדל"ן 2
C איך אפשר למכור ביטקוין היום? השקעות אלטרנטיביות 10
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
ש מה לעשות בגירושין למכור או לקנות בית נדל"ן 11
? עובר לאיטליה, למכור תיק השקעות פשוט? שוק ההון 12
M התייעצות - האם כדאי למכור תעודות סל ישנות עם דמי ניהול גבוהים? שוק ההון 14
R מעוניין למכור את התעודה 1159250 ולקנות 1159235 ב IRA שוק ההון 23
O התלבטות אם להשאיר דירה שניה או למכור נדל"ן 10
C מכירת espp - האם משנה מאיזה הקצאה למכור שוק ההון 10
G האם כדאי למכור ניירות הפסדיים ורווחיים ולקנות מחדש כדי להנות ממגן מס? מיסים 15
Flex למכור או להמשיך להשכיר? נדל"ן 6
אחד_שיודע האם למכור דירת 3 חדרים במעלה אדומים, עם תזרים חודשי שלילי? נדל"ן 28
H האם למכור VTI בשביל VT? שוק ההון 11
א לא מצליח למכור כבר מעל חודש - אין היענות נדל"ן 33
א למכור RSU עכשיו או לחכות לפנסיה ולחסוך מס שוק ההון 3
de dud האם למכור את הדירה לכסות משכנתא ולהעביר לחול? אוף טופיק 54
breezblock למכור או לא למכור - מה השיקולים נדל"ן 7
Cat האם זה הזמן הנכון למכור את הדירה? נדל"ן 112
N קרן כספית - למכור או להחזיק ? שוק ההון 4
R התלבטות האם למכור מגרש או לבנות נדל"ן 60
C האם הייתם משלמים כל חודש כדי לא למכור מניות מתוך לחץ בירידות? שוק ההון 7
I למכור את התיק לצורך רכישה דירה או להתמנף בזול? שוק ההון 3
deussex שוקל למכור את החלק האג"חי לקניית המדד עכשיו שוק ההון 31
deussex שאלות תם - איך למכור רכב נכון, בלי ליפול על נוכל + לא להיפגע אוף טופיק 45
N האם למכור את הרכב? (סטודנט) צרכנות פיננסית 10
M איך לא למכור דירה בזול מידי בשוק עולה נדל"ן 15
K להשכיר או למכור? עוד התלבטות נדל"ן 37
ק תעודות סל ישנות עם דמי ניהול גבוהים - למכור ולעבור, או לא לגעת? שוק ההון 22
ט למכור GBTC בגלל פרמיה שלילית הולכת וגדלה? השקעות אלטרנטיביות 43
N למכור דירה לאשתי ?! נדל"ן 14
M האם כדאי מתישהו למכור? לאחר עשור של גאות שוק ההון 9
J לקנות דירה שניה, או למכור את הראשונה ולקנות דירה יקרה? נדל"ן 9
V מכירת RSU - איזו שכבה למכור כדי לשלם מינימום מיסים? מיסים 6
כנשר האם צריך רישיון בכדי למכור (לשווק?) פוליסת ביטוח? צרכנות פיננסית 1
M דילמה - למכור או להשאיר דירה עם אישורים להרחבה נדל"ן 8
ש כשצריך להנזיל: מאיפה עדיף למכור מניות - קרן השתלמות או חשבון רגיל? שוק ההון 28
Plato זוג עם שני ילדים בדילמת מחיר למשתכן - למכור ולקנות? נדל"ן 4
S להשכיר את הדירה או למכור נדל"ן 19
תפוזינה אם מישהו מצהיר שהוא הולך למכור את הדירה הראשונה בתוך שנה וחצי פוסטים מאיכות נמוכה 4
Yos קרן אג"ח שהעלתה דמי ניהול - למכור/להחזיק? שוק ההון 7
גרהם כשמצחצח הנעליים מדבר איתך על מניות חמות, הגיע הזמן למכור שוק ההון 601
I הלוואה מהברוקר במקום למכור עם מס (מק"מ בחסר) שוק ההון 48
G ללא דיבידנדים - איך דואגים שתמיד יהיה אפשר למכור מניות בזמן הפרישה ולשמור על איזון? שוק ההון 4
T למכור הכל לטובת בלאקרוק: קה"ש + תיק ממוסה שוק ההון 7
יהודה שוורץ למכור או לבנות? נדל"ן 15
ה פחד גבהים, שוקל למכור חלק שוק ההון 40
Y האם כדאי למכור אג"ח לפני חלוקת ריבית?אחרי? או שזה לא משנה... שוק ההון 1
T מהי הדרך הכי מהירה למכור רכב יד 2? אוף טופיק 3

נושאים דומים

Back
למעלה