• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת?

  • פותח הנושא פותח הנושא DIB
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

DIB

משתמש רשום
הצטרף ב
18/3/24
הודעות
2
דירוג
0
שלום
כשהתחלתי להשקיע קניתי את הקרן אלטשולר שחם סופה מניות (5126701) ורק אחרי איזה שנה וחצי עשיתי שיעורי בית ולמדתי איך לבנות תיק נכון.
מאז ההשקעה שלי בקרן הזו הגיע לשווי של מעל 300 אש״ח ולפי סימולטור מס אני צריך לשלם כ19 אש״ח שקל מס אם אני מוכר את כל האחזקות של בקרן הזו על מנת להשקיע את הסכום הזה בsnp500.
עוד נקודה שווה להעלות דמי הניהול של הקרן הם 2.2% לעומת 0.03% של ivv
האם שווה לי למכור את הקרן הזו ולמעשה לאבד את הריבית דריבית?
יש לי גם הפסדים בסך כ7 אש״ח שאני יכול לקזז מולם את תשלום המס, אבל מדובר בשתי תיקי השקעו נפרדים (הראשון בבנק והשני בבית השקעות בארץ), הבנתי שכדי ל״לקזז את המס״ אני צריך להגיש דו״ח סיכום שנתי למס הכנסה נכון? באיזה שנה אני צריך להגיש את הדו״ח כדי לקבל את המס ששלמתי בחזרה?
 
שים לב שההבדל בדמי ניהול כשלעצמו בין 2 הקרנות כיום הוא כ6000 ש״ח בשנה (וילך ויגדל), כלומר כמעט בטוח שכדאי לך להחליף קרן.
 
חישוב קצת פשטני אבל קרוב -
ה-19k מס הם לא שלך אלא של מדינת ישראל. אבל מאפשרים לך להשקיע אותם בינתיים, ולקחת את הרווחים לכיס (מינוס מס כמובן).
אם נניח רווח שנתי של 10% (די אופטימי) אז דחיית המס שווה 1.9k בשנה.
הפרש דמי הניהול הוא 1.9%, על 300k זה יוצא 5.7k בשנה.
אז מבחינה זאת ברור שעדיף למכור.
 
תודה לכולם על התשובות, מתי ואיך אני עושה את קיזוז המס? זה משהו שאפשר לעשות לבד או שצריך רואה חשבון?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
תודה לכולם על התשובות, מתי ואיך אני עושה את קיזוז המס? זה משהו שאפשר לעשות לבד או שצריך רואה חשבון?
חפש בפורום "אלפי".

אבל אתה לא חייב לממש עכשיו את ההפסד, אתה יכול לשמור אותו לשנים הבאות (ואולי בכלל הוא יהפוך לרווח עד אז, שזה עוד יותר טוב).
 
  • אהבתי
Reactions: DIB
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
צ שאלה למשתמשי אלפי מיסים 2
G שאלה: איך יודעים שפקודה ב Xtrade נכשלה? שוק ההון 0
ק שאלה מעניינת שוק ההון 19
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
N שאלה על IRA קרן השתלמות - שבתוכה יש 5 מספרי קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
N שאלה מחשבתית שוק ההון 52
N שאלה על ניוד ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
G המלצות ליועץ השקעות + שאלה שוק ההון 2
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
B שאלה על איחוד חשבונות בנק צרכנות פיננסית 6
ה שאלה בנושא מגן מס מיסים 0
N שאלה על פוליסת חיסכון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
A שאלה על מגן מס בבינלאומי שוק ההון 1
N שאלה על קרנות סל לעומת קרן מחקה שוק ההון 6
N שאלה על קרן צוברת דיבידנדים שוק ההון 1
N שאלה על קרן מחקה שוק ההון 12
N שאלה על קרן מחקה מדד חו"ל כלשהו שוק ההון 4
N שאלה על קרנות מחקות וקרנות סל שוק ההון 1
N שאלה על קרן ממונפת פי 3 נאסדק שוק ההון 4
ר שאלה מורכבת בנושא מס הכנסה ומס שבח מיסים 0
yoyo שאלה ליחידים שפרשו- כמה כסף לחודש צריך אדם יחיד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 22
B שאלה על הנחה בביטוח בריאות לילדים - הראל צרכנות פיננסית 3
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
S שאלה על תחליפים ישראליים לקרנות אמריקניות שוק ההון 12
ה שאלה על הרכב נכסים במסלול עוקב מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
י שאלה למי שהתנסה בהלוואות בערבות המדינה או בקרנות חברתיות יזמות והגדלת הכנסות 2
א שאלה קטנה בנוגע לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N שאלה על עמלות על שורת דיבידנד בבית השקעות + שאלה על העברת IRA שוק ההון 0
N שאלה על קיזוז הכנסה מול הוצאה בעו"ש צרכנות פיננסית 1
מ שאלה קצת מוזרה, אבל... שוק ההון 15
deussex שאלה עבור אימי "כתב ויתור וסילוק מוחלט של תביעות" בסוף העסקתה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
flower שאלה על טיפול פלואוריד אצל רופא שיניים – האם באמת נחוץ כל חצי שנה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
T שאלה על חשבון מרג׳ין (לא פורטפוליו) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
N שאלה עמלות בבית מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
N שאלה על קרן השתלמות IRA שוק ההון 5
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
E שאלה לבעלי דירות - נדל"ן 93
ס שאלה על החזר מס מיסים 4
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
A שאלה לתושבי ר"ג (או לכל אחד שיודע) נדל"ן 2
ז שאלה לגבי החזרה של כסף לישראל מחשבון השקעות בין לאומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
ע שאלה על חוק X300 פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
W שאלה לגבי הצהרת סטטוס תעסוקתי שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה