• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

יש לי חשבון ברוקר זר (IB) עם רווח של כמה דולרים בודדים, האם אפשר למכור מניות בהפסד, בשביל לקזז את הרווחים ולהימנע מהגשת דוח מס שנתי?

  • פותח הנושא פותח הנושא Vi55
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Vi55

משתמש רשום
הצטרף ב
19/7/19
הודעות
8
דירוג
2
היי,

יש לי חשבון IB ובשנה הנוכחית רק קניתי מניות שרובן עלו, אבל רק פעם אחת מכרתי מניות סתם בשביל בדיקה.
סה״כ הרווחים:
- כמה עשרות דולרים בודדים ממכירה של כמה מניות בודדות.
- כמה דולרים בודדים מריביות.
- רווח מדיבידנדים שכבר שילמתי עליו מס במקור (קורה אוטומטית ב-IB).

במקום לשלם מס ולהגיש דוח 1301 (שזה המון שעות התעסקות כי אף פעם לא עשיתי את זה) על סכום כל כך קטן, אני יכול פשוט למכור עכשיו מנייה בהפסד, כך שהתיק יהיה הפסדי? ואז אני פטור מהגשת דו״ח.

אם התשובה היא כן -
האם עמלות (עמלות המרה של שקלים לדולרים + עמלות קנייה של מניות אחרות) ששילמתי ל-IB גם יכולות לקזז את הרווח? כי הסכום ששילמתי על העמלות גדול יותר מהרווח.

תודה!
 
אם התשובה היא כן -
לא.
קבלת ריבית מחייבת בהגשת דוח מס שנתי. קבלת דיבידנד מחייבת בדוח מס שנתי (גם אם שולם עליו מס במקור למדינה זרה).
מכירה ברווח (גם אם סך הכל אתה בהפסדים) - מחייבת בהגשה. מכירה מעל מחזור המכירות - מחייב בהגשה (מכירות, לא רווח).
העברת 500,000 ש"ח או יותר לחו"ל (להלן אינטרקטיב) במהלך שנת מס גם כן מחייבת בהגשת דו"ח מס שנתי.
במקום לשלם מס ולהגיש דוח 1301 (שזה המון שעות התעסקות כי אף פעם לא עשיתי את זה)
נסה את "אלפי" עבור דוח מס שנתי.
 
נערך לאחרונה ב:
לא.
קבלת ריבית מחייבת בהגשת דוח מס שנתי. קבלת דיבידנד מחייבת בדוח מס שנתי (גם אם שולם עליו מס במקור למדינה זרה).
מכירה ברווח (גם אם סך הכל אתה בהפסדים) - מחייבת בהגשה. מכירה מעל מחזור המכירות - מחייב בהגשה (מכירות, לא רווח).
העברת 500,000 ש"ח או יותר לחו"ל (להלן אינטרקטיב) במהלך שנת מס גם כן מחייבת בהגשת דו"ח מס שנתי.

נסה את "אלפי" עבור דוח מס שנתי.
תודה על התשובה!

יש דרך לקצר תהליכים? או שעדיין בשביל שורה אחת של כמה עשרות דולרים, אני צריך לשבץ נתונים ממשכורת, קופות גמל וכו׳
ראיתי במדריכים שיש דוח מקוצר שמגישים פעמיים בשנה בשביל לחסוך את השנתי, אבל הבנתי שאמורים להגיש אותו עד יולי 2024 (את המכירה עשיתי במרץ 2024)
 
יש דרך לקצר תהליכים? או שעדיין בשביל שורה אחת של כמה עשרות דולרים, אני צריך לשבץ נתונים ממשכורת, קופות גמל וכו׳
לא ממש. אלפי היא קיצור תהליך, אתה מזין שם את הטפסים הרלוונטיים והיא מפיקה לך קובץ שממלא את הנתונים במס הכנסה. חשוב למלא את כלל סוגי ההכנסות, זיכויים והוצאות מוכרות במידה ויש.
אתה עצמאי? משכת קופת גמל? אין צורך למלא את כל האחזקות. אם משכת קופת גמל במהלך השנה כמובן שכן, אך במידה ומדובר בהפקדה כשכיר אין צורך.
ראיתי במדריכים שיש דוח מקוצר שמגישים פעמיים בשנה בשביל לחסוך את השנתי, אבל הבנתי שאמורים להגיש אותו עד יולי 2024 (את המכירה עשיתי במרץ 2024)
כמעט אף אדם לא ממלא דו"ח חצי שנתי. מרבית פקידי השומה לא ידעו אפילו מה לעשות עם דו"ח חצי שנתי.
יש אפשרות לשלם מקדמה למס הכנסה ולהגיש דו"ח מס שנתי פעם אחת בשנה.
את המקדמה כדאי לשלם עד ה31/01/2025 - כך לא תיהיה ריבית והצמדה כלל. במידה ותשלם מקדמה בין ה01/02/2025 עד פתיחת מועד ההגשה תהיה ריבית והצמדה של 25% מהריבית וההצמדה הרגילה.
לאחר פתיחת הדוחות להגשה משלמים ריבית והצמדה על חוב מס. (לא מהותי במקרה שלך בהנחה ומדובר בשקלים מעטים, אבל כל שקל הוא עולם מלואו).
במידה ושילמת מקדמה, חשוב לציין זאת בדו"ח השנתי (או במילוי הסעיפים באלפי).
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא ממש. אלפי היא קיצור תהליך, אתה מזין שם את הטפסים הרלוונטיים והיא מפיקה לך קובץ שממלא את הנתונים במס הכנסה. חשוב למלא את כלל סוגי ההכנסות, זיכויים והוצאות מוכרות במידה ויש.
אתה עצמאי? משכת קופת גמל? אין צורך למלא את כל האחזקות. אם משכת קופת גמל במהלך השנה כמובן שכן, אך במידה ומדובר בהפקדה כשכיר אין צורך.
שכיר, ולא משכתי. אני ממלא דוח רק בגלל ה-IB.

וסבבה נתת תשובה די מפורטת. אבדוק את האפשרות עם אלפי, או אפילו בצורה עצמאית בשביל ללמוד לשנים הבאות
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ע שאלות לגבי ברוקר זר / חשבון זר שוק ההון 0
A פתיחת חשבון ברוקר זר שוק ההון 17
J ברוקר ישראלי שמציע תתי חשבון + שברי מניות + השקעה אוטומטית ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
P חשבון ברוקר בלי עמלות *אזרח ישראל* ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
I חשבון השקעות משותף לבני זוג צעירים - ברוקר נפרד? איך לפזר? שוק ההון 0
W חשבון ברוקר לילד שוק ההון 1
H פתיחת חשבון נוסף- ברוקר ארה"ב שוק ההון 7
C חשבון ברוקר אמריקאי שוק ההון 9
U רוצה לפתוח חשבון אצל ברוקר אמריקאי, קצת חושש מהמעבר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
מרק סרפדים פתיחת חשבון בנק אירופאי ומסחר דרך ברוקר אירופאי שוק ההון 17
Z חשבון ברוקר באירופה נדל"ן 4
נ חשבון ברוקר ישראלי צרכנות פיננסית 5
O מספר שאלות לפני פתיחת חשבון ברוקר TD (ודחיית מס) שוק ההון 10
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ח מבנה תיק משפחתי: IB / בית השקעות / חשבון משותף – פשטות מול מורכבות דיווח שוק ההון 17
E חשבון מסחר בחול שמקושר לכרטיס אשראי שוק ההון 7
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
O חשבון wise עסקי צרכנות פיננסית 10
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
SolidusMaximus לבעלי חשבון מסחר בבנק - איפה מופיעים הדיבידנדים\ריביות? פוסטים מאיכות נמוכה 2
Henchman34 צריך המלצה על רואה חשבון שיודע לעבוד עם ברוקרים בחו"ל מיסים 2
A חשבון מסחר כחיסכון לילד שוק ההון 14
P העברה בנקאית נכנסת - איך לראות שם חשבון מלא? צרכנות פיננסית 5
F פתיחת חשבון מסחר - נשוי לאזרחית אמריקאית שוק ההון 15
א מחשבות על פתיחת חשבון באינטראקטיב ברוקרס העולמית שוק ההון 9
N סגירת חשבון ב-IBI - משהו שאני צריך לדעת? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 21
מ האם מותר לבית השקעות מסחר עצמאי לתת אפשרות להוציא כסף על חשבון הביטחונות ? שוק ההון 1
M מוטב מאוחר - פתחתי חשבון השקעות שוק ההון 8
O פתיחת חשבון בנק לאזרח ישראלי בבנק זר פוסטים מאיכות נמוכה 4
A תואר במדעי המחשב וכלכלה או ראיית חשבון ? התפתחות אישית 2
A התנהלות מרחוק מול חשבון בנק אמריקאי צרכנות פיננסית 14
D סגירת חשבון באקסלנס טרייד ופתיחת תיק בשני בתי מסחר שוק ההון 3
J לפתוח חשבון בברוקר זר כדי לפזר סיכון ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
C להמשיך עם בלינק או לפתוח חשבון בבית השקעות? שוק ההון 4
P איך בוחרים רואה חשבון אוף טופיק 4
עידו ג שיתוף - סגירת והפעלת חשבון מחדש באינטרקטיב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
ב דגשים לבחירת רואה חשבון מיסים 1
מומו הברווז העברת חשבון מאינטראקטיב ישראל לib שוק ההון 6
M הגעה לשכר גבוה כרואה חשבון התפתחות אישית 6
A יש לי לאשתי ובתי חשבון בנק משותף. מיסים 5
T הצהרת הון - לעשות לבד או לשלם לרואה חשבון? מיסים 14
A הלוואה של יאן יפני לישראלים עם חשבון אינטרקטיב ארה"ב שוק ההון 15
E השקעה סולידית חשבון דולרי שוק ההון 5
A עיקול כפול על חשבון ארנונה שלא על שמי מיסים 29
ח קראקן - העברה ומשיכה עם חשבון בנק אמריקאי קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 0
T שאלה על חשבון מרג׳ין (לא פורטפוליו) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
M חשבון בנק ישראלי שמאפשר להעביר שקלים ל-Wise צרכנות פיננסית 21
Liel חשבון Coinbase קיים - שינוי כתובת לישראל? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 0
מ פתיחת חשבון משפחתי/יועץ ללא רישיון ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
ב Estate Tax בארה"ב עם חשבון IB שוק ההון 5

נושאים דומים

Back
למעלה