• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קרנות Ark Invest

  • פותח הנושא Oraz
  • פורסם בתאריך
בקשר לדמי הניהול, ידוע אם המחיר יכול לעלות/לרדת בעתיד?
לא ראיתי התייחסות לזה באתר שלהם.
 
בקשר לדמי הניהול, ידוע אם המחיר יכול לעלות/לרדת בעתיד?
לא ראיתי התייחסות לזה באתר שלהם.
בקרנות אמריקאיות כמעט ולא קיים דבר כזה לעלות דמי ניהול. זה נוהג מטונף של הארץ.
ארק מנהלים כ-36 מיליארד דולר בנכסים, ומכניסים כ-255 מיליון דולר בשנה מדמי ניהול. יש בארק 26 אנשים, שרובם שכירים וקיטי וודס הבעלים של החברה. אתה היית מעלה דמי ניהול בחברה כזאת?
 
כמו שאמרתי, זה לא מה שהיא מצפה, שמעתי את המספר הזה נאמר בראיון שלה והוא נאמר במובן אחר - 15%-20% זה הרף המינימאלי שלהם לתשואה צפויה של אחזקה כדי שהיא תהיה קבילה להשקעה באופק של 5 שנים קדימה. אני לא שמעתי ולא חושב שהיא תגיד משהו על תשואה שהיא מצפה ל-2021, אולי אני טועה.
אתה לא טועה ואתה לא לגמרי צודק.
לגבי ה20% לשנה, היא אמרה שהם מצפים לממוצע שנתי של תשואה בסביבות העשרים וקצת, כלומר שלכל 5 שנים יהיה לך תשואה שנתית ממוצעת של 20%-25%. ניתן לראות את זה כאן - https://youtu.be/kfhgbZBWgBE?t=237 - השאלה עליה היא עונה את זה מתחילה בדקה 3:57.
מה שיכול להיות שבלבל אותך, שבאותו ראיון היא אמרה שהרף המינימלי למניה להשקעה בשבילה הוא 15% תשואה צפויה ממוצעת לשנה לכל אחת מההשקעות שלה.
אם מתחשבים בציפייה שהם ימשיכו לגדול בכספים שהם מנהלים, זו לדעתי ציפייה ריאלית ל10 שנים הקרובות (בהם היא צופה את רוב השינוי בעולם) יחד עם כלל הסיכונים שיש בשוק המניות. אם הם יפסיקו לגדול, אולי אף יצליחו יותר.

אותי היא שכנעה - לא המלצה. אפילו הייתי שמח שלא תשקיעו בהם, ככה יהיה להם יותר קל להיכנס ולצאת מפוזיציות מהר.
 
עוד משהו,
ARK מחלקים דיבידנדים, בתיק ממוסה יצא מיסוי של 35% ?
רוצה לקנות אותם בתיק IB...

בעיקרון חשבתי לתת 5% arkk ו- 5% arkg.

Overlap לא יותר מידי גבוה (סביבות 30 ומשהו אחוז) וגם בטופ10 אחזקות החפיפה לא גדולה בכלל.

בסופו של דבר המטרה לתת בסביבות 10% מהתיק לקרנות מנוהלות אקטיבית (עוד 90% פיזור עולמי מחקות מדד)

דעות?
 
אחרי חיפושים באינטרנט ובפורום בפרט אחר פרטים ודעות של אנשים לגבי ARK החלטתי להציף את הנושא.

אני יודע שהרוב פה נגד חלק "ספוקלטיבי" בתיק אבל רציתי באמת לשמוע טענות של בעד / נגד.

החשיבה שלי הייתה להקצות למשל 10% מהתיק בIB לאחד / שניים מהקרנות כדי להגדיל את התשואה - סיכון.

בהתחלה חשבתי אולי בתיק הפטור אבל כרגע אין שם סכומים שיכולים לתת לי את היכולת תמרון הזו,
יש סדר עדיפיות בתיק הפטור של קרנות שאני אקנה קודם.

זה שהם עשו תשואות עבר יפות לא נוגע בי, אבל כל עניין השקיפות, הנימוקים מאחורי הבחירות וצוות האנליסטים + קטי ווד
שבנתיים עושים עבודה טובה כן גורם לי לתהות בעניין אם כדאי להקצות קצת מהתיק לעניין.

דעתי היא שהשנה הם די "רכבו" על השוק השורי ובמיוחד על טסלה, השאלה מה יהיו הביצועים בשוק דובי / סטטי יחסית.

דעתכם? כן / לא / למה לא?

תודה מראש לעונים.
הכוונה ל ARKK? כי ראיתי של ARK יש כמה קרנות
 
אתה לא טועה ואתה לא לגמרי צודק.
לגבי ה20% לשנה, היא אמרה שהם מצפים לממוצע שנתי של תשואה בסביבות העשרים וקצת, כלומר שלכל 5 שנים יהיה לך תשואה שנתית ממוצעת של 20%-25%. ניתן לראות את זה כאן - https://youtu.be/kfhgbZBWgBE?t=237 - השאלה עליה היא עונה את זה מתחילה בדקה 3:57.
מה שיכול להיות שבלבל אותך, שבאותו ראיון היא אמרה שהרף המינימלי למניה להשקעה בשבילה הוא 15% תשואה צפויה ממוצעת לשנה לכל אחת מההשקעות שלה.
אם מתחשבים בציפייה שהם ימשיכו לגדול בכספים שהם מנהלים, זו לדעתי ציפייה ריאלית ואפילו שמרנית ל10 שנים הקרובות (בהם היא צופה את רוב השינוי בעולם) יחד עם כלל הסיכונים שיש בשוק המניות. אם יפסיקו לגדול, אולי אף יצליחו יותר.

אותי היא שכנעה - לא המלצה. אפילו הייתי שמח שלא תשקיעו בהם, ככה יהיה להם יותר קל להיכנס ולצאת מפוזיציות מהר.
לקח לתגובה שלך יום להופיע. תודה על קישור
 
האם יש אפשרות לקנות את הקרנות האלה דרך בית השקעות ישראלי (כדוגמת מיטב דש)?
 
[מוזג משרשור אחר בנושא השוואה בין ארק ל-S&P500]

הי לכולם,

לאחרונה נתקלתי בחברת ההשקעות Ark Invest. עקב צפייה בכמה פוסטים שמעלים לאחרים הרבה שאלות, החלטתי לכתוב פוסט עם כל המידע שלדעתי רלוונטי ואני יודע לגביהם.

Ark משקיעים במניות של חברות העוסקות בחדשנות שקשורה לטכנולוגיות ספציפיות ל4 מהפכות שהם חוזים שהעולם יחווה שישבשו את העולם הקיים. להסברים מתומצתים יש למייסדת שלהם את 2 הסרטונים האלו: ראשון, שני.
הם צופים שהמהפכה הזו תשבש את העולם אליו אנחנו רגילים כיום והם יצרו קרנות סל אקטיביות מנוהלות כדי לרכב על הגל שלה:
1. מהפכת הגנום (ARKG) שמושקעת ב:
  • CRISPR
  • Targeted Therapeutics
  • Bioinformatics
  • Molecular Diagnostics
  • Stem Cells
  • Agricultural Biology
2. המהפכה התעשייתית - רובוטיקה וטכנולוגיה אוטונומית (ARKQ) שמושקעת ב:
  • Autonomous Transportation
  • Robotics and Automation
  • 3D Printing
  • Energy Storage
  • Space Exploration
3. המהפכה האינטרנטית הבאה (ARKW) שמושקעת ב:
  • Cloud Computing & Cyber Security
  • E-Commerce
  • Big Data & Artificial Intelligence (AI)
  • Mobile Technology and Internet of Things
  • Social Platforms
  • Blockchain & P2P
4. מהפכת הפינטק (ARKF) שמושקעת ב:
  • Transaction Innovations
  • Blockchain Technology
  • Risk Transformation
  • Frictionless Funding Platforms
  • Customer Facing Platforms
  • New Intermediaries
5. קרן חדשנות (ARKK) - קרן הדגל שלהם שמושקעת בכל 4 המהפכות לפי מה שהיא חושבת שיצליח הכי הרבה בכל אחד מ4 המהפכות עם עוד שיקולים כלכליים נוספים.

כדי להמחיש את התחזיות שלה למהפכה שיצפה העולם ולכן גם העולם של שוק המניות (אם כי ככל הנראה המניות מוקדם יותר), הם עשו את הגרף הזה:

A.jpg



הטענה העיקרית שלהם חוץ מלמה הם ממעולים היא שהרבה מחברות הערך המסורתיות והתחומים המסורתיים יעברו שינויים גדולים וחלק משמעותי מהן יקרוס, או במילים אחרות - החברות האלה זולות מסיבה מסוימת.

לדוגמא, חברות רכב מסורתיות ושיתוף נסיעות כמו Uber יקרסו עקב מעבר לרכבים חשמליים אך חשוב יותר אוטונומיים שיחליפו את הצורך ברכב רגיל להרבה מהאנשים ובטח שבמחירים של נסיעה אוטונומית - מונית או Uber לא יהיו רלוונטיים.

עוד דוגמא הוא שינוי בעולם התרופות כך שיהיו מחלות שהיום מאוד רווחיות לטפל בהם בעזרת תרופות ובעתיד ירופאו גנטית ולכן לא יצטרכו יותר תרופות.

כיום, הם טוענים שלסנופי (S&P 500) והשקעות על בסיס בנצ'מארק יש בערך חצי(50%) שהולך לעבור "שיבוש" עקב הטכנולוגיות האלו. כלומר, מבחינת עלות ההזדמנות הם טוענים שהסנופי ישתהה בהשוואה לתשואות שלהם או של חברות אחרות שמשקיעות בחדשנות הזו. אם הם צודקים, הפספוס יהיה עצום. מאמר שלהם שמסביר הרבה יותר טוב ממני בקישור כאן

בנוגע לביצועים שלהם עד כה, בקרן סל הראשית שלהם היה להם המון מזל. גם היו בביטקוין לפני כמה שנים ויצאו בדיוק לפני שהתפוצץ בזכות מזל שקשור לרגולציה שחייב אותם לצאת ממנו, אך נראה שלאורך זמן הם עדיין היו מצליחים עם המחירים היום אבל זה בהחלט היה פוגע בתשואה ההיסטורית של הETF. כרגע הם נמצאים בטסלה באחוזים הגבוהים ביותר בקרן, עוד משהו שהרבה מגדירים כבועה. אך הבסיס לקניה ומכירה שלהם הוא מה שהם מגדירים כהשקעת ערך לפי תחזית 5 שנים קדימה והערכת שווי שוק נוכחי והשקעה לפיו, לפי הערכת תשואות וביטחון בהם ושיקולים כלכליים נוספים.

לגבי השקעות אצלם, היו כמה יתרונות וחסרונות שעלו לי לראש, אשמח לתיקונים ולתוספות:

עלויות השקעה -

Ark
השקעה אקטיבית ולכן יש חוסר יעילות מסוימת במס למרות שמבוצעת בקרן סל. דמי ניהול גבוהים משמעותית (0.75%).

סנופי
השקעה פסיבית ולכן יש יעילות מס מסוימת. אך, אם התחזית של ARK תתממש הסנופי יהפוך להרבה יותר אקטיבי ולכן יעילות המס תרד בקצת למרות שעדיין תהיה טובה יותר מARK. דמי ניהול נמוכים משמעותית.

בחירת מניות -

Ark
מסתכלים על התשואות העתידיות הפוטנציאליות שיהיו ומתעלמים ממה שקרה בעבר. עקב גודל קרן גדול וגדל בצורה משמעותית, יהיה קשה יותר לצאת ממניות קטנות לא טובות ולהיכנס למניות קטנות טובות. עקב השקעה אקטיבית יוכלו לפעול עדיין בצורה מהירה יותר כאשר הזדמנויות בסגנון יציגו את עצמן, חשוב כשקשור לחברות חדשנות. בוחרים ללא קשר לסקטור אך עם קריטריונים טכנולוגיים - גנום, אינטרנט, פינטק, רובוטיקה ואוטומציה. קרן עם תשואה היסטורית יחסית מועטת, בערך 5 שנים לפי מה שאני מבין.

סנופי
נמדד לפי שווי החברה הנוכחי שהגיע להיות כזה רק לפי העבר. במצב בו יש הרבה חברות חדשנות ללא רבעונים רווחיים אך שגדלות בשווי השוק שלהן המון, יפספס הרבה תשואה פוטנציאלית עקב החוקים של כניסת החברות למדד. מדד עם ניסיון של מעל 60 שנה.

פיזור וסיכונים אחרים -

Ark
משקיעים בכל הגאוגרפיות ולכן יותר מפוזרים מבחינת מט"ח וגאוגרפיה. משקיעים בפחות מ50 מניות ולכן מאוד מסתכנים שבחירה של חברה תהיה לא טובה ואחוזים רבים של הקרן יהיו צריכים להשתנות.

סנופי
משקיעים רק בארה"ב ולכן יותר חשופים לסיכון מט"ח דולרי וסיכונים גאוגרפים של ארה"ב. - ניתן להעלים את הסיכון על ידי השקעה במדד עולמי במקום.

יעילות מס למשקיע במסחר עצמאי לא דרך מוצרי גמל -

Ark
אם עוד 10 שנים היא מפסיקה לבצע מעל לסנופי כי כבר רוב החברות החדשניות נכנסו למדד ולכן לא תהיה שווה את הפרמיה שלה, יווצר אירוע מס שיכול להפוך את ההשקעה מלכתחילה לעוד יותר מסוכנת מבחינת הסיכון-סיכוי.

סנופי
ככל הנראה עוד 10 שנים עדיין יהיה רלוונטי ולכן לא נצטרך ליצור אירוע מס.

סיכון התנהגותי -

Ark
עקב תנודתיות גבוהה ואולי חוסר אמונה לטווח ארוך, משקיעים יכולים יותר לברוח בטעות בירידה. אם מניחים שחברה אחת מהחברות המושקעות בETF היא "בועתית" ולא מסכימים איתם, יכולים בטעות לפספס את הצד החיובי של שאר החברות או לצאת למרות שהבועה לא קיימת. עוד סיכון שאני רואה מחברים ואנשים קרובים אלי זה שאנשים מנסים לחקות את ההשקעות של ARK בגלל שהם מפרסמים כל יום את ההשקעות שלהם והשינויים, נכנסים למניות שהם לא מבינים בכלל למה ARK מושקעים בהם, אם זה מצליח להם הם נהנים, וברגע שיש תנודתיות קלה הם בורחים ומקבעים הפסדים. סרטון שמזהיר מהסיכון ההתנהגותי הזה אפשר לראות כאן.

סנופי
מאמינים במדד כ"מנהל השקעות" עם היסטוריה רבה חיובית והתכנסות לממוצע קרוב לממוצע השוק. חברות ערך פחות תנודתיות ולכן פחות חוששים בירידות ופחות מוכרים בהן.

כלומר, אם קונים את מה שהם אומרים:

1. נשמע שכדאי בחלק המנייתי לעבור לחברות או קרנות בסגנון הזה או לפחות לצאת מקרנות שמשקיעות בהשקעות ערך לפחות לטווח של השנים הקרובות. אך איך נדע מתי הפרמיה של העלויות הגבוהות יפסיק להיות מתוגמל? איך נדע מתי מספיק חברות עם טכנולוגיה משבשת יכנסו לסנופי כך שזה לא יהיה שווה את העלויות והסיכונים? וגם נגיד ונדע מתי זה יהיה שווה האם זה יהיה שווה את אירועי המס של לצאת מהקרנות שלהם?

2. למי שיש כסף חדש להשקעה, כסף שיכול להוציא בקיזוז מס או מוצר גמל כלשהו שיכול להתנהל ב-IRA(השתלמות, קופ"ג, תיקון 190), וירצה להשקיע בהם, יוכל להשקיע בחלק המנייתי שלו בקרנות שקשורות לחדשנות הטכנולוגית הזו ולשקול לעשות את זה דרך קרן השתלמות עם עלויות מינימליות כדי שכשתחליטו לחזור לסנופי זה יהיה ללא אירוע מס. ניתן גם לפתוח במיוחד מוצרי גמל IRA ולהשקיע בקרן עד שחושבים שהפרמיה אינה מתוגמלת יותר - שיקולים לפתיחת קרן השתלמות IRA לעצמאים לא פטורה ממס מוצעים כאן על ידי אדם שלו.

3. אבל מה לגבי הכסף הקיים שמושקע בבנצ'מרקים במסלול ממוסה?
את שאר הכסף המושקע צריך לשקול האם אירוע מס שווה את זה. אם מאמינים שהם יעשו מעל 20% כל שנה בממוצע לטווח ארוך(כמו שהמנכל"ית המייסדת מעריכה), אז צריך להעריך האם אירוע המס היום יהיה שווה את התשואות העתידיות שאתם צופים שArk יתנו מעבר לבנצ'מרק בו אתם מושקעים.

4. אבל מה עם קרנות אחרות? לArk יש יתרון גדול של מחקר רב עם צוות מגובש ומגוון ולא מסורתי(רוב האנשים מגיעים לא מתחום הכלכלה), תשואות עבר טובות, ותדמית מעולה. אך הם גם מאוד גדולים וגדלים בקצב מהיר, דבר שיקשה להם לצאת מחברות לא טובות או להיכנס לחברות קטנות חדשות טובות. כרגע לי אין ידע על קרנות אקטיביות טובות במידה דומה אחרות, שמעתי קצת על Loup Ventures שיש לו את הETF - LOUP וקצת על Chamath Palihapitiya מSocial Capital שיש לו חזון קצת דומה והמנכל"ית של Ark אוהבת מאוד שאמר שיוציא ETF בקרוב. יש גם קרנות פסיביות על תחומי החדשנות שArk מייצגים אך הם גובים דמי ניהול לא רחוקים מאוד מהקרנות של Ark ולכן אני לא רואה את ההצדקה בלהשקיע דווקא בהם.

אשמח לשמוע תיקונים או מידע נוסף, כמובן שפוסט זה אינו ייעוץ השקעות וגם אינו תחליף לייעוץ השקעות הלוקח בחשבון את צרכיכם הייחודיים, תלמדו ותחליטו לבד לפי מצבכם.

[המשך, אוחד עם הודעה אחרת]

תשובות שראיתי שאנשים לא מבינים בנושא האחר או עם חברים, ולמטרת ארגון המידע אכתוב כאן -

* אם הם עדיין מאוד מאמינים בביטקוין למה הם לא קונים? א. כעת יש עוד קצת ביטקוין בARKW. ב. יש רגולציה של ה IRS האמריקאי שמונעת מהם לקצור רווחים של מעל 10% ממקורות הכנסה לא מוסמכים - ביניהם גם ביטקוין דרך GBTC. לכן, אם ביטקוין תקפוץ בהמון גם בARKW ימכרו את כולה.

* אם המניות שהם משקיעים בהם מדורגות באחוזים לפי רמת האמונה שלהם בהם למה שלא אקנה פשוט את ה5 הגבוהות ביותר? זו קרן אקטיבית וכבר היתה להם מניה שהאמינו בה מאוד שבטווח של חודש ומשהו יצאה מהקרן לגמרי בהדרגה. אתם לא באמת יודעים למה אתם קונים ולכן יש סיכוי טוב שכשיירד אתם תמכרו כי לא תקבלו החלטה טובה. המניות שמדורגות נמוך לעיתים הן בגלל שהן מניות עם שווי שוק קטן ואם הם יקנו אותן באחוזים גבוהים יותר הם יצטרכו לקנות את כל החברה ולכן חייבים להקדיש להן אחוז קטן יותר ממה שהם רוצים באמת. גם אם היתה לכם אפשרות לקנות רק את ה5 "הטובות ביותר" אתם לוקחים יותר סיכון מהם, ויכול להיות שהסיכון הזה לא יתוגמל.

* אפשר לקנות את זה דרך מסחר עצמאי לדוגמא דרך מיטב דש\אקסלנס\אינטראקטיב ברוקרס? כן, הETF הזה הוא קרן סל שנסחרת בבורסה וניתן לקנות ממסחר עצמאי כמו שקונים VT.

* למה אם הרבה משקיעים דרכם זה מקשה עליהם לצאת ולהיכנס למניות?
הם מנפיקים את קרן הסל (ETF) כמו רוב קרנות הסל ומבטיחים לכם שאם תמכרו אז תמכרו בשווי היחסי לפוזיציה שלכם לערך של נכסי הבסיס שהם מושקעים בהם (או קרוב אליהם מאוד). אם החלטת למכור ואין אף קונה, הם פודים לך את הקרן ומוכרים מהמניות בהם הם מושקעים כדי לשלם לך, אם החלטת למכור ויש קונה אחר אז אתה מוכר אליו. אם יש קונה חדש ואין לו אף מוכר, הם מנפיקים לו פוזיציה חדשה וקונים עם הכסף שלו עוד מנכסי הבסיס.

כלומר, אם עכשיו נכנסים אליהם טריליארד דולר ביום, כל נכסי הבסיס שלהם ככל הנראה יעלו יחד עם המחיר של כל הקרן, יהיה להם קשה להיכנס למניות קטנות חדשות ולצאת מפוזיציות לא טובות בייחוד במניות קטנות. גם אם עוד שבוע הטריליארד דולר יצאו מהם, הם יצטרכו לממש המון נכסים עם מיסוי של רווחי הון קצרי טווח במידה ויהיו(שבארה"ב ממוסים באחוזים גבוהים יותר). אך עדיין קרן סל היא "עטיפה" יעילה יותר במיסוי בדרך כלל מקרן נאמנות שמחזיקה את הנכסים.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
נתקלתי בכתבה בbizportal על 20 תעודת סל שהשיגו תשואה מעל 100% ב2020. (@Or93 שאלת על זה)
מצרף צילום מסך. לא מצרף לינק כי זה כנראה יחסם. אשמח לשמוע דעות.
לARK יש 5 תעודות סל מתוך הרשימה.
OR202011.jpeg
 
לא עקבתי אחרי הקרנות האלה, אם כי מה שכתבתם גרם לי קצת להתעניין, אז אסתכל על זה. השאלה היא האם הקרנות האלה הרוויחו כי מנהליהן ידעו במה להשקיע ומתי? אפשרות חלופית היא שפשוט היה להם מזל. בכל תקופה יש סוג מסוים של השקעות שמצליחות. בשנה האחרונה אלה היו חברות שמתומחרות לפי פוטנציאל עתידי רחוק. בשנה הבאה זה יכול להיות סוג אחר של חברות. יש קרנות לכל סוג השקעה ובכל תקופה יש קרנות שמצליחות רק בגלל שאופי ההשקעות שלהן יצא במקרה מה שהשוק חושב שזה הדבר הכי חם באותו הרגע. שאלות שצריך לענות עליהן הן:
1) האם סוג המניות, בהן הקרנות של ARK משקיעות יתנו תשואה עודפת בעתיד בהינתן תמחורן הנוכחי?
2) האם ARK יודעת לבחור מתוך סוג המניות האלה את המניות שיתנו תשואה עודפת ביחס למניות אחרות של חברות שיראו דומות למרבית המשקעים?
3) האם הם יודעים מתי לקנות ולמכור כל מניה ולקבל תשואה עודפת על מי שימשיך להחזיק את המניה?
4) לאיזה גודל הקרנות האלה יכולות להגיע לפני שהתשואה העודפת שלהן תישחק בגלל חיסרון הגודל?
 
לא עקבתי אחרי הקרנות האלה, אם כי מה שכתבתם גרם לי קצת להתעניין, אז אסתכל על זה. השאלה היא האם הקרנות האלה הרוויחו כי מנהליהן ידעו במה להשקיע ומתי? אפשרות חלופית היא שפשוט היה להם מזל. בכל תקופה יש סוג מסוים של השקעות שמצליחות. בשנה האחרונה אלה היו חברות שמתומחרות לפי פוטנציאל עתידי רחוק. בשנה הבאה זה יכול להיות סוג אחר של חברות. יש קרנות לכל סוג השקעה ובכל תקופה יש קרנות שמצליחות רק בגלל שאופי ההשקעות שלהן יצא במקרה מה שהשוק חושב שזה הדבר הכי חם באותו הרגע. שאלות שצריך לענות עליהן הן:
1) האם סוג המניות, בהן הקרנות של ARK משקיעות יתנו תשואה עודפת בעתיד בהינתן תמחורן הנוכחי?
2) האם ARK יודעת לבחור מתוך סוג המניות האלה את המניות שיתנו תשואה עודפת ביחס למניות אחרות של חברות שיראו דומות למרבית המשקעים?
3) האם הם יודעים מתי לקנות ולמכור כל מניה ולקבל תשואה עודפת על מי שימשיך להחזיק את המניה?
4) לאיזה גודל הקרנות האלה יכולות להגיע לפני שהתשואה העודפת שלהן תישחק בגלל חיסרון הגודל?

אלו שאלות רטוריות, כמובן שלאף אחד אין תשובה. הדרך היחידה איכשהו לקבל מושג זה להכיר בעצמך את החברות שבהן הקרן משקיעה ולגבש דעה עצמאית.
אני באופן אישי משקיע בהרבה חברות שבהן הקרן משקיעה ואני מאמין בהחלט ש15% תשואה שנתית בשנים הקרובות זה מטרה ריאלית מאוד.
 
בקרנות אמריקאיות כמעט ולא קיים דבר כזה לעלות דמי ניהול. זה נוהג מטונף של הארץ.
ארק מנהלים כ-36 מיליארד דולר בנכסים, ומכניסים כ-255 מיליון דולר בשנה מדמי ניהול. יש בארק 26 אנשים, שרובם שכירים וקיטי וודס הבעלים של החברה. אתה היית מעלה דמי ניהול בחברה כזאת?
וואו, בחיים לא :)
שאלתי בין היתר כי באחד הETFים דמי הניהול הם 0.76% וזה היה נראה לי מעט מוזר.
דרך אגב, במידה והקרן תיסגר בעתיד(זה דבר שכיח?) האם זה אומר שאני אאלץ לממש את כל הרווחים?
 
אתה לא טועה ואתה לא לגמרי צודק.
לגבי ה20% לשנה, היא אמרה שהם מצפים לממוצע שנתי של תשואה בסביבות העשרים וקצת, כלומר שלכל 5 שנים יהיה לך תשואה שנתית ממוצעת של 20%-25%. ניתן לראות את זה כאן - https://youtu.be/kfhgbZBWgBE?t=237 - השאלה עליה היא עונה את זה מתחילה בדקה 3:57.
אני לא בטוח שהצלחתי להבין למה הביטקוין מהווה בעיה מול הIRS, מישהו הבין ויכול להסביר בבקשה?
אותי היא שכנעה - לא המלצה. אפילו הייתי שמח שלא תשקיעו בהם, ככה יהיה להם יותר קל להיכנס ולצאת מפוזיציות מהר.
למה בעצם?
הרי אם אני משקיע זה בא על חשבון משקיע אחר שמוכר את החלק שלו ולא בנוסף, ככה שלא אמור לזרום כסף חדש, האם אני טועה?
 
אני לא בטוח שהצלחתי להבין למה הביטקוין מהווה בעיה מול הIRS, מישהו הבין ויכול להסביר בבקשה?
אני לא בטוח שהבנתי עד הסוף גם למה זה בעייתית רגולטורית. היא השתמשה במונח "Unqualified Income" שקשור להכנסה מסחורות שאסור להם להכניס דרכה מעל 10%(זה חוקי אבל לא יביאו לנו לשמור מהרווחים מעל ה10%). עצם זה שזה בעייתי מבחינתם מונע מהם להשקיע מעל אחוז מסוים בביטקוין.

למה בעצם?
הרי אם אני משקיע זה בא על חשבון משקיע אחר שמוכר את החלק שלו ולא בנוסף, ככה שלא אמור לזרום כסף חדש, האם אני טועה?
הם מנפיקים את קרן הסל ומבטיחים לך שאם תמכור אז תמכור בערך של נכסי הבסיס שהם מושקעים בהם (או קרוב אליהם מאוד). אם החלטת למכור ואין אף קונה, הם פודים לך את הקרן ומוכרים מהמניות בהם הם מושקעים כדי לשלם לך, אם החלטת למכור ויש קונה אחר אז אתה מוכר אליו. אם יש קונה חדש ואין לו אף מוכר, הם מנפיקים לו פוזיציה חדשה וקונים עם הכסף שלו עוד מנכסי הבסיס.

כלומר, אם עכשיו נכנסים אליהם טריליארד דולר ביום, כל נכסי הבסיס שלהם ככל הנראה יעלו יחד עם המחיר של כל הקרן, יהיה להם קשה להיכנס למניות קטנות ולצאת מפוזיציות לא טובות בייחוד במניות קטנות. גם אם עוד שבוע הטריליארד דולר יצאו מהם, הם יצטרכו לממש המון נכסים עם מיסוי של רווחי הון קצרי טווח במידה ויהיו. אך עדיין קרן סל הוא "עטיפה" יעילה יותר במיסוי בדרך כלל מקרן נאמנות שמחזיקה את הנכסים.
 
יש עוד קרנות בסגנון חוץ מסוגי ARK? יש להם לפחות כמה מתחרים?
 
אחרי חיפושים באינטרנט ובפורום בפרט אחר פרטים ודעות של אנשים לגבי ARK החלטתי להציף את הנושא.

אני יודע שהרוב פה נגד חלק "ספוקלטיבי" בתיק אבל רציתי באמת לשמוע טענות של בעד / נגד.

החשיבה שלי הייתה להקצות למשל 10% מהתיק בIB לאחד / שניים מהקרנות כדי להגדיל את התשואה - סיכון.

בהתחלה חשבתי אולי בתיק הפטור אבל כרגע אין שם סכומים שיכולים לתת לי את היכולת תמרון הזו,
יש סדר עדיפיות בתיק הפטור של קרנות שאני אקנה קודם.

זה שהם עשו תשואות עבר יפות לא נוגע בי, אבל כל עניין השקיפות, הנימוקים מאחורי הבחירות וצוות האנליסטים + קטי ווד
שבנתיים עושים עבודה טובה כן גורם לי לתהות בעניין אם כדאי להקצות קצת מהתיק לעניין.

דעתי היא שהשנה הם די "רכבו" על השוק השורי ובמיוחד על טסלה, השאלה מה יהיו הביצועים בשוק דובי / סטטי יחסית.

דעתכם? כן / לא / למה לא?

תודה מראש לעונים.
דעתי היא שאתה מקבל תשואה של קרן גידור בדמי ניהול מינימלים. לא אחת דיברתי כאן על קטי וודס. באופן אישי לא הייתי קונה את המניות הללו. על פניו, הפסדים, מניות חלום וכו", אבל רמת המחקר, ניתוחי מקרו, הבנת הייצור,התעשייה,הענף ורמת המקרו שARK מביאים , אין לה תחרות. לאחר הקשבה וקריאה אני יכולה להבין את הרציונל ואת הפוטנציאל.
סביר שבתיקון ובשל הבתא הגבוהה בקרנות, הנפילות תהיינה חדות יותר. אני מוצאת עניין גבוה בתחומים שהיא משקיעה. מאמינה לחלוטין שאנו נמצאים במהפכה גנומית כמו המהפכה התעשייתית ומהפכת האינטרנט מהעבר, ועובדה שחיסוני הקורונה מבוססים על מחקרי קריספר.
האחוז בתיק החל מאד קטן , בגלל רכיב הסיכון והוא הלך והתנפח.
יש יאמרו שזה השפעת זרם הכספים שנכנסים לחברות צמיחה קטנות בזכות השקעה בקרנות, אבל עובדה שטענו ב2019 שרוב התשואה בקרנות הייתה בגלל טסלה ועובדה שהקרן הגנומית ניצחה השנה ואין בה זרזיף טסלה.
למעשה עקבתי אחרי קטי שנים , בגלל שהייתה מבריקה מאד ונתנה ניתוחי מקרו לא קונבנצינליים. בכלל לא ידעתי שיש לה קרנות. חשבתי שיש לה קרן גידור. גם לא סברתי שהתשואה שלה גבוהה, כי היא הייתה נשמעת אקדמאית מדי. השקעתי ב2018 ומאז יד ביד.
גם אם אפסיד על הדרך, עדיין נותרתי מעודכנת ועם תחושה שלקחתי חלק בהתפתחויות מסקרנות. מאד מקווה שתגיע גם למחשוב קוונטי
זה קישור לאתר- ניתן בבחירה ב"מחקר" להסתכל על וידאואים ולהקשיב לפודקסטים ולקרוא מאמרים
https://ark-invest.com/
 
השאלה שאני עדיין מנסה לענות עליה היא אם עוד 50 שנה ARK תהיה רלוונטית
אם כן - מדובר בהשקעה בצוות מעולה לטווח ארוך, שעובד לפי היגיון ומסוגל לשחזר את התשואות שלו
אם לא - מדובר בעוד שיגעון כמו מניית טסלה או הביטקוין, שמבוסס על יותר מזל מהיגיון

איך אפשר לדעת?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
שושן צחור קרנות ישראליות, עושי שוק ושווי הוגן שוק ההון 8
B ערך קרנות ישראליות מחקות מדדים בינלאומיים בזמן המלחמה שוק ההון 5
י קרנות בארץ/אירלנד שדומות ל VUG, VHT, SOXX, VFH, ITA שוק ההון 11
T קרנות מונטרו השקעות אלטרנטיביות 3
ר השפעת יחסי ישראל-אירלנד על קרנות איריות שוק ההון 21
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
MaorRocky שאלות על קרנות אמריקאיות ומס ירושה עבור אזרח ישראלי מיסים 6
Gari קרנות סל על מדדים סקטורים\מדדים דפנסיביים בשלב המשיכה כדי למזער נעילת הפסדים בשוק דובי שוק ההון 34
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
T האם יש קרנות ישראליות בGoogle finance? אוף טופיק 1
N קרנות מומנטום שוק ההון 0
ה מסחר עצמאי - קרנות סל שוק ההון 5
JaywalkerPenguin קרנות מחקות ישראלית למדדי חו"ל שוק ההון 5
D מעקב אחרי קרנות השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
simple בעקבות הורדת הדירוג קרנות כספיות לאן ? שוק ההון 3
I נזילות קרנות ישראליות שוק ההון 1
M מקורות לחיפוש קרנות/ני"ע והשוואה שוק ההון 2
א מס ירושה על קרנות וואנגארד שנקנו בבנק ישראלי שוק ההון 12
מ קנית קרנות סל ביטקיון באינטראקטיב ברוקר השקעות אלטרנטיביות 16
J קרנות ממונפות שוק ההון 100
H קרנות בלאקרוק - נוהל קניה חודשית שוק ההון 1
ס מס עיזבון על קרנות של בלאקרוק מיסים 4
tomchoook איך משווים בין קרנות כספיות? שוק ההון 3
ס קרנות הסל שעוקבות ביטקוין הן בשורה? השקעות אלטרנטיביות 1
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 99
U קרנות סל/קרנות מחקות אחרי מדדי הבנקים פוסטים מאיכות נמוכה 1
א קרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ב קרנות ריט ב IRA שוק ההון 6
B הוצאת קרנות השתלמות לטובת תשלום משכנתא? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ש קרנות השתלמות של מורים פדיה והעברה למדדי מניות מובילים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
א קרנות סל לבעל אזרחות כפולה אוף טופיק 3
כ הקלות מס רווחי הון מעל גיל 60 - כולל קרנות נאמנות? מיסים 35
א קרנות כספיות דולריות ? שוק ההון 3
N IRA - איחוד קרנות השתלמות וקופות גמל - קושי במעקב פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
L קרנות איריות בחשבון IRA שוק ההון 6
א אילו קרנות כספיות כרגע לא "חסומות"? שוק ההון 5
N שיקולים במעבר בין קרנות סל שוק ההון 2
F האם קרנות הפנסיה כרגע בירידה בשל המצב? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
stamEhad קרנות פנסיה וקה"ש - האם הן "מנוטרלות מטח"? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
ק דמי ניהול יקרים כנגד תשלום מס על רווחי הון - קרנות ישראליות אל מול זרות שוק ההון 2
I שאלות בסיסיות על מעבר מקרנות אמריקאיות אל קרנות איריות\ישראליות שוק ההון 6
M מדוע קיים אצלי פער גדול בין קרנות פנסיה והשתלמות בעלות מסלול זהה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A האם ניתן לקנות קרנות נאמנות של וואנגראד דרך ברוקר ישראלי? שוק ההון 4
D קרנות סל שקליות להשקעה בחו״ל שוק ההון 4
Ido42 קרנות אגח שוק ההון 11
Y קרנות איריות שקליות - מיסוי ריאלי או ע״פ מט״ח שוק ההון 3
Y קרנות איריות שקליות - המיסוי הוא ריאלי או צמוד מטח? שוק ההון 0
K להמיר קרנות בלי לייצר אירוע מס שוק ההון 6
Y השפעת מט״ח על קרנות הנסחרות בשקלים שוק ההון 265
מ קרנות מחקות מדד - לקנות בזול או ביקר? שוק ההון 10

נושאים דומים

Back
למעלה