• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

בעד ונגד לסגור 2 קרנות השתלמות זעירות

  • פותח הנושא פותח הנושא Count Olaf
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Count Olaf

משתמש רגיל
הצטרף ב
24/7/21
הודעות
208
דירוג
195
בימים אלה נפתחת לי האפשרות סוף כל סוף לממש ולסגור 2 קרנות השתלמות זעירות שנפתחו לי בשירות הקבע.
במשך 3.5 שנים הן הכפילו את גודלן, נתון מרשים אבל שתיהן ביחד שוות פחות מ-170 שקל (לא אלש"ח).
שתיהן במסלול 100% מנייתי.
האם לסגור ולסיים את ההתעסקות המיותרת בסכום הקטן הזה?
האם לשכוח מקיומן ולגלות עוד כמה עשרות שנים סכום קצת יותר גדול, אבל במקביל לוותר על התשואה מהסכום הזה במקום אחר? האם התשואה הנוכחית שתיארתי מספיק טובה כדי שהוויתור ישתלם? לדעתכם האינפלציה בעוד כמה שנים תמחק את הרווח?
האם יש מס מעצבן כלשהו שימחק לי את כל הרווח בעת המימוש?

צריך לציין שיש לי כבר קרן השתלמות מהעבודה הנוכחית בסכום יותר נורמלי (כ-46 אלש"ח) אז גם אם אני אסגור את שתיהן, אני לאו דווקא אאבד את האפשרות לבצע הפקדות למכשיר ההשקעה המסוים הזה.
 
בימים אלה נפתחת לי האפשרות סוף כל סוף לממש ולסגור 2 קרנות השתלמות זעירות שנפתחו לי בשירות הקבע.
במשך 3.5 שנים הן הכפילו את גודלן, נתון מרשים אבל שתיהן ביחד שוות פחות מ-170 שקל (לא אלש"ח).
שתיהן במסלול 100% מנייתי.
האם לסגור ולסיים את ההתעסקות המיותרת בסכום הקטן הזה?
האם לשכוח מקיומן ולגלות עוד כמה עשרות שנים סכום קצת יותר גדול, אבל במקביל לוותר על התשואה מהסכום הזה במקום אחר? האם התשואה הנוכחית שתיארתי מספיק טובה כדי שהוויתור ישתלם? לדעתכם האינפלציה בעוד כמה שנים תמחק את הרווח?
האם יש מס מעצבן כלשהו שימחק לי את כל הרווח בעת המימוש?

צריך לציין שיש לי כבר קרן השתלמות מהעבודה הנוכחית בסכום יותר נורמלי (כ-46 אלש"ח) אז גם אם אני אסגור את שתיהן, אני לאו דווקא אאבד את האפשרות לבצע הפקדות למכשיר ההשקעה המסוים הזה.
תתקשר לחברה שמפעילה את הקרנות האלו
תשאל אם הם מוכנים להשוות תנאים לניוד צבירה מקרן אחרת
 
לא לגעת נקודה. איזה התעסקות יש לך עם זה? שים אותן במחסן מאחורה.
1.במידה ותרצה למשוך את הקרן השתלמות ממקום העבודה וטרם חלפו 6 מפתיחתה ישנה אפשרות להחיל וותק.
2.אין כמובן מס על קרנות השתלמות (עד לתקרה).
 
  • אהבתי
Reactions: A42
תודה לעונים. בגלל עומס בלימודים לא הספקתי לחזור לפורום.
תשאל אם הם מוכנים להשוות תנאים לניוד צבירה מקרן אחרת
תוכל לפרט יותר? איזה תנאים בדיוק מלבד דמי הניהול?
 
האם לסגור ולסיים את ההתעסקות המיותרת בסכום הקטן הזה?
נדמה לי שקרן השתלמות ותיקה מאפשרת לך למשוך קרן חדשה יותר ("החלת ותק") וזאת אולי סיבה להשאיר אותה.
בלי השיקול הזה, הייתי פודה מזמן.
 
האם לסגור ולסיים את ההתעסקות המיותרת בסכום הקטן הזה?
אם לא עברו 6 שנים לא משתלם למשוך בגלל שתשלם הרבה מס. אם עברו 6 שנים אז אתה יכול למשוך.
צריך לציין שיש לי כבר קרן השתלמות מהעבודה הנוכחית
אז למה לא לנייד לשם?
או הפוך - תנייד את הקרן של העבודה הנוכחית למקום של הקרן הקודמת. תלוי כמובן איפה התנאים יותר טובים.
או אפילו יותר טוב - תקרא קצת בפורום, תתעמק ותלמד ואולי תגלה קרן שלישית שאפילו יותר טובה מה2 הקיימות שיש לך ותנייד לשם את הכל :-)
לא לגעת נקודה.
די כבר עם ההפחדות חסרות בסיס האלה.
קה"ש זה לא מוצר כזה מדהים כמו שאתה מנסה לעשות ממנו. הרבה פעמים דוקא משתלם למשוך אותו ולא להחזיק, וברוב המקרים הרווח ממנו (מבחינת הטבת מס) הוא קטן יחסית.
מוזמן לקרוא קצת דיונים בפורום בנושא.
(אני כמובן לא אומר שתמיד משתלם למשוך. אני רק אומר שיש הרבה מצבים שכן, וגם במצבים שלא משתלם למשוך ההטבה של קה"ש היא לא כזאת מדהימה כמו שהרבה אנשים מנסים לעשות ממנה).
 
די כבר עם ההפחדות חסרות בסיס האלה.
אני חושב שהוא התכוון להחלת ותק.

בהחלט כל מה שכתבת נכון
אבל

אז גם אם אני אסגור את שתיהן, אני לאו דווקא אאבד את האפשרות לבצע הפקדות למכשיר ההשקעה המסוים הזה.
נכון אבל אתה תאבד את הזכות למשוך ללא מס את הכספים לפני 6 שנים.

כלומר נניח מחר אתה רוצה למשוך את ה46 אלף שקל האלה ועוד לא עברו 6 שנים

אתה מושך את הקרן הראשונה במלואה ומכיל וצר על החדשה ומושך אותה ללא מס
זה בעצם הופך לך את הכסף הנעול ל6 שנים לנזיל כמעט בן יום

כן לנייד את כולם לאותו בית השקעות יהיה לך הכי נוח כי הם יתאחדו לדוח אחד בשביל ואז הכל יהיה לך גם יותר פשוט ושקןף
 
אני חושב שהוא התכוון להחלת ותק.
הוא רשם גם החלת וותק וגם את הטבת המס.
בכל מקרה, לדעתי החלת וותק בפני עצמה היא לא סיבה לא למשוך. מקסימום אפשר למשוך גם את החדשה במקביל לישנה (בזכות החלת הוותק) :-)
נכון אבל אתה תאבד את הזכות למשוך ללא מס את הכספים לפני 6 שנים.
רק להבהיר - לפני 6 שנים ממועד פתיחת הקופה ולא 6 שנים מהיום (אני יודע שאתה יודע את זה, פשוט לא בטוח שכולם יודעים/יבינו).

אתה מושך את הקרן הראשונה במלואה ומכיל וצר על החדשה ומושך אותה ללא מס
עד כמה שאני זוכר (ובהחלט יתכן שאני טועה, אז נא לתקן אותי אם טעיתי) טכנית זה הפוך - אתה צריך קודם למשוך את החדשה לפני שתתחיל למשוך מהוותיקה. ואין חובה למשוך מהוותיקה במלואה.
ברגע שאתה עושה החלת וותק הקרנות ננעלות להפקדה ואתה יכול (או צריך?) למשוך סכום כלשהו מהקרן החדשה (לא חייבים הכל, אפשר רק חלק), רק אחרי שמשכת את כל הכספים מהחדשה אתה יכול להתחיל למשוך כספים מהישנה (וגם שם, לא חייבים למשוך הכל).
זה בעצם הופך לך את הכסף הנעול ל6 שנים לנזיל כמעט בן יום
לפי זה שיש לו כמעט 50 אש"ח בקרן החדשה אני מניח שיש לה וותק של לפחות שנתיים, ולכן היא נעולה "רק" לעוד 4 שנים.
אבל כמובן שלהפוך כסף שנעול ל4 שנים לכסף שנזיל בן יום זה עדיין יתרון.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
האם לסגור ולסיים את ההתעסקות המיותרת בסכום הקטן הזה?
אגב, דבר אחד חשוב שלא ציינתי קודם - תמשוך את הכסף רק אם אתה מתכוון להשקיע אותו או שאתה צריך אותו להוצאות חובה או סגירת חובות.
טעות שהרבה אנשים (בעיקר כאלה שלא בפורום) עושים זה להוציא את הכסף מקרן ההשתלמות ולבזבז אותו ישר על מותרות.
אם יש לך משמעת עצמית ואתה יודע לחסוך אז יש הרבה פעמים (לא תמיד) יתרון ללמשוך את הכסף ולהשקיע עצמאית. אם אין לך משמעת עצמית אז עדיף לך להשאיר את הכסף ב"חיסכון כפוי", גם אם הוא פחות משתלם כלכלית.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
זוית קצת שונה- יש חברות מתפעלות שמאפשרות שינוי מעסיק בקרן השתלמות שמנוהלת אצלן. זה יכול לאפשר לך הפקדה של כספים ממעסיק נוכחי תוך שימוש בותק של הקופה, שהיא נזילה - וכך הכספים שמופקדים נזילים באופן מידי. למשל, מצב שאתה עובר עבודה, במקום להפקיד לקרן חדשה (חסומה למשך 6 שנים מהפתיחה) ניתן להפקיד לקרן ותיקה שבוצע בה שינוי מעסיק- והכספים נזילים מיד.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
תודה לעונים. בגלל עומס בלימודים לא הספקתי לחזור לפורום.

תוכל לפרט יותר? איזה תנאים בדיוק מלבד דמי הניהול?
תכל'ס בקרן השתלמות יש דמי ניהול ורשימת מסלולי השקעה
אין כל כך הבדלים נוספים בין החברות
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y טסלה עוברים למנוי לנסיעה אוטומטית - איך להתייחס לזה? דעתכם וטיעונים בעד ונגד. פוסטים מאיכות נמוכה 10
P מטריה פנסיונית - בעד ונגד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
S מסחר בוואן זירו או ב-IBI - בעד ונגד שוק ההון 8
ס בעד ונגד מגן מס כנגד מכירת rsu שוק ההון 7
S חשבון משותף - בעד ונגד צרכנות פיננסית 3
S בעד ונגד משיכת כספי פיצויים פטורים מקרן פנסיה מחקה S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ITS ביטוח בריאות פרטי - בעד ונגד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
M טיול ארוך בחו"ל - בעד ונגד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 53
ע השקעה באג"ח צמוד מדד, בעד ונגד? שוק ההון 32
קורא הדוק REET / VNQ + VNQI / RWO - שיקולים בעד ונגד שוק ההון 42
מתכנת אנרכיזם בעד ונגד אוף טופיק 116
doc29 מחיר למשתכן- בעד ונגד נדל"ן 85
מ דירות חריכה - דיון בעד ונעד נדל"ן 4
רוטב פיצה שכונת הפארק בבאר שבע-בעד או נגד. נדל"ן 3
Y אזרח אמריקאי לפתוח חשבון השקעות בארץ או בארה״ב, בעד נגד. שוק ההון 4
A דירה בהנחה - המחזיקים בעד שליש דירה (כולל) מוגדרים מחוסרי דיור? נדל"ן 19
ה טיעון בעד קנייה של S&P 500 *וגם* Nasdaq 100 שוק ההון 21
H AirBNB Arbitrage בעד או נגד נדל"ן 18
I פדיון ביטוח חיים להשקעה עצמאית - בעד או נגד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 6
C השקעת נדל"ן בבאר שבע - בעד או נגד נדל"ן 46
מ השקעה בקרית-אתא. בעד/נגד/למה? נדל"ן 30
T Five Factor Investing בעד/נגד? שוק ההון 36
ס נדלן בגרמניה בעד או נגד לעומת מקומות אחרים בעולם נדל"ן 24
L פרו גמל מנהלים-בעד או נגד? שוק ההון 7
חתול לילה מי בעד ביטול המסים אוף טופיק 260
A שקיפות בשכר - בעד או נגד? אוף טופיק 43
Danielovich ברקזיט - בעד או נגד? אוף טופיק 39
ד האוצר מסתיר: הפנסיה לפורשי השנים הקרובות תקוצץ בעד 35% צרכנות פיננסית 120
א מעבר קרן פנסיה - בעד או נגד?! צרכנות פיננסית 3
G אני מוכן ללמד אותך תכנות בעד הידע שלך בהשקעות (החלפת ידע הדדי) התפתחות אישית 1
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
ח מבקש חו"ד על משכנתא קיימת + האם לסגור מסלול פריים? נדל"ן 10
N יש הגיון לסגור כסף בקרן כספית לכמה ימים ועד 20 ימים? שוק ההון 12
I אני מצטרף לקה״ש ira, האם לסגור את חשבון המסחר הישן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A הנכס עלה בערכו - האם כדאי לסגור את המשכנתא ולמכור? נדל"ן 9
A התייעצות: לפדות קרן השתלמות + קופת גמל לסגור חלק מהמשכנתא וההלוואות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M מתלבט אם להשקיע בנדלן או לסגור את המשכנתא נדל"ן 5
O האם לסגור הלוואה צרכנות פיננסית 1
mudale222 האם יש דרך לסגור פוזיציה על RSX? שוק ההון 8
O לסגור 50% מההלוואה או להוסיף להשקעות שלי צרכנות פיננסית 6
A לסגור את המשכנתא? נדל"ן 8
א איזה מסלול כדאי לי לסגור במשכנתא? נדל"ן 13
C האם לסגור את חלק הפריים של המשכנתה? נדל"ן 9
Y האם לסגור הלוואה על קרן השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
י תושב חוץ - חייב לסגור את תיק ההשקעות בפועלים - ניוד לברוקר שוק ההון 21
Y האם כדאי לסגור מסלול פריים? נדל"ן 6
א איך לבחור איזה מסלול לסגור במשכנתא נדל"ן 17
S משכנתא - איזה מסלול לסגור קודם? נדל"ן 4
T שוקל לממש סנופי לסגור פריים במשכנתא / להכניס לפקדון שוק ההון 10
Okiru האם לסגור הלוואה על רכב צרכנות פיננסית 6

נושאים דומים

Back
למעלה