• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

"בדרך הנכונה" אבל עדיין משהו חסר

Curhx11

משתמש רגיל
הצטרף ב
15/6/15
הודעות
145
דירוג
242
שלום לכולם.

את הסולידית גיליתי לפני כשנה בערך ואז זה פשוט הכה בי כמו רעם.

מכרתי את הרכב,אני מתחשבן בכסף הרבה יותר מבעבר, וכיום אני מצליח לחסוך בסביבות ה 3500 שקל בחודש.

העניין הוא שאני מדוכא מזה. אני ממש רחוק מלהיות טיפוס בזבזן ואחד שמקבל סיפוק מלקנות שטויות, אבל אני פשוט לא מסוגל כבר לשבת בבית. לא יודע איך הסולידית עושה את זה. כניראה זה תלוי בנאדם. אבל אני לא מוצא שום סיפוק מדברים בבית(וניסיתי לא מעט)

מצד שני קשה לי להוציא כסף, כי אני מעוניין כמה שיותר מהר לברוח מהסיוט הזה שקוראים לו 8:00 עד 17:00. גם ככה זה יקח לי לפחות 8-9 שנים שגם אותם אני לא בטוח אצליח לסבול.

איך אפשר להתמודד עם זה? אולי רעיון לאפיק נוסף שיכול להכניס לי עוד כסף?
 
אם הייתי יודע מה אני כן רוצה לעשות...

אני יותר בטוח במה אני לא רוצה לעשות, וזה לשעבד את החיים לעבודה עד גיל 67
 
קודם כל תרגע ;)
אתה לא אמור לסבול מהתהליך (אל תצפה להנות ממנו גם יותר מדי, אבל עדיין). עד שתגיע לעצמאות המיוחלת יעברו שנים, ואם כל התקופה הזו תלווה בסבל, את הכסף שתחסוך תצטרך לשלם לפסיכולוגים (ואני לא מדבר בציניות).
גם אני אדם נטול תחביבים. וזו אחת הסיבות, שלפחות בשלב הזה, אני לא מוכן למכור את האופנוע שלי (גם להחליף לדגם פשוט/חסכוני יותר), כי בשבילי זה אחד התחביבים הבודדים, ועם כל הכבוד למטרה הסופית (פרישה מוקדמת), גם הדרך חשובה לי. ברור לי שזה דוחה את הפרישה בכמה שנים. אם ההבדל היה בין 3 שנים ללא אופנוע ל-6 שנים עם אופנוע (בכוונה נתתי מספר לא ריאליים), אז הייתי אומר ש-3 שנים זו לא תקופה ארוכה מדי, ויכול להיות שהייתי שוקל ברצינות לוותר עליו. המספרים היותר ריאליים הם 10 שנים (במקרה הטוב) בלי אופנוע. אין מצב שאני עושה את זה.
אם היו דברים שעשית בעבר, שעלו כסף, תתחיל לעשות לפחות חלק מהם בתדירות נמוכה. תעשה את זה מתוך ידיעה ברורה לגבי המשמעויות הכלכליות של זה, אבל מתוך הבנה שבריאות נפשית הרבה יותר חשובה מכל כסף שתחסוך. תעקוב אחרי ההוצאות שלך באדיקות ואל תתן לעצמך "להשתחרר" יותר מדי.
ובכלל, אני ממליץ לך לקרוא את הספר YOUR MONEY OR YOUR LIFE (יש אותו גם בעברית, נדמה לי), שמדבר על כל הדברים שהסולידית מדברת עליהם, אבל הגישה שלו היא פחות קיצונית משלה. ההבדל המהותי בין הספר לסולידית הוא שהספר בא בגישה של NO SHAME NO BLAME (וזה אגב אחד המשפטים שמופיעים הרבה בתוכו), לעומת הסולידית, שלפחות בצורת הכתיבה שלה גורמת לך להבין ש"אם אתה לא עושה X, אתה טיפש".
 
אני באופן אישי מתמודד עם הדילמה הזאת בכמה דרכים שונות:
1. יש לי 2 עבודות (אחת במשרה מלאה והשנייה במשרה חלקית) - זה גורם לכך שאני אהיה עסוק כל הזמן ועל ידי כך גם אגדיל את ההכנסה של לטובת פורטפוליו ההשקעות שלי.
2. התנדבות בקהילה - אני מתנדב בשלושה מקומות שונים כי זה גורם לי אושר, ממלא את זמני הפנוי בזול יחסית, ומעשיר את עולמי.
3. תחביבים - יש לי 2 תחביבים, שאחד מהם אפילו מספק הכנסה קטנה ששווה ערך להוצאות הדלק של הרכב שלי.

לעיקרו של עניין אתה צריך להבין שיש להנות מהדרך בנוסף לחסכון האגרסיבי (לפחות ככה אני חושב), תמצא מה גורם לך אושר ותעשה את זה.
 
תקבע סכום מסויים שהולך בסוף השנה לתקציב כיף לשנה הבאה.
את התקציב כיף תבזבז כאוות נפשך על דברים שעושים לך טוב.
 
העניין הוא שאני מדוכא מזה. אני ממש רחוק מלהיות טיפוס בזבזן ואחד שמקבל סיפוק מלקנות שטויות, אבל אני פשוט לא מסוגל כבר לשבת בבית. לא יודע איך הסולידית עושה את זה. כניראה זה תלוי בנאדם. אבל אני לא מוצא שום סיפוק מדברים בבית(וניסיתי לא מעט)
ממה שכתבת ברור שקשה לך, אבל לדעתי זה לא קשור לכסף. לא חסרים תחביבים שההוצאה עליהם קטנה, לדוגמא ספורט, קריאה, בילוי עם חברים.
 
איך אפשר להתמודד עם זה? אולי רעיון לאפיק נוסף שיכול להכניס לי עוד כסף?
לצאת מהבית לא אומר שאתה צריך להוציא כסף. למשל, בתל אביב יש שיעורי יוגה בחינם, בוקר וערב. אתה יכול לטייל ברגל בחוץ, או באופניים. אתה יכול לבקר חברים. אתה יכול לקנות טיסן (זה עולה 200 שקל ל-quadcopter פשוט) ולהטיס בחוץ. לא חסר.
 
נערך לאחרונה ב:
תודה לכולם על המענה ועל העיצות
 
איך מישהו חכם אמר לי בפורום הזה פעם?
זה לא חכם להקריב את ההווה על מזבח העתיד.
כמובן שאנחנו לא דוגלים בלהקריב את העתיד על מזבח ההווה.
לדעתי, האמת צריכה להיות אי שם באמצע.
אבל לא כל התחביבים הם יקרים מאוד.
מנוי לסרטים עולה כ-180 ש"ח ל-6 סרטים בקולנוע לב.
מנוי לקאמרי ל-6 הצגות יכול לעלות 330 ש"ח אם אתה מוכן לקחת "מנוי בעלייה". (כלומר לשבת בשורות גבוהות ביציע ובעלייה).
אם יש לך ישראכרט אז יש שם מסלול תרבות ואומנות ושם יש כניסות חינם למוזיאונים (זה לפעמים תלוי באם אתה חשבון פרימיום) או כל מיני הטבות יפות יחסית.
יש לך את ted.com שאפשר ליהנות שם מהרצאות חינם.
אפשר לקרוא בלוגים ולהשתתף בפורומים.
אפשר להתנדב (המון כלבים בעמותות השונות לא מקבלים טיול יומי כי פשוט אין מי שייקח אותם החוצה, חתולים שישמחו לקבל ליטוף וחום אנושי וניצולי שואה עריריים שאין להם עם מי לדבר ישמחו לחברתך).
אתה יכול לבחור מאבק שאתה מתחבר אליו ולהיות פעיל בו.
אפשר לשאול ספרים בחינם מספריה עירונית (אני לא אוהבת לקנות ספרים אז יש לי מנוי בבית אריאלה).
אתה יכול להיפגש עם משפחה וחברים.
אם אתה בענייני ספורט אז להתארגן כמה חבר'ה ולשחק כדורסל או כדורגל על בסיס שבועי- גם חינם גם מאוד כייפי וגם פורק אנרגיות. אם אין לך חבר'ה כאלה אפשר להכיר דרך פורומים/פייסבוק.
יש גם אפליקציה/פורמט של meet up. קבוצות שנפגשות באופן וולונטרי אחת לכמה זמן סביב נושא מסוים וזה חינמי. תוריד את האפליקציה ותראה מה הנושאים שמדברים אליך.
לפעמים יש גם כנסים חינם במגוון נושאים אז כדאי לך לברר.

עריכה:
תבדוק באוניברסיטאות ומכללות. יש שם לעיתים הרצאות בחינם. תבדוק איזו פקולטה/חוג מעניינים אותך ותחפש שם הרצאות. זה לרוב יופיע תחת "אירועים".
 
נערך לאחרונה ב:
העניין הוא שאני מדוכא מזה. אני ממש רחוק מלהיות טיפוס בזבזן ואחד שמקבל סיפוק מלקנות שטויות, אבל אני פשוט לא מסוגל כבר לשבת בבית. לא יודע איך הסולידית עושה את זה. כניראה זה תלוי בנאדם. אבל אני לא מוצא שום סיפוק מדברים בבית(וניסיתי לא מעט)
אז אני גם כמוך גיליתי את הסולידית במקרה וזה היה כמו רעם חזק ביום בהיר מאז אני מאוד מנסה לאמץ את החיים כסולידית אבל אני לא מוכנה לסבול.
אומנם אין לי רכב ואין לי כוונה לקנות כזה (את הכסף ששמרתי בצד לקניית רכב השקעתי בשוק ההון בשלבים) אבל היות ואני לא רוצה להרגיש שאני מתקמצנת יותר מידי או סובלת אני כן משאירה לי חלק מהתקציב לביזבוזים מיותרים אבל ממלאים את הנשמה. באם הופעה פעם בכמה חודשים, סרט פה ושם או אוכל בחוץ סתם כי בא לי להתפנק.
מצד שני המטרה שלי היא לא לפרוש (אני אוהבת את העבודה שלי וגם כאשר אגיע לעצמאות כלכלית מוחלטת או אזכה בלוטו אני אמשיך לעבוד פשוט פחות) אז לא איכפת לי להפריש עוד 500-1000 שקל בחודש לנפש ומצד שני לא להרגיש מסכנה. כמו דיאטה מאוזנת היטב שאפשר לאכול בה גם שוקולד מידי פעם.
 
לפני חודשיים בערך בן דוד קרוב שלי נרצח בפיגוע דריסה.
הוא היה בחור שנהנה מכל רגע בחייו. ידע לחסוך אבל עשה כל מה שהוא אהב ונהנה ממנו.
מאז עוברת לי בראש הרבה המחשבה- ואם זה היום האחרון שלך, או השבוע האחרון שלך, מה היית עושה?
אז ברור שאנחנו לא אנשים שחיים את הרגע כי מחר נמות, ועדיין, במרדף אחרי הפרישה המוקדמת אנחנו מפסידים את השנים היפות בחיינו. וזו טעות איומה.
אני למשל, עובדת בעבודה שאני מאוד אוהבת. מצד שני, נראה לי שהייתי יכולה להרוויח יותר בעבודה אחרת, ועדיין, לא עולה בדעתי לשנות מקצוע. כי כסף הוא לא מטרת חיי, הוא אמצעי (חשוב) למטרת חיי. אני רוצה להנות מהחיים שלי, למצות את הכישרונות שלי, לתרום מעצמי ולהפוך את העולם לטוב יותר. חיסכון משרת את המטרות האלה, כי הוא מאפשר לי לבחור במה להשקיע את זמני. אם אין מטרה חיובית (מה כן, לא רק מה לא) שאליה חותרים, מה הטעם בחיסכון האגרסיבי?

הייתי מציעה לך למצוא עבודה שאתה נהנה ממנה, למרות שתרוויח ממנה פחות. כך תפסיק בתור שלב ראשון לסבול מהעבודה הנוכחית. ומי יודע, אולי גם כשתוכל לפרוש לא תעשה את זה...
בהצלחה
 
את צודקת.
אני חושבת את המחשבה הזו לא מעט ומגיל צעיר.
והאמת שכמעט כל פעם אני מגיעה לאותה מסקנה: אני מרוצה ומאושרת מהחיים שלי ואת הדבר היחיד שהייתי משנה אני ממילא עובדת לשנותו בחודשים האחרונים.
ובדיוק היום עברה לי המחשבה על הסבה מקצועית.
היא מסתובבת לי בראש מזה זמן מה.
 
שום דבר לא מבטיח, שתוך 10 שנים תגיע לפרישה. זה רק משהו שצפוי לקרות (בדגש על "צפוי"), אבל לא מובטח.
אף אחד לא נולד כדי לסבול. יש הגיון מסוים בלסבול למען מטרה בת-השגה כלשהי, אבל במקרה זה מדובר ב-10-15 שנים (לפחות), ועוד על חשבון השנים "הכי יפות". רוב האנשים נתקלים ב"תורתה" של הסולידית (או אנשים דומים) כשהם כבר עברו את גיל ה-30. ז"א מבחינה ריאלית הם יוכלו לפרוש לא לפני גיל 45. אמנם ב-45 אתה עוד לא זקן, אבל זה כבר לא 30, ו-15 שנים מחייך הלכו. ואם סבלת כל אותן 15 שנים, אני מהמר שהבריאות הנפשית שלך היא כבר לא משהו, אז בשביל מה התאמצת כ"כ? בשביל אושר צפוי?
בקיצור, צריך לדעת למצוא את האיזון בין השגת מטרה (פרישה, במקרה הזה) לבין לא לשכוח שחיים באמת רק פעם אחת (כמה שזו קלישאה).
 
ובדיוק היום עברה לי המחשבה על הסבה מקצועית.
הסבה מקצועית ממוקדת לשטח מסוים או רק סתם מחשבה לעשות משהו אחר בחיים.
על איזה מקצוע את חושבת?
 
היום אני בתחום השיווק. חשבתי לעבור לייעוץ ארגוני.
 
@אסתר אני שונא את המחשבות הללו.
חלק גדול מהתרבות היום נובעת מ... מה תחשוב אם לא תספיק XYZ...?
אותי בדרך כלל שאלו - אם אגיד לך שמחר כשאתה רוכב על אופנוע תעבור תאונה, האם תרד? ואם תאבד גפה? ואם תמות?

בדרך כלל זה מוביל לתשובה טוטליטרית בחזרה - אז נשאר במיטה, עטופים בצמר גפן.
כבר אמרו ש-
האדם מתכנן ואלוהים צוחק
או
החיים זה מה שקורה בזמן שתכננת מה לעשות.
אם תחיי את חייך לפי מה יקרה בעוד... או אם ... זה מתכון ללא לעשות כלום.

כן, יש לרכב/נהוג בכביש תוך כדי משחק "מה יקרה אם...".
כן, יש להשקיע מתוך מחשבה מה יקרה אם, איך זה עוזר לי, פוגע בי וכו'.

אבל, לחיות את חייך כאילו היום הוא יומך האחרון... אז למה אני חוסך?
 
היום אני בתחום השיווק. חשבתי לעבור לייעוץ ארגוני.
דורש הרבה קור רוח ולהשאיר את הנשמה בבית.
אחרי כול יעוץ ארגוני בכול מקומות העבודה שהייתי מגיע זמן ה re-org והתייעלות וראיונות פיטורים.
האם תוכלי לעמוד בזה מבחינה ריגשית?
סתם, חומר למחשבה.
 
לפי מה שקראתי ליועץ ארגוני יש עוד הרבה נושאים אחרים שהוא עוסק בהם. יש לי עוד הרבה מה ללמוד לגבי המקצוע הזה. מה שמטריד אותי מאוד זה השכר הזעום...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ריש-לקיש יומן מסע - בדרך הנכונה יומני מסע אישיים 35
P בדרך ליעד? השאלה מה היעד יומני מסע אישיים 46
O בדרך לעצמאות כלכלית.. הרהורים יומני מסע אישיים 34
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 13
J האם אני בדרך לכלא? מיסים 17
NightStyle פריצת דרך בהיתוך גרעיני מבוקר, בדרך למקור אנרגיה אינסופי וירוק אוף טופיק 12
S עמלות בנקים בדרך בהעברת SWIFT - אחוזים או FIXED? שוק ההון 6
א רכב למשפחה בדרך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
N היומן שלי בדרך לדירה יומני מסע אישיים 17
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
ת רכישת קריפטו והעמלות בדרך - מכסף פיאט ועד לארנק הקר השקעות אלטרנטיביות 19
O אינפלציה בדרך - איך מתמודדים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
א חלומות קטנים. הרבה תפילות בדרך. יומני מסע אישיים 67
rootcause בחורה חרדתית בדרך לבהירות כלכלית (?) יומני מסע אישיים 34
D משקיע בדרך לפנסיה שוק ההון 4
T האם ישראל בדרך לאבדון? אוף טופיק 404
T בדרך למגורים - כמה דירות להשקעה מול שוק ההון נדל"ן 61
M מס רווחי הון - בדרך למטה ? שוק ההון 39
ש בקשה להדרכה פרקטית בדרך להשקעת כספי הפנסיה והקרנות שוק ההון 14
I הקרבות בדרך לעצמאות כלכלית אוף טופיק 4
ימבו סדר במוצרים פנסיונים | עצמאי בדרך לעצמאות כלכלית שוק ההון 13
ט אומנם לא פרישה מוקדמת - אבל ממש בדרך לשם! פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
חסכונית חסכונית בדרך לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 76
N זוג+1 בדרך לחיים טובים יותר יומני מסע אישיים 39
tpr חוזרים לארץ, בדרך לפנסיה מוקדמת יומני מסע אישיים 53
נ פרוד טרי, בדרך לגירושין מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 16
ayeletavr מכשולים בדרך לעצמאות כלכלית - הרהורים פילוסופיים לקראת שבת יומני מסע אישיים 178
א פריצת דרך קטנה בדרך לפישוט חפצים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
ש זוג+3 ילדים בדרך אל החופש?! יומני מסע אישיים 17
Roi האם אנחנו בדרך לפאשיזם חדש ? אוף טופיק 63
H אולי פשוט נבחר בדרך הפשוטה ... פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
מתכנת עדכון אישי: שלב שני בדרך המובילה לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 34
Jane Doe עידכון בג"ץ IRA - בדרך לניצחון, ותודה להראל פרימק שהביאנו עד הלום צרכנות פיננסית 26
yossik Windows 10 - השידרוג החינמי בדרך אבל יש גם חסרונות אוף טופיק 57
c881 רוכב על אופניים? רוצה לבלות במורזין? להרוויח קצת כסף בדרך? אוף טופיק 0
O עיכוב בדרך אל החופש יומני מסע אישיים 15
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
I הדרך הנכונה להשקעה בקרן נאמנות שוק ההון 3
A האם באמת השוק מתמחר את המניות שבו בצורה הנכונה? שוק ההון 3
S האם ההשקעה ב-B2B היא הנכונה למצבי? שוק ההון 5
U משכנתא בחירת האסטרטגיה "הנכונה" נדל"ן 7
D איך לבחור את המסלול והחברה הנכונה עבור קרן השתלמות ופנסיה צרכנות פיננסית 14
Henchman34 מה היא התזונה הנכונה (או לא הנכונה)? אוף טופיק 1258
אורן מה הדרך הנכונה/ההפוכה לחשב ריבית שנתית? שוק ההון 3
ה הדרך הנכונה והנבונה להשקעה בניירות ערך שוק ההון 6
Odysseus ביטוחי בריאות - הרכבת המעטפת הנכונה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 58
H מחפשת את הדרך הנכונה להתחיל את החיים בשביל להגיע לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 49
Henchman34 מה הדרך הנכונה ללכת בה אם המטרה הסופית היא תיק מניות דיבידנד? שוק ההון 44
ש חדש בתחום, תוהה מהי הדרך הנכונה שוק ההון 58
G אם היו לי הפסדים גדולים שנה שעברה, אבל בשנה הזאת הרווחתי קצת - אני צריך לשלם מס כרגיל? מיסים 3

נושאים דומים

Back
למעלה