• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך

  • פותח הנושא פותח הנושא MoneyDoc
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

MoneyDoc

משתמש רגיל
הצטרף ב
9/10/19
הודעות
190
דירוג
187
אני בן 31, עשיתי תוכנית כלכלית ל20 שנים הבאות, רוצה לעשות double check לגבי החלק של השקעה עצמאית בשוק ההון (ללא התייחסות לחסכון בקה"ש\פנסיה ובנדל"ן).

להלן התוכנית:
המטרה היא להשקיע בחשיפה לסנופי בקרן צוברת בעלות הנמוכה ביותר ללא חשש ממס עזבון.
ההשקעה תהיה בCSPX (אירית צוברת) דרך IB העולמיים בדמי ניהול של 0.07%.
תבוצע הפקדה ראשונית בגובה 80 אש"ח, לאחר מכן הפקדה חודשית תחילה בגובה 13 אש"ח ובכל שנה להעלות את ההפקדה ב1000 ש"ח עד לתקרה של 18 אש"ח (שנה שניה הפקדה חודשית של 14 אש"ח, שנה שלישית 15 אש"ח וכו' עד 18 אש"ח ולהמשיך עם 18 אש"ח).
אני מניח תשואה שנתית ממוצעת של 8% שלהבנתי זו הנחה שמרנית.
לפי החישוב שלי לאחר 20 שנים של הפקדות וצבירת תשואה התיק יעמוד על בערך 9.8 מיליון ש"ח.

לאחר 20 שנים אני מתכנן להשאיר את התיק כמו שהוא חשוף ב100% לסנופי באותה קרן.
למיטב הבנתי בשלב הזה (לפי מחקר טריניטי) במשיכה שנתית בגובה 3% מהתיק (שמרני, בטריניטי מדברים על 3.33%-4%) ולאחר תשלום מס רווחי הון של 25% על הרווחים תשאר קצבה חודשית של בערך 21,000 ש"ח (ללא התחשבות באינפצליה) ומירב הסיכויים שבמשיכה כזו התיק ימשיך לשמור על ערכו (לעד?).

אשמח לדעת אם התוכנית ריאלית ואם שגיתי במשהו.
 
אני מניח תשואה שנתית ממוצעת של 8% שלהבנתי זו הנחה שמרנית.
הפוך, אופטימית מדי.
ומירב הסיכויים שבמשיכה כזו התיק ימשיך לשמור על ערכו (לעד?).
לא, הוא ידעך.
אשמח לדעת אם התוכנית ריאלית ואם שגיתי במשהו.
למעט התיקונים, תוכנית טובה לדעתי.
 
איזו תשואה היית מניח?
אני אוהב להיות שמרן אז 6% ריאלי, מה גם השוק גבוה איימים, זה מוריד את התשואה העתידית.
ואם אני רוצה שהוא ישאר לפחות ל50 שנים, מה אחוז המשיכה הרלוונטי? (לפי מה שקראתי בטריניטי 3% יספיקו אבל אתה אומר אחרת).
קראת נכון, זה לא אומר שהוא לא ידעך.
 
לא, הוא ידעך.
אתה טועה.
צפה בקובץ המצורף Updated-Trinity-Results-40-years-1871-2020-Inflation.webp
צפה בקובץ המצורף Terminal-Value-of-a-1000-portfolio-40-Years-1871-2020.webp
כפי שניתן לראות בתרשימים, לא רק שרוב הסיכויים שהתיק ישמור על ערכו, אלא ככל שפותח האשכול יחיה יותר(עד 120), כך יגדל הסיכוי שההון שלו רק ילך ויתעצם.
 

קבצים מצורפים

נערך לאחרונה ב:
ואם אני רוצה שהוא ישאר לפחות ל50 שנים, מה אחוז המשיכה הרלוונטי? (לפי מה שקראתי בטריניטי 3% יספיקו אבל אתה אומר אחרת).
מה שלא פחות חשוב מאחוז המשיכה, זו הדינמיות שלך(היכולת לצמצם הוצאות ולייצר מקורות הכנסה נוספים במידת הצורך), במיוחד במהלך העשור הראשון לפרישה, שהוא הקריטי ביותר.
ממליץ לך בחום לקרוא את המאמר הזה.
 
נערך לאחרונה ב:
כנראה שלא.
הגרפים האלה שגויים, כנראה שהם אינם מתואמים אינפלציה או שגיאה אחרת.
חישוב פשוט בתשואה של 7% למשך 40 שנים עם דמי ניהול 0 ו0 מס יביא 1,000$ אותנו לכ15,000$
הגרף שצירפת מביא אותנו למעל 100,000$ ב5% משיכה שנתית.
 
אשמח לדעת אם התוכנית ריאלית ואם שגיתי במשהו.
תשאף להגדיל הכנסה. תשאף להקטין (או לפחות לא לנפח) הוצאות. תשאף להשקיע באופן נבון שמתאים לך. אל תניח שלא תלמד דברים חדשים עם הזמן שיגרמו לשינוי בתוכנית. אל תניח שלמציאות אכפת מהתוכניות שלך.
 
לאחר מכן הפקדה חודשית תחילה בגובה 13 אש"ח ובכל שנה להעלות את ההפקדה ב1000 ש"ח עד לתקרה של 18 אש"ח (שנה שניה הפקדה חודשית של 14 אש"ח, שנה שלישית 15 אש"ח וכו' עד 18 אש"ח ולהמשיך עם 18 אש"ח)
למה אתה חושב שתצליח להגדיל את גובה ההפקדה שלך כל שנה ב 1000 ש"ח לחודש במשך 20 שנה?
מה הסטטוס הנוכחי שלך? איך אתה יודע שעוד 5-10 שנים לא יגדלו לך ההוצאות כתוצאה מזוגיות/ילדים/אפקט פרקינסון?
 
כנראה שלא.
הגרפים האלה שגויים, כנראה שהם אינם מתואמים אינפלציה או שגיאה אחרת.
חישוב פשוט בתשואה של 7% למשך 40 שנים עם דמי ניהול 0 ו0 מס יביא 1,000$ אותנו לכ15,000$
הגרף שצירפת מביא אותנו למעל 100,000$ ב5% משיכה שנתית.
פניתי לכותב המאמר וזו תגובתו:
Hi,

This is actually right. But the very high line is only the maximum. It means that the best starting month between 1871 and 2020 would have seen a huge performance even though we were withdrawing money.
Generally, starting at the bottom of a strong bear market would yield great results. For instance, in that particular case, the maximum terminal value is attained when starting May 1932 at the bottom of the great depression.
But this is only one starting month out f more than 1200! The average and median are much more representative of what will happen.

Does that make sense?

Cheers
Baptiste​
Hi,

They would significantly more than double after 40 years.

And yes, historical inflation is taken into account. So, we start with X% of the initial portfolio and then increase (or decrease ) with inflation each month.
So, a 3% withdrawal rate is only 3% in the first month, then it varies.​
 
לא ראיתי את הגרפים המצורפים, אבל קראתי את המאמר והוא נראה הגיוני.
הכפלת הכסף פי 100 ב-30 שנה היתה בתרחיש הטוב ביותר - כלומר היתה שנה מסוימת שמי שנכנס בה הצליח להכפיל פי 100. אני מניח שזאת במידה רבה תוצאה של אינפלציה. בכל אופן, כותב המאמר אומר בעצמו שלמספר הזה אין חשיבות.
המספר המשמעותי יותר - התשואה החציונית - הביאה בממוצא להכפלה פי 6 בשלושים שנה.
 
בהמשך להוצאת התוכנית שלי לפועל, היום עשיתי את הקניה הראשונה של CSPX דרך IB בבורסה הלונדונית ולאחר הקניה ראיתי שבמסלול FIXED אני משלם 0.05% עמלה על כל קניה מעל 8000$ ועמלה קבועה של 4$ על כל קניה עד 8000$.
זה יוצא שעבור ההפקדות החודשיות שלי אני אשלם 0.1% בעמלות לIB, משהו שלא לקחתי בחשבון.
אני רק רוצה לוודא שאני לא מפספס משהו וקניה דרך הבורסה הלונדונית היא הדרך הזולה ביותר לקנות את הקרן הזו.
כמו כן האם עדיף להיות במסלול FIXED או TIERED?
תודה.
 
בהמשך להוצאת התוכנית שלי לפועל, היום עשיתי את הקניה הראשונה של CSPX דרך IB בבורסה הלונדונית ולאחר הקניה ראיתי שבמסלול FIXED אני משלם 0.05% עמלה על כל קניה מעל 8000$ ועמלה קבועה של 4$ על כל קניה עד 8000$.
זה יוצא שעבור ההפקדות החודשיות שלי אני אשלם 0.1% בעמלות לIB, משהו שלא לקחתי בחשבון.
אני רק רוצה לוודא שאני לא מפספס משהו וקניה דרך הבורסה הלונדונית היא הדרך הזולה ביותר לקנות את הקרן הזו.
כמו כן האם עדיף להיות במסלול FIXED או TIERED?
תודה.
מישהו?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
למה דרך ib ולא דרך בית השקעות ישראלי והקרן האירית הנסחרת בשקלים ?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
P עשיתי תואר לשווא? מה המפלט האחרון? התפתחות אישית 19
N אם עשיתי dca על הnikkei מ1989 ועד היום שוק ההון 11
stamEhad זכייה במחיר למשתכן - אז עשיתי סימולציות. מנסה כעת להבין מה הצעדים הבאים ומשתדל לא לעשות טעויות יקרות נדל"ן 33
E פיצויים. עשיתי טעות שאמרתי את זה? צרכנות פיננסית 40
H איך לתקן את הטעויות שכנראה עשיתי? שוק ההון 5
א עשיתי העברה בIB והכסף לא הגיע, יש מה לדאוג ? שוק ההון 11
O עשיתי את זה - יצאתי מהמינוס ! התפתחות אישית 20
O משקיע מתחיל - עשיתי את שיעורי הבית שלי אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 16
L עברתי ממכבי מגן כסף, לזהב - עשיתי טעות? אמרו לי שכבר אין כסף מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 18
unrealx האם חייב לעשות תיאום מס במידה ואני בתכנית ESPP ולא עשיתי auto sell? שוק ההון 17
DavidA ניתוח דוחות כספיים של חברת הקבלן י.ח דמרי( שאני עשיתי) שוק ההון 0
D האם עשיתי טעות? אוף טופיק 17
U עשיתי בלאגן, הגיע הזמן לעשות סדר שוק ההון 14
Y עשיתי סרטון אנימציה על ספר של פיטר שיף מתוך המלצות הקריאה בבלוג.... אוף טופיק 4
A תוכנית השאלת מניות של interactive brokers ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
ה תוכנית סולידית לפרישה בגיל 40 יומני מסע אישיים 30
H תוכנית קונסטרוקציה ואישור קונסטרוקטור נדל"ן 16
Z האם האוצר מתכנן לקבוע היכן משקיעים את הפנסיה שלנו ? תוכנית האוצר ל-2025. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 269
א תיק השקעות או תוכנית חיסכון בחברות הביטוח שוק ההון 1
M כמה שאלות על תוכנית העלת מסים של האוצר למימון מלחמה מיסים 4
מ תוכנית מילוט אוף טופיק 26
F תשואה ממוצעת 7%, ריבית 8%, האם תוכנית ההשקעות תשתנה? שוק ההון 3
Zach Moshe תוכנית Insured Bank Deposit Sweep של IB - יש חסרונות? שוק ההון 1
yancuk תוכנית עבודה עבור רכישת נכס נדל"ן 10
milx תוכנית חסכון לנכדים שתחולק לאחר פטירת הסבתא פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 41
Shnizelia האם תוכנית מחיר למשתכן הגיע לכדי מיצוי? נדל"ן 61
ע גיל 60 ומיסוי מניות RSU לפי תוכנית 102 מיסים 5
מ עליית מחירי הדירות החדשות יותר לעומת דירות ישנות - תוכנית פעולה נדל"ן 23
1337justme למה לא תוכנית חסכון צמודת מדד? שוק ההון 22
Z תוכנית espp ב-E-trade איך מקבלים את הכסף ואילו עמלות נדרשות? שוק ההון 1
S לאיזה חברת אשראי יש את תוכנית הפינוקים הטובה ביותר ? צרכנות פיננסית 26
L תוכנית חיסכון בדולרים קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 3
Bear תוכנית חדשה, מזרח רחוק, מושגים שוק ההון 7
yancuk תוכנית מניות שוק ההון 5
ד השלכות תוכנית המטרו על היצע הדירות והתחדשות עירונית נדל"ן 2
U נאותות תוכנית השקעה במרג'ין על vnq ב IB תוך כדי שוק קורס שוק ההון 10
E תוכנית המתאר החדשה של ת"א נדל"ן 1
D תהיות של סולידי מתחיל ושאלות תיאורטיות בנוגע לגיבוש תוכנית. שוק ההון 0
M תוכנית להשקעה לטווח ארוך - יעד של 15000 הכנסה פסיבית בחודש שוק ההון 5
S תוכנית ההשקעה שלי - פוסט ראשון! שוק ההון 14
G תוכנית חיסכון מזרחי טפחות לקשיש שוק ההון 4
H תוכנית השקעה s&p 500 שוק ההון 7
anonyshmeger ערוץ 2 תוכנית חסכון - ביטוח מנהלים צרכנות פיננסית 1
H תוכנית ליום גשום צרכנות פיננסית 2
navv תוכנית השקעה ומטרה - אשמח לחוות דעת ורעיונות שוק ההון 18
A תוכנית המאה - הזדמנות או סיכון מיותר? נדל"ן 34
ג תוכנית השקעה ומס רכישה נדל"ן 35
ש מהי תוכנית אג"ח למי שרוצה שישים אחוז אג"ח שוק ההון 0
S תוכנית ה qe של הפד שוק ההון 6
4 תוכנית חיסכון ב-Pepper שוק ההון 100

נושאים דומים

Back
למעלה