• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אופטימיזציית קריירה: תואר וניסיון בדרך לייעוץ אסטרטגי

  • פותח הנושא פותח הנושא shay1905
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

shay1905

משתמש סולידי
הצטרף ב
24/3/22
הודעות
35
דירוג
7
שלום לחברי הפורום,
אשמח לדעות ישירות ופרקטיות.

בן 26, עובד כיום כמיישם SAP עם כ־7 שנות ניסיון (עוד מהצבא, אחרי י"ג בהנדסת תוכנה).
העבודה שלי כוללת הובלת תהליכים עסקיים מקצה לקצה מול משתמשי מפתח, תרגום צרכים ארגוניים לפתרונות טכנולוגיים, ושילוב של ניתוח, אפיון והטמעה בפועל.

במשך שנים השקעתי בצורה אינטנסיבית מאוד בפרויקטים, לעיתים סביב השעון, כדי לבנות לעצמי מקצוע מתגמל ויציב — גם במחיר של עבודה בתחום שאני פחות מתחבר אליו.
זו הייתה בחירה מודעת: לייצר לעצמי בסיס כלכלי חזק וגמישות תעסוקתית, כולל יכולת לעבוד באחוזי משרה חלקיים ועדיין להרוויח טוב — כדי שאוכל בעתיד לבחון כיווני קריירה והתפתחות בלי להיות תחת לחץ כלכלי.

היום, אחרי שהבסיס הזה נבנה, אני נמצא בנקודה שבה אני רוצה למנף אותו למעבר לתחום שאני באמת מכוון אליו — ולא להמשיך במסלול שמעמיק בעיקר בכיוון טכני־ביצועי.

בטווח הארוך אני רוצה לעבור לעולמות של אסטרטגיה — ככל הנראה ייעוץ אסטרטגי, ובהמשך אולי תפקידי אסטרטגיה בחברות חזקות ומתוגמלות (כולל חברות מוצר), אבל מהצד האסטרטגי — לא הטכני, האופרטיבי או הביצועי.

המצב כרגע:
אין לי תואר ראשון, ואין לי בסיס חזק בכלכלה, פיננסים או אסטרטגיה.
כן יש לי אפשרות להמשיך לעבוד ב־40%–60% משרה תוך כדי לימודים, כך שהתזרים והניסיון נשמרים.

להבנתי, כניסה לפירמות ייעוץ אסטרטגי בישראל דורשת תואר ראשון עם סיגנל חזק ממוסד מוביל (שוקל ת"א).

אני מתלבט בין 3 מסלולים:
  • פכ"מ — מתאים לי אינטלקטואלית, עם סיגנל חזק (סלקטיביות ואיכות cohort), אבל פחות ישיר לביזנס/פיננסים.
  • כלכלה וניהול — נראה מסלול פרקטי וישיר יותר לבניית בסיס עסקי רלוונטי.
  • כלכלה וחשבונאות — כנראה הכי חזק מבחינת שפה פיננסית, אבל ייתכן שמעמיק לכיוון טכני שאני פחות מחפש.

ההתלבטות היא לא איזה תואר “נשמע טוב”, אלא מה האופטימיזציה בין:
  • סיגנל לשוק
  • בסיס אמיתי לקריירה שאליה אני מכוון
  • והיכולת לא לאבד את ההון התעסוקתי שכבר צברתי

ההשערה שאני בודק:
ייתכן שפכ"מ + השלמות מכוונות (פיננסים, חשבונאות, קייסים, מועדוני דיבייט/ייעוץ) יהיה מסלול חזק יותר עבורי — בגלל התאמה לחשיבה שלי וסיכוי גבוה יותר להצטיין.
מצד שני, ייתכן שכלכלה וניהול או כלכלה וחשבונאות הם מסלול ישיר וריאלי יותר, במיוחד אם מאפשרים להמשיך לעבוד תוך כדי.


אשמח לשמוע מכם:
  • איזה מסלול נראה לכם נכון יותר למי שמכוון לייעוץ אסטרטגי?
  • עד כמה יש ערך אמיתי לסיגנל של פכ"מ מול תואר כלכלי/ניהולי/חשבונאי קלאסי?
  • האם נכון להקריב ניסיון תעסוקתי בשביל מוסד/מסלול חזק יותר, או שעדיף לשמר עבודה תוך כדי?
  • מה דעתכם על קריירה בייעוץ אסטרטגי בישראל היום — ביקוש, תגמול, אופי העבודה בפועל, ואופק לתפקידי אסטרטגיה פנימיים?
  • האם המעבר מייעוץ אסטרטגי לתפקידי אסטרטגיה בחברות מוצר באמת קורה בפועל, או שזה פחות נפוץ ממה שנדמה?

מחפש תשובות ישירות, גם אם ביקורתיות.
תודה מראש!
 
מהניסיון שלי יועצים אסטרטגיים הם במינימום עם תואר שני, ורובם הגדול עם דוקטורט.
התואר הראשון הוא פחות חשוב: הרבה פעמים הנדסה או כלכלה. התואר השני בדרך כלל מנהל עסקים. התואר השלישי רצוי שיהיה מאוניברסיטה מובילה בחו"ל.
רוב הייעוץ נעשה על ידי יועצים חיצוניים: יש כמה חברות ייעוץ אסטרטגי מובילות בארץ, חלקם סניפים של חברות בינלאומיות. יש גם לא מעט יועצים עצמאיים וגם פרופסורים מהאקדמיה עושים ייעוץ כזה.
 
נערך לאחרונה ב:
מה תפקידו של יועץ אסטרטגי?
ובכלל, אני חושב שבימינו חשוב להבין כיצד בינה מלאכותית יכולה להשפיע על המקצוע שבוחרים, כך שלא תשאר עם שוקת שבור. @shay1905 כיצד הבינה המלאכותית תשפיע על המקצוע לדעתך?
 
בניית מסלול לייעוץ אסטרטגי:
- תואר ראשון באוניברסיטה מובילה, בתחום הניהול בשילוב חוג משלים כמו כלכלה
- להתברג בחברת ייעוץ עוד כסטודנט
- להצטיין בלימודים, לעבור לתקן רגיל בחברת הייעוץ
- לעבוד כמה שנים בתחום ולהמשיך לתואר שני בניהול באוניברסיטה מובילה בארצות הברית
- לבנות נטוורקינג חזק במהלך הלימודים

לשם קבלת פרספקטיבה טובה יותר, תחפש הלינקדאין ישראלים שלמדו ניהול במוסדות מובילים בארצות הברית וסיכוי גבוה שעברו מתישהו בחברות ייעוץ ועוסקים באסטרטגיה.
 
לגבי ייעוץ אסטרטגי - אגיד קודם כל שלא יצא לי להתעסק בזה בכלל באופן אישי, כן שקלתי את הכיוון אבל בסוף החלטתי שלא.
יש לי חברים שעבדו ועובדים בזה עד היום, ולכן יש לי קצת מושג מהם, בכל מקרה קח את דבריי בעירבון מוגבל אבל מה שאגיד עכשיו זה הרושם שלי מהמקצוע הזה.

אני חושב שאחת ההצדקות לקיום של המקצוע הזה זה פוליטיקה פנים ארגונית - הרבה פעמים בארגונים (ולא משנה אם אלו ארגונים פרטיים או ממשלתים/ציבוריים) נדרשים שינויים בשביל להתאים בצורה טובה יותר למציאות של ימינו, אבל תמיד יש גורמים בתוך הארגון שלא רוצים "שיזיזו להם את הגבינה", ולכן גורם חיצוני, יכול לגרום לשינוי כזה להתעכל בצורה טובה יותר.
עבודת המחקר של יועץ אסטרטגי יכולה להיות מעניינת, אבל הרבה פעמים היא לא 'מחקר טהור' אלא כבר סימנו לך את הלקחים שאתה צריך להגיע אליהם לפני שהתחלת את המחקר שוק שלך, ואז אתה רק מוצא סיבות להצדיק את מה שהמנהלים כבר רצו ממך שיקרה. זה קצת צבוע בעיניי, ואני באופן אישי לא מחפש להיות חותמת גומי.
עם זאת, העבודה יכולה להיות מעניינת הרבה פעמים, ואתה מתעסק בנושאים שונים כל הזמן אז זה מלמד מאוד.
אולי יגיע היום שעוד אעשה שיפט לכיוון הזה, אבל לדעתי חשוב לעשות את זה בעיניים פתוחות תוך כדי שיודעים את המאפיינים.
 
איזה מסלול נראה לכם נכון יותר למי שמכוון לייעוץ אסטרטגי?
אני ממליץ לך בחום לנסות להשתלב בתפקיד הנוכחי שלך או תפקיד דומה בחברת ייעוץ אסטרטגי, תוכל לראות ולהכיר יותר מקרוב את העשייה, ואולי אפילו לקבל מעבר פנימי.

  • עד כמה יש ערך אמיתי לסיגנל של פכ"מ מול תואר כלכלי/ניהולי/חשבונאי קלאסי?
ניהול הכי נמוך בהיררכיה, אחכ פכם ואחכ כלכלה וחשבונאות שתכלס מביא את הסיגנל הכי חזק והכי נדרש בחברות ייעוץ.

  • האם נכון להקריב ניסיון תעסוקתי בשביל מוסד/מסלול חזק יותר, או שעדיף לשמר עבודה תוך כדי?
אם זה ניסיון רלוונטי אז ממש לא, זה יותר חשוב מכל תואר, אבל ניסיון כמיישם sap זה נחמד אבל לא הכי רלוונטי לייעוץ אסטרטגי.

  • מה דעתכם על קריירה בייעוץ אסטרטגי בישראל היום — ביקוש, תגמול, אופי העבודה בפועל, ואופק לתפקידי אסטרטגיה פנימיים?
שוק לא ענק עם כמה חברות גדולות, אופי עבודה תובעני מאוד ולא מתגמל ביחס להייטק, אחרי 10-15 אם מגיעים לתפקיד ניהולי עושים ארגזים, אבל עד אז טוחנים המון ובסביבת עבודה מאוד לחוצה ולא הכי בריאה בהרבה מקריםץ.

האם המעבר מייעוץ אסטרטגי לתפקידי אסטרטגיה בחברות מוצר באמת קורה בפועל, או שזה פחות נפוץ ממה שנדמה?
לא יודע להגיד כמה זה קורה, יכול להגיד שבחברה הקודמת שעבדתי בה שהיא חברת מוצר קלאסית הביאו מישהי מאחת החברות ייעוץ הגדולות, ובעקבותייה עוד 3 אנשים לתפקידים כאלו וברוך השם סבלתי מכל רגע, סתם אני מגזים אבל החוויה הייתה של אנשים שמומחים בגנרוט מצגות ואמירות מפוצצות שלא עוצרים רגע לחשוב ולהתייעץ עם האנשים בשטח לגבי דעתם, ולא מבינים כלום בתהליכי פיתוח ובנייה של מוצר.
 
מה תפקידו של יועץ אסטרטגי?
ובכלל, אני חושב שבימינו חשוב להבין כיצד בינה מלאכותית יכולה להשפיע על המקצוע שבוחרים, כך שלא תשאר עם שוקת שבור. @shay1905 כיצד הבינה המלאכותית תשפיע על המקצוע לדעתך?
להבנתי, יועץ אסטרטגי מסייע לארגונים לזהות הזדמנויות ואתגרים, ולגבש תוכנית פעולה ממוקדת שמובילה לצמיחה ולשיפור ביצועים.
אשמח לוודא עד כמה זה משקף את המציאות בפועל.

להערכתי, בינה מלאכותית תחליף בעיקר ניתוחים טכניים ועבודה חזרתית, אך במקביל תעצים את החשיבות של חשיבה אסטרטגית, שיקול דעת והבנה עסקית עמוקה. המשמעות היא שהערך יעבור למי שיודע לא רק לנתח, אלא גם להכווין וליישם בפועל את התוכנית האסטרטגית – ולא להישאר ברמת המצגת בלבד.

מהניסיון שלי יועצים אסטרטגיים הם במינימום עם תואר שני, ורובם הגדול עם דוקטורט.
התואר הראשון הוא פחות חשוב: הרבה פעמים הנדסה או כלכלה. התואר השני בדרך כלל מנהל עסקים. התואר השלישי רצוי שיהיה מאוניברסיטה מובילה בחו"ל.
רוב הייעוץ נעשה על ידי יועצים חיצוניים: יש כמה חברות ייעוץ אסטרטגי מובילות בארץ, חלקם סניפים של חברות בינלאומיות. יש גם לא מעט יועצים עצמאיים וגם פרופסורים מהאקדמיה עושים ייעוץ כזה.
בניית מסלול לייעוץ אסטרטגי:
- תואר ראשון באוניברסיטה מובילה, בתחום הניהול בשילוב חוג משלים כמו כלכלה
- להתברג בחברת ייעוץ עוד כסטודנט
- להצטיין בלימודים, לעבור לתקן רגיל בחברת הייעוץ
- לעבוד כמה שנים בתחום ולהמשיך לתואר שני בניהול באוניברסיטה מובילה בארצות הברית
- לבנות נטוורקינג חזק במהלך הלימודים

לשם קבלת פרספקטיבה טובה יותר, תחפש הלינקדאין ישראלים שלמדו ניהול במוסדות מובילים בארצות הברית וסיכוי גבוה שעברו מתישהו בחברות ייעוץ ועוסקים באסטרטגיה.
תודה.
מה לדעתכם המסלול האידיאלי למנף את המצב הנוכחי שלי לכיוון קריירה בייעוץ אסטרטגי? והאם בשוק הישראלי זה בכלל מהלך משתלם, בהתחשב בתחרות, בביקוש, באתגרים ובתגמול הכספי?

בנוסף, איזה ערך מוסף אמיתי יש לתואר שני בארה״ב אם אני מתכנן לבנות את הקריירה בישראל? אני תוהה האם ה-ROI מצדיק את העלות הגבוהה של שכר הלימוד, במיוחד כשהשכר העתידי הוא בשקלים.

לגבי ייעוץ אסטרטגי - אגיד קודם כל שלא יצא לי להתעסק בזה בכלל באופן אישי, כן שקלתי את הכיוון אבל בסוף החלטתי שלא.
יש לי חברים שעבדו ועובדים בזה עד היום, ולכן יש לי קצת מושג מהם, בכל מקרה קח את דבריי בעירבון מוגבל אבל מה שאגיד עכשיו זה הרושם שלי מהמקצוע הזה.

אני חושב שאחת ההצדקות לקיום של המקצוע הזה זה פוליטיקה פנים ארגונית - הרבה פעמים בארגונים (ולא משנה אם אלו ארגונים פרטיים או ממשלתים/ציבוריים) נדרשים שינויים בשביל להתאים בצורה טובה יותר למציאות של ימינו, אבל תמיד יש גורמים בתוך הארגון שלא רוצים "שיזיזו להם את הגבינה", ולכן גורם חיצוני, יכול לגרום לשינוי כזה להתעכל בצורה טובה יותר.
עבודת המחקר של יועץ אסטרטגי יכולה להיות מעניינת, אבל הרבה פעמים היא לא 'מחקר טהור' אלא כבר סימנו לך את הלקחים שאתה צריך להגיע אליהם לפני שהתחלת את המחקר שוק שלך, ואז אתה רק מוצא סיבות להצדיק את מה שהמנהלים כבר רצו ממך שיקרה. זה קצת צבוע בעיניי, ואני באופן אישי לא מחפש להיות חותמת גומי.
עם זאת, העבודה יכולה להיות מעניינת הרבה פעמים, ואתה מתעסק בנושאים שונים כל הזמן אז זה מלמד מאוד.
אולי יגיע היום שעוד אעשה שיפט לכיוון הזה, אבל לדעתי חשוב לעשות את זה בעיניים פתוחות תוך כדי שיודעים את המאפיינים.
תודה.
מההיכרות שלך, איך באמת נראה היום-יום של יועץ אסטרטגי ומה האתגרים שבאמת מתמודדים איתם?


אני ממליץ לך בחום לנסות להשתלב בתפקיד הנוכחי שלך או תפקיד דומה בחברת ייעוץ אסטרטגי, תוכל לראות ולהכיר יותר מקרוב את העשייה, ואולי אפילו לקבל מעבר פנימי.


ניהול הכי נמוך בהיררכיה, אחכ פכם ואחכ כלכלה וחשבונאות שתכלס מביא את הסיגנל הכי חזק והכי נדרש בחברות ייעוץ.


אם זה ניסיון רלוונטי אז ממש לא, זה יותר חשוב מכל תואר, אבל ניסיון כמיישם sap זה נחמד אבל לא הכי רלוונטי לייעוץ אסטרטגי.


שוק לא ענק עם כמה חברות גדולות, אופי עבודה תובעני מאוד ולא מתגמל ביחס להייטק, אחרי 10-15 אם מגיעים לתפקיד ניהולי עושים ארגזים, אבל עד אז טוחנים המון ובסביבת עבודה מאוד לחוצה ולא הכי בריאה בהרבה מקריםץ.


לא יודע להגיד כמה זה קורה, יכול להגיד שבחברה הקודמת שעבדתי בה שהיא חברת מוצר קלאסית הביאו מישהי מאחת החברות ייעוץ הגדולות, ובעקבותייה עוד 3 אנשים לתפקידים כאלו וברוך השם סבלתי מכל רגע, סתם אני מגזים אבל החוויה הייתה של אנשים שמומחים בגנרוט מצגות ואמירות מפוצצות שלא עוצרים רגע לחשוב ולהתייעץ עם האנשים בשטח לגבי דעתם, ולא מבינים כלום בתהליכי פיתוח ובנייה של מוצר.
תודה.
אני תוהה האם יש לי אפשרות להשתלב בתפקידי אסטרטגיה בתוך נישת ה-IT שבה כבר צברתי מומחיות. מצד שני, אני מבין שזה כנראה לא יהיה ייעוץ אסטרטגי רחב ומאתגר אינטלקטואלית כמו זה שמושך אותי, שכן עולם ה-SAP הוא בסופו של דבר שירות עם שוק די מוגדר ואיטי, ופחות כולל מחקרי שוק עמוקים או פתרון בעיות אסטרטגיות מורכבות.

בנוסף, לימודי כלכלה וניהול נראים לי פחות תובעניים ויאפשרו לי להמשיך לעבוד תוך כדי. האם לדעתך עדיין עדיף לבחור במסלול של כלכלה וחשבונאות?

עוד נקודה שמעניינת אותי – למה אופי העבודה בתחום כל כך תובעני, אך לא בהכרח מתגמל בהתאם? אני מבין שזה קשור להיצע וביקוש, אבל גם ברמות הגבוהות של התחום, למה הפער הזה עדיין קיים?

ולגבי מעבר לעולם המוצר – אני מזהה חפיפה גבוהה בין יישום SAP לניהול מוצר. בפועל, SAP הוא מוצר מדף, ולעיתים קרובות אני מאפיין פתרונות משלימים עליו ומנהל את הפיתוח סביבם. נראה לי שהתמחות בפן האסטרטגי יכולה לחזק אותי משמעותית גם בכיוון הזה.
 
בנוסף, לימודי כלכלה וניהול נראים לי פחות תובעניים ויאפשרו לי להמשיך לעבוד תוך כדי. האם לדעתך עדיין עדיף לבחור במסלול של כלכלה וחשבונאות?
אין לי מושג מה עדיף אבל אחותי שעוסקת ביעוץ אסטרטגי במשכורות לא רעות למדה תואר ראשון בחשבונאות וMBA בארה"ב.
דווקא עבדה בכל מיני תחומים טכנולוגיים עם 0 הבנה בתחום.
 
אין לי מושג מה עדיף אבל אחותי שעוסקת ביעוץ אסטרטגי במשכורות לא רעות למדה תואר ראשון בחשבונאות וMBA בארה"ב.
דווקא עבדה בכל מיני תחומים טכנולוגיים עם 0 הבנה בתחום.
מחזק, חשבונאות + mba בחו״ל זה סגמנט נפוץ במקומות האלו.

תודה.
אני תוהה האם יש לי אפשרות להשתלב בתפקידי אסטרטגיה בתוך נישת ה-IT שבה כבר צברתי מומחיות. מצד שני, אני מבין שזה כנראה לא יהיה ייעוץ אסטרטגי רחב ומאתגר אינטלקטואלית כמו זה שמושך אותי, שכן עולם ה-SAP הוא בסופו של דבר שירות עם שוק די מוגדר ואיטי, ופחות כולל מחקרי שוק עמוקים או פתרון בעיות אסטרטגיות מורכבות.
יש גם ייעוץ בעולמות הייעול תהליכים טכנולוגים, לדעתי האישית sap זה מוצר מסורבל שפשוט הרבה חברות כבר מחוברות אליו ולא רוצות להשקיע במעבר ולכן עוד לא עברו, אבל אם זה היה נכון זה אולי כבר היה קורה אז אני לא מאה אחוז בטוח בעמדה הזאת.

בנוסף, לימודי כלכלה וניהול נראים לי פחות תובעניים ויאפשרו לי להמשיך לעבוד תוך כדי. האם לדעתך עדיין עדיף לבחור במסלול של כלכלה וחשבונאות?
ניהול זה סיגנל מאוד חלש, ויהיה קשה מאוד להיכנס לעולם הייעוץ האסטרטגי איתו. יהיה קשה גם עם תואר אחר, אבל עם ניהול יהיה הרבה יותר קשה.

עוד נקודה שמעניינת אותי – למה אופי העבודה בתחום כל כך תובעני, אך לא בהכרח מתגמל בהתאם? אני מבין שזה קשור להיצע וביקוש, אבל גם ברמות הגבוהות של התחום, למה הפער הזה עדיין קיים?
זה תרבות עבודה של חברות, קטונתי מלהסביר את הסיבה אבל זה המצב.

ולגבי מעבר לעולם המוצר – אני מזהה חפיפה גבוהה בין יישום SAP לניהול מוצר. בפועל, SAP הוא מוצר מדף, ולעיתים קרובות אני מאפיין פתרונות משלימים עליו ומנהל את הפיתוח סביבם. נראה לי שהתמחות בפן האסטרטגי יכולה לחזק אותי משמעותית גם בכיוון הזה.
אני בטוח שלא כל מיישם sap מתנהל אותו דבר, אלו שאני עבדתי איתם קיבלו תהליך מאופיין ורק מימשו אותו טכנית ודאגו לעבוד בתיאום עם הצוותים הרלוונטים, אבל ממש לא עיצבו שום תהליך בעצמם.

התמחות בפן אסטרטגי לא בהכרח תעזור בניהול מוצר, בחברות מוצר מנהל המוצר לרוב לא בונה את האסטרטגיה אלא מתחזק או בונה את המוצר שמתאים לתכנית העסקית. וגם אם כן במידה ומעניין אותך להמשיך לניהול מוצר אז לך לניהול מוצר למה ללכת מסביב.
 
אין לי מושג מה עדיף אבל אחותי שעוסקת ביעוץ אסטרטגי במשכורות לא רעות למדה תואר ראשון בחשבונאות וMBA בארה"ב.
דווקא עבדה בכל מיני תחומים טכנולוגיים עם 0 הבנה בתחום.
מחזק, חשבונאות + mba בחו״ל זה סגמנט נפוץ במקומות האלו.

ניהול זה סיגנל מאוד חלש, ויהיה קשה מאוד להיכנס לעולם הייעוץ האסטרטגי איתו. יהיה קשה גם עם תואר אחר, אבל עם ניהול יהיה הרבה יותר קשה.
אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הערך המוסף של תואר שני בארה״ב, כאשר הכוונה היא לבנות קריירה בישראל. עד כמה ה־ROI באמת מצדיק את העלויות הגבוהות של שכר הלימוד, במיוחד כשההכנסה העתידית צפויה להיות בשקלים?

בנוסף, מעניין אותי להבין למה לימודי חשבונאות נחשבים למסלול הרלוונטי ביותר לייעוץ אסטרטגי. האם לא מדובר בעומק טכני שלעתים אינו הכרחי לעבודה עצמה?

יש גם ייעוץ בעולמות הייעול תהליכים טכנולוגים, לדעתי האישית sap זה מוצר מסורבל שפשוט הרבה חברות כבר מחוברות אליו ולא רוצות להשקיע במעבר ולכן עוד לא עברו, אבל אם זה היה נכון זה אולי כבר היה קורה אז אני לא מאה אחוז בטוח בעמדה הזאת.

אני בטוח שלא כל מיישם sap מתנהל אותו דבר, אלו שאני עבדתי איתם קיבלו תהליך מאופיין ורק מימשו אותו טכנית ודאגו לעבוד בתיאום עם הצוותים הרלוונטים, אבל ממש לא עיצבו שום תהליך בעצמם.

התמחות בפן אסטרטגי לא בהכרח תעזור בניהול מוצר, בחברות מוצר מנהל המוצר לרוב לא בונה את האסטרטגיה אלא מתחזק או בונה את המוצר שמתאים לתכנית העסקית. וגם אם כן במידה ומעניין אותך להמשיך לניהול מוצר אז לך לניהול מוצר למה ללכת מסביב.
מיישם SAP הוא למעשה יועץ SAP – אני פועל בעולם של ייעול תהליכים עסקיים באמצעות פתרונות טכנולוגיים.
אין מודל עבודה אחיד. לכל מיישם יש את הגישה שלו, כל ארגון מתנהל אחרת מבחינה פוליטית (מבנה צוותים, חלוקת אחריות, גבולות בין הלקוח לספק), וכל פרויקט דורש רמת מעורבות וביצוע שונה בהתאם לצרכים.

לגבי ניהול מוצר – זה לא הכיוון שאני מכוון אליו כרגע. בפועל, בתפקידי ביניים מדובר בעיקר בניהול Backlog, הובלת ביצוע ותפעול, עם מעט מאוד עיסוק באסטרטגיה כפי שאני תופס אותה. עבורי, תכנון פיצ’רים אינו מהווה את סוג החשיבה האסטרטגית שמניעה אותי.

עם זאת, ייתכן שקיימים תפקידים אסטרטגיים יותר בעולם המוצר, אשר דורשים ניסיון איכותי ורלוונטי. לאור מאפייני שוק ההייטק, סביר להניח שגם תנאי השכר והאיזון בין עבודה לחיים נוחים יותר בהשוואה לייעוץ אסטרטגי – מה שהופך את התחום לאפיק התפתחות אפשרי בעתיד, לאחר בניית בסיס ידע וניסיון אסטרטגי משמעותי.
 
לא יודע להגיד כמה זה קורה, יכול להגיד שבחברה הקודמת שעבדתי בה שהיא חברת מוצר קלאסית הביאו מישהי מאחת החברות ייעוץ הגדולות, ובעקבותייה עוד 3 אנשים לתפקידים כאלו וברוך השם סבלתי מכל רגע, סתם אני מגזים אבל החוויה הייתה של אנשים שמומחים בגנרוט מצגות ואמירות מפוצצות שלא עוצרים רגע לחשוב ולהתייעץ עם האנשים בשטח לגבי דעתם, ולא מבינים כלום בתהליכי פיתוח ובנייה של מוצר.
מבין לליבך.

 
אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הערך המוסף של תואר שני בארה״ב, כאשר הכוונה היא לבנות קריירה בישראל. עד כמה ה־ROI באמת מצדיק את העלויות הגבוהות של שכר הלימוד, במיוחד כשההכנסה העתידית צפויה להיות בשקלים?
שכחתי לציין: אחותי אינה עובדת בארץ אלא בארה"ב.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הערך המוסף של תואר שני בארה״ב, כאשר הכוונה היא לבנות קריירה בישראל. עד כמה ה־ROI באמת מצדיק את העלויות הגבוהות של שכר הלימוד, במיוחד כשההכנסה העתידית צפויה להיות בשקלים?
קטונתי, לא תקבל תשובה ברורה בנושא גם, זה מאוד סובייקטיבי בהתאם לאדם והסיטואציה.
בנוסף, מעניין אותי להבין למה לימודי חשבונאות נחשבים למסלול הרלוונטי ביותר לייעוץ אסטרטגי. האם לא מדובר בעומק טכני שלעתים אינו הכרחי לעבודה עצמה?
כאשר עושים ייעוץ לחברות מסתכלים גם המון על הדוחות שלהם, לכן זה רלוונטי, ובעיקר יש המון מתחרים על המשרות האלו אז צריך סיגנל חזק.

לגבי ניהול מוצר – זה לא הכיוון שאני מכוון אליו כרגע. בפועל, בתפקידי ביניים מדובר בעיקר בניהול Backlog, הובלת ביצוע ותפעול, עם מעט מאוד עיסוק באסטרטגיה כפי שאני תופס אותה.
מסכים
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ptom אופטימיזציית מס שבח נדל"ן 10
ב אופטימיזציית NHR בפורטוגל מיסים 7
B אופטימיזציית מס לחוזה השכרת דירה נדל"ן 38
S התחשבות במדרגות מס הכנסה לצורך אופטימיזציית מס מיסים 14
N אופטימיזציית מס לחסכונות פנסיונים של אזרחים אמריקאיים שמתגוררים בארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T אופטימיזציית תוכניות פרישה (גיל 34, משכורת מעל 20K) שוק ההון 13
עידו ג מה אתם הייתם עושים? קריירה ושונות יזמות והגדלת הכנסות 12
D תחילת קריירה, אסטרטגיה ותיק השקעות נוכחי יומני מסע אישיים 14
I קריירה, חופש ופרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 15
S התלבטות קריירה 23 התפתחות אישית 14
א התלבטות קריירה - להישאר בעבודה או לעזוב התפתחות אישית 15
E הנדסת מכונות - התלבטות קריירה התפתחות אישית 0
Moses68 חכמת ההמונים - קריירה בראיית חשבון התפתחות אישית 15
Y בחירת קריירה - מדעי המחשב / הנדסת חשמל / אחר התפתחות אישית 14
A התלבטות עקב שינוי קריירה התפתחות אישית 4
C בניית קריירה בפיתוח שמתחילה בתעשייה בטחונית התפתחות אישית 24
B פריקה + שינוי קריירה התפתחות אישית 79
Sesquiterpene שינוי קריירה ל-data science התפתחות אישית 10
T שינוי כיוון קריירה אוף טופיק 0
ה שוקל לעשות הסבת קריירה למתכנן פיננסי + סוכן ביטוח פנסיוני, כמה רווחית יכולה להיות קריירה כזו? יזמות והגדלת הכנסות 83
B לבטים בנוגע לבחירת מסלול קריירה התפתחות אישית 9
N קריירה בפיננסים התפתחות אישית 25
ס פיבוט קריירה - תפקידי ביזנס מתפקיד טכני בהייטק התפתחות אישית 8
ק התייעצות חשובה לכיוון קריירה בתחום הכלכלי/פיננסי התפתחות אישית 3
ק התייעצות חשובה לכיוון קריירה בתחום הכלכלי/פיננסי התפתחות אישית 1
ע לימודים / שינוי קריירה התפתחות אישית 3
R מחשבות על קריירה פחות שגרתית התפתחות אישית 4
E יש לי עסק עונתי. בזמן שאין עבודה תמיד עולה לי לשלב בעוד קריירה. מה אומרים? אוף טופיק 5
V התלבטות קריירה קשה - קידום או עזיבה התפתחות אישית 17
ל התלבטות בין שני כיווני קריירה התפתחות אישית 6
Lag בחירה בין 2 כיווני קריירה התפתחות אישית 4
T התלבטות בין 2 מסלולי קריירה בראיית חשבון התפתחות אישית 1
GeraltOfHaifa יש קריירה, יש כסף. אבל מרגיש ריקנות. מה עכשיו? התפתחות אישית 83
T קריירה כרואה חשבון אוף טופיק 2
T ראיית חשבון - מסלולי קריירה התפתחות אישית 133
A קריירה מאוחרת למתכנת לשעבר התפתחות אישית 3
M התמודדות עם אבא חולה נפש ותהיות קריירה.. התפתחות אישית 31
L מסע תכנון קריירה וצבירת נכסים לחופש כלכלי יומני מסע אישיים 44
י שלום אנשים. לימודים. קריירה. צומת דרכים. הייטק. לאן? התפתחות אישית 18
T יש קריירה, מה עכשיו? התפתחות אישית 13
W האם ניסיון במנכ"לות בארה"ב יספיק בכדי לפתח קריירה דומה בישראל? התפתחות אישית 9
W האם רק ניסיון במנכ"לות בארה"ב יקנה לי קריירה בארץ? התפתחות אישית 2
H התלבטות - המשך קריירה בעולם הדאטא התפתחות אישית 1
B קריירה כארכיטקט תוכנה התפתחות אישית 3
A האם יש מלאכות כפיים עם אפשרויות קריירה סבירות? התפתחות אישית 20
F התלבטות - תואר ראשון להעשרה למרות שיש כבר קריירה התפתחות אישית 10
Ron.B קריירה כשכיר בעולם הנדלן התפתחות אישית 15
A התחלה חדשה - קריירה יומני מסע אישיים 10
K קריירה בהייטק - צומת דרכים התפתחות אישית 17
G קריירה בריפוי בעיסוק אוף טופיק 14

נושאים דומים

Back
למעלה